Νέα Mercedes Benz GLB-200 ... τα έχει όλα και συμφέρει [test]

Νέα Mercedes Benz GLB-200 ... τα έχει όλα και συμφέρει [test]

Παίρνοντας θέση μεταξύ των GLA και GLC , με ελάχιστα μάλιστα μικρότερο συνολικό μήκος από την δεύτερη , η GLB ήρθε να συμπληρώσει το ευδιάκριτο κενό ανάμεσα στα δύο μοντέλα, κερδίζοντας εκείνους που έψαχναν για κάτι ενδιάμεσο.

Με προσιτούς  κινητήρες ,προσεγμένες αναλογίες , κοντούς προβόλους, σχεδίαση που παραπέμπει σε εκτός δρόμου οδήγηση, προαιρετικό σύστημα τετρακίνησης 4MATIC και ειδικό φωτισμό offroad που διευκολύνει τον εντοπισμό εμποδίων μπροστά από το αυτοκίνητο με χαμηλές ταχύτητες. Αυτή είναι η νέα GLB, ένα πολυχρηστικό SUV.

ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΕΠΤΑ ΘΕΣΕΙΣ

Στην καθημερινότητα όμως, είναι ένα ευρύχωρο οικογενειακό αυτοκίνητο. Είναι η πρώτη Mercedes-Benz αυτής της κατηγορίας που διατίθεται κατ’ επιλογή με επτά θέσεις. Τα δύο καθίσματα στην τρίτη σειρά καθισμάτων είναι κατάλληλα για άτομα ύψους έως 1,68 μ. Με ισχυρούς τετρακύλινδρους κινητήρες, σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης , το σύστημα infotainment MBUX με διαισθητικό χειρισμό, καθώς και το ολοκληρωμένο σύστημα ελέγχου ανέσεων ENERGIZING Comfort, το νέο μέλος της οικογένειας (μήκος/πλάτος/ύψος: 4634/1834/1658mm) έχει όλα τα πλεονεκτήματα να αντιμετωπίσει τον σκληρό ανταγωνισμό της κατηγορίας της.

1624796862890899615355197475212

ΙΔΑΝΙΚΟΣ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ

Κάθε τρίτο αυτοκίνητο Mercedes-Benz που πωλείται σήμερα είναι SUV και κάθε τέταρτο ανήκει στην compact κατηγορία. Έτσι, ένα compact SUV όπως η GLB αποτελεί τον ιδανικό συνδυασμό των δύο πιο καλοπουλημένων  κατηγοριών.

ΑΙΣΘΗΣΗ ΕΥΡΥΧΩΡΙΑΣ

Με 2829 χιλιοστά, το μεταξόνιο της GLB είναι δέκα εκατοστά μακρύτερο σε σύγκριση με τη νέα BClass, γεγονός καθοριστικό για την αίσθηση ευρυχωρίας, ιδίως σε συνδυασμό με το λειτουργικό πίσω μέρος καμπίνας. Το εσωτερικό ύψος στην πρώτη σειρά καθισμάτων είναι 1069 χιλιοστά, από τα μεγαλύτερα σε αυτή την κατηγορία. Με 967 χιλιοστά, ο ωφέλιμος χώρος ποδιών στα πίσω καθίσματα του πενταθέσιου μοντέλου εξασφαλίζει ιδιαίτερη άνεση.

16247969547004165632301631231

ΜΕΓΑΛΟΣ ΧΩΡΟΣ ΦΟΡΤΩΣΗΣ

Η χωρητικότητα των 570 έως 1805 λίτρων του χώρου φόρτωσης (στοιχεία για το πενταθέσιο μοντέλο) είναι αντίστοιχη ενός μοντέλου στέισον-βάγκον. Η πλάτη των εμπρός καθισμάτων ρυθμίζεται σε διάφορες βαθμίδες (βασικός εξοπλισμός) ενώ η δεύτερη σειρά καθισμάτων μπορεί κατ' επιλογή να μετακινείται κατά μήκος. Με αυτόν τον τρόπο, ο χώρος φόρτωσης μπορεί να μεγαλώνει κατά έως 190 λίτρα και να αξιοποιείται με διάφορους τρόπους.

