Γίνεται γνωστή η Ενδιάμεση Έκθεση για τη Νομισματική Πολιτική

tte

Δίνεται σήμερα στη δημοσιότητα η Ενδιάμεση Έκθεση για τη Νομισματική Πολιτική, την οποία θα καταθέσει ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Γιάννης Στουρνάρας.

OOΣΑ: Εκτινάχθηκε το φορολογικό βάρος στην Ελλάδα την περίοδο 2007-2014

oosa

Στα ύψη έφτασε το φορολογικό βάρος στην Ελλάδα σύμφωνα με μελέτη του ΟΟΣΑ. Συγκεκριμένα το φορολογικό βάρος της Ελλάδας για την περίοδο 2007-2014 παρουσίασε αύξηση κατά 1,5% και έφτασε στο 35,9% του ΑΕΠ, από 34,4% το 2013 καταγράφοντας την τρίτη μεγαλύτερη άνοδο, μεταξύ των 34 χωρών του Οργανισμού.

Αυτά περιέχονται στα αποτελέσματα της μελέτης του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης με στελέχη του Οργανισμού να επισημαίνουν, μεταξύ άλλων, πως σε παγκόσμιο επίπεδο, μετά την κρίση, κυρίαρχη τάση είναι η μείωση της φορολογικής επιβάρυνσης των επιχειρήσεων και η αντίστοιχη αύξηση της φορολογικής επιβάρυνσης για τα φυσικά πρόσωπα.

Τα αποτελέσματα της μελέτης του ΟΟΣΑ είναι εξής:

1 Το φορολογικό βάρος στην Ελλάδα αυξήθηκε το 2014 κατά 1,5 ποσοστιαία μονάδα και έφθασε το 35,9% του ΑΕΠ από 34,4% το 2013. Η αύξηση αυτή ήταν η τρίτη μεγαλύτερη μεταξύ των 34 χωρών του ΟΟΣΑ, με τη Δανία και την Ισλανδία να καταγράφουν υψηλότερες αυξήσεις (3,3 και 2,8 ποσοστιαίες μονάδες, αντίστοιχα).

2 Στην περίοδο 2007 - 2014, το φορολογικό βάρος αυξήθηκε στην Ελλάδα κατά 4,7 ποσοστιαίες μονάδες - από το 31,2% στο 35,9% του ΑΕΠ - καταγράφοντας τη μεγαλύτερη αύξηση από όλες τις χώρες του ΟΟΣΑ. Δύο άλλες χώρες, η Δανία και η Τουρκία, σημείωσαν την ίδια περίοδο αύξηση των φορολογικών εσόδων μεγαλύτερη των τεσσάρων ποσοστιαίων μονάδων.

3 Το ίδιο διάστημα, για το σύνολο των χωρών του ΟΟΣΑ η αύξηση της φορολογίας ήταν μόλις 0,3 ποσοστιαίες μονάδες (από 34,1% το 2007 στο 34,4% του ΑΕΠ πέρυσι). Επομένως, η Ελλάδα έχει υψηλότερο φορολογικό βάρος από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ, ενώ πριν από την κρίση είχε χαμηλότερο.

4 Στις άλλες χώρες που είχαν μνημόνια, μόνο στην Πορτογαλία σημειώθηκε αύξηση των φορολογικών εσόδων (από 32% το 2007 στο 34,4% του ΑΕΠ το 2014), ενώ στην Ισπανία σημειώθηκε σημαντική μείωσή τους κατά 3,3 ποσοστιαίες μονάδες (στο 33,2% από 36,5% του ΑΕΠ το 2007) και στην Ιρλανδία μία μικρότερη μείωση (στο 29,9% από 30,4% του ΑΕΠ το 2007).

5 Το υψηλότερο φορολογικό βάρος από τις χώρες του ΟΟΣΑ έχει η Δανία (50,9% το 2014), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (45,2%) και το Βέλγιο (44,7%). Το χαμηλότερο βάρος έχουν το Μεξικό (19,5% το 2014) και η Χιλή (19,8%), ακολουθούμενες από την Κορέα (24,6%) και τις ΗΠΑ (26%).

6 Σύμφωνα με την έκθεση του ΟΟΣΑ, η κύρια τάση που παρατηρείται στις χώρες - μέλη μετά την κρίση είναι η μείωση των εσόδων από τη φορολογία των επιχειρήσεων και η αύξηση των εσόδων από τη φορολογία των φυσικών προσώπων. Τα μέσα έσοδα στις χώρες του ΟΟΣΑ από τα εταιρικά εισοδήματα και κέρδη μειώθηκαν από το 3,6% στο 2,8% του ΑΕΠ την περίοδο 2007-14, ενώ τα έσοδα από τον φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων αυξήθηκαν την ίδια περίοδο από το 8,8% στο 8,9% και τα έσοδα από τον ΦΠΑ αυξήθηκαν από το 6,5% στο 6,8%.

«Οι επιχειρήσεις συνεχίζουν να βρίσκουν τρόπους για να πληρώνουν λιγότερο, ενώ τα φυσικά πρόσωπα πληρώνουν στο τέλος τον λογαριασμό», δήλωσε ο Πασκάλ Σεντ Αμάν, Διευθυντής του Κέντρου Φορολογικής Πολιτικής και Διοίκησης του ΟΟΣΑ. «Η μεγάλη πλειονότητα των αυξήσεων που έγιναν στη φορολογία μετά την κρίση επιβάρυνε τα φυσικά πρόσωπα με υψηλότερες ασφαλιστικές εισφορές, φόρο εισοδήματος και ΦΠΑ. Αυτό υπογραμμίζει την επείγουσα ανάγκη να διασφαλισθεί ότι οι επιχειρήσεις πληρώνουν το δίκαιο μερίδιό τους στη φορολογία», πρόσθεσε ο αξιωματούχος.

Tι αλλάζει στη φορολογία ακινήτων με τις νέες αντικειμενικές αξίες το 2016

akinhta spitia

Aλλαγή των αντικειμενικών αξιών που έχουν "παγώσει" αναμένεται ακόμα και μέσα στο 2016. Εδώ και οκτώ χρόνια οι αντικειμενικές αξίες έχουν επιβαρύνει μια πολύ βαριά φορολογία σε πάνω από 6 εκατ. ιδιοκτήτες.

Bild: Τουλάχιστον πέντε οι διαφωνούντες στους κόλπους της ΕΚΤ

Τουλάχιστον πέντε μέλη του εκτελεστικού συμβουλίου της ΕΚΤ διαφώνησαν με τις σημερινές αποφάσεις της κεντρικής ευρωπαϊκής τράπεζας, σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται η γερμανική Bild.

Επιστολή ΣΕΒ στη ΔΕΗ για τα τιμολόγια ηλεκτρικής ενέργειας

Τη διεξαγωγή διαπραγματεύσεων με τις ενεργοβόρες βιομηχανίες για τον καθορισμό των τιμολογίων ηλεκτρικής ενέργειας ζητά ο πρόεδρος του ΣΕΒ Θ. Φέσσας με επιστολή προς τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΔΕΗ Εμμ. Παναγιωτάκη, ενόψει της συνεδρίασης της γενικής συνέλευσης των μετόχων της επιχείρησης που θα λάβει αποφάσεις για τα τιμολόγια υψηλής τάσης.

Η τιμή προμήθειας φυσικού αερίου στις συνομιλίες του Π. Σκουρλέτη στη Μόσχα

Η επίτευξη καλύτερων τιμών προμήθειας φυσικού αερίου και η κατάργηση της ρήτρας που μπορεί να επιβαρύνει την ελληνική πλευρά για τις χαμηλές καταναλώσεις του 2014 βρέθηκαν στο επίκεντρο των συζητήσεων κατά την επίσκεψη του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πάνου Σκουρλέτη, στη Μόσχα.

Υποχώρηση του ευρώ κατά 0,31%

evro

Στην αγορά συναλλάγματος το ευρώ έναντι του δολαρίου υποχωρεί σε ποσοστό 0,31% και διαμορφώνεται στο 1,0578 δολάριο. Το ευρώ βρίσκεται στα 130,625 γεν, στο 0,7077 με τη στερλίνα και στο 1,0827 με το ελβετικό φράγκο.

Χρηματιστήριο: Mικρή πτώση κατά 0,59%

xrimatistirio 5701

Σε χαμηλότερα επίπεδα κινείται η χρηματιστηριακή αγορά στο άνοιγμα της σημερινής συνεδρίασης με το ενδιαφέρον να στρέφεται στον τραπεζικό κλάδο.

Eγκρίθηκαν αιτήματα συναλλαγών 10,3 δισ. ευρώ

xrima2 740

Το 76% των αιτημάτων από τις τράπεζες που κατατέθηκαν κατά το διάστημα ισχύος των περιορισμών στις αναλήψεις μετρητών και στην κίνηση κεφαλαίων εγκρίθηκαν από την Επιτροπή Έγκριση Τραπεζικών Συναλλαγών.

