Καραμανλής: Έτοιμοι στο τέλος του 2022 οι σταθμοί του Μετρό σε Μανιάτικα, Δημοτικό Θέατρο και Πειραιά

Καραμανλής: Έτοιμοι στο τέλος του 2022 οι σταθμοί του Μετρό σε Μανιάτικα, Δημοτικό Θέατρο και Πειραιά

«Στο τέλος του 2022 θα είναι έτοιμοι οι σταθμοί του Μετρό, στα Μανιάτικα, το Δημοτικό Θέατρο και τον Πειραιά» δήλωσε στα Παραπολιτικά ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε πως «οι μειώσεις στις τιμές των εισιτηρίων θα είναι μέχρι τον Οκτώβριο και θα επανεξεταστεί εάν θα παραταθεί».

Ακόμη σημείωσε πως «τα έσοδα στα Μέσα Μεταφοράς κατέρρευσαν στη διάρκεια της πανδημίας».

Την ίδια στιγμή δήλωσε πως «θα δοθούν κίνητρα ώστε οι πολίτες να χρησιμοποιούν τις κάρτες διαδρομών».

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι πως «η χρήση πιστωτικής κάρτας για την έκδοση εισιτηρίων θα ξεκινήσει από κεντρικούς σταθμούς».

Παράλληλα υπογράμμισε ότι «η πλειονότητα των επιβατών χρησιμοποιεί μάσκα στα Μέσα
Ενημέρωσης».

Αναφορικά με το νομοσχέδιο για τις δημόσιες συναθροίσεις, επισήμανε πως «κανένας δεν αμφισβητεί το συνταγματικό δικαίωμα του συνέρχεσθε» λέγοντας ότι η «πόλη πρέπει να γίνει πιο ανθρώπινη».

Για το Μετρό στη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε πως «στόχος είναι τον Απρίλιο του 2023 να υπάρχει ένα ενιαίο σύστημα Μετρό και με το σταθμό ‘’Βενιζέλου’’».

Σε ότι αφορά τις αποκαλύψεις των τελευταίων εβδομάδων, τόνισε ότι «ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης θα πρέπει να πάρει τις σωστές αποφάσεις και αποστάσεις από την ιστορία αυτή».

Παράλληλα ανέφερε ότι «είναι λυπηρό για την κοινοβουλευτική Δημοκρατία κορυφαίος υπουργός να εμφανίζεται ως πρωταγωνιστής επιχειρηματικών συμφερόντων».

Εν κατακλείδι, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι «οι πολιτικές παρεμβάσεις στα Μέσα Ενημέρωσης προκαλούν ζημιά σε όσους το επιχειρούν».

Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη του Κώστα Καραμανλή στα Παραπολιτικά 90,1:

Αναφορικά με τους νέους σταθμούς του Μετρό, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε: «Έχουν ξεκινήσει τη λειτουργία τους τρεις σταθμοί της Αγ. Βαρβάρας, του Κορυδαλλού και της Νίκαιας. Κανονικά θα έπρεπε να ήταν έξι σταθμοί έτοιμοι δηλαδή και τα Μανιάτικα και το Δημοτικό θέατρο και ο Πειραιάς, δυστυχώς αυτό για πολλούς και διαφόρους λόγους δεν έγινε. Αυτοί οι τρεις σταθμοί θα είναι έτοιμοι στο τέλος του 2022 ενώ όλοι αυτοί οι σταθμοί θα έπρεπε να ήταν έτοιμοι στις αρχές του ’17. Για πολλούς και διαφόρους λόγους, και με ευθύνη της πολιτείας, δυστυχώς έχουμε τεράστιες καθυστερήσεις σε αυτά τα έργα».

«Πάνω από 63 χιλιάδες νέοι επιβάτες θα χρησιμοποιούν το μετρό καθημερινά αυτό σημαίνει ότι θα έχουμε 11 χιλιάδες λιγότερα ΙΧ ημερησίως και έτσι θα μειώσουμε δραστικά τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα. Επίσης από τη Νίκαια στο Σύνταγμα η απόσταση θα είναι σε 14 λεπτά και από τη Νίκαια στο αεροδρόμιο σε 55 λεπτά. Μιλάμε για τρεις ιδιαίτερα επιβαρυμένες περιοχές που αλλάζουν πρόσωπο γιατί πάνω από τους στους σταθμούς έχουν δοθεί χώροι για ανάπλαση, έχουν δημιουργηθεί παιδικές χαρές και νομίζω ότι έχει αλλάξει η εικόνα αυτών των περιοχών. Θέλουμε να ελπίζουμε ότι το ίδιο θα συμβεί και στον Πειραιά, εκεί υπήρξαν πάρα πολλά προβλήματα, είχαμε να αντιμετωπίσουμε τεράστιες καθυστερήσεις με ευθύνη και των προηγουμένων κυβερνήσεων», συμπλήρωσε ο ίδιος.

