Νέο ταμείο επικουρικής ασφάλισης: Τί είναι ο «ατομικός κουμπαράς» και πώς θα λειτουργεί

Νέο ταμείο επικουρικής ασφάλισης: Τί είναι ο «ατομικός κουμπαράς» και πώς θα λειτουργεί

Στο μοντέλο του «ατομικού κουμπαρά» βασίζεται το νέο σύστημα επικουρικών συντάξεων που ετοιμάζει η κυβέρνηση. Το εν λόγω σχέδιο, πρόκειται να συζητηθεί και εγκριθεί στην σημερινή συνεδρίαση του υπουργικού Συμβουλίου και στη συνέχει θα τεθεί σε διαβούλευση, ώστε να κατατεθεί στη Βουλή προς ψήφιση στις αρχές του Ιουλίου.

Οι αλλαγές που δρομολογεί η κυβέρνηση θα τεθούν σε εφαρμογή τον Ιανουάριο του 2022, ενώ το νέο σύστημα επικουρικής ασφάλισης θα αφορά νέους ασφαλισμένους, αλλά προαιρετικά θα μπορούν να ενταχθούν και ήδη εργαζόμενοι μέχρι μίας ορισμένης ηλικίας, πιθανότατα τα 35 έτη.

Θα θεσπισθεί μίνιμουμ εγγύηση των παροχών αναλόγως με τις συσσωρευμένες εισφορές του ατομικού κουμπαρά, ενώ θα δίδεται η ευχέρειας επιλογής – ανά τριετία – σε κάθε ασφαλισμένο, μεταξύ υψηλού, ενδιάμεσου και χαμηλού ρίσκου επένδυση των εισφορών του.

Το νέο ταμείο θα διατηρήσει το δημόσιο χαρακτήρα του, ενώ η διαχείριση των κεφαλαίων του θα ανατίθεται σε ιδιωτικούς φορείς.

Όπως ανέφερε ο εργατολόγος κ. Τσουκαλάς το πρόβλημα σε αυτό το νομοσχέδιο είναι το κόστος της μετάβασης από ένα σύστημα στο άλλο. Σύμφωνα με την κυβέρνηση αυτό θα λυθεί από το πλεόνασμα ανάπτυξης.

«Βραχυπρόθεσμα δεν έχουμε πρόβλημα αλλά σε 20 χρόνια που θα έχουν μπει πολλοί νέοι ίσως υπάρξει πρόβλημα» ανέφερε ο κ. Τσουκαλάς.

ΕΦΚΑ: Πειθαρχικός έλεγχος για δέκα περιπτώσεις ακραίας ταλαιπωρίας

Πειθαρχικό έλεγχο για 10 περιπτώσεις «ακραίας ταλαιπωρίας» ασφαλισμένων από υπηρεσίες του ΕΦΚΑ, ανακοίνωσε ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης.

Πρόκειται για περιπτώσεις κατά τις οποίες είτε η μία υπηρεσία παραπέμπει στην άλλη, είτε δεν ανταποκρίνονται επί μήνες ή και χρόνια σε αιτήματα ασφαλισμένων, ή δεν απαντούν σε τηλεφωνικές κλήσεις, e-mail και επιστολές, κλπ.

Σε δήλωσή του, ο κ. Χατζηδάκης ανέφερε τα εξής:

«Αποφάσισα να στείλω 10 περιπτώσεις ακραίας ταλαιπωρίας πολιτών από υπηρεσίες του ΕΦΚΑ για πειθαρχικό έλεγχο. Δεν μένω σ’ αυτό. Πάμε σε άμεση αναβάθμιση του τηλεφωνικού κέντρου, αλλά παράλληλα και σε επέκταση των ψηφιακών συναλλαγών με τον ΕΦΚΑ.

Επειδή ο ΕΦΚΑ κάνει κοινωνική πολιτική, θέλω να ξεκαθαρίσω ότι δεσποτικές συμπεριφορές υπαλλήλων δεν γίνονται ανεκτές! Πλήττουν μεταξύ άλλων και την εικόνα όλων των ευσυνείδητων υπαλλήλων του ΕΦΚΑ που κάνουν καλά τη δουλειά τους.

Γι’ αυτό, αν χρειαστεί, θα προχωρήσω και σε άλλους πειθαρχικούς ελέγχους».

googlenews

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

 
 
 

 

logo m

 

 


©2024 YSTEROGRAFONEWS - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ


© 2014-2024 YSTEROGRAFO NEWS