fbpx

Formula 1: Πρωταθλητής ο Μαξ Φερστάπεν -Δραματικός αγώνας με φοβερή ανατροπή και διαμαρτυρίες από την Μercedes

Ο Μαξ Φερστάπεν κέρδισε το πρωτάθλημα της Formula 1 σε μια δραματική σεζόν, που κράτησε την αγωνία μέχρι τέλους και κρίθηκε κυριολεκτικά στον τελευταίο της γύρο αδικώντας τον καλύτερο Χάμιλτον.

Λιούις Χάμιλτον και Μαξ Φερστάπεν έδωσαν έναν επικό αγώνα κατα τη διάρκεια του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1, με τον Βρετανό να προσπαθεί να κερδίσει τον 8ο τίτλο της καριέρας του και τον Ολλανδό να διεκδικεί τον πρώτο.

Και τελικά, στα τελευταία δευτερόλεπτα του αγώνα στο Αμπου Ντάμπι, αυτός που έγραψε ιστορία ήταν ο Μαξ Φερστάπεν κερδίζοντας στα 24 του και την έβδομη χρονιά του στην Formula 1, το παγκόσμιο πρωτάθλημα οδηγών. Ο Λιούις Χάμιλτον, από την άλλη, έχασε το ραντεβού του με την ιστορία και δεν κατάφερε να σπάσει το ρεκόρ το οποίο κατέχει ισοψηφώντας με τον Μίκαελ Σουμάχερ, των 7 τίτλων. Ηταν το 8ο πρωτάθλημα που επιθυμούσε λυσασμένα για να γραφτεί με χρυσά γράμματα στο βιβλίο της ιστορίας της Formula 1 ως ο απόλυτος ρέκορντμαν. Θα το επιχειρίσει προφανώς την επόμενη χρονιά, όπου όμως τα πράγματα μοιάζουν αρκετά ασαφή λόγω των μαζικών αλλαγών που θα επέλθουν στα μονοθέσια.



Η σημερινή μάχη ανάμεσα στον Λιούις Χάμιλτον και στον Μαξ Φερστάπεν ξεκίνησε στα πρώτα λεπτά του αγώνα. Αν και ο Φερστάπεν ξεκίνησε από την pole position ο Λιούις Χάμιλτον στην πρώτη στροφή πήρε την πρωτοπορία του αγώνα, ωστόσο λίγο αργότερα συνέβη ένα ακόμη περιστατικό από αυτά στα οποία ενεπλάκησαν αρκετές φορές το πρωτάθλημα της F1 οι δύο διεκδικητές του τίτλου. Τελικά ο αγώνας και ο τίτλος κρίθηκαν στον τελευταίο γύρο του αγώνα και ύστερα από πρόσκρουση του Λατίφι που έφερε αυτοκίνητο ασφαλείας. Με τις διαφορές να έχουν εκμηδενιστεί μετά το αυτοκίνητο ασφαλείας, τον Μαξ Φερστάπεν να έχει φρέσκια μαλακή γόμα και τον Λιούις Χάμιλτον σκληρή και καταπονημένη με πολλούς γύρους, ο 7 φορές πρωταθλητής της F1 δεν μπόρεσε να υπερασπιστεί τη θέση του, με τον Μαξ Φερστάπεν να τον προσπερνά στον τελευταίο γύρο και να υπερασπίζεται την πρωτοπορία του αγώνα και στις δύο επιθέσεις που ακολούθησαν από τον Λιούις Χάμιλτον.

Πρωταθλητής για το 2021 λοιπόν ο ιπτάμενος Ολλανδος της Red Bull ο Μαξ Φερστάπεν!

Οι πανηγυρισμοί φυσικά ήταν έντονοι, με τον Κρίστιαν Χόρνερ, τον Μαξ Φερστάπεν και όλη την ομάδα να πανηγυρίζουν τη νίκη. Εκεί φυσικά και ο πατέρας του Μαξ Φερστάπεν Τζος αλλά και η σύντροφός του Κέλι Πικέ που πανηγύρισαν μαζί του.

Ο Λιούις Χάμιλτον συνεχάρη τον νέο πρωταθλητή της Formula 1 και τον Κρίστιαν Χόρνερ και πάρα την προφανή βαθιά απογοήτευσή του έμεινε και για το ντους με την σαμπάνια, αποχωρώντας αμέσως μετά και πριν βγει η αναμνηστική φωτό. Σε στιγμιότυπο που κυκλοφορεί στα social διακρίνεται και ο πατέρας του Αντονι Χάμιλτον να πλησιάζει και να συγχαίρει τον νεό πρωταθλητή της Formula 1 Μαξ Φερστάπεν και να αγκαλιάζει τον πατέρα του Τζος.

