Οι καταλήψεις βλάπτουν σοβαρά την παιδεία …

Οι καταλήψεις βλάπτουν σοβαρά την παιδεία …

Είναι εντυπωσιακό ότι βρισκόμαστε στο 2024 και συνεχίζεται η συζήτηση για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια.

Η Ελλάδα μαζί με το Λουξεμβούργο, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της Eurostat, είναι οι μοναδικές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που δεν επιτρέπονται τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Στις υπόλοιπες χώρες λειτουργούν μη κρατικά πανεπιστήμια είτε εντελώς αυτόνομα είτε με κρατική εξάρτηση. Στα 22 από τα 27 κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης τουλάχιστον το 70% των σπουδαστών φοιτούν σε κρατικά πανεπιστήμια, επιλέγοντας τη δημόσια εκπαίδευση και όχι την ιδιωτική αλλά έχοντας πάντα τη δυνατότητα της επιλογής.

Ποια είναι τα αιτήματα των φοιτητών που «επιβάλλουν» τις καταλήψεις φθάνοντας μάλιστα στο σημείο χθες το μεσημέρι (12/02) να αναστατώσουν το ΕΚΠΑ «ρίχνοντας» τον κεντρικό server προκειμένου να μην πραγματοποιηθεί η εξεταστική;

  • Όχι στα μη κρατικά πανεπιστήμια τα οποία θα υποβαθμίσουν τα κρατικά πανεπιστήμια
  • Να μην κατατεθεί το νομοσχέδιο Πιερρακάκη
  • Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση για όλους και όλες
  • Ένα ενιαίο πτυχίο με κατοχυρωμένα όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα
  • Κατάργηση της ισοτίμησης των πτυχίων μας με τα ιδιωτικά κολέγια
  • Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για την εκπαίδευση

Έωλο το επιχείρημα των καταληψιών ότι με τη λειτουργία μη κρατικών πανεπιστήμιων θα υποβαθμιστούν τα κρατικά πανεπιστήμια. Σε όλες τις χώρες του κόσμου που συνυπάρχουν κρατικά και μη κρατικά πανεπιστήμια όχι μόνο δεν υπάρχει υποβάθμιση αλλά ακριβώς το αντίθετο. Το δημόσιο πανεπιστήμιο θα ωφεληθεί αθροιστικά με περισσότερο από 1 δις. ευρώ από τον Τακτικό Προϋπολογισμό, το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ. Την ίδια ώρα βρίσκονται σε εξέλιξη προγράμματα ύψους περίπου 700 εκ. ευρώ για κατασκευή και συντήρηση φοιτητικών εστιών.

Τα αιτήματα αυτά είναι λυπηρό ότι παραμένουν στον κορμό τους τα ίδια από το 1988 που ήμουν πρωτοετής φοιτητής. Οι αριστερές κινήσεις των πανεπιστημίων είχαν πάντοτε ως μόνο σκοπό την διακοπή της λειτουργίας των εκάστοτε τμημάτων. Αναρωτιέμαι ποιος σημερινός πτυχιούχος από ελληνικό πανεπιστήμιο δεν έχει απωλέσει τουλάχιστον ένα εξάμηνο κατά τη διάρκεια των σπουδών του από δήθεν αιτήματα που «στόχο είχαν τη βελτίωση» λειτουργίας της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, επιτυγχάνοντας όμως το ακριβώς αντίθετο.

Ποια είναι τα πραγματικά οφέλη που θα έχει η χώρα μας εάν επιτραπούν τα μη κρατικά πανεπιστήμια;

Τα νούμερα δίνουν τις απαντήσεις…

  • Η Ελλάδα των 10εκατ. κατοίκων έχει 40.000 φοιτητές που βρίσκονται σε ξένα πανεπιστήμια, όταν η Ισπανία των 46 εκατ. κατοίκων έχει μόλις 35.348 και η Πορτογαλία με αντίστοιχο αριθμό κατοίκων με την Ελλάδα, μόλις 12.951 φοιτητές.
  • Η Ελλάδα λόγω των ιδιαίτερων καιρικών συνθηκών και λόγω της υπερχειλίζουσας ζήτησης πανεπιστημιακών σπουδών στην Ευρώπη θα είναι ιδανικός προορισμός για μεγάλο μέρος αυτών των φοιτητών.
  • Η Κύπρος, μία χώρα μικρή με μόλις 10 πανεπιστήμια, 3 κρατικά και 7 μη κρατικά, έχει κατορθώσει να έχει σήμερα 30.423 ξένους φοιτητές. Τα μη κρατικά πανεπιστήμια της Κύπρου άρχισαν να λειτουργούν το 2007 μετά την ψήφιση του σχετικού νόμου και σήμερα αποτελούν καθοριστικό παράγοντα για την οικονομία της χώρας συνεισφέροντας περίπου 1 δισ. ευρώ ετησίως στον κρατικό προϋπολογισμό.

Ποιοι είναι οι φοιτητές που πρωτοστατούν στις καταλήψεις και προκαλούν αναστάτωση στην εύρυθμη λειτουργία των πανεπιστημιακών τμημάτων;
Η απάντηση εύκολη, είναι όλοι αυτοί που όταν ο ΣΥΡΙΖΑ ήρθε στην εξουσία δεν ήθελαν να διαγραφούν οι αιώνιοι φοιτητές, είναι όλοι αυτοί που βλέπουν το πανεπιστήμιο ως τσιφλίκι τους με μοναδικό σκοπό την αναρχία και όχι τη μόρφωση, είναι όλοι αυτοί που θεωρούν ότι μέσα από πανεπιστήμιο μπορούν να αποκτήσουν ένα «ρόλο» στην κοινωνία, είναι όλοι αυτοί που την αναβάθμιση του κράτους την εκλαμβάνουν ως πρόβλημα.

Η λειτουργία μη κρατικών πανεπιστημίων είναι επιτακτική ανάγκη για τη χώρα μας διότι εκτός του ότι θα βοηθήσει πολλές ελληνικές οικογένειες οι οποίες αναγκάζονται να στέλνουν τα παιδιά τους να σπουδάσουν στο εξωτερικό θα έχει και θετικές επιπτώσεις στην οικονομία της χώρας.

Οι καταλήψεις αποφασίζονται από λίγους και ζημιώνουν πολλούς, έχοντας σαν μοναδικό στόχο την αναρχία και σε καμία περίπτωση την αναβάθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η υποβάθμιση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση πραγματοποιείται κάθε ημέρα που κάποιο πανεπιστήμιο παραμένει κλειστό.

googlenews

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

 
 

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ 26|04|24 15:51

Mercedes-Benz GLC 220d ... The best or nothing [test]

 

 

logo m

 

ΠΟΛΙΤΙΚΗ       ΕΛΛΑΔΑ       ΚΟΣΜΟΣ      ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ      ΥΓΕΙΑ      ΖΩΗ      ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ      ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ      ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ      SCIENTECH

 

 


©2024 YSTEROGRAFONEWS - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