Ο χθεσινός μαραθώνιος των συναντήσεων Τσακαλώτου που διήρκεσε πάνω από δέα ώρες (από Σάββατο 4 το απόγευμα μέχρι στις 2.30 μετά τα μεσάνυχτα) δεν οδήγησε στα επιθυμητά αποτελέσματα και το χάσμα παραμένει αγεφύρωτο, τόσο στα «κόκκινα δάνεια» και στους νέους φόρους, όσο και στο ασφαλιστικό.
Από το πρωί της Κυριακής τα τεχνικά κλιμάκια κυβέρνησης και δανειστών θα ετοιμάζουν κείμενα, σβήνοντας και γράφοντας νέα μέτρα, ώστε να είναι όλα έτοιμα γύρω στις 4 το απόγευμα της Κυριακής, οι κ.κ. Τσααλώτος, Σταθάκης και Κατρούγκαλος θα έχουν νέο γύρο διαπραγματεύσεων, που ο υπουργός Οικονμικών ευελπιστεί να καταλήξει απόψε σε μία «καταρχήν συμφωνία» και σε δύο ξεχωριστά κείμενα (από ΕΕ και ΔΝΤ) που θα δίνουν προοπτική συμφωνίας και θα τα πάρει μαζί του στην Ουάσιγκτον, όπου μεταφέρονται τα «παζάρια» από Πέμπτη.
Το τελευταίο θέμα που συζητήθηκε ήταν ο τρόπος που θα κλείσει το δημοσιονομικό κενό των 5,4 δισ. ευρώ έως το 2018 ενώ, σύμφωνα με κορυφαίο παράγοντα του οικονομικού επιτελείου, μεταξύ άλλων προτάσεων, συζητήθηκε η αύξηση του Ειδικού Φόρου στα τσιγάρα και σε άλλα καπνικά προϊόντα.
Αν και οι απεσταλμένοι των δανειστών φέρονται να μένουν ανυποχώρητοι στα βασικά ζητήματα, ο κύριος Τσακαλώτος έλεγε φεύγοντας από το Χίλτον όπου διεξάγονται οι διαπραγματεύσεις (λίγο πριν τις 3 τα ξημερώματα) πως «σε όλα είχαμε πρόοδο». Άλλες πηγές της κυβέρνησης έλεγαν πως «πρέπει να κλείσουμε και θα κλείσουμε» ως την Τετάρτη, μέρα κατά την οποία Έλληνες και ξένοι θα διακόψουν τις συνομιλίες στην Αθήνα, για να μεταβούν στις ΗΠΑ για την εαρινή σύνοδο του ΔΝΤ.
Το μεγάλο «αγκάθι» στο οποίο έχει κολλήσει η διαπραγμάτευση για τους νέους φόρους είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, η μείωση του αφορολογήτου των 2100 ευρώ, αλλά και η κατάργηση φοροαπαλλαγών που σήμερα ισχύουν.
Σύμφωνα με πληροφορίες, για τα κόκκινα «δάνεια» η ελληνική πρόταση «χαμήλωσε» επικίνδυνα, αλλά οι δανειστές την απορρίπτουν και πάλι! Η κυβέρνηση προτείνει προστασία από τα funds έως τρία χρόνια και μόνο για «κόκκινα δάνεια» ύψους έως :
- 100.000 ευρώ, προκειμένου για επαγγελματίες
- 75.000 ευρώ, πρειμένου για επαγγελματίες
- 5.000 ευρώ για κόκκινα δάνεια.
Οι δανειστές επιμένουν για μηδενική προστασία, αλλά αρμόδιος παράγοντας της κυβέρνησης έλεγε χθες πως «είναι εφικτό» να συμφωνηθεί να υπάρξει ένας χρόνος παράτασης τουλάχιστον, αντί για τρία.
