Αναμφισβήτητα το γνωστό Vitara της Suzuki μπορεί να θεωρηθεί σίγουρα σαν πρωτοπόρος στην κατηγορία των 4Χ4, με το συγκεκριμένο όχημα που "ταυτοποιήθηκε" σε αυτή την κατηγορία να την κάνει ευρύτερα γνωστή, όχι μόνο στην χώρα μας αλλά και ολόκληρο το κόσμο.
Όταν έκανε το "ντεμπούτο" του το 1988, η ιδέα της διείσδυσης των 4Χ4 στις αστικές περιοχές ήταν άγνωστη και σίγουρα βοηθήθηκε από το σχεδιαστικό στυλ του Vitara, των παραλλαγών του αμαξώματος( τρίθυρο, πεντάθυρο, μακρύ αμάξωμα ) και της πρωτοποριακής τεχνολογίας που προσανατολιζόταν κυρίως στην εκτός δρόμου κίνηση, τη δυνατότητα πρόσβασης σε δύσκολα και σαθρά εδάφη, την άνετη ρυμούλκηση κλπ.
ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΣΕΙΡΑ
Η τρέχουσα τέταρτη γενιά του Vitara βρίσκεται στην αγορά από το 2015, με πολλές εμφανισιακές αλλά και τεχνικές αλλαγές και βελτιώσεις όλα αυτά τα χρόνια, οι οποίες έχουν καταφέρει να διατηρούν ολόκληρη τη σειρά των μοντέλων, ιδιαίτερα ανταγωνιστική και ενδιαφέρουσα με όλα τα μοντέλα να είναι πλέον υβριδικά:
Ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1,4 λίτρων των 129 ίππων με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων αποτελούσε εδώ και πολύ καιρό ένα ήπιο υβριδικό σύνολο στη βάση των 48 volt.
Υπάρχει όμως μια νέα πλήρως υβριδική σειρά που ονομάζεται Strong Hybrid ή Full Hybrid 4×4 με απόδοση 116PS και ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση βενζίνης και σαφώς μειωμένες εκπομπές ρύπων.
ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ
Η δυναμική εξωτερική εμφάνιση του Vitara, τα casual χρώματα βαφής και η προαιρετική μαύρη οροφή προσδίδουν μια συγκεκριμένη ξεχωριστή εμφάνιση και ένα στιβαρό ύφος σχεδίασης που ταιριάζει απόλυτα στον χαρακτήρα του οχήματος και ειδικά στην τετρακίνητη έκδοση .
ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ
Το Vitara είναι ελαφρώς υψηλότερο από τους περισσότερους ανταγωνιστές του, γεγονός που το κάνει να φαίνεται μεγαλύτερο από ό,τι είναι στην πραγματικότητα με το πραγματικά συμπαγές μήκος του 4185 χιλ, το πλάτος 1775 και το ύψος στα 1595 χιλ.
Στο τελευταίο "λίφτινγκ" έγιναν εντυπωσιακά βήματα εκσυγχρονισμού στην εμφάνιση και την εξωτερική σχεδίαση, που κατέστησαν το νέο μοντέλο, ιδιαίτερα μετά τις εντελώς πρόσφατες βελτιώσεις ασφάλειας τον Ιουλίου του 2024, ακόμη πιο εντυπωσιακό και ανταγωνιστικό.
ΠΟΛΛΟΙ ΧΩΡΟΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ
Εσωτερικά το ανανεωμένο Vitara διακρίνεται για την προσεγμένη, εντυπωσιακή και στιβαρή σχεδίαση / διακόσμηση και τους πολλούς χώρους αποθήκευσης.
ΕΥΧΡΗΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ
Το εξελιγμένο και εύχρηστο σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 9 ιντσών και ο πληρέστατος πίνακας οργάνων του ταμπλό εξυπηρετούν πλήρως , διαθέτοντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τον οδηγό σε κάθε περίπτωση.
Γενικά όλα, μοχλοδιακόπτες, χειριστήρια, μπουτόν κλπ, βρίσκονται σε σωστές θέσεις είναι εύχρηστα και δεν αποσπούν την προσοχή του οδηγού κατά την χρήση τους.
