ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Renault Clio 1.0 TCe 100 PS LPG ... ρεκόρ οικονομίας [test]

Με μία εντυπωσιακή αυτονομία πάνω από 1100 χιλιόμετρα, που εξασφαλίζεται με την χρήση βενζίνης και της εργοστασιακής εγκατάστασης υγραερίου και σε συνδυασμό με μια πολύ προσιτή τιμή αγοράς, το νέο Clio δείχνει ασυναγώνιστο. 

ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΤΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ

 Από το 1990 που παρουσιάστηκε, το Renault CLIO έγινε το πιο επιτυχημένο μοντέλο του Groupe Renault παγκοσμίως, με πωλήσεις πάνω από 15 εκατομμύριων αυτοκινήτων μέχρι σήμερα. Το Clio αποτελεί το πιο δημοφιλές αυτοκίνητο στη Γαλλία, ενώ κατέκτησε και την κορυφή των πωλήσεων της κατηγορίας Β στην Ευρώπη, από το 2013 και μετά. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί, ότι επιτυγχάνοντας μια εκπληκτική εμπορική πορεία, σημείωνε αύξηση πωλήσεων κάθε χρόνο, από το 2012 έως το 2018. 

ΕΔΩ ΚΑΙ 30 ΧΡΟΝΙΑ 

Πιο μοντέρνο και πιο σπορτίφ από ποτέ, το νέο μοντέλο  βασίζεται στο DNA που ευθύνεται για αυτή την 30χρονη αδιάκοπη εμπορική επιτυχία. Για την ακρίβεια βασίζεται πάνω στα δυνατά σημεία που έκαναν κάθε μία από τις τέσσερις προηγούμενες γενιές του να ξεχωρίζει, ανοίγοντας ένα καινούριο, πολυαναμενόμενο κεφάλαιο σε αυτή την εντυπωσιακή πορεία.

ΑΠΛΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟ 

Από το CLIO I, το νέο μοντέλο διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά που καθιστούν ξεχωριστό  ένα αυτοκίνητο. Όπως και το μοντέλο που λανσαρίστηκε το 1990, το νέο μοντέλο διαθέτει τεχνολογία που συναντά κανείς σε οχήματα μεγαλύτερης κατηγορίας. 

  Από το CLIO II, το νέο μοντέλο έχει υιοθετήσει νέα, ακόμα υψηλότερα, πρότυπα ευρυχωρίας και άνεσης. 

Από το CLIO III, υιοθετεί χαρακτηριστικά που το οδηγούν σε μια νέα εποχή, ανώτερης απτής ποιότητας κατασκευής. 

Από το CLIO IV, το νέο μοντέλο κληρονομεί τον δυναμικό του σχεδιασμό, αυτόν που ενέπνευσε όλη τη σύγχρονη γκάμα Renault και έχει αποτελέσει σημείο αναφοράς για την κατηγορία του. 

ΠΙΟ ΩΡΙΜΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ

Σχεδιασμένο με βάση την αρχή της «Εξέλιξης και Επανάστασης», όπως την ονομάζει το εργοστάσιο, το νέο μοντέλο, θέτει νέους κανόνες, με πιο ώριμη σχεδίαση αμαξώματος και ένα πλήρως ανασχεδιασμένο εσωτερικό. Με πιο σμιλευμένες γραμμές και πιο αποφασιστικό εμπρός μέρος, κερδίζει σε μοντέρνο χαρακτήρα, ενώ παραμένει άμεσα αναγνωρίσιμο, παρά το ότι αποτελείται από 100% νέα μέρη. Στο εσωτερικό του η αλλαγή είναι ξεκάθαρη. Η πλήρως ανασχεδιασμένη καμπίνα των επιβατών είναι εμπνευσμένη από μεγαλύτερες κατηγορίες αυτοκινήτων, τόσο αναφορικά με την απτή της ποιότητα, όσο και με την προσφερόμενη τεχνολογία.

ΕΝ ΑΡΧΗ  Η ΓΕΝΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ 

Πριν όμως αναφερθούμε στο συγκεκριμένο μοντέλο διπλού καυσίμου, ας ρίξουμε μια εκτενή και αναλυτική ματιά συνολικά στο νέο CLIO, τις διαφορές εντυπωσιακές και πολύ ενδιαφέρουσες εκδόσεις του, και την ιδιαίτερα εξελιγμένη τεχνολογία του καθώς και τις διαφορές προηγμένες εφαρμογές και συστήματα που χρησιμοποιεί. 

16362840903283067888093687512932

ΝΕΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΠΛΑΝΟ

Το νέο Clio τίθεται πλέον επικεφαλής του  νέου στρατηγικού πλάνου του Groupe Renault «Drive the Future (2017-2022)», που παρουσιάστηκε το 2017 και έχει τρεις βασικούς πυλώνες: 

  •  Ηλεκτροκίνηση: Μέχρι το 2022, το Groupe Renault θα διαθέσει 12 ηλεκτρικά μοντέλα στη γκάμα του. Το νέο CLIO θα είναι το 1ο με υβριδικό κινητήρα E-Tech, που βασίζεται σε τεχνολογία εξελιγμένη από τη Renault. 
  • Συνδεσιμότητα: Μέχρι το 2022, η εταιρεία στοχεύει σε όλες τις βασικές αγορές της τη διάθεση 100% συνδεδεμένων αυτοκινήτων. Το νέο μοντέλο αποτελεί την έμπρακτη απόδειξη αυτής της δυναμικής, με το νέο συνδεδεμένο σύστημα Multimedia υψηλής τεχνολογίας.
  • Αυτονομία: Μέχρι το 2022, το Groupe Renault θα διαθέτει 15 μοντέλα με τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης. Το νέο μοντέλο είναι πρωτοπόρος σε αυτόν τον τομέα, καθώς είναι εξοπλισμένο με συστήματα υποβοήθησης του οδηγού που καθιστούν την αυτόνομη οδήγηση μια προσιτή πραγματικότητα σε αυτοκίνητα της κατηγορίας του.

ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ

Συνολικά, το νέο  μοντέλο παίζει κομβικό ρόλο στην στρατηγική που στοχεύει στην ενδυνάμωση των συνεργειών της εικόνας της εταιρείας. Αυτή η στρατηγική βασίζεται στην εξέλιξη κοινών τεχνολογιών και τη χρήση νέων πλατφορμών, όπως είναι η πλατφόρμα CMF-B, την οποία αξιοποιεί πρώτο το νέο CLIO, το οποίο και έχει πρόσβαση στη νέα ηλεκτρική και ηλεκτρονική αρχιτεκτονική της.Η νέα πλατφόρμα μπορεί πλεον να ενοποιήσει τις τελευταίες τεχνολογίες, ανταποκρινόμενη στις νέες απαιτήσεις της αγοράς.

ΚΑΙ  ΕΚΔΟΣΗ RS

Πρωτοπόρος μιας νέας γενιάς μοντέλων Renault, το νέο CLIO είναι επίσης διαθέσιμο στη νέα έκδοση R.S. Line, που είναι ευθέως εμπνευσμένη από το αγωνιστικό τμήμα Renault Sport. 

NΕΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ 

H καμπίνα των επιβατών προσφέρει νέα επίπεδα απτής ποιότητας κατασκευής, με χρήση κορυφαίων υλικών, επένδυση πλαστικών μαλακής υφής στο ταμπλό, στις επενδύσεις στις πόρτες και στο περίγραμμα της κεντρική κονσόλας, αλλά και σχολαστικό φινίρισμα.

Υιοθετώντας έναν πιο συμπαγή σχεδιασμό, προκειμένου να απελευθερωθεί περισσότερος χώρος και να ενσωματωθούν περισσότερες τεχνολογίες, το «Smart Cockpit» του νέου CLIO είναι οδηγοκεντρικό. Η κυματοειδής σχεδίαση, δίνει την αίσθηση του μεγαλύτερου πλάτους. Εξοπλισμένο με τις πιο μεγάλες οθόνες της κατηγορίας,  προσφέρει μια τελείως καινούρια εργονομική προσέγγιση.. Παράλληλα, το νέο μοντέλο καθιστά απόλυτα προσιτές στο ευρύ κοινό τεχνολογικές καινοτομίες μοναδικές για την κατηγορία, όπως είναι το ηλεκτρικό χειρόφρενο, που αποδεικνύεται ιδιαίτερα πρακτικό κατά την κίνηση στην πόλη.  

ΜΕΓΑΛΗ ΟΘΟΝΗ ΑΦΗΣ

Ένα από τα βασικά στοιχεία του «Smart Cockpit» στο νέο μοντέλο ίναι η μεγάλη οθόνη αφής του συστήματος multimedia, η οποία και αποτελεί τη μεγαλύτερη που έχει εξοπλίσει ποτέ κάποιο μοντέλο της Renault. Αυτό το κάθετα διαμορφωμένο tablet με την κοίλη οθόνη, αυξάνει οπτικά τον όγκο του ταμπλό, προσφέρει στην καμπίνα μια πιο μοντέρνα αίσθηση, ενώ βελτιώνει την ορατότητα της οθόνης. Στραμμένη προς την πλευρά του οδηγού, η οθόνη, με τη λειτουργία EASY LINK, συγκεντρώνει όλες τις multimedia, infotainment και navi λειτουργίες, καθώς και τις ρυθμίσεις του συστήματος παραμετροποίησης του οχήματος MULTI-SENSE, καθιστώντας πολύ εύκολη τη λειτουργία τους. 

