Όταν ένα best seller μοντέλο, με εκατομμύρια πωλήσεις σε όλο το κόσμο και μόνιμα στις πρώτες των πωλήσεων της κατηγορίας του, ανανεώνεται, δημιουργεί έναν έντονο προβληματισμό στον ανταγωνισμό και όταν ακόμη χειρότερα ακούει στο όνομα Opel Corsa, ο προβληματισμός αυτός μετατρέπεται σε πονοκέφαλο και αμηχανία.
ΕΚΤΗ ΓΕΝΙΑ
Με βαρύ όνομα σαν ιστορία η έκτη γενιά του Corsa, που παρουσιάστηκε το 2019 με το κωδικό όνομα F και ανανεώθηκε πρόσφατα, ήρθε και πάλι να ταράξει τα νερά σε μια ιδιαίτερα δημοφιλή κατηγορία στη Ευρώπη, δεδομένου ότι για πρώτη φορά το best-seller Opel Corsa προσφέρεται με υβριδική τεχνολογία 48V και μάλιστα σε δύο εκδόσεις από πλευράς ιπποδύναμης, 100 και 136 ίππων, συνδυασμένες με στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων.
ΠΡΟΗΓΜΕΝΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Το νέο υβριδικό σύστημα κίνησης είναι ότι καλύτερο για όσους κινούνται κυρίως εντός πόλης ενώ επιπλέον, η προηγμένη τεχνολογία του είναι σε κάθε περίπτωση εύκολη στη χρήση της και προσφέρει “ηλεκτρική” οδηγική εμπειρία, χωρίς το άγχος της αυτονομίας και της φόρτισης.
MΠΑΤΑΡΙΑ ΙΟΝΤΩΝ ΛΙΘΙΟΥ
Το σύστημα διαθέτει, μια μπαταρία ιόντων λιθίου που φορτίζεται αυτόματα κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες οδήγησης και συνδυάζεται με νέους υπερτροφοδοτούμενους τρικύλινδρους βενζινοκινητήρες 1.2 lt, απόδοσης (74 kW) 100 ίππων και (100 kW) 136 ίππων, που έχουν εξελιχθεί ειδικά για τις υβριδικές εκδόσεις. Οι κινητήρες συνδυάζονται με ένα νέο 6-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και έναν ηλεκτροκινητήρα 21 kW/28 ίππων.
18% ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ
Οδηγώντας διαπιστώνεις αμέσως ότι το νέο Corsa Hybrid προσφέρει μια νέα ιδιαίτερα φιλική και ευχάριστη οδηγική εμπειρία.
Σε σύγκριση με το βενζινοκίνητο Corsa 1.2 lt με 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο (κατανάλωση καυσίμου μεικτού κύκλου WLTP1: 5,5-5,4 l/100 km, CO2 124-121 g/km), το Corsa Hybrid 100 ίππων (κατανάλωση καυσίμου μεικτού κύκλου WLTP1: 4,8-4,5 l/100 km, CO2 108-101 g/km) μπορεί να εξοικονομήσει σχεδόν 1 λίτρο καυσίμου ανά 100 χλμ (περίπου 18% δηλαδή ) και να μειώσει επίσης τις εκπομπές CO2 αισθητά.
ΣΥΜΠΑΓΕΣ ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Το νέο συμπαγές υβριδικό σύστημα 48V περιλαμβάνει στο σύνολό του:
- Νέας γενιάς τρικύλινδρους βενζινοκινητήρες 1.2 lt, οι οποίοι έχουν εξελιχθεί ειδικά για την υβριδική έκδοση και πληρούν τις προδιαγραφές του προτύπου Euro 6.4. Και οι δύο κινητήρες των 100 και 136 ίππων εμφανίζουν τη μέγιστη απόδοσή τους στις 5.500 σ.α.λ., ενώ η μέγιστη ροπή των 205 Nm και 230 Nm αντίστοιχα, αποδίδεται στις 1.750 σ.α.λ. Για βελτιστοποίηση της αποδοτικότητας, οι νέοι κινητήρες λειτουργούν με τον θερμοδυναμικό κύκλο Miller. Αυτός ο κύκλος ενεργοποιείται από τον υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας, για καλύτερες επιδόσεις στις χαμηλές στροφές και τον μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων.
- Ένα νέο ηλεκτροκίνητο 6-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο έχει επίσης σχεδιαστεί ειδικά για τις υβριδικές εκδόσεις. Οι αλλαγές ταχυτήτων χωρίς διακοπή ροπής είναι πιο άμεσες και πιο ομαλές. Το κέλυφος του κιβωτίου ταχυτήτων στεγάζει επίσης τον ηλεκτροκινητήρα και τον μετατροπέα συνεχούς ρεύματος, βελτιστοποιώντας τις διαστάσεις και το βάρος του συστήματος μετάδοσης κίνησης και εξασφαλίζοντας πολύ καλή οδηγική συμπεριφορά.
- Έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη, ο οποίος είναι ενσωματωμένος στο κέλυφος του κιβωτίου ταχυτήτων και παράγει μέγιστη ισχύ (21 kW) 28 ίππων και μέγιστη ροπή 55 Nm.
- Μια μίζα με ιμάντα, η οποία - σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα - εκκινεί τον βενζινοκινητήρα γρήγορα και με άμεση απόκριση.
- Μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48V με ωφέλιμη χωρητικότητα 432 Wh (μικτή 890 Wh), η οποία φορτίζεται μέσω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας και του βενζινοκινητήρα και οποία βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το μπροστινό αριστερό κάθισμα. Αυτή η τοποθέτηση, όχι μόνο επιτυγχάνει βελτιωμένη κατανομή του βάρους για καλύτερη οδηγική συμπεριφορά, αλλά επιτρέπει επίσης τη διατήρηση ολόκληρου του όγκου του χώρου αποσκευών, ο οποίος κυμαίνεται μεταξύ 309 και 1081 λίτρων.
- Δύο ηλεκτρικά δίκτυα. Ένα δίκτυο χαμηλής τάσης 12V που τροφοδοτεί τον ενσωματωμένο εξοπλισμό του αυτοκινήτου (π.χ. ηλεκτρικά παράθυρα, σύστημα infotainment) και ένα δίκτυο 48V για την τροφοδοσία του υβριδικού συστήματος κίνησης. Περιλαμβάνεται επίσης ένας μετατροπέας συνεχούς ρεύματος για τη μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας από το δίκτυο 48V στο δίκτυο 12V. Εάν η μπαταρία 48V είναι σχεδόν άδεια (για παράδειγμα, εάν το αυτοκίνητο παραμείνει αδρανές για ιδιαίτερα μεγάλο χρονικό διάστημα), ο μετατροπέας μπορεί να μεταφέρει ενέργεια από το δίκτυο 12V στο δίκτυο 48V.
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ
Η συνεργασία μεταξύ βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα είναι εξαιρετική όπως διαπιστώνει κανείς. Σε συνθήκες καθημερινής οδήγησης στην πόλη, αλλά και σε επαρχιακούς δρόμους, ο βενζινοκινητήρας και ο ηλεκτροκινητήρας του Corsa Hybrid λειτουργούν μαζί ή ξεχωριστά, ανάλογα με τις απαιτήσεις, με στόχο πάντα τον καλύτερο συνδυασμό επιδόσεων και κατανάλωσης. Τα οφέλη της υβριδικής τεχνολογίας αναδεικνύονται πραγματικά, όταν το αυτοκίνητο κινείται μέσα στην πόλη.
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΕ ΒΕΝΖΙΝΗ
Για να διασφαλιστεί η καλύτερη λειτουργία του καταλυτικού μετατροπέα και της υποβοήθησης πέδησης, κατά την εκκίνηση του Corsa Hybrid χρησιμοποιείται πάντα ο βενζινοκινητήρας. Ο ηλεκτροκινητήρας υποστηρίζει τον βενζινοκινητήρα κατά την επιτάχυνση και την εκκίνηση από στάση. Επιπλέον, ο ηλεκτροκινητήρας συνεισφέρει ροπή στις χαμηλές στροφές του κινητήρα, γεγονός που ευνοεί τη γρήγορη οδήγηση και ταυτόχρονα τη μείωση των εκπομπών CO2.
ΠΛΗΡΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΗ ΠΟΛΗ
Σε χαμηλές ταχύτητες, ο ηλεκτροκινητήρας επιτρέπει την πλήρως ηλεκτρική κίνηση για έως και ένα χιλιόμετρο ή έως και το 50% του χρόνου οδήγησης στην πόλη. Το όχημα μεταβαίνει αυτόματα στην αμιγώς ηλεκτρική κίνηση όταν η φόρτιση της μπαταρίας, η εξωτερική θερμοκρασία και η θερμοκρασία του καταλυτικού μετατροπέα είναι κατάλληλες. Εάν το όχημα επιβραδύνει (σε ταχύτητες έως 140 km/h), ο βενζινοκινητήρας παύει να λειτουργεί και ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια, για να φορτίσει την μπαταρία 48V του υβριδικού συστήματος.
ΤΡΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ
Το Corsa Hybrid προσφέρει την επιλογή ανάμεσα σε 3 προγράμματα οδήγησης: Eco (για πιο οικονομική οδήγηση), Normal και Sport. Όταν επιλεγεί το πρόγραμμα Sport, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης βρίσκεται μόνιμα σε λειτουργία, για να διασφαλίζεται η απαιτούμενη απόδοση ανά πάσα στιγμή.
ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟ ΚΑΙ ΑΝΕΤΟ
Η νέα μάσκα της σειράς Opel Vizor και οι προσεγμένες εξωτερικές αλλά και οι εσωτερικές αλλαγές και βελτιώσεις εντυπωσιάζουν αμέσως, όπως και η πολύ καλή εκμετάλλευση χώρων που επιτρέπει σε τέσσερα με άτομα να βολεύονται χωρίς μεγάλες υποχωρήσεις. Εντυπωσιακή είναι επίσης η ποιότητα υλικών, συναρμολόγησης και φινιρίσματος, ενώ η πληρότητα εξοπλισμού ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, όπως και τα συστήματα, συνδεσιμότητας, προστασίας και υποβοήθησης του οδηγού βρίσκονται στην κορυφή της κατηγορίας.
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΟΡΓΑΝΩΝ
Από την άλλη ο πληρέστατος ψηφιακός πίνακας οργάνων, η μεγάλη κεντρική οθόνη και οι ευτυχώς φυσικοί διακόπτες του κλιματισμού και του ραδιοφώνου κλπ , καθιστούν τη ζωή του οδηγού πιο εύκολη και άνετη δεδομένου οτι δεν απαιτείται μεγάλη περίοδος προσαρμογής και εκμάθησης
ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΤΟΥ ΟΔΗΓΟΥ
Ο οδηγός του Corsa Hybrid παρακολουθεί εύκολα και άνετα στο ψηφιακό cockpit τις πιο σημαντικές ενδείξεις για τον τρέχοντα τρόπο λειτουργίας, την ενεργειακή κατάσταση του οχήματος και πολλά άλλα. Οι αριθμοί στον ψηφιακό μετρητή ταχύτητας είναι λευκοί όταν ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί. Εάν αυτός απενεργοποιηθεί και το όχημα λειτουργεί αμιγώς ηλεκτρικά, το χρώμα των ψηφίων αλλάζει σε μπλε. Η μόνιμη ένδειξη ισχύος αντικαθιστά το στροφόμετρο στην οθόνη πληροφόρησης οδηγού, αναλόγως της επιλογής του οδηγού:
- Power: Το όχημα παρέχει μέγιστη ισχύ, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης και ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργούν ταυτόχρονα.
- Eco: Το όχημα λειτουργεί τη δεδομένη στιγμή με την καλύτερη ενεργειακή απόδοση (βενζινοκινητήρας ή ηλεκτροκινητήρας).
- Charge: Το όχημα επιβραδύνει και ανακτά ενέργεια.
ΕΝΔΕΙΞΗ ΡΟΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Επίσης στην οθόνη πληροφόρησης οδηγού εμφανίζεται μια σχηματική αναπαράσταση του οχήματος, που δείχνει τη ροή ενέργειας μεταξύ της μπαταρίας, του βενζινοκινητήρα και των τροχών, καθώς και την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας. Η τρέχουσα κατάσταση λειτουργίας - το ποσοστό δηλαδή της ηλεκτρικής οδήγησης, η ανάκτηση ενέργειας ή η ισχύς που προέρχεται από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης - προβάλλονται με διαφορετικά χρώματα.
Μόλις σβήσει ο κινητήρας του οχήματος , η οθόνη σύνοψης διαδρομής παρέχει πρόσθετα δεδομένα, όπως η διανυθείσα απόσταση, η διάρκεια της διαδρομής, η μέση κατανάλωση, η υπολειπόμενη αυτονομία και το ποσοστό της διαδρομής που διανύθηκε αμιγώς ηλεκτρικά.
ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ
Τα πλεονεκτήματα της υβριδικής τεχνολογίας του νέου Corsa Hybrid , είναι συνοπτικά :
- Το υβριδικό σύστημα κίνησης είναι συμπαγές και επειδή ο ηλεκτροκινητήρας είναι ενσωματωμένος στο κέλυφος του κιβωτίου ταχυτήτων είναι πιο αποδοτικός , η κατανάλωση ενέργειας και οι εκπομπές CO2 μειώνονται δηλαδή, κατά περίπου 15 έως 18%, ανάλογα με την έκδοση και επομένως το Corsa εμφανίζεται σαφώς πιο οικονομικό.
- Ταυτόχρονα το υβριδικό σύστημα επιτρέπει την αθόρυβη ηλεκτρική λειτουργία χωρίς εκπομπές ρύπων σε χαμηλές ταχύτητες στην πόλη (για έως 1 km). Σε υψηλότερες ταχύτητες, προσφέρει ηλεκτρική υποστήριξη για καλύτερη απόδοση ισχύος.
- Χάρη στο σωστό συντονισμό ολόκληρου του συστήματος και τις ιδιαίτερα ομαλές αλλαγές ταχυτήτων, οι επιβάτες απολαμβάνουν υψηλό επίπεδο συνολικής άνεσης.
