Volvo S90 D4 190PS ... το σφυρί του Θωρ εν δράσει ...

Volvo S90 D4 190PS ... το σφυρί του Θωρ εν δράσει ...

του Δημήτρη Κληρονόμου

Ο  Θώρ ηταν ο μυθικός θεός των Σκανδιναυών, που με το σφυρί του κατατρόπωνε  τους αντιπάλους του.

Κάτι τέτοιο αποφάσισε και επιχειρεί η Βόλβο,αναφορικά με τους  Γερμανούς αντιπάλους της κατηγορίας του  S 90,τους οποίους πολλοί κατασκευαστές  αποφάσισαν κατά καιρούςνα αντιμετωπίσουν χωρίς όμως σημαντικά αποτελέσματα.

Στην περίπτωση όμως της Βόλβο, υπάρχει και  το  όνομα μιάς εύκολα αναγνωρίσιμης μακροχρόνιας Σουηδικής παράδοσης στα μεγάλα  οικογενειακά μοντέλα  και οι κατάλληλες επενδύσεις για να επιχειρηθεί κάτι  τέτοιο.

Ενα επενδυτικό  πρόγραμμα 9.8 δισεκατομυρίων Ευρώ που εξαγγέλθηκε το 2013/14 επέτρεψε την δημιουργία και σχεδιάση,νέων μοντέλων, πλαισίων και κινητήρων,που ήδη έφεραν το εργοστάσιο ψηλά και αύξησαν σημαντικά τις πωλήσεις του.

ΝΕΑ ΕΞΕΛΙΓΜΕΝΗ  ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ

Η ιδιαίτερα εξελιγμένη και ακριβή πλατφόρμα SPA, που σχεδιάσθηκε για τα ακριβότερα και μεγαλύτερα μοντέλα της φίρμας,είναι κοινή στα SUV XC 90 και στα σεντάν και στέισον S90/V90,τα οποία μοιράζονται μάλιστα το ίδιο μεταξόνιο μεταξύ τους ,γεγονός που μαρτυρά τις εξωτερικές διαστάσεις του μεγαλύτερου οικογενειακού Βόλβο σήμερα,όπως και του  V 90 και εδώ να σημειώσουμε την μεγάλη παράδοση της Σουηδικής εταιρείας στα στέισον εδώ και δεκαετίες.

Διάδοχος του S 80,το νέο μοντέλο,που εμφανίσθηκε στις 2/12/15 και επίσημα στην έκθεση του  Ντιτρόιτ στις 11/1/16, είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις από εκείνο, και παρ  όλα αυτά αναλογικά ελαφρύτερο σε βάρος, λόγω  της νέας αλουμινένιας και χαλύβδινης πλατφόρμας και της χρήσης νέων μικρότερων και ελαφρύτερων κινητήρων.

ΤΟ ΣΦΥΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΘΩΡ

Ο  Γερμανός σχεδιαστής Thomas Ingenlath  που προήλθε απο το γκρούπ της Φολκςβάγνεν, κατάφερε να δώσει στο πεντάμετρο οικογενεκό αμάξωμα, δυναμισμό, νεύρο και διακριτικά  σπόρ χαρακτήρα, εξασφαλίζοντας μια εντυπωσιακή, όχι όμως προκλητική, φρέσκια εμφάνιση, που δεν περνά πουθενά απαρατήρητη. Στοιχεία απαραίτητα όταν καλείσαι να αντιμετωπίσεις το κατεστημένο του Γερμανικού ανταγωνισμού.
170127 Front High Volvo S90 Mussel Blue
Τα πρόσθια φωτιστικά σώματα έχουν το σχήμα του σφυριού του μυθκού θεού Θώρ που στην περίπτωση αυτή,έχει αποφασίσει να κατατροπώσει τους αντιπάλους της κατηγορίας του και συνδυάζονται άριστα με την μεγάλη μάσκα που διακρίνει όλα τα τελευταία Βόλβο.

Πίσω τα φωτιστικά σώματα  σχήματος  C,σε συνδυασμό με την κλίση της οροφής και τις διπλές απολήξεις της εξάτμισης σημπληρώνουν την διακριτική  σπόρ εμφάνιση, δημιουργώντας συνολικά ενα αεροδυναμικό συντελεστή της τάξεως Cd:0.28.

ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ ΚΑΙ  ΑΝΕΣΗ

Εσωτερικά  το βάρος της σχεδιάσης και της διακόσμησης έχει δοθεί στην πολυτέλεια,την άνεση,την ποιότητα και τον θετικό  εντυπωσιασμό,στοιχεία άκρως απαραίτητα όταν έχεις τέτοιους αντιπάλους.

Ο προσεγμένος συνδυασμός ακριβών και μαλακών  πλαστικών,υψηλής ποιότητας δέρματος,αλουμινίου και άφθονου ακριβού  ξύλου, δημιουργούν μια μοναδική χαλαρωτική αίσθηση ,σε οδηγό και επιβάτες,αντάξια της κλάσσης του οχήματος,που σε αποζημειώνει για την επιλογή σου.
170102 Interior centre display and air blades Volvo S90 V90
Το ογκώδες ταμπλό κυριαρχείται απο ξύλο και εντυπωσιάζει με την τεράστια οθόνη αφής 9 ιντσων γνωστής ως Sensus,που έχει την μορφή κάθετου τάμπλετ, εκτελώνοντας όλες σχεδόν τις απαραίτητες ρυθμίσεις και λειτουργείες ενημέρωσης και ψυχαγωγίας,μετά βέβαια την σχετική εκμάθηση,ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού.Όσοι βέβαια έχουν την σχετική εξοικείωση θα βρούν την χρήση της εύκολη και ταχύτατη.

Ψηφιακός είναι επίσης και ο πληρέστατος πληροφοριακά  και ιδιαίτερα ευανάγνωστος πίνακας οργάνων TFT , μπροστά απο το τιμόνι.

Υπεράνω κριτικής βρίσκονται, η ποιότητα υλικών,το φινίρισμα,οι συναρμογές ,οι ξύλινες και δερμάτινες επενδύσεις,η ποιότητα, η αίσθηση λειτουργείας μοχλών και διακοπτών ,η ποιότητα και η ταχύτητα της οθόνης αφής και γενικά όλων των υλικών και των συστημάτων που έχουν χρησιμοποιηθεί.

ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗ ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ ΣΤΟ ΣΑΛΟΝΙ

Με εξωτερικές διαστάσεις 4.96 μέτρα,πλάτος 1.89 μέτρα και μεταξόνιο 2.94 μέτρα το  S 90 ανήκει στα μεγαλύτερα αμαξώματα της κατηγορίας του.

Η  ευρυχωρία του σαλονιού είναι υποδειγματική,εξασφαλίζοντας πλήρη άνεση για πέντε επιβάτες, τα γόνατα και τα κεφάλια τους.Βέβαια οι δύο πίσω νοιώθουν καλύτερα απο τον μεσαίο,λόγω και της σχεδιάσης των καθισμάτων και της ύπαρξης του  τούνελ της τετρακίνησης.
170101 Interior Blond Volvo S90 V90
Ο χώρος αποσκευών με χωρητικότητα 500 λίτρων και χωρίς ενοχλητικό σκαλοπάτι,επαρκεί για τις αποσκευές μιας ολόκληρης οικογένειας, συνδυαζόμενος με διαιρούμενα 60/40 και αναδιπλούμενα  καθίσματα και μόνο το άνοιγμα της πόρτας του χώρου,λόγω προφανώς εξασφάλισης  μεγαλύτερης ακαμψίας του αμαξώματος, έχει σχεδιασθεί κάπως μικρό.

Εδω να σημειώσουμε πως το αυτοκίνητο πήρε 5 αστέρια στα τέστ πρόσκρουσης,95% στην προστασία για ενήλικες,80% στην προστασία παιδιών,93% στα συστήματα ασφαλείας και 76% στην προστασία πεζών.

ΚΟΡΥΦΑΙΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Ενα απο τα ισχυρότερα  πλεονεκτήματα του S 90 ,έναντι του ανταγωνισμού,ειναι το επίπεδο βοηθημάτων οδήγησης και  συστημάτων ασφαλείας τα περισσότερα των οποίων αποτελούν στάνταρ εξοπλισμό όλων των εκδόσεωνν,καθιστώντας το ίσως μοναδικό.

