Mercedes Benz B200 1.4  163 PS 7G-DCT ... η «Α CLASS» του οικογενειάρχη [test]

του Δημήτρη Κληρονόμου

Βασισμένη  επάνω στην νεώτερη A Class,η  νέα Β Class τρίτης γενεάς,δεν είναι πλέον ένα MPV, με την κλασική έννοια του όρου, όπως οι προηγούμενες σειρές  . Μεγαλύτερη σε διαστάσεις από πριν και με μοντέρνες και αιχμηρές γραμμές,διατηρεί έναν δικό της ξεχωριστό χαρακτήρα, αλιεύοντας  πλέον αγοραστές από ένα πολύ πιο ευρύ και νεώτερο σε ηλικία φάσμα  οικογενειαρχων,που αναζητούν περισσότερους χώρους, πρακτικότητα και άνεση σε σχέση με την Α  Class.

 

ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

Σκοπός της νέας Β Class,ήταν η προσφορά περισσότερων χώρων για επιβάτες για αυτό και σχεδιάσθηκε μακρύτερη κατά 26mm από την προηγούμενη,με συνολικό μήκος δηλαδή 4.419  mm, φαρδύτερη κατά 10mm φθάνοντας 1.796mm , χαμηλότερη και με μακρύτερο μεταξόνιο που φθάνει πλέον τα 2.729mm.

Πρόκειται ουσιαστικά για ένα άλλο αυτοκίνητο που βασισμένο στην εξελιγμένη πλατφόρμα της νέας Α ,έχει άλλες δυνατότητες σε σχέση με τα προηγούμενα ομώνυμα μοντέλα.

 Προσεγμένη είναι και η εξωτερική σχεδίαση,που δανείζεται στοιχεία εμφάνισης από την μικρότερη αδελφή της με αποτέλεσμα  να ξεφεύγει από την συνηθισμένη εικόνα των κλασσικών  MPV,που φαίνεται να χάνουν ένα σημαντικό μερίδιο της αγοράς τα τελευταία χρόνια σε όφελος άλλων κατηγοριών, προσφέροντας μια πιο σπορτίφ εμφάνιση σε σχέση με πρώτα.Οι αιχμηρές γραμμές,το χαμηλό πρόσθιο τμήμα,οι προσεγμένες λεπτομέρειες μπροστά και πίσω καί  η ελαφρά κλίση της οροφής στο πίσω μέρος συμβάλλουν αισθητά στην νέα εμφάνιση που δεν περνά απαρατήρητη στην κατηγορία της.

ΥΨΗΛΟΤΕΡΗ ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

Εσωτερικά η γνώριμη εικόνα της νέας Α, κάνει αμέσως αισθητή την παρουσία της,απέχοντας πολύ από την προηγούμενη σειρά .Η θέση οδήγησης είναι υψηλότερη βέβαια από την νέα Α,προσφέροντας καλύτερη εποπτεία του αμαξώματος , περισσότερη άνεση στα μακρινά ταξίδια και πολλές ρυθμίσεις για να βρει ο οδηγός την θέση οδήγησης που επιθυμεί.

18C0954 049

Το νέο ταμπλό,με την συνεχόμενη οθόνη αφής εντυπωσιάζει αμέσως με την σχεδίαση του,τις οθόνες του,τους αεραγωγούς και τους διακόπτες,που απαιτούν όπως και η χρήση της οθόνης αφής κάποια εκμάθηση και εξοικείωση από οδηγούς που δεν έχουν συνηθίσει τέτοια τεχνολογία.

