Αν μια εταιρεία μπορεί να χαρακτηριστεί αντισυμβατική και επαναστατική με το DNA της καινοτομίας στον οργανισμό της τότε αυτή είναι σίγουρα η Citroën.
Ξεχωριστή για πολλούς αλλά και εκκεντρική ίσως για κάποιους άλλους η μεγάλη γαλλική εταιρεία είχε και έχει τον δικό της ξεχωριστό χαρακτήρα. Ξεκινώντας από την επαναστατική 11CV Traction Avant, το πρώτο μονοκόκ προσθιοκίνητο αυτοκίνητο στο κόσμο, που όπως διαδιδόταν τότε έπαιρνες βραβείο αν κατάφερνες να την τουμπάρεις, την επίσης επαναστατική ID/DS, την γνωστή ως βάτραχο, μοντέλο που άλλαξε σημαντικά την εξέλιξη της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, τα μοναδικά θρυλικά 2 CV, τις GS /GSA με την υποδειγματική άνεση, που μπορούσαν να κινηθούν με τρείς τροχούς, όπως και αρκετά αργότερα διαφημιζόταν για τις ίδιες ικανότητες επίσης και οι Xantia, τις πρωτοποριακές βέβαια BX νωρίτερα, τις ΖΧ με την λεγόμενη “παθητική τετραδιεύθυνση” που εξάλειφε την αδράνεια της ουράς στις στροφές και άλλα ακόμη ξεχωριστά μοντέλα.
Με κόμπακτ διαστάσεις, ώστε το park distance να μην δουλεύει υπερωρίες στο παρκάρισμα, τα 156 χιλιοστά απόστασης από το έδαφος να θυμίζουν SUV, και σχεδίαση της ουράς να φέρνει σε Sport /Coupe, το C4 ξεχωρίζει αμέσως και αν όλα αυτά δεν σας φθάνουν, υπάρχουν και 31 διαφορετικοί συνδυασμοί διαμόρφωσης που συμπληρώνουν την εικόνα του.
ΚΟΜΠΑΚΤ ΧΑΤΣΜΠΑΚ
Και επειδή μιλήσαμε για SUV, να σημειώσουμε ότι μετά την επιτυχημένη επίθεση της εταιρείας στην κατηγορία των SUV με το λανσάρισμα των C3 Aircross SUV και C5 Aircross SUV κλπ, η Citroën προχώρησε στο επόμενο στάδιο εστιάζοντας σταθερά πλέον στην αγορά των hatchback. Με περισσότερα από 1.700.000 αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στην Ευρώπη μόνο το 2019 – σχεδόν το 11% των συνολικών πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων – η κατηγορία των compact hatchback αποδείχθηκε ιδιαίτερα σημαντική στην ευρωπαϊκή αγορά και πολύ ενδιαφέρουσα για τα εργοστάσια.
ΑΠΟ ΤΟ 1928
Η σειρά συμπαγών οχημάτων της Citroën είναι μια ιστορία επιτυχίας εδώ και 92 χρόνια, καλύπτοντας δέκα γενιές από το πρώτο C4 το 1928. Μια ιστορία που περιλαμβάνει και το GS – που ψηφίστηκε Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς το 1971 . Μια σειρά μοντέλων που αντιστοιχούν σε σχεδόν 12,5 εκατομμύρια πωλήσεις συνολικά , με το καθένα μοντέλο να ξεχωρίζει για τον χαρακτήρα, την άνεση και την ασφαλή οδική συμπεριφορά του , κατά τη διάρκεια των δεκαετιών: C4 (1928), Ami 6/Ami 8, GS/GSA, BX, ZX, Xsara, C4 (2004 και 2010) και C4 Cactus.
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
Με ξεχωριστή και τολμηρή ταυτότητα, το νέο C4 παρουσιάζει μια διαφορετική φιλοσοφία στην κατηγορία των συμπαγών hatchback. Με την ανυψωμένη εξωτερική σχεδίαση το νέο αμάξωμα συνδυάζει την κομψότητα και την εμφάνιση ενός hatchback, ενώ υιοθετεί διακριτικά ορισμένες σχεδιαστικές φόρμες και δυναμικά χαρακτηριστικά των SUV.
Με αεροδυναμική και ρευστή εμφάνιση, διαθέτει νέες σχεδιαστικές υπογραφές του εμπρός και πίσω φωτισμού σε σχήμα V LED και μια νέα έκφραση δυναμικού στυλ. Οι άφθονοι εσωτερικοί χώροι προσφέρουν άνεση και πρακτικότητα ενώ μπορείς να διαμορφώσεις το αυτοκίνητό σου σύμφωνα με τις προτιμήσεις σου, με 31 εξωτερικούς χρωματικούς συνδυασμούς και έξι εσωτερικούς στο σαλόνι.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ, ΒΕΝΖΙΝΗ ΚΑΙ ΝΤΙΖΕΛ
Με το νέο ë-C4 να είναι ένα ακόμη όχημα στην ηλεκτρική ιστορία της εταιρείας, το νέο C4 προσφέρει την άνεση επιλογής ανάμεσα σε τρεις παραλλαγές : 100% ηλεκτρικό 100 kW, 136 ίπποι, με θεωρητική αυτονομία WLTP (350 km), βενζινοκινητήρες Euro 6d από 100 hp ως 130 ίππους και ντίζελ έως 130 ίππους.
ΚΑΛΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Οι 130 ίπποι έκδοσης PureTech 130 σε συνδυασμό με το γρήγορο και καλά κλιμακωμένο αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, εξασφαλίζουν στο αμάξωμα των 1300 περίπου κιλών, επιτάχυνση 9.8 δευτερόλεπτων και τελική ταχύτητα 200 χλμ/ωρ, επιδόσεις που κρίνονται πολύ καλές για την κατηγορία του.
ΧΑΜΗΛΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Χαμηλές και πλήρως ανταγωνιστικές αποδείχθηκαν και οι τιμές κατανάλωσης από κάθε άποψη, με την μέση τιμή να κυμαίνεται γύρω στα 5.3 λίτρα, τα οποία μπορούν να κατέβουν με ελαφρύ δεξί πόδι στα 4.9 λίτρα, ενώ και με πίεση οι τιμές διατηρούνται σε λογικά επίπεδα.
