Bloomberg: Είναι ανέφικτο της σχέδιο της Ελλάδας να βγει στις αγορές

bloomberg1 740

To Βloomberg παίρνει θέση και υποστηρίζει ότι το σχέδιο της κυβέρνηση να βγει στις αγορές προς το παρόν είναι ανέφικτο. Συγκεκριμένα κάνει λόγο για αδυναμία της χώρας να μπορέσει να κάνει  πράξη τις δεσμεύσεις της για διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις. Επισημαίνει ότι το υψηλό δανειακό κόστος αποτελεί ένα πρόσθετο μειονέκτημα για την οικονομία.

Γραφείο προϋπολογισμού της Βουλής: Όχι άλλη αβεβαιότητα για την οικονομία

liargovas

Με μια αυστηρή προειδοποίηση παρενέβη χθες το γραφείο Προϋπολογισμού της Βουλής, το οποίο αναφέρει ποιες είναι οι απαραίτητες προϋποθέσεις για την εφικτή τήρηση του μνημονίου, για να αποφύγει η χώρα και οι πολίτες τα χειρότερα.

Επιδρομή φόρων σε τσιγάρα, καφέ και καύσιμα

ypourgeio oikonomikonΕπιδρομή φόρων από την κυβέρνηση για να καλύψει την «τρύπα» στα έσοδα. Έτσι, τρεις μήνες νωρίτερα από το αρχικό σχέδιο, από 1η Οκτωβρίου δηλαδή, έρχεται η «εκτίναξη» των ειδικών φόρων.

Αν και ο υπουργός Περιβάλλοντος, Πάνος Σκουρλέτης, έσπευσε να πει ότι δεν θα υπάρξει αύξηση του φόρου στα καύσιμα και πως η απόφαση θα ληφθεί ανάλογα με την πορεία των εσόδων (κρίσιμος θεωρείται ο Σεπτέμβριος) όλα δείχνουν ότι οι έμμεσοι φόροι σε προϊόντα που αυξάνουν τα έσοδα του κράτους έρχονται και μάλιστα μέσα σε λιγότερο από ένα μήνα, όπως αναφέρει ο «Ελεύθερος Τύπος».

Αναλυτικά

Σε ό,τι αφορά στα καύσιμα με βάση το σχέδιο όλα δείχνουν ότι οι αυξήσεις στον ΕΦΚ (Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης) θα φέρουν ανατιμήσεις στη λιανική τιμή που θα είναι:

Στη βενζίνη ο ΕΦΚ θα αυξηθεί κατά 3 λεπτά το λίτρο, όμως μαζί με τον ΦΠΑ η πραγματική αύξηση θα είναι 4 λεπτά το λίτρο και έτσι η λιανική θα κυμαίνεται πλέον κοντά στο 1,40 ευρώ/λίτρο.

Στο πετρέλαιο κίνησης ο ΕΦΚ θα αυξηθεί κατά 8 λεπτά από τα 0,33 ευρώ στα 0,41 ευρώ το λίτρο.

Στο υγραέριο κίνησης ο ΕΦΚ θα αυξηθεί 10 λεπτά από τα 0,33 στα 0,43 ευρώ το λίτρο.

Δεδομένη θεωρείται και η αύξηση στα τσιγάρα καθώς θα αυξηθεί από τα 156,70 στα 170 ευρώ ο φόρος κατανάλωσης που επιβαρύνει τον λεπτοκαμωμένο καπνό ενώ θα αυξηθεί και ο αναλογικός φόρος στην τιμή της λιανικής από 20% σε 26%.

Έτσι όλα τα τσιγάρα θα ακριβύνουν από 0,50 ευρώ ως και 1 ευρώ ανά πακέτο.

Περίπου δέκα 10 ανά ml θα αυξηθεί και η τιμή των υγρών για τα ηλεκτρονικά τσιγάρα καθώς ανάλογος θα είναι ο ειδικός φόρος κατανάλωσης που θα επιβληθεί και σε αυτά για πρώτη φορά.

Αυξήσεις και μάλιστα από 10% ως και 20% στη λιανική τιμή πώλησης θα φέρει και η αύξηση του φόρου στην εισαγωγή αλλά και την εγχώρια παραγωγή του καφέ με συντελεστές 2 και 3 ευρώ ανά κιλό.

Aπώλεια 5 δισ. ευρώ από τον ΦΠΑ σε ένα χρόνο για την Ελλάδα

moskovisi

Διαρροή εσόδων ύψους 4,92 δισ. ευρώ το 2014 από τον ΦΠΑ, έναντι 6,34 δισ. ευρώ που ήταν η αντίστοιχη απώλεια το 2013 παρουσίασε η ελληνική οικονομία σύμφωνα με έρευνα της Ε.Ε.

"Ταυτότητα Κτιρίου": O νέος φόρος μετά τον ΕΝΦΙΑ για τα ακίνητα

akinita katoikia

Νέος φόρος "μαχαιριά" στα ακίνητα σε βάθος πενταετίας περιέχει το νέο νομοσχέδιο και αφορά την απόκτηση της λεγόμενης "Ταυτότητας Κτιρίου". Όπως αναφέρει ο "Ελεύθερος Τύπος", το κράτος να αποκτήσει σαφή εικόνα για όλα τα κτίρια στη χώρα.

Reuters: Σχέδιο δημιουργίας "Ευρωπαϊκού ΔΝΤ"

eurogroup 1

Ένα σχέδιο "οικονομικής αυτονόμησης και ανεξαρτητοποίησης" έπεσε στο τραπέζι των συζητήσεων και όπως όλα δείχθουν θα μπει ως επίσημο θέμα στο προσεχές Εurougroup και το οποίο προβλέπει τη δημιουργία ενός ταμείου της Ευρωζώνης, που θα βοηθήσει στην προστασία της από χρηματοπιστωτικά σοκ σύμφωνα με το Reuters.

Το ειδησεογραφικό πρακτορείο επικαλείται σημείωμα της σλοβακικής προεδρίας της ΕΕ, για τις συναντήσεις που θα γίνουν την Παρασκευή και το Σάββατο στην Μπρατισλάβα.

Σύμφωνα με την αναφορά του σημειώματος ένα δημοσιονομικό ταμείο της ευρωζώνης θα κάλυπτε τα δύο χαρακτηριστικά τα οποία στερείται σήμερα η ευρωζώνη και θα έπρεπε να διαθέτει μία εύρυθμα λειτουργούσα νομισματική ένωση.

Το πρώτο χαρακτηριστικό είναι μία ασφαλιστική λειτουργία, η οποία θα μπορούσε να μετακινήσει χρήματα από τις ευημερούσες στις προβληματικές χώρες της ΕΕ. Το δεύτερο χαρακτηριστικό είναι μία σταθεροποιητική λειτουργία που θα απορροφούσε τα εξωτερικά σοκ για το σύνολο της ευρωζώνης.

«Η ύπαρξη ενός δημοσιονομικού ταμείου θα... μείωνε την πίεση στην κεντρική τράπεζα να προχωρήσει σε μη συμβατική νομισματική πολιτική», αναφέρει το έγγραφο της σλοβακικής προεδρίας.

Σκέψεις υπήρχαν από το 2012

Το Reuters υπενθυμίζει ότι η ιδέα δημιουργίας ενός Ταμείου της ευρωζώνης αιωρείται από την κρίση του 2012 και αποτελεί μέρος σχεδίων για την περαιτέρω οικονομική ολοκλήρωση της νομισματικής ένωσης, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα.
Αυτό θα μπορούσε, μεταξύ άλλων, να βελτιώσει τη συμμόρφωση στους δημοσιονομικούς κανόνες της ΕΕ, επειδή τα χρήματα του Ταμείου θα ήταν διαθέσιμα μόνο για τις χώρες που σέβονται τους κανόνες και δεν έχουν μακροοικονομικές ανισορροπίες, αναφέρει το σημείωμα της σλοβακικής προεδρίας της ΕΕ.

Η πρόσβαση στο ταμείο θα μπορούσε επίσης να συνδέεται με την εφαρμογή των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων που συστήνονται κάθε χρόνο σε όλες τις χώρες από την Κομισιόν και τους υπουργούς Οικονομικών της ΕΕ, σημειώνεται.

Επιπλέον, το Ταμείο θα μπορούσε να αποτρέψει τη δημιουργία πανικού στις αγορές και το φαινόμενο ντόμινο σε περιόδους κρίσης. Ομως, σύμφωνα με το έγγραφο, πρέπει να αποφευχθεί να αποτελεί μία συγκαλυμμένη μορφή μόνιμων μεταβιβάσεων από ένα μέρος της Ενωσης σε άλλο. Θα πρέπει να εφαρμόζεται αυτόματα, για να αποφευχθούν μακρές πολιτικές συζητήσεις που θα υπονόμευαν την αποτελεσματικότητά του. Οι κανόνες για την ενεργοποίησή του, για το πόσα χρήματα θα χρησιμοποιηθούν, για ποιο σκοπό και πώς θα αποπληρωθούν, πρέπει να είναι γνωστοί εκ των προτέρων, σημειώνεται.

Ακόμη, αναφέρει το έγγραφο που δημοσιοποίησε το Reuters, το Ταμείο θα μπορούσε να έχει τη μορφή ενός ευρωπαϊκού πλαισίου για την ασφάλιση της ανεργίας, συμπληρώνοντας εθνικά προγράμματα για την αντιμετώπισή της. Οι χώρες που έχουν πλεονάσματα σε καλές οικονομικά εποχές θα μπορούσαν να δαπανήσουν τα χρήματα για να βοηθήσουν στην κάλυψη των ελλειμμάτων χωρών που βρίσκονται σε ύφεση.

Η χρηματοδότηση του ταμείου θα μπορούσε να προέρχεται από ετήσιες εισφορές. Οι πληρωμές μπορεί να συνδέονται με το παραγωγικό κενό ή το επίπεδο της ανεργίας. Μία άλλη επιλογή θα ήταν ένα επενδυτικό ταμείο που θα χρηματοδοτούσε μεγάλα πανευρωπαϊκά προγράμματα υποδομών, αντίστοιχα με το Ευρωπαϊκό Ταμείο για Στρατηγικές Επενδύσεις που λειτουργεί σήμερα.

 

"Τρύπα" ύψους 95 εκατ. ευρώ στα έσοδα τον Αύγουστο

ypourgeio oikonomikonΣύμφωνα με πληροφορίες το γενικό σύνολο των καθαρών εσόδων του τακτικού προϋπολογισμού για το μήνα Αύγουστο ανέρχεται σε 3.804 εκατ. ευρώ, έναντι στόχου 3.869 εκατ. € (μείωση κατά 65 εκατ. ευρώ ή 1,7% ). Σε σύγκριση με τον Αύγουστο 2015 (καθαρά έσοδα 3.829 εκατ. ευρώ) υπάρχει μείωση κατά 25 εκατ. ευρώ.

Για τα δεδομένα αυτά, θα πρέπει να ληφθούν υπ όψιν οι εξής παράγοντες:

Το γενικό σύνολο των εσόδων του Τακτικού Προϋπολογισμού, προ επιστροφών, για το μήνα Αύγουστο ανέρχεται σε 4.083 εκατ. ευρώ, έναντι στόχου 4,178 εκατ. ευρώ. Η υστέρηση κατά 95 εκατ. ευρώ ή 2,3% έναντι του στόχου οφείλεται στο γεγονός ότι ο στόχος περιλάμβανε και την πρώτη δόση του ΕΝΦΙΑ 2016, εκτιμώμενου ύψους 738 εκατ. ευρώ, η οποία θα εισπραχθεί τον Σεπτέμβριο.

Σε σύγκριση με τον Αύγουστο 2015 (γενικό σύνολο εσόδων 4.055 εκατ. ευρώ) υπάρχει αύξηση κατά 28 εκατ. ευρώ ή 1%. Και αυτό, παρά το γεγονός ότι το 2015, λόγω συνεχών παρατάσεων της προθεσμίας υποβολής φορολογικών δηλώσεων φυσικών και νομικών προσώπων, σημαντικό μέρος της πρώτης δόσης αυτών των φόρων εισπράχθηκε τον Αύγουστο 2015.

Οι επιστροφές φόρων τον Αύγουστο 2016 ανήλθαν σε 278 εκατ. ευρώ, έναντι στόχου 309 εκατ. ευρώ (μείωση κατά 31 εκατ. ευρώ). Σε αυτό το ποσό περιλαμβάνονται και οι επιστροφές που προέρχονται από την ειδική χρηματοδότηση. Τον Αύγουστο 2015 οι επιστροφές ήταν 226 εκατ. ευρώ.

Ο προσδιορισμός των συγκεκριμένων κατηγοριών φορολογικών εσόδων για τις οποίες υπήρξε αύξηση, ή μείωση θα προκύψει με την έκδοση του οριστικού δελτίου (περί τις 20 Σεπτεμβρίου 2016), όταν όλα τα έσοδα θα έχουν καταχωρηθεί στους ορθούς ΚΑΕ.

Αλεξιάδης: Δύσκολο να ελεγχθεί ο ηλεκτρονικός τζόγος

alexiadis trifonas 740

Τις διατάξεις που θα διέπουν το καθεστώς αδειοδότησης των εταιρειών ιντερνετικού στοιχήματος πρόκειται να δημοσιοποιήσει εντός του επόμενου μηνός η κυβέρνηση, όπως ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης.

Νέα αγωνία και αβεβαιότητα για την καταβολή της δόσης των 2,8 δισ. μέσα στο 2016

tsakalwtos anhsuxos

Μεγάλο κίνδυνο διατρέχει η ελληνική οικονομία καθώς εκφράζονται επιφυλάξεις και ανησυχία για μη καταβολή της υποδόσης των 2,8 δισ. ευρώ μέσα στο 2016, μετα χρονικά περιθώρια να στενεύουν και τις αντοχές να εξαντλούνται.

"Φωτιά" πήραν οι νέοι φόροι αλλά και ο αριθμός των νέων οφειλετών το 2016

ellada ftwxeia

Στο απροχώρητο έχουν φτάσει οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς την εφορία αλλά και ο αριθμός των φορολογουμένων που δεν μπορεί να είναι συνεπής στις φορολογικές τους υποχρεώσεις.

Αλλάζει ο τρόπος αναφοράς των «κόκκινων δανείων» από τις τράπεζες

trapeza elladosΣε αλλαγές του τρόπου υποβολής των εποπτικών αναφορών για τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια, από τα τραπεζικά ιδρύματα, προχωρά η Τράπεζα της Ελλάδος.

Όπως προκύπτει από την Πράξη της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΤτΕ η οποία δημοσιεύτηκε σήμερα, Δευτέρα, σε ΦΕΚ, η αναθεώρηση κρίθηκε απαραίτητη προκειμένου:

• να βελτιωθεί το επίπεδο πληροφόρησης αναφορικά με τη διαχείριση των μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων από τα πιστωτικά ιδρύματα, με την ενσωμάτωση περαιτέρω ανάλυσης σε σχέση με συγκεκριμένες πρακτικές διαχείρισης ανά κατηγορία δανείου,

• να ενσωματωθεί η απαραίτητη πληροφόρηση για τον υπολογισμό των λειτουργικών στόχων (operational targets) για τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα που προβλέπονται στο τελευταίο Μνημόνιο Συνεννόησης που υπογράφθηκε με τους θεσμούς και

• να ενσωματωθεί στα τακτικά υποβαλλόμενα στοιχεία πληροφόρηση σχετικά με την εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας του Ν. 4224/2013.

Οι σημαντικότερες αλλαγές που επιφέρει η πρόσφατη αναθεώρηση είναι οι εξής:

1. Προστέθηκε νέο υπόδειγμα προς παρακολούθηση του τρόπου εφαρμογής του Κώδικα Δεοντολογίας.

2. Προστέθηκε νέο υπόδειγμα προς παρακολούθηση της εξέλιξης και απόδοσης των τύπων ρύθμισης επί των μη εξυπηρετούμενων δανείων.

3. Προστέθηκαν δύο νέοι πίνακες και συγκεκριμένα ο «Πίνακας Λειτουργικών Στόχων και Βασικών Δεικτών Απόδοσης» και ο «Πίνακας Πρόσθετων Δεικτών Παρακολούθησης», μέσω των οποίων απεικονίζονται απολογιστικά οι βασικοί και πρόσθετοι δείκτες απόδοσης για τη διαχείριση των μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων, στο πλαίσιο της μνημονιακής υποχρέωσης για υποβολή και παρακολούθηση των εν λόγω δεικτών.

4. Εισήχθησαν τεχνικές βελτιώσεις στα υπάρχοντα υποδείγματα προκειμένου να καταστεί εφικτή η αναλυτικότερη απεικόνιση και παρακολούθηση των υποβαλλόμενων στοιχείων, καθώς και των βασικών και πρόσθετων δεικτών απόδοσης, με σημαντικότερη την αναμόρφωση του Υποδείγματος 4 «Ροές Εξυπηρετούμενων και Μη Εξυπηρετούμενων Ανοιγμάτων».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Όλες οι αλλαγές στα ειδικά μισθολόγια

eidika misthologia

Νομοσχέδιο που θα περιλαμβάνονται οι νέες ρυθμίσεις για τους εργαζόμενους στο Δημόσιο που αμείβονται με ειδικά μισθολόγια, θα εισάγει η κυβέρνηση στη Βουλή το αμέσως επόμενο διάστημα.

ΦΑΠ: Ερχεται ο νέος φόρος ακινήτων που θα αντικαταστήσει τον ΕΝΦΙΑ

akinita katoikiaΝέος φόρος έρχεται για τα ακίνητα ο οποίος θα αντικαταστήσει τον ΕΝΦΙΑ.

Ο νέος αυτός φόρος θα επιβάλλεται στη συνολική ακίνητη περιουσία και με κλιμακωτούς συντελεστές ανάλογα με την αξία της. Στόχος, σύμφωνα με την κυβέρνηση, είναι η δικαιότερη ανακατανομή των φορολογικών βαρών, ωστόσο δεν θα υπάρχει μεταβολή στα έσοδα, που παραμένουν στα 2,65 δισ. ευρώ.

