Νέο Citroen C3 1.2 Puretech 82 PS ... με άρωμα Crossover  [test]

Νέο Citroen C3 1.2 Puretech 82 PS ... με άρωμα Crossover  [test]

 του Δημήτρη Κληρονόμου

Το νέο σουπερμίνι της Σιτροέν είναι μακρύτερο ,φαρδύτερο, χαμηλότερο και ποιό ευρύχωρο του προκατόχου του.Ομως αυτα δεν αρκούσαν για να ξεχωρίσει απο τους αντιπάλους του,πράγμα το οποίο επιθυμούσαν ιδιαίτερα, οι άνθρωποι του εργοστασίου αποσκοπόντας να του προσδώσουν μια διακριτή ξεχωριστή ταυτό- τητα.Ετσι ο καλύτερος τρόπος ήταν να ακολουθήσει την νέα σχεδιαστική άποψη,όπως αυτή εκφράσθηκε,με ιδιαίτερη εμπορκη επιτυχία στην περίπτωση του C 4 CACTUS: Αίσθηση crossover,πρωτότυπες και αντισυμβστικές γραμμές,εύκολα αναγνωρίσιμη εργοστασιακή εικόνα,προηγμενη τεχνολογία και προσαρμογή στις προσωπικές απαιτήσεις του αγοραστή μέσω των άφθονων χρωματικών και όχι μόνον, επιλογών.


ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ

Στην τρίτη γενιά του, το αυτοκίνητο που έχει πουλήσει περισσότερα από 3.5 εκατομμύρια αντίτυπα από το 2002 ως σήμερα, ξεχωρίζει από μακριά οτι είναι Σιτροέν, ακολουθεί τις σχεδιαστικές λύσεις του Cactus και δείχνει να ξεχωρίζει από τα γνωστά σχήματα του ανταγωνισμού,προτάσσοντας την δική του προσωπικότητα.

c3 2
Τα πρόσθια λεπτά φωτιστικά σώματα ημέρας που βρίσκονται ψηλά σε άλλο επίπεδο απο τους προβολείς,τα στοιχεία απο το DS3 που διακρίνονται στην ουρά,τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά γύρω-γύρω σε φτερά και μασπιέ, τα airbumps στις πόρτες και οι χρωματικοί συνδυασμοί στις πλούσιες εκδόσεις, διαμορφωνουν μια ξεχωριστή προσωπικότητα με άρωμα crossover,που πολλοί θα ερωτευθούν.


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΧΩΡΟΙ

Η ίδια μοντέρνα αντίληψη διακρίνει και το σαλόνι, σε συνδυασμό με την καλή εκμετάλλευση χώρων.Είναι χαρακτηριστικό ότι το μετατρόχιο του νέου μοντέλου είναι αυξημένο κατά 7.5 πόντους και το συνολικό μήκος κατά 5.5 πόντους.Τέσσερα ως πέντε άτομα μπορούν να βολευθούν χωρίς μεγάλες υποχωρήσεις ,τα πίσω έχουν πλέον περισσότερο χώρο για τα πόδια τους,κάθονται μάλιστα αρκετά ψηλά απολαμβάνοντας καλήτερη ορατότητα.

Ευρύχωρο και πρακτικό είναι και το πόρτ μπαγκάζ με χωριτικότητα 300 λίτρων και τετραγωνισμένο σχήμα καταφέρνοντας να βολέψει αρκετές αποσκευές.
Η μοντέρνα,ξεχωριστή αλλά ταυτόχρονα λιτή εσωτερική άποψη σχεδίασης του Cactus έχει βρεί θέση και στο νέο C3.Το ταμπλό διακρίνεται ,για τις ευθείες λιτές γραμμές του,η εμφάνιση του οποίου μπορεί να αλλάξει ανάλογα με τις επιλογές του αγοραστή , για την εντυπωσιακή αιωρούμενη οθόνη αφής,την καλή ποιότητα υλικών επένδυσης και φινιρίσματος και την πρακτικότητα του.Τα πρόσθια καθίσματα θυμίζουν πολυθρόνες και οι χειρολαβές των θυρών....βαλίτσες. Οι αεραγωγοί ειναι αρκετοί,όπως και οι θέσεις και θήκες μικροαντικειμένων.