ΠΛΗΡΗΣ ΑΝΕΣΗ
Το νέο C4 υιοθετεί το πρόγραμμα Citroën Advanced Comfort®, προσφέροντας πλήρη άνεση για τους επιβάτες σε συνδυασμό με την ανάρτηση με τα Progressive Hydraulic Cushions® και τα καθίσματα Advanced Comfort που λες και είναι σχεδιασμένα για τις Ελληνικές κακοτεχνίες των δρόμων τις οποίες και κρατούν μακριά από τη μέση των επιβατών. Η άνεση ταξιδιού ενισχύεται από τον μεγάλο εσωτερικό χώρο, συμπεριλαμβανομένου του χώρου για τα πίσω γόνατα "Best in Class", των έξυπνων αποθηκευτικών θέσεων και της Smart Pad Support Citroën™. Η άνεση συμπληρώνεται από τις 20 τεχνολογίες υποβοήθησης οδήγησης, συμπεριλαμβανομένου του Highway Driver Assist – ένα σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 – και έξι τεχνολογιών συνδεσιμότητας.
ΔΕΚΑ ΓΕΝΙΕΣ
Το νέο C4 βασίζεται στη μακρά και πλούσια εμπειρία της Citroën στην κατηγορία των συμπαγών οχημάτων, με σχεδόν 12.500.000 πωλήσεις σε 92 χρόνια: πρώτη γενιά C4 (1928), Ami 6 και Ami 8, GS και GSA, BX, ZX, Xsara, C4 (2004 και 2010) και C4 Cactus. Μια σειρά αυτοκινήτων που άφησε το στίγμα της στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας ανταποκρινόμενη στις ανάγκες των πελατών που αναζητούσαν οχήματα με μεγάλη άνεση και ξεχωριστές οδηγικές εμπειρίες. Αυτοκίνητα που ήταν πάντα συμπαγή εξωτερικά και ευρύχωρα εσωτερικά, κομψά και στιβαρά. Τα νέα C4 αντιπροσωπεύουν τη 10η γενιά συμπαγών αυτοκινήτων Citroën.
ΠΡΩΤΗ ΓΕΝΙΑ ΤΟ 2004
Η γενιά του C4 που κυκλοφόρησε το 2004 ενσάρκωσε την τόλμη της Citroën όσον αφορά τη σχεδίαση και την τεχνολογία. Καινοτόμο και μοντέρνο, ήταν διαθέσιμο σε διάφορα αμαξώματα: πεντάθυρο, τετράθυρο και ως πρωτότυπο Coupé με πίσω παράθυρο δύο τμημάτων να καλύπτεται από αεροδυναμική αεροτομή. Εκτός από το φουτουριστικό ταμπλό, ο εξοπλισμός του οχήματος περιελάμβανε πολυάριθμες καινοτομίες άνεσης.
ΔΕΥΤΕΡΗ ΓΕΝΙΑ ΤΟ 2010
Η γενιά του C4 που κυκλοφόρησε το 2010 ήταν διαθέσιμη μόνον σε πεντάθυρη και τετράθυρη έκδοση. Αντιπροσώπευε την πιο πετυχημένη προσέγγιση στην κατηγορία, σε συνδυασμό με εξοπλισμό υψηλής τεχνολογίας, κομψό σχεδιασμό και αποδοτικούς κινητήρες.
Αυτές οι δύο γενιές του C4 ενσωμάτωσαν όλη την τεχνολογία που αναμενόταν σε ένα συμπαγές αυτοκίνητο. Πουλήθηκαν πάνω από 2.941.000 μονάδες.
ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ
Συνοπτικά , η σχεδίαση των νέων C4 ξεχωρίζει αμέσως συνδυάζοντας:
Από τη μια κομψότητα, ρευστότητα και δυναμισμό ενός συμπαγούς hatchback με εκλεπτυσμένες γραμμές και γραφικές λεπτομέρειες σαν σήμα κατατεθέν.
Και από την άλλη, δύναμη, ξεχωριστό χαρακτήρα και στιβαρότητα ενός SUV χάρη στους μεγάλους τροχούς, τα εντυπωσιακά και μυώδη σχήματα του αμαξώματος.
ΜΑΚΡΥ ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ
Σχεδιαστικά οι κοντοί μπροστινοί και πίσω πρόβολοι, σε συνδυασμό με τους τροχούς μεγάλης διαμέτρου και την απόσταση από το έδαφος 156 mm (περισσότερη από τον ανταγωνισμό), δίνουν στο όχημα μια διαφορετική δυναμική και αίσθηση περιπέτειας.
Με μακρύ μεταξόνιο (2.670 χλστ.) τα νέα C4 βρίσκονται στην καρδιά της κατηγορίας των συμπαγών χάτσμπακ όσον αφορά τις διαστάσεις: μήκος 4.360 χλστ., πλάτος 1.800 χλστ., ύψος 1.525 χλστ. Χάρη στο υπερυψωμένο αμάξωμα του, προσφέρει υψηλότερο "eye-point" από τον ανταγωνισμό (1,22 m), παρέχοντας αυξημένη ορατότητα κατά την οδήγηση.
ΜΟΝΤΕΡΝΟΣ ΦΩΤΙΣΜΟΣ
Το μπροστινό μέρος, με τον μοντέρνο φωτισμό σε σχήμα V, προβάλλει τη νέα αισθητική σχεδίαση της Citroën, όπως αυτή ξεκίνησε από τα CXperience, Ami One και 19_19 Concept, και όπως εμφανίζεται στο νέο C3 που κυκλοφόρησε το 2020. Το στυλ είναι μια φυσική εξέλιξη του προηγούμενου μοντέλου με τους προβολείς διπλής βαθμίδας και τα χρωμιωμένα σιρίτια απλωμένα σε όλο το πλάτος του οχήματος. Σε αυτή την εικόνα , τα chevron επεκτείνονται στα φώτα ημέρας στο επάνω μέρος και τώρα στους προβολείς στο κάτω μέρος. Στοιχείο που χρησιμεύει για να τονίσει την τεχνολογία φωτισμού 100% LED «Citroën LED Vision» με φώτα ημέρας LED και προβολείς με τρεις μονάδες LED.