«Ακολουθείτε μια ευρύτερη πολιτική να δώσουμε ώθηση στα ΜΜΜ τα οποία έχουν πολλά προβλήματα, τα οποία δυστυχώς ταλαιπωρούμε πολύ τους Αθηναίους και τους Θεσσαλονικείς. Κάνουμε μια συντεταγμένη προσπάθεια με σχεδιασμό να ξεπεράσουμε προβλήματα τα οποία είναι πάνω από 6 χρόνια. Να θυμίσω ότι καινούργιο λεωφορείο έχει να δει η χώρα μας από το 2009, αυτό αλλάζει σιγά-σιγά. Επίσης επειδή καταλαβαίνουμε ότι σε μια εποχή δύσκολή τα Μέσα Μεταφοράς τα χρησιμοποιούν όλοι και περισσότεροι ανθρωποι κάνουμε μια προσπάθεια με τη μείωση του ΦΠΑ στο εισιτήριο μέχρι τις 31/10 το εισιτήριο για τα ΜΜΜ έχει πάει στο 1,20. Αυτή τη στιγμή υπάρχει δέσμευση της κυβέρνησης μέχρι τον Οκτώβριο εμείς έχουμε κάνει και μια άλλη πολιτική στην οποία προσπαθούμε να δώσουμε πολλά κίνητρα στους χρήστες των ηλεκτρονικών καρτών να μπορούνε να τις προμηθευτούν και να επιτύχουν ακόμα μεγαλύτερης έκπτωσης. Για αυτό και για την περίοδο του κορονοϊού δώσαμε αρκετές πιστώσεις στους ανθρώπους που είχανε πληρώσει για να χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ αλλά οι οποίοι δεν μπορούσαν να κινηθούν εκείνες τις ημέρες. Επομένως πρέπει να δούμε τον Οκτώβριο πια θα είναι η εικόνα των οικονομικών στον ΟΑΣΑ και αναλόγως θα κρίνουμε (αν μπορεί να συνεχιστεί ή όχι η μείωση του ΦΠΑ). Εμείς πιστεύουμε σε μια πολιτική που όταν ρίχνεις την τιμή του εισιτηρίου και όταν κάνεις στοχευμένες πολιτικές αυξάνεις τα έσοδα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Για τα έσοδα των ΜΜΜ, σημείωσε: «Τα έσοδα τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο είχαν πάει πάρα πολύ καλά σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο, είχαμε μια αύξηση 10-12%. Το δίμηνο της πανδημίας τα έσοδα κατέρρευσαν διότι οι χρήστες των ΜΜΜ μειώθηκαν κατά 80%. Επανερχόμαστε σιγά-σιγά σε μια κανονικότητα και θέλουμε να ελπίζουμε ότι με αυτά τα κίνητρα και με τη μείωση του εισιτηρίου σιγά–σιγά θα πάμε σε μια φάση όπου πλέον θα ισορροπήσουνε τα έσοδά μας. Δεν μπορούμε να δεσμευτούμε για το τι θα κάνουμε μετά τις 31/10 αλλά αυτό το οποίο θέλουμε είναι ότι θέλουμε να δώσεις κίνητρα στους πολίτες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης να χρησιμοποιούνε τις κάρτες τις μηνιαίες και τις 6μηνιαίες που δίνει ο ΟΑΣΑ».

Αναφορικά με τον έλεγχο της εισιτηριοδιαφυγής, δήλωσε: «Τους τελευταίους μήνες έχει γίνει μια πολύ συντονισμένη προσπάθεια έτσι ώστε να αποφύγουμε αυτά τα φαινόμενα για αυτό και σε πάρα πολλούς σταθμούς έχει μικρύνει ο χρόνος που ανοίγει και κλείνει η μπάρα όπως επίσης ειδικά στο μετρό έχουν εντατικοποιηθεί οι έλεγχοι. Επίσης πλέον δεν έχουμε τα φαινόμενα που είχαμε πριν από μερικά χρόνια με την πολιτική του «δεν πληρώνω», βλέπουμε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών δεν αποφεύγει να πληρώνει το εισιτήριο. Υπάρχουν ελεγκτές που κάνουν αυτή τη δουλειά, θα προτιμούσαμε να έχουμε παραπάνω αλλά αυτή τη στιγμή με τις δυνατότητες που έχουμε κάνουμε τους ελέγχους που πρέπει να κάνουμε. Τα πρόστιμα είναι αρκετά βαριά επομένως υπάρχει ένα αντικίνητρο για κάποιον να πάρει το ρίσκο να μην πληρώσει 1,20 και μετά να βρεθεί με ένα πολλαπλάσιο πρόστιμο».