Εκτός των άλλων υπάρχει  ESP  με  hill holder , επτά αερόσακκοι,σύστημα προστασιας του αυχένα από τραυματισμούς,πλήρες πακέτο City Safety, που ανιχνεύει ,ημέρα και νύκτα ανεξαρτήτως ταχύτητας,εμπόδια,δυκυκλιστές, πεζούς,ποδηλάτεςμεγάλα ζώα ,αντιθέτως ερχόμενα αυτοκίνητα κλπ προβαίνοντας σε αυτόματο φρενάρισμα όταν χρειάζεται και ακόμη το ιδιαίτερα εξελιγμένο από την Βόλβο σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης Pilit Assist, που διαθέτει: προσαρμοζόμενο Cruise Control, προειδοποίηση για επερχόμενο κίνδυνο σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα,υποβοήθηση παραμονής στην λωρίδα κυκλοφορίας, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας καί πολλά ακόμη συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Έτσι μπορείς να κινείσαι με υψηλές ταχύτητες, χωρίς μεγάλη ενασχόληση,σε αυτοκινητόδρομους, με σαφείς και σωστές διαγραμμίσεις,ανάμεσα στα άλλα οχήματα,αρκεί να μην απομακρύνεις τα χέρια σου απο το τιμόνι για πολύ.
170077 Location Profile Left Volvo S90 Mussel Blue 2
Πρόκειται για το  προηγούμενο στάδιο, από εκείνο της πλήρους αυτόνομης οδήγησης,που θα επακολουθήσει στα επόμενα χρόνια,εξέλιξη στην οποία η Βόλβο έχει επενδύσει πολλά και ήδη βρίσκεται πολύ μπροστά.

Ομως και ο λοιπός εξοπλισμός είναι πληρέστατος και πάνω από εκείνον του Γερμανικού ανταγωνισμού,στον οποίο για να τον αποκτήσεις χρειάζεται να πληρώσεις πολύ περισσότερα.

Εκτος απο τις ολοκληρωμένες ηλεκτρικές ευκολίες υπάρχουν ακόμη, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός,αυτόματα φώτα και καθαριστήρες,ζάντες αλουμινίου,ηχοσύστημα με άφθονα ηχεία και θύρες Aux,Usb,Bluetooch  και πολλά άλλα.

190 ΩΣ 235 ΙΠΠΟΙ

Οι κινητήρες των πολλών κυβικών αποτελούν πλέον παρελθόν για την Βόλβο.

Όλοι οι νέοι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου έχουν τον ίδιο ακριβώς κυβισμό,1969 κυβικά εκατοστά με τήν απόδοση τους να διαφέρει ανάλογα με την  έκδοση.
Ο υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος ντίζελ μεταβλητής γεωμετρίας D4, αποδίδει 190 ίππους στις 4250 στροφες και ροπή στρέψεως  400Nm στις 1750 με 2500 στροφές για την προσθιοκίνητη έκδοση,ενω στην τετρακίνητη σαν Bi Turbo D5, αποδίδει   235 ίππους  στις 4000 στροφές με σύστημα Power-Pulse και ροπή 480 Nm στις 1750 με 2500 στροφές επίσης.
147971 Drive E 4 cylinder Diesel Engine D5 Rear
Και οι δυό συνδυάζονται με το αυτόματο κιβώτιο Geartronic TG 81SC.

Οι 190 ίπποι του S 90 D4 βρίσκονται σε μια καλή αναλογία με  τα 1800 κιλά του αμαξώματος της προσθιοκίνητης έκδοσης,εξασφαλίζοντας επιτάχυση  8.3 δευτερολέπτων για τα 0-100 χλμ/ωρ και τελική ταχύτητα 230 χλμ/ωρ,τιμές πολύ καλές για την κατηγορία.Ο κινητήρας είναι πολύ καλά μονωμένος,χωρίς υψηλούς θορύβους και κραδασμούς,διαθέτει καλή ελαστικότητα απο χαμηλά και συνεργάζεται άριστα με το αυτόματο κιβώτιο,που αποδεικνύεται, αρκετά γρήγορο,χωρίς καθυστερήσεις και σκορτσαρίσματα και δεν κρεμάει ποτέ τον οδηγό,ούτε και ανεβάζει χωρίς λόγο στροφές.Λειτουργεί απαλά καί ήρεμα, ανεξάρτητα  της επιλογής προγράμματος οδήγησης που  έχεις κάνει.Υπάρχουν τέσσερα προγράμματα,Eco,Comfort,,Dynamic  και Individual,με το πρώτο να εξασφαλίζει καλύτερη οικονομία και το  Dynamic να βοηθά στην  σπόρ οδήγηση  προσφέροντας  καλύτερη εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του κινητήρα.

