Μπορεί το Off Road Animal των πρώτων γενεών να εξημερώθηκε, όμως δεν έχασε την επαφή του με το παρελθόν σε καμιά περίπτωση, αποδεικνύοντας ότι η Suzuki συνεχίζει να κάνει αυτό που ξέρει εδώ και δεκαετίες καλύτερα από όλους.
ΝΕΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΚΑΙ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΕΙΣ
Με τον αυθεντικό SUV σχεδιασμό και τη προσεγμένη καινούρια δυναμική του εμφάνιση , το νέο VITARA προσφέρει μια ακόμη καλύτερη εμπειρία οδήγησης, ενώ ταυτόχρονα διαθέτει νέες πρόσθετες λειτουργίες και αναβαθμίσεις, συμπεριλαμβανομένων των προηγμένων χαρακτηριστικών ασφαλείας και μιας νέας οθόνης 9 ιντσών για το χειρισμό του συστήματος πολυμέσων.
ΠΛΗΡΩΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΠΑΚΕΤΟ
Ενσωματώνοντας την γνωστή υβριδική τεχνολογία της εταιρείας , το νέο VITARA συνδυάζει, σε ένα πλήρως ανταγωνιστικό πακέτο, βελτιωμένη οικονομία καυσίμου και καλύτερες επιδόσεις.
ΙΣΧΥΡΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ
Συνοπτικά τα γενικά στοιχεία που διακρίνουν το νέο μοντέλο είναι:
- Αυθεντικός σχεδιασμός και χαρακτήρας SUV
- Σύστημα 4x4 ALLGRIP SELECT (Προαιρετικά)
- Προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας
- Οθόνη πολυμέσων 9 ιντσών
- Βελτιωμένο εσωτερικό
- Σύστημα Suzuki Connect
- Αποδοτικό υβριδικό σύστημα για καλύτερη οικονομία και επιδόσεις.
ΣΠΟΡ ΕΜΦΑΝΙΣΗ
Σχεδιαστικά το νέο μοντέλο διαθέτει, στο εμπρός μέρος , μια επιθετική γρίλια σε piano black χρώμα, «σμιλεμένα» φτερά, κωνικούς προβολείς, και υπερυψωμένη γραμμή αμαξώματος. Η νέα σπορ εμφάνιση ξεχωρίζει και εντυπωσιάζει άμεσα στην πόλη, διατηρώντας ταυτόχρονα τον γνωστό περιπετειώδη χαρακτήρα εκτός δρόμου του οχήματος , συνδυασμένο με ένα διακριτό αίσθημα ελευθερίας, στις μακρινές διαδρομές και τις εξερευνήσεις.
ΝΕΟΙ ΧΡΩΜΑΤΙΚΟΙ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΙ
Δέκα χρωματισμοί είναι διαθέσιμοι στη γκάμα του νέου μοντέλου , συμπεριλαμβανομένων πέντε μονόχρωμων και πέντε δίχρωμων. Ένας υψηλής ποιότητας δίχρωμος χρωματισμός χαμηλής αντίθεσης, όπου το μπλε Sphere Blue Pearl συνδυάζεται με το μαύρο Cosmic Black Pearl Metallic εισήχθη πρόσφατα στη γκάμα χρωμάτων μαζί με το γκρι Titan Dark Grey Pearl Metallic.
ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ
Σημειώνουμε ότι νέο VITARA διατίθεται προαιρετικά, για όσους αναζητούν την τετρακίνηση, με το γνωστό, εμβληματικό σύστημα ALLGRIP SELECT 4WD της Suzuki, το οποίο επιτρέπει την άνετη κίνηση ακόμα και σε δύσβατα εδάφη ή επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή τριβής.
Το ALLGRIP SELECT προσφέρει επίσης τη δυνατότητα επιλογής τεσσάρων λειτουργιών οδήγησης 4WD: Auto, Sport, Snow και Lock mode, ενώ οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν το οδηγικό προφίλ χρησιμοποιώντας έναν απλό επιλογέα στην κεντρική κονσόλα.
ΠΡΟΗΓΜΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
To VITARA είναι εξοπλισμένο με μια ευρεία γκάμα προηγμένων τεχνολογιών ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης, που συμβάλλουν σημαντικά στην προστασία οδηγού και επιβατών.
