Μητσοτάκης: Η επένδυση στην Παιδεία αποτελεί όρο εθνικής επιβίωσης

Μητσοτάκης: Η επένδυση στην Παιδεία αποτελεί όρο εθνικής επιβίωσης

Παρέμβαση κάνει αυτήν την ώρα ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης στη Βουλή στη διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου για την Αναβάθμιση του Σχολείου.

Μετά τη χθεσινή συζήτηση «επί της αρχής»του νομοσχεδίου, που επιφέρει αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, από το μεσημέρι διεξάγεται συζήτηση «επί των άρθρων» και - αργότερα σήμερα - η ψήφιση του νομοσχεδίου. Ονομαστική ψηφοφορία, επί της αρχής και επί ορισμένων άρθρων, έχει ζητήσει το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας.

Τι είπε για την ΑΟΖ με Ιταλία

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ξεκίνησε την ομιλία του αναφερόμενος στη συμφωνία για την ΑΟΖ με την Ιταλία κάνοντας λόγο για μία θετική εξέλιξη. Σημείωσε ότι με οδηγό το διεθνές δίκαιο και το δίκαιο της θάλασσας αναγνωρίστηκε με τον πιο επίσημο τρόπο ότι τα νησιωτικά εδάφη έχουν κυριαρχικά δικαιώματα όπως και τα χερσαία, ενώ τόνισε ότι η συμφωνία με την Ιταλία είναι «ένα διεθνές γεγονός που αποκαθιστά σαφείς κανόνες στη θάλασσα της Μεσογείου και γράφεται πλέον ως ιστορικό πολιτικό και νομικό δεδομένο για ολόκληρη την περιοχή». «Με την Ιταλία πετύχαμε τα νερά που μας ενώνουν να τα κάνουμε ήρεμα νερά μία εστία ειρήνης και συνεργασίας για το κοινό συμφέρον», συνέχισε ο κ. Μητσοτάκης και ευχήθηκε τέτοιες διμερείς συνθήκες να βρουν γόνιμη συνέχεια και μεταξύ άλλων κρατών της περιοχής.

«Η συμφωνία αυτή αποτελεί υπόδειγμα συνεννόησης, που αντιμετωπίζει μια εκκρεμότητα δεκαετιών & καθορίζει σαφείς κανόνες στη θάλασσα της Μεσογείου», είπε ο κ. Μητσοτάκης και σημείωσε ότι «η χτεσινή εξέλιξη δεν ήρθε ούτε ξαφνικά ούτε τυχαία, είναι αποτέλεσμα συστηματικής και αθόρυβης δουλειάς που αποδεικνύει ότι η Ελλάδα μπορεί και πρέπει να έχει εθνική αυτοπεποίθηση γιατί έχει πάντα μαζί της το διεθνές δίκαιο. Έχει δίπλα της πολλούς και ισχυρούς συμμάχους έχει και μέσα της την γνώση την υπερηφάνεια και την δύναμη να υπερασπίζεται τα δικαιώματα της οπότε πρέπει όπου πρέπει και όπως πρέπει».

Τέλος, ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι χαίρεται για το γεγονός ότι ουσιαστικά το σύνολο του πολιτικού κόσμου της χώρας χαιρέτησε αυτή τη συμφωνία και σημείωσε ότι σε αυτά τα ζητήματα δεν πρέπει να υπάρχουν ανούσιες διαφορές και κομματικές εντάσεις. «Εύχομαι το κλίμα αυτό της εθνικής συναίνεσης που πάντα να ζητώ να διατηρηθεί και γιατί όχι να επεκταθεί και σε άλλα αντικείμενα όπως το ζήτημα της παιδείας το οποίο συζητούμε σήμερα», είπε.

Για το νομοσχέδιο για την Παιδεία

Συνεχίζοντας ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε στο νομοσχέδιο για την παιδεία και ευχαρίστησε τους εκπαιδευτικούς για την στάση τους την περίοδο του κορωνοϊού στα σχολεία και στα πανεπιστήμια. Λειτούργησαν όλοι με ζήλο και με ωριμότητα, σχολίασε.

Αναφερόμενος στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση είπε ότι αποτελεί ένα εξαιρετικά χρήσιμο συμπληρωματικό εργαλείο. «Η πανδημία δημιούργησε μια παρακαταθήκη γνώσης αλλά και γνωστικού αντικειμένου πάνω στην οποία πρέπει να την χτίσουμε για να δυναμώσουμε κι άλλο την εξ αποστάσεως εκπαίδευση είτε μιλάμε για την συμπληρωματική επιμόρφωση μαθητών και φοιτητών είτε μιλάμε για την ουσιαστική επιμόρφωση των δασκάλων και των καθηγητών», είπε και τόνισε ότι η επένδυση στην παιδεία αποτελεί όρο εθνικής επιβίωσης.

Σύμφωνα με τον κ. Μητσοτάκη η πανδημία απέδειξε ότι δεν υπάρχει αποτελεσματικό κράτος χωρίς οι αποφάσεις να εδράζονται στην επιστημονική γνώση. «Θέλουμε ένα σύστημα εκπαίδευση υψηλών προσδοκιών και υψηλών απαιτήσεων».

Παράλληλα, ο κ. Μητσοτάκης παρατήρησε ότι η επιδημία του κορωνοϊού καθυστέρησε την εισαγωγή του ν/σ στη Βουλή, αλλά δεν εμπόδισε τον διάλογο με τους φορείς και τη δημόσια διαβούλευση. «Παρά τις ρητορικές εξάρσεις περί δημοκρατίας σε καραντίνα, ο κοινοβουλευτισμός λειτούργησε και λειτουργεί», σχολίασε ο πρωθυπουργός.

«Αναρωτιέμαι αν υπάρχει ουσιαστική διαφορετική άποψη για το πώς πρέπει να αναμορφώσουμε το [σχολικό] πρόγραμμα για παιδιά που θα μπουν στην Α' δημοτικού το 2020 και θα ολοκληρώσουν τον 12ετή κύκλο εκπαίδευσης το 2032», δήλωσε ο κ. Μητσοτάκης.

Βασική στόχευση των κυβερνητικών παρεμβάσεων στην Παιδεία είναι ένα σχολείο πιο ουσιαστικό, πιο δημιουργικό, πιο ποιοτικό και ανοιχτό, υψηλότερων προσδοκιών και απαιτήσεων, που θα ανταποκρίνονται στην ανάγκη για πιο σφαιρική μόρφωση, ανέφερε χθες στην αρχική τοποθέτησή της, επί του νομοσχεδίου για την Αναβάθμιση του Σχολείου, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως. Στοχεύουμε σε μια δημιουργική διαχείριση και αξιοποίηση των παρεχόμενων γνώσεων και τη διαρκή αυτοβελτίωση, σε ένα σχολείο της εγρήγορσης, της επίτευξης των μαθησιακών στόχων, σε ένα καλύτερο και ασφαλέστερο σχολικό περιβάλλον, πρόσθεσε.

 

googlenews

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

 
 
 

 

logo m

 

 


©2024 YSTEROGRAFONEWS - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ


© 2014-2024 YSTEROGRAFO NEWS