Ανανεωμένο εξωτερικά, βελτιωμένο και εντυπωσιακό εσωτερικά , με νέους κινητήρες και βελτιωμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας, το Golf προκαλεί και φέρνει σε ιδιαίτερα δύσκολη θέση τον ανταγωνισμό.
ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ
Με το νέο Golf, η Volkswagen στοχεύει, βασισμένη στην 50χρoνη επιτυχία των προκατόχων του, να προσελκύσει ακόμη περισσότερους αγοραστές, όλους αυτούς που εκτιμούν την εμφάνιση , την ποιότητα, τις επιδόσεις, την οδική συμπεριφορά, την άνεση, την κορυφαία τεχνολογία και φυσικά την απαράμιλλη γοητεία του μοντέλου εδώ και δεκαετίες.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ
Ξεκινώντας από πλεονεκτήματα του νέου μοντέλου, που ξεχωρίζουν πρέπει να σημειώσουμε ότι ανάμεσα στα άλλα, είναι εξοπλισμένο με σύστημα infotainment νέας γενιάς, με γρήγορο επεξεργαστή, έξυπνο φωνητικό βοηθό IDA και ενσωμάτωση ChatGPT, στοιχεία που το ξεχωρίζουν αμέσως από τον ανταγωνισμό.
ΝΕΑ ΦΩΤΙΣΤΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ
Το νέο μοντέλο, διαθέτει νέας σχεδίασης προβολείς LED, νέα πίσω φώτα LED και νέο μπροστινό προφυλακτήρα.
Οι προβολείς LED έχουν πλέον πιο ευθείες γραμμές, είναι πιο εντυπωσιακοί και στενεύουν σχεδιαστικά προς τα μέσα. Σε αντίθεση με τους στάνταρ προβολείς LED, οι νέοι προβολείς υψηλών επιδόσεων είναι πολύ πιο αποδοτικοί.
Επίσης το μπροστινό μέρος, ανάλογα της έκδοσης, έχει ένα φωτιζόμενο σήμα Volkswagen, για πρώτη φορά στην Ευρώπη και μια οριζόντια λωρίδα LED στη μάσκα ψυγείου. Τα V και W, καθώς και ο κύκλος γύρω από τα γράμματα, πλαισιώνονται από λεπτά περιγράμματα φωτός στο εξωτερικό και στο εσωτερικό.
ΕΞΕΛΙΓΜΕΝΟΙ ΠΡΟΒΟΛΕΙΣ LED
Ένα άλλο χαρακτηριστικό φωτισμού στις πλούσιες εκδόσεις, όπως στην R- Line της δοκιμής μας, είναι το επίπεδο διαμόρφωσης των συστημάτων LED: υπάρχει η τελευταία έκδοση των προβολέων matrix LED IQ LIGHT, όπως επίσης και φωτιζόμενο σήμα Volkswagen. Οι προβολείς matrix LED IQ LIGHT είναι εξοπλισμένοι με μια νέα υψηλής απόδοσης δέσμη φώτων LED που έχει εμβέλεια έως και 500 μέτρα τη νύχτα, σημαντικά μεγαλύτερη από έναν συμβατικό προβολέα μεγάλης σκάλας. Το πακέτο προβολέων IQ LIGHT LED matrix περιλαμβάνει τα πρόσφατα ανεπτυγμένα πίσω φώτα 3D LED, των οποίων τα εφέ καλωσορίσματος και αποχαιρετισμού μπορούν να προσαρμοστούν, μέσω του συστήματος infotainment, ενώ υπάρχει ακόμη και η δυνατότητα επιλογής τριών διαφορετικών εφέ, για όσους αναζητούν κάτι ξεχωριστό.
ΑΜΕΣΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΕ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Στο νέο μοντέλο, ο φωνητικός βοηθός IDA μπορεί να χρησιμοποιηθεί όχι μόνο για τον έλεγχο λειτουργιών όπως ο κλιματισμός, το τηλέφωνο ή το σύστημα πλοήγησης, αλλά και για την άμεση πρόσβαση σε διαδικτυακές πληροφορίες, σε διάφορες περιοχές, από προγνώσεις καιρού έως ερωτήσεις γενικής ενημέρωσης, ανάλογα με τις επιθυμίες του οδηγού.
ΠΡΟΗΓΜΕΝΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Είναι χαρακτηριστικό ότι το νέο μοντέλο, χρησιμοποιεί την πλέον πρόσφατη γενιά συστήματος infotainment , το οποίο ενσωματώνει το ChatGPT, που βασίζεται σε τεχνητή νοημοσύνη και στον φωνητικό βοηθό IDA, εντυπωσιάζοντας.
Η λειτουργία αυτή προσφέρει πρόσβαση στην βάση δεδομένων της τεχνητής νοημοσύνης. Οι επιβάτες μπορούν να επικοινωνούν με το αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας φυσική γλώσσα και να ενημερώνονται άμεσα για όλες τις πληροφορίες που τους ενδιαφέρουν, κάθε στιγμή.
ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗ ΠΑΡΚΑΡΙΣΜΑΤΟΣ
Οι χειρισμοί παρκαρίσματος του νέου Golf , γίνονται ακόμη ευκολότεροι με τα νέα συστήματα υποβοήθησης, όπως π. χ η βελτιωμένη λειτουργία Park Assist Plus.
Στην περίπτωση που βρίσκεσαι δίπλα από μια θέση στάθμευσης, το σύστημα μπορεί να ανιχνεύσει εάν ο χώρος είναι αρκετός και ξεκινά ανάλογα τη διαδικασία στάθμευσης . Αναλαμβάνει, το τιμόνι καθώς και την κίνηση, το φρενάρισμα και τους υπόλοιπους ελιγμούς.
ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ
Είναι χαρακτηριστικό επίσης ότι το Park Assist Pro , που είναι διαθέσιμο στο Golf για πρώτη φορά, επιτρέπει στον οδηγό να καθοδηγεί το όχημα μέσα και έξω από τις θέσεις στάθμευσης με το smartphone του. Το όχημα μπορεί να οδηγηθεί από το χώρο στάθμευσης εξ αποστάσεως εάν ο χώρος στάθμευσης είναι πολύ στενός κλπ ή υπάρχουν άλλα εμπόδια που δυσκολεύουν.
ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΚΑΜΕΡΕΣ
Και ερχόμαστε στο εξελιγμένο σύστημα Area View, στο οποίο εμφανίζεται μια ολόπλευρη προβολή 360 μοιρών με τη βοήθεια τεσσάρων καμερών όπου η αντίστοιχη εικόνα μεταφέρεται στην οθόνη αφής του συστήματος infotainment. Γεγονός που καθιστά εύκολο να βλέπεις τα κράσπεδα και τις σημάνσεις των χώρων στάθμευσης, αποφεύγοντας μικρό ζημιές στις ζάντες και τα ελαστικά.
ΑΠΛΟΠΟΙΗΜΕΝΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ
Επίσης ολόκληρο το υλικό και το λογισμικό των συστημάτων ψυχαγωγίας του νέου Golf είναι εντελώς καινούρια. Βασίζονται πλέον στο σύστημα ψυχαγωγίας τέταρτης γενιάς (MIB4). Η λειτουργία έχει βελτιωθεί και απλοποιηθεί σημαντικά χάρη στα ολοκαίνουργια γραφικά και τη νέα δομή μενού. Το εξαιρετικά εύχρηστο σύστημα πολυμέσων, διαθέτει έγχρωμη οθόνη αφής 12,9 ιντσών.
Οι νέες οθόνες MIB4 τύπου tablet έχουν σχεδιαστεί ώστε να είναι οπτικά ανεξάρτητες, ενώ τα ρυθμιστικά αφής για τον έλεγχο της θερμοκρασίας και της έντασης ήχου έχουν σχεδιαστεί εκ νέου και όπως αποδείχθηκε ιδιαίτερα εύχρηστα.
ΝΕΑ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΤΟΥ ΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΟΘΟΝΗΣ
Τα νέα συστήματα MIB4 αποδείχθηκαν εξαιρετικά εύχρηστα, χάρη στην πρόσφατα ανεπτυγμένη νέα σχεδίαση του μενού της οθόνης: ολόκληρη η οθόνη χωρίζεται σε δύο γραμμές αφής στο επάνω και στο κάτω μέρος με την μεγάλη αρχική οθόνη στη μέση. Ο οδηγός μπορεί να αντιστοιχίσει αγαπημένες λειτουργίες άμεσης πρόσβασης σε μεγάλες περιοχές της επάνω γραμμής και της αρχικής οθόνης, με το μεγάλο πλεονέκτημα να αποτελεί, η ξεχωριστά διαμορφωμένη επάνω γραμμή και η στατική κάτω γραμμή, οι οποίες παραμένουν συνεχώς εμφανιζόμενες, όταν ο οδηγός ανοίγει διάφορες λειτουργίες με τη μορφή εφαρμογών στην αρχική οθόνη. Αυτό απλοποιεί σημαντικά τη όλη λειτουργία. Επιπλέον, τα νέα συστήματα MIB4 λειτουργούν πλέον πιο γρήγορα, ώστε να αποσπούν την προσοχή του οδηγού το λιγότερο δυνατόν.