1636287040577641239607518416532

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΩΝ ΜΟΝΤΕΛΩΝ

Το νέο CLIO εφοδιάζεται πλέον με ψηφιακό πίνακα οργάνων, που αντικαθιστά τις αναλογικές εφαρμογές. Αυτή η τεχνολογία προέρχεται απευθείας από τις μεγαλύτερες κατηγορίες. Με μέγεθος από 7 έως 10 ίντσες, η οθόνη TFT μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να κάνει πιο προσωπική την οδηγική εμπειρία, με έναν πολύ ενστικτώδη τρόπο. Η έκδοση με την οθόνη των 10 ιντσών θα περιλαμβάνει ακόμα και προβολή του συστήματος πλοήγησης, ενώ σε συνδυασμό με την  κεντρική οθόνη των 9,3 ιντσών το νέο CLIΟ πλέον διαθέτει τις μεγαλύτερες οθόνες στην κατηγορία του. 

ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΤΑΜΠΛΟ

Μεγαλύτερη προσοχή έχει δοθεί στην ποιότητα του, πλήρως ανασχεδιασμένου, ταμπλό του νέου μοντέλου. Αυτό είναι χωρισμένο σε 3 επίπεδα: το πρώτο επίπεδο στο άνω τμήμα του είναι καλυμμένο με αφρώδες (soft touch) πλαστικό υψηλής ποιότητας. Το δεύτερο επίπεδο είναι και αυτό καλυμμένο με μαλακό πλαστικό, ενώ προσφέρει και υψηλό επίπεδο customization. Τέλος, το κατώτερο τμήμα του ταμπλό φιλοξενεί πιο χρηστικά στοιχεία, όπως το ντουλαπάκι του συνοδηγού. Άλλωστε η κυματοειδής σχεδίαση του ταμπλό δημιουργεί την αίσθηση ότι το εσωτερικό είναι πιο φαρδύ. Μια αίσθηση που τονίζεται ακόμα περισσότερο από τα οριζόντια μοτίβα στο κέντρο του ταμπλό και τους αεραγωγούς που το πλαισιώνουν. Κάτω από την κεντρική κονσόλα, σχολαστική προσοχή έχει δοθεί στην εργονομία, με κουμπιά τύπου «πιάνο» και απευθείας πρόσβαση στα χειριστήρια του κλιματισμού, για μεγαλύτερη ευκολία χειρισμού από τον οδηγό.

ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΤΙΜΟΝΙ

Το νέο, πιο κομψό τιμόνι, έχει πιο συμπαγείς διαστάσεις, κάνοντας χρήση ενός πιο συμπαγούς μοντέλου αερόσακου, συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, βελτιώνοντας έτσι την οπτική επαφή του οδηγού στο ταμπλό και τις πληροφορίες του πίνακα οργάνων. Σχεδιασμένο με στοιχεία που επιτρέπουν την ξεκούραση του αντίχειρα κατά την οδήγηση και διαθέτοντας μια πιο παχιά στεφάνη, το νέο τιμόνι είναι απολαυστικό και στην αφή. Παράλληλα, είναι εξοπλισμένο με νέα, πιο χρηστικά και ευανάγνωστα, φωτιζόμενα χειριστήρια, που συμβάλλουν στην αναβαθμισμένη αίσθηση απτής ποιότητας με το σατινέ φινίρισμά τους. 

ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΗ ΚΟΝΣΟΛΑ

Η κεντρική κονσόλα αποτελεί ακόμα ένα δομικό στοιχείο του «Smart Cockpit». Τοποθετημένη πιο ψηλά, έτσι ώστε να συμβάλει στην αναβάθμιση της εργονομίας, στεγάζει με επιτυχία το νέο λεβιέ ταχυτήτων με τον πιο συμπαγή κορμό, που προσφέρει πιο φυσική και άνετη λαβή. Η επενδυμένη κεντρική κονσόλα μπορεί να προσωποποιηθεί ανάλογα το θέμα του εσωτερικού διακόσμου, ενώ διαθέτει και μια διακοσμητική φωτιστική λωρίδα στο άκρο της. Οι πολύ πρακτικοί χώροι για μικροαντικείμενα που φιλοξενούνται στο κατώτερο τμήμα της κεντρικής κονσόλας, κάνουν πιο εύκολη τη ζωή των επιβατών, ενώ περιλαμβάνουν και βάση ασύρματης φόρτισης smartphone.

16362840330836466594366836109194

ΝΕΑ ΑΝΕΤΑ ΚΑΘΙΣΜΑΤΑ

Τα νέα καθίσματα  συναντώνται σε μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας. Προσφέρουν καλύτερη στήριξη, αφού διαθέτουν μεγαλύτερη έδρα, και σχήμα που «αγκαλιάζει» καλύτερα το σώμα. Το ημίσκληρο κέλυφός τους βελτιώνει τον χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών, τα νέας σχεδίασης προσκέφαλα (comma – shaped) βελτιώνουν την ορατότητα προς τα πίσω, ενώ προσφέρουν μια αίσθηση μεγαλύτερης ευρυχωρίας σε όσους κάθονται στο πίσω κάθισμα. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στην επιλογή των υλικών, ακριβώς όπως έχει γίνει και με το ταμπλό. Έτσι, τα καθίσματα συμβάλουν και αυτά με τη σειρά τους στην γενικότερη αναβάθμιση της απτής ποιότητας στο εσωτερικό. Παράλληλα, είναι πιο εργονομικά και πιο εύκολα στη χρήση, καθώς τα χειριστήριά τους είναι τοποθετημένα σε πιο βολικά σημεία πλέον. 

Οι επενδύσεις στις πόρτες μπορούν και αυτές να καλυφθούν με αφρώδη (soft touch) πλαστικά, ένα στοιχείο μοναδικό στην κατηγορία. Οι επενδύσεις αυτές ενσωματώνουν μια ποικιλία μοτίβων, ανάλογα με το θέμα της διακόσμησης. Παράλληλα, οι επενδύσεις πλαισιώνονται από κρυφό φωτισμό.  

ΑΦΘΟΝΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗΣ

Ο οδηγός, μπορεί  πλέον να διαμορφώσει το αυτοκίνητο που έχει ονειρευτεί, αξιοποιώντας ένα εύρος πακέτων εξατομίκευσης, για την κεντρική κονσόλα, το ταμπλό, τις επενδύσεις στις πόρτες, το τιμόνι και τα υποβραχιόνια. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν, ούτε λίγο ούτε πολύ, 8 θέματα εσωτερικής διακόσμησης και να αξιοποιήσουν ακόμα και τα χρώματα στις γραμμές του ταμπλό ανάμεσα στους αεραγωγούς. Παράλληλα, το νέο CLIO προσφέρεται και με κρυφό φωτισμό, σε 8 διαφορετικές αποχρώσεις. 

ΚΟΜΨΟ ΠΡΟΦΙΛ

Πιο μοντέρνο και δυναμικό από όποια πλευρά και να το δεις, κληρονομεί τα αισθησιακά μοτίβα της προηγούμενης γενιάς. Ωστόσο, η νέα γενιά του κερδίζει σε εκφραστικότητα, ενώ κρατάει το κομψό της προφίλ. Στο μπροστινό μέρος, το καπό ενσωματώνει ένα μοτίβο νεύρων που του χαρίζουν ένα ανάγλυφο εφέ. Η γρίλια της μάσκας είναι μεγαλύτερη και ο μπροστινός προφυλακτήρας είναι περισσότερο τονισμένος, με έναν πολύ εκφραστικό κεντρικό αεραγωγό που βοηθάει, παράλληλα, και την καλύτερη ψύξη του κινητήρα. Αναφορικά με το μέγεθός του, το νέο μοντέλο, έχει 14 χλστ. μικρότερο μήκος από τον προκάτοχό του, αλλά παραμένει πιο ευρύχωρο εσωτερικά.  Ακολούθως, το αμάξωμα έχει χαμηλώσει κατά 30 χλστ., προσφέροντας καλύτερη αεροδυναμική και πιο σπορτίφ χαρακτήρα. Οι τροχοί 17 ιντσών (ανάλογα την έκδοση) αναβαθμίζουν την δυναμική εμφάνιση του νέου μοντέλου, ενώ λεπτομέρειες, όπως η κεραία που μοιάζει με πτερύγιο καρχαρία, το 100% φώτα LED, η πληθωρική πίσω πόρτα και η χρωμιωμένη διακοσμητική γραμμή γύρω από τα παράθυρα αναβαθμίζουν, συνολικά, την εικόνα του εξωτερικού, αλλά και την αίσθηση απτής ποιότητας.

ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟΙ ΧΡΩΜΑΤΙΣΜΟΙ 

Το νέο μοντέλο είναι διαθέσιμο σε διάφορα νέα χρώματα αμαξώματος, μεταξύ των οποίων το Valencia Orange, το Vison Brown και το Celadon Blue. Αποτυπώνοντας την ζωντάνια του νέου μοντέλου, το νέο χρώμα Valencia Orange προσφέρει οπτικό βάθος και ένα εντυπωσιακό ιριδίζον εφέ  εξαιτίας ενός καινούριου βερνικιού που κάνει πρώτη φορά την εμφάνισή του στην αυτοκινητοβιομηχανία. Συνολικά, το νέο CLIO είναι διαθέσιμο σε 11 χρώματα αμαξώματος και 3 πακέτα εξατομίκευσης του εξωτερικού (κόκκινο, πορτοκαλί και μαύρο). 

