Ελληνικός σιδηρόδρομος: Από αύριο στις ράγες ΟΣΕ και προαστιακός - Δείτε ολόκληρο το χρονοδιάγραμμα επανεκκίνησης των σιδηροδρόμων

Ελληνικός σιδηρόδρομος: Από αύριο στις ράγες ΟΣΕ και προαστιακός - Δείτε ολόκληρο το χρονοδιάγραμμα επανεκκίνησης των σιδηροδρόμων

Όλα όσα αποφασίστηκαν κατά τη συνεδρίαση του Συντονιστικού Κέντρου Ασφάλειας Σιδηροδρόμων


Επανεκκίνηση για ΟΣΕ και προαστιακό από αύριο, 22 Μαρτίου, αλλά με νέα μέτρα τόσο ως προς την ταχύτητα όσο και ως προς τα νυχτερινά δρομολόγια, μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Κατά τη συνεδρίαση του Συντονιστικού Κέντρου Ασφάλειας Σιδηροδρόμων αποφασίστηκαν τα νέα μέτρα αναφορικά με την ασφαλή διέλευση των τρένων.

Οι αμαξοστοιχίες θα κινούνται σε διαφορετικές ώρες τη νύχτα, ώστε να μην υπάρχει το ενδεχόμενο να διασταυρωθούν σε σημεία όπου υπάρχει μονοδρόμηση της γραμμής.

Σε όλα τα δρομολόγια των τρένων και του προαστιακού θα υπάρχουν, αυστηρά, δύο μηχανοδηγοί και τουλάχιστον ένας συνοδός, ενώ θα υπάρχουν δύο σταθμάρχες σε σταθμούς όπου μέχρι τώρα ήταν μόνο ένας.

Επίσης, συζητήθηκε το ζήτημα της πυρασφάλειας και της πυρανίχνευσης στις σήραγγες, καθώς και οι ραδιοεπικοινωνίες και ο φωτισμός εκεί.

Αποφασίστηκε να γίνονται ασκήσεις ετοιμότητας επί χάρτου αλλά και στο πεδίο, με σενάρια αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών, και ότι θα συμμετέχουν Αστυνομία, Πυροσβεστική και ΕΚΑΒ.

Επανεκκίνηση δρομολογίων

  • Ο προαστιακός Πειραιάς - Αεροδρόμιο - Λιόσια - Χαλκίδα
  • Το τμήμα Θεσσαλονίκη - Φλώρινα & Δράμα
  • Αλεξανδρούπολη - Ξάνθη
  • Ο προαστιακός Πάτρα - Ρίο

Παράλληλα θα ξεκινήσουν δύο ζεύγη εμπορικών αμαξοστοιχιών.

Τα μέτρα για την ασφαλή διέλευση των τρένων

  • Τα τρένα θα κινούνται σε διαφορετικές ώρες τη νύχτα, ώστε να μην υπάρχει το ενδεχόμενο να διασταυρωθούν σε σημεία όπου υπάρχει μονοδρόμηση της γραμμής (όπως στο τμήμα Οινόη - Τιθορέα, όπου γίνονται εργασίες για την τηλεδιοίκηση).
  • Από αύριο θα υπάρχουν σε όλα τα δρομολόγια και του προαστιακού αυστηρά δύο μηχανοδηγοί και τουλάχιστον ένας συνοδός αλλά και δύο σταθμάρχες σε σταθμούς όπου μέχρι τώρα ήταν ένας, όπως σε Παλαιοφάρσαλο, Λιτόχωρο, Πλατύ.
  • Επιπλέον μειώνεται η ταχύτητα σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση.

Μείωση ταχύτητας

  • 80 χλμ. σε προαστιακούς/εμπορευματικούς
  • 100 χλμ. σε επιβατικές αμαξοστοιχίες
  • Θα υπάρξει σταδιακή εγκατάσταση από την Hellenic Train καταγραφικού στις αμαξοστοιχίες, με δυνατότητα καταγραφής επικοινωνιών καμπίνας μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ (σταθμάρχες, ρυθμιστές κυκλοφορίας και τηλεδιοικητές).
  • Θα αναβαθμιστούν οι υποδομές με ολοκλήρωση των έργων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του κύριου άξονα, ενώ άμεσα πρόκειται να προκηρυχθεί διαγωνισμός για την ανάταξη και συντήρηση των σηράγγων.

