Αποκαλυπτικά στοιχεία για την πρωτοφανή υπερχρέωση και οικονομική εξαθλίωση που υπέστησαν εκατομμύρια ελληνικά νοικοκυριά εξαιτίας της υπερ-φορολόγησης την εποχή των Μνημονίων προκύπτουν από την έκθεση απολογισμού δράσεων των υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων για το έτος 2015, η οποία δημοσιοποιήθηκε το απόγευμα της Παρασκευής στο Διαδίκτυο.
Σύμφωνα με τον "Ελευθερο Τύπο", τα στοιχεία της έκθεσης δείχνουν ότι οι Έλληνες φορολογούμενοι που έχουν φορτωθεί με ληξιπρόθεσμα χρέη προς το Δημόσιο έφθασαν τα 4.305.153 άτομα την 1η-1-2016, υπερβαίνοντας πλέον το 50% του συνόλου των ενήλικων πολιτών που είναι υπόχρεοι υποβολής φορολογικών δηλώσεων. Το συνολικό ποσό ληξιπρόθεσμων χρεών που οφείλουν οι 4.305.153 φορολογούμενοι έφθασε τα 86,298 δισ. ευρώ, χωρίς στο ποσό αυτό να υπολογίζονται οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τα τελωνεία.
Είναι προφανές ότι τα αλλεπάλληλα φοροεισπρακτικά μέτρα που επιβλήθηκαν την περίοδο 2010-2015, με την εφαρμογή των Μνημονίων, οδήγησαν περισσότερα από 4,3 εκατομμύρια Έλληνες στην υπερ-χρέωση και τους έφεραν στο σημείο να μην μπορούν να πληρώσουν εμπρόθεσμα τους φόρους τους.
Από τα 4.305.153 φορολογούμενους οι 4.299.932 που αντιστοιχούν στο 99.9% χρωστούν ποσά μέχρι 1,5 εκατ. ευρώ και συνολικά 19.735 δισ. ευρώ ή το 22,9% των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δημόσιο.
Οι αριθμοί-σοκ
*86,298 δισ. ευρώ το συνολικό ποσό των ληξιπρόθεσμων
*51,647 δισ.ευρώ είναι τα χρέη που δημιουργήθηκαν μετά την 1-1-2011
*4.305.153 οι οφειλέτες προς το Δημόσιο
*4.299.932 οφειλέτες χρωστούν ποσά μέχρι 1,5 εκατ. ευρώ και συνολικά 19,735 δισ. ευρώ
*5.221 οφειλέτες χρωστούν 66,564 δισ. ευρώ
*3,901 δισ. ευρώ οι εισπράξεις έναντι των ληξιπρόθεσμων οφειλών κατά το 2015
*3,636 δισ. ευρώ ήταν οι εισπράξεις έναντι των ληξιπρόθεσμων το 2014
Σήμερα το πρωί ξεκινούν και πάλι οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα σε κυβέρνηση και δανειστές, για να την εξεύρεση κοινών σημείων, ώστε να υπάρξει "γεφύρωση" της απόστασης που είχε ο πρώτος γύρος των επαφών τους σχετικά με τις μεγάλες μειώσεις στις συντάξεις αλλά και την επιβολή επιπρόσθετων φόρων.
Σύμφωνα με την "Ημερησία" το σημερινό πρόγραμμα των συναντήσεων της κυβέρνησης με τους θεσμούς διαμορφώνεται ως εξής:
10.00 Ενέργεια
12.00 Kαταπολέμηση διαφθοράς
14.00 Ταμείο Αξιοποίησης Δημόσιας Περιουσίας
16.30 Δικαιοσύνη
18.00 Κόκκινα Δάνεια
Αν και οι διαφορές είναι πολλές και μεγάλες, τόσο στην Αθήνα όσο και στις Βρυξέλλες υπάρχει αισιοδοξία ότι οι συζητήσεις μπορεί να ολοκληρωθούν με επιτυχία μέσα στις επόμενες 10 ημέρες.
Σύμφωνα με το Mega, ο πρώτος κύκλος έκλεισε με την αίσθηση ότι γίνεται αγώνας προκειμένου να κλείσει η συμφωνία ως τις 25 Μαρτίου. Είναι αυτή η πρώτη φορά, ίσως, που την αισιοδοξία αυτή φαίνεται ότι συμμερίζονται και Ευρωπαίοι αξιωματούχοι, όπως ο επικεφαλής του Euroworking Group, Τόμας Βίζερ, δήλωσε σε αυστριακή εφημερίδα πως οι συζητήσεις μπορούν να ολοκληρωθούν ως το Πάσχα των Καθολικών κι ότι τον Απρίλιο θα ληφθούν οι αποφάσεις για το ελληνικό χρέος και τους όρους του προγράμματος, αναμένοντας ο ίδιος μια συνολική συμφωνία ως τις αρχές Μαίου.
