Titan: Τελειώνει το οξυγόνο στο υποβρύχιο - Καταδύθηκε το γαλλικό ρομπότ για τον εντοπισμό του

Titan: Τελειώνει το οξυγόνο στο υποβρύχιο - Καταδύθηκε το γαλλικό ρομπότ για τον εντοπισμό του

O χρόνος που έδινε η Ακτοφυλακή των ΗΠΑ για την εξάντληση των αποθεμάτων οξυγόνου στο υποβρύχιο που χάθηκε με προορισμό το ναυάγιο του Τιτανικού, θεωρητικά έληξε στις 14:08 ώρα Ελλάδος.

Ωστόσο, όπως επεσήμαναν ειδικοί, οι προβλέψεις για τα αποθέματα του οξυγόνου βασίζονται σε «ανακριβείς εκτιμήσεις», καθώς πολλά εξαρτώνται από τη διαχείριση του οξυγόνου που έκαναν οι επιβαίνοντες, εφόσον βέβαια είναι ζωντανοί.

Όπως μετέδωσε πριν από λίγο το CNN επικαλούμενο την αμερικανική Ακτοφυλακή, ένα τηλεχειριζόμενο βαθυσκάφος «έφθασε στον πυθμένα» του ωκεανού και έχει ήδη ξεκινήσει τις έρευνες για το υποβρύχιο.

«Το καναδικό σκάφος Horizon Arctic ανέπτυξε ένα τηλεχειριζόμενο βαθυσκάφος, που έφθασε στον βυθό της θάλασσας και άρχισε την έρευνα για το αγνοούμενο υποβρύχιο», ανέφερε η Ακτοφυλακή.

«Titan»: Στη ζώνη ερεύνης για το υποβρύχιο έφθασε το γαλλικό ρομπότ-βαθυσκάφος

Στη ζώνη ερεύνης για το υποβρύχιο «Τitan» βρίσκεται ήδη το γαλλικό ερευνητικό πλοίο L’ Atalante, που μεταφέρει το ρομπότ-βαθυσκάφος Victor 6000, όπως ανέφερε το γαλλικό κρατικό ινστιτούτο ωκεανογραφικής έρευνας Ifremer, που διαχειρίζεται το ρομπότ και μάλιστα το έχει ήδη ποντίσει, σύμφωνα με την αμερικανική Ακτοφυλακή.

Το μη επανδρωμένο ρομποτικό βαθυσκάφος μπορεί να καταδυθεί σε πολύ μεγαλύτερο βάθος από οποιοδήποτε άλλο από αυτά που βρίσκονται τώρα στο σημείο στον Βόρειο Ατλαντικό και διαθέτει τηλεχειριζόμενους βραχίονες που έχουν τη δυνατότητα να κόψουν καλώδια ή να εκτελέσουν άλλους ελιγμούς για να απελευθερώσουν ένα εγκλωβισμένο σκάφος, είπε ο χειριστής του μηχανήματος.

«Το Victor δεν είναι ικανό να σηκώσει μόνο του το υποβρύχιο», δήλωσε ο Ολιβιέ Λεφόρ, επικεφαλής των ναυτικών επιχειρήσεων στο Ifremer. Όπως όμως είπε στο Reuters, το ρομπότ θα μπορούσε να βοηθήσει να αγκιστρωθεί το «Titan» σε ένα πλοίο που θα μπορεί να το ανασύρει στην επιφάνεια.

«Το Victor είναι σε θέση να κάνει οπτική εξερεύνηση με όλο τον εξοπλισμό βίντεο που διαθέτει. Είναι επίσης εξοπλισμένο με βραχίονες χειρισμού που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την απομάκρυνση του υποβρυχίου, όπως κοπή καλωδίων ή πράγματα που θα το εμπόδιζαν στο κάτω μέρος», είπε.

Το Ifremer έστειλε το πλοίο L’ Atalante με το ρομπότ του μετά από αίτημα του αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού. Το ρομπότ χειρίζεται ένα πλήρωμα 25 ατόμων. «Μπορούμε να δουλεύουμε ασταμάτητα έως και 72 ώρες, δεν χρειάζεται να σταματήσουμε τη νύχτα», είπε ο Λεφόρ. Και πρόσθεσε: «Δεν ξέρουμε τι έγινε. Οι θόρυβοι που ακούστηκαν μας δίνουν την ελπίδα ότι το υποβρύχιο βρίσκεται στον βυθό της θάλασσας και ότι οι άνθρωποι είναι ακόμα ζωντανοί, όμως και άλλα σενάρια είναι πιθανά. Ακόμα κι αν η ελπίδα είναι μικρή, θα πάμε μέχρι το τέλος».