Ολόκληρο το χρονοδιάγραμμα επανεκκίνησης των σιδηροδρομικών δρομολογίων

Στις 22 Μαρτίου αναμένεται να επανεκκινήσουν:

  • Προαστιακός Πειραιάς – Αθήνα – ΣΚΑ – Αεροδρόμιο
  • Προαστιακός Κάντζα – Λιόσια
  • Προαστιακός Αθήνα – Οινόη – Χαλκίδα
  • Θεσσαλονίκη – Φλώρινα
  • Θεσσαλονίκη – Δράμα
  • Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη
  • Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο
  • Κάτω Αχαΐα – Πάτρα
  • Πάτρα – Ρίο
  • Διακοφτό – Καλαβρυτα
  • Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο
  • Βόλος – Μηλιές
  • Εμπορευματικά από Θεσσαλονίκη προς Ειδωμένη και Προμαχώνα (1 ή 2 ζεύγη)
  • Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη)

27 Μαρτίου

  • Προαστιακός Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Κόρινθος – Κιάτο – Αίγιο

1 Απριλίου

  • InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 πρωινό ζεύγος)
  • Προαστιακός Θεσσαλονίκη – Λάρισα
  • Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα
  • Λάρισα – Βόλος
  • Λαμία – Στυλίδα

6 Απριλίου - Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):

  • InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)
  • Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)
  • 11 Απριλίου - Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):

Λοιπά δρομολόγια

  • Τουλάχιστον έως την οριστική παράδοση των έργων τεχνολογικής αναβάθμισης του δικτύου, θα εφαρμόζονται επιπλέον τα ακόλουθα μέτρα ασφαλείας:
  • Κλειστοί 5 σταθμοί (θα λειτουργούν μόνο για επιβίβαση – αποβίβαση).
  • Στελέχωση ανοικτών σταθμών με 2 σταθμάρχες.
  • Μείωση ταχύτητας σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση σε 80 χλμ και 100 χλμ για προαστιακούς/εμπορευματικούς και επιβατικέςαμαξοστοιχίες αντιστοίχως.
  • Στελέχωση με 2 μηχανοδηγούς όλων των προαστιακών συρμών
  • Στελέχωση των προαστιακών συρμών με 1 συνοδό.
  • Στελέχωση με 3 συνοδούς των InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη έναντι των 2 που υπάρχουν σήμερα.
  • Υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου σε ΟΣΕ και Hellenic Train.

Μηχανισμοί επίλυσης προβλημάτων

  • Σταδιακή εγκατάσταση από την Hellenic Train καταγραφικού στις αμαξοστοιχίες, με δυνατότητα καταγραφής επικοινωνιών καμπίνας μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ (σταθμάρχες, ρυθμιστές κυκλοφορίας και τηλεδιοικητές).
  • Δημιουργία Technical Help Desk, με σκοπό την ανταλλαγή τεχνικών πληροφοριών μεταξύ των μηχανοδηγών και της τεχνικής βάσης για την άμεση επίλυση τεχνικών προβλημάτων κατά την πορεία ενός συρμού.
  • Εξυπηρέτηση επιβατών σε σημαντικούς σταθμούς του σιδηροδρομικού δικτύου (ιδίως Αθήνα, Λάρισα, Θεσσαλονίκη, Λιανοκλάδι).

Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού

  • Ταχεία ολοκλήρωση πρόσληψης προσωπικού στον ΟΣΕ, βάσει προγραμματισμού για το έτος 2022 που βρίσκεται σε εκκρεμότητα.
  • Για λόγους ταχύτητας, από την υφιστάμενη προκήρυξη 2022 θα καλυφθεί και ο προγραμματισμός προσλήψεων 2023 για κρίσιμους τομείς συντήρησης, σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης, καθώς και τεχνικού προσωπικού.
  • Παραμονή των υπηρετούντων με δελτίο παροχής υπηρεσιών.
  • Διερεύνηση δυνατότητας ανανέωσης συμβάσεων με το προσωπικό φύλαξης ισόπεδων διαβάσεων.
  • Επαναξιολόγηση εκπαίδευσης και επανεκπαίδευσης κρίσιμου προσωπικού.
  • Ενεργοποίηση ψυχολογικής υποστήριξης κρίσιμου προσωπικού ΟΣΕ και Hellenic Train από εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό.
  • Αναβάθμιση και επιτήρηση υποδομών
  • Αυστηρή τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων ολοκλήρωσης των έργων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του κύριου άξονα.
  • Άμεση προκήρυξη διαγωνισμού για την ανάταξη και συντήρηση σηράγγων.
  • Λειτουργία στο συντομότερο δυνατό χρόνο του συστήματος GSM-R στο τροχαίο υλικό για όλες τις επικοινωνίες εργαζομένων στο σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ, καθιστώντας δευτερεύον το σύστημα VHF.
  • Αστυνομική προστασία υποδομών σε κρίσιμα σημεία του δικτύου.

Ρυθμιστικές παρεμβάσεις

  • Δρομολόγηση επικαιροποίησης του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας.
  • Ποινική αναβάθμιση εγκλημάτων κλοπής και κλεπταποδοχής σιδηροδρομικού υλικού.
  • Συμπερίληψη στα μέτρα στήριξης των οικογενειών των θανόντων από δεκαετία σε σιδηροδρομικά δυστυχήματα.
googlenews

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

 
 
 

 

logo m

 

 


©2024 YSTEROGRAFONEWS - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ


© 2014-2024 YSTEROGRAFO NEWS