ΑΝΟΙΓΜΑ ΜΕΝΟΥ ΜΕ ΕΝΑ ΚΛΙΚ
Επίσης, η επάνω γραμμή διαθέτει ένα νέο κουμπί άμεσης πρόσβασης στην αριστερή άκρη, που επιτρέπει στον οδηγό να ανοίξει το κύριο μενού με ένα μόνο κλικ. Στα δεξιά αυτού βρίσκεται ένα κουμπί για το νέο Κέντρο Ελέγχου του αυτοκινήτου, το οποίο προσφέρει άμεση πρόσβαση στις πιο σημαντικές λειτουργίες του οχήματος. Επίσης, το κύριο μενού και το Κέντρο Ελέγχου αυτοκινήτου είναι πάντα προσβάσιμα χωρίς να χρειάζεται να κλείσει η ενεργή εφαρμογή.
Στα δεξιά του Κέντρου Ελέγχου υπάρχουν λειτουργίες άμεσης πρόσβασης οι οποίες μπορούν να αντιστοιχιστούν ξεχωριστά, για παράδειγμα, κουμπιά για τις λειτουργίες οδήγησης, τις λειτουργίες στάθμευσης, τα συστήματα υποβοήθησης κλπ.
ΓΡΑΦΙΚΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΩΝ ΜΕΓΕΘΩΝ
Η μεγάλη αρχική οθόνη περιέχει το περιεχόμενο από τις πιο σημαντικές εφαρμογές σε ελεύθερα αντιστοιχιζόμενες γραφικές ενδείξεις διαφορετικών μεγεθών. Κλασικές εφαρμογές όπως το σύστημα πλοήγησης, οι ρυθμίσεις ραδιοφώνου και ήχου, καθώς και νέες λειτουργίες όπως οι οπτικοποιημένες οδηγίες από τον φωνητικό βοηθό IDA, εμφανίζονται στα παράθυρα της αρχικής οθόνης.
ΤΙΜΟΝΙ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙΩΝ
Τα νέα μοντέλα Golf διαθέτουν προηγμένα ψηφιακά όργανα στάνταρ, όπως το Digital Cockpit Pro με διαγώνιο οθόνης 10,2 ίντσες. Ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει τα αντίστοιχα νέα πιεστικά κουμπιά στο νέο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών για να ρυθμίσει δύο διαφορετικές βασικές γραφικές διαμορφώσεις (προφίλ πληροφοριών): Classic με στρογγυλά όργανα και Progressive με ενδεικτικά γραφικά οθόνης. Η περιοχή μεταξύ των στρογγυλών οργάνων, μπορεί να αντιστοιχιστεί ελεύθερα, για παράδειγμα, με την καθοδήγηση διαδρομής του συστήματος πλοήγησης ή τις οθόνες από τα συστήματα υποβοήθησης. Οι περιοχές μέσα στα στρογγυλά όργανα μπορούν επίσης να γεμίσουν με διάφορες επιθυμητές πληροφορίες. Υπάρχουν επίσης ειδικά προφίλ πληροφοριών ειδικά για το μοντέλο για το Golf R-Line, το Golf GTI και το Golf GTE.
ΠΟΛΛΟΙ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ
Όσον αφορά τους κινητήρες οι επιλογές είναι πολλές: Στη βάση υπάρχει ο τούρμπο 1500 TSI με 116 ίππους ενώ σαν Mild Hybrid η απόδοση φτάνει τους 150 ίππους, σαν αυτόν της δοκιμής μας. Σαν plug in Hybrid οι ίπποι είναι 204, ενώ σαν GTE φθάνουν τους 272. Η diesel γκάμα διατίθεται με 116 ή 150 ίππους χρησιμοποιώντας έναν δίλιτρο turbo κινητήρα. Οι καυτές εκδόσεις GTi αρχίζουν από τους 265 ίππους και φτάνουν τους 333 στην έκδοση R, από 2000 κυβικά και πάλι.
ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΕΣ ΖΑΝΤΕΣ
Στο καινούριο μοντέλο υπάρχουν πολλά νέα σχέδια και από εντυπωσιακές ζάντες που συμπληρώνονται από έντεκα φινιρίσματα και από τέσσερα νέα χρώματα. Επίσης μια μαύρη οροφή διατίθεται σαν επιπλέον επιλογή για τις εκδόσεις R-Line, GTE και GTI, ενώ πέντε από τις νέες ζάντες αλουμινίου φθάνουν έως τις 19 ίντσες σε ορισμένες εκδόσεις.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ
Όλα άρχισαν όταν το πρώτο Golf κατασκευάστηκε στο εργοστάσιο στο Wolfsburg στα τέλη Μαρτίου 1974. Η επίσημη κυκλοφορία ξεκίνησε λίγο αργότερα, τον Μάιο του 74, δημιουργώντας την αρχή μιας νέας εποχής για το εργοστάσιο: κινητήρας και κίνηση μπροστά.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ
Από τότε, στις οκτώ γενιές που ακολούθησαν, το Golf χρησιμοποίησε πολλές νέες και προηγμένες τεχνολογικές λύσεις και εφαρμογές, δημιουργώντας από μόνο του, στα πενήντα αυτά χρόνια, την λεγόμενη «κατηγορία γκολφ» που ο ανταγωνισμός προσπάθησε πολύ να την πλησιάσει όλα αυτά τα χρόνια.
ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΥΛΙΚΩΝ
Η κορυφαία ποιότητα και προσοχή, διακρίνονται με την πρώτη ματιά στο σαλόνι. Κορυφαία ποιοτικά υλικά επενδύσεων, άψογα φινιρισμένα και σχεδιασμένα δημιουργούν μια μοναδική εικόνα και αίσθηση, την οποίοι πολλοί έχουν προσπαθήσει να πλησιάσουν, ενώ η πληρότητα και ποιότητα εξοπλισμού ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού εντυπωσιάζουν.
Οι χώροι από την πλευράς τους, χάρη στην εξαιρετική εκμετάλλευση των εξωτερικών διαστάσεων, μήκους 4.282 και πλάτους 1.789 χιλ, επαρκούν για τέσσερις πέντε επιβάτες χωρίς μεγάλες υποχωρήσεις, ενώ το πορτ μπαγκάζ με χωρητικότητα 381 ως 1237 λίτρων, ανάλογα με την θέση της πλάτης του πίσω καθίσματος, βρίσκονται στα πλαίσια της κατηγορίας του οχήματος.
150 ΙΠΠΟΙ 250 Nm ΡΟΠΗ
Το μοντέλο της δοκιμής μας, χρησιμοποιεί τον υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο κινητήρα TSI των 1498 κυβικών εκατοστών, ο οποίος σε συνδυασμό με ένα εξελιγμένο ήπια υβριδικό σύστημα φθάνει τους 150 ίππους διαθέτοντας ροπή στρέψεως 250 Nm.
Υπάρχει μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48V και μια μίζα /εναλλάκτης, ενώ για την εκκίνηση του κινητήρα χρησιμοποιείται κλασσική μίζα. Ο ηλεκτροκινητήρας συνδέεται με τον στροφαλοφόρο άξονα μέσω ιμάντα.
Υπάρχει φυσικά και σύστημα αξιοποίησης της ενέργειας πέδησης, που μετατρέπει την κινητική σε ηλεκτρική ενέργεια και την στέλνει στην μπαταρία, η οποία βοηθά τον κινητήρα.
ΠΟΛΥ ΚΑΛΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Με βάρος 1375 κιλά, φυσικά λόγω των πολλών νέων συστημάτων και μέτρων ασφαλείας, οι 150 ίπποι σε συνδυασμό με γρήγορο και καλά κλιμακωμένο το 7αρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, εξασφαλίζουν επιτάχυνση 0-100 χλμ/ωρ που αγγίζει τα 8.4 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα κοντά στα 224 χλμ/ωρ, επιδόσεις που κρίνονται πολύ καλές για την κατηγορία και συμβαδίζουν απόλυτα με τον χαρακτήρα του οχήματος. Ο κινητήρας αποδεικνύεται ελαστικός, εύστροφος με δύναμη μέχρι το μάξιμουμ των στροφών του και νοιώθει καλύτερα στην επιλογή “sport” με την οποία αξιοποιούνται καλύτερα οι δυνατότητες του.
