fbpx

Αντιδράσεις στην εστίαση για τους αμιγείς και τους μεικτούς χώρους: «Δίκοπο μαχαίρι», λένε οι επαγγελματίες

«Δίκοπο μαχαίρι» χαρακτηρίζει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστιατορικών και Συναφών Επαγγελμάτων Γιώργος Καββαθάς το κυβερνητικό σχέδιο για διαβάθμιση στους χώρους ψυχαγωγίας σε αμιγείς και μικτούς, ως μία μορφή διευκόλυνσης για όσους πολίτες έχουν ολοκληρώσει τον εμβολιασμό τους ώστε να επιστρέψουν στην κανονικότητα.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τα όσα ανακοινώθηκαν χθες από τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη και τον υπουργό Επικρατείας Γιώργο Γεραπετρίτη στους αμιγείς χώρους θα μπορούν να βρίσκονται οι πλήρως εμβολιασμένοι αφού έχουν παρέλθει 14 ημέρες από την τελευταία ή τη μοναδική δόση εμβολίου, αλλά και όσοι έχουν νοσήσει το τελευταίο εξάμηνο. Στους μικτούς χώρους θα επιτρέπονται εκτός από τις δύο προηγούμενες κατηγορίες και όσοι έχουν ήδη rapid test ή μοριακό.

Παράλληλα, διευκρινίστηκε ότι όσοι χώροι θα δηλωθούν ως αμιγείς θα έχουν μέγιστη κάλυψη του 85% της χωρητικότητάς τους - χωρίς χρήση μάσκας, ενώ όσοι χώροι θα δηλωθούν ως μεικτοί θα λειτουργούν με μέγιστη κάλυψη του 50% της χωρητικότητάς τους με υποχρεωτική χρήση μάσκας και αρνητικό αποτέλεσμα rapid test τις τελευταίες 48 ώρες και οι ανήλικοι θα προσέρχονται με δήλωση αρνητικού αποτελέσματος self test από τους γονείς τους.

Αναφερόμενος στον παραπάνω σχεδιασμό ο κ. Καββαθάς σχολίασε μιλώντας στον iefimerida.gr: «Δεν δίνει το δικαίωμα στην επιλογή γιατί αν πάμε στην επιλογή μιας μικτής επιχείρησης θα πρέπει να δούμε το κόστος που δημιουργείται στον πελάτη για να έρθει σε μία επιχείρηση. Αν πρέπει κάθε δυο-τρεις μέρες να κάνει rapid test για να πιει καφέ ή να φάει ένα πιάτο φαΐ, αντιλαμβάνεστε ότι είναι πάρα πολύ δύσκολη η επιλογή σε ποια πλευρά θα πας».

Ένα άλλο ζήτημα που απασχολεί τις επιχειρήσεις, όπως είπε ο κ. Καββαθάς αφορά στους ελέγχους των πελατών που θα προσέρχονται στα καταστήματα. «Δεν είμαι ελεγκτικός μηχανισμός να ελέγχει την ταυτότητά σας και να κάνω την ταυτοπροσωπία», δηλώνει ο κ. Καββαθάς και διερωτάται τι θα συμβεί και πως θα μπορούσε ένας επιχειρηματίας να αντιμετωπίσει την πιθανότητα να αποδειχθεί σε ενδεχόμενο έλεγχο από τις αρχές ότι κάποιος πελάτης χρησιμοποίηση το QR άλλου προσώπου.

«Δεν θα πρέπει να έχω ένα άτομο το οποίο να ασχολείται μόνο με την είσοδο των πελατών;», διερωτάται επίσης θέλοντας να τονίσει ότι η υποχρέωση μια επιχείρησης να ελέγξει αν ένας πελάτης είναι εμβολιασμένος ή όχι θα μπορούσε να την επιβαρύνει οικονομικά ενδεχομένως με την πρόσληψη ενός ακόμα ατόμου.

Επιπρόσθετα, ο κ. Καββαθάς θέτει και το ζήτημα του εμβολιασμού του προσωπικού, ειδικά στην περίπτωση που μία επιχείρηση επιλέξει να λειτουργήσει ως αμιγής χώρος. «Παραδείγματος χάριν, σε ένα αμιγές κατάστημα covid free το προσωπικό δεν πρέπει να είναι εμβολιασμένο; Αλλιώς θα είναι covid free; Μπορώ να υποχρεώσω τον εργαζόμενο να εμβολιαστεί; Δεν μπορώ να τον υποχρεώσω. Πώς αντιμετωπίζω αυτό το θέμα;», αναφέρει.

Στη ερώτηση αν θεωρεί ότι η κυβέρνηση πετάει το μπαλάκι στις επιχειρήσεις η απάντησή του είναι ξεκάθαρη. «Σαφώς», λέει και συνεχίζει: «Έχει αποτύχει η καμπάνια του εμβολιασμού όταν έχουμε μόνο το 32%-33% σήμερα να έχει εμβολιαστεί με τις δύο δόσεις. Ακόμα και αν πούμε ότι το σύνολο των εμβολιασμένων με την πρώτη δόση συνεχίσει στη δεύτερη, που είναι το λογικό, θα φτάσουμε στο 50-%-60%, και μένει ένα 40% το οποίο δεν έχει πειστεί και αυτό είναι που δημιουργεί το πρόβλημα. Και η κυβέρνηση στο πλαίσιο άσκησης πίεσης χρησιμοποιεί ως μοχλό την διασκέδαση, τον πολιτισμό, τις αθλητικές εκδηλώσεις έτσι ώστε να πιεστεί ο πολίτης να εμβολιαστεί».

Ο ίδιος σημειώνει ότι «η καλύτερη επιλογή θα ήταν όταν πιάσουμε το 50% στον εμβολιασμό, όπως έλεγε το υπουργείο, να λειτουργήσουν οι εσωτερικοί χώροι». «Αυτό ήταν μέχρι χθες που ανακοινώθηκαν τα μέτρα, ότι ανοίγει η εστίαση στις 3 Ιουλίου και οι εσωτερικοί χώροι θα ανοίξουν όταν στον ενήλικο πληθυσμό πιάσουμε το 50% στον εμβολιασμό», υπενθυμίζει.

Καταλήγοντας, επισημαίνει ότι δεν μπορεί να εκτιμήσει ποια επιλογή, των αμιγών ή των μικτών χώρων, θα προτιμήσουν οι επιχειρήσεις. «Κάθε περίπτωση έχει θετικά και αρνητικά. Με τους αμιγείς χώρους απευθύνεσαι σήμερα στο 32%-33% των δυνητικών πελατών σου, που είναι μικρό το ποσοστό. Και από την άλλη μεριά, αν είσαι μικτή επιχείρηση έχει να αντιμετωπίσεις το κόστος του rapid test για το 65%», αναφέρει.

 Copyright © 2014 - 2022 YSTEROGRAFO NEWS