ΕΝ ΑΡΧΗ Η Α CLASS

Με τη νέα GLB, η Mercedes-Benz διαθέτει πλέον οκτώ μοντέλα: την A-Class, την A-Class Saloon και την A-Class Saloon με μακρύ μεταξόνιο (διαθέσιμη μόνο στην Κίνα), την B-Class, τη CLA Coupe, τη CLA Shooting Brake και την GLA που κυκλοφορούν ήδη στην αγορά. Το 2018, περισσότεροι από 609.000 πελάτες σε όλο τον κόσμο παρέλαβαν ένα από τα παραπάνω compact μοντέλα. Από το 1997, όταν λανσαρίστηκε η A-Class, η Mercedes-Benz έχει πωλήσει παγκοσμίως περισσότερα από 7 εκατομμύρια αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας.

ΠΛΟΥΣΙΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Η GLB είναι το πρώτο compact μοντέλο της Mercedes-Benz που προσφέρει προαιρετικά μια τρίτη σειρά καθισμάτων με δύο επιπλέον ανεξάρτητα καθίσματα, τα οποία εξασφαλίζουν ευρυχωρία σε άτομα ύψους έως 1,68 μέτρων. Ο πλούσιος εξοπλισμός ασφάλειας περιλαμβάνει πτυσσόμενα προσκέφαλα, ζώνες ασφαλείας με προεντατήρες, αερόσακο παραθύρων που προστατεύει και τους επιβάτες της τρίτης σειράς καθισμάτων, καθώς και εξαρτήματα στερέωσης ISOFIX και TOPTether για κατάλληλα παιδικά καθίσματα. Σε αυτά μπορείτε να στερεώσετε έως και τέσσερα παιδικά καθίσματα στο χώρο των πίσω επιβατών.

Στα χαρακτηριστικά άνεσης της τρίτης σειράς καθισμάτων περιλαμβάνονται δύο ποτηροθήκες ανάμεσα στα καθίσματα, καθώς και δύο αποθηκευτικές θήκες με αντιολισθητική επένδυση αριστερά και δεξιά του χώρου φόρτωσης, καθεμία με θύρα USB. Τα καθίσματα μπορούν να αναδιπλωθούν και να έρθουν στο ίδιο επίπεδο με το δάπεδο του χώρου φόρτωσης, ώστε να μεγαλώσει ο χώρος φόρτωσης.

16247969142965257693529356331342

ΠΡΟΣΕΓΜΕΝΕΣ ΑΝΑΛΟΓΙΕΣ

Οι αναλογίες της GLB υπογραμμίζουν τη σχεδίαση που παραπέμπει στην εκτός δρόμου οδήγηση: το κάθετο μπροστινό τμήμα με τους εντυπωσιακούς προβολείς εκφράζει με σαφήνεια τα εκτός δρόμου γονίδια, όπως άλλωστε και οι κοντοί πρόβολοι μπροστά και πίσω. Το έντονο καμπύλο περίγραμμα κυριαρχεί στο προφίλ του αυτοκινήτου στο ύψος της κολώνας και ενισχύει την ανοδική γραμμή της οροφής. Οι πόρτες εκτείνονται μέχρι την πλευρική μπάρα, διευκολύνοντας ακόμα περισσότερο την είσοδο και έξοδο, και προστατεύουν τα ανοίγματα των θυρών από τη βρωμιά, ενώ αυξάνουν και την προστασία σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης. Οι εξωτερικές προστατευτικές επενδύσεις κατανέμουν ομοιόμορφα τις συνολικές αναλογίες και εντείνουν τον offroad χαρακτήρα του αυτοκινήτου, όπως και το οπτικό προστατευτικό στο μπροστινό και στο πίσω μέρος.

ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟ ΤΑΠΛΩ

Το ταμπλό οργάνων είναι ενιαίο, με οπτικές εσοχές στον χώρο του οδηγού και του συνοδηγού. Ο οδηγός έχει μπροστά του ένα κόκπιτ με ευρεία οθόνη και σύστημα χειρισμού και ενδείξεων μέσω MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Νέο χαρακτηριστικό αποτελεί το κυλινδρικό offroad στοιχείο με εμφάνιση αλουμινίου που ολοκληρώνει το κάτω τμήμα του ταμπλό οργάνων και φιλοξενεί τους τρεις στρογγυλούς κεντρικούς αεραγωγούς. Κάτω από τους αεραγωγούς βρίσκεται η μονάδα χειριστηρίων κλιματισμού, με κουμπιά που δίνουν την αίσθηση ότι έχουν τορνευτεί από έναν μασίφ αλουμινένιο κύλινδρο. Ο δυναμισμός που αποπνέει το εσωτερικό συνεχίζεται στην κεντρική κονσόλα. Τα κυλινδρικά στοιχεία με τις λείες επιφάνειες προσδίνουν μία αίσθηση στιβαρότητας στη σχεδίαση των εξαρτημάτων και των χειριστηρίων. Στις πόρτες, ο SUV χαρακτήρας υπογραμμίζεται από την οριζόντια χειρολαβή που, από τη γραμμή σχεδίασης και εξοπλισμού Progressive αποτελεί δυναμικό στοιχείο της δομής της επένδυσης θυρών και παραπέμπει σε σωλήνα. Οι προβολείς LED High Performance και οι προβολείς MULTIBEAM LED διατίθενται κατ' επιλογή για τη GLB. Οι τελευταίοι επιτρέπουν την ταχύτατη και απολύτως ακριβή, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη προσαρμογή των προβολέων στην τρέχουσα κατάσταση κυκλοφορίας.

