Διαθέτοντας προηγμένο και πρωτοποριακό σχεδιασμό σε συνδυασμό με τεχνολογίες αιχμής σε όλους τους τομείς ,το Tucson τέταρτης γενιάς, έθεσε νέα πρότυπα στην κατηγορία των compact SUV, προσφέροντας επιπλέον μια ιδιαίτερα εξηλεκτρισμένη και ενδιαφέρουσα γκάμα εκδόσεων για την κατηγορία του, χωρίς να χάνει τίποτε από τον πραγματικό SUV χαρακτήρα του, που το χαρακτηρίζει εδώ και χρόνια.
ΤΕΤΑΡΤΗ ΓΕΝΙΑ
Το νέο Tucson αποτελεί την τέταρτη γενιά του επιτυχημένου best-seller της Hyundai, το οποίο από την πρώτη φορά που κυκλοφόρησε το 2004, έχει ξεπεράσει σε πωλήσεις τα 7 εκατομμύρια οχήματα σε παγκόσμιο επίπεδο, από αυτά τα 1,4 εκατομμύρια οχήματα έχουν πωληθεί στην Ευρώπη, γεγονός που καθιστά το Tucson, το SUV της εταιρείας με τις μεγαλύτερες πωλήσεις παγκοσμίως.
ΝΕΑ ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
Συνοπτικά, το νέο μεσαίο SUV της Hyundai, εντυπωσιάζει αμέσως με την χαρακτηριστική εμφάνιση του, η οποία ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας Sensuous Sportiness.
ΠΛΗΡΗΣ ΕΞΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ
Επίσης διαθέτοντας μια από τις πλέον εξηλεκτρισμένες σειρές κινητήρων στην κατηγορία των compact SUV , η οποία περιλαμβάνει υβριδικές, plug-in υβριδικές και 48V υβριδικές εκδόσεις, το νέο Tucson συμπληρώνει τoν εξηλεκτρισμό των SUV της Hyundai στην Ευρώπη. Εξηλεκτρισμένα SUV αποτελούν επίσης οι πλήρως ηλεκτρικές και υβριδικές σειρές των νέων μοντέλων της εταιρείας.
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
Το Tucson κατασκευάζεται σε πολλές παραγωγικές μονάδες της εταιρείας ανά τον κόσμο, ενώ παράλληλα αποτελεί την τρίτη γενιά του μοντέλου που κατασκευάζεται στην Ευρώπη, στο εργοστάσιο Nošovice της Τσεχίας, γεγονός που υπογραμμίζει την προσήλωση της κορεάτικης εταιρείας στην ευρωπαϊκή αγορά.
ΜΕ ΔΥΝΑΜΙΚΕΣ ΑΝΑΛΟΓΙΕΣ
Το νέο Tucson δεν αποτελεί απλώς μια εξέλιξη του προηγούμενου μοντέλου αλλά αντιπροσωπεύει, όπως τονίζει η εταιρεία, μια σχεδιαστική επανάσταση, διαθέτοντας ένα πιο μεγάλο και πιο φαρδύ αμάξωμα σε σχέση με τον προκάτοχό του.
Η μυώδης εικόνα του συνδυάζει χαρακτηριστικές ακμές και δυναμικές αναλογίες με έντονα διακριτές επιφάνειες, εξασφαλίζοντας μια εντυπωσιακή συνολική εμφάνιση, που ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά.
ΑΡΜΟΝΙΑ ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ
Το καινούργιο Tucson ήταν το πρώτο SUV της Hyundai που εξελίχθηκε σύμφωνα με τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας “Sensuous Sportiness”. Αυτή η σχεδιαστική κατεύθυνση χαρακτηρίζεται από την αρμονία μεταξύ τεσσάρων θεμελιωδών στοιχείων: των αναλογιών, της αρχιτεκτονικής, του στυλ και της τεχνολογίας.
ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
Η πρωτοποριακή γλώσσα σχεδίασης του νέου Tucson είναι εμπνευσμένη από το concept Vision T SUV της Hyundai, που παρουσιάστηκε στην AutoMobility LA του 2019, ακολουθώντας τη φιλοσοφία του Sensuous Sportiness που αναφέραμε, αντιπροσωπεύοντας έτσι την σχεδιαστική κατεύθυνση των νέων SUV της εταιρείας προς την “αστική περιπέτεια”.
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟΙ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ
Αποφεύγοντας τις παραδοσιακές σχεδιαστικές μεθόδους, οι σχεδιαστές της Hyundai ανέπτυξαν τα φουτουριστικά στοιχεία σχεδίασης του νέου Tucson μέσω γεωμετρικών αλγορίθμων που παράγονται με τη χρήση κορυφαίας ψηφιακής τεχνολογίας. Αυτή η διαδικασία, γνωστή ως “parametric dynamics”, χρησιμοποιεί γραμμές, πρόσωπα, γωνίες και σχήματα που δημιουργούνται μέσω ψηφιακών δεδομένων ώστε να προκύψουν καινοτόμα και τολμηρά σχέδια. Έτσι εμφανή γεωμετρικά σχέδια γνωστά ως “parametric jewels” («παραμετρικά κοσμήματα») εμφανίζονται σε όλο το σχεδιασμό του αυτοκινήτου, εξασφαλίζοντάς του έναν ιδιαίτερα μοντέρνο χαρακτήρα.
ΣΚΟΥΡΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΜΟΤΙΒΑ
Η πιο χαρακτηριστική παρουσία αυτών των “parametric jewels” (παραμετρικών κοσμημάτων) βρίσκεται στη μάσκα του Tucson, όπου τα Parametric Hidden Lights εξασφαλίζουν μια ισχυρή πρώτη εντύπωση. Όταν τα φώτα είναι σβηστά, το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου φαίνεται να καλύπτεται από σκούρα, γεωμετρικά μοτίβα, χωρίς να διακρίνονται τα χαρακτηριστικά LED φώτα ημέρας που είναι πλήρως ενσωματωμένα στη μάσκα. Χάρη στην κορυφαία τεχνολογία φωτισμού μισού καθρέφτη, όταν τα DLR ενεργοποιούνται, η σκούρα χρωμιωμένη εικόνα της μάσκας αποκτά «κοσμήματα», προσθέτοντας ένα εντυπωσιακό στοιχείο στην έτσι και αλλιώς κομψή εμφάνιση.
ΜΕ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΕΣ ΑΝΤΙΘΕΣΕΙΣ
Τα “parametric jewels” («παραμετρικά κοσμήματα») εμφανίζονται επίσης ως ιδιαίτερο στοιχείο σχεδίασης και στο προφίλ του αυτοκινήτου. Οι σμιλεμένες επιφάνειές του δημιουργούν εντυπωσιακές αντιθέσεις, υποδηλώνοντας κίνηση προς τα εμπρός ακόμα και όταν το όχημα είναι ακίνητο. Τα δυναμικά σχήματα συνδυάζονται διακριτικά με τους θόλους των τροχών, όπου οι ζάντες αλουμινίου συμβάλλουν με τη σειρά τους σε μια ισχυρή και δυναμική παρουσία.
Στο προφίλ οι χαρακτηριστικές πόρτες συμπληρώνονται από μια έντονη και τολμηρή πλευρική γραμμή, η οποία δένει αρμονικά με τη στιβαρή εμφάνιση των δυναμικών και γωνιακών θόλων των τροχών.
ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΑ ΕΦΕ
Τα πίσω φωτιστικά σώματα με το μεγάλο πλάτος και τις κρυφές παραμετρικές λεπτομέρειές τους συνεχίζουν τη λογική του σχεδιασμού. Ο ολοκαίνουριος πίσω προφυλακτήρας του Tucson ενσωματώνει επίσης παραμετρικές λεπτομέρειες με τρισδιάστατο εφέ, σε συνδυασμό με σπορ στοιχεία. Επιπρόσθετα, το Tucson ήταν το πρώτο μοντέλο της Hyundai που διαθέτει κρυμμένους πίσω υαλοκαθαριστήρες, που βρίσκονται κάτω από την αεροτομή. Τα υψηλής τεχνολογίας σχεδιαστικά χαρακτηριστικά ολοκληρώνονται με το λογότυπο Hyundai στο πίσω κρύσταλλο, το οποίο φαίνεται μεν τρισδιάστατο, αλλά στην πραγματικότητα δεν εξέχει από την εξωτερική επιφάνεια, σε αντίθεση με ότι συμβαίνει με τα κλασικά σήματα των κατασκευαστών αυτοκινήτων.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΑΙΧΜΗΣ
Μπαίνοντας στο , εκλεπτυσμένο και ευρύχωρο σαλόνι, που χωράει άνετα πέντε επιβάτες, αντικρίζεις ένα όμορφα σχεδιασμένο και οργανωμένο σύνολο . Ο χώρος, οι τεχνολογίες αιχμής οι πληροφορίες κλπ δένουν ιδιαίτερα αρμονικά μεταξύ τους, με στοιχεία που είναι εμπνευσμένα από καταρράκτες, ενώ τα διπλά ασημένια διακοσμητικά που ξεκινούν από το ταμπλό και καταλήγουν στις πίσω πόρτες είναι σε αρμονία με τα υλικά των επενδύσεων που διαθέτουν ουδέτερους τόνους.
ΠΛΗΡΗΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΦΗΣ
Η ενσωμάτωση εξελιγμένων τεχνολογικών χαρακτηριστικών παρέχει μια προηγμένη και εξατομικευμένη ψηφιακή εμπειρία. Η νέα οθόνη AVN-T των 10,25 ιντσών ξεχωρίζει στο κέντρο του ταμπλό. Οι σχεδιαστές της Hyundai δεν επέλεξαν φυσικούς διακόπτες και κουμπιά, επομένως όλες οι λειτουργίες AVN για τη θέρμανση, τον εξαερισμό και τον κλιματισμό ελέγχονται μέσω αφής, καθιστώντας το Tucson το πρώτο μοντέλο της Hyundai που διαθέτει πλήρη έλεγχο αφής.
Τα προσεγμένης ποιότητας μαλακά πλαστικά εκτείνονται σε όλη την καμπίνα, ενισχύοντας την θετική εικόνα , ενώ καινούργιοι έμμεσοι αεραγωγοί ξεκινούν από τις πόρτες και καταλήγουν στην κεντρική κονσόλα.
ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΑΙΣΘΗΣΗ
Η εξέλιξη του εσωτερικού σχεδιασμού οδήγησε σε μια πιο χαμηλή θέση του πίνακα οργάνων. Το φαρδύ πάνω μέρος του ταμπλό ενώνεται διακριτικά με τις επενδύσεις στις πόρτες, αγκαλιάζοντας στην ουσία τους εμπρός επιβάτες. Τα συγκεκριμένα φουτουριστικά χαρακτηριστικά εξασφαλίζουν μια ακόμα πιο σύγχρονη αίσθηση καθώς και νέα επίπεδα υψηλής ποιότητας σχεδιασμού. Το εργονομικά τοποθετημένο υποβραχιόνιο συνδέεται με την εφαρμογή shift by wire, εξασφαλίζοντας στο αυτοκίνητο μια μοντέρνα αίσθηση.
ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΟΣ ΦΩΤΙΣΜΟΣ
Οι επιβάτες απολαμβάνουν επίσης έναν ευχάριστο ατμοσφαιρικό φωτισμό που βρίσκεται στις δύο πλαϊνές θήκες της κεντρικής κονσόλας, σε αυτήν της βάσης ασύρματης φόρτισης και στις θήκες στις πόρτες και διαθέτει 64 χρώματα που μπορούν να επιλεγούν καθώς και 10 επίπεδα φωτεινότητας.
Επιπλέον, έχεις τη δυνατότητα επιλογής τριών διαφορετικών επενδύσεων: ένα μονόχρωμο μαύρο ύφασμα ή δέρμα, δίχρωμο μαύρο και μπεζ σε ύφασμα ή δέρμα και το πακέτο χρώματος Teal. Το πακέτο Teal προσφέρει μαύρο ύφασμα ή δερμάτινες επενδύσεις με ειδικές ραφές στα καθίσματα, τα υποβραχιόνια και τον επιλογέα ταχυτήτων. Ένθετα υφάσματος Teal υπάρχουν επίσης στα προσκέφαλα και τις επενδύσεις των θυρών.
ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΥΨΗΛΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
Το νέο Tucson είναι εξοπλισμένο με μια σειρά από προηγμένες ανθρωποκεντρικές τεχνολογίες, που παρέχουν καλύτερη ψηφιακή εμπειρία στον οδηγό και τους επιβάτες.
Το πλήρως ψηφιακό cockpit αποτελείται από ένα νέο πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και από μια οθόνη AVN-T επίσης 10,25 ιντσών. Έτσι εξασφαλίζεται μια χρηστική εμπειρία υψηλής τεχνολογίας με τους χρωματικούς συνδυασμούς του πίνακα οργάνων να αλλάζουν ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που έχει επιλεγεί.
Το Tucson διαθέτει επίσης την τελευταία έκδοση των κορυφαίων υπηρεσιών Bluelink σε συνδυασμό με το σύστημα infotainment και την οθόνη των 10,25 ιντσών. Το αναβαθμισμένο Bluelink προσφέρει μια σειρά νέων πλεονεκτημάτων και υπηρεσιών, όπως Connected Routing, Last Mile Navigation και μια νέα δυνατότητα προφίλ χρήστη (User Profile). Επίσης ο οδηγός μπορεί μέσω της εφαρμογής Bluelink να εντοπίσει το αυτοκίνητό του, να το κλειδώσει και να το ξεκλειδώσει από απόσταση ή και να ενημερωθεί π.χ. για την ποσότητα του καυσίμου.
ΠΡΟΦΙΛ ΧΡΗΣΤΗ
Οι επιβάτες μπορούν ακόμη να προσαρμόσουν τις προσωπικές τους επιλογές infotainment με τη νέα δυνατότητα Προφίλ Χρήστη (User Profile) που τους επιτρέπει να εγκαταστήσουν έως και δύο κύριους λογαριασμούς και έναν λογαριασμό επισκέπτη και να ανεβάσουν μια εικόνα προφίλ μέσω της εφαρμογής Bluelink. Το προφίλ χρήστη αποθηκεύει επίσης τις προτιμήσεις infotainment των χρηστών, όπως γλώσσα, Bluetooth, ρυθμίσεις πλοήγησης και αναγνώρισης φωνής, καθώς και τους αγαπημένους τους ραδιοφωνικούς σταθμούς, στο cloud.
Ακόμη εάν ο οδηγός σταθμεύσει το αυτοκίνητό τους σε ακτίνα από 200 μέτρα έως δύο χιλιόμετρα από τον προορισμό του, μπορεί να ενεργοποιηθεί η Πλοήγηση Last Mile ώστε να συνεχίζονται οι οδηγίες πλοήγησης μέσω της εφαρμογής Bluelink στο smartphone του οδηγού.
Επιπλέον, το σύστημα infotainment διαθέτει ενσωματωμένο ημερολόγιο, που σημαίνει πως ο χρήστης μπορεί να δει το Apple ή Google ημερολόγιό του στην οθόνη AVN. Ο συγχρονισμός γίνεται μέσω των ρυθμίσεων της εφαρμογής Bluelink.
ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
Με τη νέα πλοήγηση Connected Routing που βασίζεται στο cloud, οι διαδρομές υπολογίζονται από έναν ισχυρό server μέσα στο περιβάλλον cloud του Bluelink γεγονός πού εξασφαλίζει καλύτερη πρόβλεψη κυκλοφορίας, ακριβέστερες ώρες άφιξης και πιο αξιόπιστο εκ νέου υπολογισμό της διαδρομής. Ως πρόσθετο πλεονέκτημα της Connected Routing, η λειτουργία αυτόματης συμπλήρωσης εξοικονομεί χρόνο στην επιλογή του προορισμού.