Το σχέδιο για τον νέο φόρο στα ακίνητα προβλέπει, μεταξύ άλλων, τα εξής:

Καταργούνται οι δύο φόροι του ΕΝΦΙΑ (κύριος και συμπληρωματικός) και καθιερώνεται ένας φόρος που θα επιβάλλεται σε όλα τα ακίνητα εντός και εκτός σχεδίου.
Καταργείται ο υπολογισμός του φόρου ανά τετραγωνικό μέτρο. Ο φόρος θα υπολογίζεται με βάση το σύνολο της αξίας των ακινήτων κάθε φορολογούμενου.
Ο υπολογισμός του φόρου για τη συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας θα γίνεται με βάση προοδευτική κλίμακα χωρίς αφορολόγητο όριο. Στις αρχικές σκέψεις του οικονομικού επιτελείου ήταν να καθιερωθεί ένα μικρό αφορολόγητο όριο της τάξης των 30.000 - 50.000 ευρώ που θα οδηγούσε σε φοροελάφρυνση των μικροϊδιοκτητών ακινήτων.
Ομως, μετά τη μείωση των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων αλλά και την ανάγκη είσπραξης 2,65 δισ. ευρώ και το 2017 επικράτησαν δεύτερες σκέψεις στο υπουργείο Οικονομικών. Ετσι, το τελευταίο σενάριο προβλέπει την επιβολή του ΦΑΠ χωρίς αφορολόγητο όριο και, όπως υποστηρίζουν στελέχη του οικονομικού επιτελείου, είναι λογικό όλοι οι φορολογούμενοι να πληρώνουν έναν φόρο για τα ακίνητά τους ανάλογα με τη φοροδοτική τους ικανότητα. Ετσι, ο φόρος θα είναι μικρός έως 10 ευρώ για τους οικονομικά αδύναμους ή τους φορολογούμενους με πολύ μικρή ακίνητη περιουσία και θα αυξάνεται όσο μεγαλώνει η αξία της ακίνητης περιουσίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι με την τελευταία εκκαθάριση του ΕΝΦΙΑ για περίπου 1 εκατ. φορολογούμενους δεν προέκυψε η πληρωμή ΕΝΦΙΑ, καθώς ο φόρος ήταν κάτω από 1 ευρώ και δεν βεβαιώθηκε.

Η κλίμακα υπολογισμού του νέου φόρου θα έχει πολλούς συντελεστές και αντίστοιχα πολλά κλιμάκια αξίας περιουσίας. Ο πρώτος συντελεστής θα είναι χαμηλός και θα υπολογίζεται για τα πρώτα 30.000 ή 50.000 ευρώ αξίας ακίνητης περιουσίας. Οι συντελεστές θα αυξάνονται ανάλογα με το ύψος της ακίνητης περιουσίας. Ο πέλεκυς θα πέσει βαρύς για τους έχοντες μεγάλη ακίνητη περιουσία.
Τρόπος υπολογισμού

Πάντως, αυτό που παραμένει ανοιχτό είναι πάνω σε ποιες τιμές των ακινήτων θα υπολογιστεί ο νέος φόρος που θα κληθούν να πληρώσουν οι φορολογούμενοι το 2017, καθώς η προσαρμογή των αντικειμενικών αξιών στα επίπεδα των εμπορικών έχει μετατεθεί για το δεύτερο εξάμηνο του 2017.

Η επιτροπή που έχει αναλάβει το συγκεκριμένο έργο με τη συμμετοχή φορέων της κτηματαγοράς αντιμετωπίζει αρκετές δυσκολίες ενώ οι προτάσεις που έχουν πέσει στο τραπέζι αφορούν διάφορες λύσεις, όπως η εκτίμηση της αξίας των ακινήτων από ορκωτό εκτιμητή για τους φόρους μεταβίβασης και η δημιουργία ειδικού μαθηματικού τύπου που θα παράγει αξίες βάσει των στοιχείων που θα συλλέγονται από συμβολαιογράφους, μεσίτες, εκτιμητές τραπεζών.

Η Fitch προβλέπει ρίσκα υψηλού κινδύνου σε οικονομία και πολιτικό σκηνικό

fitch

Yψηλά είναι ακόμα τα ρίσκα αναφορικά με την ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης, η οποία θα οδηγήσει στη δεύτερη δόση το Μάιο για την Ελλάδα προβλέπει ο οίκος αξιολόγησης Fitch.

Το σύνολο των αλλαγών που έχει νομοθετήσει η κυβέρνηση σε φορολογικό και συνταξιοδοτικό αποτελούν σημαντικό κίνδυνο για την οικονομία, παρότι έχει βελτιώσει τις σχέσεις της χώρας με τους δανειστές της.

Με την ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης, η κυβέρνηση νομοθέτησε ως «προαπαιτούμενα», μέτρα για την κάλυψη του δημοσιονομικού κενού 3% το 2018, τα 2/3 εκ των οποίων καλύπτονται από τις αλλαγές σε φορολογικό και συνταξιοδοτικό. Η σχετικά αδύναμη εγχώρια «ιδιοκτησία» καθιστά δύσκολη την πλήρη υλοποίησή τους. Επίσης, η συμφωνία περιλαμβάνει έναν δημοσιονομικό μηχανισμό που θα πυροδοτεί νέα μέτρα αν χάνονται οι δημοσιονομικοί στόχοι.

Επισημαίνει ότι η Ελλάδα είναι σε τροχιά για να πετύχει το στόχο πρωτογενούς πλεονάσματος 0,5% το 2016 αλλά οι στόχοι για πλεόνασμα 1,75% το 2017 και 3,5% το 2018 θα είναι ολοένα και δυσκολότερο να επιτευχθούν. Σημειώνει ότι η ελληνική κυβέρνηση διαθέτει ικανοποιητικά «μαξιλάρια ρευστότητας» (μετρητά, repos αλλά και μέσω καθυστέρησης στην αποπληρωμή των οφειλών της προς τον ιδιωτικό τομέα) ώστε να αντέξει ακόμη και ως το β' τρίμηνο του 2017, χωρίς να λάβει τις δόσεις που έχουν προγραμματιστεί έως τότε.

Επιπρόσθετα σημείο-κλειδί θεωρείται η συμμετοχή ή όχι του ΔΝΤ στο ελληνικό πρόγραμμα, η οποία εάν επιτευχθεί αυτό θα σημάνει πρώτον χαλάρωση των δημοσιονομικών στόχων αλλά και συγκεκριμένες δεσμεύσεις για την αναδιάρθρωση του χρέους. Ο οίκος τονίζει ότι οι κίνδυνοι για την ορθή εφαρμογή του προγράμματος είναι ακόμη ισχυροί, καθώς η κυβέρνηση δεν φαίνεται αποφασισμένη πλήρως να το «καταστήσει κτήμα της».
Εκτιμά ότι, βάσει των στοιχείων που υπάρχουν μέχρι αυτή τη στιγμή, υπάρχει η δυνατότητα να επιτευχθούν οι δημοσιονομικοί στόχοι για το 2016, δηλαδή πρωτογενές πλεόνασμα 0,5% του ΑΕΠ, αλλά θεωρεί ότι είναι πολύ δύσκολο να επιτευχθούν αυτοί που έχουν τεθεί για το 2017 (πρωτογενές πλεόνασμα 1,75% του ΑΕΠ) και το 2018 (πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ).


Εξελίξεις που θα μπορούσαν, αυτόνομα ή συνολικά, να οδηγήσουν σε αναβάθμιση είναι:
* Περαιτέρω επιτυχής εφαρμογή του προγράμματος που θα επέφερε μια ομαλή σχέση συνεργασίας μεταξύ της Ελλάδας και των δανειστών και ένα σχετικά σταθερό πολιτικό περιβάλλον.
* Οικονομικά ανάκαμψη, περαιτέρω πρωτογενή πλεονάσματα και ανακούφιση χρέους θα προσφέρουν μεσοπρόθεσμα ανοδικό μομέντουμ για την αξιολόγηση.

Εξελίξεις που θα μπορούσαν, αυτόνομα ή συνολικά, να οδηγήσουν σε υποβάθμιση είναι:

- Επανάληψη της παρατεταμένης κρίσης στις σχέσεις μεταξύ Ελλάδας και δανειστών που είδαμε πέρυσι, για παράδειγμα στο πλαίσιο αδυναμίας επίτευξης των στόχων και χειροτέρευση των συνθηκών ρευστότητας.
- Μη πληρωμή, μετατροπή ή υποχρεωτική ανταλλαγή χρέους που εκδόθηκαν στην αγορά ή κυβερνητική δήλωση για μορατόριουμ στην αποπληρωμή του συνόλου του χρέους.
Η Fitch σημειώνει ότι βασική παραδοχή για τα παραπάνω είναι ότι όποια ανακούφιση χρέους δοθεί στο πλαίσιο του προγράμματος θα αφορά μόνο τον επίσημο τομέα, και γι' αυτό δεν θα συνιστά «πτώχευση» σύμφωνα με τα κριτήρια του οίκου.
Η σταδιακή ελάφρυνση χρέους και η εξάρτησή της από όρους μπορεί να προσφέρει κίνητρο, αλλά μπορεί να έχει και το αντίθετο αποτέλεσμα αν θεωρηθεί από τους πολιτικούς ή τους πολίτες ως πολύ μακρινή ή ανέφικτη προοπτική. Η αβεβαιότητα για το πιθανό αποτέλεσμα περιορίζει και τα οικονομικά οφέλη μιας ενίσχυσης της εμπιστοσύνης στη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του χρέους.

Οι πολιτικές ισορροπίες

Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει χάσει έδαφος στις δημοσκοπήσεις από τη Νέα Δημοκρατία, η οποία έχει μικρότερες ιδεολογικές διαφορές με σειρά πολιτικών του προγράμματος αλλά έχει ζητήσει την επαναδιαπραγμάτευση των δημοσιονομικών στόχων, αναφέρει ο διεθνής οίκος.

Παρά την ισχνή πλειοψηφία, η Fitch εκτιμά ότι ο Αλέξης Τσίπρας θα μπορέσει να συνεχίσει να βασίζεται στις ψήφους κεντρώων κομμάτων, αλλά παραμένει το στοιχείο των πολιτικών εκπλήξεων.

Η διατήρηση επαρκούς στήριξης για τους απαιτητικούς όρους του προγράμματος ως το 2018 είναι ιδιαίτερα δύσκολη, ιδίως αν θυμηθεί κανείς το ιστορικό των προηγούμενων προγραμμάτων.