Για να γίνουν όλα αυτά, θα πρέπει να ξεπεραστούν πολλά εμπόδια.
1. Στο φορολογικό οι δανειστές πιέζουν για μείωση του αφορολογήτου, μεταφέροντας το βάρος των αλλαγών στα πολύ χαμηλά εισοδήματα των 7.000 ευρώ. Για να ξεπεράσει το σκόπελο, η ελληνική πλευρά φαίνεται ότι θα χαμηλώσει τον πήχη πολύ πιο κάτω από τις 30.000 ευρώ, που προέβλεπε το αρχικό σχέδιο, αν και δύσκολα θα αποφύγει τελικά το "ψαλίδισμα" στο αφορολόγητο.
2. Στο ασφαλιστικό, οι δανειστές έχουν ενστάσεις για το ύψος των μελλοντικών συντάξεων και ήδη η ελληνική πλευρά εξετάζει αύξηση των ποσοστών αναπλήρωσης για πάνω από 26 έτη ασφάλισης και "ψαλίδισμα" τους ως τα 25 έτη.
3. Ενδεχόμενο μείωσης της εθνικής σύνταξης- όπως ζητάνε οι δανειστές- δεν συζητά η ελληνική πλευρά. Εξετάζει, ωστόσο, την αύξηση στα 20 αντί 15 των ετών ελάχιστης ασφάλισης γι' αυτή την εθνική σύνταξη.
4. Στον "αέρα" παραμένει η προσωπική διαφορά, άρα και το ύψος των καταβαλλόμενων συντάξεων, όπως και οι αλλαγές στις εισφορές για αγρότες και ελεύθερους επαγγελματίες.
5. Χαώδης χαρακτηρίζεται η διαφορά μεταξύ των δύο πλευρών στις επικουρικές συντάξεις όπου οι δανειστές τηρούν σκληρή γραμμή.
6. Απόσταση χωρίζει τις δύο πλευράς και στα "κόκκινα" δάνεια, καθώς ενώ οι δανειστές επιμένουν στην πλήρη απελευθέρωση της αγοράς, όπως στην Κύπρο, η ελληνική πλευρά ζητάει την εξαίρεση της πρώτης κατοικίας για 3 έτη και την πρόβλεψη ορίων για όρια για καταναλωτικά δάνεια και δάνεια μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
Η προθεσμία για την επικαιροποίηση των απαιτούμενων διακιολογητικών για την υπαγωγή στις διατάξεις του νόμου Κατσέλη, ως γνωστόν έχει παραταθεί έως τις 4 Μαΐου 2016. Συνεπώς, τα υπερχρεωμένα φυσικά πρόσωπα, έχουν όλο το χρόνο να μελετήσουν και να εκμεταλλευτούν τις τελευταίες τροποποιήσεις του Ν. 3869/2010 (νόμος Κατσέλη) που έγιναν, ώστε ο νόμος να καταστεί περισσότερο αποτελεσματικός για τους οφειλέτες που θα υπαχθούν σ’ αυτόν.
Οι κυριότερες τροποποιήσεις που επιφέρει αυτός νόμος συνοψίζονται στις εξής κατηγορίες:
• Στις τροποποιήσεις που αφορούν τις διευρυμένες πλέον οφειλές των υπερχρεωμένων προσώπων,
• στις τροποποιήσεις σχετικά με τη διαδικασία κατάθεσης και εκδίκασης της αίτησης για υπαγωγή στο νόμο, και
• στις τροποποιήσεις για τον καθορισμό συγκεκριμένου πεδίου για τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης, όπως έχουν ανακοινωθεί επίσημα από την ελληνική στατιστική υπηρεσία (ΕΛΣΤΑΤ).
Ειδικότερα:
Α. Οφειλές
Η βασικότερη τροποποίηση που επιφέρει ο Ν. 4336/2015 αφορά τη διεύρυνση των υπαγόμενων οφειλών. Μέχρι πρότινος στο πεδίο του νόμου ενέπιπταν μόνο οι οφειλές προς ιδιώτες και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα. Στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος νόμου υπάγονται επίσης:
• οι βεβαιωμένες οφειλές στη Φορολογική Διοίκηση,
• οι βεβαιωμένες οφειλές προς τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) α’ και β’ βαθμού και νομικά πρόσωπα αυτών,
• οι οφειλές προς τους Οργανισμούς Κοινωνικής Ασφάλισης, όπως έχουν διαμορφωθεί με τις προσαυξήσεις και τους τόκους εκπρόθεσμης καταβολής.