ΑΠΛΑ ΚΑΙ ΕΥΚΟΛΑ
Τα Apple CarPlay και Android Auto επιτρέπουν στους πελάτες να κάνουν mirroring των smartphones τους iOS και Android με απλό, εύκολο τρόπο. Με το Display Audiο των 8 ιντσών, τα smartphones μπορούν να κάνουν mirroring ασύρματα. Οι επιπλέον δυνατότητες infotainment και διασύνδεσης του Tucson περιλαμβάνουν ένα premium ηχοσύστημα KRELL για καλύτερη εμπειρία ακουστικής, μια βάση ασύρματης φόρτισης στην κεντρική κονσόλα, καθώς και θύρες USB μπροστά και πίσω για ακόμα μεγαλύτερες δυνατότητες ψυχαγωγίας, ειδικά σε μεγάλα ταξίδια.
Τέλος, οι Hyundai LIVE services παρέχουν πληροφορίες χώρων στάθμευσης και τοποθεσίες πρατηρίων καυσίμων σε πραγματικό χρόνο, συμπεριλαμβανομένων των τιμών, καθώς και ενημέρωση για τον καιρό. Οι προορισμοί ή τα σημεία ενδιαφέροντος μπορούν επίσης να σταλούν από την εφαρμογή στο σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου.
ΑΜΕΣΟΙ ΚΑΙ ΕΜΕΣΟΙ ΑΕΡΑΓΩΓΟΙ
Για πρώτη φορά σε ένα αυτοκίνητο Hyundai διατέθηκε η ολοκαίνουρια τεχνολογία Multi-Air Mode που αποτελείται από έναν συνδυασμό άμεσων και έμμεσων αεραγωγών για τον κλιματισμό και τη θέρμανση εξασφαλίζοντας ένα ακόμη πιο ευχάριστο εσωτερικό περιβάλλον με πιο ήπια ροή αέρα. Όταν ενεργοποιηθεί αυτή η λειτουργία, ο αέρας διαχέεται από τους νέους multi-air αεραγωγούς που προστέθηκαν στο εμπρός μέρος του σαλονιού και από τους κανονικούς αεραγωγούς. Ο συνολικός όγκος αέρα παραμένει ο ίδιος και επομένως είναι εξίσου αποτελεσματικός στη μεταβολή της θερμοκρασίας, αλλά η διασπορά του μειώνει την άμεση επαφή μαζί του και τον καθιστά λιγότερο έντονο. Αυτή η λειτουργία μπορεί να ενεργοποιηθεί και να απενεργοποιηθεί με βάση τις προτιμήσεις του οδηγού.
Ο κλιματισμός τριών ζωνών δίνει πλέον δυνατότητες ρύθμισης και στους επιβάτες του πίσω καθίσματος. Επίσης τα αεριζόμενα καθίσματα εμπρός και τα θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός και πίσω παρέχουν επιπλέον άνεση σε οδηγό και επιβάτες.
ΠΡΟΣΘΕΤΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ
Επιπρόσθετα, με το Walk-in Device ο οδηγός μπορεί να μετακινήσει και να μεταβάλλει την κλίση της πλάτης του καθίσματος του συνοδηγού, για την εξυπηρέτηση τόσο όσων κάθονται μπροστά όσο και αυτών στο πίσω κάθισμα πατώντας απλά ένα κουμπί στα πλάγια του καθίσματος.
Επιπλέον, η λειτουργία Rear Sleeping επιτρέπει στον οδηγό να ακούει τη μουσική που έχει επιλέξει χωρίς αυτή να μεταδίδεται στα πίσω ηχεία, προκειμένου όσοι κοιμούνται να μην ενοχλούνται.
Για ακόμα μεγαλύτερη πρακτικότητα, τα πίσω καθίσματα μπορούν να διπλωθούν σε αναλογία 4: 2: 4. Το Remote Folding επιτρέπει επιπλέον στα καθίσματα να διπλώνουν εξ’ αποστάσεως. Οι διακόπτες αναδίπλωσης βρίσκονται στα πλάγια του πορτμπαγκάζ.
ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΙ ΧΩΡΟΙ
Με μήκος 20 mm, πλάτος 15 mm και μεταξόνιο που έχει αυξηθεί κατά 10 mm σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά, το νέο Tucson είναι πιο ευρύχωρο από ποτέ. Ως αποτέλεσμα, οι πίσω επιβάτες μπορούν να απολαύσουν 26 mm επιπλέον χώρου για τα πόδια τους. , λόγω της έξυπνης τοποθέτησης της μπαταρίας κάτω από το πίσω κάθισμα. Επίσης , ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί από 3 έως 107 λίτρα, ανάλογα με την έκδοση κινητήρα και το σύστημα μετάδοσης, προσφέροντας συνολικά από 620 λίτρα έως 1.799 λίτρα για τις αποσκευές των επιβατών.
ΠΡΟΗΓΜΕΝΗ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗ
Χρησιμοποιώντας από τα πλέον προηγμένα στην κατηγορία συστήματα υποβοήθησης οδηγού και ένα ολοκληρωμένο πακέτο ενεργητικής ασφάλειας με καινοτόμα χαρακτηριστικά, το Tucson προσφέρει περισσότερη ασφάλεια και λιγότερο άγχος σε οδηγό και επιβάτες.
ΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΑΕΡΟΣΑΚΟΣ
Το Tucson είναι επίσης εξοπλισμένο με ένα αναβαθμισμένο σύστημα ασφαλείας επτά αερόσακων, το οποίο διαθέτει ένα νέο κεντρικό αερόσακο στα εμπρός καθίσματα, ένα ξεχωριστό χαρακτηριστικό για την συγκεκριμένη κατηγορία. Σε περίπτωση σύγκρουσης ο νέος αερόσακος εμποδίζει τους επιβάτες που κάθονται μπροστά να χτυπήσουν μεταξύ τους ελαχιστοποιώντας έτσι τον κίνδυνο σοβαρών τραυματισμών. Όταν η ενεργοποίηση των αερόσακων προκαλείται από πρόσθια ή πλευρική πρόσκρουση, το σύστημα Multi-collision ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα έκτακτης ανάγκης για τη μείωση του κινδύνου δευτερογενών ή πολλαπλών συγκρούσεων.