- Τo υβριδικό Corsa δεν χρειάζεται φόρτιση εξωτερικά μέσω πρίζας ή σταθμού φόρτισης, αφού η μπαταρία ανακτά ενέργεια όταν το όχημα επιβραδύνει.
Τελικά τα νέα, εξηλεκτρισμένα μοντέλα της Opel με υβριδική τεχνολογία 48V αποτελούν μια πιο αποδοτική εναλλακτική και οικονομική λύση σε σχέση με τα αντίστοιχα συμβατικά οχήματα εσωτερικής καύσης της εταιρείας.
ΚΑΛΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Η έκδοση της δοκιμής μας ήταν αυτή των 100 ίππων, αν πιστέψουμε το εργοστάσιο , αλλά εμείς διαπιστώσαμε ότι πρέπει να είναι κάπως περισσότεροι κρίνοντας από την ελαστικότητα, τις επιταχύνσεις χαμηλά και την δύναμη στις μεσαίες στροφές. Το αυτοκίνητο χρειάζεται 9.7 δευτερόλεπτα για τα 0-100 χλμ/ωρ και τερματίζει στα 190 χλμ/ωρ, τιμές πολύ καλές και ανταγωνιστικές για την συγκεκριμένη κατηγορία. Συνολικά το Corsa Hybrid 100, μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις, δεν κοπιάζει πουθενά και με σύμμαχο το καλά κλιμακωμένο και γρήγορο 6αρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη η ζωή του οδηγού γίνεται, ιδιαίτερα στα σταμάτα ξεκίνα, παιχνίδι.
ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΧΑΜΗΛΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ταυτόχρονα το χαμόγελο του οδηγού γίνεται ακόμη πιο πλατύ όταν βλέπει την ένδειξη πληρότητας του ρεζερβουάρ να παραμένει σταθερή. Αποφασίσαμε λοιπόν να κινηθούμε σε πραγματικές καθημερινές συνθήκες οδήγησης, στο πάντα μποτιλιαρισμένο κέντρο της Αθήνας μεταξύ 7.30 και 8.40 το πρωί, αφού το αυτοκίνητο έχει “ελευθέρας” στο δακτύλιο. Κατεβαίνοντας την Πανεπιστημίου και γυρνώντας από Ομόνοια Σύνταγμα μέσω της Σταδίου, με τα συνεχή σταμάτα ξεκίνα, το Corsa απεδείχθη πρωταθλητής οικονομίας κατανάλωσης. Οι τιμές που εμφανίσθηκαν στο ψηφιακό πίνακα οργάνων απο 4.4 μέχρι 5.2 λίτρα δείχνουν ότι η υβριδική καρδιά του αυτοκινήτου δουλεύει υπερωρίες για την τσέπη του οδηγού αλλά και του περιβάλλοντος εκπέμποντας μηδενικούς ρύπους.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Το Corsa Hybrid των 100 ίππων της δοκιμής μας, μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις, πραγματοποιώντας αυτά που υπόσχεται με το παραπάνω, ειδικά στην οικονομία καυσίμων και την ευκολία οδήγησης. Απομένει να πάρουμε και να δοκιμάσουμε και την έκδοση των 136 ίππων όπου το καλό μπορεί να είναι ακόμη καλύτερο.
Εν κατακλείδι το νέο Corsa Hybrid, σαν ηγέτης, όχι βέβαια νέος αφού χρόνια κυριαρχεί στις πωλήσεις της κατηγορίας, έπιασε πάλι τον ρυθμό της αγοράς, με το λογότυπο Hybrid- μόνο σημείο διαφοροποίησης από το καθαρά θερμικό μοντέλο- αναγράφεται επάξια: Έως και 50% ηλεκτρική κίνηση μέσα στην πόλη, απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας, ελεύθερη είσοδος στο δακτύλιο και σπιρτόζικη αίσθηση στο δρόμο συνθέτουν μια θαυμάσια εικόνα. Σίγουρα μπορεί να αποτελέσει και το μοναδικό αυτοκίνητο μιας οικογένειας όταν χρειαστεί, αφού χώροι, άνεση, ευκολία οδήγησης, εξοπλισμός, επιδόσεις και οδική συμπεριφορά, θυμίζουν όχημα μεγαλύτερης κατηγορίας, ενώ η τιμή εκκίνησης που ξεκινά από τα 24.100 ευρώ, παραμένει στα πλαίσια της συγκεκριμένης κατηγορίας, όντας πλήρως ανταγωνιστική.
Αποδεικνύεται ακόμη μια φορά ότι το ντέρμπι των πωλήσεων της κατηγορίας έχει Γερμανικό χρώμα, και ειδικά στα χρώματα της Opel μάλιστα.