Αστεροειδής θα πλησιάσει τη Γη (video)

meteoritis-ktinos

Ένας τεράστιος αστεροειδής που ονομάστηκε «Κτήνος» από τους αστρονόμους, θα πλησιάσει σε απόσταση 1,15 εκατ. χιλιομέτρων από τη Γη το πρωί της Κυριακής 8 Ιουνίου.

Ο λόγος για τον αστεροειδής 2014 HQ124 ο οποίος έχει επιφάνεια μεγαλύτερη από γήπεδο, με διάμετρο 350 μέτρα και θα περάσει σχετικά κοντά από τον πλανήτη μας σε απόσταση τρεις φορές μεγαλύτερη από εκείνη που μας χωρίζει από τη Σελήνη.

Ο 2014 HQ124, όπως υποδεικνύει και το όνομά του είναι νέα ανακάλυψη (εξ ού και 2014) αφού ανακαλύφθηκε μόλις τον προηγούμενο Απρίλιο από το υπέρυθρο διαστημικό τηλεσκόπιο WISE.

Ο αστεροειδής θα ταξιδέψει με ταχύτητα 14 χιλιομέτρων ανά δευτερόλεπτο και θα πλησιάσει τη Γη στο εγγύτερο σημείο της πορείας του στις 9 το πρωί της Κυριακής (ώρα Ελλάδος).

Το ανησυχητικό βέβαια είναι ότι ο γιγάντιος αστεροειδής έγινε αντιληπτός δύο μόλις μήνες προτού φτάσει σε κοντινή -για τα κοσμολογικά δεδομένα- απόσταση από τον πλανήτη μας.

«Ο HQ124 είναι τουλάχιστον δέκα φορές μεγαλύτερος, ίσως και 20 φορές, από τον αστεροειδή που εξερράγη πέρυσι στο Τσελιάμπινσκ της Σιβηρίας τραυματίζοντας χίλιους ανθρώπους» δήλωσε ο αστρονόμος Μπομπ Σέρμαν του δικτύου τηλεσκοπίων Slooh.

«Αν επρόκειτο να μας χτυπήσει, η ενέργεια που θα απελευθερωνόταν, δεν θα μετριόταν σε χιλιοτόνους, όπως οι ατομικές βόμβες που έδωσαν τέλος στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, αλλά σε μεγατόνους, όπως οι κατοπινές βόμβες υδρογόνου» πρόσθεσε.

Η NASA υποστηρίζει ότι έχει ανακαλυφθεί πάνω από το 90% των κοντινών στη Γη αστεροειδών που έχουν το μέγεθος βουνού ή άλλων ουρανίων σωμάτων διαμέτρου άνω του ενός χιλιομέτρου. Ένας τέτοιος τεράστιος βράχος, αν ποτέ έπεφτε στον πλανήτη μας, θα προκαλούσε ανυπολόγιστες καταστροφές.

Οι μικρότεροι αστεροειδείς είναι πιο δύσκολο να εντοπιστούν. Υπολογίζεται ότι γύρω στους 15.000 (διαμέτρου περίπου 140 μέτρων) πλησιάζουν κατά καιρούς τη Γη, ενώ μόνο το 30% εξ αυτών έχει βρεθεί. Όσον αφορά στους ακόμη μικρότερους, με διάμετρο κάτω των 30 μέτρων, υπάρχουν πάνω από ένα εκατομμύριο που πλησιάζουν τον πλανήτη μας και από αυτούς ούτε το 1% δεν έχει ανιχνευτεί.

Υπενθυμίζεται ότι αυτός είναι ο στόχος της Αποστολής του Διαστημικού Τηλεσκοπίου Sentinel. Το πρόγραμμα θα εγκαινιασθεί το 2018 και αποτελεί την πρώτη αποστολή που θα πραγματοποιηθεί με ιδιωτικά κεφάλαια προς το επονομαζόμενο "βαθύ" διάστημα με στόχο τη χαρτογράφηση του ηλιακού μας συστήματος.

Κατά τον πρώτο χρόνο της λειτουργίας του, ο δορυφόρος Sentinel θα μπορούσε να εντοπίσει περισσότερα από 200.000 αντικείμενα κοντά στην τροχιά της Γης, ενώ ως το 2024 μπορεί να έχει εντοπίσει το 98% των επικίνδυνων διαστημικών αντικειμένων. Παρόλα αυτά, η επιστημονική ομάδα εκτιμά ότι η αποστολή έχει 30% πιθανότητα να εντοπίσει κάποιον αστεροειδή σε τροχιά σύγκρουσης με τη Γη.

Το παρατηρητήριο θα τεθεί σε τροχιά αντίστοιχη με αυτή της Αφροδίτης ώστε να «εποπτεύει» τη Γη. Η θέση του θα του επιτρέψει να παρακολουθήσει διαστημικούς βράχους εντός του ηλιακού συστήματος, που αυτή τη στιγμή παραμένουν αθέατοι από τα συμβατικά τηλεσκόπια λόγω της αντανάκλασης του ηλιακού φωτός.

ΠΗΓΗ: econews.gr