Αξίζει να σημειωθεί πως για να συμπεριλάβει ο οφειλέτης στη ρύθμιση χρέη προς το Δημόσιο, θα πρέπει να έχει τουλάχιστον μία οφειλή προς ιδιώτες (π.χ. σε χρηματοπιστωτικό ίδρυμα - τράπεζα). Τέλος οι οφειλές που υπάγονται στο νόμο θα πρέπει να έχουν «γεννηθεί» ένα έτος πριν από την κατάθεση της αίτησης.
Σημαντική ελάφρυνση για τους μικροοφειλέτες αποτελεί και η πρόβλεψη για «ταχεία διαγραφή των μικροοφειλών». Η πρόβλεψη αυτή αφορά οφειλέτες που τα χρέη τους δεν ξεπερνούν συνολικά τα 20.000 ευρώ, το εισόδημά τους είναι μηδενικό, δεν έχουν ακίνητη περιουσία και τα κινητά περιουσιακά τους στοιχεία δεν ξεπερνούν τα 1.000 ευρώ. Ο εν λόγω οφειλέτης, δύναται να καταθέσει αίτηση ενώπιον του αρμοδίου Ειρηνοδικείου για πλήρη απαλλαγή του από τις οφειλές που τον βαραίνουν.
Β. Ζητήματα επί της διαδικασίας
Αλλαγές επέφερε ο νόμος και επί της διαδικασίας κατάθεσης της αίτησης, καθώς:
• Αυξήθηκαν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά (π.χ. ποινικό μητρώο του αιτούντος και της συζύγου αυτού, φύλλο υπολογισμού κύριας κατοικίας, δανειακές συμβάσεις κ.λπ.)
• Προβλέπεται πλέον έλεγχος των απαιτούμενων δικαιολογητικών από τις Γραμματείες των Ειρηνοδικείων, εντός δύο ημερών από την κατάθεση της αίτησης από τον οφειλέτη. Σε περίπτωση ελλείψεων η γραμματεία προσκαλεί τον αιτούντα είτε εγγράφως, είτε μέσω fax, είτε μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου να καταθέσει εντός 15 ημερών τα ελλείποντα δικαιολογητικά. Η προθεσμία αυτή δύναται να παραταθεί μέχρι ένα μήνα, εφόσον αυτό επιβάλλεται από τις συνθήκες και το είδος των στοιχείων που πρέπει να συμπληρωθούν.
• Προβλέπονται συντομότερες ημερομηνίες συζήτησης των αιτήσεων. Πλέον η δικάσιμος προσδιορίζεται υποχρεωτικά εντός έξι μηνών από την κατάθεση της αίτησης, ενώ η ημερομηνία έκδοσης προσωρινής διαταγής ή επικύρωσης συμβιβασμού προσδιορίζεται υποχρεωτικά εντός δύο μηνών από την κατάθεση.
• Οι νέες προσωρινές διαταγές θα έχουν υποχρεωτική διάρκεια έξι μήνες από την κατάθεση της αίτησης. Ως εκ τούτου, μετά την παρέλευση του διαστήματος αυτού και εφόσον δεν έχει συζητηθεί ακόμη η αίτηση, ο οφειλέτης θα πρέπει να αιτηθεί εκ νέου τη χορήγηση προσωρινής διαταγής.
• Απαιτείται επικαιροποίηση των φακέλων με νέα στοιχεία, έως 30/4/2016, για όσους οφειλέτες έχουν καταθέσει αιτήσεις πριν τις 19/8/2015. Στις περιπτώσεις αυτές υφίσταται υποχρέωση επικαιροποίησης των φακέλων με τα νέα δικαιολογητικά που απαιτούνται (π.χ. πρόσφατες βεβαιώσεις οφειλών).
• Προβλέπεται επαναπροσδιορισμός των αιτήσεων σε νέες δικασίμους. Όσοι οφειλέτες έχουν καταθέσει αιτήσεις και η δικάσιμός τους έχει προσδιοριστεί μετά την 19η Αυγούστου 2018, δύνανται να καταθέσουν κλήση στα κατά τόπον αρμόδια Ειρηνοδικεία, προκειμένου να προσδιοριστεί συντομότερη δικάσιμος.
Γ. Εύλογες δαπάνες διαβίωσης
Ο Ν. 4336/2015 καθιερώνει το κριτήριο των «ευλόγων δαπανών διαβίωσης», όπως αυτές διαμορφώνονται από την ΕΛΣΤΑΤ. Συνεπεία αυτού, το δικαστήριο καθορίζει τη μηνιαία δόση που πρέπει να καταβάλλει ο οφειλέτης προς τους πιστωτές του, αφού αφαιρέσει προηγουμένως από το οικογενειακό εισόδημα τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης τόσο του οφειλέτη, όσο και της οικογένειάς του.