Η αρχική πρόταση της ελληνικής πλευράς πάντως προέβλεπε εξαίρεση από την πώληση των κόκκινων δανείων στα funds για τα επιχειρηματικά δάνεια μέχρι του ποσού των 500.000, ως 250.000 για τους ελεύθερους επαγγελματίες και μέχρι 20.000 ευρώ για τα καταναλωτικά δάνεια.
O Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος υποδέχθηκε στο Προεδρικό Μέγαρο τον πρόεδρο της China Cosco Shipping Corporation Limited, Hu Lirong, τονίζοντας ότι Οι σχέσεις ανάμεσα στην Ελλάδα και την Κίνα γίνονται ολοένα και πιο στενές.
Συγκεκριμένα, ο ΠτΔ είπε: «Οι σχέσεις ανάμεσα στην Ελλάδα και την Κίνα γίνονται ολοένα και πιο στενές, και η μεγάλη αφετηρία θυμίζω υπήρξε το 2005 και ιδίως η αρχική σύμβαση η οποία υπογράφηκε το 2008». Aκόμη επεσήμανε: «σε μια στιγμή, όπου ολοκληρώνεται μια από τις μεγαλύτερες επενδύσεις που έχουν γίνει στην Ελλάδα» και η οποία «έχει όχι μόνο τεράστιο οικονομικό ενδιαφέρον αλλά και εξαιρετικό ενδιαφέρον το οποίο αφορά γενικότερα τις σχέσεις ανάμεσα στην Ελλάδα και την Κίνα». Aνέφερε δε ότι «την οικονομική ανάπτυξη την εννοούμε ως αειφόρο ανάπτυξη, και ανάπτυξη που αφορά τον Άνθρωπο, και έχει στο επίκεντρο τον Άνθρωπο».
Ο κ. Παυλόπουλος σημείωσε ότι η Κίνα, το 2008 έκανε δύο σημαντικές επιλογές για την Ελλάδα, πρώτον διάλεξε την Ελλάδα ως πύλη εισόδου της στην Ευρώπη, «και η δεύτερη και συνακόλουθη επιλογή, είναι ότι διάλεξε τον Πειραιά ως το πρώτο σημείο διέλευσης προς την Ευρώπη ύστερα από την διώρυγα του Σουέζ».
«Εύχομαι και ελπίζω αυτή να είναι η αφετηρία και άλλων πολλών επενδύσεων στην Ελλάδα, δοθέντος ότι σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς για την παγκόσμια οικονομία, τέτοιου είδους συνεργασίες βοηθούν τις χώρες να υπερβούν τις μεγάλες δυσχέρειες που δημιουργεί η κρίση η οποία έχει ενσκήψει», τόνισε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας.
Ο κ. Παυλόπουλος προσέθεσε ότι «Ελλάδα και μέσα από τις οικονομικές σχέσεις που έχουμε, είναι υπέρ της μεγαλύτερης προσέγγισης της Κίνας με την Ευρωπαϊκή Ένωση», σημειώνοντας ότι «ήδη οι σχέσεις σας, η σχέση της Κίνας είναι καλές με πολλές άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κατεξοχήν με την Γερμανία», και κατέληξε
«Επαναλαμβάνω λοιπόν ότι η Ελλάδα θα βοηθήσει τα μέγιστα προκειμένου αυτές οι σχέσεις με την Ευρωπαϊκή Ένωση να γίνουν ακόμη πιο στενές έτσι ώστε και η Κίνα να ωφεληθεί και η Ευρωπαϊκή Ένωση να έχει τα ανάλογα οφέλη. Πολλώ μάλλον όταν υπάρχουν, πέρα από τις οικονομικές σχέσεις, κοινοί δεσμοί που αφορούν γενικότερα τις κοσμοθεωρίες τις οποίες έχουμε για τον Άνθρωπο και τον Πολιτισμό. Καλώς ορίσατε και καλή επιτυχία».
