HONDA CR-V 1.6 i-DTEC ... ασφάλεια και οικονομία

honda crv 300

του Δημήτρη Κληρονόμου

Ακούγεται απίστευτο και όμως είναι αληθινό, καλά διαβάσατε: Το γνωστό από το 1995 δίλιτρο CR-V της Χόντα, στην τέταρτη γενιά του, κινείται πλέον από έναν πετρελαιοκινητήρα μόλις 1600 κυβικών εκατοστών. Και δεν φθάνει μόνον αυτό:Για πρώτη φορά στην ιστορία του δεν είναι τετρακίνητο αλλά προσθιοκίνητο, αποσκοπώντας να προσφέρει χαμηλότερο κόστος κτήσης, μικρότερη κατανάλωση και λιγότερους ρύπους. Το πόσο καλά τα καταφέρνει θα το δούμε ευθύς αμέσως. Βέβαια εξακολουθούν να υπάρχουν και οι τετρακίνητες εκδόσεις βενζίνης, οι οποίες εισάγονται στην χώρα μας, μόνον με παραγγελία, για ευνοήτους λόγους.

ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ

Το CR-V ξεχώριζε από τον ανταγωνισμό-ιδιαίτερα μετά την τρίτη γενιά(2006)- για τον διακριτικό χαρακτήρα και την εμφάνιση του, απευθυνόμενο σε όσους επιζητούσαν να έρθουν πιο κοντά στα ευρωπαϊκά SUV μεγαλύτερης συχνά κατηγορίας.

Την ξεχωριστή αυτή εμφάνιση του, προσπάθησαν και κατάφεραν να τονώσουν οι αλλαγές και οι βελτιώσεις της τέταρτης γενιάς (11/2012) διατηρώντας τις ίδιες βασικές γραμμές.

Η καινούρια μάσκα, πιστή στην νέα εταιρική ταυτότητα, συνδυάζεται σωστά με τα μεγάλα κυρτά φωτιστικά σώματα που διαθέτουν ενσωματωμένα LED φώτα ημέρας και το νέο προφυλακτήρα.

honda 1


Η σαφής κλίση της οροφής προς τα κάτω στο τελείωμα της,προσφέρει αίσθηση κουπέ,που τονίζεται από τα πλευρικά νεύρα που διατρέχουν ολόκληρο το μήκος του αμαξώματος,τα εξογκωμένα φτερά ,τις προστατευτικές ποδιές χαμηλά και τα πλαστικά τελειώματα των θόλων των τροχών.Την συνολική μοντέρνα εικόνα συμπληρώνουν, το ανασχεδιασμένο πίσω τμήμα με τα τρισδιάστατα ευμεγέθη LED φωτιστικά σύνολα να ξεκινούν από το ύψος της οροφής και να γυρίζουν στο τελείωμα τους προς τα πλάγια, το μικρό σχετικά σε μέγεθος πίσω κρύσταλλο και ο νέος προφυλακτήρας.

honda 2


Σημαντικό στοιχείο είναι επίσης η βελτίωση της συνολικής αεροδυναμικής κατά 6.5% σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, με την τοποθέτηση: ανασχεδιασμένου πρόσθιου προφυλακτήρα, επίπεδου κάτω μέρους (ποδιάς) ,ανάγλυφων θόλων τροχών και πίσω αεροτομής που συνδυαζόμενη με την χαρακτηριστική κλίση της οροφής προσφέρει καλύτερα αεροδυναμικά αποτελέσματα.

Τέλος χαρακτηριστικό είναι ότι το ιαπωνικό αυτοκίνητο έχει αποσπάσει πέντε αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης.