Οι δαπάνες αυτές καθορίζονται ως εξής: α) για έναν ενήλικα στο ποσό των 537 έως 682 ευρώ μηνιαίως, β) για δύο ενήλικες στο ποσό των 906 έως 1.160 ευρώ μηνιαίως, γ) για έναν ενήλικα με ένα τέκνο στο ποσό των 758 έως 962 ευρώ μηνιαίως, δ) για δύο ενήλικες με ένα τέκνο στο ποσό των 1.126 έως 1.440 ευρώ μηνιαίως, ε) για δύο ενήλικες με δύο τέκνα στο ποσό των 1.347 έως 1.720 ευρώ μηνιαίως, και στ) για δύο ενήλικες με τρία τέκνα στο ποσό των 1.568 έως 2.000 ευρώ μηνιαίως.
Το συμπέρασμα που εξάγεται, λοιπόν, είναι ότι ο προσδιορισμός των εύλογων δαπανών, θα γίνεται σε εξατομικευμένη βάση, με χρήση ειδικών συντελεστών στάθμισης ανάλογα με τη σύνθεση του εκάστοτε νοικοκυριού.
Το σύνολο των ανωτέρω αλλαγών έχει ως αποκλειστικό σκοπό τη σφαιρική και ολοκληρωμένη αντιμετώπιση του ζητήματος της υπερχρέωσης των νοικοκυριών, είτε αυτή προέρχεται από οφειλές προς ιδιώτες, προς πιστωτικά ιδρύματα, το Δημόσιο, τα ασφαλιστικά ταμεία, τους ΟΤΑ και ευθυγραμμίζεται και με τη θεσπισμένη με την προηγούμενη αναθεώρηση του νόμου Κατσέλη, με το ν. 4161/2013 έννοια της υποχρεωτικής καθολικότητας πιστωτών.
Πηγή: enikonomia.gr
O διευθύνων σύμβουλος του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας (ΕΜΣ) τόνισε σε συνέντευξη του στην εφημερίδα "Φιλελεύθερος" ΄ότι η Ελλάδα έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο αναφορικά με την αντιμετωπιση των οικονομικών προβλημάτων της και αυτό το οφείλει κατά κύριο λόγο στις θυσίες των Ελλήνων πολιτών.
«Αν κοιτάξει κανείς τι έχει αλλάξει από τότε που ξεκίνησε η κρίση, θα πρέπει να δοθεί στην Ελλάδα πίστωση για ό, τι έχει ήδη επιτευχθεί», προσθέτει.
Επίσης ο διευθύνων σύμβουλος του ΕΜΣ αναφέρει ότι η Ελλάδα ήταν πάντα η πιο δύσκολη περίπτωση στην κρίση της Ευρωζώνης. Αυτός , εξηγεί, είναι ο λόγος για τον οποίο, τώρα είμαστε σε ένα τρίτο πρόγραμμα προσαρμογής, το οποίο είναι ένα πρόγραμμα ΕΜΣ, και διότι είμαστε ήδη στο έβδομο έτος της κρίσης.
Όμως, σημειώνει, η Ελλάδα είχε τις μεγαλύτερες μακροοικονομικές ανισορροπίες. «Είχε προβλήματα με τη φορολογική πλευρά. Ήταν μη ανταγωνιστική. Τα ελλείμματα τρεχουσών συναλλαγών ήταν πολύ μεγάλα και υπήρχε γενικά μια έλλειψη διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων» , είπε ο κ. Ρέγκλινγκ. Εκτιμά ότι «τα πράγματα έχουν βελτιωθεί σε όλα τα μέτωπα και διεθνείς οργανισμοί, όπως ο ΟΟΣΑ, η Παγκόσμια Τράπεζα, και το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, μετρούν την πρόοδο στις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις».
Ο κ. Ρέγκλινγκ τονίζει ότι σήμερα « όλοι συμφωνούν ότι η Ελλάδα έχει εφαρμόσει περισσότερες μεταρρυθμίσεις από ό,τι άλλες χώρες». Επίσης , εκφράζει την πεποίθηση ότι «τώρα ο νέος κύκλος υγιών πολιτικών, που άρχισε να υιοθετεί η κυβέρνηση από το περασμένο καλοκαίρι, όταν ξεκίνησε το πρόγραμμα ΕΜΣ, μπορεί να οδηγήσει την Ελλάδα σε βιώσιμη ανάπτυξη». Είμαστε, συνέχισε, μόνο στην αρχή αυτού του προγράμματος, η Ελλάδα έχει τώρα άλλα 2,5 χρόνια για να ολοκληρώσει το μεταρρυθμιστικό της πρόγραμμα. Και δεδομένης, πρόσθεσε, της έκτασης των προβλημάτων στην Ελλάδα από την αρχή, απομένουν πολύ περισσότερα να γίνουν.
