ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Νέο Ford Puma 1.0 125PS ... στην κορυφή της κατηγορίας [test]

Με την προσθήκη, του τρικύλινδρου κινητήρα των 1496 κυβικών εκατοστών των 200 ίππων και ενός νέου αυτόματου κιβωτίου 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη ολοκληρώθηκε η σειρά των νέων PUMA και εκτοξεύθηκε στην κορυφή της κατηγορίας του. 

ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ

Με τη εφαρμογή της τεχνολογίας EcoBoost Hybrid 48-volt, το νέο Puma βελτίωσε τις τιμές του, στους τομείς της κατανάλωσης καυσίμου και των επιδόσεων ενισχύοντας ταυτόχρονα τον οδηγικό χαρακτήρα των νέων μοντέλων. 

FORD 2020 Puma ST Line X 014

ΗΠΙΑ ΥΒΡΙΔΙΚΟ

 Επίσης η ήπια υβριδική τεχνολογία της Ford αναβάθμισε τον βενζινοκινητήρα 1.0 EcoBoost του νέου Puma με μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια 11.5 kW που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα. 

Έτσι μπορεί κανείς να επιλέξει πλέον μέσα από μια προηγμένη γκάμα κινητήρων βενζίνης (Ford EcoBoost) και ντίζελ (Ford EcoBlue)μέχρι και τους 200 ίππους του ST. 

FORD 2020 Puma ST Line X 022

ΠΛΗΡΗΣ ΕΞΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ

Η Ford ανακοίνωσε πέρσι ότι όλα τα μοντέλα της που θα λανσαριστούν από το νέο Focus και μετά θα περιλαμβάνουν μία ηλεκτροκίνητη έκδοση, με το νέο Puma (2/20)  να είναι το πρώτο από 14 εξηλεκτρισμένα οχήματα που  λανσάρει η Ford  Έτσι, οι αγοραστές του νέου κόμπακτ crossover μοντέλου ήταν από τους πρώτους που είχαν  την ευκαιρία να απολαύσουν τα οφέλη της προηγμένης, ήπιας υβριδικής αρχιτεκτονικής, η οποία είναι προσαρμοσμένη ώστε να βελτιώνει την οικονομία, την απόκριση, τις επιδόσεις και συνολικά την οδηγική εμπειρία.

FORD 2020 Puma ST Line X 042

ΕΝΣΩΜΑΤΩΜΕΝΗ ΓΕΝΝΗΤΡΙΑ

Η τεχνολογία EcoBoost Hybrid 48-volt αναβάθμισε συνολικά τον βενζινοκινητήρα 1.0L EcoBoost του νέου Puma με μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) 11.5 kW που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα. Αντικαθιστώντας τον στάνταρ εναλλάκτη, το σύστημα BISG επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48 Volt.

FORD 2020 Puma ST Line X Vignale 002

ΠΡΟΣΘΕΤΗ ΡΟΠΗ

Το σύστημα BISG λειτουργεί και σαν μοτέρ μέσω διαρκούς συνεργασίας με τον κινητήρα, χρησιμοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια τόσο για την παροχή πρόσθετης ροπής υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης, όσο και για τη λειτουργία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων του οχήματος.

Διαθέσιμο σε εκδόσεις με απόδοση 125, 155 και 200 ίππων ίππων, το ευφυές, αυτορυθμιζόμενο ήπιο υβριδικό σύστημα παρακολουθεί συνεχώς τη λειτουργία του αυτοκινήτου, ώστε να προσδιορίζει το χρόνο και το βαθμό φόρτισης της μπαταρίας προκειμένου να εξασφαλίζεται η βέλτιστη χρήση της αποθηκευμένης ενέργειας. Στην πράξη, το σύστημα εφαρμόζει αρκετές προχωρημένες λύσεις. 

ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ

Η “υποκατάσταση ροπής” αξιοποιεί την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα του BISG για να προσφέρει ροπή έως 50 Nm μειώνοντας έτσι το απαιτούμενο φορτίο του βενζινοκινητήρα. Στόχος είναι η βελτίωση της οικονομίας καυσίμου έως και 9%, σύμφωνα με τις αναλύσεις της εταιρείας που βασίζονται στο πρωτόκολλο WLTP. Η “Υποκατάσταση ροπής” συμβάλλει επίσης στην επίτευξη εκπομπών CO2 από 124 g/km και κατανάλωσης από 5,4 l/100 km για την απλή έκδοση καθώς και εκπομπών CO2 από 126 g/km και κατανάλωσης από 5,5 l/100 km για την έκδοση των 155 ίππων. 