Formula 1: Στη Mercedes το πρωτάθλημα κατασκευαστών

Όσο για το πρωτάθλημα κατασκευαστών η Mercedes κέρδισε τον 8ο τίτλο της, σερί μάλιστα. Να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια του πρωταθλήματος δεν έχασε ούτε μια φορά, αν και κάποιες φορές με ελάχιστη διαφορά, την πρωτοπορία στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Δράματα από... τον πρώτο γύρο στην F1

Ήδη το τι θα ακολουθούσε, φάνηκε από τις πρώτες στιγμές του αγώνα. Στην εκκίνηση ο Λιούις Χάμιλτον κατάφερε να προσπεράσει τον Μαξ Φερστάπεν, παρά το γεγονός ότι ο αντίπαλός του είχε ένα θεωρητικό πλεονέκτημα λόγω επιλογής γόμας. Αλλά, τα πράγματα έγιναν πιο δραματικά λίγες στροφές αργότερα, όταν ο Ολλανδός «βούτηξε» στα φρένα, προσπάθησε να προσπεράσει τον Βρετανό στον 2ο γύρο, με αποτέλεσμα εκείνος να «κόψει» την πίστα εκτός των περιθωρίων της.

Ο Χάμιλτον, λοιπόν, έφυγε... ευθεία και κρατήθηκε μπροστά από τον Φερστάπεν. Οι άνθρωποι της Red Bull ζήτησαν να γίνει ανταλλαγή θέσεων, ωστόσο οι αγωνοδίκες θεώρησαν πως ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής ωθήθηκε εκτός πίστας κι έτσι του επέτρεψαν να συνεχίσει κανονικά τον αγώνα του. Υποστήριξαν ακόμη ότι όταν ξαναβγήκε στην πίστα ο Χάμιλτον επιβράδυνε αρκετά.

Σε όλη τη διάρκεια του γκραν πρι ο Χάμιλτον είχε τον απόλυτο έλεγχο, αλλά σε αυτήν την «τρελή» σεζόν, για τίποτα και κανείς δεν μπορούσε να είναι σίγουρος. Όπως και αποδείχθηκε.

Ο Χάμιλτον είχε την πρωτοπορία του αγώνα σχεδόν καθόλη τη διάρκειά του με εξαίρεση την επιστροφή του από τα pit όταν και βρήκε μπροστά του των ομόσταβλό του Μαξ Φερστάπεν, Σέρτζιο Πέρεζ, ο οποίος και έδωσε μια επική μάχη για να κρατήσει όσο περισσότερο πίσω του τον Λιούις Χάμιλτον, επιχειρώντας να τον καθυστερήσει και να μειωθεί έτσι η διαφορά Χάμιλτον-Φερστάπεν. Η μάχη Χάμιλτον-Πέρεζ ήταν πράγματι επική με τον Μεξικανό να τα δίνει κυριολεκτικά όλα. Ο Χάμιλτον πραπονέθηκε για επικίνδυνη οδήγηση από την πλευρά του Πέρεζ, ο Φερστάπεν ακούστηκε στο team radio να τον αποκαλεί πραγματικό φίλο και την Red Bull να παίζει εξαιρετικά το παιχνίδι της στρατηγικής. Να σημειωθεί ότι ο Πέρεζ αναγκάστηκε λίγους γύρους πριν το τέλος να εγκαταλειψει.

Η δευτερή φορά που έχασε την πρωτοπορία του αγώνα ο Λιούις Χάμιλτον ήταν στον τελευταίο γύρο, όταν όντας με φθαρμένα ελαστικά και με τι διαφορά με τον Φερστάπεν να έχει εκμηδενιστί λόγω αυτοκινήτου ασφαλείας ο Ολλανδός με τη φρέσκια μαλακή γόμα τον προσπέρασε και κέρδισε τον αγώνα.

Να σημειωθεί οτι πριν το αυτοκίνητο ασφαλείας για τον Λατίφι είχε βγει μερικούς γύρους νωρίτερα και εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας λόγω της πρόσκρουσης του Αντόνιο Τζιοβινάτσι. Εκεί η Red Bull μπήκε για αλλαγή ελαστικών για δεύτερη φορά, όχι όμως και η Mercedes με τον Λιούις Χάμιλτον να γκρινιάζει έντονα για το γεγονός ότι δεν μπήκε και τον μηχανικό του, Μπόνινγκτον, να του εξηγεί ότι αν έμπαινε θα έχανε την πρωτοπορία του αγώνα. Σε εκείνο το σημείο, μάλιστα, ακούστηκε ο Τότο Βολφ να παρακαλά τη FIA να μην βγάλει κανονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, γνωρίζοντας προφανώς ότι θα εκμηδενίζονταν οι διαφορές και θα είχε πλεονέκτημα η Red Bull με τα φρέσκα ελαστικά της. Και όντως δεν βγήκε εκείνη τη στιγμή αυτοκίνητο ασφαλείας... Δεν ήξερε κανείς όμως το τι θα ακολουθούσε...

