Συνδυάζοντας έναν τρικύλινδρο τούρμπο κινητήρα 1500 κυβικών 180 ίππων με έναν ηλεκτροκινητήρα 82 ίππων, η συνολική ισχύς φθάνει τούς 262 ίππους, η επιτάχυνση απογειώνεται και η κατανάλωση προσγειώνεται σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα.
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΤΟ 2018
Έχοντας κατακτήσει τον τίτλο του αυτοκινήτου της χρονιάς 2018, και συνδυάζοντας την χαρακτηριστική Σκανδιναβική και νεανική σχεδίαση του με έναν αναβαθμισμένο τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 1500 κυβικών εκατοστών ,με την τεχνολογία plug-in , το νέο XC 40 T5 Recharge, αποτελεί έναν από τους πλέον επικίνδυνους αντιπάλους στην ιδιαίτερα σκληρή και ενδιαφέρουσα κατηγορία των κόμπακτ SUV.
ΠΙΣΤΟ ΣΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
Διατηρώντας την γνωστή εταιρική ταυτότητα της φίρμας όπως αυτή εκφράζεται στα μεγαλύτερα μοντέλα XC 60 και XC 90, αλλά έχοντας ταυτόχρονα μια δική του προσωπικότητα ,το μικρότερο SUV της Volvo, εντυπωσιάζει με την νεανικότητα των γραμμών και την εμφάνιση του, δίνοντας εύκολα την εντύπωση πως ανήκει στην αμέσως επόμενη κατηγορία SUV, γεγονός που μετρά ιδιαίτερα από πλευράς πωλήσεων. Ουσιαστικά μόνο η τάπα στο εμπρός αριστερό φτερό, μαρτυρά ότι πρόκειται για την plug-in υβριδική έκδοση.
ΑΦΘΟΝΟΙ ΧΩΡΟΙ
Το άλλο ισχυρό στοιχείο που μετρά θετικά στην εμπορικότητα του μοντέλου είναι η ευρυχωρία του σαλονιού. Τέσσερις υψηλόσωμοι επιβάτες θα βρουν πολύ εύκολα χώρο ενώ και ο πίσω μεσαίος θα χρειαστεί να κάνει ελάχιστες υποχωρήσεις ακόμη και στα μακρινά ταξίδια.
Μεγάλος και πρακτικός είναι και χώρος αποσκευών των 405 και όχι 460 λίτρων, λόγω των μπαταριών, που με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φθάνει τα 1330 λίτρα επιτρέποντας την φόρτωση ογκωδών αποσκευών
ΠΡΩΤΑ Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ
Μεταφέροντας στοιχεία εμφάνισης ,σχεδίασης και πολυτελείας από τα μεγαλύτερα μοντέλα ,το κόμπακτ SUV της VOLVO ,εντυπωσιάζει αμέσως μόλις μπεις στο σαλόνι με την σχεδίαση τού ταμπλό, την ποιότητα των υλικών, την φροντίδα του φινιρίσματος και την σαφή πολυτέλεια που εκπέμπει.
Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και πλήρης ενδείξεων, ενώ την παράσταση κλέβει η μεγάλη κατακόρυφη οθόνη τάμπλετ αφής,με τις άφθονες δυνατότητες συνδεσιμότητας και πληροφορίες που διαθέτει,αφού εξοικειωθείς βέβαια με τον τρόπο λειτουργείας της. Είναι αληθινό βοήθημα για τον οδηγό στην πόλη η στα ταξίδια.
Τέλος η πληρότητα του εξοπλισμού άνεσης ακόμη και στις βασικές είναι πολύ καλή από κάθε άποψη, δικαιολογώντας εύκολα τις τιμές διάθεσης του αυτοκινήτου.
ΑΡΙΣΤΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Η σουηδική εταιρεία ήταν εδώ και δεκαετίες πρωτοπόρος στην ενεργειακή και παθητικής ασφάλειας. Και στην περίπτωση του XC 40 βέβαια υπάρχει πληρέστατος, εξοπλισμός κορυφαίας τεχνολογίας ,που αρκετά αντίπαλα μοντέλα δεν πλησιάζουν, στοιχείο που δικαιολογεί και στη περίπτωση αυτή τις τιμές του αυτοκινήτου.
