Τεστ: Ford Focus Ecoboost 1.0 125 HP ... εξαιρετικό

ford focus 125του Δημήτρη Κληρονόμου

Η Φόρντ φαίνεται να θέτει από μόνη της το δίλημα βενζίνη ή πετρέλαιο στους υποψήφιους πελάτες της,καθώς ο μικρός τρικύλινδρος κινητήρας βενζίνης των 125 ίππων, έρχεται αντιμέτωπος με τον αισθητά ακριβότερο, τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα των 120 ίππων,με δεδηλωμένες τις ίδιες περίπου επιδόσεις ανάμεσα στα δυό μοντέλα,διαφορετικές όμως καταναλώσεις, που φυσικά ευνοούν τον ντίζελ.Βέβαια αυτό το ... τρικύλινδρος στην σύγκριση δείχνει να μην ακούγεται καλά, πολύ περισότερο μάλιστα όταν μάθεις ότι διαθέτει μόλις 1000 κυβικά εκατοστά έναντι των 1500 κυβικών του πετρέλαιου. Είναι δυνατόν τόσα λίγα κυβικά να κινούν αξιοπρεπώς ένα πεντάθυρο (ή και τετράθυρο όχι όμως τρίθυρο πλέον) όχημα 1300 περίπου κιλών και να αποδίδουν μάλιστα 125 ίππους, δηλαδή πάνω από 100 ίππους ανά λίτρο,απόδοση σχεδόν φανταστική πρίν κάποια χρόνια;Και τούς κραδαμούς και τον θόρυβο των τριών κυλίνδρων που τους βάζεις; Μας έχουν φοβήσει συχνά στο παρελθόν αλλά ακόμη και σήμερα σε κάποιες περιπτώσεις.Όντως δύσκολο δίλημα, όμως η απάντηση δεν είναι τόσο δύσκολη και μάλιστα εκπλήσει στο τέλος.


ΜΟΝΤΕΡΝΟ ΚΑΙ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟ

Η ανανέωση του 2014 στο ήδη γνωστό από το 2011 αμάξωμα,έδωσαν νέο χαρακτήρα στο Φόκους καθιστώντας το πιο μοντέρνο και εντυπωσιακό και φυσικά περισσότερο ανταγωνιστικό.Η νέα μεγάλη τραπεζοειδής μάσκα σε συνδυασμό με τα καινούρια ψηλά τοποθετημένα φωτιστικά σώματα,τα επίσης νέα ουραία φωτιστικά σύνολα και την κλίση της οροφής πίσω,προσδίδουν ένα σαφή αεροδυναμικό σπόρ χαρακτήρα στο αμάξωμα,που ενισχύεται από την χαρακτηριστική πίσω αεροτομή και ιδεατά φυσικά την ύπαρξη των γρήγορων ST 2.0 και RS 2.3.

F 93
Απο πλευράς διαστάσεων το αμάξωμα ανήκει στα μεγαλύτερα της κατηγορίας με μήκος 4.36 μέτρα και πλάτος πάνω από 1.82 μέτρα ενώ στο μέσο όρο βρίσκεται το ύψος των 1.47 μέτρων.Οι εσωτερικοί χώροι υπερεπαρκούν για τεσσερα άτομα ,με το πέμπτο να μην ζορίζεται πολύ και την κλίση της της οροφής πίσω, να ευνοεί αναστήματα μέχρι 1.80 μέτρα.Ο χώρος αποσκευών ,παρά την ύπαρξη της ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων πίσω ,που δεν διαθέτουν πολλά αντίπαλα μοντέλα, με 317 λίτρα χωριτικότητας βρίσκεται στον μέσο όρο της κατηγορίας,φθάνοντας τα 1215 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων.Ένδειξη ότι οι σχεδιαστές προτίμησαν να δώσουν περισσότερη άνεση στους επιβάτες παρά στις αποσκευές με δεδομένο το συνολικό μήκος του αμαξώματος και του μεταξονίου.

F 16


ΑΝΕΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ

Η ανανέωση δεν περιορίσθηκε στά εξωτερικά στοιχεία του αμαξώματος αλλά ανέλαβε να δώσει άλλο αέρα στο σαλόνι, τον εξοπλισμό και την χρηστικότητα.