Στο καλάθι του δημοσιονομικού κενού μπαίνουν σήμερα οι φόροι του 2016, στην εξ' αναβολής από χθες συνάντηση που έχει ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος με τους επικεφαλής του κουαρτέτου. Όσο οι θεσμοί ζητούν «ακατέβατα» πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ ως το 2018 και συνεχίζουν να αμφισβητούν την απόδοση μέτρων που προτείνει η κυβέρνηση -ή έχουν περιληφθεί στον κρατικό προϋπολογισμό αλλά δεν έχουν ξεκινήσει να εισπράττονται- τόσο αυξάνεται ο λογαριασμός των νέων φόρων που θα κληθούν να πληρώσουν το 2016 οι πολίτες.
H υποβολή των φορολογικών δηλώσεων εισοδήματος πλησιάζει με αποτέλεσμα, να μεγαλώνει και η ανησυχία των φορολογουμένων. Υπάρχει όμως τρόπος για να μειώσουν τους φόρους. Σύμφωνα με το Εnikonomia.gr, αυτό μπορεί να γίνει με την συγκέντρωση μέχρι και 30 δικαιολογητικών, όπως βεβαιώσεις, αποδείξεις, πιστοποιητικά και λοιπά αποδεικτικά στοιχεία, τα οποία θα αναγραφούν στις φορολογικές δηλώσεις.
Aμετακίνητοι οι δανειστές έχουν "στριμώξει" για τα καλά την κυβέρνηση στις διαπραγματεύσεις που διεξάγονται με τα κύρια σημεία της πίεσης τους να παραμένουν οι συντάξεις και το φορολογικό.
Σήμερα θα συναντηθούν εκ νέου στο Χίλτον θεσμοί και κυβέρνηση προκειμένου να καλύψουν όσο γίνεται τον χρόνο που πιέζει ασφυκτικά για την ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης.
Ο υπουργός εργασίας Γιώργος Κατρούγκαλος , ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος και ο αναπληρωτής υπουργός οικονομικών Γιώργος Χουλιαράκης αναμένεται να συναντηθούν σήμερα με τους εκπροσώπους των δανειστών.
Ήδη οι πρώτες διαφωνίες έχουν σημειωθεί όσον αφορά τις μεγάλες περικοπές που θέλουν οι δανειστές στις συντάξεις, όπως επίσης και το ότι δεν δέχονται το εναλλακτικό πλάνο για αύξηση των εισφορών. Επίσης σήμερα αναμένεται να τεθεί το θέμα της Εθνικής σύνταξης, τα ποσοστά αναπλήρωσης και οι εισφορές αγροτών και αυτοαπασχολούμενων.
Σε ό,τι αφορά στη μεταρρύθμιση του φορολογικού, οι εκπρόσωποι των θεσμών προτείνουν τη μείωση του αφορολόγητου ορίου και αλλαγές στα φορολογικά κλιμάκια (εισάγοντας περισσότερους συντελεστές) με στόχο να κλείσει το δημοσιονομικό κενό και να βγει ο λογαριασμός.
Παρά τις δεδομένες διαφορές Ελλάδας-δανειστών και Ευρωπαϊκών θεσμών- ΔΝΤ σε κομβικά ζητήματα, από το Μέγαρο Μαξίμου επιμένουν ότι «είμαστε κοντά στην αξιολόγηση».
Για το μέλλον της αξιολόγησης ο Αλέκος Φλαμπουράρς μέσα από συνέντευξή του στην εφημερίδα ‘Αγορά’, τόνισε ότι «η αξιολόγηση είναι μία και απαιτεί συγκεκριμένες δράσεις», για να προσθέσει ότι «το πώς αυτές θα περάσουν από τη Βουλή είναι ένα άλλο θέμα».
Στο πλαίσιο κατασυκοφάντησης της Attica Bank και των στελεχών της και προφανώς σε συνεργασία με αγνώστους ακόμα συνυπαιτίους, με ναυαρχίδα την ιστοσελίδα bankingnews.gr, επιχειρείται η υπονόμευση της πορείας της Attica Bank με αποκυήματα νοσηρής φαντασίας, ότι δήθεν η γνωστή πολυεθνική εταιρεία Roland Berger εκτελεί δικαστική απόφαση κατάσχεσης 1.8 εκ. στην Attica Bank επί αγγλικού εδάφους, όπως ισχυρίζεται ο - ήδη καταδικασθείς για κατ’ εξακολούθηση απόπειρα εκβίασης και συκοφαντική δυσφήμιση σε φυλάκιση 2 ετών και 3 μηνών (Απόφαση Τριμ. Πλημ/κείου Αθηνών 36773/2015) - Στ. Παπασταύρου.