ΝΕΑ ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΑ ΣΠΟΙΛΕΡ

Το νέο CLIO είναι το πρώτο που εφοδιάζεται με σπόιλερ στους θόλους των εμπρός τροχών. Τα spoilers εξυπηρετούν την πιο ομαλή ροή του αέρα, εξασφαλίζουν καλύτερη αεροδυναμική και τελικά βοηθάνε στον περιορισμό της κατανάλωσης. Επιπροσθέτως, προσδίδουν στο αμάξωμα του νέου CLIO έναν πιο δυναμικό και σπορτίφ χαρακτήρα. 

ΝΕΑ ΦΩΤΕΙΝΗΥΠΟΓΡΑΦΗ

Τα εμπρόσθια φώτα  είναι, πλέον, 100% LED από το βασικό εξοπλιστικό επίπεδο, ενώ είναι σχεδιασμένα με βάση τη φωτεινή υπογραφή C-Shape η οποία χαρακτηρίζει όλα τα νέα μοντέλα Renault. Παράλληλα, χαρίζουν στο νέο CLIO μια πιο εκφραστική εμφάνιση, η οποία τονίζεται ακόμα περισσότερο από το μοτίβο σε σχήμα διαμαντιών που είναι τοποθετημένο στην άνω πλευρά τους και προσθέτει από μόνο του περισσότερη γοητεία και κομψότητα. 

ΜΕΓΑΛΟΣ ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ

Η αρχιτεκτονική του χώρου αποσκευών έχει βελτιστοποιηθεί ώστε το σχήμα του να γίνει όσο πιο τετραγωνισμένο γίνεται. Το premium ηχοσύστημα της BOSE είναι, πλέον, πλήρως ενσωματωμένο και έτσι δεν εισχωρεί μέσα στο χώρο αποσκευών, ο οποίος με τη σειρά του έχει εκτοξευθεί στα 391 λίτρα (επιπλέον των 26 λίτρων των διαθέσιμων αποθηκευτικών χώρων μέσα στην καμπίνα), μέγεθος που τον καθιστά τον μεγαλύτερο στην κατηγορία, ενώ οι πλάτες των πίσω καθισμάτων μπορούν να αναδιπλωθούν προσφέροντας επίπεδο δάπεδο φόρτωσης.

16362841805776553267091521912362

ΚΟΥΠΕ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ

Το πολύ κομψό προφίλ της προηγούμενη γενιάς του CLIO, που ξεχώρισε με τις κρυμμένες χειρολαβές τις πίσω πόρτας που χάρισαν στο μοντέλο μια κουπέ αισθητική, έχει, πλέον, αναβαθμιστεί μέσα από την προσθήκη πολλών νέων στοιχείων σχεδιασμού. Αυτά περιλαμβάνουν το χρωμιωμένο φινίρισμα στο πλαίσιο των παραθύρων, την επικάλυψη των πλευρικών κολόνων και των χειρολαβών της πίσω πόρτας με μαύρο, γυαλιστερό φινίρισμα, τα ανάγλυφα μοτίβα στο χαμηλότερο μέρος των θυρών, που μοιάζουν να αναδύονται μέσα από το μεταλλικό πάνελ, καθώς και την υπογραφή του CLIO πάνω στο χρωμιωμένο διακοσμητικό. Έτσι η λεπτομέρεια και ο προσεκτικός σχεδιασμός των πλευρικών πάνελ είναι ακόμα ένα στοιχείο που αναδεικνύει την αναβαθμισμένη απτή ποιότητα του εξωτερικού. 

ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ

Το πίσω μέρος του νέου μοντέλου ξεχωρίζει με τα χρωμιωμένα διακοσμητικά, όπως, άλλωστε,  συμβαίνει και στο προφίλ του αυτοκινήτου, ενώ το κόψιμο του παραθύρου εξυπηρετεί στην ομαλή ένωση της πίσω πόρτας με το υπόλοιπο αμάξωμα. Ο σχεδιασμός της πόρτας του χώρου αποσκευών, και πιο συγκεκριμένα η ακρίβεια με την οποία το μέταλλό της ενώνεται με τον προφυλακτήρα, έχει δουλευτεί με προσοχή, ώστε και αυτό με τη σειρά του να αναδύει την προσοχή στην ποιότητα κατασκευής.  

RS LINE ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΗΣΥΧΟΥΣ

Η Renault Sport παρουσιάσει επί πλέον και την έκδοση R.S. Line στο νέο CLIO, αντικαθιστώντας έτσι σταδιακά την παλαιότερη GT-Line. H έκδοση GT-Line ήταν πρωτοπόρος στα πακέτα σπορ αναβάθμισης της εμφάνισης, και ενδυνάμωσε τη στρατηγική της Renault Sport σε όλες τις αγορές από το 2010. Με αναβαθμισμένο και πλουσιότερο περιεχόμενο, η νέα έκδοση R.S. Line αντιπροσωπεύει πολλά περισσότερα από μία αλλαγή ονόματος. 

Η R.S. Line εξασφαλίζει στο νέο CLIO πιο αθλητική εμφάνιση, ως απάντηση στις απαιτήσεις του καταναλωτικού κοινού, το οποίο ολοένα και περισσότερο αποζητάει περαιτέρω αισθητική διαφοροποίηση, μέσω μιας πιο δυναμικής στιλιστικής προσέγγισης. 

Εξάλλου, η R.S. Line έχει πιο κοντινή συγγένεια με το τμήμα υψηλών επιδόσεων της Renault Sport, ενώ τα δύο γράμματα (R.S) είναι συνώνυμα με την αυθεντική σπορ οδήγηση. Έτσι η νέα αυτή έκδοση του νέου CLIO φιλοξενεί όλες τις σχεδιαστικές λεπτομέρειες του εξωτερικού και του εσωτερικού των μοντέλων της Renault Sport.

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΦΟΡΜΟΥΛΑ ΕΝΑ

Πιο συγκεκριμένα, εξωτερικά το νέο CLIO R.S. Line εφοδιάζεται με τη χαρακτηριστική λεπίδα της F1, το εμβληματικό σχεδιαστικό μοτίβο όλων των μοντέλων R.S. Παράλληλα, ξεχωρίζει από την κυψελωτή γρίλια της μάσκας, τους ειδικά σχεδιασμένους αλουμινένιους τροχούς των 17 ιντσών, καθώς και το πιο αθλητικό πίσω μέρος. 

Το εσωτερικό φιλοξενεί και άλλα μοναδικά R.S. στοιχεία, όπως τα σπορ καθίσματα με την ενισχυμένη πλευρική στήριξη, τα διακοσμητικά σε μοτίβο ανθρακονήματος, το τιμόνι με το διάτρητο δέρμα & το χαρακτηριστικό διπλό διαμάντι της R.S. στο κάτω μέρος του, τα αλουμινένια πεντάλ, τις κόκκινες ραφές στις ταπετσαρίες των καθισμάτων και την δερμάτινη επένδυση του τιμονιού. 

Συνολικά, το νέο CLIO R.S. Line εισάγει ένα νέο σπορ αέρα στο μοντέλο, έτσι ώστε οι πελάτες να έχουν τη δυνατότητα να βιώσουν  στο έπακρο τη σπορ παράδοση της Renault, η οποία παραμένει επίκαιρη και ζωντανή, φέροντας την τεχνογνωσία της F1 στα σύγχρονα, καθημερινά.

16362842070285482121514278494087

ΠΟΛΛΟΙ ΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ 

Το νέο CLIO διατίθεται με ευρεία γκάμα βενζινοκινητήρων –  όλοι καινούργιοι – και κινητήρων diesel, με ιπποδυνάμεις που κυμαίνονται από τους 75 μέχρι τους 140 ίππους. Οι κινητήρες ενσωματώνουν τεχνολογίες αιχμής που πληρούν τις πιο πρόσφατες προδιαγραφές και επιτυγχάνουν καλύτερες πλέον επιδόσεις  κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων στην κατηγορία. Επι πλέον η νέα έκδοση LPG διευρύνει ακόμη περισσότερο την γκάμα. 

 ΚΑΙ ΥΒΡΙΔΙΚΟ 

Επιπρόσθετα, και για πρώτη φορά στο Groupe Renault, από εφέτος το νέο CLIO,  διατίθεται και με το υβριδικό σύστημα κίνησης με την ονομασία E-TECH. Συνολικά οι πελάτες θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε εννέα προτάσεις και συνδυασμούς κινητήρων/κιβωτίου ταχυτήτων, που θα ικανοποιήσουν κάθε τους ανάγκη. Με τους κινητήρες 1.0 TCe και 1.3 TCe που έχουν εξελιχθεί από τη συνεργασία Renault-Nissan-Mitsubishi, αλλά και τον E-TECH που έχει εξελιχθεί από την ίδια τη Renault, το νέο CLIO ενσαρκώνει ιδανικά την συνεργασία α μεταξύ Groupe Renault και των συνεργατών του. 

ΠΙΣΤΟ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ

Πιστό σε αυτή στην  30χρονη παράδοση του, διατίθεται με σύστημα κίνησης πλήρους υβριδικής τεχνολογίας που ονομάζεται E-TECH. Πρόκειται για μία σημαντική πρωτιά για τον όμιλο Renault, ο οποίος συγκέντρωσε όλη την τεχνογνωσία του στην ευρωπαϊκή αγορά των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, προσφέροντας , μία εξελιγμένη εικόνα υβριδικής τεχνολογίας.

