Με καταξιωμένη, εδώ και δεκαετίες τετρακίνηση ALLGRIP, νέα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας, βελτιωμένη πρόσφυση, δυναμική σχεδίαση και περπετειωδες προφίλ, το νέο VITARA HYBRID 1.4 προσπαθεί και καταφερνει να είναι ενας από τους πλέον επικίνδυνους αντιπάλους στην κατηγορία του.
ΠΡΟΣΕΛΚΥΕΙ ΤΑ ΒΛΕΜΜΑΤΑ
Η νέα προσεγμένη εμφάνιση του, καταφέρνει και προσελκύει τα βλέμματα σε συνδυασμό με μια πιο τολμηρή πλέον σχεδίαση που αποπνέει ζωντάνια ενώ το περισσότερο εκλεπτυσμένο εσωτερικό δείχνει νά ανεβάζει τη διάθεση.
ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΈΝΟ SUV
Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο SUV που εξελίσσει τα καλύτερα γονίδια της Suzuki και προχωράει ακόμη παραπέρα, αντιμετωπιζοντας εύκολα τον σκληρό ανταγωνισμό της κατηγορίας του, υποσχόμενο πρωτοφανεις εμπειρίες εντός και εκτός δρόμου και σημαντική οδηγική απόλαυση.
129 ΙΠΠΟΙ
Ο νέος υπερτροφοδοτουμενος κινητήρας βενζίνης, 1.4 BOOSTERJET, προσφέρει πριν απ όλα περισσότερη ροπή, ήδη από τις 2000 στροφές και διαθέτει νέο σύστημα ψεκασμού που μειώνει αποτελεσματικά την κατανάλωση, με την βοήθεια μεταβλητού χρονισμού της βαλβίδας εισαγωγής, την βαλβίδα ανακύκλωσης καυσαερίων που διαθέτει ξεχωριστό σύστημα και την υψηλή σχέση συμπίεσης. Οι 129 ιπποι του τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα των 1373 κυβικών εκατοστών, εξασφαλίζουν στα 1200 περίπου κιλά του αμαξώματος, επιτάχυνση 10.2 δευτερόλεπτα για τα 0-100 χλμ/ωρ και τελική ταχύτητα 200 χλμ/ωρ, ενώ η αυξημένη ροπή των 235 Nm εξασφαλίζει πολύ καλή ελαστικότητα από χαμηλά.
ΥΒΡΙΔΙΚΟ 48 V
Το νέο υβριδικό σύστημα 48V αποτελείται από μια ηλεκτρογεννήτρια (ISG – Integrated Starter Generator) με λειτουργία ηλεκτρικού κινητήρα, μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48V και ένα μετατροπέα τάσης 48-12V DC/DC. Με μεγαλύτερη τάση τροφοδοσίας από το υβριδικό σύστημα 12V, αυξάνει τόσο την ανάκτηση ενέργειας από την επιβράδυνση, όσο και την ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιείται για την υποβοήθηση του κινητήρα, προκειμένου να μειωθεί η κατανάλωση καυσίμου και να βελτιωθεί η οδηγική απόδοση.
ΠΡΩΤΑ Η ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Παρόλο που δίνεται προτεραιότητα στην κατανάλωση του καυσίμου υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης, το σύστημα προσθέτει παραπάνω ροπή στον κινητήρα, χρησιμοποιώντας μια από τις δύο λειτουργίες, την αναπλήρωση ροπής ή την ενίσχυση ροπής, όταν κρίνει ότι ο οδηγός ζητά γρήγορη επιτάχυνση. Επιπλέον, η ηλεκτρογεννήτρια θέτει τον κινητήρα σε λειτουργία ρελαντί και εξαλείφει την κατανάλωση καυσίμου κατά την επιβράδυνση.
Έτσι οι τιμές που μπορεί να υπολογίζει ο οδηγός για τα νέα Hybrid είναι σαν μέση τιμή γύρω στα 6.4 λιτρα/100 χλμ για το 2WD και 6.9-7.2λίτρα για το 4WD ALLGRIP με το νέο 6αρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη τη, που κρίνονται πολύ καλές για τον χαρακτήρα και την κατηγορία του αυτοκινήτου.