ΗΧΗΤΙΚΕΣ ΕΙΔΟΠΟΙΗΣΕΙΣ
Το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο επίσης με το σύστημα Forward Collision Assist (FCA), το οποίο ειδοποιεί έγκαιρα τον οδηγό ηχητικά για μια επικείμενη σύγκρουση με προπορευόμενα αυτοκίνητα, ποδήλατα ή πεζούς. Αν ο οδηγός δεν αντιδράσει τότε το σύστημα φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο για να αποφευχθεί ένα πιθανό ατύχημα. Για πρώτη φορά επίσης , το σύστημα FCA περιλαμβάνει τη λειτουργία Junction Turning, η οποία διευρύνει την προστασία από συγκρούσεις σε διασταυρώσεις.
Η συγκεκριμένη η λειτουργία ανιχνεύει τα επερχόμενα αυτοκίνητα από την αντίθετη πλευρά, όταν ο οδηγός στρίβει αριστερά σε μια διασταύρωση και εάν διαπιστωθεί μια πιθανή σύγκρουση ενεργοποιούνται αυτόματα τα φρένα για να ακινητοποιηθεί το αυτοκίνητο.
ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΛΩΡΙΔΑΣ
Το σύστημα Lane Follow Assist (LFA) διατηρεί το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας κυκλοφορίας του. Χρησιμοποιώντας μια κάμερα στο εμπρός μέρος το σύστημα αναγνωρίζει την προβλεπόμενη λωρίδα και το LFA προχωρά σε μια διακριτική διορθωτική κίνηση στο σύστημα διεύθυνσης για να βοηθήσει στη διατήρηση της πορείας στο κέντρο της. Η λειτουργία αυτή συνδυάζεται με την Lane Keeping Assist (LKA), η οποία αποτρέπει την ακούσια απόκλιση από την λωρίδα κυκλοφοράς ανιχνεύοντας τα άκρα του δρόμου καθώς και τις διαχωριστικές γραμμές.
ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΚΟΠΩΣΗΣ
Το Driver Attention Warning (DAW) είναι ένα σύστημα υποβοήθησης που ανιχνεύει τα σημάδια κόπωσης του οδηγού προκειμένου να αποτρέψει πιθανό ατύχημα. Λειτουργεί σε συνδυασμό με το Leading Vehicle Departure Alert (LVDA), το οποίο προειδοποιεί τον οδηγό όταν το προπορευόμενο όχημα απομακρύνεται και δεν υπάρχει αντίδραση του , για παράδειγμα στα φανάρια.
ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗΣ
Το Highway Driving Assist (HDA) που χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά σε ένα compact SUV καθιστά την οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο ασφαλέστερη και πιο άνετη. Το HDA ρυθμίζει την ταχύτητα του αυτοκινήτου και διατηρεί την απόσταση από τα άλλα προπορευόμενα οχήματα. Ένας ειδικός διακόπτης στο τιμόνι επιτρέπει στον οδηγό να ενεργοποιεί το HDA με ένα μόνο κλικ.
ΡΥΘΜΙΣΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ
Το HDA λειτουργεί σε συνδυασμό με το LFA και το Smart Cruise Control με βάση το σύστημα πλοήγησης (NSCC-C). Χάρη σε αυτή τη δυνατότητα, οι οδηγοί μπορούν να ρυθμίσουν την ταχύτητα χρησιμοποιώντας το SCC και στη συνέχεια, για μεγαλύτερη ασφάλεια και ευκολία, το NSCC-C είναι σε θέση να ρυθμίζει αυτόματα την ταχύτητα του οχήματος μπαίνοντας σε μια στροφή, με βάση τις τοπικές πληροφορίες του συστήματος πλοήγησης. Έτσι, κατά την είσοδο στην στροφή μειώνει την ταχύτητα και κατά την έξοδο την επαναφέρει στο προκαθορισμένο όριο.
ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ ΟΡΙΩΝ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ
Ένα ακόμη νέο χαρακτηριστικό είναι το Intelligent Speed Limit Assist (ISLA). Εκτός από την απεικόνιση των ορίων ταχύτητας στην οθόνη AVN, το ISLA προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα του αυτοκινήτου , ώστε οι οδηγοί να μην υπερβαίνουν το όριο.
Για ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια, το Tucson έχει εξοπλιστεί επιπλέον με μια σειρά από λειτουργίες που βελτιώνουν την ορατότητα στο δρόμο, όπως η υποβοήθηση αποφυγής σύγκρουσης τυφλών σημείων (BCA). Εκτός από οπτικές και ηχητικές προειδοποιήσεις, το σύστημα εφαρμόζει πλέον πέδηση διαφορικού για να αποτρέψει τη σύγκρουση του αυτοκινήτου με άλλα οχήματα κατά την αλλαγή λωρίδας. Αυτή η λειτουργία χρησιμοποιεί την εμπρός κάμερα και τα ραντάρ στις πίσω γωνίες για τον υπολογισμό της θέσης και της ταχύτητας των οχημάτων στο πλάι ή στα τυφλά σημεία του οχήματος. Το BCA είναι εξοπλισμένο με το σύστημα αποφυγής Rear Cross-traffic Collision Assist. Κατά την έξοδο, το RCCA προειδοποιεί τον οδηγό για την προσέγγιση ενός οχήματος στο πίσω μέρος και εάν είναι απαραίτητο επεμβαίνει στα φρένα για την αποφυγή σύγκρουσης.