Από πλευράς κατανάλωσης με την επιλογή Eco μπορείς να πετύχεις τιμές 6.3 με 6.5 λίτρα ενώ στα 7.0 λίτρα/100 χλμ μπορείς να υπολογίζεις με μαλακό πόδι και ταχύτητες ως 120 χλμ/ωρ  σε ανοικτούς επαρχιακούς και μη  δρόμους.Τα  8.0 με 8.2 ειναι μιά μέση τιμή,που έρχεται χωρίς πολλές προσπάθειες και κρίνεται πολύ καλή για την κατηγορία και τόν όγκο του αυτοκινήτου.

ΑΝΕΣΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Ενα όχημα τέτοιας κατηγορίας,βάρους και διαστάσεων πρέπει να έχει και τις ανάλογες αναρτήσεις.Και πράγματι οι Σουηδοί έκαναν πολύ καλή δουλειά.

Μπροστά υπάρχουν διπλά ψαλίδια και πίσω σύστημα πολλαπλών συνδέσμων με εγκάρσιο φύλλο σούστας απο συνθετικό υλικό γιά καλύτερο έλεγχο, στα προσθιοκίνητα μοντέλα,που συνδυάζονται με προσαρμοζόμενα αμορτισέρ.

Το αποτέλεσμα είναι πολύ καλό.Η ανάρτηση ελέγχει αποτελεσματικά  το βάρος και τις κλίσεις του αμαξώματος στις γρήγορες στροφές,διαχειρίζεται σωστά τις εδαφικές ανωμαλίες και δεν του επιτρέπει να πλέει ή να αναπηδά, κα η ίδια δεν τερματίζει ούτε και θορυβεί.

Εξασφαλίζει  καλή ποιότητα κύλησης και άνεση σε όλους τους δρόμους κρατώντας τους επιβάτες ξεκούραστους στα πολύωρα ταξίδια.

Η κατευθυντικότητα στις υψηλές ταχύτητες και οι αντιδράσεις στις ξαφνικές αλλαγές πορείας  είναι πολύ καλές, οι πλάγιοι άνεμοι δεν ενοχλούν ποτέ και το σύστημα διεύθυνσης είναι αρκετά θετικό,με καλή  σχετικά αίσθηση και πληροφόρηση, χωρίς να κουράζει τον οδηγό.

Τέλος τα φρένα είναι αποτελεσματικά σε καθε περίπτωση, με αντοχή και πολύ καλή αίσθηση του πεντάλ.

Συνολικά η εικόνα του μεγαλύτερου σεντάν της Βόλβο στο δρόμο ,παίρνει πολύ καλό βαθμό και είναι αντάξια της φήμης του Σουηδικού εργοστασίου.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

ΤΟ  S 90 D4 μπορεί εύκολα και άνετα να αντιμετωπίσει τον Γερμανικό ανταγωνισμό.

Έχει την παράδοση,την φήμη,την εμφάνιση,την ποιότητα,τους χώρους,την άνεση,τις επιδόσεις,την οδική συμπεριφορά και την τεχνολογία για κάτι τέτοιο και επιπλέον πρωτοπορειακά  επίπεδα, βοηθημάτων οδήγησης και συστήματων οδικής ασφάλειας , σε μια σχέση τιμής/αξίας, που δεν μπορεί κάν να πλησιάσει ο ανταγωνισμός.Το  προσθιοκίνητο  S90 D4 αξίζει όντως τα λεφτά του.

googlenews

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

 
 
 

 

logo m

 

 


©2024 YSTEROGRAFONEWS - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ


© 2014-2024 YSTEROGRAFO NEWS