new C3 interior

Ο πίνακας οργάνων διαθέτει κλασσικά αναλογικά ευανάγνωστα όργανα,.Αντίθετα η 7άρα οθόνη αφής είναι ιδιαίτερα προηγμένη συγκεντρώνοντας τις περισσότερες από τις απαραίτητες λειτουργίες και καταργόντας αρκετούς διακόπτες,διαθέτει αναλόγως της έκδοσης πλοήγηση 3D και μπορεί να δεχθεί μάλιστα και φωνητικές εντολές .


ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Εκείνο όμως που εντυπωσιάζει περισσότερο στο νέο C3 είνσι το επίπεδο εξοπλισμού ακόμη και στην βασική έκδοση,που περιλαμβάνει περισσότερα απο τον ανταγωνισμό,ενώ το σύνολο του εξοπλισμού στις πλουσιότερες εκδόσεις,διαθέτει στοιχεία,που σπάνια εμφανίζονται στην κατηγορία.Οπως τα συστήματα προοειδοποίησης αλλαγής λωρίδας,κούρασης του οδηγού,επίβλεψης τυφλού σημείου,πλοήγηση 3D κ.α.Ομως αυτό που εμφανίζεται για πρώτη φορά ειναι η κάμερα στην βάση του κεντρικού καθρέπτη,με φακό 120 μοιρών,που καταγράφει συνεχώς τα συμβαίνοντα στο δρόμο,με δυνατότητα αποτύπωσης και αποστολής σε φωτογραφία ή βίντεο.Σε περίπτωση ατυχήματος μάλιστα σποθηκεύει ,για 30" πριν και 60"μετά, τα συμβάντα.Ακόμη και την ενεργοποίηση του ESP καταγράφει κατά περίπτωση.Όντως εντυπωσιακό και χρήσιμο.


ΗΣΥΧΙΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στην βασική του έκδοση το νέο μοντέλο διατίθεται στην χώρα μας, με τον τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.199 κ.εκατοστών με τους δυό επικεφαλής εκκεντροφόρους,που αποδίδει,82 ίππους στις 5750 στροφές και ροπή στρέψεως 12.0 χλγμ στις 2750 στροφές .Είναι ήσυχος,χωρίς κραδασμούς , μπορεί να δουλεύει ακόμη και στις 1000 στροφές με 4η ή πέμπτη ταχύτητα χωρίς διαμαρτυρίες ενώ στις μεσαίες στροφές δείχνει δυνατότερος απ ότι θα περίμενες.Με δεδομένο το βάρος των περίπου 1055 κιλών ,μπορεί και καλύπτει τα 0-100 χλμ/ωρ σε 14.4 δευτερόλεπτα και φθάνει τα 177 χλμ/ωρ σε τελική.Στην πόλη αποδεικνύεται ευχάριστος και απροβλημάτιστος και στους ανοικτούς δρόμους με χαλαρούς ρυθμούς ικανοποιεί με την απόδοση και την οικονομία του.Με το αυτοκίνητο φορτωμένο και γρήγορους ρυθμούς χρειάζεται πίεση βέβαια,αλλά και πάλι ειναι ήσυχος κσι οικονομικός.Θα μπορούσε μάλιστα να θεωρηθεί σαν η απάντηση στους πετρελαιοκινητήρες, για τους οποίους πρέπει να πληρώσεις περισσότερα.

Η μέση κατανάλωση του κυμαίνεται κοντά στα 6.2- 6.6 λίτρα/100 χλμ,τιμή καλή για έναν κινητήρα βενζίνης τέτοιου κυβισμού και μπορεί να πέσει και χαμηλότερα με μαλακό δεξί πόδι και χαλαρούς ρυθμούς.

