«Euroferry Olympia»: Δραματική επιχείρηση για την κατάσβεση – Οι υψηλές θερμοκρασίες δυσχεραίνουν το έργο των διασωστών

«Euroferry Olympia»: Δραματική επιχείρηση για την κατάσβεση – Οι υψηλές θερμοκρασίες δυσχεραίνουν το έργο των διασωστών

Σταμάτησαν προσωρινά χθες βράδυ οι έρευνες ειδικών διασωστικών ομάδων λόγω σκότους και των εξαιρετικά υψηλών θερμοκρασιών που έφταναν τους 500-600°C

 Σε ασφαλές σημείο, στα βόρεια της Κέρκυρας, έχει ρυμουλκηθεί το «Euroferry Olympia» στο εσωτερικό του οποίου εξακολουθούν να υπάρχουν μικρές εστίες φωτιάς.

«Το πλοίο είναι σε σημείο που όταν η φωτιά θα έρθει σε πλήρη έλεγχο, το πλοίο θα μπορεί να πάει με ασφάλεια στην στεριά», είπε χαρακτηριστικά στον ΑΝΤ1 ο πυραγός Γιώργος Μήτσης, επικεφαλής της 5ης ΕΜΑΚ, στελέχη της οποίας επιχειρούν στο φλεγόμενο πλοίο.

«Σε αυτό το σημείο δεν είναι εξαιρετικά δύσκολη η επιχείρηση για την ανεύρεση αγνοούμενων, είναι αδύνατη» εξήγησε ο επικεφαλής της 5ης ΕΜΑΚ, διευκρινίζοντας ότι «πέρα από την θερμοκρασία που είναι απαγορευτική, 600 βαθμοί στο εξωτερικό του πλοίου και πολλαπλάσια στο εσωτερικό του, δεν επιτρέπεται και με τον εξοπλισμό που έχουμε να μένουμε εκτεθειμένοι σε τόσο τοξικά αέρια για τόσες ώρες».

«Βρέθηκαν και άτομα (σ.σ. της ΕΜΑΚ) στο κατάστρωμα, μετά τον εντοπισμό χθες των ατόμων στο πλοίο, αλλά δεν έχει νόημα να βρίσκονται άνθρωποι στο κατάστρωμα. Ώρα – ώρα εξετάζουμε τα επίπεδα (σ.σ. των τοξικών αερίων), δεν σημαίνει ότι απαραίτητα θα περάσουν ημέρες για να μπορέσουμε να επιχειρήσουμε ξανά», επεσήμανε ο πυραγός.

Συνολικά εξακολουθούν να επιχειρούν στην κατάσβεση τρία περιπολικά σκάφη του Λιμενικού, ένα πυροσβεστικό πλωτό της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και πέντε Ρυμουλκά.

Σύμφωνα με πληροφορίες μόλις ολοκληρωθεί η επιχείρηση εντοπισμού των αγνοουμένων καθώς και η κατάσβεση της πυρκαγιάς, ειδικά συνεργεία θα προβούν σε απάντληση όλων των πετρελαϊκών ποσοτήτων από το πλοίο για να εξουδετερωθεί ο κίνδυνος της θαλάσσιας ρύπανσης.

Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες, ελεύθεροι αφέθηκαν ο πλοίαρχος και οι δύο μηχανικοί του πλοίου, οι οποίοι συνελήφθησαν το μεσημέρι του Σαββάτου.

Τι αναφέρει ειδικός ερευνητής
Παράλληλα, αποκλειστικές πληροφορίες προκύπτουν από πηγές της επιτροπής διερεύνησης ναυτικών ατυχημάτων, η οποίας έχει σπεύσει στο σημείο της νέας ναυτικής τραγωδίας για να διερευνήσει τα αίτια της πυρκαγιάς στο Euroferry Olympia.

Ειδικός ερευνητής που μίλησε στον ΣΚΑΙ «ρίχνει φως» σε σημαντικές πτυχές γύρω από το συμβάν.