ΕΝΔΕΙΞΗ ΤΥΦΛΟΥ ΣΗΜΕΙΟΥ
Ένα ξεχωριστό χαρακτηριστικό για την κατηγορία είναι το Blind view Monitor. Όταν ο οδηγός ανάψει φλας για την αλλαγή λωρίδας, ένα από τα δύο κύρια όργανα του ψηφιακού πίνακα 10,25’’ θα απεικονίσει το τυφλό σημείο της αντίστοιχης πλευράς. Κάτι που συμπληρώνει την θέα από τους εξωτερικούς καθρέπτες και βελτιώνει το πεδίο σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού ή βροχής.
Το Tucson διαθέτει επίσης το Surround View Monitor (SVM), έτσι ώστε οι οδηγοί να έχουν στη διάθεσή τους μία τρισδιάστατη προβολή 360 μοιρών του αυτοκινήτου από διάφορες γωνίες θέασης. Ακόμη , περιλαμβάνει μεγέθυνση και σμίκρυνση για το εμπρός, το πίσω, το αριστερό και το δεξί μέρος του αυτοκινήτου. Το SVM χρησιμοποιεί και μια πανοραμική γωνία θέασης για να βελτιώσει περαιτέρω τον εντοπισμό των πιθανών εμποδίων.
Επιπρόσθετα το SVM συγχρονίζεται με το νέο Remote Smart Parking Assist (RSPA), το οποίο είναι διαθέσιμο στην υβριδική έκδοση του ολοκαίνουριου Tucson. Το RSPA βοηθά τους οδηγούς όταν βγαίνουν από ένα χώρο στάθμευσης, μετακινώντας το αυτοκίνητο αυτόματα προς τα εμπρός ή προς τα πίσω, ακόμη και αν είναι έξω από αυτό. Αυτή η λειτουργία μπορεί να ενεργοποιηθεί και να ελεγχθεί μέσω του Smart Key. Το όχημα χρησιμοποιεί αισθητήρες υπερήχων για τον εντοπισμό εμποδίων και το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης εφαρμόζεται όποτε εντοπίζεται κίνδυνος σύγκρουσης.
ΑΥΤΟΜΑΤΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΠΡΟΒΟΛΕΩΝ
Στην αυτόματη νυχτερινή του λειτουργία το High Beam Assist (HBA- αυτόματη λειτουργία προβολέων) ανιχνεύει τόσο τα επερχόμενα οχήματα όσο και εκείνα που βρίσκονται στην ίδια λωρίδα για να προσαρμόζει στη μεσαία δέσμη των προβολέων (από τη μεγάλη) χωρίς να τυφλώνονται οι άλλοι οδηγοί. Όταν δεν ανιχνεύονται οχήματα, το σύστημα αλλάζει αυτόματα στη μεγάλη σκάλα μεγιστοποιώντας το οπτικό πεδίο του οδηγού κατά τη νυχτερινή οδήγηση.
Υπάρχουν και πολλά ακόμη καινοτόμα χαρακτηριστικά που καθιστούν Tucson ένα εξαιρετικά ασφαλές και αξιόπιστο οικογενειακό αυτοκίνητο. Το νέο σύστημα Rear Occupant Alert (ROA) παρακολουθεί τα πίσω καθίσματα μέσω ενός αισθητήρα που ανιχνεύει κινήσεις. Στη συνέχεια αναπαράγονται οπτικές και ακουστικές προειδοποιήσεις στον οδηγό για να διασφαλίσει πριν φύγει και κλειδώσει το αυτοκίνητο πως έχουν απομακρυνθεί οι επιβάτες από τα πίσω καθίσματα. Το Rear Passenger Sleeping Mode (RPSM) χαμηλώνει την ένταση των πίσω ηχείων για ένα πιο χαλαρό περιβάλλον για τους επιβάτες στις μεγάλες διαδρομές.
Επιπλέον, η νέα λειτουργία Safe Exit Warning (SEW) προειδοποιεί τους επιβάτες εάν υπάρχουν διερχόμενα οχήματα κατά την αποβίβαση.
ΑΥΤΟΜΑΤΗ ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΡΟΠΗΣ
To σύστημα τετρακίνησης και το νέο πρόγραμμα Terrain Mode αναδεικνύουν το Tucson ως ένα ξεχωριστό SUV. Αυτή η δυνατότητα, διαθέσιμη με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων , χρησιμοποιεί την τεχνολογία τετρακίνησης HTRAC της Hyundai, η οποία επιτρέπει εύκολο χειρισμό και καλύτερη κατανομή της ροπής ανάλογα με την πρόσφυση των τροχών και την ταχύτητα του αυτοκινήτου. Σημαντικό εδώ το γεγονός ότι ο οδηγός εχει την δυνατότητα επιλογής κατανομής της ροπής 50:50, όταν το κρίνει απαραίτητο. Επιπρόσθετα των διάφορων προφίλ οδήγησης, υπάρχουν τρία επιπλέον - τα Mud, Sand και Snow – που βελτιστοποιούν την πρόσφυση των τροχών και τις ρυθμίσεις του HTRAC για μια καλύτερη εμπειρία οδήγησης σε κάθε έδαφος.
