Oι εκλογικες κινήσεις Τσίπρα

του Νίκου Σίμου

Η στρατηγική του  Αλέξη  Τσίπρα μέχρι τις εκλογές, έχει  δύο στόχους: 

(α) Την παραμονή του  ΣΥΡΙΖΑ στο πολιτικό παιγνίδι, παρά  το γεγονός ότι στο Μαξίμου αναγνωρίζουν ήδη ότι  οι εκλογές  είναι χαμένες 

(β) Την δημιουργία συνθηκών για προσφυγή  στις κάλπες για δεύτερη φορά με  διττό σκοπό. Πρώτον την διεξαγωγή  των εκλογών με  απλή αναλογική. Δεύτερον μετά την δεύτερη εκλογική αναμέτρηση να μετρήσει η παραγραφή, καθώς στο Μαξίμου φοβούνται ότι θα αρχίσουν μηνυτήριες  αναφορές  για διώξεις, τουλάχιστον από δύο κορυφαία στελέχη τα  οποία έχει επιχειρήσει να διασύρει η κυβέρνηση. Τον πρώην πρωθυπουργό Αντώνη  Σαμαρά –ο οποίος μάλιστα έχει προϊδεάσει για τις προθέσεις του, με την  φράση «θα  τους  πάω μέχρι τέλος».  Και  τον  Άδωνη  Γεωργιάδη.

Η πρώτη κίνηση  του πρωθυπουργού είναι η περαιτέρω  σύσφιγξη των  σχέσεών του με τον διεθνή παράγοντα και συγκεκριμένες χώρες. Οι  χώρες αυτές είναι κυρίως οι Ηνωμένες Πολιτείες και η  Γερμανία. Βεβαίως και δεν ψηφίζουν οι πολίτες των χωρών αυτών αλλά ο κ.Τσίπρας περιμένει να ανταλλάξει την πειθήνια συμπεριφορά του με συγκεκριμένες «παροχές». Από πλευράς ΗΠΑ με την δημόσια  διατράνωση του αναβαθμισμένου  γεωπολιτικού ρόλου της Ελλάδας, που  ο κ. Τσίπρας θα το παρουσιάζει ως  αποτέλεσμα της δικής  του πολιτικής. Από  πλευράς  Βερολίνου τα  ανταλλάγματα είναι η συγκατάνευση σε μερική χαλάρωση της κοινοτικής αυστηρότητας  προκειμένου να δοθούν προεκλογικά κάποιες παροχές, όπως η αύξηση  του  κατωτατου μισθου.

Όλα τα  παραπάνω  δικαιολογούν απολύτως την πρόθυμη στάση  Τσίπρα απέναντι στα  Σκόπια, σε βάρος μάλιστα  των εθνικών συμφερόντων. Είναι δε τέτοια η στοχοπροσήλωση Τσίπρα στην διασφάλισητης υποστήριξης από τις  δύο αυτές χώρες, ώστε αγνόησε ακόμη και την βούλησης του ελληνικού λαού  στο συγκεκριμένο θέμα.

Η χειραγώγηση των ΜΜΕ  

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ένας από τους κορυφαίους πολιτικούς  παράγοντες, η κίνηση αυτή του  πρωθυπουργού πρέπει να συνδυαστεί και με τη προσπάθεια επηρεασμού των ΜΜΕ. Κυρίως των τηλεοπτικών επειδή πρώτον θεωρούν στο Μαξίμου ότι μπορούν να επηρεάσουν αμεσότερα την κοινή γνώμη και  δεύτερον διότι όσον αφορά στα  έντυπα, τα  Μέσα αυτά με την μεγάλη  συνολικά κυκλοφορία που  διαθέτουν είναι εναντίον της κυβέρνησης. 

Υποστηρίζεται συγκεκριμένα όσον αφορά στα  τηλεοπτικά Μέσα, ότι με εξαίρεση τον Σκάι, τον οποίον  πάντως στοχοποιεί η  κυβέρνηση για να  τον απαξιώσει, οι  άλλοι γνωστοί τηλεοπτικοί Σταθμοί έχουν ανεκτική ή  και υποστηρικτική στάση και με την  κρατική τηλεόραση  βεβαίως να έχει την  μονοπωλιακή στήριξη της  κυβέρνησης.

Ο πυρήνας του 20%

Η  δεύτερη κίνηση του  κ.Τσίπρα είναι να μπορέσει να συγκρατήσει από τους ψηφοφόρους που τον  ψήφισαν σε δύο εκλογικές αναμετρήσεις έναν πυρήνα που να  εξασφαλίζει ένα  ποσοστό βάσης, περί το 20%. 

Βεβαίως, επειδή το άλμα από το 4,5% στο 36,5% δείχνει την περιστασιακή  προτίμηση  προς τον  κ.Τσίπρα, η  προσπάθεια του Μαξίμου  είναι να  απομονώσει συγκεκριμένες τάξεις αναξιοπαθούντων –ορισμένες εκ των οποίων βρέθηκαν στηνκατάσταση  αυτή εξ αιτίας της πολιτικής  του  πρωθυπουργού- και με  μικροπαροχές και επιδοματική πολιτική να  τις  πάρει με το μέρος  του. Τέτοιες  τάξεις είναι μικροσυνταξιούχοι, Ρομά, αλλοδαποί που  έχουν πάρει την ελληνική υπηκοότητα, μακροχρόνια  άνεργοι κ.α. 

Στην ίδια τακτική εντάσσονται και οι αθρόες προσλήψεις. Παρ’όλ’ αυτά δεν είναι βέβαιο  ότι η τακτική αυτή μπορεί να  αποδώσει αν λάβουμε υπόψιν τα αποτελέσματα έρευνας του περασμένου Νοεμβρίου της Pulse από την οποία προέκυπτε η εξής ενδιαφέρουσα ένδειξη, από απάντηση σε σχετική ερώτηση: Το 64% των  πολιτών δεν επηρεαζόταν,ως προς  τοτι  θα  ψήφιζε από τις  προσλήψεις  της κυβέρνησης.Και μάλιστα ένα ποσοστό 62% μη  επηρεαζομένων προερχόταν από τις τάξεις ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ   

Το ζήτημα είναι οχι μόνο αν όλοι αυτοί ψηφίσουν την κυβέρνηση, αλλά και αν  ως τμήμα  του  εκλογικού σώματος αρκούν για να εξασφαλίσουντον πυρήνα του  20% που  θέλει ο κ.Τσίπρας για το επόμενό του βήμα. 

 ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Booking.com

 

emfylies idees

symmaxia

 Copyright © 2018 YSTEROGRAFO NEWS