Με 150 ίππους από 1332 κυβικά εκατοστά, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη , καλές επιδόσεις ανανεωμένη εμφάνιση, αυξημένες ικανότητες κίνησης εκτός δρόμου και πλούσιο εξοπλισμό, το ανανεωμένο Duster, αποτελεί μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα πρόταση στην κατηγορία του.
ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΤΟΥ
Όντας το πλέον δημοφιλές μοντέλο στην ιστορία της Dacia, το Duster βρίσκεται πολύ ψηλά στις πωλήσεις της κατηγορίας του από τη πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη, έχει ενισχύσει ακόμη περισσότερο την θέση του εμπορικά , με τις εκδόσεις των 150 ίππων, LPG και 4Χ4.
ΚΑΛΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Ο ιδιαίτερα ανταγωνιστικός και ενδιαφέρον τετρακύλινδρος κινητήρας των 1332 κυβικών εκατοστών, αποδίδει 150 ίππους στις 5250 στροφές και ροπή στρέψεως 250 Nm που εμφανίζεται από τις 1700 στροφές ήδη , απαλλάσσοντας τον οδηγό από συχνές αλλαγές ταχυτήτων. Οι 150 ίπποι είναι αρκετοί για να εξασφαλίσουν, σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των έξι σχέσεων της έκδοσης TCe 150, επιτάχυνση 9.6 δευτερόλεπτων για 0 ως 100 χλμ/ωρ και τελική ταχύτητα 176 χλμ /ώρα, τιμές που είναι οι καλύτερες των βενζινοκίνητων εκδόσεων του μοντέλου.
ΚΑΙ ΜΕ ΥΓΡΑΕΡΙΟ
Για εκείνους που ενδιαφέρονται για το υγραέριο συγκεκριμένα, σημειώνουμε πως το δημοφιλές SUV εξοπλίζεται με τον νέο turbo κινητήρα βενζίνης Energy 1.0 TCe που αποδίδει, με την χρήση βενζίνης 90 ίππους και 160 Nm 100 ίππους και την χρήση υγραερίου 100 ίππους και 170 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 2.000 σ.α.λ. Ο σύγχρονος αυτός κινητήρας, που έχει αγωνιστικά γονίδια, όπως προκύπτει από την ενασχόληση του Groupe Renault με τη Formula1, συνδυάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο εξι σχέσεων καλής κλιμάκωσης και αίσθησης και διαθέτει καλές σχετικά επιδόσεις. Τα 100 χλμ/ωρ εμφανίζονται σε 13.9 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα σταματά στα 168 χλμ/ωρ. Και είναι χαρακτηριστικό ότι σε συνδυασμό με τις δύο δεξαμενές καυσίμου, εξασφαλίζεται αυτονομία 1400 χλμ.
Με βάση δηλαδή τις μετρήσεις κατανάλωσης σύμφωνα με το πρωτόκολλο NEDC (5,5 λτ./100 χλμ. βενζίνης & 6,8-6,9 λτ./100 χλμ. υγραερίου) εξασφαλίζει μια αυτονομία που φτάνει τα 1.400 χλμ σύμφωνα με τον κατασκευαστή, με ένα γέμισμα και των δύο δεξαμενών., ενώ στην πράξη η αυτονομία ξεπερνά τα 1240 χλμ., καθώς με την χρήση βενζίνης η κατανάλωση ανά 100 χλμ βρίσκεται κοντά στα 7.0 λίτρα και με την χρήση υγραερίου στα 8.1 λίτρα περίπου σαν μέση τιμή.
ΝΕΑ ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
Το καινούργιο μοντέλο έχει όλα τα χαρακτηριστικά της νέας εταιρικής ταυτότητας, καινούρια 3D μάσκα , μοντέρνο στυλ εμπρός φώτων με την χαρακτηριστική φωτεινή υπογραφή σχήματος "Y" , πίσω φώτα και φλας τεχνολογίας LED, νέες ζάντες, νέο αεροδυναμικό πίσω σπόιλερ και καλύτερη αεροδυναμική, νέες ζάντες 16 και 17 ιντσών στοιχεία που το καθιστούν πιο εντυπωσιακό, ολοκληρωμένο και ανταγωνιστικό.
ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΛΟΗΓΗΣΗΣ
Ολόκληρο το σαλόνι είναι ξανασχεδιασμένο με κεντρική κονσόλα που διαθέτει συρόμενο υποβραχιόνιο και αποθηκευτικό χώρο 1.1 lt, περισσότερους γενικά αποθηκευτικούς χώρους, νέο σύστημα πλοήγησης και δύο καινοτόμα συστήματα πολυμέσων , αυξημένη συνδεσιμότητα, μεγάλη έγχρωμη οθόνη οκτώ ιντσών, με ενσύρματη ή ασύρματη λειτουργία αντιστοίχισης Media Nav και Media Display, έξι ενσωματωμένα ηχεία, καινούρια πιο άνετα καθίσματα, προσκέφαλα και ταπετσαρίες, πρακτικούς διακόπτες και χειριστήρια, αυτόματο air condition, καλύτερη ποιότητα υλικών και αισθητά καλύτερο φινίρισμα, στοιχεία που εντυπωσιάζουν συνολικά
ΜΑΚΡΥΤΕΡΟ ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ
Με το μεταξόνιο να είναι μακρύτερο και σε συνδυασμό με το αξιόλογο πλάτος εξασφαλίζονται πλεον πιο άνετοι χώροι για τέσσερα με πέντε άτομα μαζί με τις αποσκευές τους σε μακρινά ταξίδια.
Συγκεκριμένα η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών κυμαίνεται μεταξύ 479 και 1600 λίτρων, ενώ ο εξοπλισμός ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης , εμφανίζεται σημαντικά βελτιωμένος και πλήρης για την κατηγορία και την τιμή του αυτοκινήτου, τιμή που σε κάθε περίπτωση βρίσκεται μπροστά από τον ανταγωνισμό, αποτελώντας ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του.
ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΣΤΟ ΧΩΜΑ
Ο σαφής περιπετειώδης χαρακτήρας του οχήματος φαίνεται ευθύς εξ αρχής και πράγματι το Duster τα καταφέρνει πολύ καλά στις χωμάτινες διαδρομές, με αξιόλογες γωνίες προσέγγισης και αποχώρησης και σημαντικό ύψος από το έδαφος, που επιτρέπουν άνετη και ευχάριστη κίνηση , χωρίς προβλήματα.
ΚΑΛΗ ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ
Είναι χαρακτηριστικό ότι οδηγός κάθεται ψηλά, έχει καλή περιφερειακή ορατότητα, εχει μπροστά του εύχρηστους μοχλούς και διακόπτες και καλή πλευρική στήριξη καθίσματος.
ΘΕΤΙΚΗ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Οι βελτιωμένες αναρτήσεις που, έχουν στόχο και την άνεση των επιβατών, εξασφαλίζουν, ασφαλή οδική συμπεριφορά γενικά, πολύ καλή κατευθυντικότητα, περιορισμένες κλίσεις στις στροφές και θετικές αντιδράσεις στα όρια πρόσφυσης, ενώ παραμένουν, αθόρυβες και ξεκούραστες ακόμη και στους άσχημους δρόμους συνδυαζόμενες με μειωμένους θορύβους κύλισης.
Τέλος αποτελεσματικά, ανθεκτικά και με καλή αποδεικνύονται και τα φρένα ακόμη στην σκληρή χρήση.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Το επανασχεδιασμένο και ολοκληρωμένο νέο Duster, ειδικά στην έκδοση των 150 ίππων, αποτελεί μια από τις καλύτερες λύσεις της αγοράς στην κατηγορία του, προσφέροντας, δύναμη και καλές επιδόσεις, οικονομία, χώρους, πληρότητα εξοπλισμού , αυξημένη ενεργητική και παθητική ασφάλεια , εξελιγμένα συστήματα πολυμέσων με μεγάλη οθόνη , αυξημένη πρακτικότητα, θετική οδική συμπεριφορά , αυξημένες ικανότητες κίνησης εκτός δρόμου , σε πολύ καλή τιμή αγοράς, που ο ανταγωνισμός δεν πλησιάζει εύκολα.