Το ογκώδες ταμπλό με τις μαλακές επενδύσεις,διαθέτει πλέον μιά νέα κονσόλα στην οποία δεσπόζει μια έγχρωμη οθόνη οκτώ ιντσών, η οποία έχει αντικαταστήσει τους πολλούς διακόπτες για την χρηστικοτητα των οποίων κατηγορείτο το προηγούμενο μοντέλο. Η νέα οθόνη προσφέρει πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες του SYNC II , υπάρχει δυνατότητα επικοινωνίας με φωνητικές εντολές και ο οδηγός μπορεί πλέον μέσω της οθόνης να ελέγχει με ευκολία,το ηχοσύστημα,το GPS,το κινητό τηλεφωνο,τον κλιματισμό κλπ.

F 125

Ο πίνακας των αναλογικών οργανών ελεγχου ειναι πλήρης και ευνάγνωστος περιλαμβάνοντας και μικρή έγχρωμη οθόνη ανάμεσα τους, με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τον οδηγό.

F 128
Χρηστικό και πρακτικό αποδεικνύεται και το σύνολο ελέγχου του κλιματισμού στο κάτω μέρος της κονσόλας,ενώ ανάμεσα στα καθίσματα υπαρχουν πολύ πρακτικές θέσεις για μπουκάλια και ποτήρια.

Καλοσχεδιασμένα , με εύκολες ρυθμίσεις και καλή πλευρική στήριξη εμφανίζονται τα πρόσθια καθίσματα με επενδύσεις που ποικίλουν αναλόγως της έκδοσης εξοπλισμού.

F 129

Ο εξοπλισμός κρίνεται καλός και στις βασικές εκδόσεις διαθέτοντας εκτός του ESP και ABS φυσικά,έξι αερόσακους και σύστημα εύκολης εκκίνησης στις ανηφόρες για να φτάσει στα σύστήματα αποφυγής σύγκρουσης,αυτόματου παρκαρίσματος κλπ στις πλούσιες εκδόσεις.

Ποιότητα υλικών επενδύσεων,φινίρισμα,συναρμογή υλικών κλπ έχουν προσεχθεί πολύ και γενικότερα το σαλόνι εκπέμπει έναν αέρα άνεσης,ποιότητας και πολυτέλειας.


ΜΙΚΡΟ ΔΙΑΜΑΝΤΙ

Απ όπου και αν εξετάσεις τον τρικύλινδρο κινητήρα καταλαβαίνεις ότι έχεις να κάνεις μέ ένα μικρό τεχνολογικό διαμάντι.Με τις τις διαστάσεις των τρών κυλίνδρων να μην καταλαμβάνουν χώρο περισότερο από μιά κόλλα χαρτιού Α4, διαθέτει δυό εκκεντροφόρους επί κεφαλής, διπλό μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων,μικρών διαστάσεων τούρμπο,εξελιγμένη ανάφλεξη,άμεσο ψεκασμό και πολύ μικρό βάρος σε σχέση π.χ με τον ντίζελ.

F 138 ECOBOOST 1.0 L

Το αποτέλεσμα είναι 125 ίπποι τουλαχιστον ίπποι και μια ροπη 17.3 χλγμ, η ο ποία με την χρήση του overboost αγγίζει γιά 30 δεύτερα τα 20.5 χλγμ.Το αποτέλεσμα είναι θαυμάσιο για χιλιάρη κινητήρα. Τα 0-100 χλμ έρχονται σε λιγότερα απο 11 δευτ,το χιλιόμετρο σε 32 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 193 χλμ/ωρ.Ελάχιστα ταχύτερο σε απόλυτες τιμές παρουσιάζεται το ντίζελ των 120 ίππων.Ομως η βενζίνη διαθέτει μια πολύ ευρεία κατανομή της ροπής,αρπάζει απο χαμηλά,δεν παρουσιάζει κενά απόδοσης της ισχύος,αποδίδει γραμμικά μέχρι τις 6700 στροφές, διαθέτει πολύ καλή ελαστικότητα,δεν παράγει υπερβολικό θόρυβο και δεν παρουσιάζει κραδασμούς.Ταυτόχρονα έχει όρεξη για τις πολλές στροφές σε βαθμό που σε προκαλεί να τις ανεβάζεις και δεν δείχνει κόπωση στην σκληρή χρήση.Στοιχεία που του δίνουν προβάδισμα έναντι του ντίζελ,τουλάχιστον για όσους δεν κυνηγουν τις απόλυτες τιμές κατανάλωσης αλλά αναζητούν την χαρά τις οδήγησης.Και πράγματι στην κατανάλωση υπολείπεται του ντίζελ.Καίει ανάλογα με την χρήση.Με μαλακό πόδι και το κυνήγι της κατανάλωσης στο μυαλό,κατεβαίνει στα 5.9 ως 6.1 λίτρα ενώ με πάνβαρο δεξί πόδι φθάνει και τα 8.8 ως 9.0 λίτρα.Πάντως μέση τιμή για να χαίρεσαι την οδήγηση ειναι τα 6.6 ως 7.1 λιτρα,την στιγμή που ο ντίζελ χρειάζεται 5.2 ως 5.6 λίτρα μέση τιμή.