Ο κινητήρας E-TECH έχει εξελιχθεί και κατοχυρωθεί από το τεχνικό τμήμα της Renault. Χρησιμοποιεί τμήματα σχεδιασμένα από τη Συμμαχία όπως ο νέας γενιάς βενζινοκινητήρας 1,6 που έχει επανασχεδιαστεί ειδικά για την περίσταση. Ο συγκεκριμένος κινητήρας πλαισιώνεται από 2 ηλεκτροκινητήρες, ένα πρωτοποριακό πολύ-λειτουργικό κιβώτιο ταχυτήτων και μία μπαταρία 1.2 kWh.

Η υβριδική τεχνολογία Renault E-TECH προσφέρει μεγάλη οικονομία στη χρήση, με πολύ καλή απόκριση, περιορισμένες απώλειες, και ταχεία φόρτιση μπαταρίας κατά το φρενάρισμα. Η ενεργειακή απόδοση του κινητήριου συνόλου ανακτά και αποκαθιστά στο μέγιστο βαθμό την ενέργεια. Το αυτοκίνητο ξεκινά σε πρόγραμμα ηλεκτρικής λειτουργίας, και ο οδηγός εκμεταλλεύεται στο έπακρο τον ισχυρό κινητήρα και τη δυνατότητα ανάκτησης ενέργειας. Το σύστημα αναγέννησης ενέργειας, παρόμοιο με εκείνο των ηλεκτρικών οχημάτων, η μεγάλη ικανότητα φόρτισης της μπαταρίας σε συνδυασμό με το βαθμό απόδοσης του συστήματος E-TECH, δίνουν τη δυνατότητα αμιγούς ηλεκτροκίνησης έως και στο 80% του χρόνου κυκλοφορίας σε αστικό περιβάλλον, με αποτέλεσμα τον περιορισμό της κατανάλωσης σε ποσοστό έως και 40% σε σύγκριση με ένα αντίστοιχο όχημα με συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσεως κινούμενο σε αστικό περιβάλλον. Παράλληλα, το σύστημα αυτό διατηρεί ένα μοναδικό, για υβριδικό όχημα, επίπεδο οδηγικής ευχαρίστησης, χάρη στην άμεση απόκριση του κινητήρα στη φάση εκκίνησης και επιτάχυνσης. 

ΤΡΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Ο ατμοσφαιρικός 3κύλινδρος κινητήρας 1.0 SCe  είναι πολύ καλή  επιλογή για τον οδηγό που αναζητά ένα οικονομικό όχημα για να κυκλοφορεί στην πόλη. Εφοδιασμένος με κιβώτιο 5 ταχυτήτων και ισχύ 75ίππων (και 95Nm ροπή), αποδεικνύεται εξαιρετικός σε συνθήκες αστικής κυκλοφορίας. 

ΠΡΟΪΟΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ

 Για πρώτη φορά στη γκάμα της Renault, ο 3κύλινδρος κινητήρας turbo 1.0 TCe είναι το νεώτερο  προϊόν της συνεργασίας των εταιρειών της Συμμαχίας. Ενσωματώνει όλες τις τελευταίες τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένου και του υπερσυμπιεστή με ηλεκτρικά ελεγχόμενη βαλβίδα ανακύκλωσης καυσαερίων, πολλαπλή εξαγωγής μερικώς ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή, διπλό μεταβλητό χρονισμό στις βαλβίδες εισαγωγής, και ειδική επικάλυψη χιτωνίων. Με 100 ίππους και 160Nm ροπής, ο κινητήρας νέας γενιάς διαθέτει 10 ίππους και 20Nm παραπάνω από τον TCe 90, ενώ την ίδια στιγμή επιτυγχάνει σημαντική μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών του CO2. Ειδικά η τελευταία τιμή, που φτάνει τα 100 g/km, φέρνει το  TCe 100 στην κορυφή της κατηγορίας μεταξύ των βενζινοκίνητων μοντέλων. 

Ο συγκεκριμένος κινητήρας, προσφέρει επίσης καλύτερη οδηγική απόλαυση, χάρη στην έξτρα ροπή του, που είναι διαθέσιμη από  χαμηλά για πιο ευχάριστη απόκριση

ΕΞΑΡΙ ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ

Ο κινητήρας TCe 100 αρχικά  διατίθετο στο νέο CLIO με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, ενώ πλέον ένα εξελιγμένο εξάρι βελτιώνει τις επιδόσεις και την οικονομία. Στις διάφορες εκδόσεις προσφέρεται και μία έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο τελευταίας γενιάς X-TRONIC. Το κιβώτιο αυτό είναι προσαρμοσμένο στις ευρωπαϊκές συνθήκες χρήσης και εμφανίζει εξαιρετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας κατά την οδήγηση στην πόλη. Διαθέτει επίσης και την λειτουργία D-STEP που αναπαριστά τη συμπεριφορά ενός συμβατικού κιβωτίου ταχυτήτων σε πολλά είδη διαδρομών, προσφέροντας περισσότερο δυναμικές επιταχύνσεις. 

16362842435275957711361475038237

YΓΡΑΕΡΙΟ ΓΙΑ ΠΛΗΡΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η εργοστασιακή εγκατάσταση του υγραερίου, περιλαμβάνει ένα, ειδικά κατασκευασμένο από ατσάλι και πολλές δικλείδες ασφαλείας, ρεζερβουάρ 39 λίτρων, που βρίσκεται στην θέση της ρεζέρβας. Με την χρήση LPG η απόδοση παρέμεινε στους 100 ίππους αλλά η ροπή έχει ανέβει στα 170 Νm.

Η αλλαγή από καύσιμο σε καύσιμο δεν γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό, ο οποίος βέβαια διατηρεί την δυνατότητα επιλογής ενώ το αυτοκίνητο ξεκινά πάντα με βενζίνη. Αριστερά χαμηλά του τιμονιού βρίσκεται ο στρογγυλός επιλογής καυσίμου, με αρκετά πληροφοριακά LED. Μόλις το ρεζερβουάρ LPG αδειάσει, ο κινητήρας χρησιμοποιεί την βενζίνη. 

ΚΑΙ ΝΤΙΖΕΛ

Το νέο CLIO διατιθεται επίσης και με τον κινητήρα diesel 1.5 Blue dCi, προσαρμοσμένο ειδικά για εντατική χρήση κατάλληλο και για εταιρικούς στόλους. Το συγκεκριμένο σύνολο έχει αναβαθμιστεί ώστε να συμμορφώνεται με τα νέα πρότυπα εκπομπών ρύπων. Διαθέτει καταλυτικό μετατροπέα (SCR) ο οποίος θεωρείται σήμερα η πλέον ενδεδειγμένη λύση κατακράτησης των Οξειδίων του Αζώτου (NOx). Ο κινητήρας αυτός διατίθεται σε δύο εκδόσεις: 85 ίππων / 220Nm ροπής για οικονομική οδήγηση και 115 ίππων / 260 Nm ροπής για καλύτερες επιδόσεις. Το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων περιορίζει τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα σε ταχύτητες μέχρι τα 110 χλμ./ώρα, και χάρη στην κορυφαία αεροδυναμική του, το CLIO Blue dCi αποδεικνύεται ιδιαίτερα οικονομικό στον ανοιχτό δρόμο.

ΑΡΘΡΩΤΗ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ

Το νέο CLIO είναι το πρώτο μοντέλο που βασίζεται στη νέα αρθρωτή πλατφόρμα CMF-B η οποία παρουσιάζεται για πρώτη φορά από τη Συμμαχία. Η εξέλιξή της ξεκίνησε το 2014 στο κέντρο Technocentre στην Guyancourt, και αποτελείται από εντελώς καινούργια τμήματα σε ποσοστό 85% σε σχέση με το πάτωμα του CLIO προηγούμενης γενιάς.

Η νέα πλατφόρμα CMF-B ενσωματώνει πληθώρα πλεονεκτημάτων . Η αρχιτεκτονική σχεδίασής της εξασφαλίζει μικρότερο συνολικό βάρος στο αυτοκίνητο (κατά 50κιλά σε σχέση με το προηγούμενο, κυρίως στο αμάξωμα, τους άξονες, και το καπό). Διαθέτει ειδικό πάτωμα που βελτιώνει αισθητά την αεροδυναμική (20 χιλιοστά μικρότερο συντελεστή Cd). Οι δύο αυτές αναβαθμίσεις επέφεραν επίσης βελτίωση στην κατανάλωση και τις εκπομπές του CO2. Το νέο μοντέλο προσφέρει επίσης και βελτιωμένη ηχομόνωση, κυρίως χάρη στην ειδική μόνωση στο χώρο του κινητήρα. Το επίπεδο θορύβου εμφανίζεται κατά 1.5 έως 2 dB χαμηλότερο σε ταχύτητα από 0 έως 130χλμ/ώ.

