Skoda Citigo ... συμφέρουσα επιλογή [τεστ]

skoda-citigo-280

του Δημήτρη Κληρονόμου

Το τρίδυμο αδελφάκι του συγκροτήματος VW Group, αποτέλεσε-όπως και στην περίπτωση της Φολκσβάγκεν και της Σέατ-το απαραίτητο εδώ και πολύ καιρό, αυτοκίνητο πόλης του Τσέχικου εργοστασίου, που δεν μπορούσε να απαντήσει στον κοινό Ευρωπαϊκό και Ιαπωνικό ανταγωνισμό καθώς δεν διέθετε στην παραγωγή τόσο μικρό και οικονομικό μοντέλο.

ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ

Η Σκόντα φρόντισε να διαχωρίσει εμφανισιακά κυρίως την δική της παραλλαγή τοποθετώντας: την νέα κυψελωτή μάσκα μάσκα του εργοστασίου- που δεν περιλαμβάνει πλέον το σήμα της φίρμας-πλευρικά παράθυρα στο τρίθυρο χωρίς την τριγωνική σχεδίαση της Γερμανικής έκδοσης,διαφορετικά κάθετα φωτιστικά σύνολα πίσω και μεταλλική τρίτη πόρτα αντί της γυάλινης.

C13-037


Οι τετραγωνισμένες σχεδιαστικές γραμμές χαρακτηριστικό της εμφάνισης και των τριών αδελφών μοντέλων, δικαιολογούνται από την προσπάθεια εξασφάλισης περισσότερων εσωτερικών χώρων για επιβάτες και αποσκευές και όντως το μικρό αυτοκίνητο των 3.56 μέτρων μήκους και 1.64 μέτρων πλάτους, σε συνδυασμό με μακρύ μεταξόνιο των 2.42 μέτρων, εκμεταλλεύεται πολύ καλά τις διαστάσεις του προσφέροντας περισσότερα απ' όσα θα περίμενε κανείς στον τομέα αυτό.

Ταυτόχρονα εξασφαλίζεται πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα,απαραίτητη για την κίνηση των πόλεων και αεροδυναμικός συντελεστής Cd 0.33,που είναι αρκετά ενδιαφέρουσα τιμή,για την συγκεκριμένη κατηγορία.


ΤΡΙΘΥΡΟ Ή ΠΕΝΤΑΘΥΡΟ ?

Τέσσερις,ακόμη και υψηλόσωμοι, επιβάτες θα βρουν εύκολα χώρο για τα κεφάλια τους, με τους πίσω, να δυσκολεύονται στην πρόσβαση τους στην τρίθυρη έκδοση αλλά απάντηση εδώ αποτελεί η πεντάθυρη έκδοση που αποδεικνύεται πιο πρακτική. Επί πλέον οι πίσω επιβάτες κάθονται κάπως ψηλότερα από τους εμπρός γεγονός που αυξάνει την ορατότητα τους.

Citigo Monte Carlo 1

Με την σειρά του ο χώρος αποσκευών κρίνεται αξιόλογος για τις διαστάσεις του αμαξώματος προσφέροντας 251 λίτρα με τις πίσω πλάτες όρθιες και έως 959 λίτρα συνολικά με τις πλάτες αναδιπλωμένες.


ΑΦΑΙΡΟΥΜΕΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΛΟΗΓΗΣΗΣ

H εξωτερική σχεδιαστική λιτότητα συνεχίζεται και εσωτερικά,όπου δεν υπάρχουν στοιχεία εντυπωσιασμού αλλά πρακτικότητας και λειτουργικότητας.

Το ταμπλό με τους δυο κυκλικούς ρυθμιζόμενους αεραγωγούς στις άκρες του, διαθέτει στο κέντρο του μια μικρή απλής σχεδίασης κονσόλα που φιλοξενεί τους περιστροφικούς διακόπτες του αίρ-κοντίσιον επάνω από το ηχοσύστημα και ψηλότερα την βάση του αποσπώμενου συστήματος πλοήγησης.

skoda-citigo-3


Λιτός είναι και ο πίνακας οργάνων,με το μικρό σε μέγεθος στροφόμετρο αριστερά και το μεγάλο και ευανάγνωστο ταχύμετρο στην μέση να διαθέτει χαμηλά μια μικρή ψηφιακή οθόνη λίγων σχετικά πληροφοριών,οι υπόλοιπες από τις οποίες βρίσκονται στο έξυπνο και πρωτότυπο αφαιρούμενο Move & Fun, που πέρα από πλοήγηση προσφέρεται σαν τηλέφωνο και μέσο ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Τα πλαστικά επένδυσης είναι σκληρά μεν, ποιοτικά όμως και καλά συναρμολογημένα στο ταμπλό,απουσιάζουν όμως από το επάνω μέρος των θυρών με αποτέλεσμα να φαίνεται η γυμνή λαμαρίνα στο χρώμα του αμαξώματος,τονίζοντας προφανώς τον νεανικό χαρακτήρα του οχήματος.