2019 FORD PUMA ST Line 17 Mode no hands LOW

ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗ ΡΟΠΗΣ

Η “υποβοήθηση ροπής”,  αξιοποιεί για ακόμα καλύτερες επιδόσεις την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα του BISG, ώστε, να αυξηθεί η συνολική διαθέσιμη ροπή της μονάδας ισχύος έως και 20 Nm πάνω από το επίπεδο που διαθέτει από μόνος του ο βενζινοκινητήρας σε πλήρες φορτίο -και να προσφέρει μέχρι 50% περισσότερη ροπή στις χαμηλότερες στροφές- για καλύτερες επιδόσεις

ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΥΠΕΡΣΥΜΠΙΕΣΤΗΣ

Το σύστημα BISG επέτρεψε επίσης στους μηχανικούς της Ford να μειώσουν τη σχέση συμπίεσης του 1.0L EcoBoost κινητήρα χρησιμοποιώντας παράλληλα ένα μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή. Έτσι, περιορίζεται η υστέρηση στην απόκριση (turbo-lag) μέσω της παραπανήσιας ροπής του ηλεκτροκινητήρα που επιτρέπει στον κινητήρα εσωτερικής καύσης να περιστρέφεται ταχύτερα διατηρώντας έτσι ψηλά την πίεση στο τούρμπο.

2019 FORD PUMA ST Line 17 Sport LOW

ΑΜΕΣΗ ΕΠΑΝΕΚΙΝΗΣΗ

Το BISG επανεκκινεί τον κινητήρα σε περίπου 300 χιλιοστά του δευτερολέπτου – όσο διαρκεί το ανοιγόκλειμα του ματιού. Αυτό επιτρέπει στην τεχνολογία Auto Start-Stop του νέου Puma EcoBoost Hybrid να λειτουργεί σε ένα ευρύτερο φάσμα , για ακόμα μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου, συμπεριλαμβανομένων των περιπτώσεων που το όχημα ρολάρει για να σταματήσει με ταχύτητα κάτω από 15 km/h ή ακόμα και με επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο με το πεντάλ του συμπλέκτη πατημένο.

 Έτσι μπορείς να επιλέξεις εκδόσεις μέσα από την προηγμένη γκάμα κινητήρων βενζίνης ( EcoBoost) και ντίζελ ( EcoBlue) που υποστηρίζονται από λειτουργία Auto Start-Stop, για μειωμένο λειτουργικό κόστος. 

125 ΙΠΠΟΙ ΑΠΟ 999 Κ. ΕΚΑΤΟΣΤΑ

Ο κινητήρας 1.0 EcoBoost των 125 ίππων  εξασφαλίζει εκπομπές COαπό 131 g/km και εργοστασιακή κατανάλωση 5,7 l/100  ενώ εδώ και καιρό διατίθεται και με το νέο, επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που προσφέρει ομαλές αλλαγές ταχυτήτων για βελτιστοποιημένη, αθόρυβη λειτουργία και χαμηλότερη  κατανάλωση.

ΚΑΛΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 

Οι 125 ίπποι, σε συνδυασμό με το 6αρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, είναι αρκετοί για εξασφαλίσουν επιτάχυνση 9.8 δευτερόλεπτων και τελική ταχύτητα 191 χλμ, τιμές που κρίνονται καλές για την κατηγορία και το μέγεθος του αυτοκινήτου και συνδυάζονται με χαμηλές γενικά τιμές κατανάλωσης. Τα 6.3λίτρα εμφανίζονται εύκολα με ελαφρύ δεξί πόδι, τα 6.9 λίτρα είναι μια μέση τιμή που μπορείς να υπολογίζεις συνδυαστικά στην πόλη και στα ταξίδια, που φυσικά ανεβαίνουν αν χρησιμοποιείς όλη την ισχύ του κινητήρα συχνά, κυνηγώντας τις επιδόσεις. 

FORD 2020 Puma ST Line Vignale 009 1

ΚΑΙ ΜΕ ΔΥΟ ΚΥΛΙΝΔΡΟΥΣ

Τα κινητήρια σύνολα 1.0 EcoBoost και EcoBoost Hybrid διαθέτουν επίσης το πρώτο στην αυτοκινητοβιομηχανία σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρου της Ford για τρικύλινδρο κινητήρα, που θέτει αυτόματα εκτός λειτουργίας τον έναν κύλινδρο όταν δεν είναι απαραίτητη όλη η ισχύς, όπως συμβαίνει στο ρολάρισμα ή στο ταξίδι με χαμηλό φορτίο. Το σύστημα μπορεί να απενεργοποιεί και να ενεργοποιεί εκ νέου τον έναν κύλινδρο μέσα σε 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου

1500 Κ. ΕΚΑΤ ΝΤΙΖΕΛ

Η έκδοση ντίζελ 1.5L EcoBlue με απόδοση 120 ίππων προσφέρει, γραμμική απόδοση τόσο της ισχύος όσο και της ροπής. Η συγκεκριμένη έκδοση έχει εκπομπές CO2 από 117 g/km και κατανάλωση 4,5 l/100 km. 