Απίστευτο σασπένς στο φινάλε

Ο σημερινός αγώνας και συνεπώς το πρωτάθλημα, όπως προαναφέρθηκε κρίθηκε ουσιαστικά στον τελευταίο γύρο, μετά το ατύχημα του Λατίφι, ο οποίος, σε μια προσπάθεια να προσπεράσει τον Μικ Σουμάχερ (τον γιο του Μίκαελ Σουμάχερ) βρέθηκε στις μπαριέρες, και έτσι το αυτοκίνητο ασφαλείας μπήκε στην πίστα και έκοψε τη διαφορά, περίπου 11 δευτερολέπτων, που είχε ο Χάμιλτον από τον Φερστάπεν.

Το σιρκουί καθάρισε και το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε από την πίστα μόλις έναν γύρο πριν το τέλος του αγώνα, ο Ολλανδός «άρπαξε» στην επανεκκίνηση τον Βρετανό επτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή, κράτησε τη θέση του και πήρε τη νίκη, μαζί και τον τίτλο.

F1: Κατέθεσε ένσταση η Mercedes

Μετά το τέλος του αγώνα η Mercedes κατέθεσε επίσημη ένσταση στα αποτελέσματα του φινάλε της σεζόν, επικαλούμενη παραβίαση των αγωνιστικών κανονισμών από τη διεύθυνση του αγώνα.

Από τη γερμανική ομάδα εξέφρασαν άμεσα και ανοικτά τα παράπονά τους στη FIA για το γεγονός ότι επετράπη στον Φερστάπεν να προσπεράσει πέντε μονοθέσια, ενώ το αυτοκίνητο ασφαλείας βρισκόταν ακόμα στην πίστα. Ο Τότο Βολφ μετέφερε στην Ομοσπονδία μέσω του team radio τα εξής: «Έπρεπε να επαναφέρετε τον γύρο στην κατάσταση που ήταν προηγουμένως, δεν ήταν σωστό αυτό που έγινε».

Η κάμερα είχε στραφεί στον πάντα εκρηκτικό Τότο Βολφ καταγράφοντας την αντίδρασή του όταν ο Φερστάπεν προσπέρασε τον Χάμιλτον, με τον Αυστριακό να βγάζει και να βάζει τα ακουστικά του και προφανώς απευθυνόμενος στον Μάσι να διακρίνεται να λέει το όνομά του.

Η πίκρα και η απογοήτευση της Mercedes προφανώς είναι τεράστια που έχασε άλλο ένα σερί double στα τελευταία δευτερόλεπτα μια σειράς 22 αγώνων.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η μόνη αντίδραση εδώ και ώρες της Mercedes στα social media είναι ένα tweet και ένα instagram post που γράφουν: « Δεν υπάρχουν λόγια».

Δείτε τον δραματικό τελευταίο γύρο:

Formula 1: Το συναρπαστικότερο πρωτάθλημα των τελευταίων χρόνων

Κατά τη διάρκεια της χρονιάς οι δύο δικεδικητές του τίτλου της Formula 1, δίνοντας σκληρή μάχη, εναλλάσσονταν στην κορυφή της βαθμολογίας του πρωταθλήματος οδηγών. Αν και με την έναρξη των γκραν πρι στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού και ειδικά μετά τον αγώνα στο Μεξικό το πρωτάθλημα έμοιαζε να κλίνει υπέρ του Μαξ Φερστάπεν, ο Λιούς Χάμιλτον  μετά το γκραν πρι της Βραζιλίας και κατά τη διάρκεια των αγώνων στη Μέση Ανατολή επιχείρησε και έκανε ένα δυναμικό comeback εκμηδενίζοντας τη διαφορά με τον Μαξ Φερστάπεν και μπαίνοντας στον τελικό αγώνα του Αμπου Ντάμπι με απόλυτη ισοβαθμία.

Το φετινό πρωτάθλημα της Formula 1 είχε πολλές αμφιλεγόμενες στιγμές με κορυφαίες τη σύγκρουση στο Σίλβερστοουν, τη σύγκρουση στη Μόντσα, αλλά και τα περιστατικά της Βραζιλίας και της Τζέντα, όπου ο Μαξ Φερστάπεν οδηγούσε πολλές φορές εκτός κανονισμών αλλά η FIA δεν εφάρμοσε τους κανόνες που εφάρμοζε σε άλλους οδηγούς.

 Copyright © 2014 - 2022 YSTEROGRAFO NEWS