Πτωτικά ξεκίνησαν τα Ευρωπαϊκά Χρηματιστήρια

evrwpaikes agores

Πτωτικές τάσεις επικράτησαν κατά την έναρξη της διαπραγμάτευσης στα κυριότερα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια, με το ενδιαφέρον των επενδυτών να στρέφεται στη σημερινή συνεδρίαση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.

Ενημέρωση της ΓΓΔΕ για την παράταση καταβολής ρυθμισμένων οφειλών

eforia411

Αναφορικά με δημοσιεύματα για την επιβολή προσαυξήσεων στις 1 και 2 Δεκεμβρίου 2015 σε όλους τους φορολογούμενους, η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων ενημερώνει:

Με την ΠΟΛ 1258/30.11.2015 παρατάθηκαν μέχρι και την 2/12/2015 οι προθεσμίες καταβολής των βεβαιωμένων στις Δ.Ο.Υ. / Ελεγκτικά Κέντρα οφειλών, των οποίων οι προθεσμίες λήγουν στις 30/11/2015. Έως την ίδια ημερομηνία παρατάθηκαν και οι προθεσμίες καταβολής των δόσεων ρυθμίσεων / διευκολύνσεων τμηματικής καταβολής βεβαιωμένων οφειλών.

Λόγω του αυξημένου πλήθους των συναλλαγών τις τελευταίες ημέρες, η πίστωση των οφειλών πραγματοποιείται σταδιακά, ενώ η πληροφορία για τις χθεσινές πληρωμές θα ληφθεί από τις τράπεζες σήμερα 3 Δεκεμβρίου (επόμενη εργάσιμη) και θα πιστωθεί εντός των επόμενων ημερών.

Πιθανό ανοιχτό υπόλοιπο δόσης ή εκπρόθεσμο στις επιλογές «Στοιχεία Οφειλών εκτός Ρύθμισης» και «Στοιχεία Ρύθμισης» της εφαρμογής «Προσωποποιημένη Πληροφόρηση» στο TAXISnet, δεν θα εμφανίζεται μετά την οριστική πίστωση μιας οφειλής.

Πηγή: Εuro2day.gr

Χρηματιστήριο: Πτωτικά κινείται σήμερα κατά 0,52%

xrimatistirio 5701

Πτωτικές τάσεις εμφανίζονται σήμερα στο Χρηματιστήριο με τον τζίρο να κυμαίνεται πάνω από 120 εκατ.ευρώ ενώ ξεκίνησε η διαπραγμάτευση των νέων μετοχών της Alpha Bank και της Eurobank.

Aύξηση κατά 17,86% στις πωλήσεις νέων I.X τον Νοέμβριο

autokinhto agora

Aισιοδοξία προκάλεσε το γεγονός της αύξησης των πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων τον Νοέμβριο καθώς παρά τα προβλήματα που σημειώθηκαν τον 10ο μήνα του έτους η αγορά κατέγραψε άνοδο σε ποσοστό 17,86%.

Πρόταση Θεσμών: "Μαχαίρι" πάνω από 7% για 711.000 επικουρικές συντάξεις

suntaxiouxoi trapeza

To υπουργείο Εργασίας κάνει τα πάντα ώστε να μην γίνουν περαιτέρω μειώσεις στις κύριες συντάξεις, ειδικότερα να μην πέσουν κάτω από το επίπεδο ασφαλείας του 65%. Την αντίθετη άποψη έχουν οι θεσμοί, οι οποίοι θεωρούν ότι ποσοστό αναπλήρωσης για τις κύριες και τις επικουρικές συντάξεις αθροιστικά δεν θα πρέπει να είναι πάνω από 56%.

Προέχει η εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων και από το 2016 συζητάμε για το χρέος

moskovisi

Την πεποίθησή του ότι «στις αρχές του έτους» θα ξεκινήσει η συζήτηση για το ελληνικό χρέος, εξέφρασε ο επίτροπος Οικονομικών Υποθέσεων της Ε.Ε., Πιερ Μοσκοβισί, κατά τη διάρκεια ακρόασής του στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων του Ευρωκοινοβουλίου.

Πόθεν έσχες: Aπό 1η Ιανουαρίου θα δηλώνονται υποχρεωτικά τα "κρυμμένα" μετρητά άνω των 15.000 ευρώ

xrima2 740

Aπό την 1η Ιανουαρίου θα μπορούν οι φορολογούμενοι να υποβάλλουν τη Δήλωση Περιουσιακής Κατάστασης. Συγκεκριμένα πρόκειται για τη δήλωση πόθεν έσχες την οποία θα μπορούν μέσω taxinet όσοι είναι υποχρεωμένοι να το κάνουν.

Σύμφωνα με την "Ημερησία" η δήλωση πόθεν έσχες έρχεται να αλλάξει τα όσα ξέραμε μέχρι τώρα καθώς πλέον οι υπόχρεοι θα πρέπει να συμπληρώσουν τα χρήματα τα οποία εν εμφανίζουν καθόλου και τα οποία είναι εκτός τραπεζικών λογαριασμών. Στη κυριολεξία πρόκειται για να τα χρήματα που μπορεί να έχουν "κάτω από στρώμα" ή "κρυμμένα στο σπίτι" και συγκεκριμένα μετρητά τα οποία είναι πάνω από 15.000 ευρώ. Συνολικά τα περιουσιακά στοιχεία που είναι κρυμμένα στο σπίτι ή σε θυρίδες και πρέπει να δηλώνονται πρέπει να υπερβαίνει τα 30.000 ευρώ.

Συγκεκριμένα η απόφαση αναφέρει τα εξής:

Άρθρο 1
Διαδικασία υποβολής δήλωσης περιουσιακής κατάστασης
1. Ο υπόχρεος υποβολής δήλωσης περιουσιακής κατάστασης (Δ.Π.Κ.) απαιτείται να είναι ενεργός χρήστης των υπηρεσιών του TAXISnet, προκειμένου να υποβάλει τη δήλωση αποκλειστικά ηλεκτρονικά, μέσω ενιαίας διαδικτυακής εφαρμογής. Η δήλωση περιουσιακής κατάστασης (Δ.Π.Κ.) υποβάλλεται από τον υπόχρεο και αφορά την περιουσιακή κατάστασή του καθώς και της ή του συζύγου και των ανήλικων τέκνων. Υποχρέωση υποβολής δήλωσης υφίσταται και στην περίπτωση που δεν έχει μεταβληθεί η περιουσιακή κατάσταση.
2. Η ταυτοποίηση υπόχρεου και συζύγου από την εφαρμογή υποβολής γίνεται με την χρήση των προσωπικών κωδικών τους στο TAXISnet.
Η αίτηση για τη χορήγηση και η διαχείριση των κωδικών αυτών γίνεται αποκλειστικά από το σύστημα TAXISnet.
3. Κατά την υποβολή της Δ.Π.Κ. ο υπόχρεος οφείλει σε κάθε περίπτωση να επικαιροποιήσει την περιουσιακή του κατάσταση, σε σχέση με τη Δ.Π.Κ. του αμέσως προηγούμενου έτους και να διατηρήσει αναλλοίωτα τα στοιχεία τα οποία δεν έχουν μεταβληθεί.
4. Ο υπόχρεος υποβάλλει με τη/το σύζυγο κοινή δήλωση περιουσιακής κατάστασης και δήλωση οικονομικών συμφερόντων. Σε περίπτωση άρνησης ή αδυναμίας του ή της συζύγου του υπόχρεου να συνυποβάλει κοινή δήλωση, η δήλωση υποβάλλεται μόνον από τον υπόχρεο, ο οποίος οφείλει να αναφέρει συγχρόνως στις παρατηρήσεις του συστήματος, το γεγονός της άρνησης ή αδυναμίας.
5. Σε περίπτωση βεβαιωμένης διάστασης ή διαζυγίου, η Δ.Π.Κ. υποβάλλεται μόνο από τον υπόχρεο και αφορά μόνο τα δικά του περιουσιακά στοιχεία, ο οποίος δηλώνει συγχρόνως το γεγονός της διάστασης ή του διαζυγίου.