ΤΗΣ ΜΙΛΑΣ  ΚΑΙ  ΕΝΕΡΓΕΙ

 Το σύστημα  MBUX σου επιτρέπει να μιλάς στην οθόνη και αυτή ανταποκρίνεται κάνοντας αυτό που της ζητάς άμεσα από την αναζήτηση σταθμών στο ραδιόφωνο μέχρι τον προγραμματισμό της πλοήγησης και την ρύθμιση του κλιματισμού.Στα αγγλικά βέβαια όχι στα ελληνικά,οπότε αν δεν σε καταλαβαίνει μπορείς να κάνεις τις ρυθμίσεις που θέλεις από τα μικρά χειριστήρια στο τιμόνι πού ενεργούν σαν "ποντικι " ή εναλλακτικά, από το touchpad στην βάση της κεντρικής κονσόλας ή κατά ευθείαν από την οθόνη αφής. Πολλές λοιπόν οι δυνατότητες χρήσης της οθόνης,άφθονες οι δυνατότητες της, προηγμένη η τεχνολογία της,εντυπωσιακή η χρήση και η εμφάνιση της,αρκεί όμως να την μάθεις και να μην αποσπάται την προσοχή σου ψάχνοντας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΧΩΡΟΙ ΕΠΙΒΑΤΩΝ

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι εξ ολοκλήρου μεγαλύτεροι σε σχέση με το παρελθόν .Σε πλάτος, ύψος,άνεση για τα γόνατα όλα είναι καλύτερα όπως και η γενικότερη αίσθηση ευρυχωρίας.Μονο ο μεσαίος πίσω επιβάτης πρέπει να κάνει κάποιες υποχωρήσεις εξ αιτίας του υψηλό κεντρικού τούνελ.

18C0954 036

Ο χώρος αποσκευών βρίσκεται τώρα στα 455 λίτρα φθάνοντας με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος τα 1540 λίτρα ην, διατηρώντας όμως πολύ πρακτικό σχήμα.Επι πλέον προσφέρεται αναδιπλούμενο κάθισμα συνοδηγού για την φόρτωση μεγάλων σε μήκος αποσκευών,αυτόματη πόρτα πόρτα μπαγκαζ που ανοίγει με πλήκτρο από το εσωτερικό του αυτοκινήτου και αυτόματο άνοιγμα εξωτερικά με την κίνηση του ποδιού κάτω από τον προφυλακτήρα.

ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ

Η αίσθηση ποιότητας και πολυτέλειας είναι ακόμη από τα ισχυρά σημεία της νέας Β  Class.  Όλα είναι προσεγμένα σχεδιαστικά με υποδειγματική ποιότητα  κατασκευής  και αισθηση  χρήσης.

Τίποτε δεν έχει  αφεθεί στην τύχη του και τα πάντα δείχνουν μια προσεκτική μελέτη και σχεδίαση συνδυασμένα με την αίγλη εντυπωσιασμού που αρμόζει σε  ένατέτοιο αυτοκίνητο.

18C0948 015

Από πλευράς εξοπλισμού υπάρχουν τα πάντα και ακόμη περισσότερα από την βασική ακόμη έκδοση ,με τον στάνταρ εξοπλισμό ασφαλειας να ξεχωρίζει,διαθέτοντας πρωτοποριακά συστήματα ασφαλείας χωρίς να κάνει την παραμικρή οικονομία,όπως άλλωστε αρμόζει σε μια Μερσεντές.

1332 ΚΥΒΙΚΑ 163 ΙΠΠΟΙ

Κάτω από το νέο καπό  στην περίπτωση της Β -200, βρίσκεται ο προσεγμένος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού, των 1332 κυβικών εκατοστών της έκδοσης των 163 ίππων,.Μια πολύ καλή συνταγή για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο,που υπερκαλύπτει κάθε απαίτηση .

18C0850 10

Ήσυχος,χωρίς κραδασμούς,με δύναμη από χαμηλά μέχρι ψηλά,χωρίς κενά ισχύος, εντυπωσιάζει από την πρώτη στιγμή και δεν αφήνει περιθώρια για επικρίσεις.Συνδυαζομενος μάλιστα με το αυτόματο κιβώτιο 7G-DCT , διπλού συμπλέκτη,φαίνεται να δείχνει τον καλύτερο εαυτό του,αλλάζοντας σχέσεις εντυπωσιακά γρήγορα.Το αποτέλεσμα φαίνεται στις τιμές επιτάχυνσης.Για τα  0-100 χλμ/ωρ   χρειάζονται μόνο  8.1 δευτερόλεπτα,γεγονός που καθιστά τη νέα Β class, πραγματικά γρήγορη στην κατηγορία της, ικανοποιώντας κάθε απαίτηση.
Η τελική ταχύτητα με την σειρά ικανοποιεί απόλυτα φθάνοντας τα 223 χλμ.

ΜΕΓΑΛΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

Πέρα από τις επιδόσεις του όμως ο σωστά χαρτογραφημενος κινητήρας μπορεί και εξασφαλίζει και ενδιαφέρουσες τιμές κατανάλωσης.Με προσεκτική οδήγηση και χωρίς πλήρες φορτίο εμφανίζονται τιμές κοντά στα  6.1λίτρα , ενώ τα   6.8-7.1 λίτρα είναι μια μέση τιμή στην οποία μπορεί να υπολογίζεις με μικτή οδήγηση, που θα ανέβει μόνον όταν πιέσεις τον κινητήρα προκειμένου να εκμεταλλευτείς πλήρως τους 163 ίππους .Έτσι η αυτονομία με μαλακό πόδι ξεπερνά τα 600  χλμ, γεγονός πολύ ευχάριστο στα μακρινά ταξίδια.

ΑΨΟΓΗ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

Η νέα εξελιγμένη πλατφόρμα σε συνδυασμό με τις προσεκτικά ρυθμισμένες αναρτήσεις δεν αφήνουν κανένα περιθώριο για παράπονα  από πλευράς οδικής συμπεριφοράς που κρίνεται άψογη .Αντίθετα υπερκαλύπτουν κάθε απαίτηση,με δεδομένο μάλιστα το σύστημα  Dynamic Select, που επιτρέπει στον οδηγό να κάνει τις δικές του επιλογές στο δρόμο.

18C0850 12
Το αυτοκίνητο πατάει πολύ καλά στο δρόμο,δεν αναπηδαει,δεν γέρνει υπερβολικά,δεν τερματίζει στις εδαφικές ανωμαλίες,δεν παράγει θορύβους ούτε και βυθίζεται στις έντονες επιβραδύνεις. Αντιδρά  σαν ένα σώμα σε κάθε περίπτωση, προσφέροντας υποδειγματική ποιότητα κύλισης σε συνδυασμό με ένα ακριβές και ξεκούραστο σύστημα διεύθυνσης,θυμίζοντας  αρκετά ακριβότερα μοντέλα της γερμανικής φίρμας και αυτό ανήκει στα πλέον ισχυρά σημεία του νέου μοντέλου σε σχέση με τον προκάτοχό του. Τα ισχυρά, αποτελεσματικά και ανθεκτικά στην σκληρή χρήση φρένα έρχονται να συμπληρώσουν την υπερθετικη εικόνα του αυτοκινήτου στο δρόμο.

ΑΝΕΤΗ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

Οι προσεγμένες αναρτήσεις,πέρα από την οδική συμπεριφορά φροντίζουν και για την άνεση μετακίνηση των επιβατών ακόμη και στα μακρινά ταξίδια.Δεν τερματίζουν, απορροφούν ολες σχεδόν τις εδαφικές ανωμαλίες χωρίς να τις μεταφέρουν στους επιβάτες,δεν αντιδρούν ξερά και ενοχλητικά στα εγκάρσια χαντάκια και γενικά δείχνουν να ξεπερνούν τα δεδομένα της συγκεκριμένης κατηγορίας.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

ΜPV   ή πολυμορφική,όπως και  να χαρακτηρίσει κανείς την νέα Β class,το αποτέλεσμα είναι ότι πρόκειται για ένα άψογο από κάθε άποψη οικογενειακό όχημα,με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής,πληρότητα εξοπλισμού, ευρυχωρία, πολυτέλεια,ευκολία οδήγησης, άνεση και ασφαλεστατη οδική συμπεριφορά,που εύκολα ξεφεύγει από τα δεδομένα της κατηγορίας της..

banner eko 1

 ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

menoumespiti 300

 JOHNS HOPKINS CORONAVIRUS RESOURCE CENTER

covid 19 map

emfylies idees

symmaxia

 Copyright © 2020 YSTEROGRAFO NEWS