Διακόπτης για το δεξιό ηλεκτρικό παράθυρο δεν υπάρχει στην πλευρά του οδηγού ο οποίος πρέπει να σκύψει και να τεντωθεί για να φθάσει τον διακόπτη του συνοδηγού.Ο κεντρικός αεραγωγός στο επάνω μέρος του ταμπλό δεν ρυθμίζεται, δεν ρυθμίζονται ακόμη τα προσκέφαλα των πρόσθιων καθισμάτων καθώς επίσης και το τιμόνι μέσα/έξω.


ΚΑΛΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Από πλευράς εξοπλισμού ακόμη και από την βασική έκδοση υπάρχουν οι απαραίτητοι αερόσακοι, ABS, MSR, ASR, ράδιο -cd με MP3 και Aux ,ενώ ελάχιστα χρεώνεται το ESP. Οι επόμενες εκδόσεις έχουν στάνταρ το αφαιρούμενο Move & Fun 5 ιντσών, ESP, ηλεκτρικούς θερμαινόμενους καθρέπτες, ζάντες αλουμινίου,προβολείς ομίχλης κ.ά ενώ εντυπωσιακή και πρακτική κρίνεται η μεγάλου μεγέθους ηλιοροφή (εξτρά) και θα πρέπει να αναφερθεί και το σύστημα City Safe Drive που ακινητοποιεί το αυτοκίνητο σε ταχύτητες έως 30 χλμ/ώρ .

Ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι και το πακέτο Green Tec(εξτρά)που περιλαμβάνει ελαστικά μειωμένης αντίστασης κύλισης, σύστημα Start/Stop, σύστημα ανάκτησης ενέργειας στο φρενάρισμα κ.α εξασφαλίζοντας χαμηλότερη κατανάλωση και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Γενικά ο εξοπλισμός αποδεικνύεται καλός ανάλογα της τιμής των διάφορων εκδόσεων και οι εξτρά χρεώσεις εξοπλισμού δεν είναι πολύ ακριβές.


ΜΗΧΑΝΙΚΟ 'Η ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ

Η ανάγκη χαμηλότερης κατανάλωσης και ρύπων επιβάλει μικρούς τρικύλινδρους κινητήρες σαν αυτόν του μικρού Σκόντα που είναι αλουμινένιος, με χωρητικότητα ενός λίτρου και αποδόσεις 60 και 75 ίππων και ροπή 95 Nm που εμφανίζεται στις 3000 στροφές. Προσεκτικά σχεδιασμένος και ισορροπημένος κατασκευαστικά, ώστε να μην έχει την ανάγκη ράβδων εξισορρόπησης των κραδασμών που απορροφούν ενέργεια και αυξάνουν το κόστος κατασκευής, αποδεικνύεται σχετικά ήσυχος και χωρίς αισθητούς κραδασμούς και μόνο στο ρελαντί και στις επιταχύνσεις κάνει ακουστικά αισθητή την παρουσία του.

Skoda-citigo-eng

Οι 60 ίπποι, που είναι και η χαμηλότερη απόδοση,έχουν να αντιμετωπίσουν 929 κιλά βάρος με αποτέλεσμα ικανοποιητικές επιδόσεις για την κατηγορία και τις διαστάσεις του αμαξώματος.Τα 0-100 χλμ/ωρ εμφανίζονται σε 14.5 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 159 χλμ/ωρ,ενώ λίγο καλύτερες είναι οι τιμές των 75 ίππων(13.3 δευτ και 170 χλμ/ωρ).

Το ακριβές στην χρήση του και μακριά κλιμακωμένο (για χάρη κυρίως της κατανάλωσης) κιβώτιο των πέντε ταχυτήτων,συνεργάζεται σωστά με τον κινητήρα και στις μεσαίες στροφές δείχνει τον καλύτερο εαυτό του,όχι μόνον μέσα στην πόλη αλλά και στους ανοικτούς δρόμους,όπου μπορείς να κινηθείς ξεκούραστα με ταχύτητες 115-130 χλμ/ωρ,χωρίς πολύ θόρυβο.