Άρθρο 2
Τύπος και περιεχόμενο της δήλωσης περιουσιακής κατάστασης
1. Το περιεχόμενο της δήλωσης περιουσιακής κατάστασης (Δ.Π.Κ.) του Ν. 3213/2003 (Α' 309), όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε από το Ν. 4281/2014 (Α' 260), έχει ως το συνημμένο υπόδειγμα στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι που συνοδεύεται από γενικές οδηγίες και επεξηγήσεις και το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της παρούσας.
2. Κατά την υποβολή Δ.Π.Κ. από τον υπόχρεο, τα βασικά στοιχεία αυτού δηλαδή ο Α.Φ.Μ., το επώνυμο, το όνομα και το πατρώνυμο, εμφανίζονται όπως τηρούνται στο φορολογικό μητρώο. Σε περίπτωση ανακρίβειας αυτών, απαιτείται, πριν την υποβολή της δήλωσης, η διόρθωση των ανακριβών στοιχείων στο φορολογικό μητρώο.
3. Με τη Δ.Π.Κ. δηλώνονται τα φυλασσόμενα εκτός πιστωτικών ιδρυμάτων ή εντός θυρίδων και ιδίως μετρητά, τιμαλφή, πολύτιμα είδη, πολύτιμα μέταλλα, πολύτιμοι λίθοι, όταν το μεν συνολικό ποσό των μετρητών υπερβαίνει τις δεκαπέντε χιλιάδες (15.000) ευρώ η δε συνολική αξία των λοιπών υπερβαίνει το ποσό των τριάντα χιλιάδων (30.000) ευρώ. Τα προαναφερόμενα ποσά αφορούν αθροιστικά υπόχρεο, σύζυγο και ανήλικα τέκνα.
4. Σε περίπτωση απόκτησης νέου εμπράγματου δικαιώματος επί ακινήτου ή απώλειας εμπράγματου δικαιώματος επί ακινήτου, που έχει δηλωθεί σε προηγούμενες δηλώσεις του υπόχρεου, δηλώνονται τα στοιχεία του συμβολαίου απόκτησης ή μεταβίβασης. Σε περίπτωση απόκτησης εμπράγματων δικαιωμάτων επί ακινήτων λόγω κληρονομικής διαδοχής, δηλώνονται τα στοιχεία του κληρονομούμενου καθώς και ο τρόπος και η ιδιότητα με την οποία ο υπόχρεος έγινε κληρονόμος. 5. Σε περίπτωση απόκτησης και απώλειας οποιουδήποτε εμπράγματου δικαιώματος επί ακινήτου, εντός του έτους που αφορά η δήλωση, δηλώνονται και οι δύο μεταβολές. Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση απόκτησης και μεταβίβασης, εντός του έτους που αφορά η δήλωση, οχημάτων καθώς και πλωτών και εναερίων μέσων. 6. Τα προσωπικά στοιχεία του υπόχρεου, όπως Α.Δ.Τ., διεύθυνση, τηλέφωνο κ.λπ., δηλώνονται ως έχουν κατά την ημερομηνία της υποβολής της Δ.Π.Κ.. Τα λοιπά στοιχεία, όπως υπηρεσιακά, οικογενειακά κ.λπ. δηλώνονται ως είχαν κατά το έτος που αφορά η δήλωση.

Άρθρο 3
Διασφαλίσεις για την ηλεκτρονική υποβολή
1. Για την υποβοήθησή του στη συμπλήρωση της δήλωσης, ο υπόχρεος, κατά την ηλεκτρονική υποβολή και μετά την ταυτοποίησή του μέσω των κωδικών του TAXISnet, μπορεί να αντλεί τα δεδομένα των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος (έντυπο Ε1) και ακινήτων (έντυπο Ε9) που τηρούνται ηλεκτρονικά στη Γ.Γ.Δ.Ε.
Με την οριστική υποβολή υποχρεούται να επισυνάψει στην Δ.Π.Κ. τα ηλεκτρονικά αρχεία των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος και ακινήτων ή να αποδεχθεί μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής υποβολής της Δ.Π.Κ. την απευθείας άντληση των δηλώσεων αυτών από το TAXIS. 2. Τα στοιχεία των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος και ακινήτων των υπόχρεων σε Δ.Π.Κ., οι οποίοι έχουν αποδεχτεί την απευθείας άντληση αυτών από το TAXIS κατά τα οριζόμενα στην προηγούμενη παράγραφο, κατά τη διαδικασία υποβολής της Δ.Π.Κ., μεταφέρονται ψηφιακά στην εφαρμογή υποβολής. Αρμόδια υπηρεσία για τη χορήγηση αυτή είναι η Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (Δ.ΗΛΕ.Δ.) της Γ.Γ.Δ.Ε., η οποία και οφείλει να τηρεί αρχείο για τις χορηγήσεις αυτές με το στοιχείο της ημερομηνίας και ώρας χορήγησης. Τα παραπάνω στοιχεία αφορούν την τελευταία εκκαθαρισμένη δήλωση εισοδήματος φυσικού προσώπου καθώς και την περιουσιακή κατάσταση, όπως έχει σχηματιστεί από τις δηλώσεις ακινήτων του έτους που αφορά η Δ.Π.Κ.
3. Με την οριστική υποβολή της δήλωσης, ο υπόχρεος δύναται να αποθηκεύσει στον ηλεκτρονικό του υπολογιστή αντίγραφο της δήλωσης, ως αποδεικτικό υποβολής, όπου εμφανίζονται ο αριθμός αυτής και η ημερομηνία υποβολής της.
4. Το απόρρητο της διαδικτυακής επικοινωνίας του υπόχρεου με τα συστήματα της Γ.Γ.Π.Σ. & Δ.Υ. διασφαλίζεται με τη χρήση ψηφιακού πιστοποιητικού από την εφαρμογή υποβολής. Τα απόρρητα στοιχεία των Δ.Π.Κ. τηρούνται κρυπτογραφημένα στην ηλεκτρονική βάση δεδομένων του συστήματος. Το ηλεκτρονικό σύστημα συνοδεύεται από πολιτικές ασφάλειας, που καλύπτουν όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και εξασφαλίζουν την εμπιστευτικότητα και ακεραιότητα των στοιχείων της ηλεκτρονικής βάσης δεδομένων.
Άρθρο 4
Ηλεκτρονική επεξεργασία
1. Υπεύθυνοι επεξεργασίας της αυτοτελούς ειδικής βάσης των δεδομένων περιουσιακής κατάστασης, όπως ορίζεται στο ν. 2472/1997 «Προστασία του ατόμου από την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα» (Α' 50), είναι τα όργανα ελέγχου, όπως αναφέρονται στο άρθρο 3 του ν. 3213/2003, όπως ισχύει, αποκλειστικά και μόνο για τους ελεγχόμενους αρμοδιότητάς τους. Εκτελούντες την επεξεργασία της παραπάνω βάσης δεδομένων κατ' εντολή των υπευθύνων επεξεργασίας, όπως επίσης ορίζεται στο Ν. 2472/1997, είναι τα όργανα της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Διοικητικής Υποστήριξης καθώς και των αρχών ελέγχου αποκλειστικά και μόνο για τους ελεγχόμενους αρμοδιότητάς τους. Την ευθύνη διαχείρισης του ηλεκτρονικού συστήματος έχουν τα όργανα ελέγχου, όπως αναφέρονται στο άρθρο 3 του Ν. 3213/2003, όπως ισχύει, αποκλειστικά και μόνο για τους ελεγχόμενους αρμοδιότητάς τους.
2. Για τις ανάγκες του ελέγχου των Δ.Π.Κ., σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 3 του Ν. 3213/2003, όπως ισχύουν, κάθε όργανο ελέγχου ορίζει τους υπαλλήλους του καθώς και τα δικαιώματα πρόσβασης που θα έχουν αυτοί επί των στοιχείων της ηλεκτρονικής βάσης δεδομένων του ηλεκτρονικού συστήματος. Η πρόσβαση στο ηλεκτρονικό σύστημα των υπαλλήλων αυτών είναι αυστηρά προσωποποιημένη, ελεγχόμενη μέσω μοναδικού ονόματος χρήστη και προσωπικού μυστικού κωδικού. Επίσης υπάρχει ηλεκτρονική καταγραφή των ενεργειών των υπαλλήλων αυτών εντός του ηλεκτρονικού συστήματος.