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Cosco ευχαρίστησε τον Πρόεδρο για τη χαρά και την τιμή να τον δεχθεί στο γραφείο του, σημειώνοντας ότι «αυτή η συνάντηση αποδεικνύει την μεγάλη σημασία που αποδίδεται στη σημερινή μας διμερή σχέση, στις φιλικές σχέσεις και φιλίας Κίνας-Ελλάδας», αλλά και «τη μεγάλη σημασία που δώσατε στο δικό μας project, το project του ΟΛΠ».
Υπενθύμισε δε το μήνυμα που απέστειλε, μέσω βίντεο, ο κ. Παυλόπουλος, τον περασμένο Οκτώβριο, στην Κινέζικη Εθνική Γιορτή, λέγοντας «Μας έκανε βαθιά εντύπωση, ιδιαίτερα κύριε Πρόεδρε ότι αναφέρατε μια φράση του Κουμφούκιου, και είναι πολύ εντυπωσιακό. Για αυτό σας εκτιμούμε πάρα πολύ. Έχετε μεγάλη φιλία προς τον Κινέζικο λαό».
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στην China Cosco Shipping, που είναι μεγάλη συγχώνευση και ανασυγκρότηση της China Cosco και της China Shipping, πριν πολλά χρόνια, «και οι δουλειές μας ξεκίνησαν εδώ από την Ελλάδα». Είπε πως οι δουλειές της Cosco στην Ελλάδα απολαμβάνουν τη μεγάλη υποστήριξη και συμπαράσταση από την ελληνική κοινωνία, ιδιαίτερα το project για το ΣΕΠ (Σταθμό εμπορευματοκιβωτίων). Ανέφερε ότι υπάρχει μεγάλη αύξηση στη διακίνηση κοντέινερ στο ΣΕΠ, «η θέση του ΣΕΠ στον κλάδο αυτό έχει ανέβει θεαματικά και μετά την επέκταση του προβλήτα τρία που τώρα είναι υόο κατασκευή -πιστεύουμε ότι θα το τελειώσουμε το έργο αυτό εντός του 2016-, η διακίνηση από το λιμάνι του Πειραιά θα είναι η μεγαλύτερη στη Μεσόγειο».
Είπε, επίσης, ότι η China Cosco Shipping, μετά την ανασυγκρότηση, έχει γίνει η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία σε όλο τον κόσμο, και μόλις μπουν σε εφαρμογή οι συμφωνίες, «εμείς θα ξεκινήσουμε τις επενδύσεις μας για την αναβάθμιση υποδομών του λιμανιού του Πειραιά». Αναβάθμιση, που -όπως είπε- αφορά όχι μόνο την προβλήτα των κοντέινερ, αλλά και τα κρουαζιερόπλοια και τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη.
«Ο σκοπός μας είναι να κάνουμε το λιμάνι του Πειραιά το μεγαλύτερο κομβικό λιμάνι της Ευρώπης», τόνισε ο πρόεδρος της Cosco και συμπλήρωσε:
«Πιστεύω ότι θα προωθήσουμε όχι μόνο το εμπόριο μεταξύ της Κίνας και της Ελλάδας, ταυτόχρονα μέσω της Ελλάδας θα προωθήσουμε το εμπόριο της Κίνας μαζί με άλλες χώρες στην περιοχή αυτή».
Διαβεβαίωσε, επίσης, Πρόεδρο της Δημολρατίας ότι «θα κάνουμε ότι μπορούμε, να τηρήσουμε τους ελληνικούς νόμους και να κάνουμε τις επενδύσεις μας σωστά».
