Opel Grandland X Turbo 130PS ... πρόταση κορυφής

του Δημήτρη Κληρονόμου

Επαυξανοντας  την γκάμα των  "Χ", την οποία ξεκίνησε στο τέλος του 2012 με το MOKKA X, η Opel συνέχισε με δυό νέα μοντέλα. Τον Μάρτιο του 2017 με το GROSSLAND X  και τον Σεπτέμβριο του 2017 με το GRANDLAND X, που αποτελεί και το μεγαλύτερο μοντέλο της,στην κατηγορία  των  CROSSOVER/SUV,στην οποία  όπως αποδεικνύεται δίνει μεγάλη  βαρύτητα, επιζητώντας να απαντήσει στον ιδιαίτερα έντονο ανταγωνισμό που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια,σε βάρος των MPV,που φαίνεται πως χάνουν διαρκώς έδαφος.


Η συνεργασία της εδώ και αρκετά χρόνια με την Πεζώ,πού τελικά κατέληξε στην εξαγορά της απο την Γαλλική φίρμα,της έδωσε νέες δυνατότητες απο πλευράς ανταγωνισμού καθώς η κοινή παραγωγή μοντέλων εξασφαλίζει χαμηλότερο κόστος κατασκευής, γεγονός που επιτρέπει, καλύτερες τιμές αγοράς και ταυτόχρονα την υιοθέτηση και εφαρμογή περισσότερων και πιό προηγμένων τεχνολογικών λύσεων,από τις οποίες και κατακλύζεται το GRANDLAND,ακόμη και στις βασικές του εκδόσεις.

2039908 6werfqetox whr


ΜΕ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ

Η κοινή παραγωγή με το 3008 της Πεζώ,δεν διακρίνεται πουθενά εξωτερικά καθώς η Γερμανική φίρμα προτίμησε να διατηρήσει την δική της εταιρική  ταυτότητα και σχεδιαστική ανεξαρτησία ,απευθυνόμενη σε ένα σαφώς διαφοροποιούμενο αγοραστικό κοινό,πιστό εδώ και πάρα πολλά χρόνια,στις αξίες της Όπελ.

Η μεγάλη τραπεζοειδής μάσκα,τα μοντέρνα φωτιστικά σώματα στοιχεία της νέας εταιρικής εμφάνισης,τα νεύρα που διατρέχουν όλο το μήκος του αμαξώματος,η χαρακτηριστική " κουπέ"κλίση της οροφής στο πίσω μέρος,οι τονισμένοι θόλοι των τροχών,το ύψος απο το έδαφος,τα πλαστικά προστατευτικά των μαρσπιέδων κλπ,τονίζουν τον ξεχωριστό και περιπετειώδη χαρακτήρα του οχήματος,το οποίο δείχνει απο μακριά...Όπελ.


ΕΥΡΎΧΩΡΟ ΚΑΙ ΑΝΕΤΟ

Με εξωτερικό μήκος 4.48 μέτρα ( ΜΟΚΚΑ Χ 4.28 μέτρα, CROSSLAND Χ 4.21 μέτρα) , πλάτος 1.86  μέτρα και μεταξόνιο  2.675  χλστ,ανήκει στα μεγαλύτερα μοντέλα  της κατηγορίας του,ικανοποιόντας όσους αρέσκονται στα ευμεγέθη αμαξώματα , εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα χώρους για πέντε επιβάτες.

2039938 g0nl8pe3po whr

Τέσσερα άτομα θα βολευτούν με πλήρη άνεση στα μακρινά ταξίδια ενώ και ο  μεσαίος πίσω επιβάτης θα βολέψει εύκολα τα πόδια του,λόγω της απουσίας τούνελ ,δεδομένου οτι δεν υπάρχει τετρακίνηση,παρ ότι τη εμφάνιση του οχήματος εύκολα πείθει για κάτι τέτοιο.

Ο  χώρος αποσκευών απο τους μεγαλύτερους στην κατηγορία ξεκινά από τα 514 λίτρα με διπλό πάτωμα και φθάνει τα 1652 λίτρα με την ιδιαίτερα εύκολη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.Στον έξτρα εξοπλισμό  προσφέρεται και  αυτόματα ανοιγόμενη πόρτα,όταν περάσεις το πόδι σου κάτω από τόν πίσω προφυλακτήρα,η οποία κλείνει και αυτόματα με το πάτημα  ενός διακόπτη.


ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΤΗΤΑ

Σχεδιάση ταμπλό,ποιότητα υλικών,φινίρισμα,συναρμογή κλπ συνδυάζονται με την πολυτέλεια και το αποτέλεσμα εντυπωσιάζει.