Με αφορμή την καταγγελία διασωθέντων, συγγενών αγνοουμένων αλλά και οδηγών φορτηγών ότι οδηγοί παράτυπα κοιμόνταν μέσα σε αυτά, εξηγεί πως σε κάθε φορτηγό υπάρχουν δύο οδηγοί και το εισιτήριο είναι για έναν: άρα ο δεύτερος κατά κανόνα μένει μέσα στο όχημα.

Την ίδια ώρα, ζωτικής σημασίας στοιχείο είναι ότι όταν ένα πλοίο φτάνει σε λιμάνι, το σύστημα πυρανίχνευσης κλείνει και μετά ή ξεχνούν να το ανοίξουν ή δεν το ανοίγουν γιατί υπάρχουν οδηγοί στα γκαράζ που μπορεί να καπνίζουν κατά την διάρκεια του ταξιδιού.

«Αχτίδα αισιοδοξίας» για τους αγνοούμενους
Σημειώνεται ότι οι άνδρες της ΕΜΑΚ περιμένουν να πέσει η θερμοκρασία που έχει προκαλέσει το τεράστιο θερμικό φορτίο της πυρκαγιάς ώστε να ανέβουν σε αυτό και να επιχειρήσουν να εντοπίσουν τους αγνοούμενους επιβάτες.

Οι απαγορευτικές θερμοκρασίες που έχουν αναπτυχθεί πάνω στο πλοίο – ενδεικτικά όπως αναφέρει η πυροσβεστική η θερμοκρασία στο κατάστρωμα αγγίζει τους 600 βαθμούς Κελσίου – καθιστούν αδύνατο το να συνεχιστούν οι επιχειρήσεις εντοπισμού και διάσωσης.
Σε κάθε περίπτωση «αχτίδα αισιοδοξίας» δίνει η εκτίμηση του ειδικού πως μπορούν να βρεθούν ζωντανοί οι αγνοούμενοι αν βρίσκονται στα υπόγεια γκαράζ, υπάρχει αερισμός και καλή μόνωση για να μην περνάει ο καπνός από τη φωτιά.

Ο κ. Μήτσης χαρακτήρισε πιθανό το ενδεχόμενο να υπάρχουν κι άλλοι αγνοούμενοι οι οποίοι δεν βρίσκονται στις επίσημες λίστες και είπε ότι υπάρχουν ελπίδες να βρεθούν ακόμη ζωντανοί αν έχουν κατευθυνθεί σε κάποιους χώρους όπως το μηχανοστάσιο για παράδειγμα όπου τα πυροθερμικά φορτία δεν είναι τόσο υψηλά.

Ελλιπή εγχειρίδια στον τελευταίο έλεγχο
Σημαντικό στοιχείο για την διερεύνηση της υπόθεσης αποτελούν τα ευρήματα που προκύπτουν από τον τελευταίο έλεγχο που έγινε στο πλοίο στις 16 Φεβρουαρίου καθώς όπως φαίνεται τα εγχειρίδια του για την πυρασφάλεια ήταν ελλιπή.

Παράλληλα υπήρχαν ελλείψεις στην καθαριότητα και στις συνθήκες υγιεινής, στις εγκαταστάσεις αναψυχής, τροφοδοσίας και τραπεζαρίας.

Τέλος, στους χώρους εργασίας δεν λειτουργούσε ο εξαερισμός, σύμφωνα με τα πρωτόκολλα.

Σημειώνεται πως η εταιρεία του πλοίου Grimaldi Lines ανέφερε πως σύμφωνα με τα όσα γνωρίζουν η φωτιά ξεκίνησε από φορτηγό που βρισκόταν στο τρίτο κατάστρωμα και επισημαίνουν πως το πλοίο είχε δυνατότητα να φιλοξενήσει υπερδιπλάσιο κόσμο σε σχέση με τους επιβάτες που μετέφερε.

Παράλληλα υποστηρίζουν πως δεν υπήρχε κανείς στο γκαράζ καθώς αποτελεί πολιτική της εταιρείας να γίνονται αυστηροί έλεγχοι.

googlenews

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

 
 
 

 

logo m

 

 


©2024 YSTEROGRAFONEWS - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ


© 2014-2024 YSTEROGRAFO NEWS