ΤΕΣΤ Ford Focus ST: Μερικοί το προτιμούν καυτό

focus st 740του Δημήτρη Κληρονόμου

Πιο επιθετικό από ποτέ εξωτερικά και αισθητά καλύτερο οδικά απο το προηγούμενο μοντέλο,το ανανεωμένο ST,μπορεί και ανταποκρίνεται με το παραπάνω στα όσα υπόσχονται,η εμφάνιση του και οι 250 ίπποι του δίλιτρου κινητήρα,αποτελώντας ιδανική λύση για κυνηγούς επιδόσεων και λάτρεις της πραγματικής οδήγησης ,που δεν θέλουν να ξεπεράσουν το φράγμα των 2000 κυβικών εκατοστών.


ΞΕΧΩΡΙΖΕΙ ΑΜΕΣΩΣ

Δεν χρειάζεται πολύ για να το ερωτευθείς με την πρώτη ματιά.Η νέα κυψελωτή μάσκα με το χαρακτηριστικό σήμα στην άκρη της,ο ξανασχεδιασμένος προφυλακτήρας,οι νέοι προβολείς ομίχλης,τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα από καθαρό κρύσταλλο και τα χαρακτηριστικά νεύρα της λαμαρίνας του καπό,σε συνδυασμό με την δίδυμη κεντρικά τοποθετημένη εξάτμιση,την εντυπωσιακή αεροτομ,τα νέα πίσω φώτα και τις 18άρες ζάντες αλουμινίου,συνθέτουν ένα σύνολο που όχι μόνον ξεχωρίζει αμέσως απο το προηγούμενο μοντέλο,αλλά προτάσει και έναν σαφή επιθετικό χαρακτήρα ,που όπως αποδεικνέται ταυτίζεται απόλυτα με τις δυνατότητες του αυτοκινήτου και τα όσα το εργοστάσιο υπόσχεται.

FB 16


ΟΘΟΝΗ 8 ΙΝΤΣΩΝ - ΜΠΑΚΕΤ ΚΑΘΙΣΜΑΤΑ

Οι εξωτερικές διαστάσεις του αποκλειστικά πεντάθυρου αμάξωματος παρέμειναν ίδιες όπως και η χωριτικότητα του χώρου αποσκευών που φθάνει τα 363 λίτρα.Ετσι τέσσερις/πέντε επιβάτες θα βολευθούν αρκετά εύκολα, με τούς τέσσερις φυσικά να απολαμβάνουν μεγαλύτερης άνεσης στα μακρινά ταξίδια.

FB 69

Το νέο ταμπλό,ποιοτικό,λειτουργικότερο και καλοφινιρισμένο με μαλακές επενδύσεις και προσεγμένη εμφάνιση ξεχωρίζει στην περίπτωση του ST, από τα τρία μικρά αναλογικά όργανα που αναπαύονται στο επάνω μέρος του,εστιασμένα στον οδηγό ,πληροφορόντας τον για την θερμοκρασία και την πίεση του λαδιού και φυσικά την πίεση λειτουργείας του τούρμπο.

FB 72

Χαμηλότερα ακριβώς βρίσκει θέση μια εύχρηστη έγχρωμη οθόνη αφής πολυμέσων,8 ιντσών,δεύτερης γενιάς που έχει αντικαταστησει ωρισμένους διακόπτες, κάνοντας την ζωη του οδηγου ευκολότερη,διαθέτοντας επιλογές ψυχαγωγίας,δυνατότητες σύνδεσης με κινητά τηλέφωνα, δορυφορική πλοήγηση κ.ά.

FB 68
Εντυπωσιακός και πληρέστατος ειναι ο σπόρ πίνακας οργάνων με έγχρωμη πληροφοριακή οθόνη λειτουργειων,ανάμεσα στα όργανα,ενω σωστές και λειτουργικές αποδεικνύονται οι θέσεις του ηχοσυστήματος και των χειριστηρίων του διζωνικού κλιματισμού.

