του Δημήτρη Κληρονόμου
Ανανεωμένο αισθητικά και με έναν καινούριο κινητήρα βενζίνης 1500 κυβικών εκατοστών, το ιδιαίτερα πετυχημένο στην χώρα μας -κυρίως σαν πετρελαιοκίνητο - V 40, συνεχίζει να αποτελεί έναν απο τους ισχυρότερους αντιπάλους στην κατηγορία του,βασιζόμενο στις διαστάσεις του,την εξωτερική του εμφάνιση,την ασφάλεια, τον εξοπλισμό του και την καθ ολοκληρία πλέον Σουηδική προέλευση του.
ΞΕΧΩΡΙΣΤΟ ΣΤΥΛ
Η πρόσφατη (4/16) αισθητική ανανέωση του, περιέλαβε νέα φωτιστικά σώματα μπροστά που ακουλουθούν την σχεδίαση εκείνων της κορυφαίας σειράς 90,έχοντας αποκτήσει νέα εσωματωμένα LED ημέρας και FULL LED προβολείς, που σχηματίζουν πλέον ενα πλαγιαστό "Τ" το οποίο και παραπέμπει στο "σφυρί του θεού θωρ".
Αλλαξαν ακόμη η μάσκα και ο προφυλακτήρας,προστέθηκαν, καινούρια σχέδια ζαντών και νέοι χρωματικοί συνδυασμοί.
Ουσιαστικά πρόκειται για ένα πεντάθυρο χάτσμπαγκ-παρά το V του τίτλου του- που διατηρεί το δικό του ξεχωριστό στύλ ,απευθυνόμενο σε ένα πολύ πιό νεανικό κοινό απο το S 40 που αντικατέστησε (9/12)και έχει στόχο κυρίως τα καταξιωμένα Γερμανικά μοντέλα Αουντι Α3, BMW 1, Γκόλφ και Φόκους.
Η εξωτερική του σχεδίαση, δείχνει και καταφέρνει να διαφοροποιηθεί από τον ανταγωνισμό, τόσο με την σχεδίαση του πίσω μέρους που καταλήγει σε...κουπέ, όσο και με τις εξωτερικές του διαστάσεις,που είναι απο τις μεγαλύτερες στην κατηγορία,τόσο σε μήκος (4.37 μ) όσο και σε πλάτος (1.86 μ),κερδίζοντας συνολικά τις εντυπώσεις.
ΚΑΛΗ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΧΩΡΩΝ
Με άφθονο μήκος και πλάτος και το μεταξόνιο να βρίσκεται στο μέσο όρο,η εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων παίρνει καλό βαθμό συνολικά, όμως το αυτοκίνητο είναι σχεδιασμένο ουσιαστικά για την άνεση τεσσάρων ατόμων, που έχουν στην διάθεση τους αρκετές θήκες και χώρο για τα γόνατα τους.Το πέμπτο θα βολευθεί με κάποιες υποχωρήσεις.
Το πόρτ-μπαγκάζ με χωριτικότητα 335 λίτρων,βρίσκεται πάνω απο το μέσο της κατηγορίας και με την αναδίπλωση της διαιρούμενης πλάτης φθάνει τα 1032 λίτρα,με τον χώρο φόρτωσης να είναι εντελώς επίπεδος.
ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ
Μπαίνοντας το σαλόνι η αίσθηση πολυτέλειας που αποκομίζεις θυμίζουν αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Η υψηλή ποιότητα υλικών διακόσμησης, επενδύσεων και φινιρίσματος ανήκει στα ισχυρά πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου, ανταγωνιζόμενη άνετα την αντίστοιχη Γερμανική καί έχει δεχθεί επιπλέον μικροβελτιώσεις κατά την πρόσφατη ανανέωση του μοντέλου .
Ο νέος ψηφιακός πίνανας οργάνων TFT,μπροστά από το τιμόνι,εντυπωσιάζει αμέσως,αναπαριστώντας ως γραφικά με αναλογική ή ψηφιακή μορφή, αναλόγως με την επιλογή (υπάρχουν τρείς)τα όργανα ελέγχου σε διαφορετικούς φωτισμούς.
Η "αιωρούμενη"κεντρική κονσόλα είναι το άλλο ισχυρό σημείο της εσωτερικής σχεδίασης,με άφθονους πρακτικούς διακόπτες και ένα δεύτερο επίπεδο μικροαντικειμένων χαμηλά,που δεν διακρίνεται και δεν ειναι προσβάσιμο εύκολα.
Επενδύσεις ταμπλό,θυρών,καθισμάτων κλπ, όπως και υπόλοιπα διακοσμητικά στοιχεία δεν αφήνουν περιθώρια επικρίσεων, δίνοντας στο αυτοκίνητο έναν ξεχωριστό "αέρα" ποιότητας,που κερδίζει εύκολα τον υποφήφιο αγοραστή.
ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΙΑ ΣΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Ομως ευκολότερα κερδίζει τον αγοραστή το συνολικό επίπεδο εξοπλισμού άνεσης,και ιδιαίτερα παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας ,όπου η Βόλβο πρωτοστατεί εδώ και δεκαετίες,ξεχωρίζοντας συχνά από τον ανταγωνισμο.
