ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι ισχύει πλέον με τις εισπρακτικές εταιρείες -Η απάντηση Γεωργιάδη στη Βουλή

Το θέμα των τηλεφωνημάτων από εισπρακτικές εταιρείες απασχόλησε σήμερα την ελληνική Βουλή.

Είχε προηγηθεί ερώτηση της βουλευτού του ΚΙΝΑΛ Νάντιας Γιαννακοπούλου με τίτλο «απαράδεκτες οι πρακτικές των εισπρακτικών εταιρειών εν μέσω πανδημίας» προς τον υπουργό Ανάπτυξης Αδωνι Γεωργιάδη. Απαντώντας, ο κ. Γεωργιάδης εξήγησε ότι «όταν ξεκίνησε η πανδημία πέρυσι τον Μάρτιο υπήρξε μία παρέμβαση πολύ έντονη της Κυβερνήσεως, δική μου και του κ. Σταϊκούρα. Κάναμε μία συνάντηση με την Ένωση Ελληνικών Τραπεζών και όλες τις εταιρείες διαχειρίσεως των διαφόρων οφειλών και εκδόθηκε και ένα κοινό δελτίο τύπου, και το δικό μας και δικό τους, για το μορατόριουμ το οποίο επεβλήθη τότε στη διαδικασία εισπράξεως των οφειλών».

Ο σχεδιασμός της κυβέρνησης, προσέθεσε, ήταν το εν λόγω μορατόριουμ με τις τράπεζες και τις εισπρακτικές ήταν να κρατήσει για τρεις μήνες. Εν τέλει, με την άδεια των ευρωπαϊκών τραπεζικών υπηρεσιών συνεχίστηκε μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2020.

Τι ισχύει σήμερα για τις εισπρακτικές
Ο υπουργός στη συνέχεια τόνισε ότι «στις 31 Δεκεμβρίου 2020, πανευρωπαϊκά, με απόφαση των ευρωπαϊκών εποπτικών τραπεζικών αρχών απαγορεύθηκε το μορατόριουμ. Δεν υπάρχει πλέον μορατόριουμ σε κανένα κράτος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και δεν δύναται καμία κυβέρνηση νομοθετικά να παρέμβει για να το επιβάλλει».

Παρά ταύτα, σημείωσε, «υπάρχει σύσταση των ευρωπαϊκών τραπεζικών αρχών προς τις τράπεζες, τους providers και τους διαχειριστές των δανείων να προσπαθήσουν να βρουν με τους πελάτες τους, με τους οφειλέτες, τις καλύτερες δυνατές λύσεις πληρωμής, έτσι ώστε και οι άνθρωποι που είναι σε αδυναμία λόγω του κορωνοϊού, να πληρώνουν αυτό που μπορούν, αλλά και τα τραπεζικά ιδρύματα και οι υπόλοιπες εταιρείες που κινούνται γύρω από την είσπραξη των οφειλών, να μην καταστραφούν, προκαλώντας ανυπέρβλητες ζημίες στις οικονομίες των κρατών-μελών».

Σε εκείνο το σημείο ο Αδωνις Γεωργιάδης είπε ότι «σήμερα οι εισπρακτικές εταιρείες νομίμως τηλεφωνούν. Και εμείς τι μπορούμε να κάνουμε ως Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή; Να ελέγξουμε εάν τηρούν το θεσμικό πλαίσιο που ισχύει ήδη από τον νόμο του 2009, εάν, δηλαδή, τηλεφωνούν μία φορά την ημέρα, εάν τηλεφωνούν μόνο σε εργάσιμες ώρες και ημέρες και όχι το Σαββατοκύριακο, εάν δεν τηλεφωνούν στο χώρο εργασίας, εάν δεν τηλεφωνούν σε συγγενικά πρόσωπα κ.ο.κ.. Διότι υπάρχουν νόμοι που προβλέπουν “ναι, μπορείς να πάρεις τηλέφωνο για να προκαλέσεις την πληρωμή του χρέους, αλλά πρέπει αυτή η όχληση να γίνεται -και αυτό είναι το μήνυμά μας στις εισπρακτικές εταιρείες τώρα- με αξιοπρέπεια”».

Καταλήγοντας, ο κ. Γεωργιάδης είπε:

«Θέλω να πω κάτι για άλλη μία φορά, για να το ξέρει ο κόσμος. Είναι άλλο πράγμα να λέμε ότι μπορούν να πάρουν τηλέφωνο για να ειδοποιήσουν για την πληρωμή ενός χρέους και άλλο πράγμα να τηλεφωνούν δέκα, είκοσι, τριάντα φορές την ημέρα, να τηλεφωνούν στο χώρο εργασίας, να τηλεφωνούν σε συγγενικά πρόσωπα. Όλα αυτά απαγορεύονται απολύτως και σε περιπτώσεις παράβασης του νόμου πρέπει να γίνονται καταγγελίες για να επιλαμβάνονται οι αρμόδιες υπηρεσίες».

 ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΓΙΩΡΓΟΣ Ν. ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ

Τι αγνοεί ο Χουλούσι Ακάρ

 Copyright © 2014 - 2021 YSTEROGRAFO NEWS