ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Lewis Hamilton: Ο πιο επιτυχημένος όλων των εποχών! [βίντεο]

Το συγκλονιστικότερο πρωτάθλημα των τελευταίων ετών ολοκληρώθηκε και μετά από μία φοβερή μάχη μέχρι και τον τελευταίο αγώνα, είχαμε αλλαγή φρουράς.

Ο Lewis Hamilton παρέδωσε τα σκήπτρα στον Max Verstappen μετά από ένα πραγματικό θρίλερ στο Άμπου Ντάμπι. Έτσι έμεινε στα επτά παγκόσμια πρωταθλήματα, όσα έχει και ο Michael Schumacher!

Πολλοί απέδιδαν τους αριθμούς που ζαλίζουν στην κυριαρχία που απολαμβάνει η Mercedes και κατά συνέπεια κι ο Lewis, στην υβριδική εποχή της Formula 1. Ωστόσο, φέτος ο Βρετανός απέδειξε πως τίποτα δεν του έχει χαριστεί. Και παρότι δεν κατέκτησε ένα ακόμα πρωτάθλημα, η αντίδρασή του όσες φορές αυτό φάνηκε να γλιστράει από τα χέρια του, η σπουδαία αντεπίθεση στους τελευταίους αγώνες αλλά και η εμφάνιση στη Yas Marina, απέδειξαν και το απέδειξαν τώρα, στην ήττα, πόσο σπουδαίος είναι.

Κάπου εδώ, ας κάνουμε ένα ταξίδι στο χρόνο, με μία ιστορία που εμπνέει. Την ιστορία του πιο επιτυχημένου οδηγού στην ιστορία της F1: του Lewis Hamilton!

O Sir Lewis Carl Davidson Hamilton γεννήθηκε στις 7 Ιανουαρίου του 1985, στο Στίβενεϊτζ της Αγγλίας. Γιος του του Anthony και της Carmen, οι δρόμοι των οποίων χώρισαν όταν ο ήρωας της ιστορίας ήταν μόλις 2 ετών. Έζησε με τη μητέρα του και τις ετεροθαλείς αδερφές του, μέχρι τα 12. Έπειτα, μετακόμισε με τον μπαμπά του – άλλωστε ήδη περνούσαν πάρα πολύ χρόνο μαζί, αφού από τα 8 ο Hamilton ξεκίνησε να τρέχει σε αγώνες καρτ.

Κατακτώντας την κορυφή στο Βρετανικό πρωτάθλημα cadet, κέρδισε μία θέση στα Autosport Awards όπου το παιδικό, αθώο θράσος, τον ώθησε σε μία κίνηση καθοριστική για την καριέρα του. Πλησίασε τον τότε ισχυρό άνδρα της McLaren, Ron Dennis, συστήθηκε και ανακοίνωσε πως μία μέρα θα οδηγεί για την ομάδα του.

Τράβηξε την προσοχή του αφεντικού και καθώς συνέχισε να κερδίζει, ο Dennis του πρόσφερε μετά από 3 χρόνια μία θέση στο πρόγραμμα εξέλιξης οδηγών της McLaren. Υπό αυτή την ομπρέλα, ο Lewis συνέχισε να κερδίζει στα καρτ μέχρι και το 2000.

Το 2001 μεταπήδησε σε μονοθέσια, με τη Formula Renault. Στη δεύτερη πλήρη σεζόν του στη Βρετανική εκδοχή του θεσμού, πήρε τον τίτλο. Το 2004 δεν έκανε και την καλύτερη σεζόν στην Ευρωπαϊκή Formula 3 και γι’ αυτό, ο τότε διευθυντής της McLaren Martin Whitmarsh, ήθελε να παραμείνει στο θεσμό και δεύτερη χρονιά. Ο μπαμπάς Hamilton όχι, τσακώθηκαν, έσκισαν τα συμβόλαια, ο εκτροχιασμός της καριέρας του ταλαντούχου οδηγού ήταν κοντά.

Τελικά ο Lewis κάλεσε ξανά τον Whitmarsh μετά από μερικές εβδομάδες, οι δύο πλευρές ένωσαν ξανά τις δυνάμεις τους, έτρεξε κανονικά στη Euro F3 και κατέκτησε το πρωτάθλημα. Τότε ήταν η σωστή ώρα να γίνει αυτό που ήθελε ένα χρόνο νωρίτερα ο Anthony Hamilton: η προαγωγή στο GP2. Εκεί ο Lewis σάρωσε, πήρε 5 νίκες και τον τίτλο από την πρώτη του κιόλας σεζόν, με μερικές εντυπωσιακές εμφανίσεις στο ενεργητικό του. Ήταν έτοιμος για το μεγάλο βήμα.