Άρθρο 5
Πρώτη ηλεκτρονική υποβολή δήλωσης
Κατά την πρώτη εφαρμογή της ηλεκτρονικής υποβολής Δ.Π.Κ. η δήλωση θεωρείται ως αρχική και ως εκ τούτου περιλαμβάνει το σύνολο των περιουσιακών στοιχείων του υπόχρεου και όχι μόνο τις μεταβολές.
Άρθρο 6
Τύπος, περιεχόμενο και διαδικασία υποβολής της δήλωσης οικονομικών συμφερόντων
1. Ο τύπος και το περιεχόμενο της δήλωσης οικονομικών συμφερόντων του άρθρου 229 του Ν. 4281/2014 (Α' 260), έχει ως το συνημμένο υπόδειγμα στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙ συνοδευόμενο από γενικές οδηγίες και επεξηγήσεις, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της παρούσας.
2. Η δήλωση οικονομικών συμφερόντων υποβάλλεται αποκλειστικά ηλεκτρονικά μέσω ενιαίας διαδικτυακής εφαρμογής από τον υπόχρεο και την ή το σύζυγο, ταυτόχρονα με την υποβολή της δήλωσης περιουσιακής κατάστασης. Η υποβολή της δήλωσης οικονομικών συμφερόντων αποδεικνύεται κατά τα οριζόμενα στην παρ. 3 του άρθρου 3 της παρούσας. Άρθρο 7 Έναρξη ηλεκτρονικής υποβολής των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης και οικονομικών συμφερόντων Με την επιφύλαξη των διατάξεων της παραγράφου 2 του άρθρου 1 του Ν. 3213/2003, η ηλεκτρονική υποβολή των δηλώσεων αρχίζει από 1 Ιανουαρίου 2016, εκτός από τα πρόσωπα της περίπτωσης β' της παραγράφου 1 του άρθρου 3 του Ν. 3213/2003, όπως το άρθρο αυτό αντικαταστάθηκε από το άρθρο 224 του Ν. 4281/2014, για τα οποία η υποχρέωση ηλεκτρονικής υποβολής των Δ.Π.Κ. και των Δ.Ο.Σ. αρχίζει από τη δημοσίευση της παρούσας στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Επίσης, η απόφαση ορίζει:

Σύμφωνα με την απόφαση ΑΥΤ. ΤΜ. ΣΤΡ. 0000910 ΕΞ 2015/24.11.15, με την επιφύλαξη των διατάξεων της παραγράφου 2 του άρθρου 1 του Ν. 3213/2003, η ηλεκτρονική υποβολή των δηλώσεων αρχίζει από 1 Ιανουαρίου 2016, εκτός από τα πρόσωπα της περίπτωσης β' της παραγράφου 1 του άρθρου 3 του Ν. 3213/2003, όπως το άρθρο αυτό αντικαταστάθηκε από το άρθρο 224 του Ν. 4281/2014, για τα οποία η υποχρέωση ηλεκτρονικής υποβολής των Δ.Π.Κ. και των Δ.Ο.Σ. αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ήτοι από 30-11-2015.

Τα πρόσωπα της περίπτωσης β' της παραγράφου 1 του άρθρου 3 του Ν. 3213/2003 είναι τα μέλη όλων των Σωμάτων Επιθεώρησης και Ελέγχου του Δημοσίου, οι προϊστάμενοι οργανικών μονάδων οποιασδήποτε Υπηρεσίας Επιθεώρησης, Εσωτερικού Ελέγχου ή Εσωτερικών Υποθέσεων του Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. και των Ο.Τ.Α. Α' και Β' βαθμού, καθώς και οι υπάλληλοι των φορέων αυτών που ασκούν οποιαδήποτε ελεγκτικά καθήκοντα και οι προϊστάμενοι Διευθύνσεων των Υπηρεσιών Δημοσιονομικού Ελέγχου (Υ.Δ. Ε.) του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους. Οι δηλώσεις αυτές υποβάλλονται στον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης.

Ο υπόχρεος υποβολής δήλωσης περιουσιακής κατάστασης (Δ.Π.Κ.) απαιτείται να είναι ενεργός χρήστης των υπηρεσιών του TAXISnet, προκειμένου να υποβάλει τη δήλωση αποκλειστικά ηλεκτρονικά, μέσω ενιαίας διαδικτυακής εφαρμογής. Η δήλωση περιουσιακής κατάστασης (Δ.Π.Κ.) υποβάλλεται από τον υπόχρεο και αφορά την περιουσιακή κατάστασή του καθώς και της ή του συζύγου και των ανήλικων τέκνων. Υποχρέωση υποβολής δήλωσης υφίσταται και στην περίπτωση που δεν έχει μεταβληθεί η περιουσιακή κατάσταση.

Η ταυτοποίηση υπόχρεου και συζύγου από την εφαρμογή υποβολής γίνεται με την χρήση των προσωπικών κωδικών τους στο TAXISnet. Η αίτηση για τη χορήγηση και η διαχείριση των κωδικών αυτών γίνεται αποκλειστικά από το σύστημα TAXISnet.

Κατά την υποβολή της Δ.Π.Κ. ο υπόχρεος οφείλει σε κάθε περίπτωση να επικαιροποιήσει την περιουσιακή του κατάσταση, σε σχέση με τη Δ.Π.Κ. του αμέσως προηγούμενου έτους και να διατηρήσει αναλλοίωτα τα στοιχεία τα οποία δεν έχουν μεταβληθεί.

Ο υπόχρεος υποβάλλει με τη/το σύζυγο κοινή δήλωση περιουσιακής κατάστασης και δήλωση οικονομικών συμφερόντων. Σε περίπτωση άρνησης ή αδυναμίας του ή της συζύγου του υπόχρεου να συνυποβάλει κοινή δήλωση, η δήλωση υποβάλλεται μόνον από τον υπόχρεο, ο οποίος οφείλει να αναφέρει συγχρόνως στις παρατηρήσεις του συστήματος, το γεγονός της άρνησης ή αδυναμίας.

Σε περίπτωση βεβαιωμένης διάστασης ή διαζυγίου, η Δ.Π.Κ. υποβάλλεται μόνο από τον υπόχρεο και αφορά μόνο τα δικά του περιουσιακά στοιχεία, ο οποίος δηλώνει συγχρόνως το γεγονός της διάστασης ή του διαζυγίου.

Για την υποβοήθησή του στη συμπλήρωση της δήλωσης, ο υπόχρεος, κατά την ηλεκτρονική υποβολή και μετά την ταυτοποίησή του μέσω των κωδικών του TAXISnet, μπορεί να αντλεί τα δεδομένα των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος (έντυπο Ε1) και ακινήτων (έντυπο Ε9) που τηρούνται ηλεκτρονικά στη Γ.Γ.Δ.Ε. Με την οριστική υποβολή υποχρεούται να επισυνάψει στην Δ.Π.Κ. τα ηλεκτρονικά αρχεία των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος και ακινήτων ή να αποδεχθεί μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής υποβολής της Δ.Π.Κ. την απευθείας άντληση των δηλώσεων αυτών από το TAXIS.

Τα στοιχεία των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος και ακινήτων των υπόχρεων σε Δ.Π.Κ., οι οποίοι έχουν αποδεχτεί την απευθείας άντληση αυτών από το TAXIS κατά τα οριζόμενα στην προηγούμενη παράγραφο, κατά τη διαδικασία υποβολής της Δ.Π.Κ., μεταφέρονται ψηφιακά στην εφαρμογή υποβολής. Αρμόδια υπηρεσία για τη χορήγηση αυτή είναι η Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (Δ.ΗΛΕ.Δ.) της Γ.Γ.Δ.Ε., η οποία και οφείλει να τηρεί αρχείο για τις χορηγήσεις αυτές με το στοιχείο της ημερομηνίας και ώρας χορήγησης. Τα παραπάνω στοιχεία αφορούν την τελευταία εκκαθαρισμένη δήλωση εισοδήματος φυσικού προσώπου καθώς και την περιουσιακή κατάσταση, όπως έχει σχηματιστεί από τις δηλώσεις ακινήτων του έτους που αφορά η Δ.Π.Κ.

Η δήλωση οικονομικών συμφερόντων υποβάλλεται αποκλειστικά ηλεκτρονικά μέσω ενιαίας διαδικτυακής εφαρμογής από τον υπόχρεο και την ή το σύζυγο, ταυτόχρονα με την υποβολή της δήλωσης περιουσιακής κατάστασης. Η υποβολή της δήλωσης οικονομικών συμφερόντων αποδεικνύεται κατά τα οριζόμενα στην παρ. 3 του άρθρου 3 της παρούσας."

Το νέο ηλεκτρονικό «πόθεν έσχες»

taxisnet 1Μια ενδεικτική εικόνα σχετικά με το περιουσιολόγιο δίνει η ΚΥΑ (Κοινή Υπουργική Απόφαση) σχετικά με το νέο ηλεκτρονικό «πόθεν έσχες».

Δείτε τη Δήλωση Περιουσιακής Κατάστασης μέσω του taxisnet.
Όπως αναφέρεται στην ΚΥΑ, ο υπόχρεος υποβολής δήλωσης περιουσιακής κατάστασης (Δ.Π.Κ.) απαιτείται να είναι ενεργός χρήστης των υπηρεσιών του TAXISnet, προκειμένου να υποβάλει τη δήλωση αποκλειστικά ηλεκτρονικά, μέσω ενιαίας διαδικτυακής εφαρμογής. Η δήλωση περιουσιακής κατάστασης (Δ.Π.Κ.) υποβάλλεται από τον υπόχρεο και αφορά την περιουσιακή κατάστασή του καθώς και της ή του συζύγου και των ανήλικων τέκνων. Υποχρέωση υποβολής δήλωσης υφίσταται και στην περίπτωση που δεν έχει μεταβληθεί η περιουσιακή κατάσταση.

Κατά την υποβολή της Δ.Π.Κ. ο υπόχρεος οφείλει σε κάθε περίπτωση να επικαιροποιήσει την περιουσιακή του κατάσταση, σε σχέση με τη Δ.Π.Κ. του αμέσως προηγούμενου έτους και να διατηρήσει αναλλοίωτα τα στοιχεία τα οποία δεν έχουν μεταβληθεί.