Θα δώσουμε μεγάλη σημασία στις εργασιακές σχέσεις της εταιρείας και βέβαια θα κάνουμε ότι μπορούμε να τους δώσουμε καλύτερες συνθήκες εργασίας. Ταυτόχρονα θα κάνουμε την εταιρεία μας, τον μελλοντικό ΟΛΠ, μια φιλοπεριβαλλοντική εταιρεία, προσέθεσε, σημείωσε η εταιρεία θα εντατικοποιήσει τις επαφές με τα συνδικάτα, θα ζητήσει την κατανόηση και την υποστήριξη τους, και αυπευθυνόμενος προς τον κ. Παυλόπουλο είπε:
«Για αυτό τον λόγο θα θέλαμε πάρα πολύ να απολαμβάνουμε ακόμα μια φορά της μεγάλης υποστήριξής σας κύριε Πρόεδρε. Ευχαριστώ πάρα πολύ».
Ανταπαντώντας ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας επισήμανε: «Θέλω να γνωρίζετε ότι μια επένδυση η οποία σέβεται το περιβάλλον και η οποία δίνει εργασία σε ανθρώπους σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς φανερώνει και για τις δύο χώρες, και για τη Ελλάδα και για την Κίνα, ότι την οικονομική ανάπτυξη την εννοούμε ως αειφόρο ανάπτυξη, και ανάπτυξη που αφορά τον Άνθρωπο, και έχει στο επίκεντρο τον Άνθρωπο. Για αυτό σας είπα πριν και με την Ελλάδα και με την Ευρώπη η Κίνα συνδέεται πέρα από τους οικονομικούς δεσμούς και άλλους δεσμούς που αφορούν την κοσμοθεωρία της οικονομικής ανάπτυξης».
Η πίεση των δανειστών προς την Αθήνα εντείνεται, καθώς απαιτούν αυξήσεις του ΦΠΑ σε ΔΕΗ και ΕΥΔΑΠ, όπως και περικοπές στο Δημόσιο, μεταξύ άλλων σκληρών μέτρων.
Σύμφωνα με την «Καθημερινή», από τα προσχέδια των κειμένων που έχει λάβει η κυβέρνηση προκύπτει ότι η Αθήνα θα πρέπει να υποχωρήσει σε κρίσιμα σημεία της διαπραγμάτευσης. Πληροφορίες της εφημερίδας αναφέρουν ότι οι δανειστές επιμένουν σε αφορολόγητο όριο κοντά στα 8.000 ευρώ, ενώ προτείνουν την αύξηση του ΦΠΑ σε ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, όπως και του χαμηλού συντελεστή ΦΠΑ σε βιβλία, εφημερίδες κ.λπ.
Στις απαιτήσεις τους περιλαμβάνονται και περικοπές στο μισθολογικό κόστος του Δημοσίου, ενώ την ίδια ώρα παραμένει το χάσμα στο ασφαλιστικό, σε ό,τι αφορά τις περικοπές στις επικουρικές συντάξεις, αλλά και στο θέμα των «κόκκινων» δανείων.
Κοινοτικός αξιωματούχος που μίλησε στην εφημερίδα επισήμαινε πως αυτή τη στιγμή έχουν αποσαφηνιστεί οι διαφορές έτσι ώστε «αν υπάρχει η ανάλογη πολιτική βούληση από την Αθήνα, και να μπορέσει να κλείσει η αξιολόγηση γρήγορα».
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τις πληροφορίες της «Καθημερινής» οι δανειστές:
- Επιμένουν σε χαμηλότερο των 9.090 ευρώ (κοντά στα 8.000 ευρώ) αφορολόγητο όριο. Η πρόταση της Αθήνας είναι η μείωση σε αυτό το επίπεδο από τα 9.550 ευρώ.
- Θεωρούν, κυρίως το ΔΝΤ, ότι τα άλλα δημοσιονομικά μέτρα (έμμεσοι φόροι και κάποιες περικοπές δαπανών) δεν φέρνουν δημοσιονομικό αποτέλεσμα 1,8 δισ., όπως υποστηρίζει το οικονομικό επιτελείο. Για αυτό προτείνουν την αύξηση του ΦΠΑ σε ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ καθώς και του χαμηλού συντελεστή ΦΠΑ σε βιβλία, εφημερίδα κλπ. αλλά και περικοπές στο μισθολογικό κόστος του Δημοσίου.
- Στο ασφαλιστικό, παραμένει η απόσταση στο θέμα των επικουρικών συντάξεων. Η Κριστίν Λαγκάρντ έκανε ειδική αναφορά στη μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού, υποστηρίζοντας ότι αν δεν αλλάξει, το σύστημα «πάει κατευθείαν στα βράχια».
- Χάσμα υπάρχει στο θέμα των «κόκκινων» δανείων. Στο EuroWorking Group της Πέμπτης, οι εκπρόσωποι των Θεσμών σημείωσαν ότι η ελληνική πλευρά έχει κάνει ελάχιστη πρόοδο, ενώ οι δανειστές επιμένουν στην πώληση και των εξυπηρετούμενων δανείων.
Το προσχέδιο της συμφωνίας, που έχει στείλει η ευρωζώνη, αναγνωρίζει ότι τα μέτρα που λαμβάνει η Ελλάδα ανέρχονται σε 3% του ΑΕΠ και οδηγούν σε πρωτογενές πλεόνασμα 3,5%, ενώ εκείνο του ΔΝΤ αναφέρει ότι τα μέτρα είναι της τάξης του 2,5% του ΑΕΠ και διασφαλίζουν πρωτογενές πλεόνασμα 1,5% του ΑΕΠ το 2018. Ακόμη, το Ταμείο καθιστά σαφές ότι θα πρέπει να υπάρξει σημαντική ελάφρυνση χρέους.
Η πρόταση που έχει υποβάλει η ελληνική πλευρά στους δανειστές για τη φορολογία του αυτοκινήτου αφορά σε συνολική αναμόρφωση της φορολογίας και όχι μόνο στα τέλη ταξινόμησης που σημαίνει ότι θα υπάρξουν αλλαγές και στα τέλη κυκλοφορίας για το 2017, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του STAR.
Tην έγκριση των θεσμών περιμένει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης ώστε να προχωρήσει το πακέτο μέτρων έμμεσης φορολόγησης που έχει προτείνει για να κλείσει η το "κενό" των 1,8 δισ. ευρώ.
Τα "βαρύ" φορτίο των μέτρων που έχει ετοιμάσει η κυβέρνηση αξίζει να σημειωθεί ότι δεν περιέχουν τα ακόμη πιο επώδυνα μέτρα που ζητά το ΔΝΤ, που περιλαμβάνουν νέες αυξήσεις στον ΦΠΑ και μειώσεις στους μισθούς του Δημοσίου.
Ο συνολικός λογαριασμός των μέτρων που θα ληφθούν αγγίζει τα 5,4 δισ. ευρώ και εκτός από τα 1,8 δισ. ευρώ από έμμεση φορολογία θα περιλαμβάνει 1,8 δισ. ευρώ από αλλαγές στη φορολογία εισοδήματος και 1,8 δισ. ευρώ από τα μέτρα του ασφαλιστικού.
Το συνολικό πακέτο φόρων
Σύμφωνα με τη "Ναυτεμπορική" τα επώδυνα μέτρα που έχει σχεδιάσει η κυβέρνηση, αυτό περιλαμβάνει 10 συν 2 μέτρα, με τα πρώτα 10 να είναι καθαρά φοροεισπρακτικά και τα δύο διαφορετικού χαρακτήρα αφού αφορούν το πάγωμα των προσλήψεων στο Δημόσιο και τη μείωση των αμυντικών δαπανών.
Αναλυτικά το πακέτο φόρων που προτείνει η ελληνική κυβέρνηση στους δανειστές έχει ως εξής:
Τέλος διανυκτεύρευσης
Το σενάριο του «ειδικού τέλους διανυκτέρευσης» προβλέπει φόρο 1 ευρώ ανά αστέρι, ανά διανυκτέρευση (στα ξενοδοχεία 3 αστέρων 3 ευρώ ανά διανυκτέρευση, στα τετράστερα 4 ευρώ ανά διανυκτέρευση κ.ο.κ.).
Υπολογίζεται ότι με αυτό το μέτρο θα αντληθούν περί τα 150 εκατ. ευρώ.
Ειδικός φόρος κατανάλωσης καυσίμων
Η ελληνική πρόταση περιλαμβάνει αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στη βενζίνη περίπου κατά 4,5% (πρακτικά αυτό σημαίνει ότι από τα 670 ευρώ ανά 1.000 λίτρα που είναι σήμερα ο ειδικός φόρος κατανάλωσης θα αυξηθεί σε 700 ευρώ ανά 1.000 λίτρα). Σημειώνεται ότι επί του ειδικού φόρου κατανάλωσης επιβάλλεται και ΦΠΑ 23%, που σημαίνει ότι η επιβάρυνση στην τιμή λιανικής θα φτάσει στα 4-5 λεπτά ανά λίτρο.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι σχεδιάζεται να μην αυξηθεί ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στο ντίζελ καθώς κάτι τέτοιο θα επηρέαζε και το κόστος μεταφοράς των προϊόντων, ωστόσο προτείνεται να αυξηθεί ο φόρος στο φυσικό αέριο και για τη βιομηχανική χρήση (που θα συμπαρασύρει το κόστος για προϊόντα διατροφής και ευρείας κατανάλωσης). Τέλος, δεν έχει αποφασιστεί ακόμη τι θα γίνει με το πετρέλαιο θέρμανσης.
Ο στόχος είναι από αυτό το μέτρο να αντληθούν περί τα 100 εκατ. ευρώ
Αύξηση του ειδικού τέλους στην κινητή τηλεφωνία
Το κυβερνητικό σχέδιο για το συγκεκριμένο τέλος προβλέπει αύξηση των φορολογικών συντελεστών περίπου κατά 25%. Αυτό πρακτικά σημαίνει: Οσον αφορά τη συνδρομητική: από το 12% σήμερα για λογαριασμούς εώς 50 ευρώ στο 15% και από 20% σήμερα για λογαριασμούς άνω των 150 ευρώ στο 25%. Οσον αφορά την καρτοκινητή: Από το 12% σήμερα, θα αυξηθεί στο 15%.
Ωστόσο, στο τραπέζι υπάρχει και το σενάριο οι εταιρίες κινητής θα πληρώνουν πέντε λεπτά επιπλέον ανά χρήστη, χωρίς να το μετακυλήσουν στους πελάτες.
Με την αύξηση του ειδικού τέλους η κυβέρνηση θέλει να αντλήσει επιπλέον έσοδα της τάξεως των 50 εκατ. ευρώ.
Ειδικός φόρος στη συνδρομητική τηλεόραση
Η επιβολή του ειδικού φόρου στη συνδρομητική τηλεόραση αναμένεται να προκαλέσει επιβάρυνση της τάξης του 10% με 15%, δηλαδή σε μια συνδρομή των 25 ευρώ θα προκύψει μηνιαία επιβάρυνση 2-3 ευρώ, εφόσον τελικώς προχωρήσει το μέτρο.
Και εδώ η κυβέρνηση ελπίζει η επιβάρυνση να μην περάσει στους καταναλωτές αλλά στις εταιρείες οι οποίες θα τον καταβάλλουν ανάλογα με τον αριθμό των συνδρομητών τους.
Το μέτρο σχεδιάζεται να αποδώσει εισπρακτικά περίπου 30 εκατ. ευρώ ετησίως.
Αύξηση ειδικού φόρου κατανάλωσης στα τσιγάρα
Η επιβάρυνση ανά πακέτο εκτιμάται ότι θα είναι μεταξύ 50 λεπτών και 1 ευρώ, ενώ αναμένεται να συνοδευτεί με μέτρα για τον περιορισμό του λαθρεμπορίου, καθώς το μερίδιο των λαθραίων έχει ξεπεράσει πλέον το 25%.
Στόχος είναι από το εν λόγω μέτρο να εισπραχθούν 100 εκατ. ευρώ.
Ειδικό τέλος διέλευσης στα Ι.Χ. με ξένες πινακίδες
Μέτρο που στοχεύει κατά των οδηγών που βάζουν στα οχήματά τους ξένες πινακίδες.
Στόχος η είσπραξη 15 εκατ. ευρώ.
Αύξηση του τέλους ταξινόμησης στα Ι.Χ.
Οι επιβαρύνσεις θα αφορούν και όσους αγοράζουν νέα οχήματα και τα μεταχειρισμένα εισαγωγής. Οσον αφορά το εν λόγω μέτρο δεν αποκλείεται ο επανασχεδιασμός του τρόπου υπολογισμού του φόρου ώστε το τέλος ταξινόμησης να προκύπτει με βάση την εμπορική αξία του οχήματος.
Φόρος στα τυχερά παιχνίδια
Η κυβέρνηση επανασχεδιάζει τον εν λόγω φόρο και δεν αναμένεται να υιοθετηθεί το σενάριο των πέντε λεπτών ανά στήλη. Στη θέση του θα μπει κάποιος άλλος φόρος.
Συνολικά η κυβέρνηση στοχεύει στην είσπραξη 500 εκατ. ευρώ ετησίως (400 εκατ. ευρώ από τον φόρο στα παιχνίδια του ΟΠΑΠ και 100 εκατ. ευρώ από τη λειτουργία των ηλεκτρονικών παιχνιδιών (VLTs).
Αναπροσαρμογή συντελεστών υπολογισμού ΕΝΦΙΑ
Η κυβέρνηση αναμένεται να προχωρήσει σε αναπροσαρμογή των συντελεστών υπολογισμού του ΕΝΦΙΑ καθώς εκτιμάται ότι θα προκύψει τρύπα 270 εκατ. ευρώ με 300 εκατ. ευρώ λόγω της μείωσης των αντικειμενικών αξιών -ισχύουν αναδρομικά από τον Μάιο του 2015
Το κενό αναμένεται να καλυφθεί με αύξηση συντελεστών ειδικά για το συμπληρωματικό φόρο, χωρίς να αποκλείεται να μειωθεί και το «αφορολόγητο» του συμπληρωματικού φόρου από τις 300.000 ευρώ που βρίσκεται σήμερα.
Συν δυο μέτρα που δεν αφορούν όλους
Μείωση αμυντικών δαπανών
Αν και αρχικά προβλεπόταν μείωση 500 εκατ. ευρώ των αμυντικών δαπανών (βάσει του ψηφισθέντος κρατικού προϋπολογισμού), τελικά, στο «πακέτο» μέτρων αναμένεται να ενσωματωθεί τελικώς η μείωση των αμυντικών δαπανών κατά 100 εκατ. ευρώ.
Αυστηρή εφαρμογή του κανόνα «μία πρόσληψη για κάθε πέντε αποχωρήσεις»
Η ελληνική πλευρά ήλπιζε αρχικά για έως και 19.000 προσλήψεις μονίμων μέσα στο 2016, ωστόσο ο αριθμός θα είναι αρκετά μικρότερος. Στόχος είναι να μειωθεί η μισθολογική δαπάνη του Δημοσίου.
Ήπιες πτωτικές τάσεις επικρατούν στη χρηματιστηριακή αγορά η οποία υποχωρεί στα επίπεδα των 560 μονάδων. O Γενικός Δείκτης Τιμών στις 12:10 διαμορφώνεται στις 561,69 μονάδες σημειώνοντας πτώση 0,54%.