Το 2007 είχε έρθει η ώρα για τη Formula 1 και μάλιστα ως άγνωστος και άσημος teammate του δις παγκόσμιου πρωταθλητή, Fernando Alonso. Βαρύ φορτίο που γινόταν ακόμα πιο βαρύ καθώς έσπαγε κάθε στερεότυπο, όντας ο πρώτος έγχρωμος οδηγός στην ιστορία του σπορ. Ο Lewis ήταν εντυπωσιακά ανταγωνιστικός με το «καλημέρα». Στο βάθρο στο ντεμπούτο του, νικητής στον 6ο αγώνα του, με τις περισσότερες νίκες και βαθμούς για πρωτοεμφανιζόμενο, σε συνδυασμό με το εντυπωσιακό σερί των 9 αγώνων με σταθερή παρουσία στο βάθρο.

Έχασε εκείνο τον τίτλο στο θρίλερ της Βραζιλίας, όμως ήταν ισόβαθμος με τον Alonso με τον οποίο είχαν τεταμένη σχέση. Μάλιστα ο Ισπανός έφυγε πρόωρα από την ομάδα, αφήνοντας τον Hamilton σε ηγετικό ρόλο.

Το 2008 ήταν η ώρα του θριάμβου. Μετά από μία κόντρα διαρκείας με τον Felipe Massa και ένα φινάλε θρίλερ βγαλμένο από το μυαλό του Χίτσκοκ στο Ιντερλάγος, ο Χάμιλτον κατέκτησε την κορυφή της F1!

Ακολούθησαν τέσσερις σεζόν όπου μπορεί να είχε νίκες σε κάθε μία, όμως η McLaren δεν ήταν πια τόσο ανταγωνιστική. Δεν του επέτρεψε να είναι στο Top-3 της τελικής βαθμολογίας την περίοδο 2009-2012. Αυτό τον ώθησε σε μία κομβική απόφαση, η οποία αμφισβητήθηκε έντονα αλλά αποδείχθηκε η καλύτερη απόφαση της καριέρας του.

Στα τέλη του 2012, ο Hamilton αποφάσισε να αφήσει την ιστορική ομάδα του για λογαριασμό της Mercedes – μιας ομάδας με προβλήματα, που βρισκόταν αρκετά πιο πίσω σε επίπεδο ανταγωνιστικότητας. Το 2013 ήταν μία μεταβατική σεζόν, όπου ξανά, κατέκτησε νίκη. Κι από το 2014 ξεκίνησε το υβριδικό πάρτι της Mercedes. Οι Γερμανοί εκμεταλλεύτηκαν την αλλαγή κανονισμών και αν εξαιρεθεί η σποραδική αντίδραση της Ferrari, μέχρι φέτος δεν είχαν αντίπαλο.

Τα «ασημί βέλη» μετρούσαν επτά συνεχόμενους τίτλους σε κατασκευαστές και οδηγούς, με τον Lewis να έχει κατακτήσει τους έξι – με μοναδική εξαίρεση την ήταν από τον τότε ομόσταβλο, Nico Rosberg, το 2016. Ο Hamilton διέλυσε κάθε ρεκόρ, έφτασε σε τριψήφιο αριθμό νικών και pole positions.

Παρότι δεν βγήκε νικητής σε αυτή τη σπουδαία μάχη με τον Verstappen, απέδειξε πως όχι μόνο διαθέτει το ταλέντο που απαιτείται για έναν πολυπρωταθλητή αλλά και πως στα 36 του, έχει την ικανότητα αλλά και τα κίνητρα να συνεχίζει. Και θα συνεχίσει και το 2022, σε μία ακόμα καμπάνια ανάκτησης των κεκτημένων, σε μία χρονιά όπου η Formula 1 αλλάζει άρδην!

 ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΓΙΩΡΓΟΣ Ν. ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ

Η κοινωνία και το σπήλαιο του Πλάτωνα

 Copyright © 2014 - 2021 YSTEROGRAFO NEWS