Οι έρευνες θα συνεχιστούν όλη τη μέρα

Όπως ανέφερε πριν από λίγο ο υποναύαρχος Τζον Γ. Μάουγκερ στην εκπομπή «Today» του ΝBC, το Λιμενικό Σώμα «θα συνεχίσει τις προσπάθειες έρευνας και διάσωσης» όλη τη μέρα παρά τους φόβους ότι η παροχή οξυγόνου στο σκάφος τελειώνει. «Χρησιμοποιούμε όλα τα διαθέσιμα δεδομένα και πληροφορίες για τη συνέχιση αυτών των ερευνών, εξακολουθώντας να διαπιστώνουμε, ιδιαίτερα σε περίπλοκες υποθέσεις, ότι η βούληση των ανθρώπων για ζωή πρέπει πραγματικά να λαμβάνεται υπόψη», είπε ο Μάουγκερ.

Και πρόσθεσε ότι «οι ομάδες δούλευαν πολύ σκληρά όλη τη νύχτα» και ότι το ιατρικό προσωπικό μετακινήθηκε επίσης στη ζώνη ερευνών την Πέμπτη.

Δέκα πλοία και υποβρύχια μετέχουν στις έρευνες για το υποβρύχιο

Στη ζώνη έρευνας τέθηκαν υπερσύγχρονα μέσα σε λειτουργία για την αναζήτηση και τη διάσωση του 5μελούς πληρώματος.

Ήδη δέκα πλοία και πολλά μη επανδρωμένα υποβρύχια έχουν πάρει μέρος στη μεγάλη αναζήτηση για το εξαφανισμένο υποβρύχιο.

Οι ομάδες διάσωσης που αναζητούν το υποβρύχιο «Titan» είχαν λόγο να είναι αισιόδοξες την Τετάρτη, αφού ανέφεραν ότι άκουσαν υποβρύχιους θορύβους στον Ατλαντικό.

Ενώ τόνισαν πως οι ήχοι ήταν «ασαφείς» και δεν επιβεβαίωναν ότι το πλήρωμα ήταν ακόμη ζωντανό, η είδηση έθεσε το ερώτημα τι θα συμβεί αν εντοπιστεί το υποβρύχιο - και τι εξοπλισμός θα χρειαστεί για την ανάκτησή του και ακόμη περισσότερο τη διάσωση των επιβατών του, καθώς κάθε λεπτό που περνάει λιγοστεύουν οι ελπίδες να σωθούν.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Ακτοφυλακής, περίπου στις 2 το μεσημέρι τα αποθέματα του οξυγόνου θα εξαντληθούν στο υποβρύχιο.

Το χρονικό

Το βαθυσκάφος Titan, μήκους 6,7 μέτρων, που ανήκει στην εταιρεία OceanGate Expeditions με έδρα τις ΗΠΑ, ξεκίνησε την κάθοδό του προς το ναυάγιο του Τιτανικού στις 08:00 το πρωί της Κυριακής (τοπική ώρα, 15:00 ώρα Ελλάδας). Έχασε επαφή με το πλοίο υποστήριξης από το οποίο αποκολλήθηκε έπειτα από περίπου μία ώρα και 45 λεπτά, δηλαδή λίγα λεπτά προτού φτάσει στο διάσημο ναυάγιο, σε μια απομακρυσμένη περιοχή του βόρειου Ατλαντικού.

Όταν ξεκίνησε το Titan διέθετε οξυγόνο για 96 ώρες, σύμφωνα με την εταιρεία, κάτι που σημαίνει ότι θα τελειώσει κάποια στιγμή σήμερα το πρωί. Το πόσο θα διαρκέσει στην πραγματικότητα το οξυγόνο εξαρτάται, σύμφωνα με τους ειδικούς, από πολλούς παράγοντες, όπως αν το βαθυσκάφος έχει ακόμη ηλεκτρικό ρεύμα και από το αν οι επιβάτες διατηρούν την ψυχραιμία τους.

Οι ομάδες έρευνας και οι συγγενείς των πέντε επιβαινόντων αναθάρρησαν την Τετάρτη μετά την ανακοίνωση του αμερικανικού λιμενικού ότι καναδικά πλοία άκουσαν ήχους από τον βυθό της θάλασσας.

Το λιμενικό επεσήμανε ότι τα τηλεκατευθυνόμενα υποθαλάσσια οχήματα έρευνας κατευθύνονται προς το σημείο όπου ακούστηκαν οι ήχοι, χωρίς ωστόσο προς το παρόν να έχει εντοπιστεί το βαθυσκάφος. Εξάλλου αξιωματούχοι τόνισαν ότι οι ήχοι αυτοί ενδεχομένως να μην προέρχονται από το Titan.

«Είναι μια εξαιρετικά δύσκολη στιγμή για τις οικογένειες των μελών του πληρώματος που εξαφανίστηκε με το Titan», δήλωσε ο επικεφαλής του αμερικανικού λιμενικού Τζέιμι Φρέντερικ στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου από τη Βοστόνη.

«Όταν βρίσκεσαι στη μέση μιας επιχείρησης έρευνας και διάσωσης, πάντα ελπίζεις», πρόσθεσε. Όμως τόνισε ότι «δεν μπορώ να σας πω τι είναι αυτοί οι ήχοι», εξηγώντας ότι η ανάλυσή τους δεν απέφερε συγκεκριμένο αποτέλεσμα.

Στο μεταξύ χθες βρισκόταν καθ’ οδόν προς το σημείο που πιστεύεται ότι βρίσκεται το βαθυσκάφος ένα γαλλικό ρομπότ που μπορεί να καταδυθεί σε βάθος 6.000 μέτρων. Πρόκειται για το μη επανδρωμένο ρομπότ Victor 6000 μπορεί να βοηθήσει στην απελευθέρωση του βαθυσκάφους, εάν έχει παγιδευτεί σε κάποιο σημείο, ανέφερε ο χειριστής του.

Το γαλλικό ρομπότ έχει τηλεκατευθυνόμενους βραχίονες με το οποίους μπορεί να κόψει καλώδια ή να κάνει άλλες μανούβρες για να απελευθερώσει κάποιο ακινητοποιημένο σκάφος. Μπορεί επίσης να καταδυθεί σε μεγαλύτερο βάθος από όλον τον άλλον εξοπλισμό που βρίσκεται αυτή τη στιγμή στο σημείο του ναυαγίου.

Ακόμη κι αν εντοπιστεί το Titan η ανάσυρσή του στην επιφάνεια θα είναι ένα δύσκολο έργο. Αν έχει ήδη καταφέρει να επιστρέψει στην επιφάνεια, ο εντοπισμός του στην τεράστια θάλασσα θα είναι δύσκολος, ενώ είναι κλειδωμένο από έξω, κάτι που σημαίνει ότι οι επιβαίνοντες δεν μπορούν να βγουν από το βαθυσκάφος χωρίς εξωτερική βοήθεια.

Αν το Titan βρίσκεται στον βυθό, θα είναι ακόμη πιο δύσκολο να ανασυρθεί στην επιφάνεια λόγω της μεγάλης πίεσης και του πλήρους σκοταδιού που επικρατεί σε εκείνα τα βάθη.

Ερωτήματα για την ασφάλεια του βαθυσκάφους δημιουργήθηκαν το 2018 στη διάρκεια συμποσίου ειδικών της βιομηχανίας, ενώ αργότερα το ίδιο έτος ο πρώην επικεφαλής θαλάσσιων επιχειρήσεων της OceanGate, ο Ντέιβιντ Λόχριτζ, προσέφυγε δικαστικά εναντίον της εταιρείας, αφού εξέφρασε σοβαρές ανησυχίες για την ασφάλεια του Titan και απολύθηκε.

Σύμφωνα με αυτόν, το φινιστρίνι στο εμπρός μέρος του βαθυσκάφους έχει κατασκευαστεί για να αντέχει την πίεση σε 1.300 μέτρα βάθους και όχι στα 4.000 μέτρα.

googlenews

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

 
 
 

 

logo m

 

ΠΟΛΙΤΙΚΗ       ΕΛΛΑΔΑ       ΚΟΣΜΟΣ      ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ      ΥΓΕΙΑ      ΖΩΗ      ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ      ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ      ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ      SCIENTECH

 

 


©2024 YSTEROGRAFONEWS - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