Το ΑΕΠ εμφάνισε πτώση 0,75% το πρώτο εξάμηνο και η Fitch προβλέπει ήπια ανάκαμψη στο υπόλοιπο του έτους, με την ετήσια μέτρηση στο -0,5%. Προβλέπει αύξηση του ΑΕΠ κατά 1,8% το 2017 λόγω αύξησης των επενδύσεων και, σε μικρότερο βαθμό, λόγω της ιδιωτικής κατανάλωσης. Ακόμη, εκτιμά ότι η ανεργία θα υποχωρήσει σταδιακά στο 21,9% το 2018, παραμένοντας ωστόσο η υψηλότερη στην ευρωζώνη.

Η ανακεφαλαιοποίηση της προηγούμενης χρονιάς, σημειώνει η Fitch, βοήθησε να σταθεροποιηθεί ο χρηματοπιστωτικός τομέας, αλλά η καταναλωτική και επενδυτική εμπιστοσύνη ανακάμπτουν αργά. Οι καταθέσεις έχουν αυξηθεί κατά 2% μετά την πτώση 25% (38 δισ. ευρώ) το πρώτο εξάμηνο του 2015, αν και η χαλάρωση των κεφαλαιακών ελέγχων τον Ιούλιο, (ιδιαίτερα η άρση των περιορισμών στο «φρέσκο χρήμα»), αναμένεται να οδηγήσουν σε μέτρια ανάκαμψη των καταθέσεων το β' εξάμηνο του 2016.

Ως αποτέλεσμα, οι ελληνικές τράπεζες συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν πολύ μεγάλες ανισορροπίες στη χρηματοδότηση, με τον ELA να αντιστοιχεί στο 20% της χρηματοδότησης. Η επαναφορά του waiver από την ΕΚΤ τον Ιούλιο που επέτρεψε να χρησιμοποιούνται ως εγγύηση τα ελληνικά κρατικά ομόλογα θα επιτρέψει ένα σχετικά μικρό κομμάτι της χρηματοδότησης του ELA (εκτιμάται σε 7%) να μεταφερθεί στην ΕΚΤ με 150 μονάδες βάσης χαμηλότερο κόστος για τις τράπεζες.

Η βασική πρόκληση για τις ελληνικές τράπεζες είναι να αντιμετωπίσουν τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια που παραμένουν υπερβολικά υψηλά, πάνω από 45% των συνολικών χορηγήσεων. Εγινε πρόοδος, σημειώνει η Fitch, στο νομικό πλαίσιο αλλά η πρόοδος στην αντιμετώπιση του προβληματικού ενεργητικού είναι σχετικά αργή. Τα υψηλά NPLs, οι χρηματοδοτικές ανισορροπίες και η αδύναμη ζήτηση για πίστωση συνεχίζουν να περιορίζουν την πιστωτική επέκταση η οποία αναμένεται από τον οίκο να μειωθεί κατά 2,8% το 2016 και 1,5% το 2017.

"Σφαγή" που φτάνει το 50% στις επικουρικές συντάξεις

sintaxeis perikopes

Δεν έχει προηγούμενο το μέγεθος των περικοπών στις επικουρικές συντάξεις, καθώς οι συνταξιούχοι σήμερα διαπίστωσαν ότι το "ψαλίδι" φτάνει το 50% και όπως είναι φυσικό σοκαρίστηκαν για τα καλά.

Στις 12 Σεπτεμβρίου έρχεται στην Αθήνα η Βελκουλέσκου

velkouleskou740Ο εκπρόσωπος του ΔΝΤ επιβεβαίωσε ότι η Ντάλια Βελκουλέσκου και το κλιμάκιο του Ταμείου έρχονται στην Αθήνα στις 12 του μήνα και διατύπωσε την ευχή να υπάρξει καταληκτική ανακοίνωση για το αποτέλεσμα αυτής της αξιολόγησης, ωστόσο σε ερώτηση για τη διάρκεια παραμονής επί ελληνικού εδάφους, ο Τ. Ράις αρκέστηκε να παρατηρήσει ότι συνήθως είναι μία ή δύο εβδομάδες.

Ακόμα πιο «σφικτός» ήταν ο εκπρόσωπος του ΔΝΤ στην ερώτηση για το αν τα αποτελέσματα αυτής της αξιολόγησης θα αποτελέσουν τη βάση για την έκθεση βιωσιμότητας του Χρέους, δηλώνοντας ότι «θα μπορούσαν (would) να τροφοδοτήσουν τις συζητήσεις για την πιθανή συμμετοχή του Ταμείου στο ελληνικό Πρόγραμμα και την Ανάλυση Χρέους». Ο Τ. Ράις αποκάλυψε, μάλιστα, ότι από το Eurogroup του Μαίου δεν έχει γίνει καμία συζήτηση με τους Ευρωπαίους για το ελληνικό Χρέος, μη αποκλείοντας να συμβεί αυτό στη διάρκεια της ετήσιας Συνόδου ΔΝΤ- Παγκόσμιας Τράπεζας στις 7-9 Οκτωβρίου στην Ουάσινγκτον.

Αντιθέτως, ο εκπρόσωπος του ΔΝΤ δεν δίστασε να αφήσει αιχμές για την υπόθεση ΕΛΣΤΑΤ. Αν και απέφυγε να σχολιάσει τη νομική διαδικασία, ο Τ. Ράις συντάχθηκε πλήρως με την Κομισιόν, δηλώνοντας ότι το Ταμείο μοιράζεται την ανησυχία των Ευρωπαίων για τις δημόσιες δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών επί του θέματος, υπενθυμίζοντας ότι το ΔΝΤ έχει σημειώσει πως υπάρχει σημαντική πρόοδος στα στατιστικά στοιχεία από το 2010 και μετά κι αυτό θα πρέπει να προστατευθεί. Ειδικά, πάντως, για τον πρώην επικεφαλής της ΕΛΣΤΑΤ Α. Γεωργίου, επιφυλάχθηκε να απαντήσει στο αν διατηρούσε τη θέση του ως στέλεχος του Ταμείου, ενώ είχε αναλάβει καθήκοντα στην Ελληνική Στατιστικής Αρχή.

"Καταιγίδα" πλειστηριασμών από τις 15 Σεπτεμβρίου

akinita katoikia

To σοκ των πλειστηριασμών θα βιώσουν όσοι δανειολήπτες δεν πληρώνουν τις δόσεις τους καθώς από τα μέσα του μήνα που ανοίγουν τα δικαστήρια θα ξεκινήσουν να βγαίνουν στο σφυρί α ακίνητα τους.

Kαμία επιστροφή φόρου αν δεν έχει εξοφληθεί ο ΕΝΦΙΑ

akinhta spitia

Δεν θα γίνει καμία επιστροφή φόρου στους φορολογούμενους αν πρώτα δεν έχει εξοφληθεί ο ΕΝΦΙΑ. Αυτό ορίζει ο νέος φορολογικός νόμος καθώς η επιστροφή πλέον θα γίνεται μόνο αν ολοκληρωθεί η εξόφληση ή ο συμψηφισμός του φόρου ακινήτων.

Τράπεζα Πειραιώς: Κερδοφορία το α' εξάμηνο

trapeza peiraios 1Kερδοφορία με ταυτόχρονη μείωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων πέτυχε η Τράπεζα Πειραιώς στο β' τρίμηνο του έτους.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχειά που ανακοίνωσε η τράπεζα, τα κέρδη προ φόρων και προβλέψεων για το α' εξάμηνο ήταν ενισχυμένα κατά 6%, φθάνοντας στο επίπεδο των 554 εκατ. ευρώ, ενώ εμφάνισαν εξαιρετικά θετική πορεία στο β' τρίμηνο, καθώς ενισχύθηκαν κατά 48% στα 362 εκατ. ευρώ.

Με προσαρμογή για τα έκτακτα στοιχεία, η αύξηση ήταν 10% ετησίως στα €288 εκατ. Στην Ελλάδα το αντίστοιχο επαναλαμβανόμενο αποτέλεσμα ήταν €278 εκατ., με άνοδο 16% ετησίως. Τα οργανικά έσοδα του Ομίλου (καθαρά έσοδα τόκων και προμηθειών) συνιστούν το 93% των επαναλαμβανόμενων καθαρών εσόδων το 2ο 3μηνο 2016, αυξημένα 4% ετησίως.

Τα καθαρά έντοκα έσοδα του Ομίλου διαμορφώθηκαν σε €484 εκατ., + 4% έναντι του 2ου τριμήνου 2015 και +1% έναντι του προηγούμενου 3μήνου. Στην Ελλάδα τα καθαρά έντοκα έσοδα ανήλθαν σε €449 εκατ., +9% ετησίως και +2% τριμηνιαίως, ευνοημένα από τον μηδενισμό της χρήσης εγγυήσεων του Ν.3723/2008 και την περαιτέρω αποκλιμάκωση του κόστους προθεσμιακών καταθέσεων. Σημειώνεται ότι η Τράπεζα Πειραιώς αποδεσμεύθηκε πλήρως από τη χρήση του Ν.3723 στα τέλη Απριλίου 2016.

Η αποκλιμάκωση του κόστους καταθέσεων στην Ελλάδα συνεχίσθηκε, με το μέσο επιτόκιο το 2ο τρίμηνο στις 51 μονάδες βάσης (μβ) από 59 μβ το 1ο 3μηνο 2016 και 65 μβ το τελευταίο τρίμηνο 2015. To καθαρό επιτοκιακό περιθώριο (ΝΙΜ) του Ομίλου βελτιώθηκε στο 2,89% από 2,81% το 1ο τρίμηνο 2016.