Η πλατφόρμα CMF-B  έχει πλήρως ανασχεδιαστεί ώστε να προσφέρει το μέγιστο βαθμό ασφαλείας σε ότι αφορά τη δομή του αμαξώματος, τα πλευρικά τμήματα και τα εμπρός και πίσω πάνελς, κυρίως χάρη στην υιοθέτηση χάλυβα υψηλής αντοχής και τη χρήση ειδικής συγκολλητικής ουσίας για την ενίσχυση της δομικής ακαμψίας μεταξύ χαλύβδινων πλακών. Αυτές οι βελτιώσεις προσφέρουν στους επιβάτες  μεγαλύτερο βαθμό ασφαλείας. Η ασφάλεια βρίσκεται σε ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο και λόγω του πρωτοποριακού εξοπλισμού που διαθέτει του νέου μοντέλου , γεγονός που έγινε εφικτό χάρη στη νέα αρχιτεκτονική σχεδιασμού της νέας πλατφόρμας CMF-B. Μεταξύ των συστημάτων περιλαμβάνονται: ο ενεργός αερόσακος του οδηγού, οι μεγάλης χωρητικότητας αερόσακοι τύπου κουρτίνας, οι ζώνες ασφαλείας με τους προεντατήρες και τον περιοριστή φορτίου και τα άγκιστρα Isofix συμβατά με τα νέα πρότυπα iSize.

ΕΞΕΛΙΓΜΕΝΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ

Χάρη στη νέα αρχιτεκτονική σχεδίασης των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών κυκλωμάτων της πλατφόρμας CMF-B, το νέο μοντέλο εφοδιάζεται με την πληρέστερη γκάμα προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης, της κατηγορίας: Κάμερα και ραντάρ σε όλες τις εκδόσεις και σύστημα υποβοήθησης και ελέγχου κυκλοφορίας σε αυτοκινητόδρομο και μποτιλιάρισμα (αυτονομία 2ου επιπέδου). Η νέα πλατφόρμα έχει επίσης σχεδιαστεί με προοπτική να ταιριάζει σε όλα τα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα της μάρκας, με πρώτο το νέο CLIO με το υβριδικό σύστημα κίνησης E-TECH

ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Το νέο μοντέλο διαθέτει την πιο πλήρη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης στην κατηγορία του. Στόχος αυτών είναι η απλοποίηση της οδήγησης, η ενίσχυση του βαθμού ασφαλείας και η απόλυτη εξασφάλιση του οδηγού. Τα συστήματα αυτά χωρίζονται σε τρείς ενότητες: Οδήγηση, Παρκινγκ (ομαδοποιημένα στο σύστημα Renault EASY DRIVE) και Ασφάλεια. 

Ειδικότερα, χάρη στην ευρεία γκάμα βοηθημάτων οδήγησης, το μοντέλο κατέκτησε τη διάκριση των 5 αστέρων στις δοκιμές ασφαλείας του οργανισμού Euro NCAP, και έγινε έτσι το 22ο μοντέλο του Ομίλου Renault που επιτυγχάνει τη μέγιστη βαθμολογία. Με βάση τη νέα πλατφόρμα CMF-B της Συμμαχίας, εξασφαλίζει αυξημένο επίπεδο ασφάλειας σε όλους τους επιβάτες σε όλα τα καθίσματα: βέλτιστη δομική ακαμψία του αμαξώματος, ανασχεδιασμένη δομή καθισμάτων, και σφιγκτήρες ζωνών ασφαλείας. Σαν ένα ευέλικτο όχημα πόλης το αυτοκίνητο προσφέρει, στο σύνολο των εκδόσεών του, το μέγιστο επίπεδο ασφαλείας στην κατηγορία του, επιβεβαιώνοντας για ακόμα μία φορά την τεράστια εμπειρία της Renault σε αυτό τον τομέα, τόσο για τους επιβάτες του, όσο και για τους υπολοίπους χρήστες του δρόμου. 

ΕΥΡΥΓΩΝΙΕΣ ΚΑΜΕΡΕΣ

Στα καινούργια χαρακτηριστικά του Νέου CLIO συμπεριλαμβάνονται: οι κάμερες 360° και το σύστημα ενεργού φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση ποδηλάτων και πεζών, που εμφανίζονται για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο της γκάμας της Renault. Στη γκάμα των συστημάτων ασφαλείας, ξεχωριστή θέση καταλαμβάνει το σύστημα υποβοήθησης οδήγησης σε αυτοκινητόδρομο και σε μποτιλιάρισμα (Highway & Traffic Jam Companion), το μοναδικό στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων πόλης. Το προηγμένο αυτό σύστημα υποβοήθησης αποτελεί ένα ακόμα βήμα προς την κατεύθυνση. 

Το σύστημα αυτό συνδυάζει τη λειτουργία του ενεργού cruise control (με Stop & Go) και του συστήματος διατήρησης πορείας στο μέσον της επιλεγμένης λωρίδας. Ενεργό σε ταχύτητες από 0 – 160χλμ./ώ, το σύστημα λειτουργεί σε μοντέλα εφοδιασμένα με αυτόματο κιβώτιο EDC. Ελέγχει την ταχύτητα του αυτοκινήτου και διατηρεί τις αποστάσεις ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα φροντίζοντας ταυτόχρονα και να διατηρεί το αυτοκίνητο στο μέσον της επιλεγμένης λωρίδας κυκλοφορίας. Ιδιαίτερα χρήσιμο σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας, το σύστημα υποβοήθησης ακινητοποιεί και ξεκινά πάλι αυτόματα και απενεργοποιείται μετά από 3δλ εάν δεν υπάρξει κάποια κίνηση από τον οδηγό.

Το σύστημα χρησιμοποιεί την εμπρός κάμερα και το ραντάρ σε οδόστρωμα με ξεκάθαρη διαγράμμιση (συνεχή ή διακεκομμένη) και εφόσον υπάρχουν άλλα αυτοκίνητα στο οπτικό πεδίο. Σε δρόμους χωρίς διαγράμμιση, το σύστημα ενεργοποιεί μόνο το ενεργό cruise control (Adaptive Cruise Control). Εάν δεν υπάρχουν προπορευόμενα οχήματα, παραμένει ενεργή η λειτουργία διατήρησης της πορείας στο μέσον της λωρίδας (για ταχύτητα από 60 χλμ/ώρα και πάνω) όπως συμβαίνει και με το cruise control.

Το σύστημα υποβοήθησης σε αυτοκινητόδρομο και μποτιλιάρισμα είναι ένα σύστημα αυτόνομης οδήγησης 2ου επιπέδου που βελτιώνει αισθητά το επίπεδο άνεσης στην οδήγηση. Εντούτοις ο οδηγός θα πρέπει να έχει πάντα τα χέρια του στο τιμόνι και τα μάτια του στο δρόμο. Σε περίπτωση που το σύστημα αντιληφθεί ότι ο οδηγός έχει αφήσει τα χέρια του από το τιμόνι για πάνω από 13 δλ. τότε εκπέμπει ένα προειδοποιητικό σήμα.

16362870789284498861938805202703

ΝΕΟ CRUISE CONTROL 

Το ενεργό cruise control (Adaptive Cruise Control) συνδυάζεται με τις εκδόσεις του CLIO με αυτόματο κιβώτιο EDC. Λειτουργεί από 0 έως 170 χλμ./ώ, και διατηρεί αυτόματα μία ελάχιστη απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο αυτοκίνητο. Αυτή η απόσταση – ή καλύτερα ο χρόνος που μεσολαβεί για την κάλυψή της – μπορεί να ρυθμιστεί από τον οδηγό (από 2,4 μέχρι 1,2 δευτερόλεπτα, ενώ η προεπιλεγμένη ρύθμιση είναι στα 2 δλ.). Εάν δεν υπάρχει προπορευόμενο όχημα το σύστημα λειτουργεί σαν κανονικός ρυθμιστής που διατηρεί την επιλεγμένη ταχύτητα. 

Σε καταστάσεις μποτιλιαρίσματος όπου ο οδηγός πρέπει να ακινητοποιήσει εντελώς το αυτοκίνητο, το σύστημα μπορεί να το σταματήσει εντελώς με απόλυτη ασφάλεια και να το ξεκινήσει πάλι μετά από 3 δλ. που η κυκλοφορία θα αρχίσει να κινείται και πάλι. Μετά από 3 δλ. το σύστημα χρειάζεται και πάλι την ενεργοποίηση από , τον οδηγό

ΦΩΤΑ ΠΟΥ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΜΟΝΑ ΤΟΥΣ

Με τη βοήθεια της μπροστινής κάμερας, το σύστημα αλλάζει αυτόματα μεταξύ φώτων πορείας και προβολέων ανάλογα με τις συνθήκες κυκλοφορίας και φωτεινότητας του περιβάλλοντος, συμπεριλαμβανομένων και των περιπτώσεων πολύ χαμηλής ορατότητας. 

ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ 

Για πρώτη φορά στη γκάμα της Renault, το σύστημα ενεργού φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης με λειτουργία εντοπισμού ποδηλατών και πεζών, μεγιστοποιεί το επίπεδο ασφαλείας προειδοποιώντας τον οδηγό για επικίνδυνες καταστάσεις και έχει τη δυνατότητα να ενεργοποιήσει και τα φρένα σε περίπτωση που δεν υπάρξει αντίδραση από εκείνον. Τοποθετείται στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις του νέου CLIO και λειτουργεί ημέρα και νύχτα. 

16362871015424936928690238305176

ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΡΑΝΤΑΡ

Διαθέσιμο σε πολλά μοντέλα της γκάμας της Renault, το σύστημα ελέγχου τυφλού σημείου έχει αναβαθμιστεί ακόμα  περισσότερο. Με τη χρήση των ραντάρ αντί για τη χρήση απλών αισθητήρων, καταγράφει καλύτερα την ταχύτητα και τη θέση των αυτοκινήτων που βρίσκονται στις τυφλές γωνίες του.

 ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ

Το συγκεκριμένο σύστημα που τοποθετείται σε όλα τα μοντέλα της γκάμας, χρησιμοποιεί την εμπρός κάμερα για να ενημερώσει τον οδηγό για τα όρια ταχύτητας και να προτείνει την τήρησή τους. Σε μοντέλα που διαθέτουν σύστημα πλοήγησης, συνδυάζει τη λειτουργία ανάγνωσης των πινακίδων οδικής σήμανσης με τα δεδομένα του GPS. 

ΠΑΝΩ ΑΠΟ 60 ΧΛΜ/ΩΡ

Πρόκειται για σύστημα που λειτουργεί σε ταχύτητες πάνω από τα 60 χλμ/ώρα. Και σε ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο. Προειδοποιεί τον οδηγό και διορθώνει την πορεία του αυτοκινήτου σε περίπτωση που αυτό διασχίσει τη διαγράμμιση των ορίων μίας λωρίδας χωρίς προηγουμένως να έχει ενεργοποιηθεί το αντίστοιχο φλάς. Η συγκεκριμένη τεχνολογία απαντά συνήθως σε μοντέλα πολύ μεγαλύτερων κατηγοριών και συμπεριλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό του νέου μοντέλου . Περιορίζει τους κινδύνους ειδικά σε μεγάλα ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο όπου η ακούσια αλλαγή λωρίδας αποτελεί μία από τις κυριότερες αιτίες πρόκλησης ατυχήματος.

360 ΜΟΙΡΕΣ

Το καινούργιο CLIO είναι το πρώτο μοντέλο της Renault που  εξοπλίζεται με το σύστημα κάμερας 360° που είναι ήδη γνωστό στη Συμμαχία. Οι τέσσερεις κάμερες παρέχουν εικόνα πάνω από το αυτοκίνητο εμφανίζοντας σε μία εικόνα τα εμπόδια που βρίσκονται γύρω από αυτό. Το σύστημα είναι ιδανικό για ελιγμούς στάθμευσης ή για οδήγηση σε πολύ στενούς χώρους, ώστε να περιορίζονται οι πιθανότητες να γίνει ζημιά στο αμάξωμα. Είναι εξαιρετικά εύκολο στη χρήση του, ενεργοποιείται αυτόματα μόλις ο οδηγός επιλέξει την όπισθεν και ο χειρισμός του γίνεται από τα «πλήκτρα πιάνου» κάτω από την οθόνη πολυμέσων. Το σύστημα εμφανίζει στην οθόνη δύο εικόνες: το χώρο εμπρός ή πίσω από το αυτοκίνητο, ανάλογα με την ταχύτητα που έχει επιλέξει στο κιβώτιο ο οδηγός, και επιπλέον, την επιλογή ανάμεσα στην εμφάνιση του χώρου σε κάλυψη 360° γύρω από το αυτοκίνητο ή την εικόνα από την κάμερα στην πλευρά του συνοδηγού. 

ΔΩΔΕΚΑ ΑΙΣΘΗΤΗΡΕΣ 

Δώδεκα συνολικά αισθητήρες υπερύθρων ακτινών βοηθούν τον οδηγό στις μανούβρες παρκαρίσματος και προειδοποιούν για την ύπαρξη εμποδίων στο χώρο γύρω από το αυτοκίνητο, ενώ η γνωστή από την προηγούμενη γενιά, η κάμερα οπισθοπορείας εξοπλίζει και το νέο μοντέλο , διευκολύνοντας τις μανούβρες και την έξοδο με όπισθεν από χώρους στάθμευσης. Επίσης το σύστημα που βοηθά το παρκάρισμα σε θέσεις παράλληλα ή σε σειρά, το Easy Park Assist έχει αναβαθμιστεί ώστε να κάνει κάθε ελιγμό εύκολο για τον οδηγό, είτε εκείνος παρκάρει ή βγαίνει από μία θέση παρκινγκ.  Στη φάση του παρκαρίσματος, όλοι οι αισθητήρες αναλαμβάνουν τις κινήσεις του τιμονιού και ο οδηγός απλά χειρίζεται το γκάζι, το φρένο και το κιβώτιο. 

16362871288371855093723168564823

ΕΞΕΛΙΓΜΕΝΑ ΠΟΛΥΜΕΣΑ

Το Groupe Renault συνεχίζει την εφαρμογή της στρατηγικής του εφοδιάζοντας σταδιακά όλα του μοντέλα με συστήματα δικτύωσης και τις αντίστοιχες υπηρεσίες. Έτσι και το νέο μοντέλο εξοπλίζεται με μία βελτιωμένη έκδοση του συστήματος Renault EASY CONNECT. Διαθέτει το νέο σύστημα πολυμέσων Renault EASY LINK που πλαισιώνεται από την εφαρμογή MY Renault app. Συγκεντρώνει μία πληθώρα δικτυωμένων υπηρεσιών, πλατφόρμες και εφαρμογές, το σύστημα απλοποιεί τη χρήση των λειτουργιών δικτυωμένης αυτοκίνησης, τόσο εντός όσο και εκτός αυτοκινήτου, με διαχείριση λειτουργιών από απόσταση, περισσότερες και πιο εύκολα διαχειρίσιμες διαδρομές, αλλά και διασύνδεση του δικτυωμένου περιβάλλοντος οδηγού και επιβατών μέσα στο αυτοκίνητο. 

Χάρη σε αυτό το νέο οικοσύστημα, το Renault EASY CONNECT προσαρμόζεται σε κάθε χρήστη και θα εμπλουτιστεί σταδιακά με νέες υπηρεσίες που βασίζονται σε όλα τα διαθέσιμα συστήματα πολυμέσων.

Η πλατφόρμα πολυμέσων Renault EASY LINK διατίθεται σε 3 εκδόσεις. Ολες συμβατές με λογισμικό Android AutoTM και Apple CarPlay:

ΕΞΕΛΙΓΜΕΝΕΣ ΟΘΟΝΕΣ

Η πλατφόρμα διαθέτει νέο και πολύ πιο φιλικό και λειτουργικό interface, εμπνευσμένο από το σχεδιασμό των smartphones. Ο χρήστης μπορεί να εξατομικεύσει ορισμένες οθόνες με τη βοήθεια widgets που του παρέχουν άμεση πρόσβαση στις αγαπημένες του λειτουργίες. 

Το σύστημα Renault EASY LINK στηρίζει τη λειτουργία του σε τέσσερεις πυλώνες 

 Μόνιμη συνδεσιμότητα 4G για άμεση ενσωμάτωση υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένης της αυτόματης κλήσης έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση ατυχήματος, διαθέσιμη σε όλες τις εκδόσεις του νέου CLIO.

Μια πλατφόρμα πάντα ενημερωμένη, χάρη στις αυτόματες ενημερώσεις. Η πλοήγηση ενσωματώνει πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο, που παρέχονται από την TomTom, για περιοχές αυξημένης κυκλοφορίας και κινδύνου, καθώς και νέες λειτουργίες όπως η αναζήτηση διευθύνσεων Google.

Απλοποιημένη χρήση, χάρη στο εύκολο και πιο ευέλικτο interface (αναζήτηση μιας διεύθυνσης σε μια γραμμή όπως στο smartphone, απευθείας συνδέσεις πάντα ορατές για πλοήγηση μεταξύ των κύριων λειτουργιών, συντομεύσεις κάτω από την οθόνη κλπ.), ενσωμάτωση της 3D πλοήγησης και η μεγαλύτερη οθόνη στην κατηγορία (9,3 ίντσες). 

ΝΕΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

Η εφαρμογή MY Renault φέρνει νέα διάσταση και παρέχει ακόμα περισσότερες υπηρεσίες από ό, τι πριν σε ότι αφορά την ευκολία χρήσης του αυτοκινήτου σας. Μεταξύ άλλων, σας επιτρέπει να προετοιμάσετε το ταξίδι σας καλύτερα, να συνεχίσετε την πλοήγηση σας με τα πόδια, αφού βγείτε από το αυτοκίνητο και να σας δείξει το δρόμο για να το ξαναβρείτε. Σας επιτρέπει επίσης να κλειδώνετε το αυτοκίνητο ή να χειρίζεστε την κόρνα και τους προβολείς από απόσταση. Τέλος, εξασφαλίζει βελτιστοποιημένη διαχείριση συντήρησης παρακολουθώντας το ιστορικό τακτικής συντήρησης, παρακολουθώντας τη γενική κατάσταση του αυτοκινήτου  με υπενθυμίσεις. 

ΠΙΟ ΕΥΡΥΧΩΡΟ

Το καινούργιο μοντέλο έχει να αντιμετωπίσει μία μεγάλη πρόκληση. Παρά τα 12 χιλιοστά που είναι κοντύτερο από τον προκάτοχό του, είναι πιο ευρύχωρο εσωτερικά, θέτοντας νέα πρότυπα στην κατηγορία σε ό,τι αφορά στην εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων, με χωρητικότητα πορτμπαγκάζ στα 391 λίτρων και 26 λίτρα επιπλέον πρόσθετους αποθηκευτικούς χώρους στο εσωτερικό του. 