FB 75

Εντυπωσιακά είναι επίσης, το τριάκτινο δερμάτινο τιμόνι με ενσωματωμένα χειριστήρια και τα μεταλλικά πεντάλ, αλλά την παράσταση κερδίζουν τα δερμάτινα μπάκετ καθίσματα της Recaro που πέρα από την εμφάνιση τους," που κλέβει καρδιές",αγκαλιάζουν ευχάριστα το σώμα και το κρατούν ξεκούραστο στα πολύωρα ταξίδια.

Η πληρότητα του εξοπλισμού συνολικά είναι ένα ακόμη πλεονέκτημα του ST και έρχεται να δικαιολογήσει σε σημαντικό βαθμό την τιμή του αυτοκινήτου.


250 ΙΠΠΟΙ - 360 Νm ΡΟΠΗ

Πόσους ίππους μπορεί και πρέπει να αποδίδει ένας δίλιτρος κινητήρας προηγμένης τεχνολογίας, προκειμένου να ενθουσιάζει στο δρόμο και να δικαιολογεί την εν γένει εμφάνιση του συνόλου και τον "πολεμικό" χαρακτήρα του.Οταν λοιπόν είναι ολόκληρος αλουμινένιος,διαθέτει διπλό μεταβλητό χρονισμό,άμεσο ψεκασμό υψηλής πίεσης,επανασχεδιασμένα συστήματα εισαγωγής- εξαγωγής,υπερσυμπιεστή χαμηλής αδράνειας και νέα χαρτογράφηση, μπορεί να αποδίδει, άνετα όπως αποδεικνύεται,250 ίππους και μια τεράστια ροπή στρέψεως 360 Νm από τις 1750 στροφές,που εκτος των άλλων σε απαλλάσει απο τις συχνές αλλαγές ταχυτήτων και σου επιτρέπει να κινείσαι με άνεση και στην πυκνή κυκλοφορία των πόλεων.
Τι σημαίνουν όμως 250 ίπποι για ένα προσθιοκίνητο αυτοκίνητο,γιατί αν θέλετε τετρακίνηση πρέπει να κοιτάξετε αναγκαστικά το νέο RS.

FB 81

Οταν η άσφαλτος δεν γλιστρά και η πρόσφυση ειναι πλήρης, βοηθούντων και των επίσης εξελιγμένων ηλεκτρονικών συστημάτων,τα 0-100 χλμ/ωρ εμφανίζονται σε μόλις 6.5 δευτ και η τελική ταχύτητα, αν ο δρόμος το επιτρέπει, ξεπερνά-όπως διαπίστωσα- ελάχιστα τα 248 χλμ/ωρ.Τιμές θαυμάσιες για ένα όχημα των 2000 κυβικών εκατοστων που μπορούν να δικαιολογουν με το παραπάνω τον χαρακτήρα αλλά και την εμφάνιση του αυτοκινήτου και σε προτρέπουν να ζήσεις στιγμές μοναδικές,που όλο και περισσότερο λείπουν απο την καθημερινότητα.Στιγμές που πιθανόν να έχεις ξεχάσει καιρό τώρα πίσω απο το τιμόνι αυτοκινήτων των 120-140 ίππων,στιγμές που ομορφαίνουν την ζωή.

FB 80
Στο θέμα κατανάλωση τώρα,ποιος νοιάζεται πραγματικά για τα λίτρα ανά/100χλμ,όταν έχει ένα τέτοιο εργαλείο στα χέρια του,ποιός δεν θα απολαύσει τα 6.5 δευτερόλεπτα της επιτάχυνσης, τις φανταστικές ρεπρίζ και ποιός δεν θα ξεχασθεί απο τον φανταστικό ήχο του κινητήρα.Λοιπόν σε άσκηση οικονομίας και βάζοντας στοίχημα,το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί και με επτά λιτρα/100χλ σε ανοικτούς δρόμους,μια λογική μέση τιμή είναι τα 9 λίτρα/100χλμ,ενώ στις περιπτώσεις απόλαυσης των επιδόσεων του κινητήρα και των δυνατοτήτων του οχήματος ,τα νούμερα γίνονται διψήφια από 11,5 έως και 14 λίτρα/100χλμ,τιμές αναμενόμενες και ανάλογες των επιδόσεων.Να σημειώσουμε ακόμη, πως τώρα υπάρχει πλέον και σύστημα Start/Stop για οικονομία μέσα στις πόλεις.