ΨΕΚΑΣΜΟΣ ΥΨΗΛΗΣ ΠΙΕΣΗΣ

Ανάμεσα στις καινοτόμες τεχνολογίες του 1.5L EcoBlue κινητήρα ξεχωρίζουν:Μία ενσωματωμένη πολλαπλή εισαγωγή για βελτιστοποιημένη αναπνοή κινητήρα. Υπερσυμπιεστή χαμηλής αδράνειας για ταχύτερη και πιο ελεγχόμενη απόκριση Σύστημα ψεκασμού καυσίμου υψηλής πίεσης, που προσφέρει πιο άμεση απόκριση, πολιτισμένη λειτουργία και ακρίβεια   

ΡΥΘΜΙΣΗ ΑΠΟΚΡΙΣΗΣ

Η οδήγηση διαφοροποιείται επίσης με την τεχνολογία επιλέξιμων προφίλ της εταιρείας (Normal, Eco, Sport, Slippery και Trail) επιτρέποντας στον οδηγό να ρυθμίζει τόσο την απόκριση του γκαζιού, όσο και εκείνη των συστημάτων πρόσφυσης και ελέγχου της ευστάθειας του αμαξώματος. Μέσω των διαθέσιμων προγραμμάτων καθορίζεται επίσης και το πότε αλλάζει σχέση το κιβώτιο στις αυτόματες εκδόσεις, προσφέροντας έτσι καλύτερη απόδοση σε πάρα πολλές περιπτώσεις. 

LOW FP 107 ST LINE

ST LINE

Η έκδοση ST Line διαφοροποιείται αισθητά από τις απλές εκδόσεις χάρις στις επί πλέον χαρακτηριστικές προσθήκες και βελτιώσεις διαθέτοντας επί πλέον πλούσιο εξοπλισμό. Στοιχεία που δικαιολογούν την τιμή αγοράς του  εξασφαλίζοντας  ταυτόχρονα ένα σαφές σπορ προφίλ 

ΑΣΦΑΛΗΣ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

Το νέο Puma βελτιστοποιεί περαιτέρω την αρχιτεκτονική της κατηγορίας Β της εταιρείας , που προσφέρει πολύ καλή οδική συμπεριφορά και στο νέο Fiesta. Η νέα και πιο άκαμπτη πίσω ανάρτηση, τα μεγαλύτερα αμορτισέρ, τα πιο άκαμπτα σιλεντμπλόκ και τα βελτιστοποιημένα top mounts της ανάρτησης έχουν ως αποτέλεσμα τη μείωση των τριβών και την αύξηση της ακαμψίας του πλαισίου προσφέροντας έτσι  πολύ καλή συμπεριφορά στο δρόμο για την κατηγορία του και αρκετά καλή άνεση για τους επιβάτες. 

Επί πλέον ανθεκτικά και αποτελεσματικά κρίνονται και τα φρένα. 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ 

Το  νέο Puma, ήρθε να προστεθεί στην ολοένα και πιο διευρυμένη σειρά μοντέλων SUV και Crossover  της εταιρείας στην Ευρώπη, στα οποία περιλαμβάνονται επίσης τα Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, το νέο Kuga, το Edge, καθώς και το  Explorer Plug-In Hybrid. 

Το ήπια υβριδικό Puma των 125 ίππων, αποτελεί μία από τις καλύτερες προτάσεις στην κατηγορία του, προσφέροντας ιδιαίτερα προηγμένη τεχνολογία, εντυπωσιακή εμφάνιση, πολλούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές, πλούσιο εξοπλισμό, κορυφαία συστήματα ασφαλείας, θετική οδική συμπεριφορά, άνεση, καλές επιδόσεις, λογική κατανάλωση και μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα σχέση τιμής/αξίας. 

του Δημήτρη Κληρονόμου

 ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΓΙΩΡΓΟΣ Ν. ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ

Το Σαχέλ και ο Αλ. Τσίπρας

 Copyright © 2014 - 2021 YSTEROGRAFO NEWS