Για την καλύτερη δυνατή εμπειρία στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, το νέο μοντέλο ξεχωρίζει χάρη στο «Smart Cockpit» που εξασφαλίζει στον οδηγό ακόμα καλύτερα πίπεδα άνεσης και ευεξίας. Για πρώτη φορά το CLIO διατίθεται με το σύστημα ρυθμίσεων MULTI-SENSE, που συναντάμε ήδη σε μοντέλα υψηλότερων κατηγοριών (όπως το Mégane). Το νέο μοντέλο μπορεί επίσης να εφοδιαστεί και με το κορυφαίο ηχοσύστημα της BOSE, που παρουσιάστηκε μεν στην προηγούμενη γενιά αλλά τώρα είναι εντελώς αναβαθμισμένο για ακόμα πιο απολαυστική ακουστική εμπειρία 

ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ

Η τεχνολογία Renault MULTI-SENSE ενσωματώνεται και στο CLIO με στόχο την εξατομίκευση της εμπειρίας οδήγησης. Σε συνδυασμό με τη χαρτογράφηση του κινητήρα, το σύστημα έχει τη δυνατότητα ρύθμισης του συστήματος διεύθυνσης, του εσωτερικού φωτισμού και της ψηφιακής οθόνης που αντικαθιστά τον πίνακα οργάνων, το MULTI-SENSE σας επιτρέπει να προσαρμόσετε το όχημά σας σύμφωνα με τη διάθεσή σας προσφέροντας, ουσιαστικά, την εμπειρία από πολλά αυτοκίνητα σε ένα.

Το σύστημα διαθέτει 3 προγράμματα :

Eco, για μείωση της κατανάλωσης και περιορισμό των εκπομπών του CO2

-Sport, για περισσότερη οδηγική ευχαρίστηση, ευελιξία και αμεσότητα στις αντιδράσεις 

-My Sense (εργοστασιακή ρύθμιση), για εξατομίκευση του τρόπου οδήγησης. .

Για εξατομίκευση του εσωτερικού περιβάλλοντος, προτείνονται 8 επιλογές απόχρωσης του εσωτερικού φωτισμού (Λευκό, Μπλε, Μπλε électrique, Κίτρινο, Πορτοκαλί, Κόκκινο, Πράσινο, και Μωβ). 

Οι ρυθμίσεις του MULTI-SENSE γίνονται πολύ εύκολα μέσω του interface του νέου συστήματος πολυμέσων Renault EASY LINK ή μέσω των πλήκτρων κάτω από την κεντρική οθόνη. Αρκεί ένα πάτημα για ανοίξει το παράθυρο του MULTI-SENSE και να τροποποιηθούν οι προτιμήσεις σας.

Ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 7 και των 10 ιντσών του  νέου CLIO προσφέρουν ένα widget προσαρμόσιμο από τον οδηγό, για παράδειγμα με την ένδειξη της κατανάλωσης, στο πρόγραμμα Regular ή τις ενδείξεις παροχής ισχύος και ροπής, στη λειτουργία Sport.

16362842693585167017859578558181

ΗΧΟΣΥΣΤΗΜΑ ΒOSE

Ως συνεργάτης της Renault για πάνω από 10 χρόνια η BOSE έχει εξελίξει ένα κορυφαίο ηχοσύστημα για τις διάφορες εκδόσεις του νέου CLIO.

Όντας, εντελώς ανασχεδιασμένο το σύστημα με τα καινούργια και πιο ισχυρά ηχεία και με ειδικό λογισμικό επεξεργασίας του ήχου και νέες ρυθμίσεις, το συγκεκριμένο ηχοσύστημα προσφέρει μία μοναδική ακουστική εμπειρία σε κάθε θέση της καμπίνας - χωρίς να καταναλώνει καθόλου από τον πολύτιμο χώρο του πορτμπαγκάζ. 

Το ηχοσύστημα Bose περιλαμβάνει δύο έξτρα tweeters στα πάνελ των πίσω θυρών που δεν υπήρχαν στο προηγούμενο CLIO, καθώς και ένα νέο και εξαιρετικά περιορισμένων διαστάσεων – subwoofer με την ονομασία Fresh Air SpeakerTM* (FAS) – που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε μοντέλο της Renault. Το FAS προσφέρει εξαιρετική απόδοση αναπαραγωγής των χαμηλών συχνοτήτων χωρίς την ανάγκη χρήσης του ογκώδους κλασικού αεριζόμενου κουτιού. Αντ 'αυτού, τα μπάσα διοχετεύονται προς την καμπίνα μέσω μίας πατέντας που ενσωματώνεται στη δομή του οχήματος. Στο νέο CLIO, ο τύπος αυτός του ηχείου με την ονομασία Fresh Air Speaker είναι ενσωματωμένος στο αριστερό κάθετο πάνελ του πορτμπαγκάζ, με αποτέλεσμα να μην επηρεάζεται καθόλου η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ - που υπενθυμίζουμε ότι φτάνει τα 391 λίτρα και είναι η μεγαλύτερη χωρητικότητα  στην κατηγορία. 

Επιπλέον, οι χρήστες του ολοκαίνουριου CLIO μπορούν τώρα να επιλέξουν τη προτιμώμενη ρύθμιση του ήχου ώστε να ταιριάζει με τις μουσικές τους προτιμήσεις, επιλέγοντας είτε έναν πιο ουδέτερο και προσανατολισμένο προς τα εμπρός ήχο studio, είτε έναν πιο εντυπωσιακό και πλούσιο ήχο surround. 

Οι χρήστες μπορούν να επιλέξουν την προτιμώμενη λειτουργία ακρόασης στην οθόνη ρυθμίσεων ήχου. 

Και για να διατηρήσει την κορυφαία εμπειρία ακρόασης, το σύστημα Bose διαθέτει και επιλογή "Dynamic Speed Compensation", που ρυθμίζει αυτόματα την ένταση της μουσικής με βάση την ταχύτητα του αυτοκινήτου, απαλλάσσοντας έτσι τον οδηγό από τη διαδικασία της συνεχούς ρύθμισης της έντασης κατά την οδήγηση.

ΕΥΚΟΛΟ ΣΤΗΝ ΟΔΗΓΗΣΗ

Από την αρχή της καριέρας του, το CLIO ξεχώριζε για  την ευελιξία, όντας εύκολο στην οδήγηση τόσο εντός όσο και εκτός πόλης. Έτσι και το νέο μοντέλο δεν θα μπορούσε να είναι προσφέρει κάτι λιγότερο σε αυτόν τον τομέα. Εξασφαλίζει ακόμα μεγαλύτερη άνεση και ευελιξία με την υιοθέτηση της νέας αρθρωτής πλατφόρμας CMF-B, και την ειδικά εξελιγμένη ανάρτησή του. Στόχος ήταν να γίνει  πιο άνετο τόσο για τον οδηγό όσο και για τους επιβάτες αλλά και να διατηρήσει το δυναμισμό και την  πολύ καλή οδική του συμπεριφορά. 

16362870042696379572617420710100

ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΗ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑ 

Η προσοχή ακόμα και σε όλες τις λεπτομέρειες ήταν ο  στόχος. Ξεκινώντας από το σύστημα διεύθυνσης, που έχει γίνει πιο εύκολο στον έλεγχό του και έχει αποκτήσει καλύτερη απόκριση, ενώ παρέχει περισσότερη πληροφόρηση στον οδηγό. Σε συνδυασμό με τον αυξημένο βαθμό ακαμψίας της εμπρός αντιστρεπτικής, επιτυγχάνεται μεγαλύτερη ακρίβεια στους χειρισμούς. Επιπρόσθετα, η μείωση της ακτίνας του κύκλου στροφής από τα 10,8 στα 10,5 μέτρα βελτίωσε αισθητά την ευελιξία του αυτοκινήτου μέσα στην κίνηση της πόλης.

ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Η συνολική ισορροπία του πλαισίου και η συμπεριφορά του πίσω άξονα βελτιωθήκαν σε σχέση με την προηγούμενη γενιά για μεγαλύτερη σταθερότητα στις στροφές με μεγάλη ταχύτητα λόγω του περιορισμού της μεταφοράς βάρους. Όλα αυτά σημαίνουν ότι το καινούργιο μοντέλο είναι πιο  άμεσο στις αντιδράσεις του, αλλά και σταθερό. Ταυτόχρονα, η βελτιστοποιημένη διαδρομή των αναρτήσεων είχε σαν αποτέλεσμα την ελαχιστοποίηση των αναπηδήσεων. Η διαδρομή του πεντάλ φρένου μειώθηκε, για βελτιωμένη απόκριση στις εντολές του οδηγού.

ΓΙΑ ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Η νέα αρθρωτή πλατφόρμα CMF-B συμβάλλει στην επίτευξη χαμηλότερης κατανάλωσης. Το λεπτό σχήμα των πλευρικών τμημάτων και οι χυτές γραμμές του αμαξώματος δημιουργούν ένα εξαιρετικά αεροδυναμικό σχήμα που επιτυγχάνει μείωση του συντελεστή οπισθέλκουσας (SCx) στο 0.640, η καλύτερη τιμή στην κατηγορία. Τα βελτιωμένα εμπρός ημιαξόνια και η εξελιγμένη τεχνολογία σχεδίασης των πίσω ημιαξονίων, βοήθησε στον περιορισμό της κατανάλωσης και των εκπομπών του CO2.