Σε εξαμηνιαία βάση τα καθαρά έντοκα έσοδα του Ομίλου ανήλθαν σε €962 εκατ. με άνοδο 1% έναντι του 1ου εξαμήνου 2015.

Τα συνολικά καθαρά λειτουργικά έσοδα ανήλθαν στο 2ο τρίμηνο 2016 σε €689 εκατ., +19% σε ετήσια βάση. Πέραν της βελτίωσης των οργανικών εσόδων που προαναφέρθηκε, τα έσοδα ενισχύθηκαν κατά €77 εκατ. από έκτακτο χρηματοοικονομικό κέρδος από τη συμμετοχή στη Visa Europe κατά την πώλησή της στη Visa Inc. Eξαιρώντας το όφελος αυτό, τα καθαρά έσοδα σημείωσαν ετήσια αύξηση 6%.

Σε εξαμηνιαία βάση τα επαναλαμβανόμενα καθαρά έσοδα του Ομίλου ανήλθαν σε €1.183 εκατ. με άνοδο 3% έναντι του 1ου εξαμήνου 2015.

Το λειτουργικό κόστος του Ομίλου διαμορφώθηκε στα €327 εκατ., μειωμένο κατά 2% σε σχέση με το 2ο 3μηνο 2015. Ο δείκτης κόστους προς έσοδα σε επαναλαμβανόμενη βάση το 1ο εξάμηνο 2016 διαμορφώθηκε στο 53%, με βελτίωση από 55% το αντίστοιχο εξάμηνο 2015, ενώ στην Ελλάδα 51% από 53% αντίστοιχα.

Σε εξαμηνιαία βάση τα επαναλαμβανόμενα λειτουργικά έξοδα του Ομίλου ανήλθαν σε €629 εκατ. σχεδόν σταθερά έναντι του 1ου εξαμήνου 2015.

Οι προβλέψεις δανείων το 2ο τρίμηνο 2016 συνέχισαν την πορεία αποκλιμάκωσης και διαμορφώθηκαν σε €265 εκατ. έναντι €289 εκατ. το 1ο τρίμηνο του έτους και €1.384 εκατ. το 4ο τρίμηνο 2015.

Τα καθαρά αποτελέσματα από συνεχιζόμενες δραστηριότητες που αναλογούν στους μετόχους διαμορφώθηκαν σε κέρδος €20 εκατ. το 2ο τρίμηνο 2016 από ζημία €37 εκατ. το 1ο τρίμηνο 2016.

Σε εξαμηνιαία βάση τα καθαρά αποτελέσματα που αναλογούν στους μετόχους από συνεχιζόμενες δραστηριότητες του Ομίλου ανήλθαν σε οριακή ζημία €17 εκατ. έναντι ζημίας €1,1 δισ. το 1ο εξάμηνο 2015

Οι καταθέσεις πελατών του Ομίλου διαμορφώθηκαν σε €38,4 δισ. στο τέλος Ιουνίου 2016, αυξημένες κατά €0,5 δισ. έναντι του Μαρτίου 2016. Σημειώνεται ότι κατά τον Ιούνιο σημειώθηκε η ελαφρά αυτή άνοδος, σε συνέχεια της ολοκλήρωσης της 1ης αξιολόγησης του 3ου προγράμματος οικονομικής στήριξης της χώρας.

Οι καταθέσεις στην Ελλάδα σημείωσαν άνοδο €0,4 δισ. το 2ο 3μηνο 2016 και διαμορφώθηκαν στα €35,5 δισ, ενώ οι καταθέσεις εξωτερικού διαμορφώθηκαν στο τέλος Ιουνίου 2016 σε €2,9 δισ., αυξημένες κατά €0,1 δισ. σε σχέση με τον Μάρτιο 2016.

Σε ετήσια βάση οι καταθέσεις στην Ελλάδα είναι οριακά αυξημένες κατά 1%, ωστόσο οι ενδείξεις κατά το 3ο τρίμηνο είναι θετικές, με ανοδική τάση επιστροφής καταθέσεων, σε συνέχεια και της νέας χαλάρωσης των capital controls στα τέλη Ιουλίου 2016.

Σημαντικά μειωμένη η χρηματοδότηση από το Ευρωσύστημα, στα €26,8 δισ. (EΚΤ: €12,4 δισ.) στο τέλος Ιουνίου 2016 από €30,4 δισ. στο τέλος Μαρτίου 2016. Ειδικότερα, η χρηματοδότηση από το μηχανισμό ELA μειώθηκε στα €14,4 δισ. τον Ιούνιο 2016 από €16,1 δισ. τον Μάρτιο 2016.

Σε ετήσια βάση η χρηματοδότηση μέσω ELA στα τέλη Ιουνίου 2016 ήταν σημαντικά χαμηλότερη κατά €8 δισ., ενώ σήμερα η χρηματοδότηση είναι περαιτέρω μειωμένη κατά €1 δισ. Ταυτόχρονα, η πρόσβαση στη διατραπεζική αγορά έναντι ενεχύρων έχει βελτιωθεί με υπόλοιπα άνω των €5 δισ. σήμερα από μηδενικό υπόλοιπο ένα έτος νωρίτερα.

Τα δάνεια προ προβλέψεων και προσαρμογών διαμορφώθηκαν στα €66,2 δισ. τον Ιούνιο 2016, ενώ μετά από προβλέψεις διαμορφώθηκαν σε €48,9 δισ. Το σύνολο των μεικτών δανείων στην Ελλάδα διαμορφώθηκε στα €62,3 δισ., ενώ τα δάνεια από τις διεθνείς δραστηριότητες διαμορφώθηκαν στα €3,9 δισ. Ο δείκτης δανείων προς καταθέσεις μειώθηκε στο 127% τον Ιούνιο 2016, από 129% το Μάρτιο 2016 και 137% τον Ιούνιο 2015.

Σε ετήσια βάση τα δάνεια στην Ελλάδα στα τέλη Ιουνίου 2016 σημείωσαν υποχώρηση κατά 3%, ενώ ο ρυθμός μείωσης τους σημειώνει σημαντική επιβράδυνση.

Ο δείκτης κεφαλαιακής επάρκειας Common Equity Tier 1 του Ομίλου, διαμορφώθηκε στο τέλος Ιουνίου 2016 σε 17,5%. Με πλήρη εφαρμογή του πλαισίου της Βασιλείας ΙΙΙ, o δείκτης ανήλθε στο 16,6% (και οι 2 δείκτες με προσαρμογή για τις αποεπενδύσεις των δραστηριοτήτων της Κύπρου και της ΑΤΕ Ασφαλιστικής).

Και οι δύο δείκτες κεφαλαιακής επάρκειας είναι ουσιαστικά αμετάβλητοι σε τριμηνιαία βάση.

Σήμα κινδύνου από Μοσκοβισί σε Τσακαλώτο για μικρή πρόοδο στα προαπαιτούμενα

moskovisi tsakalw statha

O επιτόπος των Οικονομικών της ΕΕ Πιερ Μοσκοβισί σε συνάντησή του με τους Ευκλείδη Τσακαλώτος, Γιώργο Σταθάκη και Γιώργο Χουλιαράκη ανέφερε ότι η πρόοδος είναι πολύ μικρή όσον αφορά τις δράσεις που θα έπρεπε να είχε υλοποιήσει η ελληνική πλευρά μέσα στον Αύγουστο, ενώ συμφώνησαν ότι πρέπει να ολοκληρωθούν όσο το δυνατόν νωρίτερα μέσα στον Σεπτέμβρη για να εκταμιευτεί η δόση των 2.8 δισ.ευρώ.

Mαγική εικόνα τα όσα έλεγε η κυβέρνηση για τον ΕΝΦΙΑ-Μεγάλες οι επιβαρύνσεις

akinita katoikia

Άλλη εικόνα από την πραγματική, η οποία έγινε γνωστή χθες που αναρτήθηκαν τα εκκαθαριστικά του ΕΝΦΙΑ στο Taxis προσπαθούσε να περάσει η κυβέρνηση εδώ και τόσο καιρό μιλώντας για σημαντικές μειώσεις, οι οποίες και θα φανούν.

ΕΛΣΤΑΤ: Κατά 0,9% μειώθηκε το ΑΕΠ της χώρας το β΄ τρίμηνο του έτους

ellada xreosΚατά 0,9% μειώθηκε το ΑΕΠ της χώρας το β΄ τρίμηνο εφέτος σε ετήσια βάση, με την ΕΛΣΤΑΤ να αναθεωρεί επί τα χείρω την αρχική εκτίμησή της για ύφεση της τάξης του 0,7%.

Μεταξύ β΄ και α΄ τριμήνου, το ΑΕΠ αυξήθηκε 0,2% έναντι αύξησης 0,3% της αρχικής εκτίμησης.

Επίσης, η ΕΛΣΤΑΤ αναθεώρησε- επί τα χείρω- σε ύφεση 1% την πορεία του ΑΕΠ για το α΄ τρίμηνο σε ετήσια βάση, από ύφεση 0,8% κατά την πρώτη εκτίμηση.

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η δυσμενής αναθεώρηση είναι αποτέλεσμα της χρησιμοποίησης στοιχείων που δεν ήταν διαθέσιμα κατά την πρώτη εκτίμηση. Τα στοιχεία αυτά είναι είτε μηνιαία (όπως του Ιουνίου για το Ισοζύγιο Πληρωμών) είτε τριμηνιαία (όπως για τον κύκλο εργασιών των κλάδων των υπηρεσιών και για την έρευνα εργατικού δυναμικού).

