Η τελευταία ανανέωση του και η τοποθέτηση ενός μοντέρνου και δυναμικού κινητήρα 82 ίππων, επιτρέπει πλέον στο C1, να μην χαρακτηρίζεται αμιγώς αυτοκίνητο πόλης,αλλά να τα καταφέρνει πολύ καλά και έξω απ αυτήν,τόσο με τις επιδόσεις ,όσο και την οδική του συμπεριφορά,την άνεση και την κατανάλωση του.Τι περισσότερο να ζητήσει κανείς από ένα αυτοκίνητο αρκετά μικρότερο των τέσσερων μέτρων που η βασική τιμή του(69 ίπποι) ξεκινά κάτω από τα 10.0000 ευρώ.
ΜΟΔΑΤΟ ΚΑΙ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟ
Η πρόσφατη ανανέωση του ,με την χαρακτηριστική καινούρια μάσκα,τα οβάλ φωτιστικά σώματα,τα κάθετα φώτα LED χαμηλά δεξιά και αριστερά χαμηλά,τα νεύρα της λαμαρίνας και την δυναμική σχεδίαση του πρόσθιου τμήματος,ξεχωρίζει αμέσως το μικρό Γαλλικό αυτοκίνητο από αρκετά μοντέλα του ανταγωνισμού που στερούνται σχεδιαστικής έμπνευσης και το καθιστά μοντέρνο και ξεχωριστό απ όποια πλευρά και αν το κοιτάξεις.
Μπορεί να χαρακτηρισθεί ίσως υπερβολικό και πιθανόν υπεροπτικό, όμως το ερωτεύεσαι με την πρώτη ματιά και δεν έχεις μάτια για άλλο αυτοκίνητο πόλης.Κάτι σαν Γαλλικός έρωτας.Και αν επιμένετε σημειώστε πως υπάρχει και ανοικτή έκδοση με τεράστια υφασμάτινη οροφή,που κλέβει καρδιές τις ζεστές ημέρες της άνοιξης και του καλοκαιριού.
ΞΕΧΩΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ
Η προσπάθεια των σχεδιαστών να προσφέρουν κάτι το ξεχωριστό σε μια πραγματικά δύσκολη κατηγορία,που όλο και αποκτά περισσότερο επικίνδυνους ανταγωνιστές,δεν σταμάτησε στον εξωτερικό εντυπωσιασμό,αλλά επεκτάθηκε και εσωτερικά,εκεί πού πολλοί ανταγωνιστές του δεν έχουν να προσφέρουν τίποτε ξεχωριστό..
Το ταμπλό ξεχωρίζει αμέσως με τις μοντέρνες λύσεις του και τις εφαρμογές του,που δεν ακολουθούν τις συνηθισμένες εικόνες.Μια μεγάλη κεντρική κονσόλα κλέβει την παράσταση,διαθέτοντας στις πλουσιότερες εκδόσεις εργοστασιακό σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής και δυνατότητα σύνδεσης με smartphones χωρίς να λείπουν οι θύρες AUX και USB.Υπάρχει πλέον ντουλαπάκι συνοδηγού και πολλές θήκες και θέσεις για μικροπράματα.Μπροστά από τον οδηγό αναπαύεται ένα μεγάλο εντυπωσιακό κυκλικό ταχύμετρο ,,που διαθέτει στο κέντρο του όλες τις απαραίτητες πληροφοριακές ενδείξεις αλλά και υπολογιστή ταξιδιού,ενώ το στροφόμετρο είναι κάθετο..Την μοντέρνα εικόνα έρχονται να συμπληρώσουν τα καθίσματα με τις λεπτές πλάτες που δεν κλέβουν χώρο από τους πίσω επιβάτες.Εδώ βέβαια υπάρχουν αντιρρήσεις γιατί τα πίσω τζάμια ανοίγουν μόνον λίγο και υπό γωνία.
Η ανανέωση του μοντέλου έφερε και ελαφρώς περισσότερους χώρους για τους επιβάτες,Τέσσερα άτομα μπορούν πλέον να ταξιδεύσουν με αρκετή άνεση και εκτός πόλης,με τις αποσκευές να βολεύονται στον αυξημένο χώρο αποσκευών,που πλέον κυμαίνεται μεταξύ 196 και 780 λίτρων,ανάλογα με την θέση της πλάτης των πίσω καθισμάτων.