Βέβαια υπάρχει και η τούρμπο έκδοση των των 110 ίππων του ίδιου κινητήρα, με αισθητά καλύτερες επιδόσεις,αλλά όλα εξαρτώνται απο την χρήση για την οποία προορίζει κανείς το αυτοκίνητο.


ΕΥΧΑΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΑΝΕΤΟ

Η Σιτροέν θέλησε να διατηρήσει τις παραδοσιακές αξίες της φίρμας,καθιστώντας το νέο μοντέλο το πιό άνετο της κατηγορίας του,δεδομένου ότι όλα σχεδόν τα ανταγωνιστικά μοντέλα, ακόμη και τα Γαλλικά, έχουν πάψει να είναι άνετα και ξεκούραστα στο δρόμο,στοχεύοντας σε σπόρ χαρακτητιστικά, με αντίστοιχες ρυθμίσεις της ανάρτησης.

Ο οδηγός κάθεται σχετικά ψηλά,σαν σε μικρό crossover, το κάθισμα του ,όπως και του συνοδηγού, είναι φαρδύ και άνετο και το τιμόνι ρυθμίζεται πολλαπλά,ώστε να βρεί εύκολα την θέση που του ταιριάζει.

Οι αναρτήσεις,Μακ Φέρσον μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω,είναι προσανατολισμένες στήν άνεση που συνδυάζεται με καλή ποιότητα κύλησης και χαμηλούς αεροδυναμικούς θορύβους.Δεν έχουν σπόρ χαρακτηριστικά ούτε ανάλογες αντιδράσεις,όμως δεν παρουσιάζουν αισθητές κλίσεις στις γρήγορες στροφές ούτε και πλεύσεις στις υψηλές ταχύτητες,ενώ συνδυάζονται με μια ηλεκτρική κρεμαγιέρα,καλής απόκρισης και πληροφόρησης.

Οδηγικά το αυτοκίνητο εμπνέει εμπιστοσύνη στο δρόμο,διαθέτει ένα ομοιογενές και άκαμπτο πλαίσιο,ελέγχεται εύκολα,δεν υποστρέφει ούτε αναπηδά,απλά δεν έχει χαρακτήρα σπόρ.Τελικά βέβαια αποδεικνύεται πιο ευχάριστο στις πολύωρες διαδρομές από τον "σπόρ"ανταγωνισμό και αυτό ακριβώς ήθελε να πετύχει η Σιτροέν και τα κατάφερε με το παραπάνω.Θετικά τέλος είναι τα σχόλια για την αίσθηση, την απόδοση και την αντοχή των φρένων.

 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Το νέο C3 είναι ένα μεγάλο βήμα για την Σιτροέν,που επιθυμεί να δείξει τις δυνατότητες της και τα σχέδια της για τα επόμενα χρόνια.Ξεχωριστό σχεδιαστικά,ευρύχωρο,πρακτικό,ευχάριστο, ξεκούραστο, οικονομικό και τεχνολογικά προηγμένο,έχεις όλες τις δυνατότητες, στις διάφορες εκδόσεις του,να αποτελέσει μια ακόμη εμπορική επιτυχία,διαφοροποιούμενο θετικά απο τον ανταγωνισμό σε αρκετά σημεία.Ειδικά η έκδοση των 82 ίππων αποτελεί μια πρώτη σωστή επιλογή οικονομίας και άνεσης και απάντηση στους ακριβότερους πετρελαιοκινητήρες.

googlenews

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

 
 
 

 

logo m

 

ΠΟΛΙΤΙΚΗ       ΕΛΛΑΔΑ       ΚΟΣΜΟΣ      ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ      ΥΓΕΙΑ      ΖΩΗ      ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ      ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ      ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ      SCIENTECH

 

 


©2024 YSTEROGRAFONEWS - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