Εκτός των γνωστών συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας,υπάρχουν αερόσακκος προστασίας πεζών ,σύστημα αυτόματης επιβράδυνσης,που λειτουργεί ως τα 50 χλμ/ωρ,όταν εντοπίσει σταματημένο όχημα ή όχημα που κινείται πολύ αργά και ο οδηγός του Βόλβο δεν φρενάρει κ.α.
Ακόμη εκτός των επτά αερόσακκων, του συστήματος ελέγχου ευστάθειας κλπ, προσφέρονται συστήματα, ελέγχου νεκρής γωνίας,διατήρησης σωστής λωρίδας κυκλοφορίας,επαγρύπνησης του οδηγού,ραντάρ ανίχνευσης ορίων ταχύτητας.
Τό σύνολο του γενικού εξοπλισμού τέλος ,κρίνεται πολύ καλό για την τιμή του αυτοκινήτου και μην ξεχνάμε και τό στάνταρ εξάρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
1500 ΚΥΒΙΚΑ 152 ΙΠΠΟΙ
Ο νέος τούρμπο κινητήρας βενζίνης (σειρά Drive -E) κατασκευής Βόλβο,με λιγότερα απο 1500 κυβικά εκατοστα (1498 ακριβώς) που αντικατέστησε τον προηγούμενο 1600,είναι τεχνολογικά προηγμένος, δυνατός, εύστροφος και με καλή απόκριση,έχοτας την ροπή των 25.5 χλγμ να απλώνεται σε ένα ευρύ φασμα στροφών.Με δεδομένο το βάρος των 1530 τουλάχιστον κιλών και την χρήση του αυτομάτου κιβωτίου, τα 0-100 χλμ/ωρ εμφανίζονται σε 8.4 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 210 χλμ/ωρ.
Επιδόσεις καλές για την κατηγορία του αυτοκινήτου και τον όγκο του κινητήρα,όπως καλό αποδεικνύεται στη χρήση του και το στάνταρ αυτόματο 6αρι κιβώτιο,κατασκευής AISIN, με μετατροπέα ροπής,που προσφέρει και την δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών απο τα paddles του τιμονιού.Αλλαζει ομαλά και αρκετά γρήγορα σχέσεις προς τα πάνω και διαθέτει, επιλογή "σπόρ", για αμεσότερες αλλαγές ,ενώ στην επιλογή "ECO" οι στροφές του κινητήρα κρατούνται χαμηλότερα για οικονομία και πέφτουν πολύ χαμηλά όταν δεν πατάς γκάζι.
Από πλευράς κατανάλωσης και με δεδομένο το καλά κλιμακωμένο αυτόματο κιβωτιο ,οι τιμές που μπορείς να υπολογίζεις είναι 7.5 ως 8.0 λίτρα στον ανοικτό δρόμο και 8.5 ως 9.0 λίτρα με μικτή οδήγηση,τιμές ικανοποιητικές ως καλές για το βάρος και τον όγκο του αμαξώματος και τα κυβικά του βενζινοκινητήρα.
ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΑΙΣΘΗΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Τo V 40 δεν εχει σχεδιασθεί για σπόρ όχημα. Ειναι ενα οικογενειακό πεντάθυρο ικανό να διαχειρίζεται άνετα και με ασφάλεια τους 152 ίππους σαν Τ3 (Στο δίλιτρο Τ4 διαχειρίζεται 190 ίππους),χωρίς να φέρνει τον οδηγό σε δύσκολη θέση και χωρίς να κουράζει τους επιβάτες του.Οι αναρτήσεις του είναι σωστά και προσεκτικά ρυθμισμένες και σε συνεργασία με τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου,ακολουθούν την πορεία που χαράζεις,με την υποστροφή ,να εμφανίζεται στα όρια,προειδοποιόντας για τις δυνατότητες του αυτοκινήτου χωρίς όμως να φοβίζει.Η κατευθυντικότητα στις υψηλές ταχύτητες είναι πολύ καλή και η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης καλύτερη απο πρώτα.
Συνολικά το αυτοκίνητο προσφέρει μια αυξημένη αίσθηση ασφάλειας και σιγουριάς,στο δρόμο,δεν "πλέει" δεν παρουσιάζει στρεβλώσεις,δεν αναπηδά και έχει πολύ καλά φρένα.
Απο πλευράς άνεσης,η οικογενειακή ρύθμιση της ανάρτησης,κρατά τους επιβάτες ξεκούραστους σε κάθε περίπτωση, προσφέροντας πολύ καλή ποιότητα κύλησης και ιδιαίτερα χαμηλό επίπεδο θορύβων και μόνο στην σπόρ ρύθμιση δείχνει κάπως σκληρή.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Εντυπωσιακό και προσεγένο στην εμφάνιση,με εξωτερικές διαστάσεις που παραπέμπουν σε μεγαλύτερη κατηγορία, υποδειγματικό σε μέτρα παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας,προσεγμένο ποιοτικά σε κάθε λεπτομέρεια,πρακτικό,με πλούσιο εξοπλισμό,καλές επιδόσεις , ασφαλή οδική συμπεριφορά ,δυνατά φρένα άνεση στο δρόμο και με δεδομένη την Σουηδική αξιοπιστία του,αποτελεί μια απο τις καλύτερες προτάσεις στην κατηγορία του, διατηρόντας πάντοτε μια πολύ καλή τιμή αγοράς και έχοτας να ζηλέψει ελάχιστα απο τον Γερμανικό ανταγωνισμό.