Ο ΣΥΡΙΖΑ εναντίον των καταλήψεων!

Οι καταλήψεις εκατοντάδων σχολείων, κυρίως στην Βόρεια Ελλάδα, αλλά και σε άλλες πόλεις της επικράτειας, με αφορμή την επονείδιστη συμφωνία των Πρεσπών, έφερε στο προσκήνιο το ζήτημα της ηθικής, νομικής και πολιτικής διάστασης του γεγονότος, που αναπόφευκτα τίθεται σε κάθε περίπτωση  κινητοποιήσεων,  ανεξάρτητα από τους λόγους που  τις υπαγορεύουν. 

Ασφαλώς η εντυπωσιακότερη αντίδραση προήλθε από την κυβερνητική πλευρά. Για μια ακόμη φορά ο ΣΥΡΙΖΑ επιβεβαίωσε ότι η αντίληψή του για την δημοκρατία περιορίζεται στην ολοκληρωτικής μορφής πρόταξη των δικών του συμφερόντων και μόνον, σε βάρος αρχών και αξιών που διέπουν μια πράγματι δημοκρατική ευνομούμενη πολιτεία.  Το κόμμα του οποίου ο ηγέτης ξεκίνησε την πολιτική του «σταδιοδρομία»  και έφθασε στην εξουσία πατώντας στην κυριολεξία σ’ αυτόν και μόνον τον «τίτλο τιμής» (καθώς στερείται της δυνατότητας να προβάλει οποιονδήποτε άλλο τίτλο (επιστημονικής, επαγγελματικής, κοινωνικής ή άλλης καταξίωσης), ως καταληψίας του σχολείου του, το ίδιο το κόμμα που θεωρεί ακόμη και την εκτόξευση μολότοφ, την περιφρόνηση   της ανθρώπινης ζωής ή την πρόκληση βλάβης από τον κάθε Κουφοντίνα ή τους Ρουβίκωνες ως «δημοκρατικό δικαίωμα» να εκδηλώνει ανατρεπτικά την αγανάκτησή του για ο,τιδήποτε τον ενοχλεί, το ίδιο το κόμμα που θεωρεί δικαίωμα της κάθε αργόσχολης και ταραχοποιού μειοψηφίας να αναστατώνει και να πλήττει την καθημερινότητα της συντριπτικής πλειοψηφία των πολιτών, το κόμμα που προκλητικά και σε όλα τα επίπεδα παραβιάζει ανερυθρίαστα τη νομιμότητα, αυτό λοιπόν το κόμμα θεωρεί, τώρα, ότι η απόφαση για τις καταλήψεις δεν έχει ληφθεί δημοκρατικά και συνεπώς είναι καταδικαστέα!

Ο  ΣΥΡΙΖΑ έσπευσε να κατατάξει στα «χρυσαύγουλα» και στα «εθνίκια» όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές που συμμετέχουν στις καταλήψεις αυτές, προσφέροντας με αυτή του την στάση μια έξοχη υπηρεσία στη «Χρυσή Αυγή»! Όταν θεωρεί ότι ο ακτιβισμός της τελευταίας είναι σε θέση να αποσπάσει τους μαθητές από την λογική των δικών του καταλήψεων και να τους ωθήσει σε μια άλλη λογική, την οποία δεν αποδέχεται και δεν ελέγχει, τότε   η  ξαφνική όσο και υποκριτική αφύπνιση της «δημοκρατικής» του συνείδησης απλώς υποδηλώνει ότι αρνείται την χειραγώγηση των μαθητών, μόνον όταν δεν εξυπηρετεί τα δικά του ανατρεπτικά σχέδια και τις δικές  του ιδεοληπτικές επιλογές.

Οφείλουμε να ξεκαθαρίσουμε ότι η κατάληψη βρίσκεται εκτός του πλαισίου λειτουργίας του κάθε σχολείου. Ορθότατα ο Κυριάκος Μητσοτάκης καταδίκασε το φαινόμενο, καθώς τα σχολεία πρέπει είναι πάντοτε ανοικτά και να εξυπηρετούν  αποκλειστικά και μόνο τον σκοπό τους, δηλαδή την εκπαίδευση των νέων και την παροχή παιδείας, με την ευρεία έννοια του όρου. Ας θυμηθούμε ότι οι μαθητές των κυπριακών σχολείων, που ήταν στην πρωτοπορία του ξεσηκωμού της Μεγαλονήσου κατά των Άγγλων, πήγαιναν το πρωί στα σχολεία τους και διεκδικούσαν την απελευθέρωση της Κύπρου, με ηρωισμό και αυτοθυσία, χωρίς να παρεμποδίζουν την λειτουργία τους.