ΠΡΟΣΕΓΜΕΝΗ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ

Η ακουστική είναι επίσης ένας ακόμα τομέας που δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση με στόχο να περιοριστούν οι δυσάρεστοι θόρυβοι. Ολόκληρη η δομή του αυτοκινήτου έχει επανασχεδιαστεί και έχουν χρησιμοποιηθεί νέα υλικά για καλύτερη ηχομόνωση ενώ μερικά τμήματα έχουν ενισχυθεί. Οι κινητήρες έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να μεταφέρουν όσο το δυνατόν λιγότερους κραδασμούς και θόρυβο στην καμπίνα. Το παρμπρίζ έχει και αυτό με τη σειρά του κατασκευαστεί με στόχο την ελαχιστοποίηση των αεροδυναμικών θορύβων και του θορύβου από τον κινητήρα. Όλες οι εκδόσεις του νέου μοντέλου εφοδιάζονται με παρμπρίζ που έχει επίστρωση από ηχοαπορροφητικό φιλμ. Οι πόρτες και τα παράθυρα του Νέου CLIO διαθέτουν διπλές τσιμούχες ώστε να περιοριστούν οι αεροδυναμικοί θόρυβοι. Όλες οι παραπάνω βελτιώσεις συντελούν στον περιορισμό κατά 2dB του επιπέδου θορύβου μέσα στην καμπίνα σε ταχύτητες από 0 έως 130 χλμ./ώρα. 

ΜΕ ΚΑΙΝΟΥΡΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ

Το νέο μοντέλο είναι αποτέλεσμα μίας καινούργιας διαδικασίας ελέγχου της ποιότητας που εφαρμόζεται από το Groupe Renault με στόχο την τελειοποίηση του σχεδιασμού.

Οι μηχανικοί και οι ειδικοί επικεντρώθηκαν ακόμα και στις μικρότερες λεπτομέρειες για να εξασφαλίσουν  καλύτερη ποιότητα συνολικά. 

Εκτός από τη χρήση πιο προηγμένων υπολογιστικών μοντέλων, χρησιμοποιήθηκε επίσης και μια νέα ψηφιακή διαδικασία κατά τη φάση σχεδιασμού για την ψηφιοποίηση όλων των εκδόσεων. Αυτή η εκτεταμένη διεργασία σχεδιασμού διευκόλυνε την ταχύτερη λήψη των τελικών αποφάσεων σχετικά με το design, την εργονομία και την ποιότητα, με αποτέλεσμα τα νέα μοντέλα να διαθέτουν  τελειότερες συγκολλήσεις και συναρμογές. 

ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΣΤΑΔΙΑ

Από τα πρώτα στάδια, τα πρωτότυπα μοντέλα που βοήθησαν στην εξέλιξη του νέου μοντέλου, διέθεταν εξαρτήματα που τελικά χρησιμοποιήθηκαν στο αυτοκίνητο σε ποσοστό άνω του 93%, κάτι που αποτελεί μια αύξηση της τάξης του 10% σε σύγκριση με τις προηγούμενες γενιές του μοντέλου. Αυτό με τη σειρά του οδήγησε σε αποτελεσματικότερη ανάπτυξη και πιστοποίηση των εξαρτημάτων και των εργαλείων που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή μοντέλων μαζικής παραγωγής. Επίσης, υιοθετήθηκαν νέες τεχνολογίες για τη βελτίωση της συνολικής ποιότητας του προϊόντος. Για παράδειγμα, οι συγκολλήσεις στο πλαίσιο είναι αόρατες με γυμνό μάτι, χρησιμοποιήθηκαν λέιζερ για τις συγκολλήσεις της οροφής και έγιναν γεωμετρικές ρυθμίσεις στην μπροστινή πλευρά του οχήματος βάσει πιο ακριβών μετρήσεων, προκειμένου να περιοριστούν οι αλλαγές στη φάση της παραγωγής. Μια αυστηρότερη διαδικασία ελέγχου χρησιμοποιήθηκε για την κατασκευή των επιμέρους τμημάτων. Σε διάφορες φάσεις της παραγωγής εφαρμόστηκε η μέθοδος ‘Poka Yoke’ (Ιαπωνική μέθοδος έγκαιρου εντοπισμού λαθών) ώστε να εξασφαλιστεί η αξιοπιστία και να διασφαλιστεί ότι κάθε βήμα της παραγωγικής διαδικασίας είναι πετυχημένο.

ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ 

Η διαδικασία διασφάλισης της ποιότητας έχει επίσης βελτιωθεί. Ο αριθμός των εργαλείων ελέγχου και πιστοποίησης έχει αυξηθεί σε ποσοστό πάνω από 300% σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά. Περίπου 1,5 εκατομμύρια χιλιόμετρα καλύπτονται σε δοκιμές για την εξασφάλιση του επιπέδου ασφάλειας στην οδήγηση. Επιπρόσθετα, ο συνολικός αριθμός χιλιομέτρων που καλύφθηκαν για τις δοκιμές του συστήματος κάμερας/ραντάρ ξεπέρασε τις 500.000. Για την ταχύτερη και πιο αξιόπιστη δοκιμή όλων των ηλεκτρονικών εξαρτημάτων του Νέου CLIO, ο αριθμός των δοκιμών επικύρωσης των ηλεκτρονικών εξαρτημάτων του κάθε αυτοκινήτου έχει διπλασιαστεί από τις τρείς στις έξι.

ΝΕΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ΑΝΤΟΧΗΣ 

Τα βελτιωμένα αποτελέσματα προκύπτουν από τις δοκιμές αντοχής EDAU, που σημαίνει ότι το Νέο CLIO έχει τα καλύτερα αποτελέσματα στην αγορά. Το EDAU είναι μια δοκιμή ανθεκτικότητας που αναλύει την απόδοση των μερών του αυτοκινήτου μετά από προσομοίωση τριών ετών χρήσης.

 ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ο νέος τρικύλινδρο κινητήρας των 100 ίππων,έχει την ροπή του στα 160 Nm  να εμφανίζονται στις 3750 στροφές, είναι ήσυχος και πολιτισμένος, δεν δείχνει ότι είναι τρικύλινδρος, έχει αρκετά καλή ελαστικότητα και δύναμη μέχρι ψηλά, ικανοποιώντας κάθε οικογενειακή απαίτηση. Η χρήση του υγραερίου δεν αλλάζει την εικόνα ούτε τις επιδόσεις. Χρειάζεται 11.8 δευτερόλεπτα για να φθάσει τα 100 χλμ, σαφώς ταχύτερος από πρώτα και φθάνει τα 188 χλμ/ωρ. Τιμές πολύ καλές για το βάρος και την κατηγορία του αυτοκινήτου που συνδυάζονται με χαμηλές τιμές κατανάλωσης. Με την χρήση βενζίνης μπορείς κατέβεις και κάτω από τα 6.2 λίτρα με μαλακό δεξί πόδι ενώ μια μέση κατανάλωση  είναι τα  6.7 λίτρα, που θεωρείται πολύ καλή τιμή, καλύτερη πολλών ανταγωνιστών μοντέλων. Με το LPG η μέση κατανάλωση, με μαλακό πόδι  κυμαίνεται γύρω στα 6.8 λίτρα. Έτσι με την χρήση των δύο ρεζερβουάρ, 39 λίτρα βενζίνης και 32 λίτρα LPG, η αυτονομία ξεπερνά εύκολα τα 1100 χιλιόμετρα και αν προσέξεις ίσως και τα 1150με 1200 χιλιόμετρα, γεγονός που θεωρείται ρεκόρ στην οικονομία, δεδομένης επί πλέον και της χαμηλής τιμής διάθεσης του LPG, που καθιστά το συνολικό κόστος μετακίνησης πολύ δελεαστικό. 

ΣΤΙΒΑΡΟ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΣ

Στο δρόμο το νέο Clio είναι σαφώς πιο στιβαρό, σταθερό και  ευκολοδήγητο από πριν. Το τιμόνι είναι ελαφρύ, άμεσο και ακριβές, οι κλίσεις στις στροφές είναι πολύ περιορισμένες, δεν υπάρχουν αναπηδήσεις η βυθίσματα, ακολουθεί πίστα τις εντολές του οδηγού, έχει πολύ κατευθυντικότητα στις υψηλές ταχύτητες, δεν αιφνίδια ζει στις ξαφνικές αλλαγές πορείας και γενικά εμπνέει εμπιστοσύνη στο δρόμο σε κάθε περίπτωση, σε συνδυασμό με τα δυνατά και αποτελεσματικά φρένα του.

Είναι ταυτόχρονα πιο ήσυχο και άνετο από πρώτα, σαφώς καλύτερο των περισσότερων ανταγωνιστών του , γεγονός που κρύβει πίσω του πολύ μεγάλη προσπάθεια σχεδιαστών και μηχανικών.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ 

Ένα από τα καλύτερα οχήματα της κατηγορίας του, που δείχνει τον δρόμο στο ανταγωνισμό και έχει να φοβάται τίποτε. Τεχνολογικά εξελιγμένο και πλήρως εξοπλισμένο, εντυπωσιακό εμφανισιακά, ευρύχωρο, άνετο, ήσυχο, με καλές επιδόσεις, πολύ καλή οδική συμπεριφορά και άνεση, διαθέτει μια ευρεία γκάμα κινητήρων και καλές τιμές αγοράς. Ειδικά τώρα το νέο 1.0 TCe LPG , αποτελεί αληθινή πρόσκληση και δυναμική απάντηση στους ντίζελ και τα υβριδικά μοτέρ, με δεδομένες τις επιδόσεις του, την πολύ καλή κατανάλωση, την εξαιρετική αυτονομία, το χαμηλό συνολικό κόστος μετακίνησης και την πολύ προσιτή τιμή αγοράς του. 

του Δημήτρη Κληρονόμου

 ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
 Copyright © 2014 - 2021 YSTEROGRAFO NEWS