ΧΑΜΗΛΕΣ ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ
Από πλευράς κατανάλωσης, οι 150 ίπποι του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα δεν φοβίζουν ούτε και επιδρούν αρνητικά στην κατανάλωση. Τα 6.8 με 7.0 λίτρα /χλμ είναι μια μέση τιμή στην οποία μπορείς να υπολογίζεις ενώ με προσεκτική οδήγηση και ελαφρύ δεξί πόδι, εμφανίζονται τιμές κοντά στα 5.1 με 5.3 λίτρα, δικαιολογώντας εν προκειμένω και τον υβριδικό χαρακτήρα του οχήματος.
ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Το Γκολφ ξεχώριζε όλα αυτά τα 50 χρόνια της ιστορίας του για την οδική συμπεριφορά του.
Στην περίπτωση του καινούριου μοντέλου, η οδική συμπεριφορά είναι σχεδόν ασυναγώνιστη: σφιχτή και ισορροπημένη, ειδικά με τα ελαστικά 225/40/R 18R της έκδοσης R Line, η οποία συνδυάζεται με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό ΧDS. Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό με το αυτοκίνητο να ακολουθεί πιστά τις εντολές του οδηγού, χωρίς να τον φέρνει σε δύσκολη θέση ακόμη και στα όρια πρόσφυσης, με την βοήθεια και του Progressive Steering, το οποίο εξασφαλίζει άμεσες και ακριβείς πληροφορίες στο σύστημα διεύθυνσης.
Τα φρένα με την σειρά τους ανταποκρίνονται πλήρως στις αυξημένες επιδόσεις του κινητήρα των 150 ίππων, τόσο από πλευράς απόστασης ακινητοποίησης όσο και από πλευράς αίσθησης και αντοχής.
Τέλος, παρά τις σφικτά σχετικά ρυθμισμένες αναρτήσεις, ιδιαίτερα της έκδοσης R Line, η άνεση των επιβατών παραμένει σε υψηλά επίπεδα και μόνο στις βαθιές εγκάρσιες λακκούβες αισθάνεσαι το δρόμο.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Το μακρινό 1988 υπήρχε μια διαφήμιση της Volkswagen για το Golf στην Γερμανική τηλεόραση, που έδειχνε ένα παιδί να λέει στο πατέρα του, οι γονείς του φίλου μου έχουν σπίτι με πισίνα, άλογα, στάβλο και άλλα ,τι να πω ότι έχουμε εμείς; Και ο πατέρας απάντησε πες ότι έχουμε ένα Golf και η διαφήμιση έκλεινε λέγοντας: “όταν ξέρει κάποιος τι έχει”.
Συνοπτικά, αυτό ακριβώς συμβαίνει, απεικονίζοντας ουσιαστικά την ιδεολογία και την όλη ιστορία του Golf. Από τότε που παρουσιάστηκε, το 1974,μέχρι και τώρα υπάρχουν αμέτρητοι αγοραστές που πίνουν νερό στο όνομα του και δεν το αλλάζουν με τίποτε. Όταν ένα μοντέλο καταφέρνει να επιβάλλεται σε μια κατηγορία είτε με τις απλές είτε με τις γρήγορες και κορυφαίες εκδόσεις, σίγουρα αποτελεί ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα που η Volkswagen κατάφερε και το ολοκλήρωσε προσφέροντας ότι καλύτερο στην κατηγορία του.
Αναμφισβήτητα το Golf αποτελεί για πολλούς τον ηγέτη της κατηγορίας, που ανταγωνισμός προσπαθεί χρόνια να εκθρονίσει αλλά δεν μπόρεσε να τα καταφέρει. Με βασική τιμή τα 23.980 ευρώ για την έκδοση με τους 116 ίππους , τα 31.980 ευρώ σαν Mild Hybrid με 150 ίππους και τα 35.980 ευρώ σαν R line, όπως το μοντέλο της δοκιμή μας, το Golf αποτελεί για πολλούς οτι καλύτερο στην κατηγορία του και όπως έλεγε και η διαφήμιση πριν πολλά χρόνια: “όταν ξέρει κάποιος τι έχει”, δεν το αλλάζει με τίποτε.