του Δημήτρη Κληρονόμου
Το νέο πρόσωπο,μιας από τις παλιότερες και πλέον εξιδικευμένες φίρμες στην τετρακίνηση και στα εκτός δρόμου οχήματα,με εκατοντάδες νίκες στους σκληρότερους αγώνες του κόσμου, έρχεται να εκφράσειτο νεώτερο (1/2018) μοντέλο της Mitsubishi,με το γνωστό από τις κουπέ εκδόσεις όνομα ECLIPSE, δίπλα στο οποίο έχει προστεθεί και η λέξη CROSS.
Ουσιαστικά επιχειρεί να καλύψει το κενό ανάμεσα στο μικρότερων διαστάσεων ASX και το μεγαλύτερων διαστάσεων OUTLANDER,το πάτωμα του οποίου και χρησιμοποιεί,ώστε να απαντήσει στο άμεσο και έμμεσο ,ιδιαίτερα σκληρό ανταγωνισμό της κατηγορίαςτων μικρομεσαίων SUV, η οποία γνωρίζει ιδιαίτερη εμπορική απήχηση τα τελευταία χρόνια στην Ευρώπη.
ΚΟΥΠΕ ΕΜΦΑΝΙΣΗ
Εξιδικεύοντας την θέση του και ξεχωρίζοντας ευθύς απο τον ανταγωνισμό, υιοθετεί την εμφάνιση του κουπέ-SUV, την οποία και τονίζει όχι μόνον με την χαρακτηριστική και έντονη κλίση της οροφής,αλλά και με τα διπλό έντονα κεκλιμένο πίσω τζάμι,λύση που κατα καιρούς έχει εμφανισθεί σε διάφορα κουπέ μοντέλα.
Η ξεχωριστή εμφάνιση τονίζεται επίσης απο τον μεγάλο πρόσθιο πρόβολο που είναι 17 ολόκληρα εκατοστά μεγαλύτερος του πίσω,προτάσσοντας έτσι έναν σαφή σπόρ χαρακτήρα,που συνδυάζεται άψογα, με την επιθετική όψη της νέας μάσκας, με τα μοντέρνα φωτιστικά σώματα, τα άφθονα χρώμια και τις πολλές ακμές και επίσης με τά πλευρικά προστατευτικά τριγύρω που έρχονται να τονίσουν την περιπετειώδη πλευρά του οχήματος.
Τα επιμήκη νεύρα που διατρέχουν το αμάξωμα σε συνδυασμό με την μεγάλη πίσω αεροτομή και τις έντονες ακμές της λαμαρίνας συμπληρώνουν την εικόνα, θυμίζοντας δρομέα έτοιμο να εκτιναχθεί.
Το ECLIPSE CROSS ξεχωρίζει αμέσως απο τον ανταγωνισμό και θα μπορούσε να το διαλέξει κανείς μόνο και μόνο για την εμφάνιση του.
ΟΘΟΝΗ ΑΦΗΣ ΜΕ TOUCH PAD
Ξεχωριστή,μοντέρνα και εντελώς καυνούρια, είναι και η σχεδιάση του εσωτερικού,αποδεικνύοντας την συνολικά πολύ καλή δουλειά των σχεδιαστών και το δρόμο που θα ακολουθήσουν τα επόμενα μοντέλα της Ιαπωνικής φίρμας.
Το ογκώδες ταμπλό, χωρίζεται απο την νοητή ευθεία μεταξύ των αεραγωγών, στην επάνω περιοχή της πληροφόρησης και στην κάτω των χειριστηρίων ενώ τα υλικά διακόσμησης,piano black πλαστικά, επενδύσεις look carbon,ασημί διακοσμητικές φάσες κλπ εντυπωσιάζουν αμέσως.