1500 ΚΥΒΙΚΑ 180 ΙΠΠΟΙ
Ο γνωστός τρικύλινδρος τούρμπο κινητήρας βενζίνης των 180 ίππων,έχει υποστεί αισθητές βελτιώσεις στα κινούμενα μέρη και στην χαρτογράφηση ,με αποτέλεσμα να αποδίδει πλέον στην έκδοση Τ5 180 ίππους και 265 Nm ροπή ,που στους πρόσθιους τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη ,συνεργαζόμενοι κατά περίπτωση με τους 82 ίππους του ηλεκτρικού κινητήρα και δένουν άριστα με το βάρος του αμαξώματος, βελτιώνοντας τις επιδόσεις και μειώνοντας την κατανάλωση .
ΚΟΡΥΦΑΙΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Τα σχεδόν 1700+ κιλά του αμαξώματος έρχονται στα 100 χλμ σε 7.3 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται από το εργοστάσιο στα 180 χλμ/ωρ , διαθέτοντας ισχύ και ελαστικότητα από χαμηλά. Επιδόσεις πάρα πολύ καλές για το μέγεθος του αμαξώματος και την κατηγορία τού οχήματος. Ο συνδυασμός με το 7 αρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη , αποδεικνύεται πολύ καλός, σε όλα τα προγράμματα οδήγησης ,και οι αλλαγές πραγματοποιούνται ανεπαίσθητα, χωρίς κενά, καθυστερήσεις ή θορύβους, αξιοποιώντας σωστά την αυξημένη ιπποδύναμη .Ακόμη και μόνον με τους 180 ίππους του κινητήρα βενζίνης ,όταν ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι εκτός, η επιτάχυνση είναι πολύ καλή.
PLUG-IN ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Ο ηλεκτροκινητήρας εξασφαλίζει 82 ίππους και ροπή 160 Nm ,συνδυάζεται με μια μπαταρία 8.5 kWh, διαθέτει άμεση και γραμμική επιτάχυνση, καθόλου θόρυβο ή σφύριγμα με το υβριδικό σύστημα να εναλλάσσει τους δύο κινητήρες ανάλογα με τις συνθήκες και τις επιλογές του οδηγού χωρίς να γίνεται τίποτε αντιληπτό, εξασφαλίζοντας ιδανική κατανάλωση, αν φυσικά το επιδιώκεις.
Ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να φορτισθεί κατάλληλα, σε τρεις+ μόλις ώρες από μια οικιακή πρίζα των 16 Αμπέρ διαδικασία που μπορεί μάλιστα να προγραμματίσετε μέσω της σχετικής εφαρμογής.
Ειδικά στην πόλη με φορτισμένο τον ηλεκτροκινητήρα μπορείς να κινείσαι μόνον με αυτόν ,χωρίς θόρυβο και αμελητέα κατανάλωση και η εμβέλεια του επαρκεί για τουλάχιστον 40 χιλιόμετρα καθημερινής χρήσης.
ΠΟΛΥ ΧΑΜΗΛΕΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΕΙΣ
Με μαλακό δεξιό πόδι, προσεκτική εκμετάλλευση όλων των δυνατοτήτων που προσφέρονται και πλήρως φορτισμένη μπαταρία, μπορούν να εμφανιστούν απίστευτες τιμές κοντά στα 2.8 με 4.5 λίτρα, ενώ όταν η μπαταρία αδειάσει, διατηρώντας βέβαια την ισχύ που χρειάζεται ώστε ο ηλεκτρικός κινητήρας να υποβοηθά τον βενζινοκινητήρα μια με: όλη την ισχύ διαθέσιμη, μια μέση τιμή στην οποία μπορείς να υπολογίσεις είναι τα 8.4 λίτρα βενζίνης, που ανεβαίνουν λίγο σχετικά ακόμη, μόνον αν χρησιμοποιείς συχνά όλη την συνδυαστική ισχύ του κινητήρα, πράγμα όχι απαραίτητο με δεδομένες τις καλές επιδόσεις και την ελαστικότητα του. Τιμές υποδειγματικές για το μέγεθος και το βάρος του οχήματος.