ΕΝΙΣΧΥΜΕΝΗ ΑΠΟΚΡΙΣΗ
Το σύστημα αναπλήρωσης ροπής ενισχύει την απόκριση του κινητήρα σε συνθήκες επιτάχυνσης με την άμεση προσθήκη ροπής από την ηλεκτρογεννήτρια στη ροπή του κινητήρα για να αντισταθμιστούν οι καθυστερήσεις απόκρισης του κινητήρα.
ΟΜΑΛΗ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ
Η ενίσχυση της ροπής καθιστά την επιτάχυνση πιο ομαλή, προσθέτοντας ροπή από την ηλεκτρογεννήτρια στη ροπή του κινητήρα έως ότου ενεργοποιηθεί ο υπερσυμπιεστής.
ΕΛΕΓΧΟΣ ΡΕΛΑΝΤΙ
Κατά την επιβράδυνση, και ενώ οι στροφές του κινητήρα πέφτουν τείνοντας στις στροφές του ρελαντί , η ηλεκτρογεννήτρια διατηρεί την λειτουργία του κινητήρα στο ρελαντί και εξαλείφει την κατανάλωση καυσίμου. Σε περίπτωση που ο οδηγός ζητήσει περισσότερα , το όχημα μπορεί να επιταγχύνει εκ νέου αναστέλλοντας την λειτουργία ρελαντί.
ΑΠΟ ΤΟ 1970
Το πρώτο τετρακίνητο μοντέλο της Suzuki δημιουργήθηκε το 1970 με την εξής φιλοσοφία: Να είναι ένα όχημα που θα μπορεί να σε οδηγήσει σε εκτός δρόμου διαδρομές όπως κανένα άλλο στο παρελθόν. Αυτή ήταν η αρχή της γνωστής τεχνολογίας ALLGRIP της Suzuki. Η συγκεκριμένη τεχνολογία 4WD έχει αναβαθμιστεί πλήρως βέβαια, προσφέροντας στον οδηγό ακόμα μεγαλύτερη απόλαυση, ασφάλεια και επιδόσεις. Με την τεχνολογία ALLGRIP, το νέο VITARA επεκτείνει την γκάμα των δυνατοτήτων, αλλά και τον διαφορετικό τρόπο ζωής του οδηγού που επιθυμεί την περιπέτεια.
Βέβαια το νέο μοντέλο υπάρχει και σαν 2WD για όσους αναζητούν μια πιο προσιτή τιμή αγορας και είναι χαρακτηριστικό ότι τα Hybrid συνοδεύονται πλέον όχι μόνο από μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων,αλλα και με αυτόματα κιβώτια, που αυξάνουν τις δυνατότητες επιλογών για τους αγοραστές.
ΜΕ ΠΕΡΙΣΤΡΟΦΙΚΟ ΔΙΑΚΟΠΤΗ
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει την λειτουργία τετρακίνησης της τεχνολογίας ALLGRIP (Auto, Sport, Snow και Lock) που επιθυμεί, μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη στην κεντρική κονσόλα. Η έγχρωμη οθόνη πολλαπλών λειτουργιών στον πίνακα οργάνων ενημερώνει για το ποια λειτουργία έχει επιλεγεί κάθε φορά.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΑΝΕΣΗ
Ακόμη περισσότερο βελτιωμένο, από πλευράς αναρτήσεων το νέο μοντέλο, αντιδρά θετικά ακόμη και στην γρήγορη οδήγηση, χωρίς μεγάλες κλίσεις του αμαξώματος, αναπηδήσεις η βυθίσεις, ενώ στα όρια εμφανίζεται διακριτικά η υποστροφη. Βελτιωμένη είναι και η άνεση των επιβατών στο δρόμο ενω αποτελεσματικά και ανθεκτικά κρίνονται και τα φρενα.
