Μια Ferrari 250 GTO του 1962 πωλήθηκε στις 13/11 στη Νέα Υόρκη για 51,7 εκατομμύρια δολάρια, με αποτέλεσμα να γίνει το δεύτερο πιο ακριβό αυτοκίνητο που πωλήθηκε ποτέ σε δημοπρασία, όπως ανακοινώθηκε από τον περίφημο οίκο δημοπρασιών Sotheby's.
Οι κορυφαίοι οίκοι δημοπρασιών του πλανήτη, Sotheby's και Christie's, ολοκληρώνουν τη φθινοπωρινή τους σεζόν αυτή την εβδομάδα, με έργα αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων, όπως πίνακες των Πικάσο, Μονέ και Σεζάν, που πωλούνται κατά τη διάρκεια ειδικών εκδηλώσεων στη Νέα Υόρκη, με τη συμμετοχή πλούσιων διάσημων και ανωνύμων συλλεκτών.
Το αποκορύφωμα αυτής της σεζόν ήταν η Ferrari 250 GTO, την οποία ο οίκος Sotheby's αποκάλεσε «επιτομή των σπορ αυτοκινήτων» και συνέκρινε με ένα αριστούργημα τέχνης.
Το αυτοκίνητο ανήκει σε έναν Αμερικανό συλλέκτη για 38 χρόνια, ενώ το προηγούμενο σχετικό ρεκόρ αφορά μια άλλη Ferrari 250 GTO που πωλήθηκε το 2018 στον οίκο Sotheby's για 48 εκατομμύρια δολάρια.
Ωστόσο, το απόλυτο ρεκόρ για ένα αυτοκίνητο σε δημοπρασία «ανήκει» σε μια Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé που πωλήθηκε το 2022 για 135 εκατομμύρια ευρώ.
Αξίωναν τη Ferrari 250 GTO πάνω από 60 εκατομμύρια
Χρειάστηκαν μόλις λίγα λεπτά, ανάμεσα σε μερικούς επιλεγμένους υποψήφιους αγοραστές που συγκεντρώθηκαν σε ένα κλειστό δωμάτιο, προκειμένου να πωληθεί η 250 GTO για 51,7 εκατομμύρια δολάρια, ωστόσο κάτω από το αναμενόμενο ποσό, που ήταν πάνω από 60 εκατομμύρια δολάρια.
Ciao, Bella. The sole factory-owned Series I GTO has found a new home for $51.7M, making it the most expensive Ferrari ever sold at auction at tonight's dedicated sale at #SothebysNewYork during Marquee sales of Modern and Contemporary Art. pic.twitter.com/HGagbaEF7l
— RM Sotheby's (@rmsothebys) November 13, 2023
Το συγκεκριμένο σπορ αυτοκίνητο χρονολογείται από το 1962 και διαθέτει σασί με αριθμό 3765, τετράλιτρο κινητήρα απόδοσης 390 ίππων, ενώ εκείνη την εποχή τερμάτισε στη δεύτερη θέση κατά τη διάρκεια ενός αγώνα αντοχής 1.000 χιλιομέτρων στη γερμανική πίστα του Νίρμπουρνινγκ, καθώς και στο θρυλικό «24ωρο του Λε Μαν», όπου η ομάδα αναγκάστηκε να αποσυρθεί λόγω βλάβης του κινητήρα.
Μετά από μερικά χρόνια στην αγωνιστική δράση το αυτοκίνητο πωλήθηκε και εξήχθη στις Ηνωμένες Πολιτείες, στα τέλη της δεκαετίας του 1960.
Ανακαινισμένη και τροποποιημένη, η περίφημη 250 GTO άλλαξε Αμερικανούς ιδιοκτήτες αρκετές φορές, πριν καταλήξει στα χέρια ενός συλλέκτη από το Οχάιο το 1985, ο οποίος το είχε στην κατοχή του μέχρι σήμερα.