Τα γεγονότα όμως διαψεύδουν τους συκοφάντες.
Ουδέποτε υπήρξε οποιαδήποτε σχέση ή αντιδικία της Attica Bank με την πολυεθνική Roland Berger.
Ουδέποτε εξεδόθη οποιαδήποτε Απόφαση σε βάρος της Attica Bank ή της Attica Funds PLC από οποιοδήποτε Βρετανικό δικαστήριο και συνεπώς είναι αδύνατο να εκτελεσθεί ανύπαρκτη Απόφαση αγγλικού δικαστηρίου για κατάσχεση σε βάρος της Attica Bank ή της Attica Funds PLC.
Ουδέποτε κατετέθη αίτηση πτώχευσης σε βάρος της Attica Bank από τη γνωστή πολυεθνική εταιρεία Roland Berger, ενώ η κατατεθείσα από την Ελληνική ΕΠΕ του Στ. Παπασταύρου απερρίφθη αμετακλήτως από το Πολ. Πρωτ. Αθηνών (Απόφ. 838/2010).
Επίσης, ο ήδη κατάδικος Στ. Παπασταύρου χρησιμοποιεί παρανόμως την επωνυμία Roland Berger σε μια Ελληνική ΕΠΕ και γι’ αυτό υποχρεώθηκε από το Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών (Απόφαση 4369/2007) να παύσει να χρησιμοποιεί την επωνυμία και το διακριτικό τίτλο Roland Berger, ενώ παραλλήλως του επεβλήθη πρόστιμο €15.000 από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.
Για όλες αυτές τις εγκληματικές πράξεις ήδη έχει επιληφθεί η Ελληνική Δικαιοσύνη. Η Attica Bank και τα στελέχη της, επιφυλάσσονται παντός νόμιμου δικαιώματός τους για οποιαδήποτε περεταίρω σε βάρος τους δυσφημιστική ή εγκληματική πράξη.
Έντονα ανοδικά εκκίνησαν σήμερα τα κυριότερα χρηματιστήρια στην Ευρώπη, δεχόμενα ώθηση από το «επιθετικό» πακέτο - μέτρων της ΕΚΤ.
Υψηλή μεταβλητότητα στην αγορά συναλλάγματος προκάλεσαν οι αποφάσεις της ΕΚΤ. Μετά την αρχική σημαντική υποχώρηση του ευρώ στα 1,0840 δολάρια, το ενιαίο νόμισμα ανέκαμψε με εκρηκτικό ρυθμό και κινήθηκε πάνω και από τα 1,12 δολάρια, μετά τη δήλωση Ντράγκι ότι δεν υπάρχει ανάγκη για περαιτέρω μείωση των βασικών επιτοκίων.
Με την επέκταση του προγράμματος νομισματικής τόνωσης της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας σε όλα τα επίπεδα την Πέμπτη, ο πρόεδρος Μάριο Ντράγκι και οι συνάδελφοι του ξεπέρασαν τις προσδοκίες των αγορών που ήταν ήδη αισιόδοξες, αναφέρουν σε σημερινό τους δημοσίευμα οι Financial Times.
Σκληρή πρόταση των δανειστών χωρίς προηγούμενο, η οποία περιέχει μείωση έως και 50% στο αφορολόγητο όριο και θα αφορά όλους τους φορολογούμενους τέθηκε χθες στις διαπραγματεύσεις με τα στελέχη του υπ. Οικονομικών.
Σύμφωνα με την "Ημερησία" η πρόταση των δανειστών προβλέπει κατάργηση της έκπτωσης φόρου έως 2.100 ευρώ που δίνεται σήμερα, σε μισθωτούς και συνταξιούχους και οδηγεί σε έμμεσο αφορολόγητο όριο έως 9.500 ευρώ και να αντικαταστσθεί από ένα ενιαίο αφορολόγητο όριο το οποίο όμως θα είναι χαμηλότερο και θα κινείται στα επίπεδα μεταξύ 5.000 - 8.000 ευρώ.