Το καπό είναι ψηλό και οριζόντιο – και έχει τα ίδια κοίλα σχήματα με το C5 Aircross SUV εξασφαλίζοντας , δύναμη και στιβαρότητα. Ο μπροστινός προφυλακτήρας έχει μαύρη ματ κάτω τμήμα για ανθεκτικότητα σε περίπτωση μικρών κτυπημάτων. Οι γρίλιες εισαγωγής αέρα χρησιμοποιούν ένα μοτίβο "macro chevron" παρόμοιο με αυτό που χρησιμοποιείται στο Ami One και στο 19_19 Concepts, υποδεικνύοντας την προσοχή στη λεπτομέρεια σε αυτά τα νέα μοντέλα.
ΑΝΕΤΟ ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ
Η πίσω σχεδίαση δίνει στο όχημα δυναμισμό και στιβαρότητα, ενώ εξασφαλίζει έναν άνετο όγκο χώρου αποσκευών (380 λίτρα) που είναι εύκολο στη φόρτωση. Με το κεκλιμένο πίσω παράθυρο και την αεροτομή, το πίσω άκρο αντλεί έμπνευση από το C4 Coupé του 2004 με το αυθεντικό πίσω παράθυρο δύο τεμαχίων που καλύπτεται από αεροδυναμική αεροτομή.
Σαν συνέχεια , στο πίσω μέρος, τα νέα C4 προτάσουν τον πίσω φωτισμό LED σχήματος V που εμφανίστηκε στο Ami One και στο 19_19 Concepts, προσφέροντας σχεδιαστική συνέχεια με το μπροστινό μέρος.
Η “φούστα “του προφυλακτήρα - ματ μαύρο για προστασία και ανθεκτικότητα - έχει γυαλιστερή μαύρη διακόσμηση και χρωμιωμένους σωλήνες εξάτμισης για τις εκδόσεις βενζίνης και Diesel, που εκφράζουν δυναμισμό.
ΚΑΘΑΡΟ ΚΑΙ ΜΟΝΤΕΡΝΟ ΤΑΜΠΛΟ
Το εσωτερικό εντυπωσιάζει με την πρώτη ματιά μέσω της χαρακτηριστικής αντιληπτής ποιότητάς του . Έκφραση του προγράμματος Citroën Advanced Comfort®, συνδυάζεται με το καθαρό, μοντέρνο ταμπλό, τα απαλά διαμορφωμένα πάνελ θυρών, τους πολλαπλούς αποθηκευτικούς χώρους, τα μαλακά υλικά και τα ιδιαίτερα άνετα καθίσματα. Το φαρδύ, οριζόντιο ταμπλό δίνει μια ξεχωριστή αίσθηση χώρου και όγκου, ενώ προσφέρει πολυάριθμους αποθηκευτικούς χώρους ενσωματωμένους στη σχεδίαση. Η ευφυΐα που εφαρμόζεται στη σχεδίαση αποδεικνύεται από τη θήκη του ταμπλό, το Smart Pad Support Citroën™ και τον χώρο αποθήκευσης κινητού τηλεφώνου. Επεκτεινόμενη στα πάνελ των θυρών, το ταμπλό δημιουργεί ένα ξεχωριστό εφέ, ενώ η ψηλή και φαρδιά κεντρική κονσόλα βελτιώνει την πρακτικότητα αυτού του συμπαγούς hatchback.
ΑΝΕΤΗ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ
Οι επιβάτες απολαμβάνουν μια άνετη εσωτερική ατμόσφαιρα: υπάρχει ένα νέο μοτίβο κόκκων chevron στο ταμπλό, νέα σχέδια στα καθίσματα Advanced Comfort ενώ οι χρωματικοί συνδυασμοί του εσωτερικού συνδυάζονται με τα καθίσματα και τα νέα πάνελ θυρών. Τα υλικά είναι μαλακά στην αφή στις περιοχές επαφής. Ιδιαίτερα το χυτό επάνω μέρος του ταμπλό, οι λωρίδες του πάνελ της μπροστινής πόρτας και η μαλακή επένδυση του υποβραχιόνιου εντυπωσιάζουν . Σατέν χρώμιο ή γυαλιστερό μαύρο χρώμα υπάρχουν στους αεραγωγούς, στο τιμόνι, στον πίνακα οργάνων, στα χειριστήρια κλιματισμού και ψυχαγωγίας, στην κεντρική κονσόλα και στη θήκη του ταμπλό προσθέτοντας φινέτσα στην καμπίνα επιβατών και χρησιμεύουν στον εντοπισμό χρήσιμων λειτουργιών.
Το τιμόνι έχει μια φαρδιά κάτω ακτίνα που ενσωματώνει τα χειριστήρια υποβοήθησης του οδηγού στα αριστερά και τα χειριστήρια infotainment στα δεξιά. Νέα, γυαλιστερά μαύρα πτερύγια αυτόματου κιβωτίου είναι ενσωματωμένα στο τιμόνι για στιγμιαίες αλλαγές ταχυτήτων, ανεξάρτητα από τη γωνία του τιμονιού.