Προαιρετικά, διατίθενται επίσης μπροστινοί προβολείς ομίχλης τεχνολογίας LED. Εξασφαλίζουν ευρύτερη κατανομή του φωτός σε σύγκριση με τους κύριους προβολείς, φωτίζοντας έτσι καλύτερα την άκρη του δρόμου. Χάρη στη χαμηλή τοποθέτησή τους στον μπροστινό προφυλακτήρα, δεν τυφλώνουν τους άλλους οδηγούς.

16247973171361014731958282034444

ΠΛΗΡΗ  ΠΑΚΕΤΑ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ

Τα μοντέλα 4MATIC περιλαμβάνουν το πακέτο μηχανικού εξοπλισμού Offroad. Σε συνδυασμό με τους προβολείς MULTIBEAM LED, αυτά τα μοντέλα προσφέρουν μια ειδική λειτουργία φωτισμού offroad, διευκολύνοντας τον εντοπισμό εμποδίων σε ανώμαλο έδαφος στο σκοτάδι. Με τη λειτουργία off-road, ο φωτισμός αλλαγής κατεύθυνσης των προβολέων MULTIBEAM LED παραμένει διαρκώς ενεργοποιημένος σε ταχύτητες έως 50 χλμ./ώρα. Έτσι εξασφαλίζεται ευρεία και αποτελεσματική κατανομή του φωτός μπροστά από το αυτοκίνητο.

ΠΡΩΤΗ Η GLB 200

Η GLB διαθέτει όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά της τρέχουσας γενιάς compact αυτοκινήτων της Mercedes-Benz. Συγκεκριμένα. :Τους τετρακυλινδρους βενζινοκινητηρες και τους πετρέλαιοκινητήρες οι οποίοι ανανεώθηκαν, ειδικά για το νέο αυτό compact μοντέλο: σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά, υπερέχουν με σημαντικά αυξημένη ειδική απόδοση ισχύος, βελτιωμένη αποδοτικότητα και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων. Το εισαγωγικό βενζινοκίνητο μοντέλο είναι η GLB 200 (μικτή εργοστασιακή κατανάλωση 6,2-6,0 l/100 km, και μικτές εκπομπές CO2 142-137 g/km) με σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρου. Επίσης τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης με συνεργατική υποστήριξη του οδηγού και λειτουργίες δανεισμένες από την S-Class: χάρη στα βελτιωμένα συστήματα κάμερας και ραντάρ, η GLB μπορεί να ≪βλέπει≫ έως 500 μ. μπροστά και να οδηγεί μερικώς αυτόνομα υπό ορισμένες συνθήκες, για παράδειγμα χρησιμοποιώντας το Active Distance Assist DISTRONIC και αξιοποιώντας δεδομένα χαρτών και πλοήγησης, για να προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα πριν από στροφές, διασταυρώσεις ή κυκλικούς κόμβους. Το ενεργό σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης περιλαμβάνει μεταξύ άλλων μια νέα λειτουργία, το διαισθητικό ενεργό σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας. Εάν προστεθεί και το ενεργό σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης με PARKTRONIC, η GLB προσφέρει επίσης λειτουργία διευρυμένης αυτόματης επανεκκίνησης σε αυτοκινητοδρόμους.

16247970480034704155914642487945

ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗ ΑΠΟΣΒΕΣΗ

Η GLB διαθέτει μπροστινή ανάρτηση με γόνατα McPherson και πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων με ελατήρια συμπίεσης για απομόνωση των θορύβων και των κραδασμών. Η προσαρμοζόμενη μεταβαλλόμενη απόσβεση διατίθεται κατ' επιλογή. Έτσι, ο οδηγός μπορεί να επιλέγει πιο άνετη ή ιδιαίτερα σπορ ρύθμιση μέσω του διακόπτη DYNAMIC SELECT.