Ερωτηθείς αν θα μπορεί να γίνει χρήση της πιστωτικής του κάρτα για την έκδοση εισιτηρίων, ο κ. Καραμανλής απάντησε: «Αυτό θα γίνει και στα πλαίσια ενός εκσυγχρονισμού και μιας ψηφιοποίησης που κάνει με επιτυχία η κυβέρνηση και να θυμίσω ότι λύσαμε ένα πρόβλημα που κρατούσε πάρα πολλά χρόνια με τα διπλώματα της οδήγησης δηλαδή κάναμε το προσωρινό ψηφιακό δίπλωμα. Αυτός που επιτυγχάνει και παίρνει το δίπλωμα δεν χρειάζεται να περιμένει τρείς μήνες, αμέσως μπορεί να έρθει με μια εφαρμογή το προσωρινό ψηφιακό δίπλωμα μέχρι να παραλάβει το κανονικό. Το ίδιο προσπαθούμε και κάνουμε με συντονισμένες προσπάθειες σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής πολιτικής και στα ΜΜΜ. Πρέπει να μπούμε σε μια διαδικασία όπου θα ενθαρρύνουμε τις ηλεκτρονικές συναλλαγές και πιλοτικά αυτό το σύστημα θα ξεκινήσει πολύ σύντομα. Υπάρχει ένα πιλοτικό πρόγραμμα το οποίο θέλουμε μέσα στο επόμενο εξάμηνο να δοκιμάσουμε, αυτά είναι συστήματα νέα που δημιουργούν αρκετά προβλήματα πολλές φορές, δεν θέλουμε να ταλαιπωρήσουμε τους πολίτες».

Αναφορικά με τη χρήση μάσκας στα ΜΜΜ, σημείωσε: «Η συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών των ΜΜΜ χρησιμοποιούνε τις μάσκες τους. Για τους πρώτους δύο μήνες είχε προσληφθεί έκτακτο προσωπικό προσωρινό, είχαμε δηλαδή εισαγάγει το θεσμό των βοηθών επιβατών οι οποίοι στην ουσία στους σταθμούς ανταπόκρισης και στους μεγάλους σταθμούς επιβίβασης βρίσκονταν εκεί για να διευκολύνουν το κοινό. Υπάρχει ένα ζήτημα με το ποιος επιβάλλει τα υγειονομικά πρόστιμα. Οι «βοηθοί επιβατών» δεν μπορούνε να επιβάλλουν πρόστιμα, μπορούν απλά να βοηθήσουνε και να προειδοποιούν τους επιβάτες να φοράνε τις μάσκες τους. Αυτη είναι δουλειά που κάνει η ελληνική αστυνομία που μας έχει συνδράμει και μας έχει βοηθήσει πολύ αλλά δεν μπορεί σε κάθε λεωφορείο ή σε κάθε συρμό να έχουμε και από έναν αστυνομικό. Υπάρχουν το μόνιμο προσωπικό και οι μόνιμοι επιθεωρητές που κάνουν αυτή τη δουλειά δυστυχώς δεν επαρκούν. Παρακολουθούμε την κατάσταση...».

Για τον Μεγάλο Περίπατο της Αθήνας, ανέφερε: «Υπάρχει πολύ καλή επικοινωνία με το δήμο Αθηναίων, ο ΟΑΣΑ και οι συγκοινωνιολόγοι του βρίσκονται σε συνεργασία με τους αντίστοιχους συνεργάτες του δημάρχου και νομίζω ότι αυτό το πείραμα είναι ένα πείραμα που θέλει μεγάλη υπομονή. Κάθε μεγάλη αλλαγή έχει αυτά τα πρόβλημα και θα πρέπει εκεί που υπάρχουν αστοχίες και ο ίδιος ο δήμαρχος έχει πει ότι θα τις διορθώσει, και ο ΟΑΣΑ ηδη έχει κάνει ότι πρέπει να κάνει και θα συνεχίσει να λειτουργεί έτσι ώστε να διαμορφώσει τα δρομολόγια στις συγκεκριμένες περιοχές ώστε να εξυπηρετούνται οι χρήστες και οι κάτοικοι».

Αναφορικά με τη ψήφιση του νομοσχεδίου για τις δημόσιες συναθροίσεις, ο υπουργός επισήμανε ότι «κανένας δεν θέλει να προσβάλει το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα του συνέρχεσθε από την άλλη όμως πρέπει να κάνουμε την πόλη μας πιο ανθρώπινη».