Ο εξοπλισμός του νέου μοντέλου είναι ικανοποιητικός με τους έξι αερόσακους να ξεχωρίζουν από την βασική έκδοση,ενώ στην αμέσως επόμενη έκδοση περιλαμβάνεται η οθόνη αφής κ.α.,και δεν πρέπει να ξεχνάμε εδώ πως πρόκειται για ένα μικρό αυτοκίνητο,που προσφέρεται σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές.
Γενικά πάντως η εικόνα υλικών,επενδύσεων και φινιρίσματος είναι ποιοτική και δεν έχει να ζηλέψει πολλά από τον ανταγωνισμό.
ΜΟΝΤΕΡΝΟΣ ΚΑΙ ΔΥΝΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Η τοποθέτηση του νέου τρικύλινδρου βενζινοκινητήρα των 1200 κυβικών εκατοστών κάτω από το κοντό καπό του μικρού αυτοκινήτου του έδωσε άλλο αέρα και δυνατότητες ανταγωνισμού.Τρικύλινδρος και με μεταβλητό χρονισμό,ατμοσφαιρικός πάντα, αποδίδει πλέον 82 ίππους σε σχέση με τους 69 του κινητήρα των 1000 κυβικών,που διατίθεται βέβαια αλλά με πολύ μικρή διαφορά τιμής.Και 82 ίπποι για ένα όχημα 915-940 κιλών δεν είναι καθόλου λίγοι .Τα 0-100 χλμ/ωρ εμφανίζονται σε 10.9-11.0 δευτ και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 170 χλμ/ωρ,τιμές ανάλογες ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου,δικαιολογώντας έτσι τον χαρακτηρισμό του σαν οχήματος πόλης και όχι μόνο.
Ο κινητήρας αποδεικνύεται δυνατός,ελαστικός,σχετικά ήσυχος στο ρελαντί και τις επιταχύνσεις και αρκετά οικονομικός.Ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης μπορείς να πετύχεις από 5.5 έως και 6.5 λίτρα/100χλμ , χωρίς σέρνεσαι,ενώ δεν θα ανέβεις πάνω από τα 7.5 λίτρα με βαρύ πόδι. Γενικά το αυτοκίνητο κρίνεται σβέλτο μέσα στην πόλη και άνετο στους ανοικτούς δρόμους και δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΑΝΕΣΗ
Οι αλλαγές του νέου μοντέλου δεν περιορίσθηκαν στην εμφάνιση αλλά προχώρησαν στο αμάξωμα και τις αναρτήσεις με σκοπό τα καλύτερα οδικά χαρακτηριστικά.Ενισχύθηκε η ακαμψία του δαπέδου ,άλλαξαν ελατήρια και αμορτισέρ,βελτιώθηκε ο άκαμπτος πίσω άξονας και η αντιστρεπτική δοκός και το σύνολο εμφανίσθηκε πιο συμπαγές και προοδευτικό.
Το μικρό Σιτροέν αποδεικνύεται ασφαλές στο δρόμο ,με περιορισμένες κλίσεις στις στροφές,ακολουθεί τις εντολές του οδηγού στην γρήγορη οδήγηση των επαρχιακών δρόμων,παρουσιάζει καλή κατευθυντικότητα στις υψηλές ταχύτητες και έχει πάντα συμμάχους του τα στάνταρ ηλεκτρονικά βοηθήματα,που βοηθούν τον οδηγό να εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες του κινητήρα χωρίς να έρχεται σε δύσκολη θέση.Την εικόνα συμπληρώνουν τα αποτελεσματικά φρένα.Τέλος η άνεση κρίνεται ανάλογη του χαρακτήρα και της προέλευσης του αυτοκινήτου.Κρατά τους επιβάτες ξεκούραστους,χωρίς ξερές αντιδράσεις και κτυπήματα.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Η πρόσφατη ανανέωση έδωσε στο C1 ότι χρειαζόταν και ακόμη περισσότερα.Δυναμικό και μοντέρνο στην εμφάνιση,προσεγμένο και ποιοτικό εσωτερικά,με καλές επιδόσεις και λογική κατανάλωση,ευχάριστο και ασφαλές οδηγικά,άνετο και ξεκούραστο το δρόμο,διαθέτει την αίσθηση μεγαλύτερου οχήματος αλλά ταυτόχρονα ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές,που το καθιστούν από τις πλέον ενδιαφέρουσες αγορές στην κατηγορία του.