ΗΣΥΧΙΑ ΚΑΙ ΑΝΕΣΗ
Ο οδηγός βρίσκει εύκολα την θέση που του ταιριάζει και απολαμβάνει καλής ορατότητας μπροστά και πλευρικά., έχει μπροστά του έναν πληρέστατο πίνακα οργάνωνν,που τον πληροφορεί κάθε στιγμή για τα πάντα και την βοήθεια της πληρέστατης κατακόρυφης κεντρικής οθόνης αφής, που κάνουν την ζωή του εύκολη, προσφέροντας του τα πάντα.
Από τα πρώτα χιλιόμετρα καθίσταται σαφές ότι οι ρυθμίσεις ανάρτησης είναι προσανατολισμένες στην άνεση. Τα πρόσθια γόνατα Μακ Φέρσον και το σύνολο των πολλαπλών συνδέσμων πίσω, φροντίζουν πρωτίστως την άνεση των επιβατών σε όλους τους δρόμους με τον καλύτερο τρόπο, χωρίς όμως αυτό να αποβαίνει σε βάρος της οδικής συμπεριφοράς.
ΑΣΦΑΛΗΣ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Η κατευθυντικότητα είναι πολύ καλή, οι κλίσεις του αμαξώματος περιορισμένες, όπως και οι βυθίσεις στα ξαφνικά φρεναρίσματα, αναπηδήσεις δεν υπάρχουν, η οποία τάση υποστροφής ελέγχεται άψογα από τα ηλεκτρονικά συστήματα και παρά το ύψος του από το έδαφος των 211 Χιλ, το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται σαν χαμηλό επιβατικό όχημα.
Όταν κινείσαι με τον ηλεκτροκινητήρα δεν υπάρχει θόρυβος, ενώ και ο βενζινοκινητήρας δεν εμφανίζει κραδασμούς και ο θόρυβος του δεν φθάνει εύκολα στο σαλόνι.
Το ύψος από το έδαφος από την άλλη πλευρά επιτρέπει την εκτός δρόμου κίνηση με αρκετή άνεση, σε μετρίως άσχημα εδάφη, με μια αίσθηση... τετρακίνησης παρότι το αυτοκίνητο είναι προσθιοκίνητο.
Την θετική εικόνα στο δρόμο συμπληρώνουν τα ανθεκτικά και πολύ αποτελεσματικά φρένα,η αίσθηση των οποίων όπως και του συστήματος διεύθυνσης χρειάζονται συνήθεια.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Το μικρότερο SUV της VOLVO σαν βενζινοηλεκτροκίνητο με την κορυφαία τεχνολογία plug-in hybrid ,262 συνδυαστικά ίππους, ταχύτατη φόρτιση στο σπίτι, και εντυπωσιακά χαμηλές τιμές συνδυαστικής κατανάλωσης αποτελεί μια άκρως ενδιαφέρουσα πρόταση για όσους ψάχνουν στην συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων και όχι μόνο . Ξεχωριστό σχεδιαστικά και νεανικό εμφανισιακά, ευρύχωρο και πρακτικό, ευκολοδήγητο και ασφαλές στο δρόμο, με πρωτοποριακά συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, , κορυφαία ησυχία κύλισης εντυπωσιάζει με την πρώτη ματιά. Πείθει πώς ανήκει στην αμέσως επόμενη κατηγορία σε όλα σχεδόν εκτός της κατανάλωσης που βρίσκεται στα πλαίσια πολύ μικρότερης κατηγορίας , δικαιολογώντας έτσι εύκολα την τιμή αγοράς του.
του Δημήτρη Κληρονόμου