Αυτοκίνητο οδηγείται μόνο του

google-car

ΣΑΝ ΦΡΑΝΣΙΣΚΟ. Ηλεκτρικό αυτοκίνητο χωρίς οδηγό, τιμόνι και φρένα παρουσίασε χθες η Google, επιστέγασμα πολλών ετών έρευνας και δοκιμών.

Το μικρό ηλεκτρικό όχημα διακρίνεται για τη λιτότητα του εξοπλισμού του: δύο καθίσματα, δύο κουμπιά και μία οθόνη, που εμφανίζει τη διαδρομή. Η αυτόματη πλοήγηση επιτυγχάνεται χάρη σε συνδυασμό αισθητήρων λέιζερ και ραντάρ, που ελέγχουν πλήρως την πέδηση, την κατεύθυνση και την επιτάχυνση. Για την ώρα, υπάλληλοι της Google παρακολουθούν τη συμπεριφορά των οχημάτων όταν αυτά κινούνται στον δρόμο.

Παρότι πολλοί χαρακτήρισαν το επαναστατικό όχημα «γλυκούλι», η υποδοχή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συνοδεύθηκε από σαρκαστικά και υποτιμητικά σχόλια, στα οποία το όχημα παρομοιάζεται με αυτοκίνητο για στρουμφάκια ή με παιδικό κουβαδάκι.

Τα αυτοκίνητα της Google θα χρησιμοποιούν το εκτενές χαρτογραφικό δίκτυο των Google Maps για τη χάραξη πορείας. Ο οδηγός θα μπορεί να «καλεί» το όχημά του μέσω εφαρμογής «έξυπνου» κινητού τηλεφώνου. Μόλις λάβει το μήνυμα μέσω της εφαρμογής, το Google Car θα σπεύδει να μεταβεί στο σημείο που του έχει υποδείξει ο ιδιοκτήτης του. Τα μοναδικά όργανα χειρισμού που διαθέτει το αυτοκίνητο της Google, θα είναι ένα κουμπί «Stop/Go» και ένας μοχλός έκτακτης ανάγκης.

Ο επικεφαλής του προγράμματος αυτόματης οδήγησης της Google, Κρίστοφερ Ερμσον, λέει ότι το όχημα θα έχει αυτονομία 160 χλμ., ενώ ο κινητήρας του θα αποδίδει ιπποδύναμη ίση με αυτή ενός ηλεκτρικού Fiat 500e, δηλαδή γύρω στους 110 ίππους.

Σε σχόλιό του στην προσωπική του ιστοσελίδα, ο κ. Ερμσον εξηγεί:«Προτεραιότητά μας υπήρξε η ασφάλεια. Οι αισθητήρες δίνουν τέλος στα τυφλά σημεία και είναι ικανοί να εντοπίζουν πολλά αντικείμενα σε απόσταση 250 μέτρων προς κάθε κατεύθυνση, ιδιαίτερα χρήσιμο σε πολυσύχναστες διασταυρώσεις και στους δρόμους των πόλεων. Η ανώτατη ταχύτητα των πρώτων οχημάτων θα είναι 40 χλμ. την ώρα. Στο εσωτερικό, η έμφαση δόθηκε στην άνεση, χωρίς πολυτέλεια».

Το Google Car διαθέτει δύο ξεχωριστά συστήματα πέδησης, περιορίζοντας τις πιθανότητες δυσλειτουργίας των φρένων. Το μπροστινό τμήμα του αυτοκινήτου είναι κατασκευασμένο από αφρώδες υλικό, ενώ το παρμπρίζ είναι πλαστικό, ελαχιστοποιώντας το ενδεχόμενο τραυματισμών για τους επιβαίνοντες, αλλά και για παριστάμενους στο ατύχημα πεζούς.

Μέσα στο καλοκαίρι, στόλος τέτοιων αυτοκινήτων θα βγει στους δρόμους του Μάουντεν Βιου, έδρα της Google κοντά στο Σαν Φρανσίσκο. Αν όλα πάνε καλά, τα Google Car μπορεί να κάνουν την εμφάνισή τους στους δρόμους μέσα στο 2015.

Η υιοθέτηση αυτόματων οχημάτων χωρίς οδηγό αποτελεί πάγια επιδίωξη του ιδρυτή της Google, Σεργκέι Μπριν, που υπογράμμισε τις ελλείψεις στα δημόσια μέσα μεταφοράς, που πλήττουν τους κατοίκους των περισσότερων αμερικανικών πόλεων.

ΠΗΓΗ: Καθημερινή - REUTERS

googlenews

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

 
 
 

 

logo m

 

ΠΟΛΙΤΙΚΗ       ΕΛΛΑΔΑ       ΚΟΣΜΟΣ      ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ      ΥΓΕΙΑ      ΖΩΗ      ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ      ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ      ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ      SCIENTECH

 

 


©2024 YSTEROGRAFONEWS - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