Εδώ πρέπει να αναφέρουμε και την προσφορά της Σκόντα, που διαθέτει στην ίδια τιμή με το μηχανικό και το νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ASG, για όσους επιζητούν πιο άνετη οδήγηση στην πόλη και ακόμη χαμηλότερη κατανάλωση όπως διαβεβαιώνει το εργοστάσιο.

Από πλευράς κατανάλωσης μπορεί κανείς να υπολογίζει σαν μέση τιμή τα 5.4 λίτρα/100 χλμ και αν το προσπαθήσει μπορεί και να πλησιάσει αρκετά τις τιμές 4.5 λίτρων που ανακοινώνει το εργοστάσιο ενώ με βαρύ δεξιό πόδι δεν θα ξεπεράσει τα 6.5 λίτρα/100 χλμ, τιμές ανάλογες του χαρακτήρα του αυτοκινήτου που κρίνονται καλές.

Εδώ υπολογίστε και την απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας με το πρόσθετο πακέτο που προσφέρει η εταιρεία σαν εξτρά.


ΘΕΤΙΚΟ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

Η νέα πλατφόρμα που χρησιμοποιεί το Citigo από κοινού με τα άλλα αδέλφια του αποδεικνύεται ακόμη και στην σκληρή χρήση ιδιαίτερα άκαμπτη και συνεργάζεται σωστά με τις αναρτήσεις, που διαθέτουν γόνατα Μάκ-Φέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, λύση ιδιαίτερα συνηθισμένη όχι μόνο στην μικρή αυτή κατηγορία,αλλά και σε μεγαλύτερες.

Οι αντιδράσεις στις εδαφικές ανωμαλίες γενικότερα ,τις βαθιές λακκούβες και στα σαμαράκια της ασφάλτου, είναι θετικές και δεν δημιουργούν μετατοπίσεις και αλλαγές στην πορεία που χαράζεις, οι κλίσεις στις γρήγορες στροφές είναι αρκετά περιορισμένες και στο σύνολο της η συμπεριφορά της ανάρτησης θυμίζει όχημα μεγαλύτερης κατηγορίας. Το ίδιο ισχύει και από πλευράς άνεσης,που παρά τις σφικτές ρυθμίσεις της ανάρτησης, δεν κουράζει τους επιβάτες.

Στην κίνηση της πόλης το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης κρίνεται ελαφρύ και με μικρή διάμετρο στροφής(10 μέτρα) ενώ και στους ανοικτούς δρόμους αποδεικνύεται θετικό και ευχάριστο.

Αποτελεσματικά και ανθεκτικά σε κάθε περίπτωση είναι και τα φρένα και εδώ πρέπει να αναφέρουμε πως το μικρό Σκόντα, όπως και τα αδέλφια του, έχουν αποσπάσει πέντε αστέρια στα τέστ πρόσκρουσης.


ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Ένα ολοκληρωμένο μικρό αυτοκίνητο που βρίσκει τον καλύτερο εαυτό του στην πόλη αλλά τα καταφέρνει καλά και στους ανοικτούς δρόμους. Το άκαμπτο πλαίσιο και οι σωστά σχεδιασμένες και ρυθμισμένες αναρτήσεις, το καθιστούν άνετο και ασφαλές στο δρόμο, ενώ ο τρικύλινδρος κινητήρας του ενός λίτρου(60 ίπποι) εξασφαλίζει ικανοποιητικές επιδόσεις και λογική κατανάλωση σε κάθε περίπτωση.

Το ελαφρύ σύστημα διεύθυνσης με την μικρή διάμετρο στροφής είναι ιδανικό για την πόλη, οι χώροι επιβατών μπροστά πολύ καλοί όπως και η πρακτικότητα, ο χώρος αποσκευών επίσης άνετος για την κατηγορία αυτή και τα επίπεδα εξοπλισμού αρκετά πλήρη και ενδιαφέροντα σχετικά με τις τιμές των διάφορων εκδόσεων, οι οποίες αρχίζουν πλέον μόλις από τα 7.990 Ευρώ, συνοδευόμενα από εγγύηση τεσσάρων (2+2)ετών.

 

googlenews

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

 
 

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ 18|04|24 17:22

Cupra Leon e-TSI 150 PS ... Με σπορ DNA [test]

 

 

logo m

 

ΠΟΛΙΤΙΚΗ       ΕΛΛΑΔΑ       ΚΟΣΜΟΣ      ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ      ΥΓΕΙΑ      ΖΩΗ      ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ      ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ      ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ      SCIENTECH

 

 


©2024 YSTEROGRAFONEWS - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