ΑΨΟΓΑ ΓΡΑΦΙΚΑ

Το σύστημα Infotainment διαισθητικού χειρισμού : ο ίσχυρος υπολογιστής, οι οθόνες και τα άψογα γραφικά, οι προσαρμόσιμες ενδείξεις, η έγχρωμη οθόνη Head-up, η πλοήγηση με επαυξημένη πραγματικότητα, το λογισμικό που μαθαίνει και το σύστημα φωνητικών εντολών που ενεργοποιείται με τις λέξεις ≪Hey Mercedes≫ αποτελούν τα βασικά πλεονεκτήματα του συστήματος.

ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΝΕΣΕΩΝ

Το σύστημα ελέγχου ανέσεων, δικτυώνει διάφορα συστήματα ανέσεων του οχήματος και χρησιμοποιεί ρυθμίσεις φωτισμού και μουσικής ανάλογα με τη διάθεση, καθώς και διάφορες λειτουργίες μασάζ. Το ENERGIZING COACH προτείνει αυτά τα προγράμματα ανάλογα με την κατάσταση.

ΚΑΙ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΤΗ

Κατ’ επιλογή, η GLB διατίθεται με το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης 4MATIC με πλήρως μεταβλητή κατανομή ροπής. Αυτή η σπορ διαμόρφωση της τετρακίνησης επιτρέπει στον οδηγό να χρησιμοποιεί τον διακόπτη DYNAMIC SELECT, για να ρυθμίζει τα χαρακτηριστικά του 4MATIC.

Διατίθενται τρεις χαρακτηριστικές καμπύλες για τον έλεγχο του συμπλέκτη της τετρακίνησης, αν και το σύστημα ανταποκρίνεται ευέλικτα στις εκάστοτε συνθήκες οδήγησης ανεξαρτήτως προγράμματος. Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, το πρόγραμμα ≪Eco/Comfort≫ βασίζεται σε κατανομή 80 : 20 (μπροστινός άξονας : πίσω άξονας), ενώ στο πρόγραμμα ≪Sport≫, η κατανομή γίνεται 70 : 30. Στο πρόγραμμα offroad, ο συμπλέκτης τετρακίνησης λειτουργεί σαν κεντρικό μπλοκέ διαφορικό, με τη βασική ισόρροπη κατανομή 50:50.

16247967692663574629919776496364

ΠΡΟΣΘΕΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

Εκτός από τον φωτισμό offroad το πακέτο μηχανικού εξοπλισμού Offroad περιλαμβάνει και μια πρόσθετη λειτουργία οδήγησης. Προσαρμόζει την απόδοση ισχύος του κινητήρα, τα χαρακτηριστικά της τετρακίνησης 4MATIC και την επέμβαση του ABS σε ελαφρώς ανώμαλα εδάφη και ενεργοποιείται από τον διακόπτη DYNAMIC SELECT. Άλλα στοιχεία του πακέτου εξοπλισμού είναι η δυνατότητα προβολής της οδηγικής κατάστασης ως κινούμενη εικόνα. Η ρεαλιστική παρουσίαση της ανωφέρειας ή κατωφέρειας, η γωνία κλίσης και οι τεχνικές ρυθμίσεις βοηθούν τον οδηγό να υπολογίζει σωστά τους ελιγμούς. Και ακόμη το σύστημα ελέγχου κατάβασης Downhill Speed Regulation (DSR) τηρεί αυτόματα μια προεπιλεγμένη, αργή ταχύτητα μεταξύ περίπου 2 και 18 χλμ/ώρα και μπορεί να εμφανίζεται στο όργανο πολλαπλών ενδείξεων και στην προαιρετική οθόνη Head-up. Με στοχευμένες επεμβάσεις στα φρένα, το σύστημα υποβοήθησης συμβάλλει στη διατήρηση του ελέγχου κατά την οδήγηση σε απότομη κατηφόρα.

ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ

Η νέα GLB εξοπλίζεται με τους τετρακύλινδρους βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες, οι οποίοι ανανεώθηκαν εξολοκλήρου για το λανσάρισμα του νέου compact μοντέλου. Σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά, διαθέτουν σαφώς μεγαλύτερη ισχύ, υψηλότερη αποδοτικότητα και βελτιωμένες εκπομπές.