Ο υπόχρεος υποβάλλει με τη/το σύζυγο κοινή δήλωση περιουσιακής κατάστασης και δήλωση οικονομικών συμφερόντων. Όπως αναφέρεται, «με τη Δ.Π.Κ. δηλώνονται τα φυλασσόμενα εκτός πιστωτικών ιδρυμάτων ή εντός θυρίδων και ιδίως μετρητά, τιμαλφή, πολύτιμα είδη, πολύτιμα μέταλλα, πολύτιμοι λίθοι, όταν το μεν συνολικό ποσό των μετρητών υπερβαίνει τις δεκαπέντε χιλιάδες (15.000) ευρώ η δε συνολική αξία των λοιπών υπερβαίνει το ποσό των τριάντα χιλιάδων (30.000) ευρώ. Τα προαναφερόμενα ποσά αφορούν αθροιστικά υπόχρεο, σύζυγο και ανήλικα τέκνα».

Σε περίπτωση απόκτησης νέου εμπράγματου δικαιώματος επί ακινήτου ή απώλειας εμπράγματου δικαιώματος επί ακινήτου, που έχει δηλωθεί σε προηγούμενες δηλώσεις του υπόχρεου, δηλώνονται τα στοιχεία του συμβολαίου απόκτησης ή μεταβίβασης. Σε περίπτωση απόκτησης εμπράγματων δικαιωμάτων επί ακινήτων λόγω κληρονομικής διαδοχής, δηλώνονται τα στοιχεία του κληρονομούμενου καθώς και ο τρόπος και η ιδιότητα με την οποία ο υπόχρεος έγινε κληρονόμος.

Σε περίπτωση απόκτησης και απώλειας οποιουδήποτε εμπράγματου δικαιώματος επί ακινήτου, εντός του έτους που αφορά η δήλωση, δηλώνονται και οι δύο μεταβολές. Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση απόκτησης και μεταβίβασης, εντός του έτους που αφορά η δήλωση, οχημάτων καθώς και πλωτών και εναερίων μέσων.

Τα λοιπά στοιχεία, όπως υπηρεσιακά, οικογενειακά κ.λπ. δηλώνονται ως είχαν κατά το έτος που αφορά η δήλωση.

Νοβότνι: Δεν θα χρειαστούν περαιτέρω ανακεφαλαιοποιήσεις των ελληνικών τραπεζών

Την εκτίμηση ότι δεν θα χρειαστούν περαιτέρω ανακεφαλαιοποίησεις των ελληνικών τραπεζών εξέφρασε ο διοικητής της Αυστριακής Κεντρικής Τράπεζας (ΑΚΤ) και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ), Έβαλντ Νοβότνι.

Σταθάκης: Οι φορολογικοί και ασφαλιστικοί συντελεστές θα είναι στο μέσο όρο της ΕΕ

stathakis 1

«Η Ελλάδα δεν θα γίνει φορολογικός παράδεισος. Θα ακολουθήσουμε το δρόμο των ευρωπαϊκών χωρών που διατηρούν υψηλούς φορολογικούς συντελεστές», είπε απαντώντας σε ερωτήσεις για τη φορολόγηση των επιχειρήσεων στο συνέδριο του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης.

Aλεξιάδης: H επιβολή τέλους στα τυχερά παιχνίδια του ΟΠΑΠ θα εφαρμοστεί κανονικά

alexiadis 3

Η επιβολή τέλους 0,05 ευρώ στα τυχερά παιγνίδια του ΟΠΑΠ θα υλοποιηθεί κανονικά, επισήμανε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφων Αλεξιάδης, μετά τη συνάντησή του με τους πράκτορες του ΟΠΑΠ που σήμερα προχώρησαν σε 24ωρη απεργία.

Έρευνα-ΙCAP: Με "αφανισμό" κινδυνεύει εγχώρια αγορά καταστημάτων μικρής λιανικής

louketo katastima

Ζοφερή είναι κατάσταση στην οποία βρίσκεται η εγχώρια αγορά καταστημάτων μικρής λιανικής (περίπτερα, καταστήματα ψιλικών, παντοπωλεία) ο δε κλάδος χαρακτηρίζεται από ευρεία γεωγραφική διασπορά. Αυτά είναι τα άκρως ανησυχητικά συμπεράσματα μεταξύ άλλων, από τη μελέτη που εκπόνησε η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της Icap Group ΑΕ.

Ο κλάδος της μικρής λιανικής περιλαμβάνει μεγάλο αριθμό καταστημάτων, τα οποία στη συντριπτική τους πλειοψηφία λειτουργούν ως ατομικές επιχειρήσεις. Απασχολούν μικρό αριθμό ή και καθόλου προσωπικό, δεδομένου ότι μεγάλο ποσοστό αυτών αφορά οικογενειακής μορφής επιχειρήσεις.

Συγκεκριμένα, σημαντική εξέλιξη για τον κλάδο και ειδικότερα για τα περίπτερα και τα καταστήματα ψιλικών αποτέλεσε η απελευθέρωση της πώλησης καπνικών προϊόντων, καθώς και το άνοιγμα του επαγγέλματος του περιπτερούχου (Ν. 3919/2011). Με τον συγκεκριμένο νόμο καταργήθηκαν διάφοροι περιορισμοί όπως: τα πληθυσμιακά κριτήρια για την έκδοση της άδειας, η μόνιμη κατοικία των δικαιούχων κλπ.

Η εξεταζόμενη αγορά είναι κατακερματισμένη, ο βαθμός συγκέντρωσης του κλάδου είναι ουσιαστικά αμελητέος, ενώ ο ανταγωνισμός λόγω του πλήθους των εν λειτουργία καταστημάτων θεωρείται ιδιαίτερα έντονος, σύμφωνα με την Icap Group. Επιπλέον, σημαντικός είναι ο αριθμός των επιχειρήσεων που αντιμετωπίζουν προβλήματα βιωσιμότητας, πολλές δε οδηγήθηκαν στην άρση της λειτουργίας τους τα τελευταία χρόνια.

Για αρκετά από τα είδη που διατίθενται από τα καταστήματα, η τιμή λιανικής πώλησης δεν προσδιορίζεται από την ίδια την επιχείρηση μικρής λιανικής, αλλά είναι εκ των προτέρων είτε προσδιορισμένη είτε δεσμευτική (από τις διάφορες επιχειρήσεις/ προμηθευτές).

Τα καταστήματα μικρής λιανικής διαθέτουν ένα ευρύ φάσμα προϊόντων. Σε γενικές γραμμές η ζήτηση των προϊόντων του κλάδου επηρεάζεται άμεσα ή έμμεσα από αρκετούς οικονομικούς και κοινωνικούς παράγοντες. Η τιμή πώλησης των προϊόντων σε συνδυασμό με το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών, καθώς και οι γενικότερες μεταβολές στην καταναλωτική συμπεριφορά, καθορίζουν σε σημαντικό βαθμό το ύψος των αγορών που πραγματοποιούνται από τα καταστήματα μικρής λιανικής.

Επιπλέον, η θέση ενός καταστήματος (π.χ. αν βρίσκεται σε κεντρικό σημείο, σε πυκνοκατοικημένες γειτονιές, κοντά σε εργασιακούς χώρους, κοντά σε άλλα καταστήματα λιανικής, κλπ) αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την επισκεψιμότητά του και για τη διάρθρωση των πωλήσεών του.

Επισημαίνεται ότι, η εξέλιξη της ζήτησης ορισμένων προϊόντων (όπως τα καπνικά προϊόντα, οι εφημερίδες, τα περιοδικά, κλπ.) καθορίζει σε σημαντικό βαθμό την επισκεψιμότητα ενός περιπτέρου ή καταστήματος ψιλικών. Τούτο διότι τα συγκεκριμένα προϊόντα συμμετέχουν με υψηλό ποσοστό στο συνολικό κύκλο εργασιών των εν λόγω καταστημάτων. Περαιτέρω, η εύκολη πρόσβαση, η ποιότητα και η ποικιλία των εμπορευμάτων, καθώς και η εξυπηρέτηση διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην επιλογή ενός καταστήματος (mini market, κ.ά.), από πλευράς καταναλωτών. Συμπληρωματικά, η ικανότητα του ιδιοκτήτη/ υπαλλήλου στην ανάπτυξη προσωπικών σχέσεων με τους πελάτες, θεωρείται ένας ακόμη παράγοντας για τη διατήρηση του πελατολογίου.

Για τις διάφορες επιχειρήσεις/ προμηθευτές, ο κλάδος της μικρής λιανικής αποτελεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό κανάλι διανομής, το οποίο προσφέρει στον προμηθευτή και ορισμένα πλεονεκτήματα (συγκριτικά με την πώληση σε καταστήματα του οργανωμένου λιανεμπορίου), όπως είναι η πώληση προϊόντων με μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους, η είσπραξη απαιτήσεων με καλύτερους όρους, καθώς και η μεγαλύτερη ευκολία διείσδυσης και προβολής των προϊόντων.