Συνολικά υπάρχουν πέντε κύρια χαρακτηριστικά που έχουν αναβαθμιστεί στο νέο μοντέλο του 2024:
1. Dual Sensor Brake Support II (DSBS II)
To νέο Dual Sensor Brake Support II (DSBSII) έχει επεκτείνει ακόμη περισσότερο την περιοχή ανίχνευσης από το προπορευόμενο όχημα, επιτρέποντας τον γρηγορότερο εντοπισμό αντικειμένων. Το σύστημα εντοπίζει οχήματα, μοτοσικλέτες και πεζούς ακριβώς ή διαγώνια μπροστά από το όχημα.
2. Σύστημα παρακολούθησης οδηγού (Driver Monitoring System - DMS)
Στο νέο VITARA είναι τώρα εγκατεστημένο το Σύστημα Παρακολούθησης Οδηγού (DMS). Το DMS παρακολουθεί τα μάτια και το πρόσωπο του οδηγού με μια κάμερα που βρίσκεται τοποθετημένη στον πίνακα οργάνων. Αν το σύστημα εντοπίσει ότι ο οδηγός νυστάζει, κλείνουν τα μάτια του ή κοιτάζει μακριά από το δρόμο, εκπέμπει προειδοποιητικό ηχητικό σήμα και εμφανίζει επίσης ένα μήνυμα προειδοποίησης στην οθόνη πληροφοριών.
3. Προσαρμοζόμενο Cruise Control (Adaptive Cruise Control - ACC)
Το σύστημα αυτό βοηθά στη μείωση της κούρασης του οδηγού σε μεγάλα ταξίδια. Κατά την κίνηση, το σύστημα χρησιμοποιεί ραντάρ και μια κάμερα για να υπολογίσει την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και θα επιταχύνει ή θα επιβραδύνει το VITARA, όσο απαιτείται για να διατηρήσει μια καθορισμένη απόσταση. Αν ο δρόμος μπροστά είναι χωρίς κυκλοφορία, θα διατηρήσει την προεπιλεγμένη ταχύτητα που κινούταν το όχημα.
Το σύστημα είναι επίσης συνδεμένο και συνεργάζεται με το σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας για να βοηθά τους οδηγούς να ενημερώνονται με τα αναγραφόμενα όρια ταχύτητας.
4. Βοήθεια παραμονής στη λωρίδα (Lane Keep Assist - LKA)
Όταν ενεργοποιείται το προσαρμοζόμενο Cruise Control, το LKA βοηθά τον οδηγό να διατηρήσει τη θέση του οχήματος στο κέντρο της λωρίδας. Όταν οι σημάνσεις λωρίδας δεν είναι σαφείς, το σύστημα χρησιμοποιεί πληροφορίες που ανιχνεύονται από την πορεία του προπορευόμενου οχήματος.
5. Αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας (Traffic Sign Recognition - TSR) / Περιοριστής ταχύτητας (Speed Limiter)
Η λειτουργία αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας εμφανίζει τα σήματα κυκλοφορίας που καταγράφονται από την κάμερα, στην οθόνη του πίνακα οργάνων. Αν ξεπεραστεί το όριο ταχύτητας που εμφανίζεται στο σήμα κυκλοφορίας, ένα εικονίδιο ορίου ταχύτητας αναβοσβήνει και στη συνέχεια ακούγεται μια ηχητική ειδοποίηση.
Να σημειώσουμε ότι η λειτουργία περιοριστή ταχύτητας, περιορίζει την ταχύτητα του οχήματος σε αυτήν που έχει προκαθορίσει ο οδηγός. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί σε συνδυασμό με τη λειτουργία αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας για περιορισμό της ταχύτητας στο αναγραφόμενο όριο ταχύτητας.
ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΕΠΙΒΑΤΩΝ
Προκειμένου, το νέο μοντέλο να συμμορφωθεί με τον Γενικό Κανονισμό Ασφάλειας (GSRΙΙ) , ο οποίος αποσκοπεί στην υποστήριξη της ασφάλειας των επιβατών του οχήματος , αλλά και των χρηστών του δρόμου, διαθέτει τα παρακάτω εξελιγμένα συστήματα:
- Σύστημα συγκράτησης σε μετωπική πρόσκρουση
- Προστασία από πλευρική πρόσκρουση
- Προστασία συστήματος καυσίμου και του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης σε σύγκρουση από πίσω
- Προηγμένο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης
- Ανίχνευση αντίστροφης κίνησης
- Σύστημα διατήρησης λωρίδας έκτακτης ανάγκης
- Σύστημα διαχείρισης πληροφοριών κυβερνο-ασφάλειας
- Έξυπνη υποβοήθηση ταχύτητας
- Σύστημα ανίχνευσης αλκοόλ και κλειδώματος
- Σύστημα προειδοποίησης για υπνηλία και απόσπαση προσοχής οδηγού
- Καταγραφή δεδομένων συμβάντος
- Συνεχή αναβάθμιση λογισμικού Χαρακτηριστικά του νέου Suzuki VITARA
ΝΕΑ ΜΕΓΑΛΗ ΟΘΟΝΗ 9 ΙΝΤΣΩΝ
Το νέο σύστημα πολυμέσων με οθόνη 9 ιντσών επιτρέπει στον οδηγό να επιβεβαιώνει τις ρυθμίσεις και τις βασικές πληροφορίες λειτουργίας του οχήματος εύκολα και με μια γρήγορη ματιά.