ΕΓΧΡΩΜΗ ΟΘΟΝΗ
Το νέο μοντέλο διαθέτει εκτός των άλλων:
Επανασχεδιασμένους προβολείς LED, Εγχρωμη οθόνη LCD 4,2’’ στον πίνακα οργάνων που πλέον θα απεικονίζει και την διακύμανση ενέργειας της ηλεκτρογεννήτριας 48 V. Αυτόματο κλιματισμό, Adaptive Cruise Control, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων. Προβολείς ομίχλης εμπρός και αυτόματη ρύθμιση δέσμης προβολέων.
ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΤΗΤΑ
Η νέα πιο πολυτελής καμπίνα διαθέτει πλέον,
νέο υλικό κεντρικής κονσόλας, νέα έγχρωμη οθόνη LCD πολλαπλών ενδείξεων 4,2 ιντσών, νέα καθίσματα με γεωμετρικά σχέδια, πολυχρηστικό Τιμόνι, ηχοσύστημα με οθόνη 7 ιντσών πολλαπλών λειτουργιών κ. α
ΑΣΦΑΛΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗ
Το Vitara αποτελούσε ήδη μια ασφαλή πρόταση στην κατηγορία του γεγονός που συνεχίζεται με την προσθήκη ακόμα πιο αναβαθμισμένων συστημάτων ασφάλειας.
ΠΡΩΤΑ Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Το νέο μοντέλο διαθέτει πλέον στο τομέα της ασφάλειας αρκετά πρωτοποριακά συστήματα οπως:
Προηγμένο σύστημα ανίχνευσης που χρησιμοποιεί τον συνδυασμό μιας κάμερας και ενός αισθητήρα laser που βρίσκεται στο παρμπρίζ. Ο συνδυασμός της κάμερας, που εστιάζει στις μέσες και μεγάλες αποστάσεις και μπορεί επίσης να ανιχνεύσει πεζούς και τη διαγράμμιση των λωρίδων, και του αισθητήρα laser, που επικεντρώνεται στις μικρές αποστάσεις και στη νυχτερινή ανίχνευση, εξασφαλίζει εξαιρετικά αποτελέσματα
Νέο σύστημα υποβοήθησης πέδησης DSBS.
Προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας.
Σύστημα αποφυγής αλλαγής λωρίδας.
Προειδοποίηση εκτροπής
Σύστημα Αναγνώρισης Τυφλού Σημείου.
Αdaptive Cruise Control.
Adaptive Cruise Control μαζι με το σύστημα Stop & Go.
Σύστημα Υποβοήθησης Οπίσθιας Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας.
Αισθητήρες παρκαρίσματος και
Κάμερα οπισθοπορείας
ΓΥΑΛΙΝΗ ΟΡΟΦΗ
Στην έκδοση GLX υπάρχει πανοραμική οροφή, πανεύκολης χρήσης, που αποτελείται από δύο συρόμενες γυάλινες επιφάνειες. Το μεγάλο άνοιγμά της προσφέρει άψογη θέα χαρίζοντας στους επιβάτες μια αναζωογονητική εμπειρία.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Πλήρως αναβαθμισμένο και πλαισιωμένο από νέες τεχνολογίες (48V)βελτίωσης της απόδοσης και μείωσης της κατανάλωσης και εφοδιασμένο με ολοκληρωμένα συστήματα ασφαλείας, αποτελεί μία από τις καλύτερες προτάσεις στην ιδιαίτερα δημοφιλή αλλά και σκληρή κατηγορία των SUV, έχοντας ένα παρελθόν που ελαχιστοι αντίπαλοι του διαθέτουν. Ακόμη σαν Υβριδικό ή και με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων πλέον, αυξάνει σημαντικά τις δυνατότητες του απέναντι στον ανταγωνισμό, διαθέτοντας επιπλέον και τιμές εκκίνησης που κρίνονται πολύ καλές συγκριτικά για την κατηγορία του.
του Δημήτρη Κληρονόμου