Η Σταματίνα Παντελαίου, Διευθύντρια της Διεύθυνσης Οικονομικών – Κλαδικών Μελετών της ICAP Group επισημαίνει σχετικά με τα αποτελέσματα της πρωτογενούς έρευνας που πραγματοποιήθηκε στο σύνολο των Επιμελητηρίων της χώρας (περίοδος έρευνας Απρίλιος – Μάιος 2015), ότι στον κλάδο της μικρής λιανικής λειτουργούν περίπου 31,4 χιλ. καταστήματα το 2015, αριθμός μειωμένος κατά 2,5% σε σχέση με το 2014 και μειωμένος κατά 6% σε σχέση με το 2013.

Τα παντοπωλεία/mini markets καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο ποσοστό στο συνολικό αριθμό των καταστημάτων, συμμετέχοντας με 53,8% το 2015 (από 52,8% το 2014 και 51,2% το 2013). Ακολουθούν τα περίπτερα με 24,9% το 2015 (2014: 25,3%) και τα καταστήματα ψιλικών με 21,3% (2014: 21,9%).

Επί του συνόλου των καταγεγραμμένων καταστημάτων μικρής λιανικής, τα περισσότερα βρίσκονται στο νομό Αττικής (6,4 χιλ. καταστήματα). Επισημαίνεται ότι στην Αττική καταγράφηκε μείωση 4,5% στον αριθμό των καταστημάτων το 2015 σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Επίσης, ο αριθμός τους το 2015 εμφανίζεται μειωμένος κατά 15% σε σχέση με το 2013. Το μερίδιό της διαμορφώθηκε σε 20,5% το 2015 από 22,5% το 2013. Ακολουθεί η Θεσσαλονίκη με 8,2% το 2015 και με μεγάλη διαφορά έπονται η Αχαΐα (3,9%), και το Ηράκλειο (3,9%).

Χρηματιστήριο: Mικρή άνοδος κατά 0,42%

xrimatistirio 5701

Ήπια ανοδική αντίδραση καταγράφει η χρηματιστηριακή αγορά στο άνοιγμα της σημερινής συνεδρίασης, μετά τη χθεσινή ισχυρή πτώση. O Γενικός Δείκτης Τιμών στις 11:00 διαμορφώνεται στις 637,51 μονάδες σημειώνοντας άνοδο 0,42%.

IOBE: Στα ίδια επίπεδα έμεινε το οικονομικό κλίμα τον Νοέμβριο

iobe

O ∆είκτης Οικονοµικού Κλίµατος στην Ελλάδα για τον Νοέμβριο έμεινε στα ίδια επίπεδα με εκείνα του Οκτωβρίου και συγκεκριμένα στις 86,5 µονάδες. Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), το γεγονός είναι ενδεικτικό της στάσης αναµονής που χαρακτηρίζει την οικονοµική δραστηριότητα σε αυτό το στάδιο.

Ενίσχυση του ευρώ σήμερα κατά 0,20%

evro

Στην αγορά συναλλάγματος το ευρώ έναντι του δολαρίου ενισχύεται σε ποσοστό 0,20% και διαμορφώνεται στα 1,0591 δολάρια. Το ευρώ βρίσκεται στα 130,175 γεν, στο 0,7012 με τη στερλίνα και στο 1,0896 με το ελβετικό φράγκο.

Ευρωπαϊκά Χρηματιστήρια: Ξεκίνημα με μικρή άνοδο

evrwpaikes agores

Εικόνα σταθεροποίησης εμφάνισαν στο άνοιγμα της σημερινής συνεδρίασης τα κυριότερα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια. Στη Φρανκφούρτη, ο δείκτης Dax άνοιξε με άνοδο 0,35% στις 11.422,47 μονάδες για να αντιστρέψει στη συνέχεια τα κέρδη του και να κινηθεί σταθεροποιητικά ενώ στο Παρίσι, ο δείκτης CAC 40 ενισχύθηκε στο ξεκίνημα των συναλλαγών κατά 0,06% στις 4.960,38 μονάδες.

Αυστηρή προειδοποίηση της ΓΓΔΕ σε όσους χρωστούν-Θα μπαίνει "χέρι" στους λογαριασμούς

xrima2 740

Aυστηροποιείται το σύστημα συλλογής των εσόδων από τη Γενική Γραμματεία Εσόδων για αυτούς που χρωστούν εδικά. Συγκεκριμένα η ΓΓΔΕ τους καλεί να ρυθμίσουν τις οφειλές τους γιατί αλλιώς θα προχωράει σε αναγκαστικές κατασχέσεις.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το κράτος να πάρει χρήματα από τις τραπεζικές καταθέσεις καθώς προστατευμένοι είναι οι λογαριασμοί που έχουν δηλωθεί ως μισθοδοσίας ή συνταξιοδοτικοί ενώ το ακατάσχετο είναι μέχρι του ποσού των 1.250 ευρώ.

Η προειδοποίηση της ΓΓΔΕ αναφέρει τα εξής:

«Η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων υπενθυμίζει ότι, μετά τη λήξη αναστολής διενέργειας κάθε πράξης αναγκαστικής εκτέλεσης για είσπραξη χρεών προς το Δημόσιο που είχε γίνει λόγω capital controls, από την 1η Νοεμβρίου 2015 λαμβάνονται αναγκαστικά μέτρα είσπραξης κατά όσων οφειλετών έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τη Φορολογική Διοίκηση, που δεν έχουν τακτοποιηθεί με νόμιμο τρόπο, δηλαδή με ρύθμιση τμηματικής καταβολής (σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις) ή με αναστολή που έχει χορηγηθεί από αρμόδια δικαστική ή διοικητική Αρχή ή με διάταξη νόμου.

Επισημαίνεται ότι όσοι δεν έχουν ρυθμίσει τις οφειλές τους στη Φορολογική Διοίκηση ή έχουν απωλέσει χορηγηθείσες ρυθμίσεις, έχουν τη δυνατότητα να τις ρυθμίσουν σε δόσεις, σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις των ν.4152/13 και 4174/13, όπως ισχύουν, έως και είκοσι τέσσερις κατά περίπτωση. Επιπροσθέτως, προκειμένου να μην απωλεσθούν οι ισχύουσες ρυθμίσεις (για χρέη στη Φορολογική Διοίκηση) πρέπει οι οφειλέτες να εξοφλούν ή να τακτοποιούν άμεσα τις νέες βεβαιωμένες στη Φορολογική Διοίκηση οφειλές τους, καθώς και να υποβάλλουν τις κατά περίπτωση απαιτούμενες φορολογικές δηλώσεις.

Υπενθυμίζουμε ακόμη ότι το Δημόσιο έχει δικαίωμα να επιβάλλει κατασχέσεις σε τραπεζικούς λογαριασμούς με συγκεκριμένη διαδικασία. Οι οφειλέτες φυσικά πρόσωπα έχουν το δικαίωμα να προστατευθούν δηλώνοντας μέσω του taxisnet έναν λογαριασμό σε μία μόνο Τράπεζα, ο οποίος θα είναι ακατάσχετος για ποσό καταθέσεων μέχρι 1.250 ευρώ μηνιαίως. Σε περίπτωση που υφίσταται μισθοδοτικός ή συνταξιοδοτικός λογαριασμός δηλώνεται υποχρεωτικά αυτός ως ακατάσχετος».

Τσακαλώτος: Λύση για το χρέος έως τον Μάρτιο

tsakalotos 740

Το Μάρτιο του 2016 προσδιόρισε, εμμέσως πλην σαφώς, ο υπ. Οικονομικών ως το χρονικό σημείο κατά το οποίο θα πρέπει να έχουν ληφθεί οι αποφάσεις για το χρέος, ανοίγοντας, όπως είπε, έναν διάδρομο επενδύσεων μεγάλου ορίζοντα για την Ελλάδα.

Οριστικά την 1η Ιανουαρίου η έναρξη του ενιαίου ταμείου εξυγίανσης τραπεζών

Την 1η Ιανουαρίου του 2016 θα τεθεί σε ισχύ το ταμείο εξυγίανσης των ευρωπαϊκών τραπεζών, σύμφωνα με όσα επιβεβαίωσαν σήμερα οι αρμόδιες αρχές.

Έως τις 10/12 το φορολογικό πιστοποιητικό για νομικά πρόσωπα σε περίπτωση τροποποιητικών δηλώσεων

Την παράταση της προθεσμίας υποβολής του ετήσιου φορολογικού πιστοποιητικού για τα νομικά πρόσωπα (ανώνυμες εταιρείες, εταιρείες περιορισμένης ευθύνης, καθώς και υποκαταστήματα αλλοδαπών επιχειρήσεων) έως και τη 10η Δεκεμβρίου 2015, ανακοίνωσε η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων.