FB 77

Τώρα άν θέλετε οπωςδήποτε κάτι οικονομικότερο υπάρχει και το πετρελαιοκίνητο μοντέλο,με 185 ίππους, επιτάχυνση γύρω στα 8 δευτερόλεπτα,τελική άνω των 215 χλμ/ωρ και ροπή στρέψεως 400 Νm ,τιμές που δεν ακούγονται καθόλου άσχημα.
Και επειδή αναφερθήκαμε στο ήχο του κινητήρα να σημειώσουμε πως υπάρχει ειδικό αντιηχείο της εταιρείας,που σε ''φιάχνει'' όταν οδηγείς, ενισχύοντας τον ήχο μέσα στον θάλαμο επιβατών, δημιουργόντας στιγμές απόλαυσης.Απ έξω βέβαια ο ήχος είναι διαφορετικός ,αλλά αυτό που μετράει είναι η οδήγηση.


Η ΧΑΡΑ ΤΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

Η πρόσφατη ανανέωση του μοντέλου συνοδεύθηκε από μιά σειρά αλλαγών και βελτιώσεων,με σκοπό να γίνει πιο απόλυτο στο δρόμο, δικαιολογόντας ακόμη καλύτερα τα όσα υπόσχεται εμφανισιακά.Ενισχύθηκε η ακαμψία των υποπλαισίων,φάρδυναν να μετατρόχια,άλλαξαν τα πρόσθια κυλινδρικά ελατήρια,οι ελαστικοί σύνδεσμοι σκλήρυναν,τα αμορτισέρ έγιναν πιό σφικτά κ.ά ακόμη, που βελτιώσαν την συμπεριφορα του αυτοκινήτου,χωρίς όμως να το καταστήσουν σκληρό και κουραστικό,όπως αποδείχθηκε στην δοκιμή μας και όπως συμβαίνει σε άλλα ανταγωνιστικά οχήματα,όπου τέτοιες βελτιώσεις αποβαίνουν σε βάρος της άνεσης.

FB 37

Ο οδηγός βρίσκει εύκολα την σωστή θέση που του ταιριάζει, βολεύεται αναπαυτικά στο μπάκετ της Ρεκάρο και έχει μπροστά του εύχρηστους μοχλούς και διακόπτες και ιδιαιτερα ευανάγνωστα όργανα ελέγχου και μια εύκολη στην χρήση και αποτελεσματική οθόνη πολυμέσων.
Οι 250 ίπποι και ο ήχος του κινητήρα σε παρασέρνουν να ζητήσεις πολλά και όντως το αυτοκίνητο, όπως είναι στημένο ανταποκρίνεται με ασφάλεια.Το τιμόνι,απο τα καλύτερα σημεία του οχήματος, είναι ακριβές με πολύ καλή πληροφόρηση και αίσθηση,ενώ το βάρος του ειναι σε κάθε περίπτωση αυτό που χρειάζεται ο οδηγός.Μόνο η διάμετρος στροφής ειναι μεγάλη, δυσκολεύοντας στους επί τόπου ελιγμούς.Σωστά κλιμακωμένο καί εύχρηστο είναι το εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων, που δεν διαμαρτύρεται ακόμη και στις πιό γρήγορες αλλαγές.