ΔΟΚΙΜΕΣ ΣΕ ΠΙΣΤΑ
Το Tucson έχει εξελιχθεί και δοκιμαστεί στην Ευρώπη στην πιο απαιτητική πίστα αγώνων στον κόσμο, την περίφημη Nordschleife στο Nürburgring, καθώς και σε αυστηρές δοκιμές σε όλη την Ευρώπη: από τις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες της Σουηδίας και των Άλπεων έως τις πολύ θερμές στη νότια Ισπανία.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Χάρη στις δυνατότητες που προσφέρει ο ηλεκτρονικός έλεγχος των αμορτισέρ Electronic Controlled Suspension (ECS)στις Full Hybrid εκδόσεις , οι μηχανικοί της Hyundai κατάφεραν να εξασφαλίσουν μια πολύ καλή οδηγική συμπεριφορά, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, την οποία και διαπιστώσαμε στις δοκιμές μας σε κάθε είδους οδόστρωμα.
Το αυτοκίνητο στρίβει με ιδιαίτερη άνεση και χωρίς αισθητές κλίσεις στις γρήγορες στροφές με δεδομένο πάντα το βάρος και τις διαστάσεις του, έχει εξαιρετική κατευθυντικότητα στις υψηλές ταχύτητες, μειωμένη υποστροφή ακόμη και στα όρια, άφθονα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και ελέγχου δύσκολων και οριακών καταστάσεων ενώ η τετρακίνηση αποδεικνύεται ιδιαίτερα αποτελεσματική σε βρεγμένα και χιονισμένα οδοστρώματα και σε εκτός ασφάλτου διαδρομές.
ΞΕΚΟΥΡΑΣΤΗ ΟΔΗΓΗΣΗ
Για καθημερινές μετακινήσεις το Normal ή το Eco πρόγραμμα κίνησης, προσφέρει ξεκούραστη οδήγηση ακόμα και σε δύσκολους δρόμους. Το ECS ελέγχει αυτόματα και συνεχώς την ανάρτηση του αυτοκινήτου για την βελτίωση της άνεσης και της οδηγικής αίσθησης. Το σύστημα λειτουργεί λαμβάνοντας υπόψη τις συνθήκες οδήγησης μέσα από δεδομένα όπως η ταχύτητα, η επιφάνεια του δρόμου, οι στροφές, οι επιβραδύνσεις και οι επιταχύνσεις. Χάρη στην ελεγχόμενη απόσβεση σε κάθε τροχό, το ECS περιορίζει τις κινήσεις του αμαξώματος για καλύτερο κράτημα. Στο πρόγραμμα Sport προσφέρεται πιο άμεση απόκριση και έλεγχος.
ΑΥΞΗΜΕΝΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΑΝΕΣΗΣ
Τα συμβατικά αμορτισέρ χρησιμοποιούν μια νέα τεχνολογία βαλβίδων που προσφέρει καλύτερη άνεση και βαθμό απόσβεσης. Τα γόνατα MacPherson στον εμπρός άξονα και η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω, εξασφαλίζουν συνολικά αυξημένα επίπεδα άνεσης και οδικής συμπεριφοράς, σε συνδυασμό με μια νέα κρεμαγέρα Rack-mount Motor Driven Power Steering (R-MDPS), η οποία παίρνει κίνηση από ιμάντα και ρυθμίστηκε έτσι ώστε να προσαρμόζεται συνεχώς με τα χαρακτηριστικά της ανάρτησης του αυτοκινήτου. Ειδικά κατά τη διάρκεια πολύμηνων δοκιμών με πρωτότυπα οχήματα και προηγμένα μέσα προσομοίωσης, οι δοκιμαστές της εταιρείας εξέλιξαν το συγκεκριμένο σύστημα για να εξασφαλίσουν μια πιο ακριβή και ομαλή πληροφόρηση, για τον οδηγό .Εαν βέβαια επιλέξεις το Sport Mode, είναι εμφανής μια πιο έντονη και άμεση αίσθηση ακρίβειας.
Επιπλέον τα φρένα αποδεικνύονται ιδιαίτερα αποτελεσματικά και ανθεκτικά ακόμη και στην παρατεταμένη σκληρή χρήση.
ΜΕΙΩΜΕΝΟΙ ΘΟΡΥΒΟΙ ΚΥΛΙΣΗΣ
Η Hyundai έχει εξελίξει για το Tucson μια μεγάλη ποικιλία ελαστικών σε συνδυασμό με τρεις αεροδυναμικές επιλογές τροχών: χάλυβα 17’’ / ελαφρού κράματος 17’’, 18’’ και 19’’. Τα ελαστικά αυτά εξελίχθηκαν σε στενή συνεργασία με κατασκευαστές όπως π. χ η Continental και η Michelin, με προσοχή σε τομείς όπως η άνεση, ο περιορισμός του θορύβου κύλισης και οι επιδόσεις. Έτσι προέκυψαν χαμηλές τιμές αντίστασης κύλισης, μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων.
ΠΟΛΛΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ
Προσφέροντας τρεις εξηλεκτρισμένες εκδόσεις κινητήρων, όλοι τούρμπο 1600 κυβικών το Tucson καλύπτει ένα μεγάλο εύρος απαιτήσεων .