ΠΙΝΑΚΑΣ ΟΡΓΑΝΩΝ ΧΩΡΙΣ ΠΛΑΙΣΙΟ
Τα HMI (Human Machine Interfaces) προσφέρουν τεχνολογία και εντυπωσιασμό στην καμπίνα. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων HD χωρίς πλαίσιο διαθέτει ένα πρωτότυπο και ευανάγνωστο γραφικό ταυτότητας Citroën. Τονίζεται με λευκό ατμοσφαιρικό φωτισμό για αιωρούμενο εφέ. Η μεγάλη έγχρωμη οθόνη head-up είναι εύκολη στη χρήση και κρατά τον οδηγό συγκεντρωμένο στον δρόμο μπροστά, εμφανίζοντας βασικές πληροφορίες οδήγησης με ευανάγνωστο και διαισθητικό τρόπο. Στο κέντρο, στο επάνω μέρος του ταμπλό, η εξαιρετικά λεπτή οθόνη αφής 10 ιντσών χωρίς περιθώρια είναι το νευραλγικό κέντρο των χειριστηρίων του οχήματος. Έχει γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα και φυσικό καντράν χρωμίου με μοτίβο chevron. Τα χειριστήρια του αυτόματου κλιματισμού δύο ζωνών είναι επίσης φυσικά για άμεση πρόσβαση και αλλαγή των ρυθμίσεων και έχουν αντιμετωπιστεί με την ίδια προσοχή: χρωμιωμένα καντράν διακοσμημένα με το ίδιο μοτίβο και γυαλιστερά μαύρα κουμπιά.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΧΕΙΡΟΦΡΕΝΟ
Το νέο C4 διαθέτει νέο και κομψό μεταλλικό αυτόματο μοχλό ταχυτήτων. Διαθέτει τις τρεις συνήθεις θέσεις (R, N και D) που φωτίζονται από πίσω για περισσότερη ευκρίνεια. Υπάρχουν επίσης δύο κουμπιά με οπίσθιο φωτισμό: P για ενεργοποίηση της λειτουργίας Parking, M για ενεργοποίηση της λειτουργίας χειροκίνητης οδήγησης.
Η κονσόλα ενσωματώνει επίσης το ηλεκτρικό χειρόφρενο και έναν επιλογέα τρόπου οδήγησης που έχει τρεις ρυθμίσεις στις εκδόσεις αυτόματου κιβωτίου: Eco, Normal, Sport.
31 ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΙ ΧΡΩΜΑΤΩΝ
Προκειμένου να καλύψουν τις διαφορετικές απαιτήσεις των αγοραστών των compact hatchback, τα νέα C4 προσφέρουν μια επιλογή από 31 συνδυασμούς χρωμάτων και «Color Packs» για το εξωτερικό και έξι διαφορετικές εσωτερικές ατμόσφαιρες, επιτρέποντας στους πελάτες να οδηγούν με το αυτοκίνητο που τους ταιριάζει καλύτερα.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ CITROËN ADVANCED COMFORT
Είναι το πραγματικό σήμα κατατεθέν της Citroën που στηρίζει τη σχεδίαση και την ανάπτυξη των οχημάτων της. Το πρόγραμμα Citroën Advanced Comfort® είναι μια σύγχρονη και ορθολογική προσέγγιση στην άνεση. Τα νέα C4 προσφέρουν συγκεκριμένες λύσεις με τέσσερις πυλώνες αυτού του συγκεκριμένου προγράμματος, που είναι :
Άνεση στην οδήγηση: για την προστασία των επιβατών από εξωτερικές ενοχλήσεις, τόσο όσον αφορά τους κραδασμούς όσο και τον θόρυβο.
Άνεση ταξιδιού: που κάνει τη ζωή πιο εύκολη, μέσω του άφθονου χώρου, των πρακτικών τμημάτων αποθήκευσης και των έξυπνων διατάξεων.
Αίσθηση άνεσης: παροχή ψυχικής ηρεμίας στον οδηγό και μείωση του ψυχικού φόρτου εργασίας, οργανώνοντας και δίνοντας προτεραιότητα μόνο στις πληροφορίες που χρειάζονται. Δημιουργία δηλαδή μιας χαλαρωτικής εσωτερικής ατμόσφαιρας.
Άνεση χρήσης: βελτίωση της χρήσης του αυτοκινήτου και του εξοπλισμού του με διαισθητική τεχνολογία, χρήσιμες λειτουργίες καθημερινής βοήθειας και ψηφιακή “συνέχεια” μεταξύ των επιβατών και του ίδιου του αυτοκινήτου.
ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Τα νέα C4 είναι εξοπλισμένα, στάνταρ, με το καινοτόμο σύστημα ανάρτησης της Citroën που διαθέτει Progressive Hydraulic Cushions®, το οποίο πρωτοπαρουσιάστηκε στα C4 Cactus και C5 Aircross SUV.
Η συγκεκριμένη τεχνολογία στοχεύει πρωτίστως στη βελτιστοποίηση της ποιότητας της οδήγησης. Είναι το αποκορύφωμα της τεχνογνωσίας της Citroën στον τομέα της τεχνολογίας των αναρτήσεων: η άνεση της ανάρτησης είναι στα γονίδια της μάρκας για περισσότερα από 100 χρόνια.
Είκοσι διπλώματα ευρεσιτεχνίας κατατέθηκαν για την ανάπτυξη αυτού του συστήματος ανάρτησης. Η αρχή λειτουργίας του είναι απλή. Ενώ τα συμβατικά συστήματα ανάρτησης διαθέτουν κλασσικούς αποσβεστήρες κραδασμών, το σύστημα Citroën Progressive Hydraulic Cushions® διαθέτει δύο υδραυλικά στοπ – το ένα για συμπίεση και το άλλο για αποσυμπίεση. Η ανάρτηση λειτουργεί σε δύο στάδια ανάλογα με τις ασκούμενες τάσεις:
Στην ελαφριά συμπίεση και αποσυμπίεση, το ελατήριο και το αμορτισέρ ελέγχουν τις κάθετες κινήσεις μαζί χωρίς να απαιτείται βοήθεια από τα υδραυλικά στοπ. Ωστόσο, η παρουσία των υδραυλικών στοπ σημαίνει ότι οι μηχανικοί είχαν μεγαλύτερη ελευθερία να συντονίσουν τη ρύθμιση για να επιτύχουν τη θρυλική αίσθηση «μαγικό χαλί», που δίνει την εντύπωση ότι το αυτοκίνητο “σιδερώνει “το δρόμο .
Σε μεγάλες κρούσεις, το ελατήριο και το αμορτισέρ λειτουργούν μαζί με τα σημεία υδραυλικής συμπίεσης ή αποσυμπίεσης, τα οποίασταδιακά επιβραδύνουν την κίνηση για να αποφύγουν κραδασμούς στο τέλος της διαδρομής . Σε αντίθεση με ένα παραδοσιακό μηχανικό στοπ, το οποίο απορροφά ενέργεια, αλλά στη συνέχεια επιστρέφει μέρος της ως κρούση, το υδραυλικό στοπ απορροφά και διαχέει αυτήν την ενέργεια.