Στις στροφές ,κλειστές ή ανοικτές το αυτοκίνητο ακολουθεί την πορεία που χαράζει ο οδηγός,χωρίς παρεκλίσεις,χωρίς σχεδόν καθόλου κλίσεις του αμαξώματος και χωρίς εμφανή υποστροφή που να φοβίζει ή να αποτρέπει τον οδηγό.

Ολα σε προτρέπουν να απαλαύσεις την χαρα της πραγματικής οδήγησης.Η δύναμη και ο ήχος του κινητήρα,το στήσιμο του αυτοκινήτου, η θέση οδήγησης,το τιμόνι και τα φρένα,συνθέτουν μιά ιδανική εικόνα για όσους αγαπούν την οδήγηση, αλλά δεν πρέπει βέβαια να ξεχνάμε εδώ, πως οι 250 ίπποι και η τεράστια ροπή στρέψεως φθάνουν στο δρόμο μέσω των δύο πρόσθιων τροχών.

FB 29

Απο πλευράς τώρα, ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου της οδικής συμπεριφοράς,υπάρχουν τα πάντα και με το παραπάνω.Μέρος του κλασσικού πλέον συστήματος ελέγχου ευστάθειας-το οποιο διαθέτει τρείς επιλογές-αποτελεί και το ΕΤS .Είναι έτσι σχεδιασμένο και ρυθμισμένο ώστε να μπορεί να προβλέπει ποιός τροχός ετοιμάζεται να χάσει πρόσφυση και επενεργεί αστραπιαία φρενάροντας τον,αποτρέποντας κυρίως φαινόμενα υποστροφής σε οριακές καταστάσεις,γιατί η υπερστροφή της ουράς,είναι πολύ σπάνιο φαινόμενο ,λόγω των καλορυθμισμένων πολλαπλών συνδέσμων της.

Την εικόνα συμπληρώνει το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμέρνης ολίσθησης,ελέγχοντας, σε σημαντικό βαθμό, φαινόμενα υποστροφής στα όρια,όταν ο οδηγός το παρακάνει ,η βρεθεί λάθος σε μιά κλειστή στροφή.Ομως ακόμη και με τα ηλεκτρονικά απενεργοποιημένα,το αυτοκίνητο δείχνει πως μπορεί να στέκεται σωστά στο δρόμο,αν και μιά τέτοια επιλογή δεν είναι η καλύτερη αν αποφασίσεις να κινηθείς γρήγορα.Κανένα παράπονο επίσης απο τα φρένα,που αποδεικνύονται αποτελεσματικά και ανθεκτικά σε κάθε χρήσηκαι ανάλογα των δυνατοτήτων του κινητήρα.
Τέλος ευχάριστη έκπληξη αποτελεί πραγματικά, το συνολικό επίπεδο άνεσης της ανάρτησης, που παρα τον χαρακτηρα του αυτοκινήτου και τις σχετικές σφικτές ρυθμίσεις,παραμάνει πολύ καλό σε όλους τους δρόμους,κρατώντας οδηγό και επιβάτες ξεκούραστους ακόμη και σε πολύωρα ταξίδια.


ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Σίγουρα δεν είναι τετρακίνητο RS .Είναι όμως ένα θαυμάσιο εργαλείο για τα λεφτά του,άψογα στημένο,πανίσχυρο,ασφαλές και πλούσιο,που σε προτρέπει, όσα λίγα αυτοκίνητα, να απολαύσεις την χαμένη χαρά της οδήγησης.Ενα αυτοκίνητο για πραγματικούς οδηγούς,που όμως μπορεί και μεταφέρει άνετα και ξεκούραστα και την οικογένεια με τις αποσκευές της.Ενα αυτοκνητο που ανταποκρίνεται με το παραπάνω στα όσα υπόσχεται

googlenews

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

 
 
 

 

logo m

 

ΠΟΛΙΤΙΚΗ       ΕΛΛΑΔΑ       ΚΟΣΜΟΣ      ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ      ΥΓΕΙΑ      ΖΩΗ      ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ      ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ      ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ      SCIENTECH

 

 


©2024 YSTEROGRAFONEWS - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