Οι θεσμοί ισχυρίστηκαν ότι το ισχύον σύστημα της έκπτωσης φόρου 2.100 ευρώ που οδηγεί σε έμμεσο αφορολόγητο 9.500 ευρώ δίνει κίνητρο απόκρυψης εισοδημάτων προκειμένου να μην χάνεται το αφορολόγητο. Επίσης θεωρούν άδικο ότι για κάποιον που έχει ένα υψηλό εισόδημα, δεν υπάρχει ούτε ένα ευρώ αφορολόγητου ορίου, υποστηρίζοντας ότι αυτό προκαλεί υπέρμετρη επιβάρυνση στα υψηλά εισοδήματα. Επισημαίνεται ότι σήμερα έκπτωση φόρου μέχρι 2.100 ευρώ που μειώνεται για τα εισοδήματα πανω απο 21.000 ευρω αυξάνεται το εισόδημα και καταργείται απο τα 42.000 ευρω και πάνω έχουν μόνο οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι και σύμφωνα με την πρόταση των δανειστών αυτοί θα δούν το αφορολόγητο να μειώνεται και ετσι οι χαμηλόμισθοι και χαμηλοσυνταξιούχοι θα υποστούν επιβάρυνση ενώ οι υπόλοιπες κατηγορίες φορολογούμενων όπως οι ελεύθεροι επαγγελματίες, ατομικές επιχειρήσεις, αγρότες κ.α θα έχουν όφελος αφού σήμερα πληρώνουν φόρο απο το πρώτο ευρώ.
Οι δανειστές είχαν ήδη θέσει εδώ και καιρό τη μείωση του αφορολογήτου ορίου στην ελληνική πλευρά βγάζοντας κίτρινη κάρτα στην αύξηση των συντελεστών στα πολύ υψηλά κλιμάκια που εισηγούνταν η κυβέρνηση. Πληροφορίες πάντως αναφέρουν ότι η ελληνική πλευρά επιφυλάχθηκε να μελετήσει τη πρόταση και να τη διαπραγματευθεί τις επόμενες ημέρες, στο πλαίσιο των συναντήσεων με τους Θεσμούς.
Με περιορισμένες διακυμάνσεις κινείται η χρηματιστηριακή αγορά στο άνοιγμα της σημερινής συνεδρίασης. Η προσοχή των επενδυτών να είναι στραμμένη στην πορεία των διαπραγματεύσεων της κυβέρνησης με τους θεσμούς αλλά και στη συνεδρίαση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας , με τους αναλυτές να εκτιμούν ότι θα προχωρήσει σε νέα χαλάρωση της νομισματικής πολιτικής.
Η τόνωση της οικονομικής ανάπτυξης και των επενδύσεων με σκοπό τη δημιουργία θέσεων εργασίας, τη βελτίωση της σταθερότητας των δημόσιων οικονομικών και την παροχή ενός αποτελεσματικού κοινωνικού δικτύου ασφαλείας είναι ζωτικής σημασίας προκειμένου να συμβάλει στην ανάκαμψη της Ελλάδας από τον τεράστιο κοινωνικό αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης.
Σκληρή απαίτηση των θεσμών για μεγάλες μειώσεις στις επικουρικές συντάξεις, ως μέρος της εφαρμογής της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος στο Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του Εnikonomia.gr οι δανειστές ξεκαθάρισαν ότι είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι οι δημοσιονομικοί στόχοι του κράτους με την ασφαλιστική μεταρρύθμιση, επισημαίνοντας ότι το 2016 η συνταξιοδοτική δαπάνη θα πρέπει να μειωθεί κατά 1% του ΑΕΠ και το 2018 το πλεόνασμα του κράτους να είναι 3,5% του ΑΕΠ. Μάλιστα το κουαρτέτο εμφανίστηκε αρνητικό στην πρόταση της κυβέρνησης για αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 1,5 μονάδα.
Οι δυο πλευρές άνοιξαν όλα τα εκκρεμή ζητήματα, χωρίζοντάς τα σε 4 βασικούς άξονες με τον υπουργό Εργασίας να αφήνει τελευταίο προς διαπραγμάτευση το τι μέλλει γενέσθαι με τις επικουρικές συντάξεις.
Διαφωνία στις δυο πλευρές
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, οι δύο πλευρές διαφωνούν σε όλες τις δομικές αλλαγές που προτείνει η κυβέρνηση, ζητώντας μεγαλύτερη σύνδεση παροχών και εισφορών μέσω της εφαρμογής μικρότερων ποσοστών αναπλήρωσης, χαμηλότερη εθνική σύνταξη από τα 384 ευρώ για 15 έτη ασφάλισης, κατάργηση όλων των βελτιωτικών παρεμβάσεων για αγρότες, ελεύθερους επαγγελματίες και ανεξάρτητα απασχολούμενους.