ΦΑΡΔΙΑ ΚΑΙ ΑΝΕΤΑ ΚΑΘΙΣΜΑΤΑ
Τα φαρδιά και φιλόξενα καθίσματα στα νέα C4 παρέχουν μια ευχάριστη αίσθηση άνεσης, ευεξίας και υποστήριξης, δίνοντας σε όλους τους επιβαίνοντες την εντύπωση ότι κάθονται σε πολυθρόνα απομονωμένη από το δρόμο. Καθισμένοι ψηλότερα από τον ανταγωνισμό – χάρη στο αυξημένο ύψος οδήγησης – όλοι οι επιβάτες μπορούν να βλέπουν πιο μακριά και να αντικρίζουν το δρόμο από ψηλά.
Μια άλλη καινοτομία – αποκλειστικά για τη Citroën – Τα καθίσματα Advanced Comfort είναι διαθέσιμα σε όλη τη γκάμα. Παρουσιάστηκαν στη γκάμα της Citroën με C4 Cactus και C5 Aircross SUV. Είναι διαθέσιμα στα νέα C4 ως μέρος των εκδόσεων Urban Grey, Metropolitan Grey, Metropolitan Blue, Hype Black και Hype Red.
Τα καθίσματα Advanced Comfort λειτουργούν σε τέσσερις “διαστάσεις” για να προσφέρουν το καλύτερο από την άποψη της άνεσης.
Για να βελτιώσουν επίσης την αίσθηση ευεξίας , τα μπροστινά καθίσματα μπορούν προαιρετικά να θερμαίνονται και να διαθέτουν λειτουργία μασάζ.
ΠΟΛΛΟΙ ΧΩΡΟΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ
Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στην αποθήκευση, παντού γύρω από το αυτοκίνητο. Ο εσωτερικός σχεδιασμός έχει απελευθερώσει όσο το δυνατόν περισσότερους αποθηκευτικούς χώρους. Τουλάχιστον 16 ανοιχτοί ή κλειστοί χώροι αποθήκευσης παρέχουν συνολικό όγκο 39 λίτρων αποθηκευτικών χώρων για μεγαλύτερη πρακτικότητα σε καθημερινή βάση.
ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΣΥΝΟΔΗΓΟΥ
Η υποστήριξη Smart Pad Το Citroën™ αποτελεί μια παγκόσμια πρεμιέρα στο νέο C4. Είναι ένα ανασυρόμενο σύστημα που έχει σχεδιαστεί για να συγκρατεί έναν υπολογιστή tablet. Είναι συμπαγές, λειτουργικό και άμεσα ενσωματωμένο στο ταμπλό. Επιτρέπει στον συνοδηγό να αξιοποιεί στο έπακρο τον χρόνο του.
Επίσης υπάρχει ένα μεγάλο συρόμενο συρτάρι με μαλακή επένδυση τοποθετημένο μπροστά από τον συνοδηγό. Διαθέτει ειδική αντιολισθητική επιφάνεια για να αποθηκεύετε προσωπικά αντικείμενα ή να κρατάτε ένα tablet στη θέση του με απόλυτη ασφάλεια.
Επίσης η ψηλή και φαρδιά κεντρική κονσόλα έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει μέγιστο αποθηκευτικό χώρο:
- Ο μεγάλος αποθηκευτικός χώρος μπροστά από την κονσόλα έχει ένα αντιολισθητικό διαχωριστικό πτερύγιο, έτσι ώστε ορισμένα αντικείμενα να είναι κρυμμένα και άλλα να μπορούν να διατηρούνται εύκολα προσβάσιμα στο επάνω μέρος.
- Ένας ανοιχτός χώρος ασύρματης φόρτισης για smartphone συνδυάζεται με δύο υποδοχές USB, η μία από τις οποίες είναι Type C.
- Μια υποδοχή αποθήκευσης υπάρχει επίσης μπροστά στο μοχλό ταχυτήτων για διάφορα μικροαντικείμενα.
- Ένας μεγάλος κεντρικός αποθηκευτικός χώρος με συρόμενο κλείσιμο κρύβει δύο ποτηροθήκες.
- Μεγάλος αποθηκευτικός χώρος υπάρχει ακόμη κάτω από το μπροστινό κεντρικό συρόμενο υποβραχιόνιο.
- Για τους πίσω επιβάτες:
- Ποτηροθήκες και αποθηκευτικός χώρος στο αναδιπλούμενο υποβραχιόνιο του πίσω καθίσματος για αντικείμενα όπως στυλό.
- Τσέπες χάρτη στο πίσω μέρος των μπροστινών καθισμάτων.
ΣΥΜΠΑΓΕΣ ΧΑΤΣΜΠΑΚ
Ένα συμπαγές χάτσμπακ πρέπει να είναι ένα αυτοκίνητο πολλαπλών χρήσεων, ικανό να κάνει πολλά . Τα νέα C4 προσφέρουν άνετους εσωτερικούς χώρους, ιδίως χάρη στο μεταξόνιο 2.670 mm – ένα από τα μεγαλύτερα στην κατηγορία – που συνδυάζεται με το χώρο γονάτων «Best in Class» στο πίσω στα 198 χλστ. Το εξωτερικό πλάτος 1.800 mm φιλοξενεί εύκολα τρία άτομα στο πίσω μέρος – παρέχοντας πλάτος 1.380 mm στους ώμους και 1.440 mm στους αγκώνες.
ΕΥΡΥΧΩΡΟ ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ
Με ένα αρκετά ευρύχωρο πορτμπαγκάζ 380 λίτρων και ένα χαμηλό, επίπεδο περβάζι φόρτωσης (715 mm), το νέο C4 βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας.
Για μεγαλύτερη ευκολία, ένα δάπεδο δύο θέσεων επιτρέπει στο πορτμπαγκάζ να χωρίζεται σε διαμερίσματα και παρέχει επίπεδο δάπεδο όταν το πίσω κάθισμα είναι αναδιπλωμένο. Για ακόμη περισσότερη πρακτικότητα , υπάρχουν γάντζοι για να κρεμάσεις τσάντες, ενώ μια καταπακτή σκι επιτρέπει σε ιδιαίτερα μακριά αντικείμενα να εκτείνονται στην καμπίνα.
ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΗΧΟΜΟΝΩΣΗ
Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στην ακουστική ηχομόνωση, ειδικά στις υψηλές ταχύτητες και τους αεροδυναμικούς θορύβους, παρέχοντας στους επιβάτες πολύ καλή ηχομόνωση. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί επίσης στη μόνωση γύρω από το μπλοκ κινητήρα.
ΗΧΟΣΥΣΤΥΣΤΗΜΑ ΟΚΤΩ ΗΧΕΙΩΝ
Εκτός από την ψηφιακή επεξεργασία ήχου Arkamys, τα νέα C4 προσφέρουν επίσης ένα σύστημα Hi-Fi οκτώ ηχείων. Ένα ηχείο πάνω από το ταμπλό, γούφερ στις μπροστινές και πίσω πόρτες, τουίτερ στις κολόνες του παρμπρίζ και ένα υπογούφερ κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ – επιτρέποντας στους λάτρεις της μουσικής να απολαμβάνουν τη μουσική τους όπως ακριβώς κάνουν στο σαλόνι τους.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΟΡΟΦΗ
Εκτός από τα μεγάλα πλαϊνά παράθυρα τα νέα C4 διαθέτουν, έξτρα, μια πρακτική ηλεκτρική ηλιοροφή, που λούζει με φως την καμπίνα επιβατών. Ο σχεδιασμός της διατηρεί αρκετό χώρο για το κεφάλι στο πίσω μέρος και συνοδεύεται από ένα αντηλιακό για να ρυθμίζει το επιθυμητό επίπεδο φωτεινότητας στην καμπίνα. .
Το βράδυ η ατμόσφαιρα είναι επίσης ευχάριστη , κυρίως χάρη στον ατμοσφαιρικό φωτισμό LED στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, ο οποίος συνδυάζεται με τον λευκό φωτισμό των οργάνων οδήγησης και άνεσης του οχήματος και των εμπρός και πίσω φώτων.
ΔΙΖΩΝΙΚΟΣ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΣ
Όσον αφορά την εσωτερική θερμοκρασία ακόμη και στις πιο ακραίες συνθήκες, τα νέα C4 προσφέρουν, κυρίως σαν έξτρα:
- Θερμαινόμενο παρμπρίζ και τιμόνι – για επιλεγμένες αγορές, νέο στη γκάμα της Citroën,
- Θερμαινόμενα καθίσματα, εμπρός και πίσω,
- Ένα διζωνικό αυτόματο σύστημα ελέγχου κλιματισμού με διπλά χειριστήρια για ευκολία στη χρήση: φυσικά χειριστήρια στον κεντρικό μπροστινό πίνακα και ψηφιακά χειριστήρια στην οθόνη αφής,
- Αεραγωγοί στην πίσω κεντρική κονσόλα για τους πίσω επιβάτες.
ΠΡΟΗΓΜΕΝΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΓΕΝΙΑΣ
Τα νέα C4 είναι γεμάτα με βοηθήματα οδήγησης – τουλάχιστον 20 τεχνολογίες τελευταίας γενιάς συνολικά. Είναι τόσα όσα και στο C5 Aircross SUV, το οποίο αποτέλεσε σημείο αναφοράς για βοηθήματα οδήγησης στη Citroën. Με το νέο C4, ο χειριστής είναι σωστά και πραγματικά στο δρόμο της αυτόνομης οδήγησης.
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ
- Active Safety Brake: Αυτό το σύστημα φρενάρει αυτόματα το όχημα εάν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης, ανιχνεύοντας και αναλύοντας εμπόδια, σταθερά ή κινούμενα, πεζούς, ποδηλάτες ή οχήματα, ακόμη και τη νύχτα.
- Ειδοποίηση κινδύνου σύγκρουσης και φρένο ασφαλείας μετά τη σύγκρουση: Προειδοποιεί τον οδηγό ότι το όχημα κινδυνεύει να συγκρουστεί με το προπορευόμενο όχημα, από τα 30 χλμ/ωρ και πάνω. Το φρένο ασφαλείας μετά τη σύγκρουση ενεργοποιείται αυτόματα για να αποφευχθεί περαιτέρω κίνηση.
- Σύστημα παρακολούθησης τυφλών σημείων: Τα φώτα στους εξωτερικούς καθρέφτες προειδοποιούν τον οδηγό εάν υπάρχει αυτοκίνητο στο τυφλό σημείο του.
- Active Lane Departure Warning System: Το σύστημα ειδοποιεί τον οδηγό και διορθώνει την τροχιά του οχήματος αμέσως μόλις ανιχνεύσει τον κίνδυνο ακούσιας και ξαφνικής εκτροπής από τη λωρίδα χωρίς να το αντιληφθεί οδηγός. Ο οδηγός μπορεί να αποτρέψει αυτή τη διόρθωση, αν κρατήσει σταθερά το τιμόνι.
- Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop & Go: Το σύστημα προσαρμόζεται στην ταχύτητα του προπορευόμενου οχήματος διατηρώντας αυτόματα την απόσταση ασφαλείας που είχε επιλέξει προηγουμένως ο οδηγός. Εάν είναι απαραίτητο, το σύστημα έχει επίσης τη δυνατότητα να σταματήσει το όχημα και να το επανεκκινήσει αυτόματα χωρίς ο οδηγός να χρειαστεί να αγγίξει το φρένο ή το γκάζι.
- Highway Driver Assist: Αυτή η ημιαυτόνομη συσκευή οδήγησης επιπέδου δύο συνδυάζει το Adaptive Cruise Control με τη λειτουργία Stop & Go και την Active Lane Departure Warning. Ο οδηγός μπορεί να αναθέσει την οδήγηση εν μέρει στο όχημα, με μόνο περιορισμό το να συνεχίσει να συγκεντρώνεται στο δρόμο με τα χέρια του στο τιμόνι, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, ώστε να μπορεί να αναλάβει την οδήγηση ανά πάσα στιγμή.