Η υποκριτική, επιλεκτική και ιδιοτελής στάση του ΣΥΡΙΖΑ πηγάζει από την αλλεργία που αισθάνονται τα σταλινοθρεμμένα στελέχη του για κάθε έκφραση πατριωτισμού και για κάθε αφύπνιση εθνικής συνείδησης. Όταν, με πρώτο τον Τσίπρα, δίδασκαν και υποκινούσαν τις καταλήψεις, τις οποίες τώρα και μόνον για το θέμα της συμφωνίας των Πρεσπών τις επικρίνουν και τις καταδικάζουν, όφειλαν να έχουν κατανοήσει ότι, κάποια στιγμή, η ιερή αγανάκτηση, την οποία με κάθε μέσον προσπαθούσαν να διεγείρουν εναντίον του «παλαιού κατεστημένου» και της «κρατικής εξουσίας» που δεν ήταν δική τους, θα εκδηλωνόταν, με τον ίδιο τρόπο και εναντίον των δικών τους επιλογών και αποφάσεων…

Η ευθύνη του ΣΥΡΙΖΑ για την «καταληψιακή» λογική των μαθητών είναι, με βάση την ιστορία του, αποκλειστικά και μόνον δική του ευθύνη. Η Χρυσή Αυγή, ως ακραίο και ανατρεπτικό κόμμα, δεν κάνει τίποτε περισσότερο από το να μιμείται την λογική και τις πρακτικές του ΣΥΡΙΖΑ, ιδίως μάλιστα σε ότι αφορά την έλλειψη σεβασμού στους θεσμούς, την συστηματική παραβίαση της νομιμότητας, την απαξίωση του (λοιπού) πολιτικού κόσμου και την περιφρόνηση της «δημοκρατίας» ως αναγκαίου πλαισίου δράσης και πολιτικού λόγου. Ποιος δεν θυμάται την μεγαλοπρεπή «μούντζα» του παρελαύνοντα «προοδευτικού» μαθητή, που χειροκροτήθηκε μανιωδώς από τον ΣΥΡΙΖΑ και τις συλλογικότητες που ο ίδιος εξέθρεψε, απλά και μόνον επειδή εντασσόταν στην καλλιέργεια του μίσους, της χλεύης και της ανυπακοής που εξυπηρετούσαν τη κατάληψη της εξουσίας και μάλιστα με τον τρόπο που την εννοεί η ολοκληρωτική σκέψη της πρωθυπουργικής συντρόφου; 

Όμως, όταν ο μαθητής «διδάσκεται» την ανατροπή και την καταστροφή των πάντων, αντι να συγκεντρώνεται στα μαθήματά του, όταν  ο μαθητής «διδάσκεται» την δημοκρατία, εννοούμενη ως σύστημα που επιτρέπει την υπονόμευση των θεσμών της και την διαστρέβλωση της ιδέας της, όταν  ο μαθητής «διδάσκεται» την οχλοκρατία, το πεζοδρόμιο και τις μολότοφ, τότε η ευθύνη ανήκει στον σταλινοφασίζοντα «δάσκαλο» που, αντι να φροντίζει την «παιδεία» και την  διάπλαση δημοκρατικής συνείδησης, εξαντλείται στην χειραγώγηση των μαθητών, στην πλήρη άρνηση του «λόγου» και του «διαλόγου» και στην εξύψωση του «παραλόγου»…  

Βεβαίως, η διαμαρτυρία για την «συμφωνία των Πρεσπών», δεν έχει καμιά σχέση με τις διαμαρτυρίες που εξέφραζαν και εκφράζουν οι καταληψίες τύπου Τσίπρα. Η ανάπτυξη εθνικής συνείδησης αποτελεί συνταγματικό στόχο της Παιδείας μας. Ακριβώς γι’ αυτόν τον λόγο οι μαθητές οφείλουν να μαθαίνουν ότι, η αγάπη προς την Πατρίδα δεν πρέπει να εκδηλώνεται με συμπεριφορές που κατατείνουν στην παρεμπόδιση της λειτουργίας των θεσμών, στην καταστρατήγηση της δημοκρατίας ως αντίληψης και νοοτροπίας και στην υιοθέτηση μεθόδων που απέβλεπαν και αποβλέπουν στην υιοθέτηση πρακτικών που, κατ’ ουσίαν, εκτρέπουν τον μαθητή από τους στόχους του και διευκολύνουν την υποταγή του σε ολοκληρωτικές μεθοδεύσεις. Οι μαθητές έχουν την δυνατότητα να εκδηλώνουν τα πατριωτικά τους αισθήματα με το σχολείο τους να λειτουργεί και χωρίς να δίνουν το δικαίωμα εκμετάλλευσής τους σε ψευδοϊδεολόγους των εκατέρωθεν άκρων, που θέλουν να υποτάξουν, κατά περίπτωση, την πατριωτική τους συνείδηση στην λογική των αναχρονιστικών ιδεοληψιών τους.

 ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Booking.com