Σε ετήσια βάση, τα επιμέρους στοιχεία που μετέχουν στη διαμόρφωση του ΑΕΠ είχαν ως εξής:

• Η συνολική τελική καταναλωτική δαπάνη παρουσίασε μείωση 1,9%

• Οι ακαθάριστες επενδύσεις παγίου κεφαλαίου αυξήθηκαν 7%.

• Μείωση 11,4% παρουσίασαν οι εξαγωγές αγαθών και υπηρεσιών (οι εξαγωγές αγαθών αυξήθηκαν 2,9%, ενώ οι εξαγωγές υπηρεσιών μειώθηκαν 26,5%).

• Μείωση 7,1% παρουσίασαν οι εισαγωγές αγαθών και υπηρεσιών (οι εισαγωγές αγαθών μειώθηκαν 3,3% και οι εισαγωγές υπηρεσιών μειώθηκαν 22,6%).

Σε τριμηνία βάση, σημειώθηκαν οι εξής μεταβολές:

• Η συνολική τελική καταναλωτική δαπάνη μειώθηκε 0,2%.

• Οι ακαθάριστες επενδύσεις παγίου κεφαλαίου αυξήθηκαν 1%.
• Μείωση 1% παρουσίασαν οι εξαγωγές αγαθών και υπηρεσιών (οι εξαγωγές αγαθών μειώθηκαν 0,6% και οι εξαγωγές υπηρεσιών μειώθηκαν 3,5%).

• Μείωση 0,4% παρουσίασαν οι εισαγωγές αγαθών και υπηρεσιών (οι εισαγωγές αγαθών αυξήθηκαν 0,5%, ενώ οι εισαγωγές υπηρεσιών μειώθηκαν 4,4%).

Εξάλλου, με βάση τα μη εποχικά διορθωμένα στοιχεία, το ΑΕΠ σε ετήσια βάση παρουσίασε μείωση 0,4 % έναντι της μείωσης 0,1% που είχε ανακοινωθεί στην πρώτη εκτίμηση στις 12 Αυγούστου.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Aναρτήθηκαν στο Taxis όλα τα "φουσκωμένα" εκκαθαριστικά του ΕΝΦΙΑ

ENFIA

Tα ξημερώματα στις 03:00 περίπου έγινε η ανάρτηση όλων των εκκαθαριστικών του ΕΝΦΙΑ στο Taxis και έτσι οι πολίτες θα πρέπει να καταβάλουν τον φόρο σε πέντε δόσεις με πρώτη δόση στις 30 Σεπτεμβρίου.

Σχέδιο έκτακτης ανάγκης με επιβολή νέου φόρου στις ηλεκτρονικές συναλλαγές

plastiko xrhma1

Σχέδιο έκτακτης ανάγκης εξετάζουν στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης ώστε να μπορούν ανά πάσα στιγμή να βρουν πρόσθετους πόρους και να μην χρειαστεί να γίνει χρήση του δημοσιονομικού "κόφτη", ενδεχόμενο το οποίο θα οδηγήσει σε οδυνηρά αποτελέσματα.

Ουσιαστικά το σχέδιο που μελετά το υπ. Οικονομικών αναφέρεται σε ένα νέο φόρο που θα έχει να κάνει με όλες τις ηλεκτρονικές συναλλαγές που το τελευταιο διάστημα παρουσιάζουν σημαντκή αύξηση.

Ειδικότερα, οι καταναλωτές πρόκειται να επιβαρυνθούν με ένα τέλος στις τραπεζικές συναλλαγές, που θα φέρει σημαντικά έσοδα για τα ταμεία του κράτους και δεν δημιουργήσει πολύ μεγάλες αντιδράσεις καθώς θα είναι ουσιαστικά ανεπαισθητη επιβάρυνση.

Φόρος στις τραπεζικές συναλλαγές

Σε κάθε περίπτωση, στελέχη της κυβέρνησης συνδέουν το νέο φόρο με την θέσπιση του αφορολόγητου για τη χρήση καρτών για πληρωμές. Εκτιμούν δηλαδή ότι αφού ο φορολογούμενος θα κερδίζει ένα σημαντικό ποσό έκπτωσης φόρου σε περίπτωση που πραγματοποιεί πληρωμές με «πλαστικό» χρήμα, δεν θα είναι τόσο μεγάλη η επιβάρυνση αν επιβληθεί ένα μικρό τέλος σε κάθε συναλλαγή.

Αναλυτικά, το σχέδιο που φαίνεται να αποτελεί την τελευταία επιλογή της κυβέρνησης προβλέπει τα εξής:

1. Επαναφορά της πρότασης για φόρο στις τραπεζικές συναλλαγές με εξαιρέσεις βεβαίως που μένει να προσδιοριστούν. Δεν έχει «κλειδώσει» επίσης ούτε το ύψος του φόρου, ούτε και από ποιο ποσό και πάνω θα επιβληθεί.

Η παλαιότερη πρόταση έκανε λόγο για φόρο ένα τοις χιλίοις στις συναλλαγές μέσω τράπεζας. Π.χ. για μια πληρωμή αξίας 1.000 ευρώ ο πολίτης θα επιβαρύνεται με ένα ευρώ.

Αν επιβεβαιωθεί το σενάριο για φόρο 0,01% τότε τα έσοδα μπορούν να φτάσουν τα 300 εκατ. ευρώ ενώ υπάρχει και η σκέψη για φόρο 2 τοις χιλίοις κάτι που θα απέφερε έσοδα έως 600 εκατ. ευρώ ετησίως αφού, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, οι ετήσιες τραπεζικές συναλλαγές ξεπερνούν τα 350 δισ. ευρώ.

Οι εξαιρέσεις, ωστόσο, θα πρέπει να είναι αρκετές ώστε να μην αποθαρρυνθούν οι πολίτες από πληρωμές μέσω e-banking. Το πρώτο που πρέπει να προσδιοριστεί είναι το ποσό πάνω από το οποίο θα επιβληθεί ο φόρος. Θα μπορούσε να είναι 500 ευρώ, αν και θεωρείται μικρό ποσό και θα μπορούσε να φτάσει τα 1.000 ευρώ.

Επίσης, θα πρέπει να απαντηθούν ερωτήματα όπως π.χ. αν θα επιβληθεί ο φόρος και στους χαμηλοσυνταξιούχους που σπεύδουν να πάρουν αμέσως τη σύνταξή τους. Ακόμη τι θα γίνει με τη μισθοδοσία των υπαλλήλων που περνά μέσα από τις τράπεζες όπως επίσης κι αν ο φόρος θα επιβληθεί και στις συναλλαγές μέσω ΑΤΜ και e-banking ή και στα γκισέ.

Από την επιβολή ενός τέτοιου φόρου επίσης δεν θα μπορούσαν παρά να εξαιρεθούν και οι συναλλαγές που αφορούν σε πληρωμές φόρων και εισφορών. Διότι θα ήταν αδιανόητο κάποιος να πληρώσει τον ΕΝΦΙΑ ή τον φόρο εισοδήματος ή ακόμη τις εισφορές του στον ΟΑΕΕ και να χρεωθεί και επιπλέον με ένα ή δύο ευρώ.

2. Το δεύτερο μέρος της πρότασης αφορά σε μια «προμήθεια» που θα μπορεί να λαμβάνει αυτόματα το κράτος για κάθε πληρωμή μέσω POS. Δηλαδή, με τα εκατομμύρια των ηλεκτρονικών συναλλαγών που πραγματοποιούνται μετά την επιβολή των capital controls θα μπορούσε να θεσπιστεί ένα μικρό ποσό το οποίο θα ήταν ανεπαίσθητο για τον καταναλωτή αλλά θα αύξαινε σημαντικά τα κρατικά έσοδα. Άλλωστε, παρά τη μεγάλη καθυστέρηση εκτιμάται ότι από τη νέα χρονιά θα καθίσταται υποχρεωτική η κατοχή POS από χιλιάδες επιχειρήσεις με αποτέλεσμα να είναι πιο εύκολη για τους πολίτες η πληρωμή με κάρτα.

Σύμφωνα με στοιχεία της Visa Hellas, η αύξηση της χρήσης χρεωστικών καρτών το 2015 άγγιξε το 83%, σε σχέση με το 2014, από πλευράς τζίρου, φτάνοντας τα 2,2 δισ. ευρώ, ενώ όσον αφορά τον αριθμό των συναλλαγών μέσω χρεωστικών καρτών, η αύξηση το 2015, σε σχέση με το 2014, ξεπερνά το 85% και φτάνει τις 37 εκατομμύρια συναλλαγές.

Παράλληλα, αυξητικές τάσεις καταγράφονται και στις αποκαλούμενες «ανέπαφες συναλλαγές» καθώς το 2015 οι κάρτες ανέπαφων πληρωμών Visa ξεπέρασαν τις 1,5 εκατομμύρια σε αριθμό και γίνονται αποδεκτές σε περισσότερα από 90.000 σημεία (τερματικά POS).

Oι πηγές είσπραξης περισσότερων φόρων από το κράτος

xrimata2

Tα προσωρινά στοιχεία της 16ης Αυγούστου του υπ. Οικονομικών είχε φανεί η μείωση των εσόδων τόσο τον Ιούλιο όσο και το επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου που επιβεβαιώθηκε με τα επίσημα στοιχεία του προϋπολογισμού.

"Mπλόκο "για 150.000 συνταξιούχους που μένουν με προσωρινές συντάξεις

sintaxeis meiwseis

Σε "ομηρία" πρόκειται να μείνει ένας μεγάλος αριθμός συνταξιούχων. Συγκεκριμένα μπλοκάρεται η έκδοση οριστικών αποφάσεων κύριας σύνταξης για 150.000 ασφαλισμένους που παίρνουν μόνο την προσωρινή και οι οποίοι θα περιμένουν άγνωστο για πόσους μήνες μέχρι τα Ταμεία να βγάλουν την τελική τους κύρια σύνταξη.

