Υποχρεωτικός ο κόφτης ταχύτητας σε όλα τα αυτοκίνητα από τις 7 Ιουλίου

Υποχρεωτικός ο κόφτης ταχύτητας σε όλα τα αυτοκίνητα από τις 7 Ιουλίου

Από τις 7 Ιουλίου, όλα τα καινούρια αυτοκίνητα που ταξινομούνται στην ευρωπαϊκή αγορά πρέπει να είναι εξοπλισμένα με το σύστημα ISA.

Μπορεί τα ακρωνύμια ABS και ESP να έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας του κόσμου του αυτοκινήτου εδώ και αρκετά χρόνια, αλλά τώρα θα χρειαστεί να μάθουν ακόμα ένα: το ISA. Το Intelligent Speed Assist (Έξυπνος Βοηθός Ταχύτητας) είναι ένα σύστημα περιορισμού ταχύτητας, το οποίο από την Κυριακή 7 Ιουλίου 2024 είναι στον υποχρεωτικό εξοπλισμό για όλα τα νέα αυτοκίνητα που ταξινομούνται στην Ευρώπη.

Πρόκειται για ένα ακόμα βέλος στη φαρέτρα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στον «πόλεμο» που διεξάγει για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, και έρχεται να προστεθεί στην ήδη μεγάλη λίστα του υποχρεωτικού εξοπλισμού ασφαλείας που έχει αυξηθεί αρκετά την τελευταία δεκαετία, συμπαρασύροντας ως ένα βαθμό και τις τιμές των αυτοκινήτων.

Το συγκεκριμένο σύστημα έχει κάνει ήδη την εμφάνισή του σε κάποια μοντέλα από το 2022, όπου ενσωματωνόταν σε μια πιο «παθητική» μορφή, με τη λειτουργία του να είναι σχετικά απλή. Συνδυάζει τις πληροφορίες που λαμβάνονται μέσω της κάμερας αναγνώρισης πινακίδων, που συνήθως βρίσκεται στο πάνω μέρος του παρμπρίζ, με τα δεδομένα για τα όρια ταχύτητας από τον χάρτη πλοήγησης, και αφού επεξεργαστεί τα στοιχεία, το ISA καθορίζει αυτόματα ποιο όριο ταχύτητας ισχύει στο δρόμο και ειδοποιεί τον οδηγό.

isa leitourgia 2

Ο τρόπος λειτουργίας του περιγράφεται λεπτομερώς στον Κανονισμό 2019/2144 της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο οποίος ισχύει για όλα τα κράτη μέλη, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας. Συγκεκριμένα, αναφέρει ότι αφού το σύστημα «επιβεβαιώσει» το ισχύον όριο ταχύτητας, θα πρέπει να ειδοποιήσει τον οδηγό και να αναμένει την άμεση συμμόρφωση.

Εάν ο οδηγός επιλέξει να υπερβεί το όριο ή συνεχίσει να οδηγεί πάνω από αυτό, το σύστημα μπορεί να παρέμβει σταδιακά. Αρχικά θα κάνει έναν προειδοποιητικό ήχο ή θα προκαλέσει μια μικρή δόνηση στο τιμόνι, και στη συνέχεια θα επέμβει στα φρένα, για να μειώσει την ταχύτητα.

Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι ο οδηγός θα είναι δέσμιος του συστήματος, αφού για λόγους ασφαλείας (π.χ. προσπέραση), μπορεί να παρακάμψει το σύστημα, απλά πατώντας πιο δυνατά το πεντάλ του γκαζιού.

Επίσης, σε όλα τα μοντέλα υπάρχει η δυνατότητα να απενεργοποιηθεί πλήρως το σύστημα, συνήθως μέσω του κεντρικού μενού. Μάλιστα, όλο και περισσότερες μάρκες τοποθετούν φυσικά κουμπιά που θα επιτρέπουν στον οδηγό να απενεργοποιεί άμεσα και γρήγορα τα συστήματα υποβοήθησης όταν δεν τα χρειάζεται.

Πάντως, και στις δύο περιπτώσεις, η απενεργοποίηση ισχύει μόνο μέχρι να σβήσει ο κινητήρας. Σύμφωνα με τον κανονισμό, κάθε φορά που το αυτοκίνητο επανεκκινεί, τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας πρέπει να είναι ενεργοποιημένα από προεπιλογή.

 

googlenews

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

 
 
 

 

logo m

 

ΠΟΛΙΤΙΚΗ       ΕΛΛΑΔΑ       ΚΟΣΜΟΣ      ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ      ΥΓΕΙΑ      ΖΩΗ      ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ      ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ      ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ      SCIENTECH

 

 


©2024 YSTEROGRAFONEWS - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