Ο εξαίρετος κινητήρας συνοδεύεται από ένα καλοσχεδιασμένο εξάρι κιβώτιο αρκετά μακριών σχέσεων με άμεσο και ακριβές κούμπωμα και προοδευτικό συμπλέκτη.Κανείς δεν μπορεί να ζητήσει τίποτε περισσότερο από έναν χιλιάρι κινητήρα σε ενα αμάξωμα 1300 κιλών.


Η ΧΑΡΑ ΤΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

Μόλις καθήσεις στην θέση του οδηγού αντιλαμβάνεσαι την σπόρ προδιάθεση του οχήματος.Κάθεσαι χαμηλά,έχεις το τιμόνι ακριβώς στά χέρια σου,τα όργανα στο βλέμα σου και τον μοχλό ταχυτήτων στο χέρι σου. Νοιώθεις την χαρά της οδήγησης που τις περισσότερες φορές λείπει από πολλά σύγχρονα οχήματα.Πολύ καλή η ορατότητα μπροστά, μέτρια πίσω λόγω της κλίσης της οροφής, σε καλή θέση η οκτάρα οθόνη.

F 130

Η ανανέωση έφερε νέο πιο άκαμπτο υποπλαίσιο μπροστά,νέα ρύθμιση αναρτήσεων επανασχεδίαση του συστήματος διεύθυνσης και καλύτερη ισορροπία οδικής συμπεριφοράς και άνεσης.

F 36

Το αυτοκίνητο αποδεικνύεται ομοιγενές,συμπαγές και ευέλικτο,όσο δεν θα περίμενες.Το τιμόνι είναι ακριβές και γρήγορο, η υποστροφή περιορισμένη ακόμη και στις απανωτές στροφές,τα λιγότερα 30 κιλά φαίνονται αμέσως στο τιμόνι,οι κλίσεις του αμαξώματος είναι πολύ περιορισμένες και η κατευθυντικότητα στις υψηλές ταχύτητες υποδειγματική.Το Φόκους είναι υπάκουο, ακολουθεί επακριβώς την πορεία που χαράζεις και συγχωρεί λάθη.Τέλος αποτελεσματικά και ανθεκτικά κρίνονται τα φρένα σε κάθε περίπτωση.


Απο την άλλη οι αναρτήσεις καταπίνουν αποτελεσματικά τις περισσότερες εδαφικές ανωμαλίες,δεν τερματίζουν,δέν κτυπούν,δεν πλέουν και κρατούν τους επιβάτες ξεκούραστους, προσφέροντας άψογη ποιότητα κύλησης και υποδειγματική ησυχία.


ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Αψογα στημένο και πολύ καλά προσεγμένο και ρυθμισμένο το Φόκους 125 αποτελεί πράγματι μιάν εξαίρεση στην κατηγορία του,με δεδομένα τον όγκο του κινητήρα,την απόδοση του,τις επιδόσεις ,την ποιότητα,την οδική συμπεριφορά και τήν άνεση του.Η τιμή αγοράς του παραμένει πολύ καλή,η διαφορά της σε σχέση το ντίζελ 120 ίππων αισθητή, και αν δεν επρόκειτο να διανύουμε ατελείωτα χιλιόμετρα ετησίως(βλέπε κατανάλωση) η απάντηση εύκολη.Θα το προτιμήσουσαμε απέναντι στο ντίζελ των 120 ίππων.Χαίρεσαι να το οδηγείς.

googlenews

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

 
 
 

 

logo m

 

ΠΟΛΙΤΙΚΗ       ΕΛΛΑΔΑ       ΚΟΣΜΟΣ      ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ      ΥΓΕΙΑ      ΖΩΗ      ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ      ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ      ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ      SCIENTECH

 

 


©2024 YSTEROGRAFONEWS - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