Στην μέση του ταμπλό δεσπόζει η επτάρα οθόνη αφής,η οποία συνδυάζεται επίσης και με ένα εύχρηστο και πρακτικό touch pad που αναπαύεται στην μέση της κονσόλας και διαθέτει άφθονες σύγχρονες εφαρμογές και λειτουργείες,εκτός απο σύστημα πλοήγησης,σε αντικατάσταση του οποίου μπορεί και απεικονίζει navigation maps μέσω των εφαρμογών των διάφορων smartphones.
Πλήρης και ευανάγνωστος ειναι και ο πίνακας οργάνων,ενώ τα χειριστήρια ρύθμισης του κλιματισμού είναι ανεξάρτητα,εύχρηστα και βρίσκονται κάτω απο τους κεντρικούς αεραγωγούς,μπροστά απο τον μοχλό ταχυτήτων.
Ποιότητα υλικών επένδύσεων,συναρμογή και φινίρισμα παίρνουν πολύ καλό βαθμό,οπως και η πρακτικότητα με αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα και μόνον η εργονομία ,δέχεται κριτικές εξ αιτίας των διακοπτών των ηλεκτρικών παράθυρων.
ΑΦΘΟΝΟΙ ΧΩΡΟΙ ΓΙΑ ΕΠΙΒΑΤΕΣ
Μπορεί το εξωτερικό μήκος του ECLIPSE να έχει μειωθεί στα 4.40 μέτρα σε σχέση με τα 4.66 του OUTLANDER όμως το μεταξόνιο παρέμεινε στα 2.67 μέτρα,
γεγονός που εξασφαλίζει ιδιαίτερη ευρυχωρία στο σαλόνι για τέσσερις πέντε επιβάτες.Ιδιαίτερα οι πίσω,παρά την έντονη κλίση της οροφής,δεν αντιμετωπίζουν κανένα πρόβλημα με τα κεφάλια τους,ενώ το συρόμενο κατά 20 εκατοστά πίσω κάθισμα,που επί πλέον έχει και ρυθμιζόμενη κλίση πλάτης, επιτρέπει να βολευθούν με περισσή άνεση.
Ο χώρος αποσκευών με τήν σειρά του,ειναι ανάλογος την θέσης του πίσω καθίσματος.Οταν είναι τραβηγμένο τελείως μπροστά,αγγίζει σε χωριτικότητα τα 448 λίτρα ενω περιορίζεται στα 341 λίτρα με το κάθισμα τελείως πίσω και αυξάνεται στα 1159 λίτρα με την πλάτη πλήρως αναδιπλωμένη.Πρόσθετος χώρος υπάρχει επίσης και κάτω απο το δάπεδο του πόρτ μπαγκάζ.
Ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι το επίπεδο εξοπλισμού, όπως και τα νεώτερα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης οδήγησης,που συνοδεύουν το αυτοκίνητο απο τις βασικές εκδόσεις.
163 ΙΠΠΟΙ ΑΠΟ 1500 ΚΥΒΙΚΑ
Προς το παρόν το νεώτερο μοντέλο της Ιαπωνικής φίρμας διατίθεται μόνον με έναν τούρμπο βενζινοκινητήρα 1500 κυβικών εκατοστών,τόσο στην προσθοκίνητη όσο και στην τετρακίνητη έκδοση.Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο και προσεγμένο σύνολο με μεταβλητό χρονισμό στην εισαγωγή και την εξαγωγή και διπλό ψεκασμό με μπέκ στην εισαγωγή και μέσα στους κυλινδρους.
Αποδίδει 163 ίππουςστις 5500 στροφές και 250 Nm ροπής μεταξύ 1800 και 4500 στροφών,είναι ήσυχος,στρωτός, με ευρύ φάσμα απόδοσης κσι τραβά από πολύ χαμηλά,χωρίς κραδασμούς και σκορτσαρίσματα.
Οι 163 ίπποι αποδεικνύονται ιδανικοί σχεδόν για τα σχεδόν 1500 κιλά του αμαξώματος,εξασφαλίζοντας πολύ καλές επιδόσεις, σε κάθε περίπτωση.
