ΕΛΛΑΔΑ

Σχολεία: Οι συμβουλές Τσιόδρα σε εκπαιδευτικούς και γονείς - Τι είναι το διάλειμμα μάσκας για τους μαθητές

Στη χρήση μάσκας για τον περιορισμό του κορωνοϊού στα σχολεία μίλησε ο Σωτήρης Τσιόδρας.

Ο λοιμωξιολόγος που επέστρεψε στην ενημέρωση της κυβέρνησης για την πανδημία, στάθηκε στο ζήτημα που έχει συζητηθεί έντονα για τα σχολεία, που είναι η υποχρεωτική χρήση μάσκας από όλους τους μαθητές.

Χθες, η Νίκη Κεραμέως έκανε εκτενή αναφορά στα μέτρα για το άνοιγμα των σχολείων, αλλά αργότερα, το απόγευμα, ο κ. Τσιόδρας αναφέρθηκε στην χρήση της μάσκας, κάνοντας λόγο και για «διαλείμματα» στην χρήσης της που θα επιτρέπουν οι καθηγητές.

Κορωνοϊός: Τι είναι το διάλειμμα χρήσης της μάσκας

Οπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τσιόδρας, είναι αυτονόητο πως η χρήση μάσκας στα παιδιά του δημοτικού και των νηπιαγωγείων δεν είναι καθόλου εύκολο να εφαρμοστεί, οπότε θα πρέπει να έχει περισσότερο εκπαιδευτικό χαρακτήρα η χρήση τους. Σημείωσε όμως, πως προκειμένου να μην επηρεάζονται από την συνεχή χρήση της, θα υπάρχουν και στιγμές κατά την διάρκεια της ημέρας, που θα τους επιτρέπεται να την αφαιρούν.

«Κατά τη διάρκεια της σχολικής ημέρας και σε συνθήκες ηρεμίας των παιδιών στην τάξη, οι εκπαιδευτικοί μπορούν σε τακτά χρονικά διαστήματα να δίνουν την δυνατότητα στα παιδιά για ένα διάλειμμα μάσκας, ώστε να επέρχεται αποφόρτιση των παιδιών και να ενισχύεται η σωστή χρήση της», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τσιόδρας.

Η έκκληση Τσιόδρα προς τους γονείς για την χρήση μάσκας

Ο λοιμωξιολόγος σημείωσε επίσης πως σημαντικό ρόλο στην χρήση της μάσκας από τους μικρούς μαθητές, θα παίξει και η συμπεριφορά των γονέων.

«Το παράδειγμα στα παιδιά το δίνουμε οι υπόλοιποι, οι μεγάλοι, με την συμπεριφορά μας. Αν οι γονείς φοράνε την μάσκα ως μέρος της καθημερινής δραστηριότητας, εκεί που απαιτείται βέβαια, τότε περνάνε το μήνυμα στα παιδιά ότι δεν είναι κάτι δυσάρεστο», σχολίασε.

Τσιόδρας: Χρήση μάσκας σε ευχάριστες δραστηριότητες

Ο κ. Τσιόδρας σημείωσε πως στα μικρά παιδιά κυρίως που θα είναι μεγαλύτερο πρόβλημα η χρήση μάσκας, θα βοηθούσε αν αυτή χρησιμοποιούνταν σε μία ευχάριστη διαδικασία μαθήματος, όπως η ζωγραφική για παράδειγμα. Τόνισε την ανάγκη να γίνει η χρήση της ως ένα «παιχνίδι» στα μικρά παιδιά, ενώ στους μεγαλύτερους μαθητές ως ένα εκπαιδευτικό μάθημα με πληροφορίες για την χρησιμότητά της.

«Η εξοικείωση με την χρήση θα πρέπει να προηγείται του σχολικού έτους. Τα παιδιά να κατανοήσουν τον σκοπό της, να μπορούν να επιλέξουν μια μάσκα που θα την αισθάνονται βολική στο πρόσωπο τους. Να τη χρησιμοποιούν σε μια ευχάριστη δραστηριότητα. π.χ. μια ζωγραφική, ώστε να μην τους φανεί ένα πρόσθετο βάρος στη καθημερινή τους δραστηριότητα στο σχολείο.

Στα μικρά παιδιά θα χρησιμοποιήσουμε το παιχνίδι. Στα μεγαλύτερα θα τα ωθήσουμε στην αναζήτηση της σωστής πληροφορίας. Τα παιδιά μας πλέον έχουν ίσως και περισσότερη πρόσβαση στην πληροφορία από εμάς τους ίδιους. Από επίσημες δομές να είναι αυτή η πληροφορία. Από διεθνείς έγκυρους Οργανισμούς, όχι από ιστοσελίδες που προβάλουν ψευδείς πληροφορίες, όπως το ότι δεν υπάρχει ο ιός», ανέφερε και συνέχισε:

«Τα παιδιά βασίζονται στην επιβράβευση. Με την επιβράβευση είναι πιο εύκολο για αυτά να υιοθετήσουν μια συμπεριφορά. Οφείλουμε να τους τη δώσουμε όταν χρησιμοποιούν τη μάσκα, αντί για την τιμωρία ή την απουσία αν δεν τη χρησιμοποιούν. Είναι μία άλλη αντίληψη, την οποία καλλιεργεί κανείς ελεύθερα. Μοιραζόμαστε την αγωνία μας με τα παιδιά. Δεν προβάλουμε επάνω στα παιδιά το δικό μας άγχος, ενδεχομένως τη μικροβιοφοβία μας ή ακόμα χειρότερα, τον δικό μας πανικό. Τους απαντούμε με ειλικρίνεια. Τους εξηγούμε πως αυτά τα μέτρα, η μάσκα, η κοινωνική απόσταση δεν θα μας οδηγήσει σε καμία περίπτωση στον αποκλεισμό, στο κοινωνικό στίγμα. Πως η συμπάθειά μας προς τους φίλους μας, προς το διπλανό μας, πρέπει να συνεχιστεί. Πρέπει να εκδηλώνεται, προσωρινά με άλλους τρόπους, με τήρηση αυτών των δύσκολων μέτρων για την ασφάλεια όλων μας».

 ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΓΙΩΡΓΟΣ Ν. ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ

Αγιοκατατάξεις Εθνοϊερομαρτύρων

 Copyright © 2014 - 2021 YSTEROGRAFO NEWS