Επιστήμονες αποκαλύπτουν ποια είναι η ασφαλέστερη θέση για έναν επιβάτη σε συντριβή αεροπλάνου

Επιστήμονες αποκαλύπτουν ποια είναι η ασφαλέστερη θέση για έναν επιβάτη σε συντριβή αεροπλάνου

Ποια είναι η ασφαλέστερη θέση για έναν επιβάτη σε αεροπλάνο σε περίπτωση ατυχήματος, εξηγούν ειδικοί.

Οι πιθανότητες να πεθάνει κάποιος σε αεροπορικό δυστύχημα είναι περίπου μία στα 11 εκατομμύρια, αλλά οι πιθανότητες επιβίωσης εξαρτώνται και από την επιλογή της θέσης του επιβάτη, γράφει η Daily Mail.

Ξεκαθαρίζοντας ότι οι πιθανότητες θανάτου σε αεροπορικό ατύχημα έχουν να κάνουν λιγότερο με το πού κάθεται ο καθένας και περισσότερο με τις συνθήκες που περιβάλλουν τη συντριβή, υπάρχουν κάποιες θέσεις που μάλλον είναι ασφαλέστερες από άλλες.

Ένας ειδικός σε θέματα αεροπλοΐας αποκαλύπτει ότι το ποσοστό θνησιμότητας για τους ταξιδιώτες που κάθονται στα καθίσματα του διαδρόμου στο κέντρο του σκάφους είναι 44%, σε σύγκριση με το 28% για τα κεντρικά πίσω καθίσματα.

Πόσο κοντά είσαι στην έξοδο κινδύνου

Οι επιζώντες από συντριβή που κάθονται κοντά σε έξοδο κινδύνου έχουν ταχύτερη διαδρομή προς την έξοδο από το αεροπλάνο, καθιστώντας πιο πιθανό να απομακρυνθούν από ένα επικίνδυνο περιστατικό, σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου του Γκρίνουιτς.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ένα κάθισμα έως και πέντε σειρές από την έξοδο προσφέρει περισσότερες από ίσες πιθανότητες διαφυγής σε περίπτωση πυρκαγιάς.

Ωστόσο, όταν κάθεται κανείς έξι ή περισσότερες σειρές από την έξοδο, «οι πιθανότητες να χαθεί υπερτερούν κατά πολύ εκείνων να επιβιώσει».

Πόση σημασία έχει η θέση δίπλα στο διάδρομο

Το αν η θέση είναι στον διάδρομο ή όχι έχει μόνο μια «οριακή» διαφορά, σύμφωνα με τη μελέτη.

Οι επιστήμονες έλεγξαν τις μαρτυρίες 2.000 επιζώντων σε 105 αεροπορικά ατυχήματα παγκοσμίως.

Όσον αφορά την επιβίωση σε περίπτωση πυρκαγιάς, όσοι κάθονταν σε διάδρομο είχαν «οριακά» περισσότερες πιθανότητες επιβίωσης - 65%, σε σχέση με όσους κάθονταν σε παράθυρο (58%).

Οι επιβάτες που κάθονταν στο μπροστινό μέρος του αεροσκάφους είχαν 65% πιθανότητες διαφυγής, ενώ εκείνοι που κάθονταν στο πίσω μέρος είχαν μόνο 53% πιθανότητες.

Η μελέτη εξέτασε διάφορα αεροπορικά ατυχήματα, συμπεριλαμβανομένων πυρκαγιών στο αεροσκάφος και συντριβών.

Ένα από αυτά ήταν η πυρκαγιά στο αεροδρόμιο του Μάντσεστερ το 1985, η οποία στοίχισε τη ζωή σε 55 άτομα σε ένα 737 της British Airtours και προκλήθηκε από έκρηξη κινητήρα. 

Η πυρκαγιά που προέκυψε φούντωνε στη μία πλευρά του αεροσκάφους, εμποδίζοντας αρκετές εξόδους. Η μελέτη διαπίστωσε ότι οι επιβάτες που έχασαν τη ζωή τους κάθονταν, κατά μέσο όρο, σε υπερδιπλάσια απόσταση από μια χρησιμοποιήσιμη έξοδο από ό,τι εκείνοι που επέζησαν.

aeroplano atixima

Κατάσταση έκτακτης ανάγκης

Όλα τα αεροπλάνα πρέπει να περάσουν ένα τεστ για να αδειάζουν σε 90 δευτερόλεπτα. Στις δοκιμές, το πλήρωμα καμπίνας βοηθούσε τους επιβάτες στην έξοδό τους. Αλλά η έκθεση αναφέρει ότι οι πειραματικές καταστάσεις δεν λαμβάνουν υπόψη τους «κοινωνικούς δεσμούς» μεταξύ των επιβατών. Οι ενήλικες τείνουν να βοηθούν τα παιδιά να ξεφύγουν, για παράδειγμα.

Και οι έξοδοι μπορεί να είναι άχρηστες ή μπλοκαρισμένες, ενώ κάποιοι από το πλήρωμα καμπίνας μπορεί να έχουν πεθάνει κατά τη διάρκεια του ατυχήματος.

Οι επιβάτες στη μελέτη ήταν πιο πιθανό να συμμορφωθούν με τις οδηγίες του πληρώματος καμπίνας σε μια δοκιμή παρά σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.

«Σε πραγματικές καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, όπου οι επιβάτες μπορεί να έχουν επιλογή κατευθύνσεων για να διαφύγουν, μπορεί τελικά να αγνοήσουν τις εντολές του πληρώματος και να επιχειρήσουν να χρησιμοποιήσουν την πλησιέστερη έξοδο», σύμφωνα με τη μελέτη του 2008.

googlenews

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

 
 
 

 

logo m

 

ΠΟΛΙΤΙΚΗ       ΕΛΛΑΔΑ       ΚΟΣΜΟΣ      ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ      ΥΓΕΙΑ      ΖΩΗ      ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ      ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ      ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ      SCIENTECH

 

 


©2024 YSTEROGRAFONEWS - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