ΑΕΡΑΣ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ
Τα ασημένια διακοσμητικά στοιχεία έχουν χρησιμοποιηθεί πιο γενναιόδωρα πλέον στο σαλόνι διαθέτοντας νέα μοτίβα, τα υψηλής ποιότητας καθίσματα από Alcantara προσφέρουν έναν σαφή αέρα πολυτέλειας ενώ το ταμπλό καλύπτεται πλέον με πιο μαλακά και ποιοτικά υλικά.
ΑΝΕΤΟΙ ΧΩΡΟΙ
Ο χώρος επιβατών μπροστά είναι καλός για την κατηγορία του ενώ ο μεγάλος χώρος για τα πόδια είναι ιδιαίτερα άνετος στο πίσω μέρος.
Η μεγαλύτερη μπαταρία έχει μειώσει την χωρητικότητα
του πορτμπαγκάζ στο πλήρες υβριδικό μοντέλο, στα 289 με 1.046 λίτρα, συγκριτικά με τα νέα 375 έως 1.130 λίτρα της ήπια υβριδικής έκδοσης.
Και πάλι όμως επαρκούν για τις αποσκευές μιας πενταμελούς οικογένειας σε ταξίδι.
ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΟΣ ΤΕΤΡΑΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Σε αντίθεση με το ήπια υβριδικό με τον κινητήρα turbo των 129 ίππων, το πλήρες υβριδικό χρησιμοποιεί τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα Dualjet 1,5 λίτρων(K14 C) με 102 ίππους και 138 Nm ροπής.
Επιπλέον, στην έκδοση Strong, είναι διαθέσιμοι (24 kW) 33 ίπποι και 60 Nm ροπής, από τον ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος μπορεί επίσης να κινεί από μόνος του το όχημα, όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν, με τη μπαταρία πλήρως φορτισμένη και με ελαφρύ δεξί πόδι, το όχημα μπορεί να καλύψει απόσταση έως και 4.5 χιλιόμετρα ως ηλεκτρικό, όταν η ταχύτητα δεν ξεπεράσει τα 60 χλμ/ωρ και να κινηθεί επίσης ηλεκτρικά στο παρκάρισμα ξεπαρκάρισμα, στην κίνηση οπισθοπορείας κλπ.
Κατά την επιβράδυνση, ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια και η μετατρεπόμενη θερμική ενέργεια αποθηκεύεται σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου τάσης 140 V και χωρητικότητας 0.84 kWh.
ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ 116 ΙΠΠΩΝ
Η συνολική συνδυαστική ισχύς του συστήματος φθάνει τους 116 ίππους οι οποίοι και μεταδίδονται, από ένα εύχρηστο και γρήγορο αυτοματοποιημένο κιβώτιο 6 σχέσεων (AGS),στους τροχούς, με το προαιρετικό σύστημα τετρακίνησης Allgrip, να εξασφαλίζει μια πολύ κατανομή της ροπής ακόμη και στους πιο δύσκολους δρόμους και καταστάσεις. Η επιτάχυνση για τα 0-100 χλμ /ωρ αγγίζει τα 13.1 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 185 χλμ/ωρ.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΟ ALLGRIP
Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα αυτόματης τετρακίνησης της Suzuki,, ALLGRIP SELECT, διαθέτει έναν συνεκτικό συμπλέκτη, που μεταδίδει την ροπή, κάθε φορά που χρειάζεται, λάσπη, άμμος, χιόνι σαθρό έδαφος κλπ, και στους πίσω τροχούς, ενώ το αυτοκίνητο κινείται υπό κανονικές οδικές συνθήκες σαν προσθιοκίνητο.
ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ
Υπάρχουν ακόμη τέσσερις διαφορετικές επιλογές λειτουργίας στο ALLGRIP.
Το "Auto" πού κατανέμει την ροπή πίσω σε περίπτωση απώλειας πρόσφυσης, το "Sport" που στέλνει περισσότερη ροπή πίσω για σπορ οδήγηση, το "Snow" για χιονισμένες επιφάνειες και το "Lock" κλειδώνει την κατανομή ροπής, εμπρός πίσω, στο 50:50.
ΑΥΤΟΜΑΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟ 6ΑΡΙ ΚΙΒΩΤΙΟ
Σε αντίθεση με το ήπια υβριδικό Vitara των 129 ίππων, με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, η πλήρης υβριδική κίνηση των 116 ίππων, με το αυτοματοποιημένο 6αρι κιβώτιο διαθέτει και προσφέρει χαλάρωση και άνεση, ιδανικές για ξεκούραστη κίνηση στο κέντρο με τους συχνά μποτιλιαρισμένους δρόμους, όπως και στα μακρινά ταξίδια, ενώ όταν χρειάζεται μπορείς να αλλάζεις σχέσεις από τα "αυτιά" (paddle) στην κολώνα του τιμονιού.
ΘΕΤΙΚΟ ΚΑΙ ΑΝΕΤΟ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
Η οδική συμπεριφορά του ανανεωμένου Vitara στην πλήρως υβριδική έκδοση, παραμένει σε κάθε περίπτωση ιδιαίτερα θετική, με το Strong να καλύπτει με άνεση τις κλειστές και γρήγορες καμπύλες των δρόμων και να στρίβει με ασφάλεια ακόμη και στις υψηλές ταχύτητες.
Τα φρένα με την σειρά τους αποδεικνύονται αποτελεσματικά και ανθεκτικά ακόμη και στην σκληρή και παρατεταμένη χρήση όπως αποδείχθηκε στις δοκιμές μας.
Τέλος η άνεση των αναρτήσεων παίρνει καλό βαθμό σε κάθε περίπτωση κρατώντας τους επιβάτες ξεκούραστους στους περισσότερους δρόμους.
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΧΑΜΗΛΕΣ ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ
Το ανανεωμένο Vitara στην πλήρως υβριδική αυτόματη 4×4 έκδοση πετυχαίνει ελαφρά καλύτερη κατανάλωση από την έκδοση του ήπια υβριδικού μοντέλου (129 ίπποι ) με μηχανικό κιβώτιο Η μέση τιμή με ελαφρύ δεξί πόδι κυμαίνεται γύρω στα 6,3 με 6, 4 λίτρα.
Με την επιλογή ECO και ταχύτητες 85 με 100 χλμ /ωρ σε αυτοκινητόδρομους μπορείς να εξασφαλίσεις τιμές ακόμη και 5.2 με 5.4 λίτρων, που
στο παρελθόν μόνο οι κινητήρες ντίζελ θα μπορούσαν να το πετύχουν.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Πλήρως υβριδικό και τετρακίνητο το ανανεωμένο εμφανισιακά και τεχνολογικά Vitara ανήκει στην καταξιωμένη εδώ και χρόνια κατηγορία των SUV, στοχεύοντας τους αγοραστές που αναζητούν το "αυθεντικό" και προσφέροντας, εκτός της πολύ καλής γενικά οδικής συμπεριφοράς, μεγάλες και συχνά απλησίαστες δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου και ασφάλτου, αξιοπιστία, χώρους, πληρότητα εξοπλισμού άνεσης , ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας ,πλήρως αναβαθμισμένα συστήματα ασφάλειας και φυσικά την εξαιρετική οικονομία κατανάλωσης.
Η εντυπωσιακή εξωτερική εμφάνιση, οι καλές τιμές πώλησης που αρχίζουν από τα 26.380 ευρώ για το προσθιοκίνητο Strong Hybrid και 29.180 ευρώ για το Allgrip, μαζί με το εντελώς νέο (7.24) ολοκληρωμένο πακέτο εξοπλισμού ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, καθιστούν το πλήρες υβριδικό και τετρακίνητο Vitara έναν ιδιαίτερα ενδιαφέροντα αντίπαλο στην κατηγορία του, που προκαλεί τον ανταγωνισμό εντός και εκτός δρόμου, με στοιχεία που δύσκολα βρίσκεις στα συγκεκριμένα χρήματα ενώ επιπλέον διατηρεί και μια εξαιρετική τιμή μεταπώλησης σαν μεταχειρισμένο.