Οι  καθαρές σχεδιαστικές  γραμμές,τα μαλακά υλικά επενδύσεων και η απουσία πολλών διακοπτών,  μαρτυρούν την σύγχρονη και μοντέρνα σχεδιαστική αντίληψη.
Ο πίνακας οργάνων είναι αναλογικός, ευανάγνωστος με μια ψηφιακή οθόνη πολλαπλών ενδείξεων στο κέντρο.

Η μεγάλη οθόνη αφής, 7 ή 8 ιντσών ανάλογα της έκδοσης, αποδεικνύεται αρκετά εύκολη στην χρήση της με λίγη εκμάθηση , προσφέροντας άφθονες δυνατότητες συνδεσιμότητας,πλόγησης και ψυχαγωγίας κλπ.

2039956 81rerpgu3n whr

Απο πλευράς εξοπλισμού, ακόμη και  οι βασικές εκδόσεις είναι πληρέστατες,με ζάντες αλουμινίου,σύστημα πολυμέσων ,ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέπτες,φώτα ημέρας LED,αισθητήρες βροχής,προβολείς ομίχλης,αυτόματα φώτα  κ.α.

2039962 yd1vgteh18 whr

Επι πλέον υπαρχει μια τεράστια λίστα συστημάτων ασφαλείας που εντυπωσιάζει,οπως κάμερα οπισθοπορείας  360 μοιρών,ανίχνευση  πεζών με αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση παρκαρίσματος,αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας κ.ά, χωρίς να ξεχνάμε το σύστημα  OnStar,που διαθέτει πάρα πολλές χρήσιμες υπηρεσίες.

2040040 uu28se5w2j whr


1200 ΚΑΙ 130 ΙΠΠΟΙ

Για την κίνηση του προσθιοκίνητου GRANDLAND Χ, υπάρχουν ,ένας τούρμπο βενζινοκινητήρας 1199 κυβικών εκατοστών  130 ίππων και ο γνωστός τούρμπο ντίζελ των 1560 κυβικών εκατοστών των 120 ίππων και ένας νέος δίλιτρος ντίζελ 177 ίππων.

Ο νέος υπερτροφοδοτουμενος βενζινοκινητηρας, που έρχεται να απαντήσει στις ντίζελ, είναι τρικυλινδρος, άμεσου ψεκασμού, με χωρητικότητα 1200 κυβικών εκατοστών και αποδίδει 130 ιππους με άνεση και ροπή 230Nm.Ιδιαιτερα προσεγμένος σχεδιαστικά, δεν θορυβει ούτε παρουσιάζει κραδασμούς, έχει πολύ καλή ελαστικότητα και τραβά από χαμηλά.

Αντιμετωπίζει εύκολα τα 1360 βάρους του αμαξώματος, στα οποία και εξασφαλίζει, επιτάχυνση 11.3 δευτερολεπτων για τα 0-100 χλμ και τελική ταχύτητα 188+ χλμ/ωρ, επιδόσεις που κρίνονται πολύ καλές για την κατηγορία του,και οφείλονται κατά πολύ και στην άριστη συνεργασία του, με το πολύ καλά κλιμακωμενο, εξαρι κιβώτιο ταχυτήτων.

Η συνεργασία αυτή φαίνεται και στην κατανάλωση, όπου με μαλακό πόδι, μπορείς να πετύχεις τιμές 6.5-7. 0 λίτρων και μόνον αν το πιέσεις πολύ ανεβαίνει στα  8.2-8.5 λίτρα. Μια μέση τιμή πάντως 7.2 λίτρων είναι κάτι που μπορείς σίγουρα να υπολογίσεις.

Ο ντίζελ των 1560 κ.εκατοστών εμφανίζει τους 120 ίππους στις 3750 στροφές και ροπή στρέψης 300 Nm στις 1750 στροφές και είναι σύγχρονος,πολιτισμένος και αρκετά ήσυχος,χωρίς κραδασμούς και κροταλίσματα.

Η ελαστικότητα είναι καλή πάνω από τις 1500 στροφές και οι 120 ίπποι αρκετοί για να εξασφαλίσουν στα 1350 κιλά του αμαξώματος,επιτάχυνση 11.9 δευτερολέπτων για τα 0-100 χλμ/ωρ και τελική ταχύτητα 187 χλμ/ωρ,τιμές που υπολείπονται ελαφρά της βενζινοκίνητης έκδοσης των 130 ίππων.Δεν αφήνουν όμως περιθώρια για παράπονα και εξασφαλίζουν αξιόλογους ρυθμούς κίνησης τόσο στους ορεινούς όσο και στους αυτοκινητόδρομους συνδυαζόμενοι με ένα αρκετά  εύχρηστο και ακριβές 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων με καλή κλιμάκωση. Φυσικά προσφέρεται  και ένα 6άρι αυτόματο για όσους επιθυμούν πέρισσότερη άνεση και ευκολία κίνησης.image.png

Απο πλευράς κατανάλωσης μπορεί κανείς να υπολογίζει σε 6.0 με 6.3 λίτρα.100 χλμ με μαλακό πόδι και κάτω απο τα 7.0 λίτρα αν δεν προσέχει πολύ και πιέζει το μοτέρ. Τιμές καλές για την κατηγορία,το βάρος και τον  όγκο του αμαξώματος.


ΠΕΝΤΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΙΝΗΣΗΣ

Τετρακίνηση δεν υπάρχει,υπάρχει όμως μια σύγχρονη αντιμετώπιση του θέματος, που δεν προσθέτει βάρος και κατανάλωση,ούτε κοστίζει ακριβά και εξασφαλίζει πολύ καλά αποτελέσματα.Πρόκειται  για το  Grip Control που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα ανάμεσα στα καθίσματα και διαθέτει έναν περιστροφικό διακόπτη πέντε ηλεκτρονικών προγραμμάτων,που αυξάνουν και προσαρμόζουν την πρόσφυση των πρόσθιων κινητηρίων τροχών,ανάλογα με την επιλογή  του οδηγού,στα δύσκολα σημεία ,όπως λάσπη,χιόνι,άμμο,βρεγμένο και γλιστερό οδόστρωμα κλπ.


ΕΜΠΝΕΕΙ ΟΔΗΓΙΚΑ

Ο οδηγός κάθεται αρκετά ψηλά,έχει πολύ καλή ορατότητα εμπρός και πλευρικά και βρίσκει εύκολα την θέση που του ταιριάζει,με το τιμόνι και τον επιλογέα ταχυτήτων σε σωστές θέσεις,ενώ εύχρηστοι κσι προσιτοί είναι μοχλοί και διακόπτες.

Αναρτήσεις και σύστημα διεύθυνσης είναι ρυθμισμένα και προσαρμοσμένα στην γενικότερη αντίληψη και θεωρία της Όπελ για ασφάλεια και άνεση.
Και όντως το πιό πρόσφατο και τεχνολογικά προηγμένο, μοντέλο του Γερμανικού εργοστάσιου είναι πρώτα απ όλα ασφαλές και άνετο.


2039923 ecs42lh388 whr
Είναι σταθερό σε κάθε περίπτωση εμπνέοντας εμπιστοσύνη στον οδηγό,έχει πολύ καλή κατευθυντικότητα στις υψηλές ταχύτητες,εμφανίζει περιορισμένες κλίσεις παρά το ύψος του από το έδαφος,αντιδρά θετικά στις ξαφνικές αλλαγές κατεύθυνσης, δεν πλέει ούτε βυθίζεται στις ξαφνικές επιβραδύνσεις,ενώ  ικανοποιητική  είναι η αίσθηση και η ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης.

Στις εκτός δρόμου διαδρομές το Grip Control σε συνδυασμό με την απόσταση του αμαξώματος απο το  έδαφος ,προσφέρει αρκετές δυνατότητες ασφαλούς κίνησης,σε χώμα,λάσπη,χιόνι, σαθρά και ολισθηρά εδάφη κλπ,δικαιολογόντας σε σημαντικό βαθμό, την περιπετειώδη εμφάνιση του οχήματος.
Η άνεση είναι ένα ακόμη ισχυρό πλεονέκτημα του οχήματος.Η ανάρτηση κρατά μακριά από τους επιβάτες τις περισσότερες εδαφικές ανωμαλίες,δεν θορυβεί ούτε και τερματίζει, εξασφαλίζοντας υποδειγματική ποιότητα κύλησης και ησυχία σε κάθε περίπτωση.

Τέλος ισχυρά (39.8 μέτρα απόσταση ακινητοποιήσης απο τα 100 χλμ/ωρ)και ανθεκτικά αποδεικνύονται τα φρένα και πολύ καλή η αίσθηση του πεντάλ.


ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Εντυπωσιακό και ολοκληρωμένο , απο κάθε άποψη το νέο 1200 των 130 ιππων,προσφέρει ασφάλεια και άνεση,κορυφαίο επίπεδο τεχνολογικής εξέλιξης,προηγμένα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και πρόληψης ατυχήματος,πολύ καλή οδική συμπεριφορά,αυξημένες ικανότητες κίνησης εκτός ασφάλτου,υποδειγματική ποιότητα κύλησης,ευκολία οδήγησης,καλές επιδόσεις, λογική κατανάλωση και ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα επίπεδα εξοπλισμού απο τις βασικές κιόλας εκδόσεις.Και όλα αυτά σε απόλυτα ανταγωνιστικές τιμές αγοράς στην κατηγορία του.

 ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Booking.com

 

emfylies idees

symmaxia

 Copyright © 2019 YSTEROGRAFO NEWS