Έκθεση-ΓΓΔΕ: Τα φτωχά νοικοκυριά "γονατίζουν" από την αύξηση των φόρων

noikokuria

H έκθεση που συνέταξε η Διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού και Οικονομικής Διοίκησης της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών με σκοπό την ενημέρωση των φορολογουμένων αναφορικά με την πορεία και τη διακύμανση των φορολογικών εσόδων αναφέρει ότι τα έσοδα του κράτους αυξήθηκαν μόνο και μόνο από την αύξηση της έμμεσης φορολογίας με αποτέλεσμα να δεχθούν μεγάλο χτύπημα τα φτωχά νοικοκυριά.

Μοσκοβισί: H ελάφρυνση του ελληνικού χρέους θα γίνει με σταδιακά μέτρα

moskovisi new740

Σε ερώτηση του αντιπροέδρου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρη Παπαδημούλη, αναφορικά με τη βιωσιμότητα του ελληνικού δημόσιου χρέους απάντησε ο αρμόδιος Επίτροπος Οικονομικών Πιέρ Μοσκοβισί.

Νέες λίστες επαγγελματιών στο στόχαστρο των ελέγχων της Εφορίας-Όλες οι αλλαγές

forodiafugi

Το κράτος προκειμένου να συγκεντρώσει μεγαλύτερα έσοδα αποφάσισε να επικεντρώσει τους ελέγχους του σε ελευθερους επαγγελματίες και σε όσους έχουν δεχθεί μεγάλες επιστροφές φόρου από την εφορία.

Αυξήθηκε στα 328,3 δισ. ευρώ το Δημόσιο Χρέος

ellada xreosΣύμφωνα με το Δελτίο Δημοσίου Χρέους του ΟΔΔΗΧ, το χρέος αυξήθηκε στα 328,3 δισ. ευρώ από τα 321 δισ. ευρώ στο πρώτο τρίμηνο εξαιτίας της εκταμίευσης της δόσης των 7,5 δισ. ευρώ της πρώτης αξιολόγησης, η οποία τον Ιούλιο ως επί το πλείστον διατέθηκε για την αποπληρωμή των ελληνικών ομολόγων στην ΕΚΤ.

Από τα στοιχεία του Δελτίου προκύπτει ακόμα πως τα ταμειακά διαθέσιμα του Δημοσίου βελτιώθηκαν, φτάνοντας τα 3,1 δισ. ευρώ από 2,08 στα τέλη Μαρτίου αλλά και ότι ο διακριτός λογαριασμός εξυπηρέτησης χρέος αυξήθηκε και από σχεδόν μηδενικός έφτασε τα 5 δισ. ευρώ, ποσό με το οποίο εξοφλήθηκαν τα ομόλογα.

Επίσης ανοδικά κατά 1 δις ευρώ κινήθηκαν και τα repos, τα βραχυπρόθεσμα δάνεια που παίρνει το δημόσιο από φορείς και έφτασαν τα 12 δισ. ευρώ.

Από τα στοιχεία προκύπτει επίσης ότι η μέση διάρκεια του νέου δανεισμού που λαμβάνει η χώρα είναι τα 10,8 έτη και ότι η μέση διάρκεια στο σύνολο του χρέους έχει φτάσει πλέον τα 16,67 χρόνια. Τέλος τα δάνεια για τα οποία έχει δοθεί εγγύηση Δημοσίου αντιστοιχούν σε 13,8 δισ. ευρώ μειωμένα από τα 15,1 δισ. ευρώ του πρώτου τριμήνου.

Οι πληρωμές καταπτώσεων εγγυήσεων μέσα στο πρώτο εξάμηνο έφτασαν στα 676,9 εκατ ευρώ εκ των οποίων 609 εκατ. ευρώ αφορούν στον ΟΣΕ.

Oι δανειστές καταργούν τις 100 δόσεις προς Εφορία και Ταμεία

katasxesi

«Φρένο» στις προθέσεις της κυβέρνησης για επέκταση της ρύθμισης των 100 δόσεων προς το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία έβαλαν οι δανειστές, αρνούμενοι να συναινέσουν σε νέες ευνοϊκές ρυθμίσεις, που επί της ουσίας διογκώνουν τα ληξιπρόθεσμα χρέη όπως υποστηρίζουν.

Στενεύουν τα περιθώρια για να προλάβει η κυβέρνηση τα 20 προαπαιτούμενα εντός του Σεπτεμβρίου

ipoik 740

H κυβέρνηση προσπαθεί με κάθε τρόπο να προλάβει τις προθεσμίες ώστε να υλοποιηθούν εγκαίρως τα προαπαιτούμενα για την εκταμίευση της υποδόσης των 2,8 δισ. ευρώ.

Ελέγχει και τους λογαριασμούς του facebook για φοροδιαφυγή!

facebook 2

Νέο οπλοστάσιο επιστρατεύσει η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων, προκειμένου να αντιμετωπίσει ουσιαστικά τη μάστιγα της φοροδιαφυγής και της μαύρης οικονομίας που υπολογίζεται για την χώρα μας στα 45-50 δισ. ευρώ.

"Καταιγίδα" 30 δισ. φόρων για το διάστημα Σεπτεμβρίου-Ιανουαρίου

foroi 2

Βαθιά το χέρι στην τσέπη θα βάλουν περισσότεροι από 7,5 εκατομμύρια φορολογούμενοι για να ανταποκριθούν στις πληρωμές των φόρων που ζητάει το κράτος από τις αρχές Σεπτεμβρίου μέχρι και τον Ιανουάριο.

Συγκεκριμένα οι φοροδοτικές υποχρεώσεις των φορολογουμένων για το πεντάμηνο διάστημα Σεπτεβρίου-Ιανουραρίου είναι οι εξής:

■ φόρο εισοδήματος,

■ ειδική εισφορά αλληλεγγύης,
■ τέλος επιτηδεύματος,
■ φόρο πολυτελούς διαβίωσης,
■ Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ),
■ ΦΠΑ αυξημένο από 23% σε 24% σε όλα τα νησιά,
■ τέλος σταθερής τηλεφωνίας,
■ αυξημένο ειδικό φόρο σε βενζίνη, πετρέλαιο κίνησης, υγραέριο,
■ αυξημένο ειδικό φόρο κατανάλωσης στο αγροτικό πετρέλαιο,
■ αυξημένο ειδικό φόρο κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης,
■ αυξημένο ειδικό φόρο κατανάλωσης στον καφέ,
■ αυξημένο ειδικό φόρο κατανάλωσης στα προϊόντα καπνού,
■ αυξημένο ειδικό φόρο κατανάλωσης στα ηλεκτρονικά τσιγάρα,
■ νέα τέλη κυκλοφορίας των Ι.Χ. για το έτος 2017.

Όλοι οι φόροι ανά μήνα

Σεπτέμβριος

■ πρέπει να πληρωθούν περίπου 1,8 δισ. ευρώ από τη δεύτερη δόση του φόρου εισοδήματος
■ και η πρώτη δόση του ΕΝΦΙΑ που υπολογίζεται ότι θα είναι στα 600 εκατ. ευρώ

Οκτώβριος

■ έρχεται η δεύτερη δόση του φόρου ακινήτων, που αντιστοιχεί σε περίπου 550 εκατ. ευρώ
■ ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης που θα αυξηθεί από τις 15 Οκτωβρίου 2016 κατά 0,05 ευρώ το λίτρο, από τα 0,23 στα 0,28 ευρώ. Οι λιανικές τιμές πώλησης του καυσίμου θα επιβαρυνθούν με επιπλέον 0,06-0,07 ευρώ το λίτρο. Aκόμη από 1ης Οκτωβρίου επιβάλλεται και ο αυξημένος ειδικός φόρος κατανάλωσης στο αγροτικό πετρέλαιο

Νοέμβριος

■ έρχεται η τρίτη δόση του φόρου εισοδήματος
■ πρέπει να καταβληθεί η τρίτη δόση του ΕΝΦΙΑ, ανεβάζοντας τον λογαριασμό στα περίπου 1,7-1,8 δισ. ευρώ.

Δεκέμβριος

■ θα πληρωθεί η τέταρτη δόση του ΕΝΦΙΑ

■ πάνω από 5 εκατομμύρια κάτοχοι Ι.Χ. αυτοκινήτων και λοιπών οχημάτων θα κληθούν να καταβάλουν τα νέα τέλη κυκλοφορίας για το έτος 2017

Ιανουάριος

■ ποδαρικό κάνει το τέλος 5% σε κάθε μηνιαίο ή διμηνιαίο λογαριασμό σταθερής τηλεφωνίας

■ ολοκληρώνεται η τρίτη φάση της κατάργησης του μειωμένου ΦΠΑ στα νησιά του Αιγαίου. Από 1-1-2017 θα πληρώνουν 50% υψηλότερο ΦΠΑ (24% αντί 16%) και οι κάτοικοι στα νησιά της άγονης γραμμής όπου ισχύει ακόμη η έκπτωση (ενώ έχει καταργηθεί ήδη σε Μύκονο, Σαντορίνη κ.ά.)