Τα 100 χλμ/ωρ απο στάση εμφανίζονται σε 10.1 δευτερόμεπτα,λιγότερα από όσα δηλώνει το εργοστάσιο και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 205 χλμ/ωρ..
Επιδόσεις που σε προτέπουν εξαντλήσεις τα όρια του δαπέδου και της ανάρτησης,προσδίδοντας έναν σαφή σπόρ χαρακτήρα στο προσθοκίνητο όχημα και συνδυαζόμενες με ένα εξάρι, καλής αίσθησης και κλιμάκωσης κιβώτιο ταχυτήτων.
Η πολύ καλά αναλογία κιλών/ίππο έχει θετικό αποτέλεσμα και στην κατανάλωση που με ελαφρύ δεξί πόδι κινειται μεταξύ 8,2 και 8.5 λίτρων ενώ τα 9.0 λίτρα είναι μια μέση τιμή στην οποία μπορείς να υπολογίζεις,μαζί με αυξημένη αυτονομία,που εξασφαλίζει το μεγάλο ρεζερβουάρ.
ΑΝΕΣΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Ο οδηγός κάθεται σχετικά ψηλά,έχοντας το τιμόνι και το μοχλό ταχυτήτων σε καλές θέσεις και απολαμβάνει καλή ορατότητα μπροστά και πλευρικά και μόνο πίσω πρέπει να συνιθίσει το διπλό τζάμι.
Οι προσπάθειες να ανταποκρίνεται το πλαίσιο στην αυξημένη ιπποδύναμη φαίνεται απο τις ρυθμίσεις των αναρτήσεων,που περιλαμβάνουν γόνατα Μακ Φέρσον μπροστά και σύνολο πολλαπλών συνδέσμων πίσω.
Χωρίς να θυσιάζεται καθόλου η άνεση των επιβατών,οι αναρτήσεις αντιδρούν θετικά σε κάθε πέρίπτωση:Ακόμη και στην υπερβολική πίεση,δεν επιτρέπουν ανηχυχητική υποστροφή,εμφανίζουν περιορισμένες κλίσεις στις στροφές,δεν αναπηδούν στις εγκάρσιες ανωμαλίες και εμφανίζουν πολύ καλή κατευθυντικότητα στις υψηλές ταχήτητες,επικουρούμενες απο ενα ακριβές και αρκετά γρήγορο σύστημα διεύθυνσης.
Ιδιαίτερα αποτελεσματικά και ανθεκτικά αποδεικνύονται και τα φρένα, επιτυγχάνοντας πολύ καλές τιμές ακινητοποίησης του οχήματος.
Τέλος η απόσταση των 17.5 εκατοστών απο το έδαφος,σε συνδυασμό με τους προσεγμένους προβόλους,εξασφαλίζουν άνετη κίνηση του προσθιοκίνητου μοντέλου στις μη ασφάλτινες διαδρομές,αποκαλύπτοντας ένα ακόμη ισχυρό πλεονέκτημα του αυτοκινήτου.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Το νεώτερο δημιούγημα της MITSUBISHI, αποκαλύπτει την ταυτότητα των μοντέλων που θα ακολουθήσουν,εστιασμένο στην εμφάνιση,την άνεση,την ασφάλεια,την οδική συμπεριφορά και την πληρότητα εξοπλισμού ,στοιχεία που συνδυάζονται με την παραδοσιακή ποιότητα και αξιοπιστια της Ιαπωνικής φίρμας και την μακρόχρονη πείρα της, στα εκτός δρόμου οχήματα.
Επιπλέον, η προσθιοκίνηση έκδοση των 163 ίππων,διαθέτει και τις επιδόσεις και τις εκτός δρόμου ικανότητες και την τιμή αγοράς για να αντιμετωπίσει άνετα και αποτελεσματικά,τον ανταγωνισμό της κατηγορίας.