Το σύστημα υποστηρίζει επίσης συνδεσιμότητα smartphone μέσω USB και Wi-Fi® που επιτρέπει να χρησιμοποιείς μια ποικιλία εφαρμογών μέσω Apple CarPlay και Android Auto™.
ΜΟΝΤΕΡΝΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Το εσωτερικό του νέου μοντέλου είναι ξανασχεδιασμένο με καλύτερη ποιότητα υλικών και φινιρίσματος και ταυτόχρονα πιο μοντέρνο στιλ, με σκοπό να αυξήσει την άνεση και την αίσθηση απόλαυσης των επιβατών.
ΑΝΕΤΟΙ ΧΩΡΟΙ
Οι εσωτερικοί χώροι με δεδομένη την σωστή εκμετάλλευση των συνολικών διαστάσεων του αμαξώματος, είναι άνετοι από κάθε άποψη, επιτρέποντας την μεταφορά τεσσάρων πέντε επιβατών, χωρίς σημαντικές υποχωρήσεις.
Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται μεταξύ 289 και 1120 λίτρων ανάλογα με την θέση των πίσω καθισμάτων και είναι αρκετός για να μεταφέρει όλες τις αποσκευές της οικογένειας σε μακρινό ταξίδι.
Επιπλέον, το νέο μοντέλο, διαθέτει προαιρετική πανοραμική ηλιοροφή, η οποία έχει μεγάλο συνολικό άνοιγμα, επιτρέποντας έτσι καλύτερο εσωτερικό φωτισμό και περισσότερο φρέσκο αέρα όταν είναι ανοικτή .
Τέλος για όλους τους επιβάτες, υπάρχουν αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι, που κάνουν πιο εύκολη τη ζωή τους στα μακρινά ταξίδια.
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ
Το Suzuki CONNECT είναι μια εφαρμογή για smartphone και μια σουίτα υπηρεσιών που επιτρέπει στους οδηγούς να παρακολουθούν το όχημά τους εξ αποστάσεως. Το Suzuki Connect μπορεί επίσης να συνδεθεί με το σύστημα πολυμέσων και να εμφανίζει μια σειρά από διάφορες ειδοποιήσεις στην οθόνη. Προσφέρονται συνολικά επτά τύποι υπηρεσιών που κάνουν τη ζωή του οδηγού ευκολότερη.
ΗΠΙΑ ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Ο κινητήρας 1.4 BOOSTER JET με το ήπια υβριδικό σύστημα 48V SHVS, του μοντέλου της δοκιμής μας, συνδυάζεται αποκλειστικά με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων.
Ο συγκεκριμένος τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας, των 1373 κυβικών εκατοστών, διαθέτει άμεσο ψεκασμό καυσίμου για μεγαλύτερη οικονομία και καλύτερη απόδοση και είναι εξοπλισμένος με έναν στροβιλοσυμπιεστή για την ενίσχυση της ροπής στις χαμηλές στροφές. Το ήπια υβριδικό σύστημα SHVS χρησιμοποιεί μια ενσωματωμένη γεννήτρια εκκίνησης (ISG) και μια υψηλής απόδοσης μπαταρία ιόντων λιθίου 48V με πολύ καλή απόδοση σε φόρτιση και παροχή ενέργειας. Εκτός από τη διασφάλιση γρήγορης και αθόρυβης επανεκκίνησης του κινητήρα, το ISG παρέχει υποβοήθηση μέσω του ηλεκτροκινητήρα για καλύτερη συνολικά επιτάχυνση και οικονομία καυσίμου και παράγει ηλεκτρική ενέργεια για τη φόρτιση των μπαταριών κατά την επιβράδυνση.
ΚΑΛΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Η απόδοση του τετρακύλινδρου BOOSTER JET κινητήρα των 1373 κυβικών εκατοστών, φθάνει τους 129 ίππους και διαθέτει ροπή 235Nm από τις 2000 κιόλας στροφές. Με δεδομένο το βάρος των 1280 περίπου κιλών, και το καλά κλιμακωμένο εξάρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, τα 0-100 χλμ /ωρ εμφανίζονται σε 10.1 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα ακουμπά τα 195 χλμ /ωρ, τιμές καλές για την κατηγορία και πλήρως ανταγωνιστικές
ΧΑΜΗΛΕΣ ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ
Οι μέσες τιμές κατανάλωσης που μετρήσαμε και στις οποίες μπορεί να υπολογίζει ο οδηγός, για το προσθιοκίνητο Vitara των 129 ίππων, σαν αυτό της δοκιμής μας, κυμαίνονται μεταξύ 6.2με 7.2 λίτρων/100 χλμ και κρίνονται καλές για τον χαρακτήρα, το βάρος και την κατηγορία του οχήματος.
ΚΑΙ ΑΥΤΟΜΑΤΟ
Να σημειώσουμε ότι σαν αυτόματο, για όσους αναζητούν την αυτόματη μετάδοση, το νέο μοντέλο, χρησιμοποιεί τον ατμοσφαιρικό DUALJET κινητήρα, με σύστημα διπλού μπεκ ψεκασμού, των 1462 κυβικών εκατοστών, που επίσης συνδυάζεται με ένα υβριδικό σύστημα το οποίο χρησιμοποιεί μια μπαταρία ιόντων λιθίου 140 V, αποδίδει 116 ίππους και συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Auto Gear Shift (AGS) 6 σχέσεων.
ΑΝΕΤΟ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΣ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
Βελτιωμένο από πλευράς αναρτήσεων το νέο μοντέλο, συμπεριφέρεται θετικά ακόμη και υπό πίεση, χωρίς μεγάλες κλίσεις του αμαξώματος, βυθίσεις, αναπηδήσεις ή έντονη υποστροφή, γεγονός που επιτρέπει στον οδηγό να νοιώθει ένα αυξημένο αίσθημα ασφάλειας.
Επιπλέον ακόμη και σαν προσθιοκίνητο, το νέο μοντέλο μπορεί να κινείται άνετα και σε βατές εκτός δρόμου διαδρομές, αναδεικνύοντας τον περιπετειώδη χαρακτήρα του.
Τα φρένα με την σειρά τους αποδεικνύονται αποτελεσματικά και ανθεκτικά ακόμη και στην σκληρή και παρατεταμένη χρήση.
Τέλος βελτιωμένη εμφανίζεται και η άνεση των επιβατών, με τις αναρτήσεις να απορροφούν το μεγαλύτερο μέρος των εδαφικών ανωμαλιών.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Οι δοκιμές μας απέδειξαν με το παραπάνω, ότι το νέο VITARA, ακόμη και σαν προσθιοκίνητο, συνεχίζει να μην φοβάται ακόμη και τη πιο απομακρυσμένη παραλία και δεν λέει όχι σε δύσβατα μονοπάτια, δεδομένου ότι το ύψος του αμαξώματος από το δρόμο, του χαρίζει πόντους και εμπιστοσύνη στον οδηγό.
Το ακόμη πιο θετικό όμως για τον αγοραστή, είναι ότι όλα αυτά δεν κοστίζουν μια περιουσία. Η βασική προσθιοκίνητη έκδοση των 129 ίππων ξεκινά από τα 20.580 ευρώ, τιμή που συναντάς σε μικρά αυτοκίνητα πόλης, ενώ τα 26.180 ευρώ για την τετρακίνητη έκδοση αποτελεί το τελικό κτύπημα για τον ανταγωνισμό, δεδομένου ότι οι αντίπαλες προτάσεις φλερτάρουν αρκετά πάνω από τα 30.000 ευρώ. Και σ όλα αυτά να προσθέσουμε τα πλεονεκτήματα των ήπιων και Full Hybrid εκδόσεων του νέου μοντέλου.
Μερικές φορές λοιπόν η εξημέρωση μηχανών, τεχνολογικών λύσεων και εφαρμογών δεν αποτελεί μειονέκτημα αλλά ασυναγώνιστο πλεονέκτημα, όταν γίνεται από εταιρείες με την πείρα και τη παράδοση της Suzuki.