■ θα πληρωθεί η πέμπτη και τελευταία δόση του ΕΝΦΙΑ

■ αυξάνονται οι ειδικοί φόροι στα καύσιμα, όπως:
α) ο ΕΦΚ στη βενζίνη θα αυξηθεί από τον Ιανουάριο του 2017 κατά 3 λεπτά το λίτρο (από τα 0,67 στα 0,70)
β) στο πετρέλαιο κίνησης θα αυξηθεί κατά 8 λεπτά το λίτρο (από τα 0,33 στα 0,41)
γ) στο υγραέριο κίνησης ο ειδικός φόρος θα αυξηθεί κατά 10 λεπτά το λίτρο (από τα 0,33 στα 0,43)

Μαζί με ΦΠΑ 24%, η τελική επίπτωση στη λιανική τιμή πώλησης της βενζίνης θα είναι μια ανατίμηση της τάξης των 4 λεπτών ανά λίτρο, με συνέπεια η αμόλυβδη να πωλείται σε τιμές πέριξ των 1,40 ευρώ το λίτρο (με βάση τις σημερινές διεθνείς τιμές των καυσίμων). Στο πετρέλαιο κίνησης η αύξηση του φόρου κατά 8 λεπτά το λίτρο θα έχει ως συνέπεια η μέση λιανική τιμή να υπερβεί το 1,10 ευρώ, ενώ στο υγραέριο κίνησης κατά 12-13 λεπτά το λίτρο

■ αυξάνονται οι ειδικοί φόροι κατανάλωσης στα τσιγάρα και τα λοιπά προϊόντα καπνού. Ο πάγιος φόρος κατανάλωσης που επιβαρύνει τον λεπτοκομμένο καπνό θα αυξηθεί την 1-1-2017 από τα 156,70 στα 170 ευρώ ανά κιλό. Ο αναλογικός φόρος θα αυξηθεί από 20% στο 26% της λιανικής τιμής πώλησης. Το αποτέλεσμα των αυξήσεων αυτών στους ΕΦΚ των τσιγάρων και του καπνού θα είναι να αυξηθούν οι λιανικές τιμές πώλησης κατά 0,50 έως 1 ευρώ ανά πακέτο.

■ ειδικός φόρος κατανάλωσης 10 λεπτά ανά ml επιβάλλεται από 1-1-2017 και στα υγρά που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρονικά τσιγάρα

■ επιβάλλεται ειδικός φόρος και στον καφέ. Από 1-1-2017 θα επιβληθεί ΕΦΚ 2 έως 3 ευρώ ανά κιλό στον καβουρδισμένο καφέ και 4 ευρώ ανά κιλό στον στιγμιαίο. Η επιβολή του φόρου αυτού αναμένεται να επιβαρύνει με αυξήσεις κατά 10%-20% τις λιανικές τιμές πώλησης διαφόρων ειδών καφέ.

ΣΟΚ για 600.000 ιδιοκτήτες που θα πληρώσουν ΕΝΦΙΑ πάνω από 1.000 ευρώ

akinita katoikiaΤο μεγαλύτερο βάρος του φόρου θα πλήξει τη μεσαία τάξη, όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της Καθημερινής της Κυριακής, μετά τις αλλαγές στις οποίες έχει προβεί το υπουργείο Οικονομικών για την ανακατανομή της φορολογικής επιβάρυνσης στα ακίνητα.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα αυτό σημαίνει ότι το 8 έως 10% των ιδιοκτητών θα κληθεί να πληρώσει πάνω από το 30% του φετινού ΕΝΦΙΑ, δηλαδή περισσότερα από 800 εκατομμύρια ευρώ.

Τυχόν αδυναμία αυτών των νοικοκυριών να καταβάλουν τον φόρο που τους αναλογεί ουσιαστικά θα εγείρει αμφιβολίες για τον εισπρακτικό στόχο του φετινού ΕΝΦΙΑ, που ανέρχεται σε 2,65 δισεκατομμύρια ευρώ, προκαλώντας πιέσεις σε ολόκληρο τον προϋπολογισμό.

Δεδομένου μάλιστα ότι ο ΕΝΦΙΑ βεβαιώνεται σε ατομικό επίπεδο, θα υπάρξουν νοικοκυριά που θα κληθούν να πληρώσουν 3.000 έως 4.000 ευρώ, ποσά που πολλοί μεσαίοι αδυνατούν να καταβάλουν σήμερα, τουλάχιστον εμπρόθεσμα. Εαν δεν μπορέσουν να ανταποκριθούν στα πρόσθετα βάρη ο στόχος είσπραξης των 2,65 δισ. ευρώ θα τεθεί υπό αμφισβήτηση.

Υπενθυμίζεται πως η εκκαθάριση του φετινού ΕΝΦΙΑ αναμένεται να γίνει στα τέλη Αυγούστου. Με βάση τον ισχύοντα προγραμματισμό, ο φόρος θα πληρωθεί σε πέντε δόσεις, αρχής γενομένης από τον Σεπτέμβριο.

Κορκίδης: Oι φόροι "κάθισαν" τον τζίρο της καλοκαιρινής αγοράς

korkidis

Στους λόγους που δεν κύλησαν καλά τα πράγρατα για τους εμπόρους το καλοκαίρι όσον αφορά τον τζίρο αναφέρθηκε ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας και του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά Βασίλης Κορκίδης.

Moσκοβισί: Aπόφαση αποκλειστικά της κυβέρνησης ο ΕΦΚ στο κρασί

krasi

H κυβέρνηση αποφάσισε την αύξηση στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στο κρασί  είπε ο Πιερ Μοσκοβισί, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή της ΝΔ Μανώλη Κεφαλογιάννη.

"Κύμα" μαζικών κατασχέσεων τραπεζικών λογαριασμών για χρέη στο Δημόσιο

katasxesi

Το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης έβαλε στον στόχο της τους τραπεζικούς λογαριασμούς για την είσπραξη οφειλών στο Δημόσιο ώστε να διατηρηθεί εντός δημσιονομικών στόχων.

Συγκεκριμένα η ΓΓΔΕ ελέγχει συγκεκριμένες επαγγελματικές ομάδες ελευθέρων επαγγελματιών προκειμένου να αυξηθούν τα έσοδα. Προβλέπεται μεγάλος αριθμός κατασχέσεων ώστε να εισπραχθούν 5 δισ. ευρώ έως το τέλος του χρόνου.

Η υποχρέωση προβλέπει την είσπραξη 1,730 δισ. ευρώ έως τον Σεπτέμβριο και 2,050 δισ. έως τον Δεκέμβριο από τις παλιές οφειλές, ενώ στο μέτωπο των νέων οφειλών έχουν δεσμευτεί για είσπραξη του 21% έως τον Σεπτέμβριο και του 23% έως τον Δεκέμβριο.

Παράλληλα, τα μέτρα αναγκαστικής εκτέλεσης έχουν αρχίσει από τις αρχές του έτους και με δεδομένο ότι τα έσοδα εμφανίζουν υστέρηση θα εντατικοποιηθούν οι προσπάθειες το επόμενο διάστημα. Κάθε μήνα γίνονται πάνω από 100.000 κατασχέσεις σε τραπεζικούς λογαριασμούς οφειλετών του Δημοσίου. Ωστόσο τα αποτελέσματα είναι μάλλον πενιχρά αφού μπορεί οι κατασχέσεις να έχουν αυξηθεί πάνω από 30% σε σχέση με πέρυσι αλλά το μέσο ποσό που εισέπραξε το Δημόσιο από τις κατασχέσεις των λογαριασμών το πρώτο εξάμηνο του 2016 είναι 530 ευρώ.

Από τις 151.000 κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών, το ποσό που μπήκε στα ταμεία της Εφορίας είναι μόλις 80 εκατ. ευρώ, ενώ το 97% των κατασχέσεων αφορά ποσά κάτω των 3.000 ευρώ.

Πάντως το γεγονός ότι υπάρχει η δυνατότητα ηλεκτρονικής αποστολής κατασχετηρίων μέσα από το Μητρώο Καταθέσεων που δίνει τη δυνατότητα στο Δηνόσιο να έχει πλήρη πρόσβαση στους τραπεζικούς λογαριασμούς του οφειλέτη ευνοεί τις μαζικές κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών.

ΤτΕ: To ταμειακό έλλειμμα έφτασε τα 1.807 δισ. ευρώ για το επτάμηνο

ellhnikos xreos

Χειροτέρεψε το ταμειακό έλλειμμα όπως έδειξε το ταμειακό αποτέλεσμα της κεντρικής διοίκησης καθώς έφτασε τα 1.807 δισ. ευρώ για την περίοδο  Ιανουαρίου-Ιουλίου 2016 έναντι ελλείμματος 1.416 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2015, σύμφωνα με ανακοίνωση της Τράπεζας της Ελλάδος.

Tα 10 πιο κερδοφόρα επαγγέλματα στον κόσμο

ekatommuriouxoi

Oι κλάδοι με τους περισσότερους εκατομμυριούχους παρουσιάστηκε από τη συμβουλευτική εταιρεία Capgemini:

Η εφορία χρωστά στους πολίτες 3,821 δισ. ευρώ επιστροφές φόρων!

ipoik 740

H αδικία συνεχίζεται προς τους συνεπείς και καλοπληρωτές πολίτες από το δημόσιο. Μπορεί οι οφειλές των πολιτών προς το δημόσιο να είναι μεγάλες, όμως στην περιπτώσεις αυτών που χαρακτηρίζονται από τη συνέπεια τους στις πληρωμές το δημόσιο τους παρακρατεί χρήματα αντί να προχωρήσει στην επιστροφή τους.

googlenews

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

 
 
 

 

logo m

 

ΠΟΛΙΤΙΚΗ       ΕΛΛΑΔΑ       ΚΟΣΜΟΣ      ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ      ΥΓΕΙΑ      ΖΩΗ      ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ      ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ      ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ      SCIENTECH

 

 


©2024 YSTEROGRAFONEWS - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