Formula 1: Κίνδυνος-θάνατος τα νέα μονοθέσια για τους οδηγούς -Προκαλούν σοβαρές εγκεφαλικές βλάβες

Formula 1: Κίνδυνος-θάνατος τα νέα μονοθέσια για τους οδηγούς -Προκαλούν σοβαρές εγκεφαλικές βλάβες

Ο διευθυντής της Mercedes F1, Toto Wolff, κάλεσε τη FIA να λάβει αυστηρότερα μέτρα περιορισμού των αναπηδήσεων των μονοθεσίων της F1, υπό το φόβο σοβαρών συνεπειών για την υγεία των οδηγών.

Αυτή είναι μία ακόμη από τις δημόσιες, ηχηρές τοποθετήσεις του Αυστριακού για την επίλυση του προβλήματος των αναπηδήσεων (porpoising) των φετινών μονοθεσίων, μετά τους εμφανείς έντονους πόνους που αισθανόταν ο Lewis Hamilton όταν προσπαθούσε -με μεγάλη δυσκολία- να βγει από το κόκπιτ της Mercedes W13 στο τέλος του φετινού GP του Αζερμπαϊτζάν.

Το porpoising, που προκαλείται από τις απότομες διακοπές της ροής του αέρα κάτω από το δάπεδο καθώς το μονοθέσιο πιέζεται από την άντωση προς το έδαφος, προέκυψε από την αλλαγή των φετινών αεροδυναμικών κανονισμών των μονοθεσίων - στα οποία πλέον η πλειοψηφία της άντωσης δεν παράγεται από τις πτέρυγες, αλλά από το δάπεδο και το διαχύτη στην απόληξή του.

Ο Hamilton έχει εκφράσει πολλάκις την ανησυχία του για το φαινόμενο, αλλά ο Wolff κατηγορείται από άλλες ομάδες -κυρίως από τη Red Bull Racing- ότι υπερβάλλει για το θέμα των αναπηδήσεων, προκειμένου να εξαλείψει το σημαντικό αυτό μειονέκτημα που πιο πολύ από κάθε άλλο μονοθέσιο παρατηρείται στη Mercedes W13.

Όμως, ο Αυστριακός αυτή τη φορά επικαλείται ιατρική έρευνα της FIA, σύμφωνα με την οποία όταν ένας άνθρωπος υπόκειται σε συνεχείς και βίαιους κραδασμούς διατρέχει τον κίνδυνο να υποστεί εγκεφαλικές βλάβες. Και προβάλλει, ξανά, την ασφάλεια των οδηγών ως βασικό λόγο για να ληφθούν μέτρα εξάλειψης του porpoising.

Ο Wolff τόνισε συγκεκριμένα: «Η FIA έχει ήδη μελετήσει ιατρικά το porpoising. Η έκθεση των γιατρών αναφέρει ότι συνεχόμενη συχνότητα 1-2 Hz μπορεί να προκαλέσει εγκεφαλικές βλάβες. Εμείς έχουμε 6-7 Hz για αρκετές ώρες».

Τα λεγόμενά του υποστηρίζονται από επιστημονικό άρθρο του 2015 στο περιοδικό εγκεφαλοαγγειακών νοσημάτων «Journal of Stroke and Cerebrovascular Diseases». Σύμφωνα με το άρθρο αυτό, οι κραδασμοί στο σώμα ενός ανθρώπου κατά τη διάρκεια αγώνα αυτοκινήτων μπορούν να προκαλέσουν εγκεφαλικές βλάβες, μέσω των εγκεφαλικών αγγειοσυσπάσεων στις οποίες υπόκειται ο οδηγός και οι οποίες περιορίζουν την παροχή αίματος και οξυγόνου στον εγκέφαλο.

Η έρευνα έγινε με πείραμα σε εννέα ομάδες αρουραίων. Τέσσερις ομάδες εκτέθηκαν σε κραδασμούς έντασης 30Hz σε όλο τους το σώμα και σε επιταχύνσεις ισχύος 0.5G για τέσσερις ώρες την ημέρα, πέντε ημέρες την εβδομάδα. Στη συνέχεια, μελετήθηκε η εγκεφαλική, ιστολογική και φυσική λειτουργία των πειραματοζωαρίων.

Μετά το πείραμα όλοι αρουραίοι κάθε ομάδας ήταν υγιείς, αλλά όσοι υπέστησαν τη δοκιμασία των κραδασμών παρουσίασαν δυσλειτουργίες στην αντίληψη. Τοποθετήθηκαν σε δοκιμασίες λαβυρίνθου, και έδειξαν να μπερδεύονται και να δυσκολεύονται περισσότερο στη λήψη αποφάσεων. Επίσης, περιορίστηκε η μυική τους δύναμη, αντιδρούσαν πιο αργά στη ζέστη και στον πόνο.

Κατά συνέπεια, αυτή η έρευνα μπορεί να υποστηρίξει τα λεγόμενα του Wolff, και να τεκμηριώσει τις εκκλήσεις του προς τη FIA να λάβει μέτρα για τον περιορισμό του φαινομένου. Φαινομένου που, είναι η αλήθεια, δεν έχει εμφανιστεί στους τελευταίους αγώνες - αλλά όπως λέει ο Αυστριακός, «το Silverstone, το Paul Ricard και η Austria δεν είναι πίστες που έτσι κι αλλιώς θα περιμέναμε αναπηδήσεις».

Η FIA, θυμίσουμε, εξέδωσε από το GP του Καναδά στις αρχές Ιουνίου ντιρεκτίβες προς τις ομάδες σχετικά με τον έλεγχο και την αποτροπή των αναπηδήσεων, οι οποίες ντιρεκτίβες θα μετασχηματιστούν σε πλήρεις και οριστικούς κανονισμούς ελέγχου του φαινομένου από τον επόμενο αγώνα, το GP Βελγίου στις 26-28 Αυγούστου.

googlenews

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

 
 
 

 

logo m

 

 


©2024 YSTEROGRAFONEWS - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ


© 2014-2024 YSTEROGRAFO NEWS