- Ειδοποίηση για διάλειμμα για καφέ: Ο οδηγός προειδοποιείται με μια ένδειξη στο ταμπλό ότι είναι ώρα να κάνει διάλειμμα μετά από δίωρη οδήγηση σε ταχύτητες άνω των 70 χλμ./ώρα.
- Driver Attention Alert: Το σύστημα αξιολογεί την κατάσταση εγρήγορσης του οδηγού εντοπίζοντας αποκλίσεις στην τροχιά από τη σήμανση του δρόμου και τον προειδοποιεί εάν το επίπεδο εγρήγορσής του έχει μειωθεί.
- Εκτεταμένη αναγνώριση και σύσταση σημάτων κυκλοφορίας: Αυτό το σύστημα εμφανίζει το όριο ταχύτητας στον πίνακα οργάνων, καθώς και ορισμένα άλλα σήματα κυκλοφορίας (στάση, μονόδρομος κ.λπ.). Η επιθυμητή ταχύτητα ρυθμίζεται με μία μόνο ενέργεια από τον οδηγό.
- Έξυπνοι προβολείς δέσμης: Η συσκευή επιτρέπει την αυτόματη εναλλαγή από την κύρια στη μέση (και αντίστροφα).
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΑΝΕΣΗΣ
- Είσοδος και εκκίνηση εγγύτητας χωρίς κλειδί: Απλώς έχετε το κλειδί μαζί σας για να ξεκλειδώσετε το όχημά σας όταν το πλησιάζετε και για να το ξεκινήσετε και να το κλειδώσετε ξανά στη συνέχεια.
- Έγχρωμη οθόνη head-up: Οι κύριες πληροφορίες οδήγησης (ταχύτητα, πλοήγηση κ.λπ.), προβάλλονται έγχρωμα, στο άμεσο οπτικό πεδίο του οδηγού, επιτρέποντάς του να εστιάσει στον δρόμο μπροστά.
- Αυτόματο ηλεκτρικό χειρόφρενο: Αυτό το σύστημα ενεργοποιεί αυτόματα το χειρόφρενο όταν ο κινητήρας είναι σβηστός και το απελευθερώνει ξανά μόλις το όχημα τεθεί σε κίνηση. Ο οδηγός μπορεί να επέμβει ανά πάσα στιγμή για να τραβήξει ή να ελευθερώσει το χειρόφρενο μέσω του χειριστηρίου στην κεντρική κονσόλα.
- Πλευρικοί αισθητήρες στάθμευσης: Το συγκεκριμένο σύστημα παρέχει πληροφορίες σχετικά με την εγγύτητα των εμποδίων στις πλευρές του οχήματος ελιγμών απομνημονεύοντας τα δεδομένα που συλλέγονται από αισθητήρες που βρίσκονται στον μπροστινό και τον πίσω προφυλακτήρα σε συνδυασμό με την τροχιά του οχήματος.
- Κάμερα οπισθοπορείας με Top Rear vision: Μόλις επιλεγεί η όπισθεν, μια κάμερα εμφανίζει μια πίσω όψη από το όχημα στην οθόνη αφής, με χρωματιστά σημάδια ανάλογα με την εγγύτητα τυχόν εμποδίων. Εμφανίζεται μια εικόνα 180° της περιοχής πίσω από το όχημα, όπως φαίνεται από πάνω.
- Όραση 360°: Ενεργοποιείται αυτόματα όταν το όχημα βρίσκεται σε ταχύτητα όπισθεν ή χειροκίνητα από τον οδηγό, αυτή η λειτουργία παρέχει υποστήριξη βίντεο για όλους τους ελιγμούς χαμηλής ταχύτητας, παρέχοντας θέα 360° από την κορυφή του αυτοκινήτου και του περιβάλλοντος χώρου. Η προβολή ενημερώνεται καθώς το όχημα κινείται.
- Park Assist: Αυτό το σύστημα είναι ένα ενεργό βοήθημα στάθμευσης, για παράλληλη στάθμευση (είσοδος και έξοδος) ή θέσεις στάθμευσης (είσοδος), κάνοντας τους ελιγμούς πιο ομαλούς, ευκολότερους και ασφαλέστερους.
- Υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα: Το σύστημα αποτρέπει την ανεπιθύμητη κίνηση του οχήματος προς τα πίσω για να βοηθήσει με την εκκίνηση σε ανηφόρα.
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ
Οι αποκλειστικές συνδεδεμένες υπηρεσίες προσφέρουν στον οδηγό άνεση χωρίς όρια, ομαλά και απρόσκοπτα.
Η οθόνη αφής 10 ιντσών, που χρειάζεται να αγγίξετε μόνο με την άκρη ενός δαχτύλου, είναι το πραγματικό νευρικό κέντρο του οχήματος. Επιτρέπει στον οδηγό να διαμορφώσει το όχημα, να έχει πρόσβαση στο σύστημα πολυμέσων, στο τηλέφωνο, στον κλιματισμό και στην πλοήγηση. Διαθέτει επίσης αναγνώριση φωνής.
Η ασύρματη φόρτιση για smartphone επιτρέπει την επαγωγική φόρτιση μιας μεγάλης γκάμα συσκευών συμβατών με Qi χρησιμοποιώντας ένα σύστημα φόρτισης που είναι ενσωματωμένο στην κεντρική κονσόλα. Η ασύρματη μετάδοση ηλεκτρικής ενέργειας βασίζεται στην αρχή της μαγνητικής επαγωγής.
Το Connect Nav είναι το τελευταίας γενιάς τρισδιάστατο συνδεδεμένο σύστημα πλοήγησης, το οποίο συνδυάζεται με συνδεδεμένες υπηρεσίες όπως το TomTom Traffic για πληροφορίες κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο, τοποθεσία και τιμές πρατηρίων βενζίνης και χώρων στάθμευσης, πληροφορίες καιρού και τοπική αναζήτηση για σημεία ενδιαφέροντος. Οι χρήστες θα εκτιμήσουν επίσης τις ειδοποιήσεις Danger Zone.