Στα 445,4 δισ. ευρώ οι αγορές κρατικών ομολόγων της ΕΚΤ

Στο ποσό των 445,454 δισ. ευρώ ανήλθε το συνολικό ύψος του προγράμματος αγοράς κρατικών ομολόγων της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας.

Η πληρωμή των δόσεων φορολογίας και ΕΝΦΙΑ παρατείνεται μέχρι και τις 2 Δεκεμβρίου

eforia411

Παρατείνεται ως την Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου η καταληκτική ημερομηνία πληρωμής των δόσεων φορολογίας εισοδήματος για φυσικά-νομικά πρόσωπα και της δεύτερης δόσης ΕΝΦΙΑ που λήγει σήμερα.

Παραιτήθηκε ο επικεφαλής του ΣΔΟΕ Παναγιώτης Δάνης

sdoe 740

Την παραίτησή του, με επιστολή προς τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, υπέβαλε σύμφωνα με πληροφορίες, ο επικεφαλής του ΣΔΟΕ Παναγιώτης Δάνης.

EΛΣΤΑΤ: Μειώθηκε ο τζίρος τoυ λιανικού εμπορίου το Σεπτέμβριο

katastimata

Μείωση κατά 5,2% σημείωσε ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών, κατά το μήνα Σεπτέμβριο 2015, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Σεπτεμβρίου 2014, σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή. Σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Αυγούστου 2015 σημείωσε μείωση κατά 4,8%.

Xρηματιστήριο: Σταθεροποιητική τάση επικρατεί- Οριακή άνοδος κατά 0,16%

xrimatistirio 5701

Mε σταθεροποιητικές τάσεις στα επίπεδα των 650 μονάδων, κινείται η χρηματιστηριακή αγορά στο άνοιγμα της σημερινής συνεδρίασης, η οποία χαρακτηρίζεται από τη μη διαπραγμάτευση των μετοχών των συστημικών τραπεζών, που έχουν τεθεί σε προσωρινή αναστολή προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία των reverse split.

Tα τεκμήρια διαβίωσης στα Ι.Χ θα συνδέονται άμεσα με τον Φόρο Πολυτελείας

autokinhto

Μεγάλες είναι οι αλλαγές που θα επηρεάσουν τα τεκμήρια διαβίωσης στα Ι.Χ. Συγκεκριμένες οι αλλαγές θα συνδέονται άμεσα με τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης αφού ο φόρος επιβάλλεται σε ποσοστό 5% επί του τεκμηρίου διαβίωσης στα ΙΧ με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. έως 2,5 λίτρα και σε ποσοστό 13% στα ΙΧ με κινητήρες από 2.501 κ.εκ. και άνω.

Οριακά "πέφτει" σήμερα το ευρώ κατά 0,08%

evro

Στην αγορά συναλλάγματος το ευρώ έναντι του δολαρίου σημειώνει πτώση σε ποσοστό 0,08% και διαμορφώνεται στο 1,0584 δολάριο, υποχωρώντας σε χαμηλά επτά μηνών.

Ευρωπαϊκά Χρηματιστήρια: Ξεκίνημα με ήπια πτώση

evrwpaikes agores

Συνεχίζουν για δεύτερη διαδοχική συνεδρίαση την αποκομιδή κερδών οι επενδυτές στις ευρωπαϊκές αγορές, οδηγώντας τους δείκτες ελαφρώς χαμηλότερα, ενόψει και της λήξης του Νοεμβρίου.

Aλεξιάδης: Όσοι έχουν δηλώσει τα πραγματικά περιουσιάκα τους στοιχεία δεν πρέπει να φοβούνται κάτι

alexiadis trifonas 740

«Η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών δεν έχει να φοβάται τίποτα με το περιουσιολόγιο» ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφων Αλεξιάδης, μιλώντας στην πρωινή εκπομπή του ΑΝΤ1 και πρόσθεσε:

«Δεν είναι ένας έμμεσος τρόπος για να βάλουμε φόρο. Είναι μια νέα αρχή με τις φορολογικές υπηρεσίες για να έχουμε μία ηλεκτρονική βάση με όλα τα δεδομένα των πολιτών».

«Όσοι έχουν δηλώσει τα περιουσιακά τους στοιχεία στις φορολογικές τους δηλώσεις δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα. Ούτε καν θα τους βάλουμε στον κόπο να τα δηλώσουν» υπογράμμισε.

Αναφορικά με τα χρήματα εκτός τραπεζών, ο κ. Αλεξιάδης σημείωσε ότι θα χρειαστεί να δηλωθούν ωστόσο διευκρίνισε ότι αυτό «δεν σημαίνει ότι θα ξαναφορολογηθούν».

«Δίνουμε μία τελευταία ευκαιρία να δηλωθούν όλα τα περιουσιακά στοιχεία και να νομιμοποιηθούν» συμπλήρωσε.

Σχέδιο αυξήσεων έως και 50% μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ

deh

Σχέδιο αύξησης των δημοτικών τελών που επιβάλλονται και εισπράττονται μέσω των λογαριασμών του ηλεκτρικού ρεύματος αποφασίζουν ήδη ή σχεδιάζουν πολλοί δήμοι της χώρας επικαλούμενοι την οικονομική ασφυξία που πλήττει τη χώρα, τη μείωση των κρατικών επιχορηγήσεων και την αδυναμία των δημοτών να πληρώσουν τα ήδη ισχύοντα.

ΥΠΟΙΚ: "Πατάει" στο σχέδιο αυτοκαταγγελίας της Μέρκελ για αποφευχθούν κατασχέσεις κεφαλαίων

xrimata

Το γερμανικό μοντέλο που προβλέπει "αυτοκαταγγελία" για τα αδήλωτα κεφάλαια εσωτερικού ή εξωτερικού εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών  για να στηριχθεί σύμφωνα με τη πρόταση των δανειστών.

Σύμφωνα με "Τα Νέα" το επιτελείο του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη έχει ολοκληρώσει την κατάρτιση του σχετικού νομοσχεδίου το περιεχόμενο του οποίου αναμένεται να αποτελέσει αντικείμενο διαβούλευσης με τους επικεφαλής των δανειστών κατά την επάνοδό τους στην Αθήνα από την ερχόμενη εβδομάδα. Αν το νομοσχέδιο περάσει το τεστ των δανειστών σχεδιάζεται να κατατεθεί στη Βουλή έως τις 15 Δεκεμβρίου, όσο ακόμα οι εντυπώσεις από τη λίστα των 10.588 τραπεζικών λογαριασμών στην Ελβετία είναι νωπές και κυρίως χωρίς να ξέρει κανείς από τους πιθανούς φοροφυγάδες αν περιλαμβάνεται σε αυτή.

Αν δε γίνει κάτι τέτοιο τότε κινδυνεύουν με κατάσχεση του συνόλου των αδήλωτων καταθέσεών τους ή γενικότερα περιουσιακών στοιχείων τα οποία αποκτήθηκαν με εισοδήματα που δεν έχουν φορολογηθεί. Όπως διευκρινίζουν αρμόδια στελέχη του υπουργείου Οικονομικών, φορολουγούμενοι οι οποίοι έχουν κεφάλαια σε τράπεζες του εξωτερικού που καλύπτονται πλήρως από τις φορολογικές τους δηλώσεις δεν έχουν να ανησυχούν για τίποτα.

Εφόσον αυτά έχουν φορολογηθεί κανονικά για τα κεφάλαια αυτά, μπορούν να τα επαναπατρίσουν ανά πάσα χρονική στιγμή χωρίς την παραμικρή ποινή. Το επιτελείο του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών έχει ολοκληρώσει το σχέδιο νόμου με το οποίο εισάγεται και στην ελληνική πραγματικότητα το γερμανικό μοντέλο της αυτοκαταγγελίας. Αν το σχέδιο νόμου περάσει από το κόσκινο της τρόικας, αμέσως μετά την έλευση των επικεφαλής των δανειστών στις 7 Δεκεμβρίου στην Αθήνα, ο σχεδιασμός του Αλεξιάδη αφορά την κατάθεσή του στη Βουλή έως τις 15 Δεκεμβρίου ώστε να πάρει μπροστά αμέσως η νεά διαδικασία αξιοποίησης των στοιχείων που ελήφθησαν από το κρατίδιο της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας με τα τραπεζικά δεδομένα 10.588 λογαριασμών.

Το νομοσχέδιο προβλέπει την υποβολή συμπληρωματικών δηλώσεων από όσους έχουν αδήλωτα κεφάλαια εντός ή εκτός Ελλάδας. Με την υποβολής της δήλωσης αυτής ο φορολογούμενος θα απαλλάσσεται από πρόστιμα και προσαυξήσεις εφόσουν καταβάλει το φόρο που αναλογούσε στο εισόδημα το οποίο δεν δήλωσε στην Εφορία κατά τον χρόνο της απόκρυψης. Με τον τρόπο αυτόν ο ανώτατος συντελεστής μπορεί να φτάσει ακόμα και το 40%-45% σε συνάρτηση βέβαια με το ποσό που κρατήθηκε μακριά από τα μάτια της Εφορίας και τον χρόνο κατά τον οποίο συντελέστηκε το φορολογικό αδίκημα.