Η βασική έκδοση του βενζινοκινητήρα είναι ο M 282 με κυβισμό 1,33 λίτρων στην GLB 200 (μικτή εργοστασιακή κατανάλωση καυσίμου 6,2-6,0 l/100 km, μικτές εκπομπές CO2 142-137 g/km). Ο συγκεκριμένος κινητήρας διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων για αποδοτική λειτουργία υπό μερικό φορτίο 

Ο δίλιτρος κινητήρας M 260 της GLB 250 4MATIC (μικτή κατανάλωση καυσίμου 7,4-7,2 l/100 km, μικτές εκπομπές CO2 169-165 g/km) διαθέτει μπλοκ κινητήρα από χυτό αλουμίνιο με χιτώνια κυλίνδρων από χυτοσίδηρο και φαρδύτερο κάτω άκρο σύμφωνα με την τεχνολογία CONICSHAPER.

Εσωτερικά, η διαμόρφωση της εσωτερικής διαμέτρου κυλίνδρου είναι κωνική, η λεγόμενη ≪διαμόρφωση τρομπέτας≫. Έτσι ελαχιστοποιείται η τριβή των εμβόλων και επιτυγχάνεται μειωμένη κατανάλωση. Στην αλουμινένια κυλινδροκεφαλή τεσσάρων βαλβίδων, το σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων CAMTRONIC επιτρέπει τη ρύθμιση της διαδρομής βαλβίδων σε δύο στάδια στην πλευρά εισαγωγής. Χάρη στην ακόμα εκτενέστερη μετεπεξεργασία καυσαερίων, ο δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας (OM 654q) με κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 8G-DCT (μικτή κατανάλωση καυσίμου 5,5-4,9 l/100 km, μικτές εκπομπές CO2 146-128 g/km) πληροί ήδη το δεύτερο στάδιο του κύκλου δοκιμής εκπομπών σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης RDE (Real Driving Emissions) και έχει λάβει πιστοποίηση σύμφωνα με το πρότυπο Euro 6d.

16247970021962486651799035027672

163 ΙΠΠΟΙ

Οι 163 ίπποι που αποδίδει στις 5500 στροφές ο μικρός κινητήρας σε συνδυασμό με τα 250 Nm ροπής,  συνδυάζονται αποτελεσματικά με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, εξασφαλίζοντας,.  καλές επιδόσεις για τα 1550 κιλά του αμαξώματος.  Η επιτάχυνση φθάνει τα 9.3  δευτερόλεπτα για τα 0 ως 100 χλμ και η τελική ταχύτητα τα 207 χλμ/ ωρ ,τιμές που ικανοποιούν κάθε απαίτηση δεδομένου του κυβισμού. Θετική είναι και η κατανάλωση με μια μέση τιμή 7,5 λίτρα,ενώ με ελαφρύ πόδι, βλέπεις τιμές κοντά στα 6,5 με 6,8 λίτρα

Αποτελεσματικά και ανθεκτικά κρίνονται επίσης και τα φρένα.

16247971063112541918256245963742

ΑΝΕΣΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Η σχετικά σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης, βοηθά στο σωστό έλεγχο του αμαξώματος περιορίζοντας σημαντικά  τις κλίσεις στις γρήγορες στροφές και εξασφαλίζοντας πολύ καλή κατευθυντικότητα στις υψηλές ταχύτητες, μην αφήνοντας περιθώρια για επικρίσεις σε καμμιά περίπτωση. Από την πλευρά της η άνεση των επιβατών, είναι πολύ καλή σε όλους τους δρόμους  ,ενώ σημαντικά μειωμένοι είναι οι θόρυβοι που φθάνουν στο σαλόνι.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Μια ολοκληρωμένη και αρκετά προσιτή πρόταση για όσους ψάχνουν για χώρους, πρακτικότητα, ασφάλεια ,επιδόσεις, άνεση , τεχνολογία, πολυτέλεια και εμφάνιση στα πλαίσια ενός περιορισμένου κυβισμού και δεν είναι διατεθειμένοι να κάνουν υποχωρήσεις.

του Δημήτρη Κληρονόμου

 

googlenews

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

 
 
 

 

logo m

 

ΠΟΛΙΤΙΚΗ       ΕΛΛΑΔΑ       ΚΟΣΜΟΣ      ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ      ΥΓΕΙΑ      ΖΩΗ      ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ      ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ      ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ      SCIENTECH

 

 


©2024 YSTEROGRAFONEWS - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