ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης: Τα πανεπιστήμια κλείνουν την πόρτα στη βία -Στις σχολές δεν μπαίνει η αστυνομία, αλλά η Δημοκρατία

Επί του νομοσχεδίου για τις αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, την προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας και την αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος τοποθετήθηκε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στη Βουλή.

«Υπάρχουν ρυθμίσεις που αντιμετωπίζουν προβλήματα δεκαετιών, άλλες οι οποίες υπηρετούν ζητήματα του παρόντος και άλλες που ανοίγουν ορίζοντες στο μέλλον. Το νομοσχέδιο που συζητάμε σήμερα διαθέτει και τα τρία αυτά χαρακτηριστικά. Γιατί απαντά με τόλμη στο διαχρονικό πρόβλημα της ασφάλειας των πανεπιστημίων.

Καθιερώνει ένα σύγχρονο τρόπο για την εισαγωγή και επιλογή των σπουδών και αναβαθμίζει συνολικά την ανώτατη εκπαίδευση, συγχρονίζοντάς την με τις ανάγκες και τον βηματισμό του 21ου αιώνα» τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στη Βουλή.

«Οι μεταρρυθμίσεις που προβλέπονται στο σχέδιο νόμου κινούνται σε τέσσερις σαφείς κατευθύνσεις. Διασφαλίζουν τη στοιχειώδη ικανότητα των υποψηφίων φοιτητών να ξεκινήσουν τις σπουδές τους θεσπίζοντας ελάχιστη βάση εισαγωγής σε κάθε σχολή. Ένα όριο μάλιστα που θα καθορίζουν τα ίδια τα πανεπιστημιακά τμήματα.

Οδηγούν τον ενδιαφερόμενο να φοιτήσει εκεί που πραγματικά επιθυμεί, αντί να καταλήγει, τυχαία πολύ συχνά, σε ένα τμήμα από το οποίο είναι πολύ πιθανό ποτέ να μην αποφοιτήσει. Ενισχύοντας την παράλληλη οδό της επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Οι ρυθμίσεις του παρόντος νομοσχεδίου θέτουν χρονικό όριο στις σπουδές, με ένα πρόσθετο περιθώριο 2-3 ετών πέραν της κανονικής διάρκειάς τους προβλέποντας όμως και ειδικές πρόνοιες για εργαζόμενους φοιτητές αλλά και όσους αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας. Οι ρυθμίσεις στέκονται με ωριμότητα και θάρρος απέναντι στην ανομία που πολιορκεί εδώ και χρόνια τα πανεπιστήμια μας. Καθιερώνουν πειθαρχικό πλαίσιο και ελεγχόμενη είσοδο» πρόσθεσε ο πρωθυπουργός.