Ακόμη οι δανειστές ζητούν διευκρινίσεις για τα σοβαρά τεχνικά προβλήματα που αντιμετωπίζει το υπουργείο Εργασίας στην προσπάθεια επανυπολογισμού των ήδη καταβαλλόμενων συντάξεων, καθώς δεν υπάρχουν στοιχεία για τα εισοδήματα των συνταξιούχων πριν από το 2002.
Σύμφωνα με τον υπουργό Εργασίας Γιώργο Κατρούγκαλο, η συζήτηση με τους θεσμούς δομήθηκε σε τέσσερις θεματικές ενότητες:
- την αρχιτεκτονική συστήματος, το ύψος εθνικής σύνταξης και τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης. “Ζητούν μεγαλύτερη ανταποδοτικότητα εισφορών - παροχών κι εμείς επιδιώκουμε τη διατήρηση του αναδιανεμητικού χαρακτήρα του συστήματος” δήλωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός Εργασίας.
- τις βελτιώσεις στο ασφαλιστικό των αγροτών και των επαγγελματιών. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εκπρόσωποι των δανειστών, κυρίως δε του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου ζήτησαν να μην υπάρξουν εξαιρέσεις στο σύστημα, ενώ ξεκαθάρισαν ότι όποιοι καταβάλλουν χαμηλότερες εισφορές, θα λάβουν και μικρότερη Εθνική και Ανταποδοτική σύνταξη.
- τον τρόπο του επανυπολογισμού των συντάξεων και την εφαρμογή της "προσωπικής διαφοράς" από το 2018.
- τις επικουρικές συντάξεις. Όπως αποκάλυψε η «Realnews», οι δανειστές στο τελευταίο e-mail τους πριν την έλευση τους στην Αθήνας ζήτησαν να προστεθεί στο σχέδιο νόμου ο τρόπος κάλυψης των ελλειμμάτων σε περίπτωση αρνητικού ισοζυγίου στο ΕΤΕΑ.
Εκτός από τις μειώσεις στις επικουρικές, ο υπουργός Εργασίας αναφέρθηκε και στις επικείμενες μειώσεις σε εφάπαξ και μερίσματα δημοσίου, όσο και στο ανώτατο πλαφόν των ήδη καταβαλλόμενων κύριων συντάξεων.
Η Τράπεζα Πειραιώς είχε στο τέταρτο τρίμηνο σημαντική μείωση των νέων καθυστερήσεων στα 80 εκατ. ευρώ από 385 εκατ. ευρώ στο τρίτο τρίμηνο και θωρακίστηκε με προβλέψεις ύψους 1,38 δισ. ευρώ στο τέταρτο τρίμηνο έναντι 244 εκατ. ευρώ του τρίτου τριμήνου. Συνολικά για το 2015, οι προβλέψεις έφθασαν στο ποσό των 3,5 δισ. ευρώ.
Όπως επεσήμανε σε δήλωσή του ο πρόεδρος του ΔΣ του Ομίλου Μιχάλης Σάλλας, με την επιτυχή ολοκλήρωση της ανακεφαλαιοποίησης των ελληνικών Τραπεζών το Δεκέμβριο 2015, ενισχύθηκε η κεφαλαιακή τους βάση σε ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο για τα ευρωπαϊκά δεδομένα.
Τόνισε επίσης ότι η ακολουθούμενη πολιτική ενεργητικής διαχείρισης των προβληματικών δανείων της Τράπεζας Πειραιώς, οδήγησε σε μείωση, μετά από πολλά χρόνια αυξητικής πορείας, του δείκτη NPLs στο 39,5% από 40,5% το Σεπτέμβριο 2015.
«Αντίστοιχα, ο σχηματισμός νέων δανείων σε καθυστέρηση μειώθηκε σημαντικά έναντι του προηγούμενου τριμήνου (80 εκατ. από 385 εκατ. ευρώ αντίστοιχα). Η εξέλιξη αυτή, σε συνδυασμό με τις αυξημένες προβλέψεις του τελευταίου τριμήνου, βελτίωσαν το δείκτη κάλυψης στο 65% από 61%, θωρακίζοντας περαιτέρω τον ισολογισμό του Ομίλου», συνέχισε ο κ. Σάλλας.
Εκτίμησε εξάλλου ότι η θετική κατάληξη των κρίσιμων διαπραγματεύσεων μεταξύ κυβέρνησης και θεσμών για την πρώτη αξιολόγηση του νέου προγράμματος, θα δημιουργήσει θετική δυναμική στην οικονομία και θα δώσει τη δυνατότητα στις τράπεζες να αντιμετωπίσουν ακόμη πιο αποτελεσματικά τα δάνεια σε καθυστέρηση, συμβάλλοντας έτσι στην επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας.