Σικελία: Το δύσκολο έργο των δυτών μέσα στο βυθισμένο γιοτ -Μόνο δέκα λεπτά η διάρκεια της κάθε κατάδυσης
Φωτογραφία: X/Vigili del Fuoco

Σικελία: Το δύσκολο έργο των δυτών μέσα στο βυθισμένο γιοτ -Μόνο δέκα λεπτά η διάρκεια της κάθε κατάδυσης

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες στα συντρίμμια του σκάφους που βυθίστηκε τα ξημερώματα της Δευτέρας στη Σικελία, με 6 άτομα να εξακολουθούν να αγνοούνται.

Το πολυτελές γιοτ του Βρετανού δισεκατομμυριούχου Μάικ Λιντς, με 10 άτομα πλήρωμα και συνολικά 12 επιβαίνοντες, βυθίστηκε μέσα σε ελάχιστα λεπτά, αφότου ξέσπασε μια σφοδρή καταιγίδα που πιθανότατα έσπασε το κατάρτι με αποτέλεσμα να γείρει στο πλάι και να βυθιστεί σε βάθος 50 περίπου μέτρων.

Στο σημείο έχουν σταλεί ειδικές ομάδες σπηλαιοκαταδυτών, οι οποίοι θα προσπαθήσουν να μπουν στο εσωτερικό του γιοτ Bayesian προκειμένου να εντοπίσουν τους 6 αγνοούμενους. Χθες οι δύτες κατάφεραν να ανασύρουν τη σορό του μάγειρα Ρικάρντο Τόμας, ωστόσο δεν μπόρεσαν να προχωρήσουν πέρα από τη γέφυρα.

«Η γέφυρα είναι γεμάτη ηλεκτρικά καλώδια»

Ο Λούκα Κάρι, επικεφαλής του Γραφείου Τύπου έκτακτης ανάγκης της υπηρεσίας πυρόσβεσης και διάσωσης της Ιταλίας, δήλωσε στο ιταλικό πρακτορείο ειδήσεων πως η γέφυρα βρέθηκε γεμάτη ηλεκτρικά καλώδια.

«Είναι ένα Concordia σε μικρογραφία» εξηγεί. «Στο εσωτερικό του ιστιοφόρου οι χώροι είναι πολύ μικροί, κι αν συναντήσεις κανείς κάποιο εμπόδιο, είναι πολύ περίπλοκο να προχωρήσει, όπως επίσης είναι πολύ δύσκολο να βρει εναλλακτικές διαδρομές».

Οι διασώστες εργάζονται ώστε να ανοίξουν ευκολότερες προσβάσεις για να διεισδύσουν στο εσωτερικό του ναυαγίου, το οποίο βρίσκεται στον πυθμένα -σε βάθος περίπου 50 μέτρων- και είναι άθικτο. Παράλληλα, συνεχίζονται οι έρευνες επιφανείας στην περιοχή του ναυαγίου, με ελικόπτερα και πυροσβεστικά σκάφη.

bayesia yacht saloni

«Μόνο 12 λεπτά ανά κατάδυση»

Όπως εξηγεί ο Λούκα Κάρι, οι ομάδες κατάδυσης «αποτελούνται από δύο σπηλαιοκαταδύτες που αντιμετωπίζουν σημαντικές δυσκολίες. Σε αυτό το βάθος μπορούν να παραμείνουν κάτω από το νερό για 12 λεπτά το πολύ, εκ των οποίων τα 2 χρειάζονται για να κατέβουν και να ανέβουν. Έτσι, ο πραγματικός χρόνος για να μπορέσουν να ψάξουν είναι 10 λεπτά ανά κατάδυση».

Μέχρι στιγμής, οι δύτες έχουν καταφέρει να επιθεωρήσουν μόνο τη γέφυρα του Bayesian, η οποία «είναι γεμάτη ηλεκτρικά καλώδια» και στο σημείο εκείνο δεν έχει βρεθεί πτώμα. Από έξω, από τα φινιστρίνια του ιστιοφόρου, δεν φαίνεται τίποτα.

Έφτασαν στο σαλόνι του σκάφους -Προσπάθειες να μπουν από ένα παράθυρο

Παράλληλα, όπως αποκαλύπτει ο επικεφαλής του γραφείου Τύπου, οι δύτες κατάφεραν να μπουν στο ιστιοφόρο – το οποίο βρίσκεται στο βυθό με κλίση 90 μοιρών, μέσω σκάλας και να φτάσουν μέχρι το σαλόνι. Τώρα προσπαθούν να βρουν το κατάλληλο σημείο για να εισέλθουν στους άλλους χώρους του σκάφους και να εργαστούν με ασφάλεια. «Έχουμε εντοπίσει ένα παράθυρο στο καθιστικό του κυρίου καταστρώματος από το οποίο θα μπορούσαμε να περάσουμε. Αλλά είναι κλειστό από μέσα και έχει πάχος 3 εκατοστά, οπότε πρέπει να προσπαθήσουμε να το αφαιρέσουμε και τότε θα μπορούσαμε να προχωρήσουμε καλύτερα στο εσωτερικό».

Η έρευνα όμως και πάλι είναι δύσκολη, λόγω των επίπλων που έχουν μετακινηθεί και εμποδίζουν την πρόσβαση στις καμπίνες με τους δύτες να πρέπει να επιθεωρήσουν πρώτα την πλευρά που στηρίζεται στον πυθμένα της θάλασσας.

 

googlenews

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

 
 

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ 04|10|24 18:00

Volvo EX30 ... Evolution [test]

 

 

logo m

 

ΠΟΛΙΤΙΚΗ       ΕΛΛΑΔΑ       ΚΟΣΜΟΣ      ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ      ΥΓΕΙΑ      ΖΩΗ      ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ      ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ      ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ      SCIENTECH

 

 


©2024 YSTEROGRAFONEWS - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