Ο φόρος θα μπορεί να μειώνεται δραστικά στο βαθμό που τα αδήλωτα κεφάλαια τοποθετούνται είτε σε προθεσμιακές καταθέσεις σε ελληνικές τράπεζες και πολύ περισσότερο αν τοποθετηθούν σε ομόλογα του ελληνικού Δημοσίου. Οσο μεγαλύτερος είναι ο χρόνος της επένδυσης τόσο μεγαλύτερη θα είναι η μείωση του φόρου. Τα ακριβή ποσοστά εκπτώσεων φόρου ανάλογα με τη μορφή της επένδυσης αναμένεται να κλειδώσουν σε συνεργασία με τους δανειστές.

Το επόμενο βήμα, σύμφωνα με τους σχεδιασμούς αφορά το «χτίσιμο» του περιουσιολογίου. Ολοι οι φορολογούμενοι θα κληθούν να αποκαλύψουν περιουσιακά στοιχεία, από σπίτια και αυτοκίνητα έως οικόπεδα και αντικείμενα μεγάλης αξίας, τα οποία μένει επακριβώς να προσδιοριστούν σε μια ειδική ηλεκτρονική φόρμα για το περιουσιολόγιο.

Μέσα από το νέο νομικό πλαίσιο που θα δημιουργηθεί το υπουργείο Οικονομικών επιδιώκει να εκπέμψει το μήνυμα «έχουμε τη δυνατότητα να σας τα πάρουμε, αν δεν αυτο-αποκαλυφθειτε», όπως σημειώνει στέλεχος του οικονομικού επιτελείου. Οσα κεφάλαια ή περιουσιακά στοιχεία δεν αποκαλυφθούν θα κατάσχονται μετά την ψήφιση σχετικών διατάξεων νόμου.

 

Πρότασεις της τρόικας στα Ταμεία για καταβολή των μισών συντάξεων

suntaxiouxoi trapeza

Προτάσεις βγαλμένες από τους χειρότερους εφιάλτες για τους συνταξιούχους στην χώρα μας προτείνουν οι δανειστές.

Σύμφωνα με την "Ημερησία" οι Θεσμοί έκαναν πρόταση για συντάξεις οι οποίες δεν θα ξεπερνουν το μισό μισθό των ασφαλισμένων ώστε να υπάρξει μείωση στη συνταξιοδοτικήη δαπάνη και να παραμείνει ως ποσοστό του ΑΕΠ κάτω από το 15,5% (περίπου στα 28 δισ. ευρώ).

Η πρόταση αυτή αποτελεί αποτέλεσμα μελέτης την οποία παρέδωσαν οι εμπειρογνώμονες των δανειστών στην ηγεσία του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης -και η οποία αποτελεί τη βάση της διαπραγμάτευσης και των εναλλακτικών σεναρίων για τις παρεμβάσεις στο Ασφαλιστικό- ξεκινά από τη διαπίστωση ότι το σημερινό πραγματικό ποσοστό αναπλήρωσης «αγγίζει» το 80% (64,32% στην κύρια και 15,26% στην επικουρική).

Και, με βάση τις εκτιμήσεις για την εξέλιξη του ΑΕΠ, της απασχόλησης και του μελλοντικού αριθμού των συνταξιούχων, ζητείται να μειωθεί στο 64,68% στο διάστημα 2016 - 2020 (53,02 για την κύρια και 11,66% για την επικουρική) και να μην ξεπερνά το 56,80% (48,51% για την κύρια και 8,29% για την επικουρική) έως το... 2060.

Τις παραδοχές για τη μακροπρόθεσμη εξέλιξη των βασικών δεικτών και παραμέτρων της οικονομίας, της απασχόλησης και κατ’ επέκταση της συνταξιοδοτικής δαπάνης, αμφισβητούν τα αρμόδια κυβερνητικά και κομματικά στελέχη ζητώντας, σε πρώτο χρόνο, να γίνουν μικρότερες μειώσεις στις συντάξεις (δηλαδή να ισχύσουν υψηλότερα από τα προτεινόμενα από τους Θεσμούς ποσοστά αναπλήρωσης) και, αν χρειαστεί στην πορεία, μέσω ενός αξιόπιστου «μηχανισμού», να γίνονται οι όποιες «διορθώσεις».

Μετά την απόφαση που ελήφθη να διατηρηθεί αυτόνομη -χωρίς δηλαδή κρατική χρηματοδότηση- η επικουρική ασφάλιση, η ελληνική πλευρά έχει αντιπροτείνει ειδικά για τις κύριες συντάξεις να μην «πέσουν» τα ποσοστά αναπλήρωσης κάτω από το 65% (με βάση το καλύτερο σενάριο) και το 57% (το χειρότερο σενάριο) για 40 έτη ασφάλισης.


Μειώσεις
Οποιο σενάριο κι αν συμφωνηθεί οδηγεί, πάντως, σε μειώσεις καθώς θα εφαρμόζεται χαμηλότερο, σε σχέση με τα ισχύοντα, ποσοστό αναπλήρωσης και μάλιστα για 40 έτη ασφάλισης, αντί των 35 που ήταν η βάση υπολογισμού των συντάξεων για τη λήψη πλήρους ποσού.

Σύμφωνα με τα σχετικά παραδείγματα που παρουσιάζει η «Ημερησία» το ποσοστό αναπλήρωσης για τα 35 έτη ασφάλισης έως το 2010 ήταν 80% που αν αλλάξει και καθοριστεί στο 65% για 40 έτη ασφάλισης, θα δίνει σύνταξη ίση με το 56,7% του μισθού, μαζί με την εθνική σύνταξη. Με ποσοστό αναπλήρωσης 57% η σύνταξη πέφτει κάτω από το 50% (στο 49,7%) και με ποσοστό αναπλήρωσης 53% (όσο ζητούν οι Θεσμοί) περιορίζεται στο 45,5%. Βάση υπολογισμού για τον μισθό θα είναι οι αποδοχές τουλάχιστον των δέκα χρόνων και σταδιακά ολόκληρου του εργασιακού βίου.

Τα 3 εμπόδια
Το ποσοστό αναπλήρωσης αποτελεί ίσως το μεγαλύτερο «αγκάθι» της μεταρρύθμισης του Ασφαλιστικού για την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, καθώς θα επηρεάσει το εισόδημα όχι μόνο των σημερινών απασχολουμένων-μελλοντικών συνταξιούχων, αλλά και των ήδη συνταξιούχων (λόγω του επανϋπολογισμού των συντάξεων).

Δεύτερο «πρόβλημα» είναι η ενοποίηση των Ταμείων και των περιουσιών τους που βρίσκεται στον «πυρήνα» της νέας αρχιτεκτονικής του συστήματος και προκαλεί ήδη τις αντιδράσεις πολλών επαγγελματικών ομάδων.

Τρίτο εμπόδιο είναι η προτεινόμενη από την κυβέρνηση αύξηση των εισφορών (κατά 1 ποσοστιαία μονάδα στην κύρια και κατά 0,50% στην επικουρική για τις εργοδοτικές και κατά 0,50% στην επικουρική για τους εργαζόμενους). Η αύξηση προκρίνεται ως μέτρο περιορισμού των περικοπών στις συντάξεις.

Το νομοθετικό πλαίσιο
Το τελικό σχέδιο της μεταρρύθμισης του Ασφαλιστικού προβλέπει την ψήφιση ενός νόμου - πλαισίου με κεντρικούς άξονες:

1 Τις ενοποιήσεις των Ταμείων και των περιουσιών τους.

2 Τη διατήρηση της αυτοτέλειας της επικουρικής ασφάλισης υπό το ΕΤΕΑ όπου θα εφαρμοστεί, στην... πράξη, η «ρήτρα μηδενικού ελλείμματος» («κάλυψη» ελλειμμάτων από ίδια μέσα).

3 Την απονομή συντάξεων με σύστημα προκαθορισμένων παροχών, αλλά, με νέα χαμηλότερα ποσοστά αναπλήρωσης.

4 Την «εθνική σύνταξη» ως συμπλήρωμα της αναλογικής.

5 Ενιαία ποσοστά ελάχιστων ασφαλίστρων και μέτρα για την αύξηση της εισπραξιμότητας των ασφαλιστικών εισφορών και την αντιμετώπιση της «μαύρης» εργασίας.

 

googlenews

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

 
 
 

 

logo m

 

ΠΟΛΙΤΙΚΗ       ΕΛΛΑΔΑ       ΚΟΣΜΟΣ      ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ      ΥΓΕΙΑ      ΖΩΗ      ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ      ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ      ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ      SCIENTECH

 

 


©2024 YSTEROGRAFONEWS - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