Ερωτηθείς για τη γραμμή 4 του Μετρό, απάντησε: «Υπάρχουν αρκετές νομικές και δικαστικές επιπλοκές. Προσπαθούμε στο υπουργείο να ξεπεράσουμε αυτά τα προβλήματα γιατί καταλαβαίνετε ότι η γραμμή 4 είναι ένα αναπτυξιακό έργο που το έχει ανάγκη η χώρα από την άλλη πρέπει να σεβόμαστε τη Δικαιοσύνη. Ο προηγούμενος διαγωνισμός που έγινε επί ΣΥΡΙΖΑ έγινε πραγματικά στο πόδι και για αυτό αυτή τη στιγμή αντιμετωπίζουμε τα δικαστικά απόνερα αυτού του διαγωνισμού. Προσπαθούμε να ξεπεράσουμε αυτα τα προβλήματα και νομίζω ότι αυτό το έργο θα πρέπει σύντομα να ξεκινήσει».

Αναφορικά με το Μετρό της Θεσσαλονίκης, ο κ. Καραμανλής δήλωσε: Έχουμε δηλώσει ένα ξεκάθαρο σχέδιο για το τι πρέπει να γίνει στη Θεσσαλονίκη. Πρέπει να ξεπεράσουμε τις αντιπαραθέσεις του χθες, να μην πολιτικοποιούνται αυτά τα ζητήματα. Προσπαθούμε το 2023 τον Απρίλιο να έχουμε ένα ενιαίο σύστημα μετρό στη Θεσσαλονίκη με το σταθμό Βενιζέλου. Η απόφαση για απόσπαση και επανατοποθέτηση αρχαίων, κάτι το οποίο έχει γίνει επανειλημμένως και στην Ελλάδα, είναι κάτι το οποίο πέρασε από το ΚΑΣ. Καταλαβαίνω ότι υπάρχουν συγκεκριμένες ομάδες πολιτών, συγκεκριμένοι οργανισμοί που έχουν προσφύγει, το αυτό σέβομαι απολύτως από την άλλη όμως νομίζω ότι αυτό το γαϊτανάκι των προσφυγών τελικά δεν λειτουργεί υπέρ της ανάπτυξης της χώρας. Καθυστερεί μεγάλα project υποδομών και στο τέλος δεν βοηθάει και την ανάπτυξη της χώρας».

Αναφερόμενος στις αποκαλύψεις των τελευταίων ημερών, τόνισε: «Η ΝΔ δεν επιδιώκει ούτε επιζητά τέτοιου είδους πολιτική αντιπαράθεση όμως δεν ευθύνεται η ΝΔ για τις αποκαλύψεις και για τις σκοτεινές υποθέσεις οι οποίες έρχονται στο φως της δημοσιότητας. Επομένως αυτό το οποίο πρέπει να γίνει αυτή τη στιγμή για να ξεπεράσουμε αυτές τις αντιθεσμικές πρακτικές είναι ο ίδιος ο αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης να πάρει τις αποφάσεις που πρέπει να πάρει, να φερθεί με πολιτική γενναιότητα, να ξεχωρίσει τη θέση του από αυτή την ιστορία και να πάμε ένα βήμα πιο κάτω. Διότι από τη μια καλό είναι να μην υπάρχουν αυτά τα φαινόμενα αλλά όταν υπάρχουν δεν μπορούμε να τα κρύβουμε κάτω από το χαλί. Νομίζω ότι αυτά τα φαινόμενα δηλαδή φαινόμενα ενός κορυφαίου υπουργού να εμφανίζεται ως παράγοντας και πρωταγωνιστής επιχειρηματικών συμφερόντων νομίζω ότι αυτό που έχουμε δει και αυτό που βλέπουμε είναι λυπηρό ευρύτερα για την κοινοβουλευτική δημοκρατία».

«Οι πολιτικές παρεμβάσεις στα ΜΜΕ πέρα από το αντιθεσμικό στοιχείο που έχουνε προκαλούν τελικά περισσότερη ζημιά σε όσους τις επιχειρούν. Αυτό έχει διδάξει η ιστορία. Τα ΜΜΕ πρέπει να επιτελούν το ρόλο τους και πρέπει οι πολιτικοί να σεβόμαστε αυτό το ρόλο. Όταν βλέπουμε φαινόμενα και προσπάθειες να «στήσουμε» καινούργια κανάλια τα οποία θα είναι φιλικά προς την αξιωματική αντιπολίτευση και την τότε κυβέρνηση αυτά είναι φαινόμενα τα οποία δεν μπορεί ούτε το πολιτικό σύστημα να αγνοήσει ούτε η Δικαιοσύνη να αλλά νομίζω ότι η ΝΔ έχει επιδείξει μια υπεύθυνη στάση. δεν σηκώνουμε τους τόνους πέρα από το βαθμό που πρέπει να τους σηκώσουμε», υπογράμμισε επιπρόσθετα.

googlenews

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

 
 
 

 

logo m

 

 


©2024 YSTEROGRAFONEWS - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ


© 2014-2024 YSTEROGRAFO NEWS