 

ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ

Το νέο μοντέλο έχει ελαφρά μικρότερες εξωτερικές διαστάσεις για ευελιξία και οικονομία βάρους, όμως με την μετακίνηση του παρμπρίζ κατά 60 mm προς τα εμπρός, μειώθηκε ο διαθέσιμος χώρος του κινητήρα, χωρίς όμως να μειωθεί ο χώρος επιβατών, αντίθετα μάλιστα αυξήθηκε ο χώρος αποσκευών, ο οποίος με 589 λίτρα χωρητικότητα βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας του. Το ίδιο ισχύει και για την χωρητικότητα όταν το διαιρούμενο και ''αυτόματα'' αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα βρίσκεται σε επίπεδη θέση, η οποία φθάνει τα 1669/1648 λίτρα(ανάλογα με την ρεζέρβα)και συνδυάζεται με ένα χαμηλότερο κατώφλι φόρτωσης και μακρύτερο σε μήκος χώρο.

honda kathismata


Με δεδομένο λοιπόν το μήκος των 4.57 μέτρων,το πλάτος των 1.82 και το ύψος των 1.69 μέτρων, το CR-V χωρά με πλήρη άνεση πέντε επιβάτες από τους οποίους οι πίσω απολαμβάνουν υποδειγματική ευρυχωρία για τα γόνατα τους.

Την αίσθηση ευρυχωρίας θέλησαν μάλιστα να τονίσουν ακόμη περισσότερο οι σχεδιαστές του εσωτερικού χώρου, δημιουργώντας αρκετές οριζόντιες ζώνες στο ταμπλό και δύο ζώνες πληροφόρησης του οδηγού, ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του από το δρόμο,ενώ οι ρυθμίσεις της κολόνας τιμονιού και των καθισμάτων, όπως και τα πλαίσια των θυρών κ.ά. επανασχεδιάσθηκαν, ώστε το αυτοκίνητο να προσφέρει την αίσθηση επιβατικού οχήματος.

Ανοίγοντας την πόρτα εντύπωση προκαλεί το ογκώδες ταμπλό, επενδεδυμένο με μαλακά κατά το πλείστον πλαστικά πολύ καλής ποιότητας και φινιρίσματος, το οποίο και διαθέτει υποδειγματική εργονομική σχεδίαση.Τα χειριστήρια του κλιματισμού και το ηχοσύστημα βρίσκονται σε εύχρηστες θέσεις, δεν υπάρχουν διάσπαρτοι διακόπτες και ο πίνακας οργάνων με το τεράστιο ταχύμετρο στην μέση, είναι ιδιαίτερα ευανάγνωστος και διαθέτει μια ολοκληρωμένη πληροφοριακή οθόνη, ενώ μια δεύτερη οθόνη 5 ιντσών πολλαπλών λειτουργιών,από την οποία λαμβάνεις πλήθος πληροφοριών, βρίσκεται ψηλά επάνω από το ηχοσύστημα.
Εντύπωση προκαλούν επίσης η πολύ καλή θέση του μοχλού αλλαγής ταχυτήτων όπως και το μέγεθος και η πλευρική στήριξη των πρόσθιων καθισμάτων.
Γενικά η αίσθηση που αποκομίζει κανείς από το εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι της πληρότητας και της λελογισμένης πολυτέλειας,όπως αρμόζει σε ένα όχημα της συγκεκριμένης κατηγορίας.

Από πλευράς εξοπλισμού τέλος ακόμη και η πρώτη των δύο εκδόσεων(Comfort),που κοστίζει 27.170 Ευρώ, κρίνεται πλούσια περιλαμβάνοντας πάρα πολλά από πλευράς ασφάλειας και άνεσης αλλά η διαφορά της από την πλουσιότατη Elegance, είναι τέτοια που σίγουρα προβληματίζει και την προτείνουμε.


120 ΙΠΠΟΙ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΡΟΠΗ

Στο ερώτημα εάν ένας κινητήρας 1600 και μάλιστα ντίζελ μπορεί να κινήσει αξιοπρεπώς ένα τέτοιο όχημα βάρους 1500 περίπου κιλών, οι απαντήσεις είναι πολλές και όλες καταφατικές.
Κατ΄αρχήν ο νέος κινητήρας των 1597 κυβικών εκατοστών, που σχεδιάσθηκε και κατασκευάζεται στην Αγγλία, είναι 47 κιλά ελαφρύτερος του προκατόχου του των 2.2 λίτρων. Έχει μειωμένες τριβές στα επίπεδα ενός βενζινοκινητήρα (π.χ. 40% λιγότερες από τον 2.2), χρησιμοποιεί υπερσυμπιεστή με φτερωτή μεταβλητής γεωμετρίας, οι στροφές του ελέγχονται ηλεκτρονικά προκειμένου να μειωθούν τα φαινόμενα υστέρησης, έχει μέγιστη τιμή υπερπλήρωσης 1.5 μπαρ και λειτουργεί με ηλεκτρομαγνητικά μπεκ υψηλής πίεσης 1800 μπαρ η οποία και εξασφαλίζει καλύτερη καύση με αποτέλεσμα χαμηλότερη κατανάλωση και λιγότερους ρύπους. Επί πλέον μια ολόκληρη σειρά τεχνολογικών εφαρμογών και λύσεων, που η αναφορά τους εδώ μάλλον κρίνεται περιττή, καθιστά τον συγκεκριμένο 1600άρη, που είναι ο ίδιος με αυτόν των Σιβίκ, απο τους πιο μοντέρνους και ελαφρύτερους στην κατηγορία του.