Υπάρχουν, οι 48V Mild Hybrid εκδόσεις βενζίνης 150 και 180 ίππων και πετρελαίου 136 ίππων. Η πλήρως υβριδική έκδοση των 230 ίππων καθώς και μία plug-in έκδοση, 265 ίππων. Έτσι το Tucson διαθέτει μια ιδιαίτερα μεγάλη εξηλεκτρισμένη γκάμα στην κατηγορία των compact SUV.
ΜΠΑΤΑΡΙΑ ΙΟΝΤΩΝ ΛΙΘΙΟΥ
Το Tucson εξελίχθηκε εξ αρχής με προτεραιότητα στη μείωση των εκπομπών ρύπων. Η υβριδική έκδοση 48 V, συνδυάζεται με τον νέο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.6 Τ- GDI, άμεσου ψεκασμού, τεχνολογίας Smartstream και έναν ηλεκτρικό κινητήρα 44,2 kW που τροφοδοτείται με ενέργεια από μπαταρία ιόντων λιθίου 1,49 kWh.
ΑΠΟΔΟΤΙΚΗ ΥΒΡΙΔΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Η μεγάλη κορεάτικη εταιρεία έχει συνδυάσει την αποδοτική 48V υβριδική τεχνολογία με κινητήρες, 1.6 T-GDI με 150 PS, ο οποίος είναι διαθέσιμος με το 6τάχυτο έξυπνο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων iMT ή το 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7DCT,όπως επίσης και την ισχυρότερη και πιο ισορροπημένη έκδοση 1.6 T-GDI των 180 PS, η οποία προσφέρεται ως προσθιοκίνητη με 6τάχυτο κιβώτιο iMT και βέβαια με το αυτόματο κιβώτιο 7DCT σε συνδυασμό με τετρακίνηση.
ΜΕΤΑΒΑΛΛΟΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΒΑΛΒΙΔΩΝ
Ο κινητήρας 1.6 T-GDI Smartstream είναι εξοπλισμένος με την τεχνολογία συνεχώς μεταβαλλόμενου χρονισμού των βαλβίδων (CVVD) της Hyundai. Το CVVD βελτιστοποιεί την απόδοση του κινητήρα και την οικονομία καυσίμου ενώ παράλληλα είναι φιλικό προς το περιβάλλον. Η τεχνολογία χρονισμού και ελέγχου των βαλβίδων ρυθμίζει τη διάρκεια του ανοίγματος και του κλεισίματος τους ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Αυτό είναι ίσως και το μόνο σύστημα που μπορεί να μεταβάλλει τη διάρκεια του ανοίγματος της βαλβίδας κατά τη διάρκεια μιας διαδρομής, ανάλογα με τις συνθήκες. Σημειώσουμε οτι είναι διαθέσιμη και μια plug-in υβριδική έκδοση με κινητήρα 1.6 T-GDI και 265 PS.
ΚΑΛΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Στην περίπτωση του τούρμπο βενζινοκινητήρα T-GDI της δοκιμής μας, των 180 ίππων ,ο οποίος διαθέτει ροπή 265 Nm, συνδυαζόμενος με τετρακίνηση και το καλά κλιμακωμένο και γρήγορο αυτόματο κιβώτιο των 7 σχέσεων, εμφανίζεται μια πολύ καλή συνολική ισορροπία σε σχέση με τον χαρακτήρα, το βάρος και τον όγκο του αμαξώματος συνδυασμένη με καλές επιδόσεις και λογική κατανάλωση καυσίμου. Τα 100 χλμ/ωρ από στάση εμφανίζονται σε 9.1 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα ακουμπά τα 205 χλμ/ωρ, τιμές πλήρως ανταγωνιστικές.
Η κατανάλωση με ελαφρύ δεξί πόδι κυμαίνεται γύρω στα 7.4 λίτρα και μόνο όταν εκμεταλλεύεσαι όλη την δύναμη του κινητήρα ανεβαίνει στα 9.0 με 9.2 λίτρα, τιμές και πάλι πλήρως ανταγωνιστικές για την συγκεκριμένη κατηγορία.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Το νέο Tucson , ήρθε να αποδείξει στον ανταγωνισμό τις κορυφαίες δυνατότητες του κορεάτικου εργοστασίου σε όλους τους τομείς προβάλλοντας, με μία ευρεία γκάμα υβριδικών και συμβατικών εκδόσεων, εντυπωσιακή εμφάνιση , πρωτοποριακή τεχνολογία παντού , υποδειγματική ασφάλεια και άνεση, πληρότητα εξοπλισμού, χώρους, ποιότητα κατασκευής, πολυτέλεια, ευκολία οδήγησης, οδική συμπεριφορά και ποιότητα κύλισης, σε ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες τιμές, που προκαλούν. Ιδιαίτερα η έκδοση των 180 ίππων με το 7αρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, προκαλεί έντονα τον ανταγωνισμό, προτάσσοντας στοιχεία που εκείνος αδυνατεί να πλησιάσει.
Στις τιμές τώρα που εμφανίζονται ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες : Η πλέον προσιτή προσθιοκίνητη έκδοση βενζίνης 48V των 150 ίππων, ξεκινά από τα 30.590 ευρώ, η τετρακίνητη έκδοση της δοκιμής μας των 180 ίππων με το 7αρι κιβώτιο DCT ξεκινά από 36.490 ευρώ, η Full Hybrid έκδοση των 230 ίππων ξεκινά από 40.540 ευρώ ενώ στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η Plug-In Hybrid έκδοση των 265 ίππων που ξεκινά από 48.690 ευρώ.