Το Connect Play, χρησιμοποιώντας τη λειτουργία Mirror Screen συμβατή με Android Auto και Apple CarPlay™, επιτρέπει στους επιβάτες να απολαμβάνουν εφαρμογές από το smartphone στην οθόνη αφής με απόλυτη ασφάλεια. Τα νέα C4 διαθέτουν τέσσερις υποδοχές USB που επιτρέπουν σε όλους να επαναφορτίζουν τα smartphone τους: δύο υποδοχές στο κάτω μέρος της κεντρικής κονσόλας (μία USB τύπου A και μία USB τύπου C) και δύο στο πίσω μέρος της κεντρικής κονσόλας (μία USB τύπου Α και ένα USB τύπου C)
ΑΨΟΓΗ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
Αν μια Citroen θέλει να τιμήσει το όνομα της και το ένδοξο παρελθόν της, αυτό κρίνεται στο δρόμο και αξιολογείται κατάλληλα.
Και η αξιολόγηση αρχίζει, από τη στιγμή που οι περισσότεροι κατασκευαστές φορτώνουν τα διάφορα μοντέλα της μεσαίας κατηγορίας, εκτός των άλλων, με πολύ φαρδιές ζάντες και λάστιχα, που πριν λίγα χρόνια τα βρίσκαμε σε σπορ μόνο οχήματα, προκειμένου να μπορέσουν να διαχειριστούν το μεγάλο βάρος και να μην “μαγουλιάζουν” τα ελαστικά, όταν ο οικογενειάρχης οδηγός ζητήσει κάτι παραπάνω στις στροφές. Αποτέλεσμα φαρδιές , ζάντες και λάστιχα και σε σπάνιες περιπτώσεις τα ηλεκτρονικά αμορτισέρ να καταντήσουν μονόδρομος στην κατηγορία.
Μπορεί η αρχιτεκτονική ανάρτηση Μακ Φέρσον μπροστά και ημιάκαμπτος πίσω άξονας, να μην είναι επανάσταση αλλά συνήθης λύση, όμως τα ελατήρια με σύστημα Progressive Hydraulic Cushions κάνουν θαύματα, έχοντας 20 πρωτοποριακές πατέντες. Τα συγκεκριμένα αμορτισέρ, διαθέτουν διπλά ελατήρια και βαλβίδες μέσα στις μπουκάλες και είναι σε θέση να ελέγχουν την κάθε κακοτεχνία του δρόμου, με την καλύτερη και πιο μαλακή επαναφορά, κρατώντας εξαιρετικά ξεκούραστους τους επιβάτες και προσφέροντας άψογη οδική συμπεριφορά. Στην περίπτωση που συναντήσουν εδαφικές ανωμαλίες πάνω σε στροφές, το αυτοκίνητο δεν θα αντιδράσει ξερά και απότομα, ακόμη και αν το έχεις παρακάνει σε ταχύτητα, χωρίς να χρειάζονται αγωνιστικές γνώσεις για τον έλεγχο και την επαναφορά του.
Το όλο σύστημα των εξαιρετικών αυτών αμορτισέρ και η σπάνια σχετικά διάσταση των ελαστικών 195/ 60 /18 μόνο τυχαίος συνδυασμός δεν μπορεί να χαρακτηριστεί, όπως διαπιστώσαμε στις επίμονες δοκιμές μας, όπου άνεση και ασφάλεια αποδείχθηκαν κορυφαίες.
Σίγουρα η Citroen τιμά με το παραπάνω το όνομα της, θυμίζοντας τις εποχές των υδροπνευματικών αναρτήσεων. Απόδειξη ότι μερικές φορές η γνώση, η ικανότητα και η εμπειρία των μηχανικών που δεν περνάει μέσα από εύκολες ηλεκτρονικές λύσεις οι οποίες σπάνια προσφέρονται βέβαια στην συγκεκριμένη κατηγορία, αλλά βασίζεται στον παλιό κλασικό τρόπο σχεδίασης και εξέλιξης, κάνει θαύματα. Θα μπορούσαμε να σημειώσουμε, χωρίς ίχνος υπερβολής, ότι το όλο σύστημα της ανάρτησης διαβάζει το δρόμο με τον καλύτερο τρόπο, χωρίς ηλεκτρονικά και ρυθμιζόμενες αναρτήσεις.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Η C4 της δοκιμής μας των 1200 κυβικών εκατοστών και των 130 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, χάρις στο ειδικά ψαγμένο και εξελιγμένο σύστημα αμορτισέρ προσφέρει εξαιρετική άνεση και ησυχία κύλισης ενώ συμπεριφέρεται στο δρόμο με τρόπο που θυμίζει οχήματα μεγαλύτερης και ακριβότερης κατηγορίας και δίνει μια αίσθηση “λιμουζινέ” αν μας επιτρέπεται ο χαρακτηρισμός αυτός.
Από την άλλη, η ξεχωριστή εμφάνιση, ο συνδυασμός κόμπακτ διαστάσεων και της υψηλής απόστασης των 156 χιλιοστών από το έδαφος και η κεκλιμένη πίσω οροφή, δείχνουν ότι η αντισυμβατικότητα της εταιρείας εξακολουθεί να υπάρχει στο DNA της και ότι η επαναστατικότητα και η πρωτοποριακή καινοτομία δεν έχουν ξεχαστεί. Το αντίθετο μάλιστα, οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές δεν αρκέστηκαν στις εύκολες τυποποιημένες λύσεις, φαρδιά λάστιχα και εντυπωσιασμός, αλλά προσπάθησαν πολύ προσφέροντας αποτελεσματικές εφαρμογές, λύσεις και ιδέες χωρίς φανφάρες και τυμπανοκρουσίες. Με το όλο εξαιρετικό πακέτο να έρχεται να δέσει ιδανικά με τις προσιτές τιμές διάθεσης του C 4, που αρχίζουν από 23.650 ευρώ και με προσφορά από 20.650 ευρώ για την έκδοση των 100 ίππων ενώ για την έκδοση των 130 ίππων με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων από 27.450 και 24.450 ευρώ αντίστοιχα, και με το 8αρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων οι τιμές ξεκινούν από 30.100 και 27.100 ευρώ με την προσφορά.