  • Τα βασικότερα σημεία της τοποθέτησης Μητσοτάκη
  • Το νομοσχέδιο απαντά με τόλμη στο πρόβλημα της ασφάλειας, καθιερώνει σύγχρονο τρόπο για την επιλογή των σπουδών και αναβαθμίζει την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
  • Οι μεταρρυθμίσεις κινούνται σε 4 κατευθύνσεις. Διασφαλίζουν τη στοιχειώδη ικανότητα των υποψηφίων να ξεκινήσουν τις σπουδές τους, μέσω της ελάχιστης βάσης. Δεύτερο, οδηγούν τον ενδιαφερόμενο να φοιτήσει εκεί που πραγματικά επιθυμεί. Τρίτον, οι ρυθμίσεις του νομοσχεδίου θέτουν χρονικό όριο στις σπουδές, προβλέποντας ειδικές πρόνοιες για εργαζόμενους φοιτητές και σε όσους έχουν προβλήματα υγείας. Τέλος, στέκονται με ωριμότητα και θάρρος απέναντι στην ανομία που πολιορκεί τα πανεπιστήμια.
  • Ολα αυτά δεν προέκυψαν ούτε ξαφνικά ούτε τυχαία. Είναι αντίδραση σε ένα αναχρονιστικό καθεστώς. Σήμερα 8 στους 10 εισάγονται στο πανεπιστήμιο. Αυτό δεν συμβαίνει πουθενά στον κόσμο. Την ίδια ώρα αποφοιτούν ολοένα και λιγότεροι. Οι ετήσιοι πτυχιούχοι είναι μόλις 9%. Τρεις στους δέκα είτε γίνονται αιώνιοι φοιτητές είτε παίρνουν άλλο δρόμο στη ζωή τους.
  • Πολλοί από όσους καταφέρνουν να αποφοιτήσουν δεν ευτυχούν. Το 2019 είχαμε τη μεγαλύτερη ανεργία ανάμεσα σε πτυχιούχους. Την ίδια στιγμή το 36% των επιχειρήσεων λέει ότι ζητά αλλά δεν βρίσκει στελέχη που θέλει. Σημαίνει ότι υπάρχει αναντιστοιχία της ζήτησης με την προσφορά.
    Μόνο το Καποδιστριακό συγκαταλέγεται ανάμεσα στο κορυφαία πανεπιστήμια στον κόσμο.
  • Τα παιδιά πρέπει να ξέρουν τι θέλουν να σπουδάσουν και να κατευθύνονται αναλόγως. Και οι συνθήκες να ευνοούν την έρευνα και τον ακαδημαϊκό διάλογο.
  • Τον Αύγουστο του 2019 έλεγα ότι η πρόοδος προϋποθέτει ηρεμία, ασφάλεια και κανόνες. Στην Ελλάδα υπάρχει δημοκρατία που δεν επιτρέπει στους λίγους να καθορίζουν την καθημερινότητα των πολλών.
  • Η θεσμική κατοχύρωση της ελεύθερης διακίνησης των ιδεών βρίσκει το ουσιαστικό της ισοδύναμο.
    Αναμετρώνται δύο αντίθετες αντιλήψεις για το δημόσιο πανεπιστήμιο. Εμείς θέλουμε να δώσουμε πίσω το δημόσιο πανεπιστήμιο στους φυσικούς του κατόχους. Στους φοιτητές και τους καθηγητές. Οχι νησίδα αδράνειας των κανόνων της πολιτείας και επιβολής της βούλησης αυταρχικών μειοψηφιών.
    Εσείς θέλετε το Πανεπιστήμιο χώρο ανάδειξης κομματικών επετηρίδων. Βαφτίζετε ακτιβισμό την παραβατικότητα.
  • Η πρώτη δέσμη αλλαγών αφορά την πρόσβαση και η δεύτερη με την πραγματική προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας και περιβάλλοντος.
    Δεν είναι δυνατόν να έχουμε φοιτητές με γνώσεις που βαθμολογούνται με 1 και 2. Αυτό θα σταματήσει. Με ελάχιστο όριο το 8,5 δίνουμε ένα όριο ποιότητας. Αποτελούσε κεντρική προεκλογική μας δέσμευση και το κάνουμε σήμερα πράξη.
  • Δεν είναι λογικό να εισάγεται κάποιος σε ένα πανεπιστήμιο επειδή απλά το συμπλήρωσε τελευταία επιλογή στο μηχανογραφικό.
    Οποιος εισάγεται στο πανεπιστήμιο πρέπει και κάποια στιγμή να το τελειώνει. Αλλιώς το πανεπιστήμιο γίνεται ένας προθάλαμος ανεργίας.
  • Η δεύτερη τομή του νομοσχεδίου δρομολογεί την επαναφορά της ομαλότητας και της ελευθερίας στους χώρους της τριτοβάθμιας. Αντιμετωπίζουμε τα φαινόμενα βίας και ανομίας στα πανεπιστήμια.
  • Η μονάδα ασφάλειας θα εποπτεύει τη φύλαξη και θα πλαισιώνεται από ένα ειδικό σώμα της ΕΛΑΣ χωρίς όπλα με ειδική εκπαίδευση. Γιατί αν και τώρα η ΕΛΑΣ μπορεί να επεμβαίνει, η δράση μέσα στα πανεπιστήμια παραμένει ευαίσθητη. Αυτό το σώμα θα συνεργάζεται με τον Πρύτανη και ένα ειδικό συμβουλευτικό σώμα.
  • Προβλέπεται επίσης η ελεγχόμενη είσοδος στα ανώτατα ιδρύματα. Οι αίθουσες των φοιτητών δεν θα είναι πλέον γιάφκες περιθωριακών. Οι σχολές κλείνουν την πόρτα στη βία και ανοίγουν την πόρτα στην ελευθερία.
  • Διαφωνούνε λένε οι πρυτάνεις και ο κόσμος των πανεπιστημίων. Δεν ισχύει. Είχαμε αποφάσεις συγκλήτων, δηλώσεις ακαδημαϊκών και φοιτητών. Ολοι συμφωνούν για την βάση εισαγωγής. Και όσοι διαφωνούν με το ειδικό σώμα για την ασφάλεια, δεν έχουν να προτείνουν κάτι άλλο.
    Παντού στον κόσμο η είσοδος σε αίθουσες και εργαστήρια είναι ελεγχόμενη και παντού λειτουργούν υπηρεσίες ασφάλειας. Πουθενά στον κόσμο όμως δεν έχουμε απειλές, ναρκωτικά, βιασμούς. Ψέμα τρίτο η δήθεν απειλή για τα προσωπικά δεδομένα από τις κάμερες. Οι κάμερες θα είναι εκτός κτιρίων.
  • Και το εγκρίνουν οι ανεξάρτητες αρχές.
    Σε καμία περίπτωση δεν ισχυρίζομαι ότι αυτές οι αλλαγές μπορούν να λύσουν τα πάντα. Είναι σημαντικό βήμα προς τα μπροστά και μήνυμα ότι η δημοκρατία μας λειτουργεί παντού και για όλους.
  • Στις σχολές δεν μπαίνει η Αστυνομία, μπαίνει η Δημοκρατία.
  • Συντηρητικός είναι σήμερα όποιος συντηρεί όσα δεν αξίζουν να συντηρηθούν. Προοδευτικός είναι αυτός που θέλει να τα αλλάξει και να τα κάνει καλύτερα. Διαλέξτε σε ποια πλευρά είστε. Η αντιπολίτευση επιλέγει κραυγές αλλά και σιωπή ένοχη για τη βία και την ανομία στα πανεπιστήμια.
  • Στις μέρες μας πρέπει να θωρακιστεί το δημόσιο πανεπιστήμιο από κάθε σκοτεινή επιβουλή. Αυτό το στόχο υπηρετεί το δυναμικό των πανεπιστημίων και το νομοσχέδιο που ψηφίζουμε σήμερα. Αποτελούσε ρητή προεκλογική μας δέσμευση. Μεταρρύθμιση που γίνεται παράλληλα με την αντιμετώπιση της πανδημίας. Γιατί η βουλή λειτουργεί.
  • Από αύριο η τριτοβάθμια εκπαίδευση στη χώρα γυρίζει σελίδα.
    Κλείνω με μία πρόταση. Θα ήθελα να συνυπογράψουμε ένα κείμενο για υποτροφίες φοιτητών και υποψήφιων φοιτητών.

 ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
 Copyright © 2020 YSTEROGRAFO NEWS