honda crv engine


Σημαντικό είναι επίσης ότι συνδυάζεται με ένα ανασχεδιασμένο εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων, επτά κιλά ελαφρύτερο από το προηγούμενο, ενώ λόγω της πρόσθιας κίνησης λείπουν το κεντρικό και το πίσω διαφορικό,καθώς και οι οι άξονες μετάδοσης της τετρακίνησης,με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να είναι 116 κιλά ελαφρύτερο από πρώτα.

Έτσι οι 120 ίπποι της μέγιστης απόδοσης σε συνδυασμό με τα τεράστια 300 Nm της ροπής, μπορούν και εξασφαλίζουν 11.2 δευτερόλεπτα επιτάχυνσης για τα 0-100 χλμ/ωρ και τελική ταχύτητα 180+ χλμ/ωρ. Επιδόσεις που κρίνονται καλές για το μέγεθος και την κατηγορία του οχήματος, συνδυάζονται με καλό τράβηγμα από χαμηλά και άμεση ανταπόκριση στα ξαφνικά πατήματα του πεντάλ και συνεργάζονται άψογα με το καλά κλιμακωμένο κιβώτιο ταχυτήτων, αποτρέποντας τις συχνές αλλαγές σχέσεων.

Ο τετρακύλινδρος κινητήρας λειτουργεί ήσυχα χωρίς κραδασμούς και έντονους θορύβους και μόνον όσο είναι κρύος γίνεται αντιληπτός(με κλειστά παράθυρα)από τους επιβάτες, όπως επίσης και στις περιπτώσεις που περιστρέφεται στο μάξιμουμ των στροφών του.Σε αυτό συμβάλει βέβαια και η σημαντικά βελτιωμένη ηχομόνωση του νέου μοντέλου σε σχέση με το παρελθόν.

Από πλευράς κατανάλωσης τώρα τα 4.5 λίτρα/100 χλμ που ανακοινώνει το εργοστάσιο δεν είναι εφικτά, όμως με ενεργοποιημένο το σύστημα ECON και με σταθερή ταχύτητα 120χλμ/ωρ στους ανοικτούς δρόμους μπορείς να πετύχεις για ώρες τιμές της τάξεως των 5.3-5.4 λίτρων/100χλμ,που κρίνονται εκπληκτικές ενώ με πιο βαρύ δεξιό πόδι και αυξομειώσεις ταχύτητας ,τα 5.8-6.2 λίτρα είναι συνηθισμένες τιμές που και πάλι κρίνονται πολύ καλές και συνδυάζονται με ένα ρεζερβουάρ 58 λίτρων, εξασφαλίζοντας αυτονομία,πάνω από 1100 χιλιόμετρα.

Να σημειώσουμε πως το το ECON επιδρά στην λειτουργία του κινητήρα,του κλιματισμού, του συμπιεστή, του ανεμιστήρα κ.α,βελτιστοποιώντας την κατανάλωση, ενώ ταυτόχρονα ενημερώνει τον οδηγό με την αλλαγή φωτισμού περιφερειακά του ταχύμετρου, από λευκό σε κίτρινο και πράσινο,πότε ακριβώς οδηγεί οικονομικά και πότε όχι.


ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΑΝΕΣΗ

Η μείωση του βάρους του αμαξώματος λόγω ελαφρύτερου κινητήρα και έλλειψης τετρακίνησης,όπως και οι αλλαγές που έγιναν στο συγκεκριμένο πετρελαιοκίνητο μοντέλο, στις πρόσθιες και πίσω αναρτήσεις,με σκοπό την μείωση των κλίσεων στις στροφές και την βελτίωση της κατευθυντικότητας στις υψηλές ταχύτητες, έφεραν θετικά αποτελέσματα.

Η απάντηση στο ερώτημα αν χρειάζεται απαραίτητα η τετρακίνηση σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο είναι όχι. Σαν προσθιοκίνητο το CR-V τα καταφέρνει πολύ καλά σε κάθε περίπτωση ακόμη και στους βρεγμένους και χωμάτινους δρόμους, ενώ το ύψος του από το έδαφος αφήνει περιθώρια για μικρές περιπέτειες εκτός ασφάλτου. Ο οδηγός, εκτός βέβαια του ύψους του καθίσματος,έχει την αίσθηση οδήγησης επιβατικού αυτοκινήτου και αυτό είναι κάτι για το οποίο προσπάθησαν πολύ οι μηχανικοί της Χόντα. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες στις στροφές, δεν υπάρχουν αναπηδήσεις, μετατοπίσεις ή πλεύσεις των αναρτήσεων και η ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες δεν αφήνει περιθώρια επικρίσεων. Το σύστημα διεύθυνσης, βελτιωμένο σε σχέση με την πρώτη εμφάνιση του αυτοκινήτου (11/2012), χρησιμοποιεί ηλεκτρική υποβοήθηση της κρεμαγιέρας και ακόμη σύστημα ελέγχου απώλειας ευστάθειας των τροχών, που προειδοποιεί και παροτρύνει τον οδηγό να στρίψει προς την σωστή κατεύθυνση, όταν εντοπισθεί ολίσθηση των κατευθυντήριων τροχών. Θετικά είναι και τα φρένα(αεριζόμενοι δίσκοι μπροστά-δίσκοι πίσω) και μόνον το πεντάλ χρειάζεται κάποια εξοικείωση στην αρχή.

Τέλος από πλευράς άνεσης όλα θυμίζουν καλό επιβατικό όχημα: Δεν υπάρχουν ξερές ή απότομες αντιδράσεις, ελατήρια και αμορτισέρ δεν τερματίζουν στις εδαφικές ανωμαλίες και οι επιβάτες νοιώθουν ξεκούραστοι ακόμη και σε πολύωρες διαδρομές,γεγονός στο οποίο συμβάλουν, τα καθίσματα και φυσικά η ευρυχωρία.


ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Ένα ολοκληρωμένο από κάθε άποψη SUV, που μπορεί και δικαιολογεί με το παραπάνω την προσθιοκίνητη κατεύθυνση του, η οποία πανευρωπαϊκά, όπως δείχνουν οι αριθμοί, έχει όλο και μεγαλύτερη ζήτηση(σε βάρος της τετρακίνησης)στην προσπάθεια αναζήτησης μειωμένου κόστους αγοράς και χρήσης.

Εντυπωσιακό και μοντέρνο στην εμφάνιση,ιδιαίτερα ευρύχωρο για επιβάτες και αποσκευές, ευκολοδήγητο και ασφαλές σε κάθε περίπτωση, αρκετά γρήγορο σε επιδόσεις, πλήρως ελαστικό και υποδειγματικά οικονομικό σε κατανάλωση, άνετο και αθόρυβο στο δρόμο, αφήνει μόνον θετικές εντυπώσεις στο σύνολο του,δικαιολογώντας την τιμή αγοράς του, τόσο με τον πληρέστατο εξοπλισμό του όσο και με την υψηλή τιμή μεταπώλησης του σαν μεταχειρισμένο και φυσικά την παραδοσιακή αξιοπιστία του, αποδεδειγμένη χρόνια τώρα σε όλες τις σχετικές αξιολογήσεις Ευρωπαϊκών οργανισμών.

googlenews

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

 
 
 

 

logo m

 

ΠΟΛΙΤΙΚΗ       ΕΛΛΑΔΑ       ΚΟΣΜΟΣ      ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ      ΥΓΕΙΑ      ΖΩΗ      ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ      ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ      ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ      SCIENTECH

 

 


©2024 YSTEROGRAFONEWS - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