ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Lewis Hamilton: Oι ακροβασίες της FIA διαγράφουν το τέλος ενός παγκόσμιου πρωταθλητή;

Έχοντας καταρρίψει κάθε προηγούμενο ρεκόρ στη Formula 1, o Lewis Hamilton είδε να γλιστρά μέσα από τα χέρια του ένας παγκόσμιος τίτλος και πιθανότατα η τελευταία ευκαιρία να βρεθεί για όγδοη φορά στην καριέρα του στον θρόνο του πρωταθλητή.

Όσοι είχαν την τύχη να βιώσουν έστω και μια φορά στη ζωή τους την ατμόσφαιρα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1, να περπατήσουν στα paddocks των ομάδων και να συνομιλήσουν με τους πρωταγωνιστές της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού, τότε ίσως γνωρίζουν ότι ο Lewis Hamilton αποτελεί μια πολύ ξεχωριστή περίπτωση ανθρώπου.

Πρόκειται για έναν παίκτη ψυχολογίας, αν θέλουμε να μιλήσουμε με ποδοσφαιρικούς όρους, γύρω από τον οποίο η ομάδα του -στην προκειμένη περίπτωση η Mercedes- έχει δημιουργήσει ένα σχεδόν αδιαπέραστο πέπλο προστασίας.

Γνωρίζοντας το lifestyle και τις εξωαγωνιστικές δραστηριότητές του Βρετανού, δεν ήταν λίγοι εκείνοι που δήλωσαν εντυπωσιασμένοι από τη δύναμη της θέλησης που επέδειξε τη φετινή σεζόν ώστε να φτάσει για μία ακόμα φορά στην κατάκτηση του παγκόσμιου πρωταθλήματος.

Το κίνητρο προφανώς δεν ήταν μικρό, μιας και ο όγδοος τίτλος θα τον αναδείκνυε ως τον πολυνίκη οδηγό της Formula 1, αν και τα όσα είχε ήδη πετύχει ο Lewis Hamilton ήταν από μόνα τους αρκετά ώστε να του χαρίσουν τον τίτλο του κορυφαίου πιλότου στην ιστορία του θεσμού.

Κάπως έτσι ο Lewis Hamilton βρέθηκε να επικαιροποιεί το ραντεβού του με την ιστορία και να μπαίνει στο πεδίο της μάχης ενός πρωταθλήματος, έχοντας απέναντί του μια ισχυρότερη από ποτέ Red Bull Racing και έναν πιο ώριμο από ποτέ Max Verstappen.

H συνέχεια είναι λίγο-πολύ γνωστή, με τον Βρετανό να φέρνει το πρωτάθλημα στα μέτρα του και να βρίσκεται μια ανάσα από την κατάκτηση του τίτλου. Αυτό βέβαια δεν συνέβη ποτέ, όχι γιατί ο Lewis Hamilton δεν διήνυσε το… έξτρα μίλι, παίρνοντας το maximum από τους τελευταίους αγώνες του πρωταθλήματος, αλλά γιατί ο Michael Masi και εν πολλοίς όσοι κινούν τα νήματα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 είχαν διαφορετική άποψη.

Σε ηλικία 37 ετών, ο Βρετανός νικήθηκε όχι μέσα στην πίστα αλλά στα γραφεία των κριτών της FΙΑ, κάτι που είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα λειτουργήσει αρνητικά στην ψυχολογία του και θα τον αναγκάσει να πάρει σημαντικές αποφάσεις για το μέλλον του.

Φυσικά ο Hamilton έχει βρεθεί ξανά σε αυτή τη θέση. Την πρώτη φορά ήταν το 2007, όταν ο Βρετανός στην πρώτη του χρονιά στη Formula 1 θα παρκάρει το μονοθέσιο του μέσα στον pitlane του κινεζικού Grand Prix δείχνοντας να χάνει τον έλεγχο σχεδόν εσκεμμένα, σε μια σεζόν η οποία σημαδεύτηκε από το περίφημο Spygate.

Το 2016 ήταν ακόμα μια σεζόν στην οποία το πρωτάθλημα χάθηκε άδοξα για τον Βρετανό, μιας και χτυπήθηκε από διάφορες… ατυχίες αλλά και από την αδικαιολόγητη απόφαση της ίδιας της Mercedes να αλλάξει τις ισορροπίες στο εσωτερικό της και να γείρει την πλάστιγγα υπέρ του Nico Rosberg.

Όλα αυτά βέβαια έγιναν πολύ πριν ο πιλότος της Mercedes κατακτήσει τέσσερα συνεχόμενα πρωταθλήματα, τη δόξα και το χρήμα που κανείς άλλος εν ενεργεία οδηγός της Formula 1 δεν έχει «γευτεί».

Πολύ πριν η ίδια η Mercedes βάλει στο τραπέζι το ενδεχόμενο αποχώρησής της από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα παρά την απόλυτη κυριαρχία της τα τελευταία οκτώ χρόνια.

Μάλιστα με την επερχόμενη… κοσμογονική αλλαγή των κανονισμών το 2022 και με δεδομένη τη φθορά που προκάλεσε η μάχη μέχρι εσχάτων του φετινού πρωταθλήματος στη γερμανική ομάδα, τα πράγματα για τον Βρετανό μόνο πιο δύσκολα μπορεί να είναι.

Οδεύοντας προς το 37ο έτος της ζωής του, o Lewis Hamilton δεν έχει να αποδείξει τίποτα και σε κανένα, κι αν το κίνητρο της κατάκτησης του όγδοου τίτλου παραμένει ισχυρό, η πίστη στις αξίες τις οποίες οφείλει να πρεσβεύει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 έχει αναμφίβολα κλονιστεί.

Δικαιολογημένη ή αδικαιολόγητη, η απουσία του Βρετανού από τη συνέντευξη Τύπου του τελευταίου Grand Prix της σεζόν, μαρτυρά τη στάση που είναι διατεθειμένος να κρατήσει απέναντι στον θεσμό, ενώ με τον ίδιο τρόπο μπορεί να ερμηνεύσει κανείς και την απουσία του από τις δοκιμές των νέων ελαστικών της Pirelli, οι οποίες ακολούθησαν την αμέσως επόμενη ημέρα στο Abu Dhabi.

Μένει να αποδειχθεί, λοιπόν, αν οι ακροβασίες της FIA θα οδηγήσουν τον επτάκις Παγκόσμιο Πρωταθλητή στην απόφαση να βάλει τέλος στην καριέρα του και σε έναν κατασκευαστή με το ειδικό βάρος της Mercedes να αποχωρήσει από το Σπορ, αποδυναμώνοντας περαιτέρω την εικόνα του.

 ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΓΙΩΡΓΟΣ Ν. ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ

Η κοινωνία και το σπήλαιο του Πλάτωνα

 Copyright © 2014 - 2021 YSTEROGRAFO NEWS